abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63649261
Mijn ouders hebben een blok van 2 nr 160 en 162. En een kantoor met een nr 162b. Allemaal legaal bij de gemeente.

Prive wonen wij gewoon op 160. Op nr 162 zit begane grond zit een kantoor van mijn moeder. Als mijn ouders nu een contract opstellen en ik betaal gewoon huur, zonder enige teruggave de huurkosten. kan ik mij dan inschrijven op nr 162 voor uitwonend studiebeurs, en in aanmerking komen voor huurtoeslag.
  zondag 30 november 2008 @ 19:07:04 #2
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63649369
Tenzij nummer 162 alleen een notering heeft als kantoorruimte en niet als woonhuis.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_63650008
Ze hebben allebei wel de notering als woonruimte.
pi_63650268
als het bij het kadaster als een ander huis staat, dan kan het

ik zou de belastingdienst eens bellen

dat scheelt wel bakken met geld inderdaad...
  zondag 30 november 2008 @ 20:25:20 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63651023
Dan moet je je alleen nog even afvragen of het ethisch is.
  zondag 30 november 2008 @ 20:27:00 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63651063
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:25 schreef doeka het volgende:
Dan moet je je alleen nog even afvragen of het ethisch is.
ethisch Dat is verzonnen voor meningen waar geen argumenten voor zijn.
pi_63656956
Maar goed, ik ben legaal bezig toch? En bij het kadaster staat het omschreven als 2 aparte huizen.
pi_63657015
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:39 schreef qwert09 het volgende:
Maar goed, ik ben legaal bezig toch? En bij het kadaster staat het omschreven als 2 aparte huizen.
Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_63658283
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.
Er zijn toch ook ouders die een huis voor hun kind kopen in een andere stad.
pi_63659068
ja, dat is te doen, maar daarvoor is een uitwonende beurs wel niet bedoelt.
  maandag 1 december 2008 @ 09:59:14 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63661630
Voor een uitwonende beurs mag je niet op het zelfde adres wonen als je ouders. Op welk nummer staan jou ouders ingeschreven bij de gemeente? Op beide nummers of op eentje? Als ze op beide nummers staan inschreven staan zou dat ook veranderd moeten worden, anders woon je nog steeds op het zelfde nummer.
Echter je pleegt officeel wel froude tenzij je ook echt op dat andere nummer gaat wonen (jou kamer en het kantoor van je moeder verwisselen?). Theoretisch kan de IBG natuurlijk gaan controleren of je ook daadwerkelijk op dat adres woont maar ik weet hoe vaak ze dat doen. Ik denk dat ze eerder in de GBA gaan controleren dus dan is het geen probleem. Maar het blijft froude als je er niet echt woont.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 december 2008 @ 10:03:16 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63661710
Trouwens voor huurtoeslag moet je huur tussen een bepaald bedrag liggen (onder en bovengrens) dus je moet wel voldoende huur aan je ouders betalen anders krijg je geen huurtoeslag. (en als je onder de 23 jaar bent zijn er ook nog aangepaste regels)

Ik zat nog even ergens aan te denken waar je rekening mee moet houden. Als er een hypotheek op de woning zit kan het zijn dat het niet toegestaan is om de woning te verhuren. dat zou ik dus ook maar even uitzoeken.

Zijn de panden trouwens wel officieel nog gesplitst volgens het kadaster? Anders is het geen zelfstandige woning en dan kan je natuurlijk helamaal niet op een ander adres wonen omdat het gewoon dezelfde woning is.
pi_63664032
Volgens mij is dat helemaal legaal zolang je helemaal zelfstandig woont.
Als je een gedeeld huishouden hebt met je ouders dan heb je volgens mij geen recht op huursubsidie.
  maandag 1 december 2008 @ 12:10:07 #14
17729 SP
I hate my interests
pi_63664673
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.
pi_63666206
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.

pi_63666229
quote:
De wereld is wijd en weids, maar een weide wereld bestaat niet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63667001
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:27 schreef THEFXR het volgende:
Dus een uitwonende beurs is niet om zelfstandige woonruimte te huren? Want dat wil TS doen.
pi_63668664
Een thuiswonende beurs levert ¤864,- aan geld op, en je moet ¤993,- betalen aan schoolgeld en ¤200,- aan boeken.
Wees dan ook gewoon flink als IBG en noem het een grijpstuiver en geen 'beurs'.
pi_63668711
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

ethisch Dat is verzonnen voor meningen waar geen argumenten voor zijn.

My thoughts exactly.
pi_63668960
quote:
dat dus

'op jezelf wonen' en alleen naar je 'eigen huis' gaan om te rukken en te slapen (want ja, mams kookt toch altijd teveel)

wees een vent
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 15:22:58 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63669482
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?

Je bent een hufter.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63669660
en dat ook ja

maar Mik, je krijgt nu vast te horen 'dat je gewoon jaloers bent' ofzo
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 15:55:20 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63670459
quote:
Dat dus. Het zal misschien wel mogen, maar netjes is het niet en asociaal is het zeker.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 december 2008 @ 15:55:49 #24
152789 karr-1
pi_63670474
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:22 schreef Mikkie het volgende:
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?

Je bent een hufter.
Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.
pi_63671105
'jullie zijn gewoon jaloers'

Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 16:20:20 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63671188
quote:

Je bent een hufter.
Ja, waardeloos is dat , mensen die slimmer zijn.

pi_63671592
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:

[..]

welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63671658
quote:

Je bent een hufter.
Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.

Een keer iets terug verwachten mag dan ook wel. Tevens zijn er ook mensen die jaren lang hebben krom gelegen om het te kunnen financieren, komt echt niet zomaar aanwaaien. En zo lang ik legaal bezig ben, wat is hier mis mee.

Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933. Mijn boeken kosten 500 en geen 200 euro. Maar goed de weide wereld trek ik nog wel in. Eerst even mijn studie afronden.
  maandag 1 december 2008 @ 17:14:55 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63672835
TS, get a life.
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:35 schreef qwert09 het volgende:

[..]

Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.

Een keer iets terug verwachten mag dan ook wel. Tevens zijn er ook mensen die jaren lang hebben krom gelegen om het te kunnen financieren, komt echt niet zomaar aanwaaien. En zo lang ik legaal bezig ben, wat is hier mis mee.

Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933. Mijn boeken kosten 500 en geen 200 euro. Maar goed de weide wereld trek ik nog wel in. Eerst even mijn studie afronden.
Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.

En lul alsjeblieft niet over 'een keer iets terug verwachten'. Op het duurste huis zit geheid een hypotheek, dus HRA. Daarnaast is huursubsidie + uitwonende beurs + aanvullende beurs (want als je ouders op papier niks verdienen krijg je dat er ook nog bij) ruim meer dan wat je ouders aan WOZ betalen.

Ook al is het soms een krom stelsel, dan nog is het prima dat je van regelingen gebruikt maakt mits je binnen de regels blijft. Wat je nu echter voorstelt gaat die regels te buiten: je blijft nog bij je ouders wonen maar geef een ander woonadres op. Dat kan tot bijna 500 euro per maand opleveren waar je geen recht op hebt. Dat recht heb je pas als jij er ook daadwerkelijk gaat wonen en het kantoor verhuist naar het pand waar je ouwelui nu zitten. Dus vooralsnog is het fraude, wat je hier voorstelt, en ik hoop dan ook dat je faliekant op je muil gaat.
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.
Hoe is het mogelijk .
Zerg schreef:
  maandag 1 december 2008 @ 17:43:04 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63673570
Maar ben je van plan om het legaal te doen en dus ook in je moeders kantoor te gaan wonen? Uit je laatste post blijkt dat de panden ng gescheiden zijn maar waar staan je ouders ingeschreven in de GBA, op een nummer of op beide?
pi_63673622
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 17:55:55 #32
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63673860
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet of dat in het algemeen of op mijn post bedoeld is, maar ik ben gewoon benieuwd of het klopt wat ts zegt:
quote:
En zo lang ik legaal bezig ben
Of hij dat ook echt zo wil doen en dus ook echt dat huis van zijn ouders wil gaan huren en er in wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 01-12-2008 18:12:28 ]
pi_63674246
oh, had het niet tegen jou hoor
Ja doei.
  Eindredactie Games maandag 1 december 2008 @ 18:16:34 #34
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63674305
nee, ibg gaat neit akoord als je nog in een huis van je oduers woont, dus je zal geen uitwonende stufi krijgen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_63675259
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:16 schreef donald_dick het volgende:
nee, ibg gaat neit akoord als je nog in een huis van je oduers woont, dus je zal geen uitwonende stufi krijgen
Bron? Volgens mij zit er namelijk een groot verschil tussen bij je ouders wonen en een huis van ze huren waar ze zelf niet wonen.
pi_63679192
Als je het doet moet je er wel voor zorgen dat het zo lijkt dat jij een zelfstandige woonruimte huur en niet een kamer of zo. Op studentenkamers krijg je geen huurtoeslag.
pi_63682757
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef Mikkie het volgende:
TS, get a life.
[..]

Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.

En lul alsjeblieft niet over 'een keer iets terug verwachten'. Op het duurste huis zit geheid een hypotheek, dus HRA. Daarnaast is huursubsidie + uitwonende beurs + aanvullende beurs (want als je ouders op papier niks verdienen krijg je dat er ook nog bij) ruim meer dan wat je ouders aan WOZ betalen.

Ook al is het soms een krom stelsel, dan nog is het prima dat je van regelingen gebruikt maakt mits je binnen de regels blijft. Wat je nu echter voorstelt gaat die regels te buiten: je blijft nog bij je ouders wonen maar geef een ander woonadres op. Dat kan tot bijna 500 euro per maand opleveren waar je geen recht op hebt. Dat recht heb je pas als jij er ook daadwerkelijk gaat wonen en het kantoor verhuist naar het pand waar je ouwelui nu zitten. Dus vooralsnog is het fraude, wat je hier voorstelt, en ik hoop dan ook dat je faliekant op je muil gaat.
[..]

Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.
[..]

Hoe is het mogelijk .
Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.
  maandag 1 december 2008 @ 22:49:58 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63682907
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:45 schreef aggeloog het volgende:

[..]

Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.
Ik mis je punt.
Zerg schreef:
pi_63683248
al die jaloerse mensen hier !
pi_63685071
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:00 schreef fespo het volgende:
Jaloers zijn op een beurs van 200 euro in de maand die iemand ten onrechte aanvraagt? Nee hoor.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63685197
quote:
Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?
pi_63685406
het is is gewoon legaal hoor.
als je niet op het adres woont waar je ouders verblijven komt het er op neer dat je zelf kosten hebt.
huur, eten en drinken, stroom etc.
dat ts zijn ouders de huur, zoals anders ouders een studie of rijbewijs betalen is mooi meegenomen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 00:38:42 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63685718
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef fespo het volgende:
het is is gewoon legaal hoor.
als je niet op het adres woont waar je ouders verblijven komt het er op neer dat je zelf kosten hebt.
huur, eten en drinken, stroom etc.
dat ts zijn ouders de huur, zoals anders ouders een studie of rijbewijs betalen is mooi meegenomen.
Haal dat bord voor je kop anders even weg. Het enige dat TS op dit moment wil is, terwijl hij nog bij zijn ouders woont, zich quasi-zelfstandig op een ander adres inschrijven en daardoor uitwonende beurs + huurtoeslag incasseren. Want wonen doet 'ie er niet, want het kantoor van z'n moeder zit er. En denk anders maar niet dat 'ie huur gaat afdragen.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?
Prachtig ja. Pochen met wat je ouders betalen .
Zerg schreef:
  dinsdag 2 december 2008 @ 07:26:48 #44
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_63687656
Klaag niet op die gast.

Slim als hij de regels zo weet te misbruiken.
moeten ze maar betere regels maken....K*T overheid
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_63687806
quote:
ik beb voorspellende gaven
Ja doei.
pi_63692864
Heerlijk die pittige reacties, ben ik trouwens arrogant om dat ik meer studiefinanciering moet betalen? Daar in tegen heb ik ook eerst mijn mbo afgerond.

Maar goed waar uit valt te concluderen dat ik niet op dat adres woon? Immers mijn kamer is boven het kantoor.

Maar ik heb het allemaal al laten uitzoeken door een accountant en die zegt dat het niet mogelijk is. Aantal dingentjes zo als rioolkosten worden niet apart betaald. Dus de mensen die jaloers zijn, er is nu geen reden meer om jaloers te zijn.

Zal dus opnieuw op zoek moeten gaan naar nieuwe creatieve legale ideeën
pi_63692901
nee, je bent niet arrogant omdat je 1600 betaalt, je dénkt dat je arrogant bent terwijl je net als de rest van de WO-HBO studenten 1600 betaalt
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:44:50 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63693311
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef qwert09 het volgende:
Heerlijk die pittige reacties, ben ik trouwens arrogant om dat ik meer studiefinanciering moet betalen? Daar in tegen heb ik ook eerst mijn mbo afgerond.

Maar goed waar uit valt te concluderen dat ik niet op dat adres woon? Immers mijn kamer is boven het kantoor.

Maar ik heb het allemaal al laten uitzoeken door een accountant en die zegt dat het niet mogelijk is. Aantal dingentjes zo als rioolkosten worden niet apart betaald. Dus de mensen die jaloers zijn, er is nu geen reden meer om jaloers te zijn.

Zal dus opnieuw op zoek moeten gaan naar nieuwe creatieve legale ideeën
Je bent arrogant om je zo'n misplaatst toontje hebt: 'ik betaal 1.600 euro en jullie zijn vast allemaal dommer dan ik dus jullie betalen minder collegegeld', terwijl de meesten hier hetzelfde betalen als jij.
Zerg schreef:
pi_63693907
Ik wou daar mee aangeven dat ik hogere uitgaven heb met de zelfde vergoeding, dat jullie het verkeerd opvatten vind ik erg jammer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:15:10 #50
152789 karr-1
pi_63698640
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef qwert09 het volgende:
Ik wou daar mee aangeven dat ik hogere uitgaven heb met de zelfde vergoeding, dat jullie het verkeerd opvatten vind ik erg jammer.
Hogere uitgaven dan wie? Ik neem aan dat elke student ongeveer gelijke kosten heeft.
pi_63698808
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:55 schreef mgerben het volgende:
Een thuiswonende beurs levert ¤864,- aan geld op, en je moet ¤993,- betalen aan schoolgeld en ¤200,- aan boeken.
Wees dan ook gewoon flink als IBG en noem het een grijpstuiver en geen 'beurs'.
Op de reactie van mgerben
pi_63699313
quote:
Lul gewoon niet zo dom vent. Je bent niet bijzonder met je 'hoge' kosten, er zijn zat studenten die hetzelfde of zelfs meer betalen dan jij.
pi_63699522
Jammer, dat het denk niveau bij bepaalde mensen ENORM LAAG is. Maar goed daar kunnen zij dan ook weer niks aan doen.
pi_63699971
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:43 schreef qwert09 het volgende:
Jammer, dat het denk niveau bij bepaalde mensen ENORM LAAG is. Maar goed daar kunnen zij dan ook weer niks aan doen.

Ach, zulke reacties kan je verwachten als je de staat een poot probeert uit te draaien.
Het is gewoon overduidelijk: je wilt graag een echte stoere student worden, maar je hebt overduidelijk niet genoeg geld om dat te doen. Dus probeer je het maar op deze manier.

Kudo`s voor je moeite, maar je bent natuurlijk zo nep als het maar zijn kan
Jij gaat er wel komen met die instelling van je
pi_63700187
Je vergeet iets he, "op een legale manier" Ik ga maar niet verder in op je reactie. Als jij je nu goed voelt ben ik erg blij voor. Heb je misschien toch iets bereikt in je leven. Wat ben ik blij dat je erg veel mensen kennis hebt zeg. Komt vast door je jarenlange ervaring. Jij kunt mensen echt goed is schatten. RESPECT !
pi_63700730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:04 schreef qwert09 het volgende:
Je vergeet iets he, "op een legale manier" Ik ga maar niet verder in op je reactie. Als jij je nu goed voelt ben ik erg blij voor. Heb je misschien toch iets bereikt in je leven. Wat ben ik blij dat je erg veel mensen kennis hebt zeg. Komt vast door je jarenlange ervaring. Jij kunt mensen echt goed is schatten. RESPECT !
Dat je er niet op ingaat is al een teken van het feit dat ik een gevoelige snaar heb geraakt door te stellen dat geldgebrek de reden is dat je (al dan niet legaal) de staat probeert een pootje te lichten.
Dat mensen zoals ik, die gewoon betalen voor vlegels zoals jij, daar vervolgens hun eigen mening op na houden, is een feit dat je maar zal moeten accepteren. En inderdaad, ik heb jarenlange ervaring met uitvreters zoals jij, om te zien dat je de volgende bent in de rij met smoesjes, onzin argumenten en drogredeneringen, dus inderdaad ja, ik heb je goed ingeschat

En als je denkt dat ik jouw respect wil afdwingen denk je verkeerd
  woensdag 3 december 2008 @ 09:48:05 #57
152789 karr-1
pi_63718393
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:04 schreef qwert09 het volgende:
Het is misschien wel legaal, maar het is wel asociaal om een regeling op deze manier te misbruiken. Voor mij ben je dan inderdaad niet meer dan een asociale uitvreter. In alle opzichten ben ik het volledig met Scorpie eens.
pi_63719396
quote:
Oh nee, je bent vast de enige in NL die 1.600 euro collegegeld moet betalen! .
Volgens mij is de situatie zo: je ouders sponsoren je huisvesting en je eten, en waarschijnlijk ook nog je zorgverzekering. Collegegeld misschien ook nog? Het enige dat jij nu probeert is extra cash genereren zodat je meer luxe kan leven en minder hoeft te werken. Want oh-oh-oh je bent zo zielig dat je 1.600 euro per jaar moet betalen. Is het wel eens door die yoghurt daarboven heen gezakt dat er zelfs een hoop studenten zijn die het met veel mínder moeten doen dan jij? Ik ben bang van niet.

Verder sluit ik me bij Scorpie en karr aan.
Zerg schreef:
pi_63719891
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is misschien wel legaal, maar het is wel asociaal om een regeling op deze manier te misbruiken.
Dat is dan toch geen misbruik

Als de wetgever er niet voor zorgt dat dit soort gaten (want dat zijn het uiteraard wel) gedicht worden, waarom kun je er dan geen gebruik van maken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63720829
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is dan toch geen misbruik

Als de wetgever er niet voor zorgt dat dit soort gaten (want dat zijn het uiteraard wel) gedicht worden, waarom kun je er dan geen gebruik van maken?
Natuurlijk ligt er een taak voor de wetgever om dit soort gaten te dichten, echter kan je je ook afvragen hoe ver de wetgever moet gaan om dit soort regelingen te reguleren zodat het bedoeld is voor de mensen die er baat bij hebben, ipv mensen zoals de TS.

Imo mag er ook een (klein) beroep worden gedaan op eer en geweten van de persoon in kwestie.
pi_63721129
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt er een taak voor de wetgever om dit soort gaten te dichten, echter kan je je ook afvragen hoe ver de wetgever moet gaan om dit soort regelingen te reguleren zodat het bedoeld is voor de mensen die er baat bij hebben, ipv mensen zoals de TS.

Imo mag er ook een (klein) beroep worden gedaan op eer en geweten van de persoon in kwestie.
Als de wetgever het niet belangrijk genoeg vindt, waarom zou een burger dat dan wél moeten vinden? Omdat het 'eer en geweten' is? Daar is juist de wetgever voor, aangezien jouw waarden en normen waarschijnlijk niet (volledig) gelijk zijn aan de mijne.
pi_63727614
Maok heeft gelijk. Zolang jij op een ander adres staat ingeschreven dan je ouders, kun je uitwonenden sf aanvragen. Van wie het pand is, maakt niet uit.
pi_63728947
Jeetje zeg, wat is de jaloezie groot !!!

Als het huis van de woningstichting was geweest dan was er zeker niks aan de hand. Het enige verschil is alleen dat in dit geval dan mijn ouders niet de huur ontvangen maar de woningstichting.

Daar in tegen weten jullie niks van thuissituatie, op een aantal kleine punten van starttopic na. Grappig dat hier dan zo eenvoudig op geoordeeld kan worden. En dan nog niet eens op het doel val topic. En maar door zeuren over irrelevante zaken. Net of ik zelf niet weet dat ik niet enige ben met een beurs van 1600 euro. Als ik wil gaan klagen over die 1600 euro, dan had ik daar echt wel een topic over gestart.
  woensdag 3 december 2008 @ 18:59:31 #64
152789 karr-1
pi_63731976
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:58 schreef qwert09 het volgende:
Jeetje zeg, wat is de jaloezie groot !!!
Ik ben in de verste verte niet jaloers op asociale mensen, dus praat me dat ook niet aan.
  woensdag 3 december 2008 @ 19:00:29 #65
152789 karr-1
pi_63732005
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:58 schreef qwert09 het volgende:
Daar in tegen weten jullie niks van thuissituatie, op een aantal kleine punten van starttopic na. Grappig dat hier dan zo eenvoudig op geoordeeld kan worden. En dan nog niet eens op het doel val topic. En maar door zeuren over irrelevante zaken. Net of ik zelf niet weet dat ik niet enige ben met een beurs van 1600 euro. Als ik wil gaan klagen over die 1600 euro, dan had ik daar echt wel een topic over gestart.
We zeuren ook niet over de hoogte, we zeuren over het feit dat jij 1600 euro gebruikt als excuus om de boel op te lichten. En daar kan ik niet zo goed tegen.
pi_63737560
karr-1, grappig dat je juist op deze passage niet ingaat:
quote:
Als het huis van de woningstichting was geweest dan was er zeker niks aan de hand. Het enige verschil is alleen dat in dit geval dan mijn ouders niet de huur ontvangen maar de woningstichting.
Vind je niet dat 'ie daar een punt heeft, mits 'ie dit huis net zo gebruikt als een "gewoon" huurhuis uiteraard?
pi_63737797
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

We zeuren ook niet over de hoogte, we zeuren over het feit dat jij 1600 euro gebruikt als excuus om de boel op te lichten. En daar kan ik niet zo goed tegen.
Que?
  donderdag 4 december 2008 @ 09:10:52 #68
152789 karr-1
pi_63747415
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:39 schreef Roy_T het volgende:
karr-1, grappig dat je juist op deze passage niet ingaat:
[..]

Vind je niet dat 'ie daar een punt heeft, mits 'ie dit huis net zo gebruikt als een "gewoon" huurhuis uiteraard?
Zeker heeft ie een punt en daarom zeg ik ook dat het vast wel legaal zal zijn, maar het voelt mij teveel als oplichting.
pi_63747847
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:10 schreef karr-1 het volgende:

Zeker heeft ie een punt en daarom zeg ik ook dat het vast wel legaal zal zijn, maar het voelt mij teveel als oplichting.
Als 'ie er niet gaat wonen en het puur als postadres gebruikt heb je een goed punt denk ik. Gaat 'ie er echter wonen dan snap ik niet wat er zo oplichterig is aan het betalen van huur aan de huiseigenaar als die toevallig zijn ouders zijn. Als zijn ouders dit eventueel als gift willen verrekenen moet dat ook kunnen lijkt me.

Zou het voor jou minder oplichterig zijn wanneer hij het zou huren van een woningstichting, en zijn ouders eventueel zijn huur zouden betalen door maandelijks een gift te doen ter hoogte van het huurbedrag?

Dit is dan nog even er vanuit gaande dat TS niet echt huur gaat betalen aan zijn ouders.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:00:51 #70
152789 karr-1
pi_63748236
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:41 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Als 'ie er niet gaat wonen en het puur als postadres gebruikt heb je een goed punt denk ik. Gaat 'ie er echter wonen dan snap ik niet wat er zo oplichterig is aan het betalen van huur aan de huiseigenaar als die toevallig zijn ouders zijn. Als zijn ouders dit eventueel als gift willen verrekenen moet dat ook kunnen lijkt me.

Zou het voor jou minder oplichterig zijn wanneer hij het zou huren van een woningstichting, en zijn ouders eventueel zijn huur zouden betalen door maandelijks een gift te doen ter hoogte van het huurbedrag?

Dit is dan nog even er vanuit gaande dat TS niet echt huur gaat betalen aan zijn ouders.
Voor zover ik het verhaal begreep ging hij er niet wonen, maar was het puur een postadres meer niet. Hij betaald dus geen huur, maar strijkt wel extra centen op van de Stufi.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:17:44 #71
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63748645
Hij zou wel huur betalen. Uit de OP:
quote:
Als mijn ouders nu een contract opstellen en ik betaal gewoon huur
En hij was opzoek naar een legale optie. De situatie die jij schetst is inderdaad fraude, maar zoals TS al aangaf was hij niet van plan om fraude te gaan plegen. Die situatie zou dus nooit ontstaan. (en ik schrijf dus in het verleden omdat TS al lang heeft aangegeven dat het dus geen optie meer is)
pi_63748752
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:17 schreef maok het volgende:
Hij zou wel huur betalen. Uit de OP:
[..]

En hij was opzoek naar een legale optie. De situatie die jij schetst is inderdaad fraude, maar zoals TS al aangaf was hij niet van plan om fraude te gaan plegen. Die situatie zou dus nooit ontstaan. (en ik schrijf dus in het verleden omdat TS al lang heeft aangegeven dat het dus geen optie meer is)
Natuurlijk zou de TS het contract opstellen, de centjes netjes aan pappa en mamma betalen, om dat vervolgens in zakgeld / toelages terug te krijgen.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:27:34 #73
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63748888
Zoals de duizende studenten waarbij de huur van de kamer door pa en ma wordt betaald en die wel een aanvullende beurs ontvangen.
pi_63748920
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:21 schreef Scorpie het volgende:

Natuurlijk zou de TS het contract opstellen, de centjes netjes aan pappa en mamma betalen, om dat vervolgens in zakgeld / toelages terug te krijgen.
Ah, ouders mogen geen kamerhuur meer betalen voor hun kinderen begrijp ik? Dat is namelijk precies hetzelfde.
pi_63749106
Ik word altijd een beetje meewarig van mensen die slim genoeg zijn om een WO-opleiding te doen, een rijke pappie en mammie hebben (ja, want met twee huizen ben je rijk), maar desondanks niet in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Dat is nog tot daaraantoe, maar in plaats van vervolgens hun energie te steken in het vinden van een baan, zodat ze kunnen werken voor hun geld, steken ze die energie liever in het vinden van allerlei constructies waarbij anderen mogen werken voor hun geld.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:36:39 #76
152789 karr-1
pi_63749117
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ah, ouders mogen geen kamerhuur meer betalen voor hun kinderen begrijp ik? Dat is namelijk precies hetzelfde.
In dit geval is er geen huur omdat het pand al eigendom is van pa en ma. TS betaald misschien wel (een lage) huur, maar krijgt die net zo hard weer terug in de vorm van een toelage o.i.d. Lijkt me dus niet relevant in deze.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:37:57 #77
152789 karr-1
pi_63749145
quote:

[..]

Dat dus....
  donderdag 4 december 2008 @ 10:38:44 #78
152789 karr-1
pi_63749164
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:36 schreef Seneca het volgende:
Ik word altijd een beetje meewarig van mensen die slim genoeg zijn om een WO-opleiding te doen, een rijke pappie en mammie hebben (ja, want met twee huizen ben je rijk), maar desondanks niet in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Dat is nog tot daaraantoe, maar in plaats van vervolgens hun energie te steken in het vinden van een baan, zodat ze kunnen werken voor hun geld, steken ze die energie liever in het vinden van allerlei constructies waarbij anderen mogen werken voor hun geld.
Tegenwoordig is men liever lui dan moe, dat blijkt. Er worden allerlei creatieve manieren bedacht om geld te krijgen, maar werken voor je geld is er niet meer bij.
pi_63749198
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Je vergeet dat de TS als bonus de huursubsidie mag opstrijken.
pi_63749981
quote:

En ik word een beetje moe van de mensen die in dit topic tegen de verkeerde lopen te zeuren.

Als je er een probleem mee hebt dat mensen gebruik maken van hiaten in de wetgeving, dan moet je tegen de wetgever zeuren. Ik ben de eerste die een topic op slot flikkert wanneer men probeert de fiscus te tillen, maar mazen in de wet vinden is gewoon okay.

Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen? Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
pi_63750048
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je vergeet dat de TS als bonus de huursubsidie mag opstrijken.

Ook al de schuld van TS...
pi_63750239
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:36 schreef karr-1 het volgende:

In dit geval is er geen huur omdat het pand al eigendom is van pa en ma. TS betaald misschien wel (een lage) huur, maar krijgt die net zo hard weer terug in de vorm van een toelage o.i.d. Lijkt me dus niet relevant in deze.
Wie zegt dat er een causaal verband is tussen het betalen van huur door TS en het ontvangen van een gift van zijn ouders?

Ik ontvang ook jaarlijks het maximale belastingvrije bedrag als gift van mijn ouders. Betalen zij daarom een deel van mijn woonlasten?
pi_63750617
quote:

Waaruit concludeer jij dat ik geen werk heb?
pi_63750671
quote:

[..]

Tuurlijk, alleen in het voordeel denken van de tegenpartij. Wie zegt dat ik het geld terug krijg? Zou wat dat betreft ook niet eerlijk zijn voor mijn zussen en broer.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:50:35 #85
17729 SP
I hate my interests
pi_63750951
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En ik word een beetje moe van de mensen die in dit topic tegen de verkeerde lopen te zeuren.

Als je er een probleem mee hebt dat mensen gebruik maken van hiaten in de wetgeving, dan moet je tegen de wetgever zeuren. Ik ben de eerste die een topic op slot flikkert wanneer men probeert de fiscus te tillen, maar mazen in de wet vinden is gewoon okay.

Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen? Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
Dat er hiaten in de wetgeving zijn betekent niet dat je dat dan maar moet gaan misbruiken (ik durf er geld op te zetten dat TS 5 euro huur betaalt en elke avond voor zijn prakkie bij pa en moe aanschuift, internet draadloos via pa en ma binnenkrijgt, alsmede de TV). Er zijn dingen als moraal en goed fatsoen.
Maar ik zie dat de graaicultuur ook al tot de mods is doorgedrongen.
pi_63751041
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:50 schreef SP het volgende:

[..]

Dat er hiaten in de wetgeving zijn betekent niet dat je dat dan maar moet gaan misbruiken (ik durf er geld op te zetten dat TS 5 euro huur betaalt en elke avond voor zijn prakkie bij pa en moe aanschuift, internet draadloos via pa en ma binnenkrijgt, alsmede de TV). Er zijn dingen als moraal en goed fatsoen.
5 euro is toch helemaal niet interessant ivb met de huursubsidie. Wat misschien ook wel het doel was van deze topic!
  donderdag 4 december 2008 @ 11:57:03 #87
152789 karr-1
pi_63751108
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen?
quote:
Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
Ik heb geen hypotheek, maar ik ben sowieso een tegenstander van de HRA in huidige vorm.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:57:58 #88
152789 karr-1
pi_63751135
quote:

[..]

Graaien is de standaard tegenwoordig..... Ik heb wel eens het gevoel dat ik te braaf ben voor deze wereld.
pi_63751141
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:54 schreef qwert09 het volgende:

[..]

5 euro is toch helemaal niet interessant ivb met de huursubsidie. Wat misschien ook wel het doel was van deze topic!
Er is een verschil tussen wat op papier staat en wat je in praktijk afdraagt.
Zerg schreef:
pi_63751174
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wat op papier staat en wat je in praktijk afdraagt.
En dacht je dat dat echt niet gecontroleerd wordt door de belastingdienst?
  donderdag 4 december 2008 @ 12:00:22 #91
152789 karr-1
pi_63751204
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:59 schreef qwert09 het volgende:

[..]

En dacht je dat dat echt niet gecontroleerd wordt door de belastingdienst?
Niet als het niet op papier staat of onder het mom van een gift gedaan wordt.
pi_63751723
quote:

[..]

Nogmaals... met je username die alleen maar staat voor 'iedereen gelijk' en 'niemand krijgt meer dan een ander': wat jouw moraal is, is niet persé de mijne.(en gelukkig maar)

Daarnaast: TS heeft er recht op, dus wat je nu zeurt, begrijp ik niet. Het heeft geen reet met graaien te maken, maar gewoon je mogelijkheden benutten. Misbruik .Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker.
quote:
pi_63751811
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Graaien is de standaard tegenwoordig..... Ik heb wel eens het gevoel dat ik te braaf ben voor deze wereld.
Tegenwoordig kan je beter graaien en de staat een pootje proberen te lichten door "hiaten" te vinden ipv te gaan werken.
pi_63751834
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus jij neemt niet waar je wettelijk gezien recht op hebt? Dan moet ik je namelijk het Nederlandse volk bedanken.
pi_63751912
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je beter graaien en de staat een pootje proberen te lichten door "hiaten" te vinden ipv te gaan werken.
Jullie kunnen nu allemaal wel verongelijkt gaan doen, maar voorlopig maken jullie ook gebruik van allerlei voorzieningen die jullie ook gewoon zelf kunnen betalen. Ik zie het punt niet.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:33:01 #96
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_63751999
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of een combinatie van beiden, als je een leuke 'bonus' kunt ontvangen door bepaalde formulieren in te vullen of juist niet in te vullen en dit alles kan binnen de grenzen van de wet heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.
Zo heb ik recht op een wajong uitkering, lijk wel gek als ik die niet ga aanvragen natuurlijk aangezien ik anders totaal verrot iedere avond thuis kom óf anders de eindjes aan elkaar moet knopen om rond te kunnen komen iedere maand.
Een ietwat mank voorbeeld logischerwijs t.o.v het onderwerp, maar oke.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:42:42 #97
152789 karr-1
pi_63752258
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus jij neemt niet waar je wettelijk gezien recht op hebt? Dan moet ik je namelijk het Nederlandse volk bedanken.
Ik heb geen flauw idee of ik alles neem waar ik recht op heb, ik ben tevreden met wat ik heb en heb niets meer nodig.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:43:12 #98
152789 karr-1
pi_63752275
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jullie kunnen nu allemaal wel verongelijkt gaan doen, maar voorlopig maken jullie ook gebruik van allerlei voorzieningen die jullie ook gewoon zelf kunnen betalen. Ik zie het punt niet.
.
Zoals?
pi_63752293
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee of ik alles neem waar ik recht op heb, ik ben tevreden met wat ik heb en heb niets meer nodig.
Maar je verwijt wel iemand anders dat 'ie neemt waar 'ie wettelijk recht op heeft?
pi_63752301
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je bent arrogant om je zo'n misplaatst toontje hebt: 'ik betaal 1.600 euro en jullie zijn vast allemaal dommer dan ik dus jullie betalen minder collegegeld', terwijl de meesten hier hetzelfde betalen als jij.
Miereneuker. 95% van de HBO studies zijn 1600 euro dus niet janken als hij de 4-jaarlijkse bijdrage van het MBO verbetert met een actueel bedrag.

En who cares trouwens? Ga je druk maken over global warming, zelfde principe en dan kan je nog ff doorzeiken.

Snap ook niet hoe je hier arrogantie uit kunt opvatten:
quote:
Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933.
Op de een of andere manier voelen moraalridders zich altijd persoonlijk gekrenkt en aangevallen als zij (of hun moraalkornuiten) op een manier verbeterd worden waar de kwijl niet vanaf druipt.

[ Bericht 20% gewijzigd door illusions op 04-12-2008 12:51:44 ]
pi_63752393
Moeten de ouders van de TS dan de huur ook niet als inkomen gaan aanmelden bijde belastingdienst?
pi_63752533
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Moeten de ouders van de TS dan de huur ook niet als inkomen gaan aanmelden bijde belastingdienst?
Neuh. Huurpenningen zijn onbelast.
pi_63752566
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Een huis hoeft niet per sé voor geld verhuurd te worden, dat is enkel het algemeen geaccepteerde ruilmiddel. Ouders kunnen er ook best contractueel iets anders tegenover zetten, zoals schoolresultaten.
pi_63752753
Daarbij doen sommige mensen hier echt fucking heilig zeg. Als het legaal mogelijk is om meer studiefinanciering te krijgen, dan kan je wel gaan janken om de mensen die voordeel uit die regels halen, maar je kunt beter afgeven op degene die die regels heeft verzonnen. Denk je serieus dat er iemand is die denkt van, "ah joh laat die aanvullende beurs waar ik legaal recht op heb maar zitten, mijn medestudenten konden 'm ook niet krijgen, snie eerlijk voor ze".

Ga dan gelijk op rijst en water leven in een kurkdroog ontwikkelingsgebied, amputeer en been en besnij je vrouw, want er zijn mensen die het veel slechter als je hebben en het zou lullig zijn om boven hun stand te gaan leven.

Frusti's.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:09:25 #105
17729 SP
I hate my interests
pi_63752998
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nogmaals... met je username die alleen maar staat voor 'iedereen gelijk' en 'niemand krijgt meer dan een ander': wat jouw moraal is, is niet persé de mijne.(en gelukkig maar)

Daarnaast: TS heeft er recht op, dus wat je nu zeurt, begrijp ik niet. Het heeft geen reet met graaien te maken, maar gewoon je mogelijkheden benutten. Misbruik .Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker.
[..]

Wat een teleurstellende reactie. Je denkt niet dat SP voor iets zou kunnen staan dan de Socialistische Partij? Kortzichtig persoontje, doe je oogkleppen eens af.

De TS heeft geen recht op een uitwonende beurs, hij maakt misbruik van de voorzieningen die de regering haar volk geeft. Dat je via slinkse wegen inderdaad met je vieze handen in de Nederlandse portemonnaie kunt grabbelen rechtvaardigt dit niet.

Het stoort me vreselijk dat de overheid maar alle gaten in de regelgeving moet dichten om mensen zonder enig besef van normen en waarden tegen te houden die hun gedrag vegoedelijken met zinnen als " mogelijkheden benutten" of "Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker" en daarmee elk idee van eigen verantwoordelijkheid uit handen geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door SP op 04-12-2008 13:17:52 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 13:17:00 #106
17729 SP
I hate my interests
pi_63753194
foute knopje
pi_63753216
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef SP het volgende:

[..]

Wat een teleurstellende reactie. Je denkt niet dat SP voor iets zou kunnen staan dan de Socialistische Partij? Kortzichtig persoontje, doe je oogkleppen eens af.
quote:
De TS heeft geen recht op een uitwonende beurs,
Dat heeft hij wel = feit (zie wetboek)
quote:
hij maakt misbruik van de voorzieningen die de regering haar volk geeft. Dat je via slinkse wegen inderdaad met je vieze handen in de Nederlandse portemonnaie kunt grabbelen rechtvaardigt dit niet.
En HRA is iets anders?
quote:
Het stoort me vreselijk dat de overheid maar alle gaten in de regelgeving moet dichten om mensen zonder enig besef van normen en waarden tegen te houden die hun gedrag vegoedelijken met zinnen als " mogelijkheden benutten" of "Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker" en daarmee elk idee van eigen verantwoordelijkheid uit handen nemen.

Neuh. Wat mij betreft gaat die hele overheidsbemoeienis weg. Dát scheelt pas een hoop geld en dan hoeven jij en ik niet te discussiëren over dit soort zaken.

Nu ís er een overheid (en daar betaal ik dik geld voor), dan mag ik verwachten dat zij haar werk goed doet.
pi_63753236
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef SP het volgende:

[..]

De TS heeft geen recht op een uitwonende beurs, hij maakt misbruik van de voorzieningen die de regering haar volk geeft. Dat je via slinkse wegen inderdaad met je vieze handen in de Nederlandse portemonnaie kunt grabbelen rechtvaardigt dit niet.

Het stoort me vreselijk dat de overheid maar alle gaten in de regelgeving moet dichten om mensen zonder enig besef van normen en waarden tegen te houden die hun gedrag vegoedelijken met zinnen als " mogelijkheden benutten" of "Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker" en daarmee elk idee van eigen verantwoordelijkheid uit handen nemen.
Het kan je misschien wel storen, en je kan erover zeiken maar een oplossing of überhaupt enige verbetering hoef je niet te verwachten als je het probleem bij de allerlaatste link in de schakel gaat leggen, namelijk de ontvanger van de uitkering. Dat heet simpelweg naïviteit.

De verantwoordelijkheid bij de massa leggen, en dan klagen als er rotte appels zijn die de regel in hun voordeel gebruiken. En het dan nog over kortzichtigheid durven te hebben.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:33:40 #109
17729 SP
I hate my interests
pi_63753663
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Het kan je misschien wel storen, en je kan erover zeiken maar een oplossing of überhaupt enige verbetering hoef je niet te verwachten als je het probleem bij de allerlaatste link in de schakel gaat leggen, namelijk de ontvanger van de uitkering. Dat heet simpelweg naïviteit.

De verantwoordelijkheid bij de massa leggen, en dan klagen als er rotte appels zijn die de regel in hun voordeel gebruiken. En het dan nog over kortzichtigheid durven te hebben.
Ik zou inderdaad graag zien dat de massa wat meer verantwoordelijkheid zou nemen, wellicht naief, maar kortzichtig slaat nergens op.
pi_63753823
Het is niet kortzichtig om te willen dat de massa verantwoordelijkheid neemt hoor, dat is gewoon een rooskleurige instelling die je alleen maar teleur gaat stellen. Zodra je ook echt verwacht dat de massa meer verantwoordelijkheid neemt terwijl regels anders toelaten, dan ben je kortzichtig bezig.
pi_63758884
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:54 schreef illusions het volgende:

Een huis hoeft niet per sé voor geld verhuurd te worden, dat is enkel het algemeen geaccepteerde ruilmiddel. Ouders kunnen er ook best contractueel iets anders tegenover zetten, zoals schoolresultaten.
Wanneer TS ook nog een huursubsidie voor een vrijgevallen pand van zijn ouders wilt vangen zal hij toch echt wel geldelijke huur moeten betalen. Ik kan me niet voorstellen dat de TS resultaatsubsidie wilt vangen.

Ik vind het frappant dat hier nog niet de huillies rondhangen die altijd zitten te zeiken over uitkeringen die soms onterecht ontvangen worden door aso's. Wat deze persoon wilt doen is precies hetzelfde in mijn morele wereld.
pi_63760527
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:37 schreef Basp1 het volgende:

Ik vind het frappant dat hier nog niet de huillies rondhangen die altijd zitten te zeiken over uitkeringen die soms onterecht ontvangen worden door aso's. Wat deze persoon wilt doen is precies hetzelfde in mijn morele wereld.
Alleen zijn wij hier gewend om zaken te toetsen aan de wetgeving, en niet aan jouw "morele wereld". En het is verboden om een uitkering te ontvangen wanneer je hier geen recht op hebt. Terwijl het wel een recht is om een huis van je ouders te mogen huren, huursubsidie te ontvangen en ook nog eens giften van je ouders te krijgen.
pi_63760729
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:48 schreef Roy_T het volgende:

Alleen zijn wij hier gewend om zaken te toetsen aan de wetgeving, en niet aan jouw "morele wereld". En het is verboden om een uitkering te ontvangen wanneer je hier geen recht op hebt. Terwijl het wel een recht is om een huis van je ouders te mogen huren, huursubsidie te ontvangen en ook nog eens giften van je ouders te krijgen.
Dan wordt je door de IBG groep wel geacht daar te gaan wonen, en niet gewoon in het huis er naast te blijven wonen.
pi_63763697
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan wordt je door de IBG groep wel geacht daar te gaan wonen, en niet gewoon in het huis er naast te blijven wonen.
LE-ZEN!

Er is nooit sprake geweest van iets anders! Iedereen praat elkaar aan dat TS dat niet van plan is, maar daar is nooit enige aanleiding voor geweest.
pi_63763951
al die huillies hier
theoretisch moet t gewoon kunnenen boeie gewoon zo veel mogelijk geld uit de overheid trekken
0023
pi_63765565
Bij ons staat iedereen ergens anders ingeschreven terwijl ze thuis wonen. Ik wist niet dat dat voor veel mensen zo een schok is Het geld wat ik de staat nu kost, breng ik echt wel op hoor. Dacht je dat de overheid een charitatieve instelling is ofzo? Ze geven je geen studiefinanciering omdat ze je zo aardig vinden. Dat is opdat je zoveel mogelijk kan worden leeggetrokken je verdere leven. Een simpele kosten/baten overweging. En die overweging maken studenten nu dus ook. Ik neem het ze niet kwalijk.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  donderdag 4 december 2008 @ 22:40:47 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63769176
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:27 schreef THEFXR het volgende:
ach rot op met je moraalridder gedoe. Als je het zelf zou kunnen doen, had je het ook gedaan

Lekker doen TS hoor als het kan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 4 december 2008 @ 22:50:05 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63769522
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef Mikkie het volgende:
TS, get a life.
[..]

[..]
Hij blijft binnen die regels. Er staat dat je op een ander adres in geschreven moet staan dan je ouders. Als ik het huis naast mn ouders ga huren/kopen, dan eet ik ook gewoon nog bij mn ouders hoor. Das ook legaal. Dus ik snap al die tumolt niet. TS heeft er recht op, klaar. Dan moeten ze dat er maar specifiek inzetten. Ik geef hem groot gelijk. Ik neem gewoon ook aan dat TS daar gaat "wonen".
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:13:21 #119
152789 karr-1
pi_63775854
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:03 schreef dddour het volgende:
Bij ons staat iedereen ergens anders ingeschreven terwijl ze thuis wonen. Ik wist niet dat dat voor veel mensen zo een schok is Het geld wat ik de staat nu kost, breng ik echt wel op hoor. Dacht je dat de overheid een charitatieve instelling is ofzo? Ze geven je geen studiefinanciering omdat ze je zo aardig vinden. Dat is opdat je zoveel mogelijk kan worden leeggetrokken je verdere leven. Een simpele kosten/baten overweging. En die overweging maken studenten nu dus ook. Ik neem het ze niet kwalijk.
Dus de overheid trekt je leeg en daarom mag jij frauderen? Goede instelling.....
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:13:50 #120
152789 karr-1
pi_63775862
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

ach rot op met je moraalridder gedoe. Als je het zelf zou kunnen doen, had je het ook gedaan

Lekker doen TS hoor als het kan.
Als ik het zou kunnen doen zou ik het zeker niet doen, het zou niet eens in me opkomen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:15:27 #121
152789 karr-1
pi_63775891
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hij blijft binnen die regels. Er staat dat je op een ander adres in geschreven moet staan dan je ouders. Als ik het huis naast mn ouders ga huren/kopen, dan eet ik ook gewoon nog bij mn ouders hoor. Das ook legaal. Dus ik snap al die tumolt niet. TS heeft er recht op, klaar. Dan moeten ze dat er maar specifiek inzetten. Ik geef hem groot gelijk. Ik neem gewoon ook aan dat TS daar gaat "wonen".
Zoals ik al eerder zei heeft hij er wettelijk misschien wel recht op, maar moreel vind ik het onverantwoordelijk en frauduleus. Inderdaad is het zo dat de wet hier van toepassing en dan kan het dus gewoon, maar die wet zou dan ook zsm aangepast moeten worden.

Op basis van gevoelens kun je dat niet doen, al mag ik nog steeds vinden dat TS een fraudeur is.
pi_63776699
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei heeft hij er wettelijk misschien wel recht op, maar moreel vind ik het onverantwoordelijk en frauduleus. Inderdaad is het zo dat de wet hier van toepassing en dan kan het dus gewoon, maar die wet zou dan ook zsm aangepast moeten worden.

Op basis van gevoelens kun je dat niet doen, al mag ik nog steeds vinden dat TS een fraudeur is.
Dus jij vindt dat het wel allemaal binnen de wet past, maar dat TS toch een fraudeur is. Logisch

Verder moet iedereen niet zo zeuren. Ik zie ook wel dat dit geval niet in lijn ligt met de bedoeling van de wet. Maar jullie moeten accepteren dat wetgeving nou eenmaal zo werkt. Wetgeving is redelijk algemeen geschreven, omdat je gewoonweg niet álle aparte gevallen, constructies en verschillende omstandigheden kan opnoemen (de wet zou véél te ingewikkeld worden). Het is dus redelijk algemeen geschreven. Voor verreweg de meeste gevallen zal de wet de gewenste uitwerking hebben, en in sommige gevallen dus niet. TS is zo'n geval.
Dit soort situaties waarin iemand net handig "misbruik' kan maken als gevolg van zijn specifieke situatie zal je altijd blijven houden, hoe goed je een wet ook dichttimmert.
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:01:14 #123
152789 karr-1
pi_63776797
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat het wel allemaal binnen de wet past, maar dat TS toch een fraudeur is. Logisch
Het past binnen de wet maar persoonlijk vind ik het fraude.
pi_63776885
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:01 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het past binnen de wet maar persoonlijk vind ik het fraude.
Dat is ongeveer hetzelfde als "ik weet dat één plus één twee is, maar persoonlijk vind ik dat het drie is."
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:15:01 #125
152789 karr-1
pi_63777049
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is ongeveer hetzelfde als "ik weet dat één plus één twee is, maar persoonlijk vind ik dat het drie is."
Precies, gelukkig leven we nog in een land waar iedereen een eigen mening mag hebben.
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:17:36 #126
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63777102
Hé dat is handig om op school te gebruiken bij een toets , gewoon overal 'vind ik' achter schrijven. WIskunde docent: 'Dat is niet het juiste antwoord' Ik: 'Wel want het is mijn mening'
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:23:15 #127
152789 karr-1
pi_63777203
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:17 schreef maok het volgende:
Hé dat is handig om op school te gebruiken bij een toets , gewoon overal 'vind ik' achter schrijven. WIskunde docent: 'Dat is niet het juiste antwoord' Ik: 'Wel want het is mijn mening'
Dat is dan ook het verschil tussen eigen mening en de wet. Ik vind het fraude, de wet vind dat niet en dus is het geen fraude.
pi_63777251
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies, gelukkig leven we nog in een land waar iedereen een eigen mening mag hebben.
En gelukkig heeft iedereen het recht om domme dingen te zeggen.
pi_63777304
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:03 schreef dddour het volgende:
Mag ik deze redenatie dan ook omdraaien omdat er zoveel van die mensen rondlopen die de grenzen van de wetten opzoeken betaal ik me nu dus suf aan belastingen. Ja dan kun je wel zeggen dat ik zoals iedereen dat ook zou moeten doen. Dat doen er al zoveel dat heirdoor is juist de belastingdruk in nederland zo hoog is.

Veel mensen weten heus wel de eigenlijke intentie van deze regels maar proberen toch door de mazen van de wet er meer dan het eigenlijk voor bedoeld was uit te halen.
pi_63777356
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is het tegenwoordig dom dan, om iemand aan te spreken op zijn normen en waarden? Dan weet ik dat ook weer. Tijd om te graaien mensen ! Laat die belastingdruk maar oplopen, zolang je er zelf beter van wordt maakt het geen zak uit!
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:31:57 #131
152789 karr-1
pi_63777383
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus het hebben van een eigen mening is dom?
pi_63777506
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is het tegenwoordig dom dan, om iemand aan te spreken op zijn normen en waarden?
Waar zeg ik dat?

Ik geef aan dat zeggen dat je vindt dat een feit geen feit is, maar iets wat je zelf verzonnen hebt, vrij dom is. Zie voorbeeld van DJ.
quote:
Dan weet ik dat ook weer. Tijd om te graaien mensen ! Laat die belastingdruk maar oplopen, zolang je er zelf beter van wordt maakt het geen zak uit!

Ik had iets meer intelligentie verwacht, eerlijk gezegd. Jij hebt toch HRA? Blijf je daar voortaan ook vanaf?

Het gaat erom: je kunt mensen die met de wet in de hand iets doen wat NIET tegen de wet ingaat, niet verwijten dat ze dat doen.
Als je dat fout vindt, moet je gaan klagen bij de overheid. Die betalen wij om dat soort dingen goed te regelen. Verder: wat jij moreel juist vindt, hoef ik nog niet juist te vinden. Moreel is namelijk iets dat meninggevoelig ligt. Wetten zijn dat niet.

En tot slot: ik vind het ook slecht dat het mogelijk is om te doen wat de TS doet. Dat is kwalijk, maar niet van TS.
pi_63777518
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus het hebben van een eigen mening is dom?
Nee

Zeggen dat 1+1 3 is, is vrij dom....
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:39:30 #134
152789 karr-1
pi_63777541
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee

Zeggen dat 1+1 3 is, is vrij dom....
Dat zeg ik toch ook nergens, jij sleept dat erbij als voorbeeld.
pi_63778116
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens, jij sleept dat erbij als voorbeeld.
Dat was ik
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:10:46 #136
152789 karr-1
pi_63778291
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat was ik
Oke
pi_63801863
quote:
Dat ja,

En huurtoeslag kun je vergeten, dat is absoluut fraude. Bij de IBG kan je wel een uitwonende beurs ontvangen (niet helemaal netjes), ze zullen/kunnen er nooit achter komen als het adres niet op je ouders' naam staat. Maar ga gewoon op kamers joh, is veel leuker toch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')