abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68878559
Van alles blijkbaar. Staat op de site van Duiveland een verslag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 10 mei 2009 @ 18:54:57 #277
17328 methodmich
Nummer 10
pi_68879796
Bizar verhaal, benieuwd wat er morgen in de Dordtenaar over zal staan. De speler van Wieldrecht die meer "kon" dan alleen voetballen, daar komen er helaas meerdere voor in aanmerking...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_68911473
Dit dus:
quote:
Wieldrecht nipt onderuit na hectische wedstrijd

DUIVELAND - Het Dordtse Wieldrecht begon de nacompetitie om promotie naar de eerste klasse van het zaterdagvoetbal met een 3-2 nederlaag bij het door Henk Schouten getrainde Zeeuwse Duiveland.
De Dordtenaren kwam aan de leiding toen doelman Kevin Verboom de bal na een hoekschop van Yassine Hajar in eigen doel sloeg. Ronald Zwager en Dennie Le Comte - in de reguliere competitie al goed voor 28 goals - draaiden de rollen om. De 2-2 van Aron de Keyzer was aanleiding voor veel commotie, omdat de thuisclub meende dat de bal niet over de doellijn was geweest. In alle hectiek ontstond een opstoot, waarbij ook (aangeschoten) aanhangers van Wieldrecht waren betrokken. Het duel werd daarop voor liefst twintig minuten silgelegd. Nadat het duel was hervat, noteerde wederom Le Comte tijdens de resterende tien minuten de winnende treffer. ,,Een sportieve wedstrijd, waarin de teams gelijkwaardig waren,’’ beschouwde Paul Koster, vervanger van trainer Henk Molenaar (kwam pas vannacht terug van vakantie), na. ,,Jammer dat de drank ervoor zorgde dat er gekke dingen gebeurden. Maar het kan nog steeds. Bij 1-0 hebben we al strafschoppen.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_68911665
PZC is stukje uitgebreider:
quote:
OOSTERLAND - De nacompetitiewedstrijd in de tweede klasse tussen Duiveland en Wieldrecht ontspoorde zaterdag toen de bezoekers in de negentigste minuut op omstreden wijze de 2-2 scoorden.

Zie ook:
Duiveland wint in explosieve wedstrijd
Direct daarna en ook enkele minuten na afloop gingen supporters van beide clubs met elkaar op de vuist. Onder begeleiding van zes politieagenten, van wie een aantal met de wapenstok liep, werden de supporters van Wieldrecht uiteindelijk richting de bussen gedirigeerd.

In het tumult dat na de 2-2 ontstond, kreeg Duiveland-reserve Rudi Koster, die aan het warmlopen was, een rode kaart van scheidsrechter Stange. Koster duwde de assistent-scheidsrechter in de rug bij zijn protest tegen de beslissing dat de bal de doellijn was gepasseerd. Tegelijkertijd braken elders langs de lijn en kort daarna ook op het veld vechtpartijen uit tussen rivaliserende supporters. Tijdens de wedstrijd hadden ze elkaar al in woord en gebaar lopen uitdagen. Onder de vechtersbazen bevonden zich personen die noch van Duiveland noch van Wieldrecht lid zijn, constateerden de voorzitters.

Scheidsrechter Stange staakte het duel en die onderbreking duurde ruim een kwartier. In die tijd werden door supporters over en weer de nodige klappen uitgedeeld. Terwijl een aantal spelers zich tussen de menigte begaf en zelfs één speler van Wieldrecht zich ook niet onbetuigd liet, zochten anderen elkaar rustig op in de middencirkel.

Een aantal stewards van Duiveland, gekleed in gele hesjes, en bestuursleden van de Oosterlandse voetbalvereniging probeerden op het veld de partijen uiteen te krijgen. Duiveland-voorzitter Hans van der Have liep daarbij verwondingen op aan een hand.

Vlak voor de hervatting werden de supportersgroepen verzocht zich zo ver mogelijk uit elkaar op te stellen. Aanvankelijk werkte dat, maar nadat Duiveland in de resterende speeltijd aan de winnende treffer kwam, ging het na afloop weer fout. Supporters zochten elkaar opnieuw op, terwijl de spelers elkaar bedankten voor de sportief verlopen wedstrijd. Wederom volgden handtastelijkheden en omstanders trachtten de grootste boosdoeners tot bedaren te brengen.

Duiveland-Wieldrecht 3-2 (0-0). 53. Kevin Verboom 0-1 (eigen doelpunt), 65. Ronald Zwager 1-1, 74. Dennie le Comte 2-1, 90. Aron de Keijzer 2-2, 90+4. Dennie le Comte 3-2.
En ze hadden nog een stuk, waar in stond dat Duiveland al in de week voorafgaand de politie had geinformeerd dat het wel eens fout zou kunnen gaan, maar dat kan ik niet meer terug vinden...
In Southern Sun
pi_68911704
Raar, lijkt erop alsof ze dat weg hebben gehaald...
In Southern Sun
pi_68912759
quote:
In het tumult dat na de 2-2 ontstond, kreeg Duiveland-reserve Rudi Koster, die aan het warmlopen was, een rode kaart van scheidsrechter Stange.
Was dat onze Jan Stange?
  Trouwste user 2022 maandag 11 mei 2009 @ 20:32:25 #282
7889 tong80
Spleenheup
pi_68917483
Duiveland had toch al een reputatie ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68943766
Duiveland ken ik als een zeer goede vereniging, zonder reputatie. Schijnt van alles meer aan de hand te zijn geweest, waaronder feyenoord hooligans die met Wieldrecht mee kwamen.
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 mei 2009 @ 19:58:35 #284
7889 tong80
Spleenheup
pi_68951596
Ok dan ben ik verkeerd geïnformeerd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68967072
quote:
LRC Leerdam naar bekerfinale
Dinsdagavond heeft LRC Leerdam zich geplaatst voor de bekerfinale in district Zuid I. De halve finale tegen thuisclub Waspik werd overtuigend met 6-1 gewonnen. In een aardig duel voor veel toeschouwers kwam de winst voor de paars witten nooit in gevaar. Voor de rust was de thuisclub geen moment gevaarlijk en liep LRC Leerdam uit naar een 0-3 voorsprong. Ook de tweede helft was voor de bezoekers en de 1-6 overwinning had nog hoger kunnen uitvallen. De finale is op zaterdag 23 mei, tegen Kloetinge, in Steenbergen. Aanvang 14.30 uur.
Leuke pot waarin LRC verre van diep heeft hoeven gaan. Dan vraag je je toch af waarom clubs als SteDoCo en UNA het zo lastig gehad hebben in Waspik.
pi_68984368
Ja, opmerkelijk. Bij UNA kan ik alleen aan instelling denken dan. Gefeliciteerd met de finaleplaats!!!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 18:32:07 #287
7889 tong80
Spleenheup
pi_68987001
Ja leuk voor jullie Gudde

pi_68998765
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:07 schreef methodmich het volgende:

Nu is het volgende week Roda Boys / Bommelerwaard - Kloetinge en de 23e dan Lekkerland thuis tegen Roda Boys.

Nw Lekkerland - Roda Boys is nu met hemelvaart (de 21e).

Ik ben er in ieder geval bij.
  Trouwste user 2022 woensdag 13 mei 2009 @ 23:21:23 #289
7889 tong80
Spleenheup
pi_68999148
Hup Nieuw Lekkerland

pi_69023135
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 23:14 schreef B0770 het volgende:

[..]

Nw Lekkerland - Roda Boys is nu met hemelvaart (de 21e).

Ik ben er in ieder geval bij.
Ik zag het, ook leuk. Ga ook wel even kijken denk ik, altijd een mooie sfeer bij Lekkerland!
www.thuisuiteten.nl
pi_69094507
Roda Boys / Bommelerwaard won met 2-0 van Kloetinge vandaag. Dit betekent dat ze donderdag tegen Nieuw-Lekkerland gaan uitmaken wie de nacompetitie wint en tegen Staphorst mag spelen. Lekkerland speelt thuis en moet winnen, Roda Boys kan gelijk spelen. Overigens gaat Bryan Pereira komend seizoen naar Roda Boys.

Nivo mag donderdag tegen Wieldrecht, die met 2-1 van Duiveland wonnen en daarna de pingels beter namen. Neem je boksbeugels mee tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 mei 2009 @ 20:04:52 #292
7889 tong80
Spleenheup
pi_69094796
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:54 schreef methodmich het volgende:

Nivo mag donderdag tegen Wieldrecht, die met 2-1 van Duiveland wonnen en daarna de pingels beter namen. Neem je boksbeugels mee tong?
Nee mijn sprintschoenen.

zondag 17 mei 2009 @ 16:47:17 #293
17328 methodmich
Nummer 10
pi_69121634
Om het maar even officieel bij te blijven houden:

Voor Roda Boys scoorden dus Remy Schouwenaar - voor rust- en Onno Damen - in extra tijd -. Arjan van der Smissen van Kloetinge kreeg twee keer geel en dus rood van de Dordtse leidsman Van der Rest.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 mei 2009 @ 18:59:43 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_69198454
Donderdag half 3 NIVO Sparta thuis tegen Wieldrecht. Twee dagen later de uitwedstrijd.

pi_69231517
En morgen om half drie dus Nieuw-Lekkerland versus Roda Boys. Kan ook een erg leuk potje worden, ga zeker even een kijkje nemen!

Ga je met de bus naar Wieldrecht zaterdag tong?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 20 mei 2009 @ 18:18:29 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_69233826
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:

Ga je met de bus naar Wieldrecht zaterdag tong?
Zal wel een auto worden

pi_69255546
Aha, maar je gaat wel even supporteren daar dus? Misschien is het wel niet meer nodig, als ze vandaag al dik winnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_69265361
Net terug uit Nieuw Lekkerland. Spannende pot voetbal met jammer genoeg niet het resultaat waar ik op had gehoopt: 3-4 voor Roda Boys.

NL kwam in de eerste helft uit een corner op voorsprong, maar kort voor rust werd het gelijk door een strafschop. Na rust een tweede gele kaart voor de nummer 2 van NL, maar toch nog de 2-1 uit wederom een corner. Gelijk daarna werd het al weer 2-2 en niet lang daarna zelfs 2-3. NL wist nog wel en hele mooie gelijkmaker te scoren, maar weer snel daarna was het met de 3-4 definitief voorbij.

Ik had het idee dat de scheidsrechter wel enigszins op de hand van Roda Boys was, maar uiteindelijk waren ze wel gevaarlijker. Vooral de nummer 11 was erg goed.
pi_69268536
Vanmiddag bij Meerkerk - De Zwerver wezen kijken, waarbij ik het idee heb dat beide ploegen weinig in de eerste klas te zoeken hebben. Het werd 3-2 voor Meerkerk dat toch wel de betere ploeg was vandaag, maar alles lijkt op toeval te berusten. De Zwerver kwam nog wel twee keer op voorsprong, sprongen erg effectief om met de in totaal 2/3 kansen die ze kregen.

Nivo 2-0 gewonnen zie ik, dat zou toch haast niet fout kunnen gaan als ik dat vandaag zo gezien heb.
pi_69269798
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:17 schreef B0770 het volgende:
Net terug uit Nieuw Lekkerland. Spannende pot voetbal met jammer genoeg niet het resultaat waar ik op had gehoopt: 3-4 voor Roda Boys.

NL kwam in de eerste helft uit een corner op voorsprong, maar kort voor rust werd het gelijk door een strafschop. Na rust een tweede gele kaart voor de nummer 2 van NL, maar toch nog de 2-1 uit wederom een corner. Gelijk daarna werd het al weer 2-2 en niet lang daarna zelfs 2-3. NL wist nog wel en hele mooie gelijkmaker te scoren, maar weer snel daarna was het met de 3-4 definitief voorbij.

Ik had het idee dat de scheidsrechter wel enigszins op de hand van Roda Boys was, maar uiteindelijk waren ze wel gevaarlijker. Vooral de nummer 11 was erg goed.
Vond ik niet, de strafschop was 130 % terecht. Ik stond er vlakbij, erg dom haken. Sowieso vond ik dat Lekkerland het teveel van opportunisme moest hebben, al was dat gezien de vele afwezigen logisch. Baan moest invallen, maar kon eigenlijk niet lopen. Voorin was men dus niet op zijn best, met een spits die pas zijn eerste wedstrijd in 1 speelde. Wolf wel snel en veel dreiging, maar totaal geen overzicht. En de gele kaarten, tja, die waren ook niet slim.

Wel een uiterst vermakelijke pot voetbal, met 1800 toeschouwers en inderdaad een uitblinkende Frans van den Steenhoven, die drie keer scoorde. Al werd er zwak verdedigd bij de 2-2 en 3-4.

Nieuw-Lekkerland - Roda Boys / Bommelerwaard 3-4 (1-1)
1-0 Gert-Jan Stout 1-1 Frans van den Steenhoven (strafschop) 2-1 Jelle Baan 2-2 Frans van den Steenhoven 2-3 Mark Veth 3-3 Anton Beneder 3-4 Frans van den Steenhoven
Rood: Erwin Groenendijk (Nieuw-Lekkerland, 2 x geel)
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')