Ben benieuwd.quote:Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef methodmich het volgende:
Nog een maandje, dan mag Preto gaan spelen.
Preto is een Braziliaan om wie veel te doen is geweest, wegens een paspoortaffaire toen hij nog bij Unitas zat. Is toen door de KNVB tot 1 januari geschorst, maar vroeg in mei overschrijving aan naar Nivo Sparta. Dus daar kan hij gaan spelen na de winterstop.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:25 schreef Appie72 het volgende:
hallo ik kwam toevallig dit forum tegen wel grappig aangezien ik Roda boys fan ben.
wie is preto? opvallend trouwens dat Roda nummer 1,2,en 3 van de topscorerslijst heeft
Aanstaande zaterdag uit bij Wilhelmina zal dat wel weer het geval zijn, die hebben er toch al een behoorlijk aantal tegen ondertussen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Roda Boys scoort er lekker op los inderdaad!
Zaamslag speelde, zoals verwacht, met 10/11 man op eigen helft, zeer armoedig. Al had men voorin bij LRC iets scherper geweest hadden de dubbele cijfers zeker kunnen vallen. Volgende week op naar de uitwedstrijd tegen Roda Boys, ben benieuwd hoe dat zal verlopen. LRC 2 overigens weer een puntje gepakt thuis tegen ASWH 2, 1-1, ze lijken zich toch enigszins te herstellen van een slechte seizoensstart.quote:Overtuigende 5-1 winst
Dat de ene wedstrijd de andere niet is werd zaterdag op sportpark Bruinsdeel weer bewezen. Al bleef het eindresultaat ten opzichte van vorige week, 3 punten, dan hetzelfde. Tegen Zaamslag speelde LRC Leerdam weer een goede wedstrijd die in de tweede helft werd beslist. Voor rust waren er al kansen voldoende, Zaamslag kreeg er ook, maar het maken van doelpunten was ondermaats. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld met dat verschil dat er nu wel werd gescoord. De winst was dit verdiend voor een oppermachtige thuisclub en de cijfers 5-1 gaven het verschil duidelijk weer.
Stonden na 5 minuten al met 0-2 voor.quote:
Hij was eigenlijk al gestopt. Kwam dit jaar ongetraind terug. Gelijk beste speler van de ploeg.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:51 schreef methodmich het volgende:
Hmm, da's 6 tot 9 maanden... En gezien zijn leeftijd denk ik dan dus definitief einde loopbaan?
Het kwam in principe neer op verdedigen, 10 man achter de bal en zodra er balbezit was, meteen een lange haal richting Dieleman. Die zorgde met z'n snelheid nog wel voor wat gevaar zo nu en dan. Of ze überhaupt wel kunnen voetballen zal het wel meevallen, staan 7e met 4 overwinningen, dus hier en daar zullen ze best een potje kunnen spelen, maar ze zijn gister in ieder geval totaal niet aan voetballen toegekomen.quote:Op zondag 7 december 2008 22:47 schreef OrangePride het volgende:
Gudde, hoe waren die groen witten van t durp? Alleen verdedigen? Kunnen ze wel voetballen? Nu 5-1, eerst 7-1... Bij ons GPC terecht gewonnen!
Van wat ik van veel lui heb gehoord, was een gelijkspel terechter geweest dan dat één van de twee had gewonnen. Aan de andere kant, thuis hadden we zeker moeten winnen, dus over twee wedstrijden gezienquote:
Een sterk LRC met een zeer verdiende overwinning, van den Steenhoven miste een nog een erg makkelijk gegeven penalty bij een 0-2 stand, vlak voor rust. De scheidsrechter vond het verder helemaal niet erg als er weer eens een verdediger van Roda Boys aan de noodrem trok, tot halverwege de tweede helft, toen moest er toch echt één van het veld verdwijnen na een welgemikte trap van achteren op Juarth Leihitu, die hem voor de zoveelste maal in de wedstrijd met een prima actie voorbij speelde.quote:LRC Leerdam rekent af
Er werd niet veel gevoetbald zaterdag maar de topper in Aalst, tegen Roda Boys, ging in ieder geval wel door. Ondanks de kou en de harde wind zal LRC Leerdam daar niet ontevreden mee zijn. In een rechtstreeks duel rekende men af met de, voorlopig, enig overgebleven concurrent. Er was na afloop geen twijfel mogelijk. Na een wat afwachtend begin speelde LRC Leerdam de thuisclub, met name in de tweede helft helemaal zoek. Alles klopte. De 3-0 winst was volkomen verdiend en het betekent dat men inmiddels een voorsprong van negen punten heeft.
En daar waar je de rechtsback van LRC noemt, kan je ook de linksback van Roda Boys noemen, diegene met dat gezichtsmasker.quote:Op maandag 15 december 2008 08:52 schreef Appie72 het volgende:
Verdiende overwinning voor LRC. Jammer dat de wedstrijd snel gespeeld was. De 0-1 was eigenlijk meteen de nekslag voor Roda, dat totdan een overwicht had. De scheids had rare beslissingen. De rode kaart was een domme overtreding, maar niet terecht vond ik. De rechtsback van LRC, had er ook af gemoeten in dat geval met zijn 2de gele kaart na een aanslag op van den Steenhoven.
quote:Arno van Noord naar LRC Leerdam
Leerdam - De transfermarkt bij de amateurs begint al snel op stoom te komen. Waar het normaal was dat eerst de trainers aan de beurt waren zijn nu ook de spelers al voor de Kerstdagen veranderd van club. Spakenburg en ASWH zijn ermee begonnen, LRC Leerdam volgt in hetzelfde tempo. Waarom het nu naar buiten komt is een beetje onduidelijk en ook de manier waarop maar, voor het volgend seizoen heeft LRC Leerdam een nieuwe speler.
Arno van Noord, middenvelder, is de nieuwe man. Op dit moment speelt hij bij derdeklasser ASH in Hellouw maar de voetbalkenners weten dat Van Noord meer in zijn mars heeft. LRC Leerdam deed al eerder pogingen hem naar de club te halen. Die mislukten omdat Van Noord eerst zijn studie wilde afmaken en dat was niet te combineren met voetbal op een hoog niveau.
Nu de studie is afgerond kan de technisch zeer bekwame speler het op een hoger niveau gaan proberen waarbij alle tekenen erop wijzen dat het direct de hoogste trede van het amateurvoetbal zal worden. Arno van Noord is 22 jaar en past dus prima in het jonge team van LRC Leerdam.
Inderdaad een zware blessure!quote:Op maandag 8 december 2008 17:40 schreef methodmich het volgende:
Nieuw-Lekkerland verdediger Jan-Dirk Verheij lange tijd uitgeschakeld met een zware knieblessure. Nader onderzoek zal volgen. Erg sneu voor hem!
quote:Afgescheurde kruisband ’Lekkerlander’ Jan-Dirk Verhey
NIEUW-LEKKERLAND - Nieuw-Lekkerland-verdediger Jan-Dirk Verhey heeft naar nu blijkt een afgescheurde kruisband en kapotte meniscus opgelopen in het thuisduel met VVGZ.
Dit is gebleken na onderzoek in een kliniek in Zestienhoven. De 25-jarige Verhey gaat 4 februari onder het mes, waarbij het echter de vraag is of de kruisband nog kan worden hersteld. Is dit niet het geval, zal een tweede ingreep noodzakelijk zijn om een nieuwe kruisband in de rechterknie in te brengen. De Nieuw-Lekkerlander is zelfs in het gunstigste geval voor minimaal een half jaar uitgeschakeld.
quote:
Gisteren even geweest, vooral om even LRC - Heukelum te kijken samen met twee ASWH-spelers. Was wel een aardig potje, Heukelum liet zien dat je ook in de zaal goed op de counter kunt spelen. LRC maakte het zichzelf nog onnodig moeilijk, maar won wel met 5-3.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:42 schreef Gudde het volgende:
Morgen gaat in Gorinchem de Trias Champions Cup weer van start, het zaalvoetbal toernooi waar onder andere LRC en Roda Boys aan mee doen als vertegenwoordigers van 1C. LRC opent morgen het toernooi als titelverdediger tegen Peursum en is de groep ingedeeld bij medefavoriet Unitas. Roda Boys neemt het in de poule onder andere op tegen Schelluinen uit 1B.
Kozakken Boys is dit jaar wederom uitgeloot en volgend jaar verzekerd van deelname.
Heb je de wedstrijd tussen Peursum en Unitas ook nog gezien? Had het idee dat Heukelum even heel goed naar die wedstrijd heeft gekeken, een sterk verdedigend blok en met snelle uitvallen een doelpunt meepakken. Alleen lukte het Unitas wat vaker tegen Peursum.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gisteren even geweest, vooral om even LRC - Heukelum te kijken samen met twee ASWH-spelers. Was wel een aardig potje, Heukelum liet zien dat je ook in de zaal goed op de counter kunt spelen. LRC maakte het zichzelf nog onnodig moeilijk, maar won wel met 5-3.
Ze moeten nu nog tegen Unitas, wordt beslissend om plek 1 dus.
quote:Philip den Haan verlaat Nivo Sparta
REGIO - Nivo Sparta en trainer Philip den Haan gaan aan het eind van het seizoen alweer uit elkaar.
De Werkendamse oefenmeester, eerder werkzaam bij VVGZ, Kozakken Boys, IJsselmeervogels en Unitas, is pas sinds augustus van dit jaar bij de Zaltbommelse zaterdag-eersteklasser actief. De kersverse Nivo Sparta-voorzitter Mario van Berlo deelde Den Haan zaterdagmorgen mee dat hij de door de club uitgesproken ambities vooralsnog niet heeft kunnen realiseren. Nivo Sparta bevindt zich in de gevarenzone in 1C. Den Haan: ,,Ik ging het gesprek in met het idee dat van beide kanten de bestaande optie voor het volgend seizoen gelicht zou worden. Tijdens het gesprek werd echter steeds duidelijker dat de club vooral de financiële ambities niet kan waarmaken. Door de kredietcrisis is de hoofdsponsor afgehaakt en heeft de club de handen vol om de overgang naar een nieuw sportcomplex te realiseren. In de komende maanden gaan wij er met de technische staf alles aan doen om Nivo Sparta voor de eerste klasse te behouden. Duidelijk is echter dat deze onzekere situatie het er voor mij en de spelersgroep niet gemakkelijker op maakt.’’
LRC kan nog als 2e nummer 2 de kwartfinale behalen, maandagavond speelt Meerkerk tegen Woudrichem voor de winst in de poule, wint Meerkerk, dan is LRC door, wint Woudrichem met minder dan 3 doelpunten verschil, dan is Woudrichem door als poulewinnaar en Meerkerk als beste nummer 2.quote:Poule A
De grote kraker uit de voorronde en misschien wel uit het gehele toernooi was de botsing tussen titelverdediger LRC en Unitas.Het werd een thriller van de eerste orde. Niet alleen de spanning liet de tjokvolle Oosterbliek op het puntje van de stoel zitten, maar ook de kwaliteit dat ten toon werd gespreid. Kortom een wedstrijd dat het etiket finale niet zou misstaan. Een gelijkspel zou Unitas zeker en LRC zeer waarschijnlijk ook reiken. Van een akkoordje tussen beide ploegen was echter geen sprake. Unitas stond al snel op 1-0 en na de gelijkmaker sloeg het op slag van rust opnieuw toe. Het spel ging in hoog tempo op en neer en beide keepers Raymond de Haan (Unitas) en Mirco Bovo (LRC) moesten volop aan de bak. Na de 2-2 bleven beide ploegen vol voor de winst gaan, wat Unitas uiteindelijk lukte. Het is daarmee waarschijnlijk een grote concurrent kwijt, hoewel deur voor LRC richting kwartfinale nog op zeker open staat.
LRC-Unitas 2-3
Doelpunten:
LRC: Casper Nieuwenhuizen en Willem Looijen
Unitas: Christiaan Perrier, Mohammed Boukrouche en Zeki Laaiti
Natuurlijk. Dat wordt onze Romario.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:10 schreef methodmich het volgende:
Tong, jullie Braziliaan is speelgerechtigd. Gaat hij Nivo middels sambavoetbal naar de middenmoot brengen?
Ben wel benieuwd naar jouw eerste Preto-topic of lofzang in dit topic. Misschien kan je een plaatje maken...quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw eerste Preto-topic of lofzang in dit topic. Misschien kan je een plaatje maken...
Ja, dat is Pretoooooooooo, de ster van Nivooooooooooo,
hij kan draaien, hij kan kappen, hij is bijna niet te snappen.
In de stand om de eerste periode bedoel je? In de algemene stand staat Kloetinge er 12 achter op de koploper met evenveel wedstrijden gespeeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:33 schreef Mascleta het volgende:
Hmmm. Kloetinge draaid minder dan verwacht, 9 punten achter op de koploper en één wedstrijd minder gespeeld.
quote:Volgens www.FCLisse.nl
FC Lisse wint na koude start
FC Lisse haalde een frisse neus op tegen LRC Leerdam. Na een koude start met een 0-2 achterstand liep de FC pas echt warm. Uiteindelijk won de brigade van Niek Oosterlee met 6-2. LRC Leerdam degradeerde vorig seizoen op het slot uit de Hoofdklasse B in de kampioenswedstrijd van Spakenburg. Dit seizoen staat de ploeg van oud-prof Michel Langerak fier bovenaan in 1C. Promotie is een kwestie van tijd. Bij de FC stond Remco van Schragen onder de lat. Kevin Weijers had ook een basisplek. Michael van der Laan was op vakantie. Neef Rik Vermeulen spaarde zijn lies vanaf de bank. De FC was niet scherp. De thuisploeg gaf te veel ruimte weg. LRC was in een tijd voor de goal van de tegenstander. LRC kon gemakkelijk op een 0-2 voorsprong komen. Vlak voor de pauze kreeg Lis de geest. Uit een combinatie tussen Michael van der Heijden en Elroy Lammers scoorde laastgenoemde. De 1-3 kreeg geen goedkeuring in verband met buitenspel. Na de pauze walste geel-blauw in een mum van tijd over LRC heen. Elroy schoot een vrije trap binnen. Marvin Nieuwlaat bracht de FC op 3-2. Jelle Korbee, Kay Eijspaart en Dion Esajas voerden de score op.
Ik ook. Naar de gehele tweede seizoenshelft wel benieuwd eigenlijk. Het zit zo kort bij elkaar...quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:33 schreef Mascleta het volgende:
Hmmm. Kloetinge draaid minder dan verwacht, 9 punten achter op de koploper en één wedstrijd minder gespeeld.
24 Januari komt GPC op bezoek, ik ben benieuwd
quote:Zondag werden wij opgeschrikt door het plotseling overlijden van Willy Gersen.
Geheel onverwacht kwam er op 43-jarige leeftijd een einde aan haar leven.
Willy was een belangrijke schakel binnen onze vereniging.
Wij wensen Joeri, kinderen en verdere familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Bestuur v.v. LRC Leerdam
Alle activiteiten (trainingen, wedstrijden etc.) zijn tot vrijdag 16 januari 2009 afgelast.
Het bestuur organiseert op 12, 13 en 14 januari 2009 in de kantine van v.v. LRC Leerdam inloopavonden van 19.30 uur tot 21.00 uur.
Leden en belangstellenden hebben dan de gelegenheid om het condoleanceregister te tekenen.
Daarna tegen onsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Appie72 het volgende:
zaterdag een belangrijk duel voor de periode tegen Nieuw Lekkerland.
quote:Nieuw-Lekkerlander Gert-Jan Stout: een routinier van 21 jaar
Iedereen die wel eens een wedstrijd van zaterdag-eersteklasser Nieuw-Lekkerland heeft bezocht, moet hem kennen: Gert-Jan Stout. Met zijn imposante lichaam, afgezakte sokken, broek richting de knieën en het shirt half uit de broek heeft hij iets van een anti-voetballer. ,,Ik weet dat men dat beeld van mij heeft. En nu heb ik er ook nog eens een kale kop bij,’’ lacht de Lekkerlander.
ANDRÉ VALK
NIEUW-LEKKERLAND
Dat beeld vertekent echter de werkelijkheid. Gert-Jan Stout geldt al jaren als een van de beste verdedigers uit de regio. Of zouden al zijn trainers - Kees Spaan, Frans de Visser, Ton Rekelhof en dit seizoen Theo de Boon - het helemaal verkeerd hebben gezien? Gert-Jan Stout was amper twee maanden zestien jaar oud toen hij al in de groen-witte hoofdmacht debuteerde. Sterker nog, sindsdien is hij er nooit meer uit geweest. En dus is hij met zijn 21 jaar inmiddels aan zijn zesde seizoen in Nieuw-Lekkerland 1 bezig. ,,Bij mijn debuut had ik er net één seizoen in de B’tjes op zitten. De A1 heb ik helemaal overgeslagen,’’ vult Gert-Jan Stout aan.
Ook in de lopende voetbaljaargang bewijst Stout, die van zijn dertiende tot vijftiende het shirt van FC Dordrecht droeg, wekelijks zijn waarde voor Nieuw-Lekkerland. Na koploper LRC Leerdam en Kloetinge heeft de Klipperstraatclub de minst gepasseerde defensie van 1C. ,,We zijn weer aan een goed seizoen bezig. We hebben veel jonge spelers en die voelen elkaar allemaal goed aan. Ook met de trainer klikt het prima. Theo de Boon staat boven de groep en dat hebben wij nodig. Vorig jaar (onder Ton Rekelhof, AV) zeiden wij dat we dit en dat gingen doen, en dan gebeurde dat ook. Over mijn eigen optredens ben ik ook best tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik moet meer coachen, spelers neerzetten, me echt laten gelden. Op zich zit dat best in mijn karakter. En ik speel ook met allemaal vrienden, dus daar moet je wel iets tegen kunnen zeggen.’’
De prestaties van Nieuw-Lekkerland hebben ertoe geleid dat het elftal van Theo de Boon voor de derde keer in vier jaar in de race is voor een plaatsje in de nacompetitie. Wanneer morgen op eigen veld met Roda Boys/Bommelerwaard wordt afgerekend, kan de tweede periodetitel de Alblasserwaarders niet meer ontgaan. Maar Nieuw-Lekkerland en de hoofdklasse, dat is toch als André Rieu die een hardrocknummer speelt? ,,Ik ben het er niet mee eens dat wij daar niets te zoeken hebben,’’ stelt Gert-Jan Stout. ,,Ik denk dat wij het niet slechter zouden doen dan een Heerjansdam. Dat zijn allemaal eenlingen, terwijl wij een echt collectief vormen. Natuurlijk zou er iets bij moeten komen, vooral verdedigend. In die linie zijn dit seizoen Jan-Dirk Verhey en Pieter van der Kevie weggevallen. Maar als we promoveren, worden we uiteraard aantrekkelijker voor spelers. Laten we echter eerst maar eens van Roda Boys zien te winnen. Dat wordt een moeilijk potje, want die ploeg heeft een paar lastige spitsen lopen. Als dat lukt geloof ik ook in een stunt bij koploper LRC. Dan kunnen we daar namelijk lekker vrijuit voetballen.’’
Ondanks zijn binding met Nieuw-Lekkerland, sluit Stout niet uit ooit ergens anders te spelen. ,,Ik zou dolgraag eens de hoofdklasse in willen. Vanzelfsprekend het liefst met mijn eigen club. Maar als dat niet kan, sluit ik zeker niet uit dat ik vertrek wanneer ik elders wel de kans krijg op het hoogste niveau.’’
Leuke ouderwetse uitslag.quote:
Hij heeft een aardig verleden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef methodmich het volgende:
Gerrie Schaap volgend seizoen hoofdtrainer Nivo Sparta. Blij mee?
Lijkt Bordewijk wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:49 schreef methodmich het volgende:
LRC is al druk doende om zich te versterken voor de hoofdklasse. Begreep dat ze Boonstoppel van Kozakken Boys op het oog hebben.
LRC wint vandaag met 1-10 uit bij Zuidvogels uit 1A.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:25 schreef tong80 het volgende:
Vandaag niet verloren.
Geeft moed voor volgende week tegen LRC![]()
Ach leer mij Zuidvogels kennen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:46 schreef Gudde het volgende:
[..]
LRC wint vandaag met 1-10 uit bij Zuidvogels uit 1A.
Dat moet aan LRC kant toch ook behoorlijk vertrouwen geven voor die wedstrijd.
Zag het ook inderdaad, had de uitslag van VoZ overgenomen.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:27 schreef methodmich het volgende:
Volgens de site van LRC "slechts" 1-9, maar dan nog. Mooie uitslag!
En dat zonder Coentje, kan je nagaan.
quote:Nivo-Sparta – LRC zaterdag met neutrale assistent-scheidsrechters.
Zaltbommel, 13-2-2009
Op dit moment vindt er in het district Zuid I een cursus assistent-scheidsrechter plaats. Als onderdeel van deze cursus lopen deze assistent-scheidsrechters in spé stage bij wedstrijden van ons eerste elftal. Voor de wedstrijd tegen LRC van zaterdag 14 februari is er al een arbitraal trio toegewezen. Aart van Hees zal als tijdelijk ‘werkloze’ assistent-scheidsrechter de begeleiding/ontvangst van dit trio op zich nemen.
quote:LRC Leerdam in volgende ronde
Woensdagavond heeft LRC Leerdam, geheel volgens verwachting overigens, de laatste 16 van het bekertoernooi bereikt. Een 4-1 overwinning tegen LEW volstond daarvoor. De zwakke tegenstander speelde op bepaalde momenten veel te hard om het verschil te compenseren. Het lukte niet maar zorgde wel voor een wat geirriteerde sfeer. Uiteraard was LRC Leerdam de veel betere poeg al deed men het na de 4-1 in de 52ste minuut verder rustig aan. De doelpunten kwamen van Coen van der Waal, Sebastiaan Kolff 2x en René de Blok.
De volgende tegenstander komt uit het duel tussen TEC en Gestel, die wedstrijd moet nog worden gespeeld. Ook dat duel is een uitwedstrijd voor LRC Leerdam.
Mooiquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:51 schreef Gudde het volgende:
Nivo op de weg terug?
Nieuw Lekkerland - Roda Boys 4-0 overigens, 2e periode gaat dus naar Nieuw Lekkerland
Da's aardig verrassend!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
GPC Vlissingen laat zich verrassen in de beker tegen Zundert, 3-1 nederlaag. Zonde.
Ook ASWH van Mich ligt er uit, 2-1 nederlaag bij VC Vlissingen...
Johannes is over het algemeen een zeer goede scheidsrechter hoor. Ik ken hem persoonlijk en zie regelmatig wedstrijden onder zijn leiding. die zie ik nog wel wat niveaus opklimmen binnen de KNVB.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:42 schreef methodmich het volgende:
Sowieso een avond vol verrassingen idd, zie ook de uitschakeling van UNA en Heerjansdam....
Maar ja, slechte tweede helft van onze kant, dus zeker niet onverdiend. Al was de goal een meter buitenspel, maar de scheids uit Goes (!) besloot om de clubgrensrechter te negeren. Iets was hij bij die van Vlissingen alleen deed in ongevaarlijke situaties van ons. Maar goed, geen excuus, ook het dramatische veld niet, je moet gewoon winnen van een tweedeklasser.
Kolff in gesprek met Papendrecht, hoorde ik.
quote:Eindelijk weer Zeeuwse club in profbeker
Met drie clubs in kwartfinale van de districtsbeker beleeft het Zeeuwse voetbal een ongekende luxe. Nog nooit bereikten zoveel clubs de laatste acht. Bijkomend gegeven is dat het Zeeuwse volgend seizoen eindelijk weer een club in het proftoernooi van de KNVB-beker zal hebben. Kloetinge en Vlissingen treffen elkaar in de kwartfinale. Dat betekent dat sowieso één Zeeuwse club de halve finale zal bereiken en dat volstaat voor een plaats in de profbeker. Hoek was drie seizoenen geleden de laatste Zeeuwse club die in de echte KNVB-beker uitkwam. FC Eindhoven was toen in Hoek te sterk (0-3) door onder meer twee goals van Otman Bakkal (nu PSV).
Het aantal zeeuwse clubs wat de afgelopen jaren de kwartfinale haalde
08/09 - 3 - Kloetinge, Zaamslag en Vlissingen
07/08 - 1 - Terneuzen
06/07 - 0 -
05/06 - 1 - Terneuzen
04/05 - 0 -
03/04 - 1 - Vlissingen
02/03 - 1 - Hoek
01/02 - 1 - Oostkapelle
00/01 - 1 - Terneuzen
99/00 - 1 - Hoek
98/99 - 1 - Hoek
97/98 - 1 - Veere
We hadden hem ook in Nieuw-Lekkerland en toen floot hij wel goed. Gisteren floot hij ook niet slecht, maar het was wel opvallend dat hij ver van de situatie was verwijderd en toch zijn eigen mening er door drukte, terwijl hij het nooit kon beoordelen. En dat hij bij twijfelachtige situaties eigenlijk stelselmatig het voordeel aan Vlissingen gaf.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:42 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Johannes is over het algemeen een zeer goede scheidsrechter hoor. Ik ken hem persoonlijk en zie regelmatig wedstrijden onder zijn leiding. die zie ik nog wel wat niveaus opklimmen binnen de KNVB.
Uit De Dordtenaarquote:Nieuw-Lekkerland-spits Jeroen Wolf spuugt vuur
Jeroen Wolf is een kwallenbal. Een Luis Suárez in het kwadraat. Een misselijk mannetje met Arjen Robben-neigingen’.
JAN VOLWERK
NIEUW-LEKKERLAND
De pas negentienjarige en nu al zo belangrijke aanvaller van zaterdag-eersteklasser Nieuw-Lekkerland werd afgelopen zaterdag na de door zijn ploeg met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Roda Boys/Bommelerwaard én in de dagen daarna op de diverse internetsites en krantenverslagen voor van alles uitgemaakt. Wolf, die dit seizoen regelmatig scouts naar de Klipperstraat lokt en onlangs ’nee’ zei tegen Alblasserdam, werd beschuldigd van de meest vreselijke dingen. Zo zou hij verdediger Niels Kraaij een rode kaart hebben aangenaaid door hem in het gezicht te spuwen.
Wolf: ,,En nergens heb ik mijn verhaal gelezen of gehoord. Daar ben ik nog het meest boos over. Maar wat Roda Boys-trainer Frans van Wijk en Niels Kraaij allemaal over mij hebben geroepen, slaat echt nergens op. In de eerste helft kreeg ik van meneer Kraaij tot zes keer toe een schop van achteren. Hij zei na de zoveelste schop zelfs dat hij blij was dat hij nog in het veld stond. Daarna kreeg ik een elleboog van hem vol op mijn neus. Ik bloedde. Die bloedneus heb ik hem getoond door mijn neus te snuiten. Dat is later uitgelegd als spugen. Belachelijk en dus niet waar. Die elleboogstoot is overigens te zien op een filmpje van mijn vader op YouTube.’’
,,Kijk,’’ vervolgt Wolf, die maandag op zijn werk voor viespeuk werd uitgemaakt. ,,Er wordt wel eens vaker iets over mij geroepen. Dat ik me makkelijk laat vallen. Ik ben ook geen lieverdje en als ik geraakt word, ga ik wel eens voor een strafschop als dat zo uitkomt. Ik krijg dan thuis van mijn vader vreselijk op mijn lazer. Ik werk daar ook hard aan. Voor de wedstrijd tegen Roda Boys heeft assistent-trainer Milko Pieren mij nog ingewreven om geen fratsen uit te halen. En dat heb ik ook niet gedaan. Maar ik ben heel de wedstrijd bewust gezocht. Ik hoorde na afloop bovendien dat Van Wijk had geroepen dat hij hoopte dat ik nog eens in tweeën zou worden geschopt.’’
Jeroen Wolf heeft daarom deze week telefonisch contact gezocht met Frans van Wijk. ,,De kou tussen Van Wijk en mij is wel uit de lucht. Over dat in tweeën schoppen had hij zijn excuses al gemaakt. Van het aannaaien van die rode kaart was hij uitgegaan van de verhalen van Niels Kraaij. Hij gelooft altijd zijn eigen spelers, zegt hij. Daar kan ik wel mee leven. En ach, wij zijn periodekampioen. Roda Boys niet.’’
Frans van Wijk: ,,Ik heb respect voor het feit dat Jeroen mij heeft gebeld. Het was ook een prettig gesprek. Ik heb hem wel verteld dat ik van al mijn collega-trainers hoor dat hij zo’n irritant mannetje is. Jeroen moet daar eens goed over nadenken. Hij heeft dat ook helemaal niet nodig, want het is een fantastische voetballer die zeker binnen twee jaar bij een hoofdklasser speelt.’’
MEER Sport Drechtsteden
18:50 Papendrecht-aanvaller Geert Bakker weer weken langs de kant
18:48 Unitas: aanhaken of afhaken
18:45 Maart cruciale maand voor EBOH
18:43 Trainer Ger Klop op non-actief bij Altena: ’Ik vind het een vreemde actie’
11:01 Ex-doelman ASWH naar DOTO
MEER ARTIKELEN
Een zeer slechte wedstrijd van LRC kant, maar zelfs met een man minder bleef LRC de betere ploeg. Gielens werd vandaag behoorlijk gemist, met het linkerbeen van De Gans ging eigenlijk alles over links, waar Leihitu juist op rechts vaak voor gevaar zorgt.quote:Gelijkspel voor LRC Leerdam
Eindelijk speelde LRC Leerdam weer een thuiswedstrijd. Terneuzense Boys was naar de glasstad gekomen. Het werd een matig duel waarin met name de eerste helft niet kon boeien. LRC Leerdam speelde een matig duel tegen een vooral strijdlustig en afwachtend spelend Terneuzense Boys. Onverwacht kwam de thuisclub op een 0-1 achterstand. Een stand die men direct in de tweede helft weer omboog naar 1-1. Vervolgens verviel men weer in lange ballen en dat is niet het wapen dat LRC Leerdam moet hanteren. De bezoekers gokten op de uitval en ook dat was soms gevaarlijk. Ondanks wat mogelijkheden werd er niet meer gescoord zodat beide met een 1-1 eindstand genoegen moesten nemen. Mooi was het niet en de thuisclub was onder het niveau van een koploper.
quote:Op zondag 8 maart 2009 16:07 schreef methodmich het volgende:
Kolff vermoedelijk naar Papendrecht zondag.
quote:Zondag selectie seizoen 2009 / 2010
zaterdag, 07 maart 2009 19:00
Papendrecht heeft voor het komende seizoen, 2009 / 2010, Godwin Falix aangetrokken voor de spitspositie. Falix speelt nu nog bij zaterdag hoofdklasser Capelle. Anton Hooghart nu spelend bij Jai Hind in Rotterdam, gaat Papendrecht in het komende seizoen versterken als rechterspits. Sebastiaan Kolff, nu nog LRC Leerdam en spelend op het middenveld, is ook het komende seizoen te bewonderen in het rood-zwarte shirt van voetbalvereniging Papendrecht.
De 'soap':quote:LRC Leerdam door na penalty's
Na de soap rond het wel of niet doorgaan van de wedstrijd, buiten de schuld van TEC om, kon er dinsdagavond toch gespeeld worden. Het werd in Tiel een echte bekerkraker met veel doelpunten, 4-4 na 90 minuten. Een zwak spelend LRC Leerdam in de eerste helft maar een sterk optreden in de tweede ondanks dat men 37 minuten met 10 man moest spelen. Een nadeel bleek het niet. De wedstrijd had alles. Spanning, twee zeer fraaie doelpunten, twee strafschoppen voor TEC en de nodige kaarten, uitgedeeld door de enige man op het veld die het niet begreep. Strafschoppen moesten de beslissing brengen. Na 5 pogingen stond het 3-3. Nummer zes werd door TEC gemist en toen was het Danny van Steijn die LRC Leerdam naar de laatste 8 schoot. Daarin men speelt men thuis, waarschijnlijk Paasmaandag, tegen hoofdklasser LONGA uit Tilburg. De overwinning van LRC Leerdam was uiteindelijk verdiend.
quote:De consul van TEC heeft het veld afgekeurd maar het duel tussen TEC en LRC Leerdam, voor de beker, GAAT WEL DOOR. Dit heeft te maken met inrijpen van de regioconsul van de KNVB. Die heeft bepaald dat er gevoetbald moest worden. Aanvang dus gewoon 20.00 uur.
Wat stout.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:12 schreef methodmich het volgende:
Bij LRC heeft Roland Stout aangegeven te vertrekken.
Zag het ook staan op ad.nl inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:12 schreef methodmich het volgende:
Bij LRC heeft Roland Stout aangegeven te vertrekken.
Bovo verrast me wel, nooit de indruk van gehad dat ie het ook maar enigszins naar z'n zin had in Leerdam. Ziet nu natuurlijk zijn kans met het vertrek van Stout.quote:De laatste gesprekken die zijn gevoerd hadden het volgende resultaat. Volgend seizoen zullen Mirco Bovo, Michael Looijen, Danny van Steijn en Frank Wielenga weer actief zijn voor LRC Leerdam.
In het gesprek met huidig doelman Roland Stout kwam een wat andere uitkomst. Stout gaf aan dat het drie keer trainen in de week een te grote belasting begint te worden en heeft hij besloten volgend seizoen zijn heil ergens anders te gaan zoeken.
Willem Looijen maakte al snel de eerste goal, maar moest helaas in de eerste helft nog met een blessure het veld verlaten. Aparte actie van de scheidsrechter ook weer vandaag, de rechtsback van Veen maakte een flinke overtreding, scheidsrechter fluit ervoor, haalt de gele kaart al half uit z'n broekzak, maar ziet dan ineens wie de overtreding nu precies gemaakt heeft, bedenkt zich dat die verdediger eerder in de wedstrijd al een gele kaart heeft ontvangen en besluit om de kaart toch maar weer in z'n zak te steken..quote:LRC Leerdam oppermachtig
We voorspelden een moeilijke uitwedstrijd tegen Achilles Veen. Het kwam er zaterdag niet van. Daarvoor was het verschil te groot tussen beide ploegen. Hoewel de cijfers, 3-2 winst voor LRC Leerdam, anders doen vermoeden werd het een vrij makkelijke overwinning voor de thuisclub. De bezoekers domineerde het gehele duel, namen een snelle voorsprong maar afmaken lukte niet. Vlak voor rust kwam de thuisclub gelijk. direct na de rust sloeg LRC Leerdam weer toe, miste Achilles Veen een strafschop en bij de volgende treffer was het gespeeld. Dat het uiteindelijk 2-3 werd deed niet meer terzake. LRC Leerdam is door deze winst wel heel dicht bij het kampioenschap gekomen.
Die kunnen het al vergetenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:37 schreef methodmich het volgende:
Ja, voor LRC is het een kwestie van tijd. VVGZ moet toch serieus gaan vrezen voor degradatie.
Jullie tweede deed het een stuk minder goed, dat ging met 9-0 onderuit hier in Leerdam.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:35 schreef Da_Sandman het volgende:
GPC pakt belangrijke punten tegen Zaamslag. Niet best, wel veel vechtlust met een sterk gedevalueerd team.
Mooi. Is een erg leuk elftal met eigenlijk alleen maar echte NIVO jongens.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:41 schreef Gudde het volgende:
[..]
Jullie tweede deed het een stuk minder goed, dat ging met 9-0 onderuit hier in Leerdam.
Knappe overwinning van Nivo2 trouwens, 0-1 bij de koploper.
De keeper van het vijfde, vier spelers uit het vierde... Wij vonden het nog knap dat het onder de 10 is geblevenquote:Op zondag 15 maart 2009 11:41 schreef Gudde het volgende:
[..]
Jullie tweede deed het een stuk minder goed, dat ging met 9-0 onderuit hier in Leerdam.
Knappe overwinning van Nivo2 trouwens, 0-1 bij de koploper.
quote:Op zondag 15 maart 2009 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De keeper van het vijfde, vier spelers uit het vierde... Wij vonden het nog knap dat het onder de 10 is gebleven.
1-0 geworden voor Rijsoord.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:01 schreef methodmich het volgende:
Vanmiddag de topper Rijsoord - LRC! Ben benieuwd wat de aanstaande kampioen kan laten zien.
quote:Spelersnieuws LRC Leerdam Datum: 25-03-2009
Leerdam - Van de technische leiding van LRC Leerdam kregen we weer spelersnieuws. Wat dat betreft is men al druk bezig met het volgend seizoen en dat terwijl het huidige in ieder geval nog zes wedstrijden duurt. Het tekent hoe de voetbalwereld in elkaar zit. En wie niet mee gaat in die wereld vist achter het net. Positief nieuws van het spelersfront van LRC Leerdam.
Met de huidige selectie zijn de meeste gesprekken gevoerd. Van enkele spelers moeten we het, officiële, antwoord nog afwachten maar ook dat zal goed komen. Deze keer geen nieuws van ,,eigen’’ spelers maar nieuws van spelers die volgend seizoen naar Leerdam zullen komen.
Twee spelers van Sliedrecht zullen de overstap maken. Gescout bij de gelijknamige club. Het betreft twee jonge spelers die hun voetbaltoekomst nog voor zich hebben. En als we de berichten mogen geloven, en waarom niet, hebben beide spelers zeker toekomst.
Leon Bot en Luciano van Harlingen zullen hun opwachting gaan maken in de eerste selectie. Spelers die, ondanks hun leeftijd van 18 en 19 jaar, in het eerste elftal van Sliedrecht spelen. En scoren want het zijn beide spelers die aanvallend zijn ingesteld. In de wedstrijd om de AD Cup waren beide succesvol. In het duel Sliedrecht - FC Pretoria (17-0) scoorde Van Harlingen 2 doelpunten en Bot scoorde 1 keer.
Waarom beide spelers voor LRC Leerdam hebben gekozen wordt, in een later stadium, bij het voorstellen van de spelers verder besproken.
Het bestuur van Sliedrecht was, vooraf, op de hoogte gebracht van de belangstelling voor beide spelers van de kant van LRC Leerdam.
Leon Bot en Luciano van Harlingen, van harte welkom bij LRC Leerdam en veel succes.
Een sterk begin van Nieuw Lekkerland vandaag, maar dat was na 10 minuten over, waar Lekkerland misschien wel tot 2 keer toe op 0-1 had moeten komen. LRC maakte daarna het spel en kwam via een penalty van Looijen op 1-0, na een wel erg domme overtreding. Het spel bleef wat wisselvallig tot aan de rust, maar was gelukkig al een stuk beter dan vorige week. Al wist Lekkerland nog voor de rust na een vrije trap nog de bal in het doel te koppen, 1-1. Vlak na de rust besliste LRC de wedstrijd, zoals al vaak dit seizoen. Weer Looijen en De Gans zorgden voor de 2-1 en 3-1. Beide waren toch weer behoorlijk belangrijk vandaag, werden vorige week ook zeker gemist.quote:LRC Leerdam wint echte topper
De topper tussen LRC Leerdam en Nieuw Lekkerland werd een echt duel met alles erop en eraan. Voor de vele toeschouwers geen middag om zich te vervelen. LRC Leerdam wist met 3-1 te winnen en deed daardoor uitstekende zaken, Nieuw Lekkerland is uitgeschakeld als concurrent. Voor de rust waren de bezoekers beter, de tweede helft was voor de thuisclub die op belangrijke momenten scoorden. Het duel was stevig met enkele gele kaarten en een rode voor trainer Theo de Boon van de bezoekers wegens aanmerkingen op de leiding. De winst voor de thuisclub was over de hele wedstrijd gezien verdiend want na de voorsprong in de tweede helft waren de bezoekers niet meer bij machte het tij te keren al bleef het spannend tot het laatste moment.
Als wij nou eens een puntje pakken tegen Roda Boys volgende week, laten jullie ons de week daarop winnen okay?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:54 schreef Gudde het volgende:
Volgende week Kloetinge thuis, met een overwinning kan alleen Roda Boys nog gelijk komen in punten aantal.
Die is inderdaad aanvoerder daar. Geen slechte speler, zeker niet voor de eerste klasse!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:18 schreef B0770 het volgende:
Jammer dat Lekkerland niet weet te winnen, een goede vriend van vroeger speelt daar (Ruud Ouweneel). Ik geloof zelfs dat hij aanvoerder is, maar dat weet ik niet zeker.
Prima deal, maar daar ga ik gelukkig niet overquote:Op zondag 29 maart 2009 11:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als wij nou eens een puntje pakken tegen Roda Boys volgende week, laten jullie ons de week daarop winnen okay?
Hij heeft nog een tijdje in de opleiding van Willem II gezeten, maar moest daar toen weg i.v.m. het wegbezuinigen van enkele jeugdteams (na het wegvallen van de inkomsten van Sport 7).quote:Op zondag 29 maart 2009 11:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die is inderdaad aanvoerder daar. Geen slechte speler, zeker niet voor de eerste klasse!
The legend.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef methodmich het volgende:
Al veel nieuwelingen voor Nivo. En een rentree van Elftalleider...
Theoretisch gezien kan Meerkerk toch nog gewoon langszij komen ondanks het verlies van vanavond? Niet dat ik verwacht dat het zal gebeuren, maar Alblasserdam staat 12 punten voor en Meerkerk heeft toch nog 5 wedstrijden te spelen. Of zijn er meer dan de kampioen direct zeker van promotie? Zijn natuurlijk wel wat meer tweede dan eerste klassen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:25 schreef methodmich het volgende:
Alblasserdam kan vanavond promoveren in 2F en speelt dan volgend jaar in 1C.
Het viel mee toch?quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:28 schreef Mascleta het volgende:
Kloetinge heeft een probleempje met de fiscus
ik weet niet, heb even de drie artikelen gelezen in de PZC, volgens mij zijn ze er nu vanaf door een schikking die voor Hoek, SSV en Kloetinge heel gunstig uitpakken, met een naheffing van enkele tienduizenden euro's is de zaak afgedaan.quote:
Volgende week verliezen ze weerquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef methodmich het volgende:
LRC verliest verrassend thuis van Kloetinge en kan dus nog geen titelfeest vieren. Ook bij winst niet, want Roda Boys won ook.
Ik zie het zo gebeuren, het gaat dit seizoen weer net als het vorige. Prima tot aan de winterstop, maar erna is het allemaal ineens een stuk minder.quote:
Zonde dat Verdier vertrekt, één van de weinige Leerdammers binnen de selectie, maar hij maakt inderdaad veel te weinig speelminuten. Hopelijk krijgt hij bij Schelluinen wel de kans om veel te spelen, te groeien en dan weer mooi terug te komen naar LRC.quote:Van de vereniging LRC Leerdam is weer spelersnieuws te melden. Van beide kanten deze keer want naast de komst van één speler staat het vertrek van twee andere selectieleden. Toch begint de selectie langzaam maar zeker een ,,smoel’’ te krijgen voor het nieuwe seizoen al kunnen wijzigingen altijd optreden. Wat dat betreft is er pas zekerheid op 31 mei en dan nog laat in de avond, als de file bij het bondsbureau in Breda weer voorbij is.
Twee spelers hebben te kennen gegeven naar een andere ploeg te vertrekken. De één heeft het keurig gemeld bij de vereniging, de ander hebben we kunnen lezen in de krant. Tim Verdier twijfelde aan zijn toekomst bij LRC Leerdam, liet weten dat andere clubs hun belangstelling kenbaar hadden gemaakt. Voor de jonge verdediger, die ook volgend seizoen in de a-selectie had gezeten, was het een moeilijke keus. Uiteindelijk heeft Tim Verdier besloten volgend seizoen zijn voetbalgeluk te beproeven bij Schelluinen.
Het vertrek van Jason Pearce vernamen we uit de krant. De speler maakte deel uit van de eerste selectie maar kwam in het eerste elftal zelden aan spelen toe. Hij vertrekt naar Altena.
LRC Leerdam krijgt er in het nieuwe seizoen een spits bij. Van SMVC Fair Play uit Culemborg komt Jamal Aamri de gelederen van de paars/witten versterken. De spits is op dit moment actief in de tweede klas van het zondagvoetbal waarin Fair Play zich kan gaan opmaken voor de nacompetitie. Jamal Aamri zal in een later stadium nader aan de lezers worden voorgesteld.
De vertrekkende spelers wensen we veel succes bij hun nieuwe vereniging en Aamri heten we van harte welkom bij LRC Leerdam.
Ik lees net dat er een bus, of zelfs meerdere, wordt geregeld door de supportersvereniging.quote:Op zondag 12 april 2009 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
NIVO LRC kan dus bij ons kampioen worden, kan er niet bij zijn. Hoeveel gaan er mee komen vanuit Leerdam Gudde?
Dat wordt geregeld!quote:Op zondag 12 april 2009 14:46 schreef F1Bas het volgende:
LRC terug in de hoofdklasse, leuk. Moeten ze alleen wel wat doen aan dat knollenveld.
quote:Renovatie hoofdveld LRC Leerdam
Leerdam - Het gonst al enkele weken van de geruchten, het hoofdveld van LRC Leerdam wordt gerenoveerd en alles is al helemaal rond. Nu gaat nieuws snel maar zo snel ook weer niet want het definitieve besluit is pas maandagavond door het bestuur genomen. Het is zonde dat een dergelijke communicatie voor de nodige onrust zorgt maar, inderdaad het hoofdveld van sportpark Bruinsdeel wordt gerenoveerd.
Twee jaar geleden waren daar al plannen voor, er werd overleg gepleegd met de gemeente Leerdam. Met als resultaat dat LRC Leerdam een renteloze lening kreeg voor het opknappen van hoofdveld en oefenhoek. Dat laatste gedeelte van sportpark Bruinsdeel heeft vorig seizoen plaats gevonden. Het hoofdveld werd vorig jaar niet gedaan en dat had alles te maken met het 50-jargig bestaan van de vereniging. Terwijl het hoofdveld nog een jaartje meekon.
In feite is dat ook nu het geval maar van uitstel komt afstel waarbij ook gekeken is naar de mogelijkheden die de competitie biedt. LRC Leerdam gaat er, in ieder geval, van uit dat de afdeling waarin het eerste elftal volgend seizoen speelt tenminste zal bestaan uit 14 elftallen. Het betekent dat de competitie langer doorloopt waardoor de tijd heel krap wordt om een totale renovatie van de grasmat geslaagd te laten verlopen.
Aan het eind van het lopende seizoen zal het hoofdveld worden gerenoveerd. Na overleg met de aannemer is besloten om de werkzaamheden aan te vangen op maandag 27 april. Vanaf die datum wordt het hoofdveld onderhanden genomen in de verwachting dat het veld half augustus weer bespeelbaar is. Of tegen die tijd een volledige belasting mogelijk is hangt voornamelijk af van de weersomstandigheden gedurende de groeiperiode.
De werkzaamheden worden, compleet, uitgevoerd door de firma Jos Scholman BV uit Nieuwegein. Een bedrijf dat al vele jaren ervaring heeft in onderhoud en aanleg van groenvoorziening. Aanleg van sportcomplexen, zowel gras- als kunstgrasvelden. Ervaring voldoende om het werk vlot te laten verlopen. Zo heeft de Jos Scholman het onderhoud van alle sportvelden in Almere.
De werkzaamheden zullen, afhankelijk van de weersomstandigheden, ongeveer 14 dagen duren. Daarna zal de natuur haar werk moeten doen al zal de firma Shotman ook daarna nog de nodige werkzaamheden verrichten. Zo zullen de eerste maaibeurten worden gedaan. Over één ding zijn LRC Leerdam en de firma Jos Scholman het eens, het doel is een uitstekende grasmat, met bijbehorende drainage, waarop in het nieuwe seizoen gespeeld zal kunnen worden.
Vanaf 27 april is het ten strengste verboden op het hoofdveld te komen. Nieuwsgierige blikken kunnen vanaf de zijkant worden geworpen. Op het veld lopen, als de werkzaamheden zijn gedaan, betekent een enorme schadepost en een, mogelijk, blijvende beschadiging van het jonge gras hetgeen jaren later nog te zien is en extra werkzaamheden met zich mee zal brengen. Ook tijdens de Familiedag is het niet toegestaan, om welke reden dan ook, op het hoofdveld te komen.
Op maandag 27 april wordt ook begonnen met het herstel van de oefenhoek waardoor er, vanaf die dag, getraind kan en moet worden op de drie overgebleven velden van sportpark Bruinsdeel.
Dat wordt een groot feest bij ons in de kantine.quote:Op zondag 12 april 2009 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
NIVO kan dus bij ons kampioen worden, kan er niet bij zijn.
quote:Op zondag 12 april 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat wordt een groot feest bij ons in de kantine.
Gisteren naar Kloetinge - Vlissingen geweest, hoewel het spel bij vlagen niet om aan te zien was, een zeer aardige pot voetbal op dat knollenveldquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:59 schreef Gudde het volgende:
De eerste halve finale voor de districtsbeker is inmiddels ook bekend, Zaamslag - Kloetinge. LRC speelt vandaag over een week thuis tegen Longa en mocht er gewonnen worden, dan wacht Waspik, wat toch al voor enkele verrassingen zorgde.
Daar ligt ie wakker vanquote:Op dinsdag 21 april 2009 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
MM, doelpunt GPC afgelopen zaterdag was van Bjorn Ronde ipv Danny Bömer.
Klopt toch ook in het overzicht? Bömer op 5 gebleven, Ronde naar 3.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
MM, doelpunt GPC afgelopen zaterdag was van Bjorn Ronde ipv Danny Bömer.
Oh, dan heb ik verkeerd gekekenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klopt toch ook in het overzicht? Bömer op 5 gebleven, Ronde naar 3.
Overigens zou LRC-speler Hammouti in de laatste twee minuten gearmd met een opponent die niets deed bij de cornervlag tijd hebben staan rekken. Kan je dat bevestigen? Moet leuk zijn geweest.
En Gudde, wederom gefeliciteerd. Knappe prestatie van LRC!
Klopt inderdaad, laatste anderhalve minuut stonden beide spelers met de armen in de zij te wachten op het fluitje, toen vond de scheidsrechter het ook wel genoeg.quote:Op woensdag 22 april 2009 17:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Overigens zou LRC-speler Hammouti in de laatste twee minuten gearmd met een opponent die niets deed bij de cornervlag tijd hebben staan rekken. Kan je dat bevestigen? Moet leuk zijn geweest.
We spelen gewoon in een erg zware competitiequote:Op donderdag 23 april 2009 17:19 schreef methodmich het volgende:
En ze speelden toen ook op het één na hoogste niveau?
Met Waspik als opponent in de halve finale is LRC kansrijk om de finale te halen natuurlijk. Tegen Kloetinge of Zaamslag, dus grote kans op een volledige 1C finale.
Nou.... heeft meer met Zuid I te maken natuurlijk, maar het is wel een leuk feitje.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
We spelen gewoon in een erg zware competitie
We promoveerden door een beslissingswedstrijd te winnen van een club uit West-1quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou.... heeft meer met Zuid I te maken natuurlijk, maar het is wel een leuk feitje.
Over my dead body.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:55 schreef Mascleta het volgende:
Kloetinge gaat via nacompetitie gewoon weer terug naar de Hoofdklasse
Zie ik ook niet snel gebeuren. Als er nog een club, naast LRC, uit 1C naar de hoofdklasse gaat dit jaar verwacht ik dat het Nieuw Lekkerland zal zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:55 schreef Mascleta het volgende:
Kloetinge gaat via nacompetitie gewoon weer terug naar de Hoofdklasse
Maar ja, die willen diep in hun hart eigenlijk liever niet. Al zouden ze het weleens een keer verdienen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:32 schreef Gudde het volgende:
[..]
Zie ik ook niet snel gebeuren. Als er nog een club, naast LRC, uit 1C naar de hoofdklasse gaat dit jaar verwacht ik dat het Nieuw Lekkerland zal zijn.
Laat ze dan de punten vanmiddag maar aan ons gevenquote:Op zaterdag 25 april 2009 11:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar ja, die willen diep in hun hart eigenlijk liever niet. Al zouden ze het weleens een keer verdienen.
Indd. Blijven er beide in vermoed ik.quote:
Zal er voor duimenquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Indd. Blijven er beide in vermoed ik.
Uit de Dordtenaar.quote:Leihitu weg bij LRC Leerdam
LEERDAM - Juarth Leihitu vertrekt na de lopende competitie bij het naar de hoofdklasse (zaterdag) gepromoveerde LRC Leerdam.
De snelle rechtsbuiten kwam niet tot een akkoord met de paars-witte club. Leihitu speelde achtereenvolgens voor Leerdam Sport, LRC, Elinkwijk, TEC, Vriendenschaar en Unitas. Hij was thans aan zijn derde seizoen op sportpark Bruinsdeel bezig.
Leihitu zorgt wel altijd voor veel gevaar vanaf de rechterflank, dankzij z'n snelheid, maar komt te veel kracht tekort om een keer een goed schot af te leveren. Tot op heden vertrekken er iig meer dan dat er spelers bijkomen, ben benieuwd wat er nog bevestigd gaat worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Uit de Dordtenaar.
Kloetinge bereikte de finale van de districtsbeker Zuid I trouwens, door Zaamslag te kloppen.
Helaas niet.quote:Op maandag 27 april 2009 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach, bloedstollend... Ik denk dat we er beiden met een punt zijn.
En gisteren was Dennis van der Pol van VVGZ deelnemer aan het RTL 5-programma "Daten in het donker". Helaas wel zonder succes.quote:Nieuw-Lekkerland-voetballer Bas de Vos mogelijk een jaar aan de kant
NIEUW-LEKKERLAND/ALMKERK - Echt duidelijkheid over de ernst van zijn blessure heeft Bas de Vos nog niet, maar de linkspoot van Nieuw-Lekkerland houdt rekening met het zwartste scenario. ,,Ik heb nog nooit een kruisband afgescheurd. Maar het kan niet anders dan dat dat zo moet voelen als wat ik zaterdag voelde gebeuren in mijn knie,’’ vertelt de onfortuinlijke 25-jarige ex-speler van Groot-Ammers.
Nieuw-Lekkerland-coach Theo de Boon stuurde zijn manschappen - die aankomende zaterdag de nacompetitie beginnen met een uitwedstrijd tegen Kloetinge - in de laatste competitiewedstrijd tegen Rijsoord het veld in met twee opdrachten: geen kaart pakken en geen blessure oplopen. Linksback De Vos hield dat buiten zijn schuld om slechts twee minuten vol. ,,Na een diepe bal van Rijsoord had ik met de rechtsbuiten in mijn rug de keuze om terug te spelen op keeper Wilfred Slagter, of de bal met links over de zijlijn werken. Op het extreem slechte veld koos ik voor zekerheid en wilde de bal buiten trappen. Tijdens die actie voelde ik mijn linkeronderbeen echter op een rare manier draaien, ik hoorde ook duidelijk een knak. Ik gilde het meteen uit van de pijn, die gelukkig wel snel weer wegzakte. Al heb je zoiets nooit eerder meegemaakt, je weet binnen een paar seconden dat het foute boel is,’’ aldus de kersverse inwoner van Almkerk. ,,Later zeg je tegen jezelf: ‘had die bal toch maar teruggespeeld op de keeper’. Maar je doet er helemaal niets aan. Het is gewoon een kwestie van domme pech.’’
Zaterdagavond meldde Bas de Vos zich op de spoedeisende hulp van het Beatrix Ziekenhuis in Gorinchem. De foto’s die daar werden genomen gaven echter nog geen uitsluitsel over de ernst van de kwetsuur.
Duidelijkheid hoopt de pechvogel volgende week dinsdag wel te krijgen wanneer hij zich meldt in een kliniek op Zestienhoven, waar enkele ervaren specialisten jaarlijks honderden kruisbandoperaties uitvoeren. ,,Het is natuurlijk nog even afwachten of het echt mijn kruisband is, maar het is een slecht teken als je zelf een knak hoort. Ik denk daar nog maar niet al te veel aan, dan word ik er goed chagrijnig van. Dan is het een jaar over met voetballen. Ik kan goed relativeren, er zijn natuurlijk veel ergere dingen in het leven. Maar ik word gek als ik er aan denk dat ik tijdens de nacompetitie tegen Kloetinge en Roda Boys en misschien wel de finale aan de kant sta,’’ meldt Bas de Vos, die na een wat mindere periode zijn draai op de linksbackpositie inmiddels had gevonden. ,,Gelukkig heb ik nu geen pijn, al kan ik mijn been niet belasten. Autorijden gaat maar net, al heb ik tijdelijk een automaat gekregen van mijn werkgever. Ook goed buigen en strekken is onmogelijk. Ik ben op dit moment afhankelijk van anderen, dat vind ik eerlijk gezegd helemaal niets.’’
Voor Bas de Vos komt er zo een vervelend einde aan zijn tweede jaar aan de Klipperstraat, waar hij vanwege zijn veelzijdigheid is uitgegroeid tot een gewaardeerde kracht in de selectie van de zaterdag-eersteklasser. ,,Mochten wij nu promoveren dan ga ik door deze blessure misschien wel een heel jaar hoofdklassevoetbal missen. Dan speel ik wellicht volgend jaar rond deze tijd weer mijn eerste wedstrijdjes in het tweede. Daar moet ik nu eerlijk gezegd nog niet aan denken.’’
quote:Roel de Kruijk van Heerjansdam naar LRC
LEERDAM - Middenvelder Roel de Kruijk (22) komt volgend seizoen uit voor het naar de hoofdklasse gepromoveerde LRC Leerdam.
De inwoner van Ameide gaat zodoende dichter bij huis voetballen, de laatste twee seizoenen kwam hij namelijk uit voor het naar de eerste klasse gedegradeerde Heerjansdam. Onder Pippy Pruijmboom was De Kruijk na de winterstop een vaste waarde.
Ok het zit dus wel in zijn bloed.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:47 schreef methodmich het volgende:
Nee, wel een neefje van Erik de Kruijk (ex-Willem II), de man die namens Lienden Vitesse uit de beker knalde.
En dat op dit niveauquote:Op zondag 10 mei 2009 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:
En bij Duiveland - Wieldrecht is het uit de hand gelopen. Supporters van Wieldrecht zijn door de politie ontzet nadat het tijdens en na de wedstrijd tot vechtpartijen tussen beide supportersgroepen kwam...
Mja, Wieldrecht komt niet uit de beste wijk op zich, hoewel het doorgaans een nette club is. Maar heel erg verrassend vind ik het dus ook weer niet. Wat was de aanleiding Sand?quote:
quote:Wieldrecht nipt onderuit na hectische wedstrijd
DUIVELAND - Het Dordtse Wieldrecht begon de nacompetitie om promotie naar de eerste klasse van het zaterdagvoetbal met een 3-2 nederlaag bij het door Henk Schouten getrainde Zeeuwse Duiveland.
De Dordtenaren kwam aan de leiding toen doelman Kevin Verboom de bal na een hoekschop van Yassine Hajar in eigen doel sloeg. Ronald Zwager en Dennie Le Comte - in de reguliere competitie al goed voor 28 goals - draaiden de rollen om. De 2-2 van Aron de Keyzer was aanleiding voor veel commotie, omdat de thuisclub meende dat de bal niet over de doellijn was geweest. In alle hectiek ontstond een opstoot, waarbij ook (aangeschoten) aanhangers van Wieldrecht waren betrokken. Het duel werd daarop voor liefst twintig minuten silgelegd. Nadat het duel was hervat, noteerde wederom Le Comte tijdens de resterende tien minuten de winnende treffer. ,,Een sportieve wedstrijd, waarin de teams gelijkwaardig waren,’’ beschouwde Paul Koster, vervanger van trainer Henk Molenaar (kwam pas vannacht terug van vakantie), na. ,,Jammer dat de drank ervoor zorgde dat er gekke dingen gebeurden. Maar het kan nog steeds. Bij 1-0 hebben we al strafschoppen.’’
En ze hadden nog een stuk, waar in stond dat Duiveland al in de week voorafgaand de politie had geinformeerd dat het wel eens fout zou kunnen gaan, maar dat kan ik niet meer terug vinden...quote:OOSTERLAND - De nacompetitiewedstrijd in de tweede klasse tussen Duiveland en Wieldrecht ontspoorde zaterdag toen de bezoekers in de negentigste minuut op omstreden wijze de 2-2 scoorden.
Zie ook:
Duiveland wint in explosieve wedstrijd
Direct daarna en ook enkele minuten na afloop gingen supporters van beide clubs met elkaar op de vuist. Onder begeleiding van zes politieagenten, van wie een aantal met de wapenstok liep, werden de supporters van Wieldrecht uiteindelijk richting de bussen gedirigeerd.
In het tumult dat na de 2-2 ontstond, kreeg Duiveland-reserve Rudi Koster, die aan het warmlopen was, een rode kaart van scheidsrechter Stange. Koster duwde de assistent-scheidsrechter in de rug bij zijn protest tegen de beslissing dat de bal de doellijn was gepasseerd. Tegelijkertijd braken elders langs de lijn en kort daarna ook op het veld vechtpartijen uit tussen rivaliserende supporters. Tijdens de wedstrijd hadden ze elkaar al in woord en gebaar lopen uitdagen. Onder de vechtersbazen bevonden zich personen die noch van Duiveland noch van Wieldrecht lid zijn, constateerden de voorzitters.
Scheidsrechter Stange staakte het duel en die onderbreking duurde ruim een kwartier. In die tijd werden door supporters over en weer de nodige klappen uitgedeeld. Terwijl een aantal spelers zich tussen de menigte begaf en zelfs één speler van Wieldrecht zich ook niet onbetuigd liet, zochten anderen elkaar rustig op in de middencirkel.
Een aantal stewards van Duiveland, gekleed in gele hesjes, en bestuursleden van de Oosterlandse voetbalvereniging probeerden op het veld de partijen uiteen te krijgen. Duiveland-voorzitter Hans van der Have liep daarbij verwondingen op aan een hand.
Vlak voor de hervatting werden de supportersgroepen verzocht zich zo ver mogelijk uit elkaar op te stellen. Aanvankelijk werkte dat, maar nadat Duiveland in de resterende speeltijd aan de winnende treffer kwam, ging het na afloop weer fout. Supporters zochten elkaar opnieuw op, terwijl de spelers elkaar bedankten voor de sportief verlopen wedstrijd. Wederom volgden handtastelijkheden en omstanders trachtten de grootste boosdoeners tot bedaren te brengen.
Duiveland-Wieldrecht 3-2 (0-0). 53. Kevin Verboom 0-1 (eigen doelpunt), 65. Ronald Zwager 1-1, 74. Dennie le Comte 2-1, 90. Aron de Keijzer 2-2, 90+4. Dennie le Comte 3-2.
Was dat onze Jan Stange?quote:In het tumult dat na de 2-2 ontstond, kreeg Duiveland-reserve Rudi Koster, die aan het warmlopen was, een rode kaart van scheidsrechter Stange.
Leuke pot waarin LRC verre van diep heeft hoeven gaan. Dan vraag je je toch af waarom clubs als SteDoCo en UNA het zo lastig gehad hebben in Waspik.quote:LRC Leerdam naar bekerfinale
Dinsdagavond heeft LRC Leerdam zich geplaatst voor de bekerfinale in district Zuid I. De halve finale tegen thuisclub Waspik werd overtuigend met 6-1 gewonnen. In een aardig duel voor veel toeschouwers kwam de winst voor de paars witten nooit in gevaar. Voor de rust was de thuisclub geen moment gevaarlijk en liep LRC Leerdam uit naar een 0-3 voorsprong. Ook de tweede helft was voor de bezoekers en de 1-6 overwinning had nog hoger kunnen uitvallen. De finale is op zaterdag 23 mei, tegen Kloetinge, in Steenbergen. Aanvang 14.30 uur.
Nw Lekkerland - Roda Boys is nu met hemelvaart (de 21e).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:07 schreef methodmich het volgende:
Nu is het volgende week Roda Boys / Bommelerwaard - Kloetinge en de 23e dan Lekkerland thuis tegen Roda Boys.
Ik zag het, ook leuk. Ga ook wel even kijken denk ik, altijd een mooie sfeer bij Lekkerland!quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:14 schreef B0770 het volgende:
[..]
Nw Lekkerland - Roda Boys is nu met hemelvaart (de 21e).
Ik ben er in ieder geval bij.
Nee mijn sprintschoenen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:54 schreef methodmich het volgende:
Nivo mag donderdag tegen Wieldrecht, die met 2-1 van Duiveland wonnen en daarna de pingels beter namen. Neem je boksbeugels mee tong?
Zal wel een auto wordenquote:Op woensdag 20 mei 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
Ga je met de bus naar Wieldrecht zaterdag tong?
Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef B0770 het volgende:
Net terug uit Nieuw Lekkerland. Spannende pot voetbal met jammer genoeg niet het resultaat waar ik op had gehoopt: 3-4 voor Roda Boys.
NL kwam in de eerste helft uit een corner op voorsprong, maar kort voor rust werd het gelijk door een strafschop. Na rust een tweede gele kaart voor de nummer 2 van NL, maar toch nog de 2-1 uit wederom een corner. Gelijk daarna werd het al weer 2-2 en niet lang daarna zelfs 2-3. NL wist nog wel en hele mooie gelijkmaker te scoren, maar weer snel daarna was het met de 3-4 definitief voorbij.
Ik had het idee dat de scheidsrechter wel enigszins op de hand van Roda Boys was, maar uiteindelijk waren ze wel gevaarlijker. Vooral de nummer 11 was erg goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |