Daarna tegen onsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Appie72 het volgende:
zaterdag een belangrijk duel voor de periode tegen Nieuw Lekkerland.
quote:Nieuw-Lekkerlander Gert-Jan Stout: een routinier van 21 jaar
Iedereen die wel eens een wedstrijd van zaterdag-eersteklasser Nieuw-Lekkerland heeft bezocht, moet hem kennen: Gert-Jan Stout. Met zijn imposante lichaam, afgezakte sokken, broek richting de knieën en het shirt half uit de broek heeft hij iets van een anti-voetballer. ,,Ik weet dat men dat beeld van mij heeft. En nu heb ik er ook nog eens een kale kop bij,’’ lacht de Lekkerlander.
ANDRÉ VALK
NIEUW-LEKKERLAND
Dat beeld vertekent echter de werkelijkheid. Gert-Jan Stout geldt al jaren als een van de beste verdedigers uit de regio. Of zouden al zijn trainers - Kees Spaan, Frans de Visser, Ton Rekelhof en dit seizoen Theo de Boon - het helemaal verkeerd hebben gezien? Gert-Jan Stout was amper twee maanden zestien jaar oud toen hij al in de groen-witte hoofdmacht debuteerde. Sterker nog, sindsdien is hij er nooit meer uit geweest. En dus is hij met zijn 21 jaar inmiddels aan zijn zesde seizoen in Nieuw-Lekkerland 1 bezig. ,,Bij mijn debuut had ik er net één seizoen in de B’tjes op zitten. De A1 heb ik helemaal overgeslagen,’’ vult Gert-Jan Stout aan.
Ook in de lopende voetbaljaargang bewijst Stout, die van zijn dertiende tot vijftiende het shirt van FC Dordrecht droeg, wekelijks zijn waarde voor Nieuw-Lekkerland. Na koploper LRC Leerdam en Kloetinge heeft de Klipperstraatclub de minst gepasseerde defensie van 1C. ,,We zijn weer aan een goed seizoen bezig. We hebben veel jonge spelers en die voelen elkaar allemaal goed aan. Ook met de trainer klikt het prima. Theo de Boon staat boven de groep en dat hebben wij nodig. Vorig jaar (onder Ton Rekelhof, AV) zeiden wij dat we dit en dat gingen doen, en dan gebeurde dat ook. Over mijn eigen optredens ben ik ook best tevreden, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik moet meer coachen, spelers neerzetten, me echt laten gelden. Op zich zit dat best in mijn karakter. En ik speel ook met allemaal vrienden, dus daar moet je wel iets tegen kunnen zeggen.’’
De prestaties van Nieuw-Lekkerland hebben ertoe geleid dat het elftal van Theo de Boon voor de derde keer in vier jaar in de race is voor een plaatsje in de nacompetitie. Wanneer morgen op eigen veld met Roda Boys/Bommelerwaard wordt afgerekend, kan de tweede periodetitel de Alblasserwaarders niet meer ontgaan. Maar Nieuw-Lekkerland en de hoofdklasse, dat is toch als André Rieu die een hardrocknummer speelt? ,,Ik ben het er niet mee eens dat wij daar niets te zoeken hebben,’’ stelt Gert-Jan Stout. ,,Ik denk dat wij het niet slechter zouden doen dan een Heerjansdam. Dat zijn allemaal eenlingen, terwijl wij een echt collectief vormen. Natuurlijk zou er iets bij moeten komen, vooral verdedigend. In die linie zijn dit seizoen Jan-Dirk Verhey en Pieter van der Kevie weggevallen. Maar als we promoveren, worden we uiteraard aantrekkelijker voor spelers. Laten we echter eerst maar eens van Roda Boys zien te winnen. Dat wordt een moeilijk potje, want die ploeg heeft een paar lastige spitsen lopen. Als dat lukt geloof ik ook in een stunt bij koploper LRC. Dan kunnen we daar namelijk lekker vrijuit voetballen.’’
Ondanks zijn binding met Nieuw-Lekkerland, sluit Stout niet uit ooit ergens anders te spelen. ,,Ik zou dolgraag eens de hoofdklasse in willen. Vanzelfsprekend het liefst met mijn eigen club. Maar als dat niet kan, sluit ik zeker niet uit dat ik vertrek wanneer ik elders wel de kans krijg op het hoogste niveau.’’
Leuke ouderwetse uitslag.quote:
Hij heeft een aardig verleden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:48 schreef methodmich het volgende:
Gerrie Schaap volgend seizoen hoofdtrainer Nivo Sparta. Blij mee?
Lijkt Bordewijk wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:49 schreef methodmich het volgende:
LRC is al druk doende om zich te versterken voor de hoofdklasse. Begreep dat ze Boonstoppel van Kozakken Boys op het oog hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |