abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63653988
. Nederlanders die klagen over belastingen.... Ga ff in belgie wonen en vooral werken. Dan weet je pas wat belastingen zijn....
pi_63654072
Hoe vaak mensen op vakantie gaan doet niet ter zake, de overheid moet gewoon met zijn gore tengels van je inkomen afblijven tenzij je het vrijwillig weggeeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 30 november 2008 @ 22:02:58 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63654152
Je moet gewoon slim zijn en gebruik maken van de mogelijkheden die het Nederlandse systeem biedt en de nadelen zoveel mogelijk ontlopen.

Wanneer jij ver van je werk woont, dagelijks op en neerrijdt, 50 uur per week of meer werkt, ja, dan betaal je de hoofdprijs en krijg je maar weinig terug. Maar wie verplicht jou dan om dat zo te doen? Als je 32 uur per week gaat werken dan houdt je netto praktisch net zoveel over, en heb je veel meer tijd en rust. Als je ver van je werk woont dan ben je veel kwijt aan reiskosten en duren je werkdagen erg lang. Doe dat dan niet.
The End Times are wild
pi_63654744
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:02 schreef LXIV het volgende:
Je moet gewoon slim zijn en gebruik maken van de mogelijkheden die het Nederlandse systeem biedt en de nadelen zoveel mogelijk ontlopen.

Wanneer jij ver van je werk woont, dagelijks op en neerrijdt, 50 uur per week of meer werkt, ja, dan betaal je de hoofdprijs en krijg je maar weinig terug. Maar wie verplicht jou dan om dat zo te doen? Als je 32 uur per week gaat werken dan houdt je netto praktisch net zoveel over, en heb je veel meer tijd en rust. Als je ver van je werk woont dan ben je veel kwijt aan reiskosten en duren je werkdagen erg lang. Doe dat dan niet.
Dat is nu net het probleem met de NL belastingen en de ondergang van NL.
Meer werken is niet aantrekkelijk. Of met andere woorden minder werken wordt zo goedkoop gemaakt dat het kabinet wel roept dat we meer moeten gaan werken maar als je het puur financieel bekijkt is het verschil tussen meer werken en minder werken heel klein.

Maar dat vind ik op het moment eigenlijk niet zo erg. Mijn vrouw is gestopt met werken om voor de kleine te zorgen. En netto maakt dat wel verschil maar niet super veel.
pi_63654831
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:02 schreef LXIV het volgende:

Hier heb je wederom de kern van het probleem te pakken. Zoals je eerder al aangaf, gaat het niet eens zo zeer om de hoge kosten en wat je er wel of niet voor terugkrijgt, maar om het gebrek aan vrijheid.

Als ik 50 km. verderop wil gaan werken ben ik niet gediend van een overheid die het godsgruwelijk duur maakt om in een auto te rijden, en vindt dat ik best met de trein kan gaan omdat het openbaar vervoer relatief goed in elkaar steekt.
  zondag 30 november 2008 @ 22:41:26 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63655375
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:18 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem met de NL belastingen en de ondergang van NL.
Meer werken is niet aantrekkelijk. Of met andere woorden minder werken wordt zo goedkoop gemaakt dat het kabinet wel roept dat we meer moeten gaan werken maar als je het puur financieel bekijkt is het verschil tussen meer werken en minder werken heel klein.

Maar dat vind ik op het moment eigenlijk niet zo erg. Mijn vrouw is gestopt met werken om voor de kleine te zorgen. En netto maakt dat wel verschil maar niet super veel.
Het verschil tussen "gewoon" werken en heel hard werken is qua bestedingsruimte uiteindelijk klein. Logisch dat veel mensen het dus rustig aan doen in NL. Want voor wie doe je het uiteindelijk?

Met kinderen hetzelfde. Als wij er straks 2 hebben is bij parttime werken het netto-loon van mijn vrouw ongeveer net zo veel als de kosten voor de kinderopvang. Gelukkig is er nog belastingteruggave kinderopvang en zo houden we dan 5 euro over per uur.
Bij parttime werken betaalt ze echter praktisch geen belasting. (90 euro per maand ofzo! ). Dit omdat bijna alles in de belastingvrije voet of het 3%'s tarief valt.
Gaat ze echter wél fulltime werken, dan geldt voor de uren die dan gemaakt worden dat er al snel 32% belasting over betaald moeten worden. De uiteindelijke opbrengst is dan minder dan een euro per uur! . Logisch dus dat zo'n beetje alle vrouwen van Nederland parttime werken. Meer werken (bij 2 kids) levert gewoon NIKS op!! Bij 3 kinderen is het al helemaal een ellende, en is zelfs parttime werken eerder een dure hobby dan een bron van inkomsten.
The End Times are wild
  zondag 30 november 2008 @ 22:42:33 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63655413
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hier heb je wederom de kern van het probleem te pakken. Zoals je eerder al aangaf, gaat het niet eens zo zeer om de hoge kosten en wat je er wel of niet voor terugkrijgt, maar om het gebrek aan vrijheid.

Als ik 50 km. verderop wil gaan werken ben ik niet gediend van een overheid die het godsgruwelijk duur maakt om in een auto te rijden, en vindt dat ik best met de trein kan gaan omdat het openbaar vervoer relatief goed in elkaar steekt.
Dat klopt. Maar goed, het is voor jezelf toch het meest logische om gewoon te "go with the flow". Anders erger je jezelf kapot en je bereikt er niks mee.
The End Times are wild
pi_63655486
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar goed, het is voor jezelf toch het meest logische om gewoon te "go with the flow". Anders erger je jezelf kapot en je bereikt er niks mee.
Ik denk dat die onverschillige, slaafse houding er juist voor heeft gezorgd dat het allemaal zo ver is gekomen.
  zondag 30 november 2008 @ 22:46:16 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63655525
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk dat die onverschillige, slaafse houding er juist voor heeft gezorgd dat het allemaal zo ver is gekomen.
Het alternatief is hard werken en braaf betalen. Juist dan houd je het systeem in stand!
The End Times are wild
pi_63655597
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het alternatief is hard werken en braaf betalen. Juist dan houd je het systeem in stand!
Je kunt er sowieso vrijwel niets aan veranderen.
  zondag 30 november 2008 @ 22:56:50 #61
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63655818
Mensen die kankeren op belasting betalen

Willen jullie weer terug naar een systeem waarin elk dorp voor zich zn territorium moet afbakenen en verdedigen?
pi_63655840
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:56 schreef wallofdolls het volgende:
Mensen die diefstal goedkeuren.
pi_63655979
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:56 schreef wallofdolls het volgende:

Willen jullie weer terug naar een systeem waarin elk dorp voor zich zn territorium moet afbakenen en verdedigen?
Uit jouw post maak ik op dat jij niet erg veel belasting betaalt
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zondag 30 november 2008 @ 23:09:08 #64
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63656169
Gasten. Even serieus hoor, maar in Frankrijk betalen ze zo een significant veel groter bedrag aan belasting. En moet je zien hoe de voorzieningen daar verzorgd zijn.
  zondag 30 november 2008 @ 23:09:57 #65
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63656192
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mensen die diefstal goedkeuren.
Oooh wat zielig

Ga lekker in Afrika wonen zou ik zeggen.
pi_63656993
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verschil tussen "gewoon" werken en heel hard werken is qua bestedingsruimte uiteindelijk klein. Logisch dat veel mensen het dus rustig aan doen in NL. Want voor wie doe je het uiteindelijk?

Met kinderen hetzelfde. Als wij er straks 2 hebben is bij parttime werken het netto-loon van mijn vrouw ongeveer net zo veel als de kosten voor de kinderopvang. Gelukkig is er nog belastingteruggave kinderopvang en zo houden we dan 5 euro over per uur.
Bij parttime werken betaalt ze echter praktisch geen belasting. (90 euro per maand ofzo! ). Dit omdat bijna alles in de belastingvrije voet of het 3%'s tarief valt.
Gaat ze echter wél fulltime werken, dan geldt voor de uren die dan gemaakt worden dat er al snel 32% belasting over betaald moeten worden. De uiteindelijke opbrengst is dan minder dan een euro per uur! . Logisch dus dat zo'n beetje alle vrouwen van Nederland parttime werken. Meer werken (bij 2 kids) levert gewoon NIKS op!! Bij 3 kinderen is het al helemaal een ellende, en is zelfs parttime werken eerder een dure hobby dan een bron van inkomsten.
Uiteindelijk zal dit land aan ten onder gaan alle hard werkende mensen zullen gewoon emigreren, dan blijft er niemand over om van te profiteren!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63659091
in nederland betaal je idd veel belasting, dan heb ik het niet over inkomensbelasting enzo,maar de zaken er om heen.
1)hondenbelasting
2)energiebelasting
3)waterbelasting
4)gemeentebelasting
5)provinciebelasting
6)accijnzen op tabak, alcohol,brandstof
7)wegenbelasting
8)mileubelasting
9)CO2 belasting
10).....
  maandag 1 december 2008 @ 14:43:49 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63668356
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:51 schreef samjustme het volgende:
Van een modaal inkomen dien je zogenaamd een gezin te kunnen onderhouden lijlkt me vrij sterk, als je kijkt naar alle vaste lasten die steeds maar de pan uit rijzen

Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2008 ¤ 30.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer ¤ 2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). In 2007 was het ¤ 30.000 en voor 2009 wordt het op ¤ 31.659 geschat.
De belastingen zijn niet te hoog, de huizenprijzen / woonlasten zijn veel te hoog in verhouding tot het salaris.
Dát neemt zo'n groot deel uit je budget dat je het amper meer kunt rondkrijgen met 1x modaal + kiddo's.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 1 december 2008 @ 15:19:25 #69
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63669397
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:12 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er zijn genoeg landen waar ze met minder belasting een prima verzorgingsstaat kunnen runnen...
Maar daar kennen ze weer geen zaken als teruggave van hypotheekrente en huursubsidie.
Reken je al die zaken mee, dan verschillen de lasten met andere landen niet zo veel.
pi_63671653
Het gaat er in mijn ogen niet om dat je in Nederland te veel belasting betaald. Belasting betalen is synoniem aan de collectieve uitgaven van de overheid. En die uitgaven hebben in de meeste gevallen een kostenplaatje dat zwaar onderschat wordt. En in vergelijking met andere landen is de belastingdruk nog niet eens zo hoog in Nederland. Zo is die lager dan die van Amerika!

Voor de wijze van belastingheffing maakt dat in feite ook niet zoveel uit. Ze kunnen in theorie ook alles in 1 belasting ophalen, maar Nederland hangt graag de bezorgde vader uit. Meer dan 50 heffingen kennen we. En dat vind ik dan ook het probleem. Het wordt er onnodig ingewikkeld van, en je legt de mensen beslissingen op.
  maandag 1 december 2008 @ 16:46:14 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63671964
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:35 schreef KneiterS het volgende:
Het gaat er in mijn ogen niet om dat je in Nederland te veel belasting betaald. Belasting betalen is synoniem aan de collectieve uitgaven van de overheid. En die uitgaven hebben in de meeste gevallen een kostenplaatje dat zwaar onderschat wordt. En in vergelijking met andere landen is de belastingdruk nog niet eens zo hoog in Nederland. Zo is die lager dan die van Amerika!

Voor de wijze van belastingheffing maakt dat in feite ook niet zoveel uit. Ze kunnen in theorie ook alles in 1 belasting ophalen, maar Nederland hangt graag de bezorgde vader uit. Meer dan 50 heffingen kennen we. En dat vind ik dan ook het probleem. Het wordt er onnodig ingewikkeld van, en je legt de mensen beslissingen op.
Je kan me veel vertellen maar daar geloof ik écht geen reet van.

Bovendien spelen er nog een stuk meer uitgaven een rol die hier in Nederland de hoofdprijs kosten als je kijkt naar wat je overhoudt per maand. Zo zijn de huizen hier absurd duur, is de brandstof duur, zijn de energiekosten duur, betalen we wegenbelasting en de list goes on.... Misschien betaal je in een ander land iets meer belasting maar daar staat tegenover dat ze bv in Belgie (wat net genoemd werd) 4 (!) keer zo weinig wegenbelasting betalen als hier. Daar staat tegenover dat energiekosten en huisvesting in Amerika aanzienlijk lager zijn dan hier en de inkomstenbelasting is daar óók stukken lager (hoogste tarief is daar 32%)
In Frankrijk betaal je bv geen wegenbelasting (ja wel tol op de snelwegen maar niks op het prima B wegen netwerk) etc.

Alleen belastingen vergelijk gaat dus niet op, je moet kijken naar wat er overblijft na alle doneringen aan de overheid, en dan komt nederland er niet zo best vanaf. Zeker niet als je ziet wat je ervoor terug krijgt want dat brokkelt ook aan alle kanten af.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63673319
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:46 schreef Metro2005 het volgende:

Je kan me veel vertellen maar daar geloof ik écht geen reet van.
Ik zal mezelf maar even qouten
quote:
http://www.mdweekly.nl/WeeklyArticle.aspx?aid=895162
Nederland is middenmoter qua belastingdruk

Gebaseerd op: Intermediair (4-9-2008)

Nederland is een middenmoter wat betreft het deel van het brutosalaris dat wordt aangewend voor belastingen en sociale premies. Wie anderhalf keer modaal verdient, houdt daar tegen de 55% van over als nettosalaris. In Zwitserland is dat 65%, in de VS 64% en in het Verenigd Koninkrijk 61%. De Belgen komen er bekaaid van af met 40%.
Ik neem aan dat in bovenstaande berekeningen wel alle belastingen meegenomen zijn. Je wilt in ieder geval dan niet in belgie wonen.
pi_63673378
TVP.
ik hou van holland. jij?
pi_63673607
Als de overheid nou eens begint met het afschaffen van de overdrachtsbelasting waardoor ieder huis standaard bij iedere verkoop 6% duurder wordt, dan zijn huizen beter te betalen en is het beroep op de hypotheekrenteaftrek ook al snel minder. Houden we uiteindelijk weer eens een fatsoenlijk nettoloon over.
wat een drama toch....
  maandag 1 december 2008 @ 18:22:40 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63674421
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef dddour het volgende:
accijnzen, baatbelasting, afvalstoffenheffing, assurantienbelasting, leidingwaterbelasting, motorrijtuigenbelasting, omzetbelasting, dividendbelasting, ecotax, vliegtax, eigenwoningforfait, forensenbelasting, grafrechten, hondenbelasting, inkomstenbelasting, invoerrechten, kansspelbelasting, loonbelasting, onroerendezaakbelasting, overdrachtsbelasting, parkeerbelasting, precariorechten, rioolrechten, schenkingsrecht, successierechten, vennootschapsbelasting, vermogensrendementsheffing, verpakkingsbelasting, vliegbelasting en waterschapsbelasting
*auw*
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')