abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63674039
Vanaf de samensmelting was te merken dat Evi maar vooral Ernst Paul het niet eens waren met de manier waarop Hans en in mindere maten Yin het spelk speelde. Tijdens een eilandraad heeft EP letterlijk gevraagd "Hoe ver mag je gaan". Je kon aan alles aflezen dat de makers niet Hans en Yin voor ogen hadden in de finale op de manier waarop het nu gebeurd is. Tijdens de laatste eilandraad werd dit nog eens haarfijn benadrukt door het kruisverhoor van vooral Hans.

Hans heeft een ontzettend vuil spelletje gespeeld waar iedereen ingestonken is. Maar dat maakt het extra mooi dat hijzelf toch het grootste slachtoffer is. Nog geeneens 20% van de stemmen van de ex-robinsonners.

Ik had wel graag willen weten hoe zij erover dachten zoals bijvoorbeeld Ryan en Frank (in mijn ogen 2 van de beste robinsonners)
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  maandag 1 december 2008 @ 18:09:44 #277
156644 toxikon
totale uitverkoop
pi_63674164
quote:
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:48 schreef toxikon het volgende:

PS. al mijn hoofdletters zijn op vakantie.

Behalve de P en de S?

dat zijn de reserve letters voor deze week
alles moet op
pi_63675486
En nu kijken waar we ons op moeten geven voor volgend jaar!
Ik heb lekker geen plaatje.
pi_63677549
Wat mij betreft gewoon een ER 2009 met Evi als enige presentatrice. Twee presentatoren waren eigenlijk niet perse noodzakelijk en Evi kan het prima alleen af!
pi_63677593
Denk niet dat Evi het nog doet eigenlijk
Ze heeft dan een kind en als je dat presenteert ben je toch wel lang in het buitenland
Noot noot.
pi_63677699
Gezellig toch, baby mee?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63679000
Dat met twee presentatoren was om zowel voor Nederland als voor Belgie een bekend gezicht te hebben, maar inmiddels kennen we Evi in Nederland ook en na gisteravond kan ze niet meer stuk, dus alleen zou prima kunnen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_63679521
Erg mooi hoe Ernst Paul nog herdacht werd. Ontroerend.

Toch was de finale zelf natuurlijk nogal een domper. Twee finalisten waarvan niemand het ze eigenlijk gunde. Ik zelf had ook liever Hiu als winnaar uit de bus zien komen. Toch denk ik anders dan de massa hier. Persoonlijk heb ik toch enorm veel respect voor Hans en hoe hij het spel heeft gespeeld.

Hans heeft vanaf het moment van de casting een spel gespeeld. Hij was zeker van zijn zaak en hij wist hoe hij het aan ging pakken. Hij schoof ook niet onder stoelen of banken wat zijn plannen waren. Op beeld heeft hij constant keurig zijn tactiek uitgelegd en die is uitstekend uitgepakt.

De overige mensen die de samensmelting hebben gehaald komen uitermate zuur op mij over. Bij sommige terecht, maar bij anderen totaal misplaatst. Ik kan me nog een moment herinneren waar Geert, die botte hond, doorhad hoe de vork in de steel zat. Met dat verhaal ging hij naar een of ander naïef Belgisch(?) meisje om haar te overtuigen van zijn gelijk. Helaas, ze bleef Hans en Yin steunen waardoor iedereen er vervolgens één voor één uitvloog. Zij was eigenlijk de enige die de ban kon breken. Ze zou zich moeten schamen in plaats van anderen te verwijten het spel oneerlijk te spelen.

Die lompe Geert en Hiu zijn de enige twee die het spel probeerden te spelen op de finalisten na. De rest volgde als makke lammetjes om uiteindelijk als slachtafval gedumpt te worden. Die misplaatste woede jegens de finalisten is totaal misplaatst. Zelf hebben ze hen geen strobreed in de weg gelegd. Treurig.

Tussen Yin en Hans zie ik Hans als de betere van het stel. Hij heeft het spel gemaakt tot wat het was. Hij heeft alles gedaan wat in zijn macht was om zover te komen. Dan hij dan zijn hulpje uiteindelijk ziet winnen is zuur. Daar kan hij absoluut niets aan doen. Hans heeft goede hulp gehad van Yin waar Yin totaal afhankelijk was van Hans. Toch een wezenlijk verschil. Jammer dat iedereen het hem misgunde. Het waren geen stemmen voor Yin, maar stemmen tegen Hans. Dat geeft maar weer aan dat alles om Hans draaide deze reeks. Wat mij betreft zou hij dan ook de winnaar moeten zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_63679855
Nou je hebt een mooi betoog vóór Hans, maar je lijkt daarbij te vergeten, wat hans overige ook deed, dat je óók de sympathie van de medekandidaten nodig hebt om het geld binnen te slepen. Want ver komen is leuk, maar het gaat uiteindelijk om het geld. Dus aan ver komen heb je niets als je daarbij al je tegenstanders tegen de haren instreekt. Dan kun je jezelf nog zo neurolinguistisch programmeren, als je je medekandidaten daar niet in mee weet te krijgen dan faal je gewoon.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_63679856
Nou je hebt een mooi betoog vóór Hans, maar je lijkt daarbij te vergeten, wat hans overige ook deed, dat je óók de sympathie van de medekandidaten nodig hebt om het geld binnen te slepen. Want ver komen is leuk, maar het gaat uiteindelijk om het geld. Dus aan ver komen heb je niets als je daarbij al je tegenstanders tegen de haren instreekt. Dan kun je jezelf nog zo neurolinguistisch programmeren, als je je medekandidaten daar niet in mee weet te krijgen dan faal je gewoon.
pi_63680187
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_63680650
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:40 schreef Paaskonijn het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63681322
Ik heb even de EP in memoriam op youtube gezet:

Bekijk deze YouTube-video

Ik heb ook een hoge versie DiVX online gezet voor de geinteresseerden

http://www.dondj.nl/in_memoriam_ep_hasselbach_finale_er_2008.avi
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_63681593
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Stiekem staat dat aspect van Expeditie Robinson me al jaren niet aan. Als men het over 'dé robinson' heeft dan denk ik aan een overlever, een vechter en in mindere mate aan een tacticus. De jaren dat ik het gevolgd heb zijn het altijd de leuke en vriendelijke mensen die winnen. Een in mijn ogen echte robinson is toch een beetje in einzelganger. In dat opzicht verschil ik waarschijnlijk van mening met de programmamakers en de kijkers.

In dat opzicht kon ik Hans zijn eerlijkheid t.o.v. de robinson waardigheid van Hiu ook wel waarderen. Voor het spel is het alleen niet handig om het zo te spelen. In dat opzicht heeft hij het zelf inderdaad laten liggen. Leermomentje .

Yin zie ik als iemand die haar hele carrière aan haar uiterlijk en charme heeft te danken. Ze heeft zich goed omhoog weten te neuken. Dat deed ze onder andere ook bij Hans. Ook een manier om het spel te spelen. Gelukkig kwam heel af en toe haar moederrol boven drijven waardoor ze waarschijnlijk ook het spel heeft gewonnen. Dat gaf haar net het beetje sympathie dat ze nodig had. Al was het vooral afgunst tegenover Hans dat de doorslag gaf.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_63685060
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:22 schreef Karammel het volgende:

Tussen Yin en Hans zie ik Hans als de betere van het stel. Hij heeft het spel gemaakt tot wat het was. Hij heeft alles gedaan wat in zijn macht was om zover te komen. Dan hij dan zijn hulpje uiteindelijk ziet winnen is zuur. Daar kan hij absoluut niets aan doen. Hans heeft goede hulp gehad van Yin waar Yin totaal afhankelijk was van Hans. Toch een wezenlijk verschil. Jammer dat iedereen het hem misgunde. Het waren geen stemmen voor Yin, maar stemmen tegen Hans. Dat geeft maar weer aan dat alles om Hans draaide deze reeks. Wat mij betreft zou hij dan ook de winnaar moeten zijn.
Dit is onjuist.

Yin kreeg als enige een positieve stem bij de eilandraad, en wel van Sharon!

Dat is ook de reden, waarom HK niet voor 6, maar slechts voor 5 personen kon spreken, mbt die afspraak om het tot een gelijke stand te laten komen. Sharon stemde VOOR Yin, niet vanwege een afspraak, maar omdat Sharon het Yin werkelijk gunde (Sharon verteld dit zelf op het moment dat zij haar stem uitbrengt).

Hans daarentegen, kreeg geen enkele stem die specifiek VOOR hem was.
pi_63686174
quote:
Hoi Hans,

Was even schrikken, ik had pas vorige week in de gaten wie je was, ik ken je nog van Simfa/Opstalan/Hordijk/Alcomij. Inderdaad zoals je het spel speelt ken ik je. Gemeen, achterbaks, er zelf beter van worden, niet eerlijk tegenover andere mensen(collega's) een heel boek kan ik van je open doen. wij zijn in ieder geval blij dat je niet hebt gewonnen .

Oud collega's

oh my
A little bit hateful
pi_63686226
Waar heb je die quote vandaan?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63686278
Waar het echt vandaan komt week ik niet, maar van hier http://www.moviemeter.nl/forum/12/445/420#426

Net nog een keer de aflevering bekeken. Evi was iets aan het zeggen over dat de sfeer in de zaal en thuis waarschijnlijk negatief zou zijn, dat ze het niet hebben verdient en dan roept er iemand nog " Juist"
A little bit hateful
pi_63688330
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dit is onjuist.

Yin kreeg als enige een positieve stem bij de eilandraad, en wel van Sharon!

Dat is ook de reden, waarom HK niet voor 6, maar slechts voor 5 personen kon spreken, mbt die afspraak om het tot een gelijke stand te laten komen. Sharon stemde VOOR Yin, niet vanwege een afspraak, maar omdat Sharon het Yin werkelijk gunde (Sharon verteld dit zelf op het moment dat zij haar stem uitbrengt).

Hans daarentegen, kreeg geen enkele stem die specifiek VOOR hem was.
Na mijn idee heeft Geert juist de enige specifieke stem gegeven aan Hans.
Boeiuuh
pi_63688364
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 01:15 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

oh my
lol die quote!! Of het nou echt is of niet, past er wel mooi bij
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_63689075
Twee dingen die ik deze ER toch zeker gemist heb zijn:
- Het verliezerseiland, daar was het zeker een dolle boel geweest
- Een battle tussen Yin en Hans, nu was er alleen nog een battle tussen Hiu en Hans voor de finaleplek waardoor Yin eigenlijk slapend naar de finale is gegaan. Ik had nog graag een finale battle gezien.

Vraag blijft nog wel hoe de regie in een volgende ER kan voorkomen dat dit gebeurt? Misschien door de eerste twee plekken bij immuniteitsproeven immuniteit te geven? Of in ieder geval zorgen dat de groepen bij de samensmelting gelijk in aantal zijn?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_63689276
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 01:15 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

oh my
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_63689337
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:34 schreef danos het volgende:
Twee dingen die ik deze ER toch zeker gemist heb zijn:
- Het verliezerseiland, daar was het zeker een dolle boel geweest
- Een battle tussen Yin en Hans, nu was er alleen nog een battle tussen Hiu en Hans voor de finaleplek waardoor Yin eigenlijk slapend naar de finale is gegaan. Ik had nog graag een finale battle gezien.

Vraag blijft nog wel hoe de regie in een volgende ER kan voorkomen dat dit gebeurt? Misschien door de eerste twee plekken bij immuniteitsproeven immuniteit te geven? Of in ieder geval zorgen dat de groepen bij de samensmelting gelijk in aantal zijn?
Het stemmen schrappen. Survival of the fittest!
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_63689535
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:46 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Het stemmen schrappen. Survival of the fittest!
Ja! Dat roep ik al jaren! Maar dan ook meer eten, en meer proeven doen, meer ontdekkingstochten etc. Ik vind dat uithongeren echt totaal achterlijk. het leukste zou zijn als ze al een boom huis hadden en ook een geit zoals de switserse familie Robinson Mischien met teams tegen elkaar, twee kamps op een eiland en dan krijg je door de week punten, die kan je met kleinere proeven winnen, en een keer per week is er een hele grote proef waar je meer punten voor krijgt afhankelijk van hoe hoog je eindigt. Dus als je dan ook heel hard werkt door de week, maar je bent de laatste bij de grote weekelijkse proef dan hoef je nog niet naar huis als de een na laatste de heele week geen enkele punt heeft verzamelt dan gaat hij/zij er dus uit.

lol, ik weet het lijkt al helemaal niet meer op ER, mischien moeten ze ook maar gewoon een nieuw programma maken. Met meer aktie (maar dan dus ook meer eten), zonder stemmen, en met een geit (lol)
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:15:43 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63689963
Whahaha, die quote van jou Liquidootje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')