quote:Philip den Haan verlaat Nivo Sparta
REGIO - Nivo Sparta en trainer Philip den Haan gaan aan het eind van het seizoen alweer uit elkaar.
De Werkendamse oefenmeester, eerder werkzaam bij VVGZ, Kozakken Boys, IJsselmeervogels en Unitas, is pas sinds augustus van dit jaar bij de Zaltbommelse zaterdag-eersteklasser actief. De kersverse Nivo Sparta-voorzitter Mario van Berlo deelde Den Haan zaterdagmorgen mee dat hij de door de club uitgesproken ambities vooralsnog niet heeft kunnen realiseren. Nivo Sparta bevindt zich in de gevarenzone in 1C. Den Haan: ,,Ik ging het gesprek in met het idee dat van beide kanten de bestaande optie voor het volgend seizoen gelicht zou worden. Tijdens het gesprek werd echter steeds duidelijker dat de club vooral de financiële ambities niet kan waarmaken. Door de kredietcrisis is de hoofdsponsor afgehaakt en heeft de club de handen vol om de overgang naar een nieuw sportcomplex te realiseren. In de komende maanden gaan wij er met de technische staf alles aan doen om Nivo Sparta voor de eerste klasse te behouden. Duidelijk is echter dat deze onzekere situatie het er voor mij en de spelersgroep niet gemakkelijker op maakt.’’
LRC kan nog als 2e nummer 2 de kwartfinale behalen, maandagavond speelt Meerkerk tegen Woudrichem voor de winst in de poule, wint Meerkerk, dan is LRC door, wint Woudrichem met minder dan 3 doelpunten verschil, dan is Woudrichem door als poulewinnaar en Meerkerk als beste nummer 2.quote:Poule A
De grote kraker uit de voorronde en misschien wel uit het gehele toernooi was de botsing tussen titelverdediger LRC en Unitas.Het werd een thriller van de eerste orde. Niet alleen de spanning liet de tjokvolle Oosterbliek op het puntje van de stoel zitten, maar ook de kwaliteit dat ten toon werd gespreid. Kortom een wedstrijd dat het etiket finale niet zou misstaan. Een gelijkspel zou Unitas zeker en LRC zeer waarschijnlijk ook reiken. Van een akkoordje tussen beide ploegen was echter geen sprake. Unitas stond al snel op 1-0 en na de gelijkmaker sloeg het op slag van rust opnieuw toe. Het spel ging in hoog tempo op en neer en beide keepers Raymond de Haan (Unitas) en Mirco Bovo (LRC) moesten volop aan de bak. Na de 2-2 bleven beide ploegen vol voor de winst gaan, wat Unitas uiteindelijk lukte. Het is daarmee waarschijnlijk een grote concurrent kwijt, hoewel deur voor LRC richting kwartfinale nog op zeker open staat.
LRC-Unitas 2-3
Doelpunten:
LRC: Casper Nieuwenhuizen en Willem Looijen
Unitas: Christiaan Perrier, Mohammed Boukrouche en Zeki Laaiti
Natuurlijk. Dat wordt onze Romario.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:10 schreef methodmich het volgende:
Tong, jullie Braziliaan is speelgerechtigd. Gaat hij Nivo middels sambavoetbal naar de middenmoot brengen?
Ben wel benieuwd naar jouw eerste Preto-topic of lofzang in dit topic. Misschien kan je een plaatje maken...quote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw eerste Preto-topic of lofzang in dit topic. Misschien kan je een plaatje maken...
Ja, dat is Pretoooooooooo, de ster van Nivooooooooooo,
hij kan draaien, hij kan kappen, hij is bijna niet te snappen.
In de stand om de eerste periode bedoel je? In de algemene stand staat Kloetinge er 12 achter op de koploper met evenveel wedstrijden gespeeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:33 schreef Mascleta het volgende:
Hmmm. Kloetinge draaid minder dan verwacht, 9 punten achter op de koploper en één wedstrijd minder gespeeld.
quote:Volgens www.FCLisse.nl
FC Lisse wint na koude start
FC Lisse haalde een frisse neus op tegen LRC Leerdam. Na een koude start met een 0-2 achterstand liep de FC pas echt warm. Uiteindelijk won de brigade van Niek Oosterlee met 6-2. LRC Leerdam degradeerde vorig seizoen op het slot uit de Hoofdklasse B in de kampioenswedstrijd van Spakenburg. Dit seizoen staat de ploeg van oud-prof Michel Langerak fier bovenaan in 1C. Promotie is een kwestie van tijd. Bij de FC stond Remco van Schragen onder de lat. Kevin Weijers had ook een basisplek. Michael van der Laan was op vakantie. Neef Rik Vermeulen spaarde zijn lies vanaf de bank. De FC was niet scherp. De thuisploeg gaf te veel ruimte weg. LRC was in een tijd voor de goal van de tegenstander. LRC kon gemakkelijk op een 0-2 voorsprong komen. Vlak voor de pauze kreeg Lis de geest. Uit een combinatie tussen Michael van der Heijden en Elroy Lammers scoorde laastgenoemde. De 1-3 kreeg geen goedkeuring in verband met buitenspel. Na de pauze walste geel-blauw in een mum van tijd over LRC heen. Elroy schoot een vrije trap binnen. Marvin Nieuwlaat bracht de FC op 3-2. Jelle Korbee, Kay Eijspaart en Dion Esajas voerden de score op.
Ik ook. Naar de gehele tweede seizoenshelft wel benieuwd eigenlijk. Het zit zo kort bij elkaar...quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:33 schreef Mascleta het volgende:
Hmmm. Kloetinge draaid minder dan verwacht, 9 punten achter op de koploper en één wedstrijd minder gespeeld.
24 Januari komt GPC op bezoek, ik ben benieuwd
quote:Zondag werden wij opgeschrikt door het plotseling overlijden van Willy Gersen.
Geheel onverwacht kwam er op 43-jarige leeftijd een einde aan haar leven.
Willy was een belangrijke schakel binnen onze vereniging.
Wij wensen Joeri, kinderen en verdere familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Bestuur v.v. LRC Leerdam
Alle activiteiten (trainingen, wedstrijden etc.) zijn tot vrijdag 16 januari 2009 afgelast.
Het bestuur organiseert op 12, 13 en 14 januari 2009 in de kantine van v.v. LRC Leerdam inloopavonden van 19.30 uur tot 21.00 uur.
Leden en belangstellenden hebben dan de gelegenheid om het condoleanceregister te tekenen.
Daarna tegen onsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Appie72 het volgende:
zaterdag een belangrijk duel voor de periode tegen Nieuw Lekkerland.
quote:Nieuw-Lekkerlander Gert-Jan Stout: een routinier van 21 jaar
Iedereen die wel eens een wedstrijd van zaterdag-eersteklasser Nieuw-Lekkerland heeft bezocht, moet hem kennen: Gert-Jan Stout. Met zijn imposante lichaam, afgezakte sokken, broek richting de knieën en het shirt half uit de broek heeft hij iets van een anti-voetballer. ,,Ik weet dat men dat beeld van mij heeft. En nu heb ik er ook nog eens een kale kop bij,’’ lacht de Lekkerlander.
ANDRÉ VALK
NIEUW-LEKKERLAND
Dat beeld vertekent echter de werkelijkheid. Gert-Jan Stout geldt al jaren als een van de beste verdedigers uit de regio. Of zouden al zijn trainers - Kees Spaan, Frans de Visser, Ton Rekelhof en dit seizoen Theo de Boon - het helemaal verkeerd hebben gezien? Gert-Jan Stout was amper twee maanden zestien jaar oud toen hij al in de groen-witte hoofdmacht debuteerde. Sterker nog, sindsdien is hij er nooit meer uit geweest. En dus is hij met zijn 21 jaar inmiddels aan zijn zesde seizoen in Nieuw-Lekkerland 1 bezig. ,,Bij mijn debuut had ik er net één seizoen in de B’tjes op zitten. De A1 heb ik helemaal overgeslagen,’’ vult Gert-Jan Stout aan.
Ook in de lopende voetbaljaargang bewijst Stout, die van zijn dertiende tot vijftiende het shirt van FC Dordrecht droeg, wekelijks zijn waarde voor Nieuw-Lekkerland. Na koploper LRC Leerdam en Kloetinge heeft de Klipperstraatclub de minst gepasseerde defensie van 1C. ,,We zijn weer aan een goed seizoen bezig. We hebben veel jonge spelers en die voelen elkaar allemaal goed aan. Ook met de trainer klikt het prima. Theo de Boon staat boven de groep en dat hebben wij nodig. Vorig jaar (onder Ton Rekelhof, AV) zeiden wij dat we dit en dat gingen doen, en dan gebeurde dat ook. Over mijn eigen optredens ben ik ook best tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik moet meer coachen, spelers neerzetten, me echt laten gelden. Op zich zit dat best in mijn karakter. En ik speel ook met allemaal vrienden, dus daar moet je wel iets tegen kunnen zeggen.’’
De prestaties van Nieuw-Lekkerland hebben ertoe geleid dat het elftal van Theo de Boon voor de derde keer in vier jaar in de race is voor een plaatsje in de nacompetitie. Wanneer morgen op eigen veld met Roda Boys/Bommelerwaard wordt afgerekend, kan de tweede periodetitel de Alblasserwaarders niet meer ontgaan. Maar Nieuw-Lekkerland en de hoofdklasse, dat is toch als André Rieu die een hardrocknummer speelt? ,,Ik ben het er niet mee eens dat wij daar niets te zoeken hebben,’’ stelt Gert-Jan Stout. ,,Ik denk dat wij het niet slechter zouden doen dan een Heerjansdam. Dat zijn allemaal eenlingen, terwijl wij een echt collectief vormen. Natuurlijk zou er iets bij moeten komen, vooral verdedigend. In die linie zijn dit seizoen Jan-Dirk Verhey en Pieter van der Kevie weggevallen. Maar als we promoveren, worden we uiteraard aantrekkelijker voor spelers. Laten we echter eerst maar eens van Roda Boys zien te winnen. Dat wordt een moeilijk potje, want die ploeg heeft een paar lastige spitsen lopen. Als dat lukt geloof ik ook in een stunt bij koploper LRC. Dan kunnen we daar namelijk lekker vrijuit voetballen.’’
Ondanks zijn binding met Nieuw-Lekkerland, sluit Stout niet uit ooit ergens anders te spelen. ,,Ik zou dolgraag eens de hoofdklasse in willen. Vanzelfsprekend het liefst met mijn eigen club. Maar als dat niet kan, sluit ik zeker niet uit dat ik vertrek wanneer ik elders wel de kans krijg op het hoogste niveau.’’
Leuke ouderwetse uitslag.quote:
Hij heeft een aardig verleden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef methodmich het volgende:
Gerrie Schaap volgend seizoen hoofdtrainer Nivo Sparta. Blij mee?
Lijkt Bordewijk wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:49 schreef methodmich het volgende:
LRC is al druk doende om zich te versterken voor de hoofdklasse. Begreep dat ze Boonstoppel van Kozakken Boys op het oog hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |