abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63649261
Mijn ouders hebben een blok van 2 nr 160 en 162. En een kantoor met een nr 162b. Allemaal legaal bij de gemeente.

Prive wonen wij gewoon op 160. Op nr 162 zit begane grond zit een kantoor van mijn moeder. Als mijn ouders nu een contract opstellen en ik betaal gewoon huur, zonder enige teruggave de huurkosten. kan ik mij dan inschrijven op nr 162 voor uitwonend studiebeurs, en in aanmerking komen voor huurtoeslag.
  zondag 30 november 2008 @ 19:07:04 #2
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63649369
Tenzij nummer 162 alleen een notering heeft als kantoorruimte en niet als woonhuis.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_63650008
Ze hebben allebei wel de notering als woonruimte.
pi_63650268
als het bij het kadaster als een ander huis staat, dan kan het

ik zou de belastingdienst eens bellen

dat scheelt wel bakken met geld inderdaad...
  zondag 30 november 2008 @ 20:25:20 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63651023
Dan moet je je alleen nog even afvragen of het ethisch is.
  zondag 30 november 2008 @ 20:27:00 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63651063
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:25 schreef doeka het volgende:
Dan moet je je alleen nog even afvragen of het ethisch is.
ethisch Dat is verzonnen voor meningen waar geen argumenten voor zijn.
pi_63656956
Maar goed, ik ben legaal bezig toch? En bij het kadaster staat het omschreven als 2 aparte huizen.
pi_63657015
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:39 schreef qwert09 het volgende:
Maar goed, ik ben legaal bezig toch? En bij het kadaster staat het omschreven als 2 aparte huizen.
Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_63658283
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Maar wel beiden op naam van je ouders. Ik denk niet dat de IBG hiermee akkoord gaat.
Er zijn toch ook ouders die een huis voor hun kind kopen in een andere stad.
pi_63659068
ja, dat is te doen, maar daarvoor is een uitwonende beurs wel niet bedoelt.
  maandag 1 december 2008 @ 09:59:14 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63661630
Voor een uitwonende beurs mag je niet op het zelfde adres wonen als je ouders. Op welk nummer staan jou ouders ingeschreven bij de gemeente? Op beide nummers of op eentje? Als ze op beide nummers staan inschreven staan zou dat ook veranderd moeten worden, anders woon je nog steeds op het zelfde nummer.
Echter je pleegt officeel wel froude tenzij je ook echt op dat andere nummer gaat wonen (jou kamer en het kantoor van je moeder verwisselen?). Theoretisch kan de IBG natuurlijk gaan controleren of je ook daadwerkelijk op dat adres woont maar ik weet hoe vaak ze dat doen. Ik denk dat ze eerder in de GBA gaan controleren dus dan is het geen probleem. Maar het blijft froude als je er niet echt woont.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 december 2008 @ 10:03:16 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63661710
Trouwens voor huurtoeslag moet je huur tussen een bepaald bedrag liggen (onder en bovengrens) dus je moet wel voldoende huur aan je ouders betalen anders krijg je geen huurtoeslag. (en als je onder de 23 jaar bent zijn er ook nog aangepaste regels)

Ik zat nog even ergens aan te denken waar je rekening mee moet houden. Als er een hypotheek op de woning zit kan het zijn dat het niet toegestaan is om de woning te verhuren. dat zou ik dus ook maar even uitzoeken.

Zijn de panden trouwens wel officieel nog gesplitst volgens het kadaster? Anders is het geen zelfstandige woning en dan kan je natuurlijk helamaal niet op een ander adres wonen omdat het gewoon dezelfde woning is.
pi_63664032
Volgens mij is dat helemaal legaal zolang je helemaal zelfstandig woont.
Als je een gedeeld huishouden hebt met je ouders dan heb je volgens mij geen recht op huursubsidie.
  maandag 1 december 2008 @ 12:10:07 #14
17729 SP
I hate my interests
pi_63664673
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.
pi_63666206
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:10 schreef SP het volgende:
wees een echte vent en ga de weide wereld verkennen zonder aan de tiet en navelstreng van je ouders vast te blijven zitten.

pi_63666229
quote:
De wereld is wijd en weids, maar een weide wereld bestaat niet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63667001
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:27 schreef THEFXR het volgende:
ja, dat is te doen, maar daarvoor is een uitwonende beurs wel niet bedoelt.
Dus een uitwonende beurs is niet om zelfstandige woonruimte te huren? Want dat wil TS doen.
pi_63668664
Een thuiswonende beurs levert ¤864,- aan geld op, en je moet ¤993,- betalen aan schoolgeld en ¤200,- aan boeken.
Wees dan ook gewoon flink als IBG en noem het een grijpstuiver en geen 'beurs'.
pi_63668711
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

ethisch Dat is verzonnen voor meningen waar geen argumenten voor zijn.

My thoughts exactly.
pi_63668960
quote:
dat dus

'op jezelf wonen' en alleen naar je 'eigen huis' gaan om te rukken en te slapen (want ja, mams kookt toch altijd teveel)

wees een vent
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 15:22:58 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63669482
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?

Je bent een hufter.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63669660
en dat ook ja

maar Mik, je krijgt nu vast te horen 'dat je gewoon jaloers bent' ofzo
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 15:55:20 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63670459
quote:
Dat dus. Het zal misschien wel mogen, maar netjes is het niet en asociaal is het zeker.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 1 december 2008 @ 15:55:49 #24
152789 karr-1
pi_63670474
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:22 schreef Mikkie het volgende:
Dus je ouders kunnen twee huizen betalen, trekken waarschijnlijk nog alle investeringen af van de belasting (dus een nulinkomen), en dan wil jij ook nog eens op een creatieve manier uitwonende beurs en huursubsidie trekken?

Je bent een hufter.
Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.
pi_63671105
'jullie zijn gewoon jaloers'

Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 16:20:20 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63671188
quote:

Je bent een hufter.
Ja, waardeloos is dat , mensen die slimmer zijn.

pi_63671592
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:

[..]

welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63671658
quote:

Je bent een hufter.
Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.

Een keer iets terug verwachten mag dan ook wel. Tevens zijn er ook mensen die jaren lang hebben krom gelegen om het te kunnen financieren, komt echt niet zomaar aanwaaien. En zo lang ik legaal bezig ben, wat is hier mis mee.

Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933. Mijn boeken kosten 500 en geen 200 euro. Maar goed de weide wereld trek ik nog wel in. Eerst even mijn studie afronden.
  maandag 1 december 2008 @ 17:14:55 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63672835
TS, get a life.
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:35 schreef qwert09 het volgende:

[..]

Meneer is ook leuk aan het praten. Zo eenvoudig gaat dat niet nee. Tevens betalen mijn ouders wel alles dubbel WOZ en dergelijke dus zij spekken sowieso wel goed de kas van vadertje staat.

Een keer iets terug verwachten mag dan ook wel. Tevens zijn er ook mensen die jaren lang hebben krom gelegen om het te kunnen financieren, komt echt niet zomaar aanwaaien. En zo lang ik legaal bezig ben, wat is hier mis mee.

Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933. Mijn boeken kosten 500 en geen 200 euro. Maar goed de weide wereld trek ik nog wel in. Eerst even mijn studie afronden.
Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.

En lul alsjeblieft niet over 'een keer iets terug verwachten'. Op het duurste huis zit geheid een hypotheek, dus HRA. Daarnaast is huursubsidie + uitwonende beurs + aanvullende beurs (want als je ouders op papier niks verdienen krijg je dat er ook nog bij) ruim meer dan wat je ouders aan WOZ betalen.

Ook al is het soms een krom stelsel, dan nog is het prima dat je van regelingen gebruikt maakt mits je binnen de regels blijft. Wat je nu echter voorstelt gaat die regels te buiten: je blijft nog bij je ouders wonen maar geef een ander woonadres op. Dat kan tot bijna 500 euro per maand opleveren waar je geen recht op hebt. Dat recht heb je pas als jij er ook daadwerkelijk gaat wonen en het kantoor verhuist naar het pand waar je ouwelui nu zitten. Dus vooralsnog is het fraude, wat je hier voorstelt, en ik hoop dan ook dat je faliekant op je muil gaat.
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Mikkie, het gebeurt niet vaak, maar nu ben ik het ontzettend met je eens.
Hoe is het mogelijk .
Zerg schreef:
  maandag 1 december 2008 @ 17:43:04 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63673570
Maar ben je van plan om het legaal te doen en dus ook in je moeders kantoor te gaan wonen? Uit je laatste post blijkt dat de panden ng gescheiden zijn maar waar staan je ouders ingeschreven in de GBA, op een nummer of op beide?
pi_63673622
Ja doei.
  maandag 1 december 2008 @ 17:55:55 #32
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63673860
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet niet of dat in het algemeen of op mijn post bedoeld is, maar ik ben gewoon benieuwd of het klopt wat ts zegt:
quote:
En zo lang ik legaal bezig ben
Of hij dat ook echt zo wil doen en dus ook echt dat huis van zijn ouders wil gaan huren en er in wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 01-12-2008 18:12:28 ]
pi_63674246
oh, had het niet tegen jou hoor
Ja doei.
  Eindredactie Games maandag 1 december 2008 @ 18:16:34 #34
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63674305
nee, ibg gaat neit akoord als je nog in een huis van je oduers woont, dus je zal geen uitwonende stufi krijgen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_63675259
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:16 schreef donald_dick het volgende:
nee, ibg gaat neit akoord als je nog in een huis van je oduers woont, dus je zal geen uitwonende stufi krijgen
Bron? Volgens mij zit er namelijk een groot verschil tussen bij je ouders wonen en een huis van ze huren waar ze zelf niet wonen.
pi_63679192
Als je het doet moet je er wel voor zorgen dat het zo lijkt dat jij een zelfstandige woonruimte huur en niet een kamer of zo. Op studentenkamers krijg je geen huurtoeslag.
pi_63682757
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:14 schreef Mikkie het volgende:
TS, get a life.
[..]

Ik zou dat hooghartige toontje van je een beetje laten dimmen. Die volstrekt misplaatste arrogantie met je 'kijk mij eens een dure studie doen' valt totaal in verkeerde aarde, aangezien je er totaal geen recht toe hebt. Je doet dus HBO of WO. Nou, nou, nou, wat mag je trots zijn op jezelf. Je bent vast de enige in Nederland.

En lul alsjeblieft niet over 'een keer iets terug verwachten'. Op het duurste huis zit geheid een hypotheek, dus HRA. Daarnaast is huursubsidie + uitwonende beurs + aanvullende beurs (want als je ouders op papier niks verdienen krijg je dat er ook nog bij) ruim meer dan wat je ouders aan WOZ betalen.

Ook al is het soms een krom stelsel, dan nog is het prima dat je van regelingen gebruikt maakt mits je binnen de regels blijft. Wat je nu echter voorstelt gaat die regels te buiten: je blijft nog bij je ouders wonen maar geef een ander woonadres op. Dat kan tot bijna 500 euro per maand opleveren waar je geen recht op hebt. Dat recht heb je pas als jij er ook daadwerkelijk gaat wonen en het kantoor verhuist naar het pand waar je ouwelui nu zitten. Dus vooralsnog is het fraude, wat je hier voorstelt, en ik hoop dan ook dat je faliekant op je muil gaat.
[..]

Bullshit. Als hij gebruik maakt van de regelingen die er zijn: prima. Maar TS wil een woonadres opgeven waar hij niet daadwerkelijk woont, om op die manier 500 euro per maand op te strijken waar 'ie geen recht op heeft. En als TS nou elk dubbeltje om moet draaien, dan vind ik het nog iets anders, maar als je ouders twee huizen kunnen betalen en mee willen denken in een dergelijke constructie, dan heb ik niet het idee dat ze bij TS thuis slecht af zijn.
[..]

Hoe is het mogelijk .
Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.
  maandag 1 december 2008 @ 22:49:58 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63682907
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:45 schreef aggeloog het volgende:

[..]

Och, als het om een verkeersovertreding ging zat je nu op je knieen klaar om zijn kloten te kussen.
Ik mis je punt.
Zerg schreef:
pi_63683248
al die jaloerse mensen hier !
pi_63685071
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:00 schreef fespo het volgende:
Jaloers zijn op een beurs van 200 euro in de maand die iemand ten onrechte aanvraagt? Nee hoor.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63685197
quote:
Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?
pi_63685406
het is is gewoon legaal hoor.
als je niet op het adres woont waar je ouders verblijven komt het er op neer dat je zelf kosten hebt.
huur, eten en drinken, stroom etc.
dat ts zijn ouders de huur, zoals anders ouders een studie of rijbewijs betalen is mooi meegenomen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 00:38:42 #43
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63685718
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:18 schreef fespo het volgende:
het is is gewoon legaal hoor.
als je niet op het adres woont waar je ouders verblijven komt het er op neer dat je zelf kosten hebt.
huur, eten en drinken, stroom etc.
dat ts zijn ouders de huur, zoals anders ouders een studie of rijbewijs betalen is mooi meegenomen.
Haal dat bord voor je kop anders even weg. Het enige dat TS op dit moment wil is, terwijl hij nog bij zijn ouders woont, zich quasi-zelfstandig op een ander adres inschrijven en daardoor uitwonende beurs + huurtoeslag incasseren. Want wonen doet 'ie er niet, want het kantoor van z'n moeder zit er. En denk anders maar niet dat 'ie huur gaat afdragen.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaloers op wat? Een frauderende student die de arrogantie heeft om over de WOZ waarde van paps en mams te praten ?
Prachtig ja. Pochen met wat je ouders betalen .
Zerg schreef:
  dinsdag 2 december 2008 @ 07:26:48 #44
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_63687656
Klaag niet op die gast.

Slim als hij de regels zo weet te misbruiken.
moeten ze maar betere regels maken....K*T overheid
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_63687806
quote:
ik beb voorspellende gaven
Ja doei.
pi_63692864
Heerlijk die pittige reacties, ben ik trouwens arrogant om dat ik meer studiefinanciering moet betalen? Daar in tegen heb ik ook eerst mijn mbo afgerond.

Maar goed waar uit valt te concluderen dat ik niet op dat adres woon? Immers mijn kamer is boven het kantoor.

Maar ik heb het allemaal al laten uitzoeken door een accountant en die zegt dat het niet mogelijk is. Aantal dingentjes zo als rioolkosten worden niet apart betaald. Dus de mensen die jaloers zijn, er is nu geen reden meer om jaloers te zijn.

Zal dus opnieuw op zoek moeten gaan naar nieuwe creatieve legale ideeën
pi_63692901
nee, je bent niet arrogant omdat je 1600 betaalt, je dénkt dat je arrogant bent terwijl je net als de rest van de WO-HBO studenten 1600 betaalt
Ja doei.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:44:50 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63693311
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:26 schreef qwert09 het volgende:
Heerlijk die pittige reacties, ben ik trouwens arrogant om dat ik meer studiefinanciering moet betalen? Daar in tegen heb ik ook eerst mijn mbo afgerond.

Maar goed waar uit valt te concluderen dat ik niet op dat adres woon? Immers mijn kamer is boven het kantoor.

Maar ik heb het allemaal al laten uitzoeken door een accountant en die zegt dat het niet mogelijk is. Aantal dingentjes zo als rioolkosten worden niet apart betaald. Dus de mensen die jaloers zijn, er is nu geen reden meer om jaloers te zijn.

Zal dus opnieuw op zoek moeten gaan naar nieuwe creatieve legale ideeën
Je bent arrogant om je zo'n misplaatst toontje hebt: 'ik betaal 1.600 euro en jullie zijn vast allemaal dommer dan ik dus jullie betalen minder collegegeld', terwijl de meesten hier hetzelfde betalen als jij.
Zerg schreef:
pi_63693907
Ik wou daar mee aangeven dat ik hogere uitgaven heb met de zelfde vergoeding, dat jullie het verkeerd opvatten vind ik erg jammer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:15:10 #50
152789 karr-1
pi_63698640
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef qwert09 het volgende:
Ik wou daar mee aangeven dat ik hogere uitgaven heb met de zelfde vergoeding, dat jullie het verkeerd opvatten vind ik erg jammer.
Hogere uitgaven dan wie? Ik neem aan dat elke student ongeveer gelijke kosten heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')