Helaas klopt dat.... Met een bovenmodaal inkomen lukt het mij al amper rond te komen. En dan doe ik niks geks...quote:Op zondag 30 november 2008 11:58 schreef LXIV het volgende:
Van een modaal inkomen kun je ook geen gezin meer onderhouden. Daar heb je minstens 1,5x modaal voor nodig, ofwel de vrouw werkt parttime bij.
Joh heb je trouwens al een console gekocht of wacht je tot ze 1 euro kostenquote:Op zondag 30 november 2008 12:00 schreef Yi-Long het volgende:
De belastingen in Nederland te hoog/veel!? Joh(!)
Kost dat nou veel moeite, zo'n open deur intrappen!?
Je hebt uiteraard 100% gelijk hoor, maar is niet bepaald een 'ontdekking'
Het totale gebrek aan logica door het bruto modaal salaris neer te zetten en dan de stelling te hebben dat we teveel belasting betalen hier in nederland.quote:Op zondag 30 november 2008 11:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
zo danheb jij me toch even een punt gemaakt
![]()
Het beste wat je kan doen genoeg relevante werkervaring en dan verkassen naar buitenland, Zwitserland bijvoorbeeldquote:Op zondag 30 november 2008 12:01 schreef LXIV het volgende:
Nu maakt het in Nederland uiteindelijk maar gek weinig uit of je een uitkering hebt, minimum loon verdient, modaal of anderhalf keer modaal. Na alle heffingen en toeslagen houdt iedereen ongeveer hetzelfde over.
Wat een onzin. Er zijn genoeg landen waar ze met minder belasting een prima verzorgingsstaat kunnen runnen...quote:Op zondag 30 november 2008 12:04 schreef ArnoKlaassen het volgende:
mee eens. En dan zit je nog in de lagere belastingschijf. Het leven in nederland is extreem duur. Er is geen land waar het zo duur is als in nederland. Enige oplossing is afbouwen van de verzorgingsstaat.
De vraag is waarom zou ik mee moeten betalen omdat je kinderen hebt, mensen kiezen zelf voor!quote:Op zondag 30 november 2008 12:12 schreef LXIV het volgende:
Tja, in Nederland kan je wel weer lekker veel vrij zijn en een ontspannen leven leiden. Ik heb nu iedere woensdag ouderschapsverlof, en dat kost me minder dan mijn nettokosten voor het kinderdagverblijf en mijn reiskosten! Ik krijg dus vrij en verdien hier aan! Waar in het buitenland (muv Scandinavië) kan dat nog meer?
De prijs moet natuurlijk wel betaald worden. Bijvoorbeeld door zondige singles. Maar dat ben ik niet.
GVD ik ben een van de zondige singles.quote:Op zondag 30 november 2008 12:12 schreef LXIV het volgende:
Tja, in Nederland kan je wel weer lekker veel vrij zijn en een ontspannen leven leiden. Ik heb nu iedere woensdag ouderschapsverlof, en dat kost me minder dan mijn nettokosten voor het kinderdagverblijf en mijn reiskosten! Ik krijg dus vrij en verdien hier aan! Waar in het buitenland (muv Scandinavië) kan dat nog meer?
De prijs moet natuurlijk wel betaald worden. Bijvoorbeeld door zondige singles. Maar dat ben ik niet.
Het doet pijn als je 42 procent moet afdragen!quote:Op zondag 30 november 2008 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
GVD ik ben een van de zondige singles.![]()
Ik vind het alleen maar goed dat jij zorgverlof krijgt, anders zouden er in nederland nog minder kinderen geboren worden en de staat helemaal een vergrijzingsprobleem krijgen.
Het probleem van veel van die jankballen die vinden dat de lasten hier te hoog liggen is dat men allen maar naar zichzelf en korte termijn wilt kijken. Voor een samenleving heb je visie en lange termijn denken nodig.
het probleem in Nederland is dat te veel kansloze gevallen gebruik maken van overheid, een Amerikaans stelsel krijgt mijn voorkeurquote:Op zondag 30 november 2008 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
GVD ik ben een van de zondige singles.![]()
Ik vind het alleen maar goed dat jij zorgverlof krijgt, anders zouden er in nederland nog minder kinderen geboren worden en de staat helemaal een vergrijzingsprobleem krijgen.
Het probleem van veel van die jankballen die vinden dat de lasten hier te hoog liggen is dat men allen maar naar zichzelf en korte termijn wilt kijken. Voor een samenleving heb je visie en lange termijn denken nodig.
Daar moet jij aan meebetalen omdat die kinderen waar je het over hebt, straks jouw pensioen moeten betalen en jou verzorgen in je bejaardentehuis.quote:Op zondag 30 november 2008 12:15 schreef samjustme het volgende:
[..]
De vraag is waarom zou ik mee moeten betalen omdat je kinderen hebt, mensen kiezen zelf voor!
In Nederland word je afgestraft als je geen kinderen hebt en modaal en zekers bovenmodaal verdient!
Ach die 42% hoef je ook alleen maar af te dragen boven een bepaald verdient bedrag, en dan ben je nog zo slecht bezig met je carriere dat je niet eens voldoende verdient om een gedeelte in het toptarief van 52% af te dragen.quote:Op zondag 30 november 2008 12:18 schreef samjustme het volgende:
[..]
Het doet pijn als je 42 procent moet afdragen!
Kijk eens naar de voorziening die jij je kinderen, je ouders en de rest van nederland hiervoor terug krijgt.quote:http://www.mdweekly.nl/WeeklyArticle.aspx?aid=895162
Nederland is middenmoter qua belastingdruk
Gebaseerd op: Intermediair (4-9-2008)
Nederland is een middenmoter wat betreft het deel van het brutosalaris dat wordt aangewend voor belastingen en sociale premies. Wie anderhalf keer modaal verdient, houdt daar tegen de 55% van over als nettosalaris. In Zwitserland is dat 65%, in de VS 64% en in het Verenigd Koninkrijk 61%. De Belgen komen er bekaaid van af met 40%.
De gemiddelde verkoopprijs van een woning bedraagt in Nederland 254.500 euro met huidig economisch klimaat waar 4,5 maal jaarinkomen de norm is zou je rond de 60K moeten verdienen voor een fatsoenlijke eengezinswoning! daarbij komen nog energielasten, servicekosten, eten, mobiel, kleding enz nog erbij en natuurlijk zijn we hier rijker dan in India bijvoorbeeld maar vergelijk Nederland eens met andere rijke West Europese landen en dan hebben we het hier helemaal niet zo goed qua levenstandaard!quote:Op zondag 30 november 2008 12:28 schreef Dlocks het volgende:
Het wordt inderdaad steeds moeilijker om drie keer per jaar op vakantie te gaan, ervoor te zorgen dat er in iedere kamer in huis (inclusief die van de kinderen) een flatscreen staat plus dvd-speler en/of bluray speler, ervoor te dat het hele gezin maandelijks dure nieuwe (merk)kleding kan kopen, de twee auto's voor de deur kunnen blijven rijden, om twee computers plus 1 a 2 spelcomputers in huis te hebben, de keuken iedere 8 jaar te vernieuwen, de badkamer iedere 8 jaar te vernieuwen, de inboedel iedere 8 jaar te vernieuwen etc. etc. etc. Ja, we hebben het maar zwaar. In vergelijking met de rest van de wereld zijn we volgens mij zelfs heel arm! En vroeger hadden we ook veel meer te besteden.
Ik betaal reeds aan mijn pensioen!quote:Op zondag 30 november 2008 12:30 schreef Westerling het volgende:
[..]
Daar moet jij aan meebetalen omdat die kinderen waar je het over hebt, straks jouw pensioen moeten betalen en jou verzorgen in je bejaardentehuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |