ethischquote:Op zondag 30 november 2008 20:25 schreef doeka het volgende:
Dan moet je je alleen nog even afvragen of het ethisch is.
Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.quote:Op zondag 30 november 2008 23:39 schreef qwert09 het volgende:
Maar goed, ik ben legaal bezig toch? En bij het kadaster staat het omschreven als 2 aparte huizen.
Er zijn toch ook ouders die een huis voor hun kind kopen in een andere stad.quote:Op zondag 30 november 2008 23:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.
quote:Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.
De wereld is wijd en weids, maar een weide wereld bestaat niet.quote:Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.
Dus een uitwonende beurs is niet om zelfstandige woonruimte te huren? Want dat wil TS doen.quote:Op maandag 1 december 2008 02:27 schreef THEFXR het volgende:
ja, dat is te doen, maar daarvoor is een uitwonende beurs wel niet bedoelt.
quote:Op zondag 30 november 2008 20:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
ethischDat is verzonnen voor meningen waar geen argumenten voor zijn.
dat dusquote:Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
Dat dus. Het zal misschien wel mogen, maar netjes is het niet en asociaal is het zeker.quote:Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.quote:Op maandag 1 december 2008 15:22 schreef Mikkie het volgende:
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?
Je bent een hufter.
Ja, waardeloos is dat , mensen die slimmer zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 15:22 schreef Mikkie het volgende:
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?
Je bent een hufter.
quote:Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, waardeloos is dat , mensen die slimmer zijn.
Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.quote:Op maandag 1 december 2008 15:22 schreef Mikkie het volgende:
Je bent een hufter.
Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.quote:Op maandag 1 december 2008 16:35 schreef qwert09 het volgende:
[..]
Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.
Een keer iets terug verwachten mag dan ook wel. Tevens zijn er ook mensen die jaren lang hebben krom gelegen om het te kunnen financieren, komt echt niet zomaar aanwaaien. En zo lang ik legaal bezig ben, wat is hier mis mee.
Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933. Mijn boeken kosten 500 en geen 200 euro. Maar goed de weide wereld trek ik nog wel in. Eerst even mijn studie afronden.
Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, waardeloos is dat , mensen die slimmer zijn.
Hoe is het mogelijkquote:Op maandag 1 december 2008 15:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.
Ik weet niet of dat in het algemeen of op mijn post bedoeld is, maar ik ben gewoon benieuwd of het klopt wat ts zegt:quote:
Of hij dat ook echt zo wil doen en dus ook echt dat huis van zijn ouders wil gaan huren en er in wonen.quote:En zo lang ik legaal bezig ben
Bron? Volgens mij zit er namelijk een groot verschil tussen bij je ouders wonen en een huis van ze huren waar ze zelf niet wonen.quote:Op maandag 1 december 2008 18:16 schreef donald_dick het volgende:
nee, ibg gaat neit akoord als je nog in een huis van je oduers woont, dus je zal geen uitwonende stufi krijgen
Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.quote:Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef Mikkie het volgende:
TS, get a life.
[..]
Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.
En lul alsjeblieft niet over 'een keer iets terug verwachten'. Op het duurste huis zit geheid een hypotheek, dus HRA. Daarnaast is huursubsidie + uitwonende beurs + aanvullende beurs (want als je ouders op papier niks verdienen krijg je dat er ook nog bij) ruim meer dan wat je ouders aan WOZ betalen.
Ook al is het soms een krom stelsel, dan nog is het prima dat je van regelingen gebruikt maakt mits je binnen de regels blijft. Wat je nu echter voorstelt gaat die regels te buiten: je blijft nog bij je ouders wonen maar geef een ander woonadres op. Dat kan tot bijna 500 euro per maand opleveren waar je geen recht op hebt. Dat recht heb je pas als jij er ook daadwerkelijk gaat wonen en het kantoor verhuist naar het pand waar je ouwelui nu zitten. Dus vooralsnog is het fraude, wat je hier voorstelt, en ik hoop dan ook dat je faliekant op je muil gaat.
[..]
Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.
[..]
Hoe is het mogelijk.
Ik mis je punt.quote:Op maandag 1 december 2008 22:45 schreef aggeloog het volgende:
[..]
Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.
Jaloers zijn op een beurs van 200 euro in de maand die iemand ten onrechte aanvraagt? Nee hoor.quote:
Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?quote:
Haal dat bord voor je kop anders even weg. Het enige dat TS op dit moment wil is, terwijl hij nog bij zijn ouders woont, zich quasi-zelfstandig op een ander adres inschrijven en daardoor uitwonende beurs + huurtoeslag incasseren. Want wonen doet 'ie er niet, want het kantoor van z'n moeder zit er. En denk anders maar niet dat 'ie huur gaat afdragen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef fespo het volgende:
het is is gewoon legaal hoor.
als je niet op het adres woont waar je ouders verblijven komt het er op neer dat je zelf kosten hebt.
huur, eten en drinken, stroom etc.
dat ts zijn ouders de huur, zoals anders ouders een studie of rijbewijs betalen is mooi meegenomen.
Prachtig ja. Pochen met wat je ouders betalenquote:Op dinsdag 2 december 2008 00:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?
Je bent arrogant om je zo'n misplaatst toontje hebt: 'ik betaal 1.600 euro en jullie zijn vast allemaal dommer dan ik dus jullie betalen minder collegegeld', terwijl de meesten hier hetzelfde betalen als jij.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef qwert09 het volgende:
Heerlijk die pittige reacties, ben ik trouwens arrogant om dat ik meer studiefinanciering moet betalen? Daar in tegen heb ik ook eerst mijn mbo afgerond.
Maar goed waar uit valt te concluderen dat ik niet op dat adres woon? Immers mijn kamer is boven het kantoor.
Maar ik heb het allemaal al laten uitzoeken door een accountant en die zegt dat het niet mogelijk is. Aantal dingentjes zo als rioolkosten worden niet apart betaald. Dus de mensen die jaloers zijn, er is nu geen reden meer om jaloers te zijn.![]()
Zal dus opnieuw op zoek moeten gaan naar nieuwe creatieve legale ideeën
Hogere uitgaven dan wie? Ik neem aan dat elke student ongeveer gelijke kosten heeft.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef qwert09 het volgende:
Ik wou daar mee aangeven dat ik hogere uitgaven heb met de zelfde vergoeding, dat jullie het verkeerd opvatten vind ik erg jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |