De finale kan je geheel terugkijken via rtlgemist.nlquote:De Vlaamse Sian Yin Oei heeft vijftigduizend euro gewonnen na winst in Expeditie Robinson. De vrouw die door haar looks gebombardeerd werd tot zwarte weduwe, wist 47 dagen te overleven op een Maleisisch eiland en werd met grote meerderheid tot winnares uitgeroepen door oud-deelnemers van het programma.
Sian Yin is accountmanager en heeft al een bestemming voor het geld. ‘Heel veel Lego kopen voor mijn zoon Victor’, lacht ze. ‘Dat had ik beloofd. Ik ga ook verhuizen naar Kasterlee en kan het geld aan de inrichting spenderen. Wat ik ook ga kopen, zijn nieuwe laarzen. Op foto’s bij interviews draag ik altijd hetzelfde paar.’ (lacht)
Fysiek ging Sian Yin zwaar in het rood. Na de opnames kwam ze thuis met een ontsteking op de maag, de lever en de darm. Tijdens de opnames bleef ze wel mooi overeind. ‘Wat me verbaasde. Wat zit ik hier als moeder van 36 te doen, dacht ik. Tussen de andere kandidaten zaten twee sportleraars en een karateka.’
Sian Yin dankt haar overwinning niet alleen aan haar sportieve verleden, maar ook aan een strategische afspraak met verliezende finalist Hans. De twee konden het op het eiland goed met elkaar vinden - ze spreken tegen dat er romantiek in de lucht hing - en stemden samen de sterkste kandidaten uit het programma. Dat werd hen niet in dank afgenomen, al spreekt Sian Yin dat tegen. ‘Ik heb nog een goed contact met de kandidaten. Het was de bedoeling van de makers om ons zo af te schilderen.’
quote:‘Ik heb nog een goed contact met de kandidaten. Het was de bedoeling van de makers om ons zo af te schilderen.’
Ik wist het gewoon! Jammer van zijn dochter, dat meen ik echt. Zij heeft er niets mee te maken wat haar Pa op TV deed.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:00 schreef danos het volgende:U bent samen met Sian Yin in de finale beland. Is er iets afgesproken om de buit te delen?(lacht) ‘In eerste instantie hadden we een soort afspraak, maar na de opnames zijn we daar in overleg met het thuisfront op teruggekomen. Sian Yin mag alles houden, het is beter zo.’
Hans begrijpt het nog steeds niet he. Smiechtig een spel spelen ala, maar volgens mij storen de meeste mensen zich eraan hoe Vetklep Hans en Koninyin een medespeler continue zaten te kleineren. Dat constante openlijk en tegen Hiukwans gezicht verwijten van alles en nog wat. Dat is wat de meeste kijkers doet kotsen.quote:
dat dus voor mij. Niet de komplotten of afspraken, maar hoe Hans & Yin de anderen hebben behandeld.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:11 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Hans begrijpt het nog steeds niet he. Smiechtig een spel spelen ala, maar volgens mij storen de meeste mensen zich eraan hoe Vetklep Hans en Koninyin een medespeler continue zaten te kleineren. Dat constante openlijk en tegen Hiukwans gezicht verwijten van alles en nog wat. Dat is wat de meeste kijkers doet kotsen.
En daarboven op zijn eigen arrogantie nog, tja dat is het kerstje op deze koeienvlaai.
voor 25K zou ik het zo doen hoor 47 dagen langquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:18 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
dat dus voor mij. Niet de komplotten of afspraken, maar hoe Hans & Yin de anderen hebben behandeld.
Robin! De psycholoog!quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die wazige belg was gewoon komisch. (En draaide een beetje door van de honger.) Hans was gewoon narcisistisch. Grooooooot verschil.
Dit vind ik wel dubieus eigenlijk. Dit had ik wel willen zien. Sowieso hebben de makers (en de presentatoren en ZEKER Ernst-Paul) zich veel te veel bemoeit met het verloop van de expeditie imho.quote:Ik ben in dit programma meer dan twintig kilo verloren. Ik heb een kaakontsteking gehad, een gekneusde rib. Ik heb met een machete mijn duim bijna doormidden gehakt, die duim gespalkt met twee lamlendige bamboestokjes en zó aan een paal gaan hangen. Van al die dingen hebben de makers niets laten zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |