abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 10:36:39 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63749117
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ah, ouders mogen geen kamerhuur meer betalen voor hun kinderen begrijp ik? Dat is namelijk precies hetzelfde.
In dit geval is er geen huur omdat het pand al eigendom is van pa en ma. TS betaald misschien wel (een lage) huur, maar krijgt die net zo hard weer terug in de vorm van een toelage o.i.d. Lijkt me dus niet relevant in deze.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 4 december 2008 @ 10:37:57 #77
152789 karr-1
pi_63749145
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk zou de TS het contract opstellen, de centjes netjes aan pappa en mamma betalen, om dat vervolgens in zakgeld / toelages terug te krijgen.
Dat dus....
  donderdag 4 december 2008 @ 10:38:44 #78
152789 karr-1
pi_63749164
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:36 schreef Seneca het volgende:
Ik word altijd een beetje meewarig van mensen die slim genoeg zijn om een WO-opleiding te doen, een rijke pappie en mammie hebben (ja, want met twee huizen ben je rijk), maar desondanks niet in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Dat is nog tot daaraantoe, maar in plaats van vervolgens hun energie te steken in het vinden van een baan, zodat ze kunnen werken voor hun geld, steken ze die energie liever in het vinden van allerlei constructies waarbij anderen mogen werken voor hun geld.
Tegenwoordig is men liever lui dan moe, dat blijkt. Er worden allerlei creatieve manieren bedacht om geld te krijgen, maar werken voor je geld is er niet meer bij.
pi_63749198
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ah, ouders mogen geen kamerhuur meer betalen voor hun kinderen begrijp ik? Dat is namelijk precies hetzelfde.
Je vergeet dat de TS als bonus de huursubsidie mag opstrijken.
pi_63749981
quote:
Ik word altijd een beetje meewarig van mensen die slim genoeg zijn om een WO-opleiding te doen, een rijke pappie en mammie hebben (ja, want met twee huizen ben je rijk), maar desondanks niet in staat zijn om hun eigen boontjes te doppen.

Dat is nog tot daaraantoe, maar in plaats van vervolgens hun energie te steken in het vinden van een baan, zodat ze kunnen werken voor hun geld, steken ze die energie liever in het vinden van allerlei constructies waarbij anderen mogen werken voor hun geld.

En ik word een beetje moe van de mensen die in dit topic tegen de verkeerde lopen te zeuren.

Als je er een probleem mee hebt dat mensen gebruik maken van hiaten in de wetgeving, dan moet je tegen de wetgever zeuren. Ik ben de eerste die een topic op slot flikkert wanneer men probeert de fiscus te tillen, maar mazen in de wet vinden is gewoon okay.

Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen? Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63750048
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je vergeet dat de TS als bonus de huursubsidie mag opstrijken.

Ook al de schuld van TS...
pi_63750239
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:36 schreef karr-1 het volgende:

In dit geval is er geen huur omdat het pand al eigendom is van pa en ma. TS betaald misschien wel (een lage) huur, maar krijgt die net zo hard weer terug in de vorm van een toelage o.i.d. Lijkt me dus niet relevant in deze.
Wie zegt dat er een causaal verband is tussen het betalen van huur door TS en het ontvangen van een gift van zijn ouders?

Ik ontvang ook jaarlijks het maximale belastingvrije bedrag als gift van mijn ouders. Betalen zij daarom een deel van mijn woonlasten?
pi_63750617
quote:

Waaruit concludeer jij dat ik geen werk heb?
pi_63750671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk zou de TS het contract opstellen, de centjes netjes aan pappa en mamma betalen, om dat vervolgens in zakgeld / toelages terug te krijgen.
Tuurlijk, alleen in het voordeel denken van de tegenpartij. Wie zegt dat ik het geld terug krijg? Zou wat dat betreft ook niet eerlijk zijn voor mijn zussen en broer.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:50:35 #85
17729 SP
I hate my interests
pi_63750951
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En ik word een beetje moe van de mensen die in dit topic tegen de verkeerde lopen te zeuren.

Als je er een probleem mee hebt dat mensen gebruik maken van hiaten in de wetgeving, dan moet je tegen de wetgever zeuren. Ik ben de eerste die een topic op slot flikkert wanneer men probeert de fiscus te tillen, maar mazen in de wet vinden is gewoon okay.

Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen? Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
Dat er hiaten in de wetgeving zijn betekent niet dat je dat dan maar moet gaan misbruiken (ik durf er geld op te zetten dat TS 5 euro huur betaalt en elke avond voor zijn prakkie bij pa en moe aanschuift, internet draadloos via pa en ma binnenkrijgt, alsmede de TV). Er zijn dingen als moraal en goed fatsoen.
Maar ik zie dat de graaicultuur ook al tot de mods is doorgedrongen.
pi_63751041
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:50 schreef SP het volgende:

[..]

Dat er hiaten in de wetgeving zijn betekent niet dat je dat dan maar moet gaan misbruiken (ik durf er geld op te zetten dat TS 5 euro huur betaalt en elke avond voor zijn prakkie bij pa en moe aanschuift, internet draadloos via pa en ma binnenkrijgt, alsmede de TV). Er zijn dingen als moraal en goed fatsoen.
5 euro is toch helemaal niet interessant ivb met de huursubsidie. Wat misschien ook wel het doel was van deze topic!
  donderdag 4 december 2008 @ 11:57:03 #87
152789 karr-1
pi_63751108
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem aan dat jullie ook tegen mensen zijn die spaargeld hebben, maar toch een volledige hypotheek nemen?
quote:
Ik neem aan dat jullie zelf geen gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek, maar dat gewoon keurig in box 3 hebben staan?
Ik heb geen hypotheek, maar ik ben sowieso een tegenstander van de HRA in huidige vorm.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:57:58 #88
152789 karr-1
pi_63751135
quote:

[..]

Graaien is de standaard tegenwoordig..... Ik heb wel eens het gevoel dat ik te braaf ben voor deze wereld.
pi_63751141
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:54 schreef qwert09 het volgende:

[..]

5 euro is toch helemaal niet interessant ivb met de huursubsidie. Wat misschien ook wel het doel was van deze topic!
Er is een verschil tussen wat op papier staat en wat je in praktijk afdraagt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63751174
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wat op papier staat en wat je in praktijk afdraagt.
En dacht je dat dat echt niet gecontroleerd wordt door de belastingdienst?
  donderdag 4 december 2008 @ 12:00:22 #91
152789 karr-1
pi_63751204
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:59 schreef qwert09 het volgende:

[..]

En dacht je dat dat echt niet gecontroleerd wordt door de belastingdienst?
Niet als het niet op papier staat of onder het mom van een gift gedaan wordt.
pi_63751723
quote:

[..]

Nogmaals... met je username die alleen maar staat voor 'iedereen gelijk' en 'niemand krijgt meer dan een ander': wat jouw moraal is, is niet persé de mijne.(en gelukkig maar)

Daarnaast: TS heeft er recht op, dus wat je nu zeurt, begrijp ik niet. Het heeft geen reet met graaien te maken, maar gewoon je mogelijkheden benutten. Misbruik .Dat de overheid (die dit soort zaken voor jou en mij moet regelen) daar niets aan doet, is veel kwalijker.
quote:
pi_63751811
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Graaien is de standaard tegenwoordig..... Ik heb wel eens het gevoel dat ik te braaf ben voor deze wereld.
Tegenwoordig kan je beter graaien en de staat een pootje proberen te lichten door "hiaten" te vinden ipv te gaan werken.
pi_63751834
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus jij neemt niet waar je wettelijk gezien recht op hebt? Dan moet ik je namelijk het Nederlandse volk bedanken.
pi_63751912
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je beter graaien en de staat een pootje proberen te lichten door "hiaten" te vinden ipv te gaan werken.
Jullie kunnen nu allemaal wel verongelijkt gaan doen, maar voorlopig maken jullie ook gebruik van allerlei voorzieningen die jullie ook gewoon zelf kunnen betalen. Ik zie het punt niet.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:33:01 #96
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_63751999
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of een combinatie van beiden, als je een leuke 'bonus' kunt ontvangen door bepaalde formulieren in te vullen of juist niet in te vullen en dit alles kan binnen de grenzen van de wet heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.
Zo heb ik recht op een wajong uitkering, lijk wel gek als ik die niet ga aanvragen natuurlijk aangezien ik anders totaal verrot iedere avond thuis kom óf anders de eindjes aan elkaar moet knopen om rond te kunnen komen iedere maand.
Een ietwat mank voorbeeld logischerwijs t.o.v het onderwerp, maar oke.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:42:42 #97
152789 karr-1
pi_63752258
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus jij neemt niet waar je wettelijk gezien recht op hebt? Dan moet ik je namelijk het Nederlandse volk bedanken.
Ik heb geen flauw idee of ik alles neem waar ik recht op heb, ik ben tevreden met wat ik heb en heb niets meer nodig.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:43:12 #98
152789 karr-1
pi_63752275
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jullie kunnen nu allemaal wel verongelijkt gaan doen, maar voorlopig maken jullie ook gebruik van allerlei voorzieningen die jullie ook gewoon zelf kunnen betalen. Ik zie het punt niet.
.
Zoals?
pi_63752293
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee of ik alles neem waar ik recht op heb, ik ben tevreden met wat ik heb en heb niets meer nodig.
Maar je verwijt wel iemand anders dat 'ie neemt waar 'ie wettelijk recht op heeft?
pi_63752301
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je bent arrogant om je zo'n misplaatst toontje hebt: 'ik betaal 1.600 euro en jullie zijn vast allemaal dommer dan ik dus jullie betalen minder collegegeld', terwijl de meesten hier hetzelfde betalen als jij.
Miereneuker. 95% van de HBO studies zijn 1600 euro dus niet janken als hij de 4-jaarlijkse bijdrage van het MBO verbetert met een actueel bedrag.

En who cares trouwens? Ga je druk maken over global warming, zelfde principe en dan kan je nog ff doorzeiken.

Snap ook niet hoe je hier arrogantie uit kunt opvatten:
quote:
Owja ik ben student jah, maar mijn studie kost jaarlijks ongeveer 1600 euro geen 933.
Op de een of andere manier voelen moraalridders zich altijd persoonlijk gekrenkt en aangevallen als zij (of hun moraalkornuiten) op een manier verbeterd worden waar de kwijl niet vanaf druipt.

[ Bericht 20% gewijzigd door illusions op 04-12-2008 12:51:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')