abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 19:03:28 #261
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63732107
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet zonder de nodige aanvragen en ontheffingen en alleen in besloten kring.
Verder dienen die bloteriken dan uiteraard ook binnen te blijven, zonder te roken, want er geldt een rookverbod, immers, en op straat mag je niet zomaar blootlopen.

Een kroegbaas kan voor een besloten feestje proberen een ontheffing te krijgen voor het rookverbod. Maar of dat lukt?
nope, ook voor besloten feestjes geldt een rookverbod. ZUlke constructies waren trouwens al uitgedacht voor het rookverbod inging. Toen zouden kroegen besloten clubs woren waar je lid van moest worden e.d.

Maar goed, ook de besloten club is een werkplek
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63733037
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:48 schreef MikeyMo het volgende:
PV, dat wordt cancellen bij D-Reizen:
[..]

Dwaas, ik weet niet of jij ooit op Kreta bant geweest. Maar daar zijn genoeg kroegen, die eigenlijk gewoon 1 groot terras zijn met een bar in het midden. Daar zul je dus nooit echt last hebben van een verbod.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63733249
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:03 schreef MikeyMo het volgende:
De besloten club met alleen de eigenaar achter de bar dan weer niet. Net als een kroeg wat dat betreft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 december 2008 @ 21:36:31 #264
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63737491
Ik denk dat de roker in het café nooit beboet gaat worden omdat dat simpelweg niet te handhaven is.
Er zijn een hoop café's (en zeker de kleinere kroegjes) waar een controleur vrij snel de tent uit geslagen zal worden als hij zich legitimeert en iedere roker een boete wil gaan geven. Dat lijkt me ook een reden waarom controleurs van VWA anoniem controleren en vervolgens een dag later een brief sturen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 3 december 2008 @ 21:58:26 #265
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63738455
nou ja, dat wordt dan een politietaak, aangezien de VWA geen burgers controleert, maar bedrijven of beter gezegd; de bedrijfsvoering
[..]
pi_63738605
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:36 schreef Hukkie het volgende:
Ik denk dat de roker in het café nooit beboet gaat worden omdat dat simpelweg niet te handhaven is.
Er zijn een hoop café's (en zeker de kleinere kroegjes) waar een controleur vrij snel de tent uit geslagen zal worden als hij zich legitimeert en iedere roker een boete wil gaan geven. Dat lijkt me ook een reden waarom controleurs van VWA anoniem controleren en vervolgens een dag later een brief sturen.
De controleur geeft de eigenaar toch een boete? Als hij de tent wordt uitgeslagen is dat een mooie reden om de kroeg voor een paar maandjes te sluiten.
  woensdag 3 december 2008 @ 22:58:37 #267
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63741052
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:58 schreef MikeyMo het volgende:
nou ja, dat wordt dan een politietaak, aangezien de VWA geen burgers controleert, maar bedrijven of beter gezegd; de bedrijfsvoering
En denk je dat de politie die taak er nog bij kan hebben? Los van de vraag of het iets uitmaakt.
DeviantArt
pi_63741402
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En denk je dat de politie die taak er nog bij kan hebben? Los van de vraag of het iets uitmaakt.
Ze kunnen dan in ieder geval wel heel snel hun quota halen.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 3 december 2008 @ 23:13:09 #269
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63741540
quote:

[..]

het verschilt natuurlijk van dorp tot dorp, maar bij mij in de stad zijn ze al aanwezig in het uitgaanscentrum. Soms lopen ze al door kroegen heen om te kijken of de boel een beetje rustig is...
[..]
  woensdag 3 december 2008 @ 23:20:13 #270
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63741795
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:13 schreef MikeyMo het volgende:
het verschilt natuurlijk van dorp tot dorp, maar bij mij in de stad zijn ze al aanwezig in het uitgaanscentrum. Soms lopen ze al door kroegen heen om te kijken of de boel een beetje rustig is...
Zeker en het is goed dat die er zijn, maar zijn dat de mensen die 35 van de 50 cafégangers gaan beboeten vor roken?Die gasten stralen een vorm van authoriteit uit, maar kunnen geen potten breken
DeviantArt
  woensdag 3 december 2008 @ 23:26:04 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63741998
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:09 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Ze kunnen dan in ieder geval wel heel snel hun quota halen.
En dat is tenslotte veel belangrijker dan het bestrijden van criminaliteit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 december 2008 @ 23:28:38 #272
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63742083
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker en het is goed dat die er zijn, maar zijn dat de mensen die 35 van de 50 cafégangers gaan beboeten vor roken?Die gasten stralen een vorm van authoriteit uit, maar kunnen geen potten breken
Als er in een cafe 30-50 man roken dan staat de cafe-eigenaar dat kennelijk toe. In cafe's waar de uitbater heeft bepaald dat er niet gerookt wordt tref je in een volle kroeg wellicht 3 man aan die stiekem roken. Daar mag de politie op afstappen. Als er 30-50 man in een kroeg roken dan is waarschijnlijk de kroegeigenaar daarvoor verantwoordelijk.
[..]
  woensdag 3 december 2008 @ 23:38:13 #273
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63742396
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:28 schreef MikeyMo het volgende:
Als er in een cafe 30-50 man roken dan staat de cafe-eigenaar dat kennelijk toe. In cafe's waar de uitbater heeft bepaald dat er niet gerookt wordt tref je in een volle kroeg wellicht 3 man aan die stiekem roken. Daar mag de politie op afstappen. Als er 30-50 man in een kroeg roken dan is waarschijnlijk de kroegeigenaar daarvoor verantwoordelijk.
Jaja, de kroegeigenaar zal ongetwijfeld een boete krijgen, maar het cda voorstel ging over het beboeten van kroeggangers.
DeviantArt
  woensdag 3 december 2008 @ 23:41:52 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63742507
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Jaja, de kroegeigenaar zal ongetwijfeld een boete krijgen, maar het cda voorstel ging over het beboeten van kroeggangers.
ja, dat willen de kroegeigenaren ook, maar over het algemeen heb ik de afgelopen maanden de indruk gekregen dat als er een rookverbod heerst in een kroeg de mensen in de rookruimte of buiten paffen, in kroegen waar de eigenaar de asbakken heeft teruggezet, daarw ordt volop het verbod ook overtreden...
[..]
  donderdag 4 december 2008 @ 07:16:44 #275
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63746431
quote:
Tilburgse horeca-ondernemers naar Sociale Dienst

TILBURG - Het comité Buigen of Barsten stapt donderdagochtend naar de Sociale Dienst in Tilburg. De groep Tilburgse horeca-ondernemers wil zich alvast inschrijven voor een uitkering.

Volgens een woordvoerder gaat het om een ludieke actie, maar is het een kwestie van tijd voordat cafés ten ondergaan aan het rookverbod. Naar verwachting gaan twintig cafébazen een uitkering aanvragen.
Liever naar de sociale dienst dan naar de longarts
quote:
'Rookboete' Alphense horeca
ALPHEN - Bij rookcontroles door controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zijn zes Alphense uitbaters door de mand gevallen.
afbeelding vergroten
In hun zaak mochten klanten een sigaret opsteken, ondanks het wettelijke rookverbod. Voor vijf ondernemers was het de tweede keer dat zij in de fout gingen. In totaal controleerde de VWA afgelopen week negen bedrijven. Om welke uitbaters het gaat, wil de VWA niet zeggen.

Bij de constatering van een eerste overtreding bedraagt de boete 300 euro. Dit bedrag verdubbelt wanneer iemand opnieuw wordt betrapt. Wie voor de derde keer het rookverbod negeert, komt in aanraking met het Openbaar Ministerie. Daar wordt bepaald of de uitbater wederom een boete (1200 euro) krijgt, of dat een proces-verbaal wordt opgesteld. De maximale hoogte van een boete bedraagt 2400 euro.

Sinds 1 oktober heeft de VWA ruim 2600 bedrijven in heel Nederland gecontroleerd. Ruim 700 keer werd een maatregel getroffen.
Ah ook in Alphen komen de economische delicten in het vizier...

En in Belgie, waar men hier nog steeds de mond vol heeft van dat ideale rookverbod daar wat nog tot 2010 gehandhaafd blijft, komen nu al de eerste berichten van mensen die zich bejegend voelen;
quote:
Pijpesmoorders in de kou door rookverbod
Gilde vindt geen lokaal meer

WAREGEM - De Pijpesmoorders van Beveren-Leie zitten zonder lokaal. En als er vanaf 2010 zoals verwacht een algemeen rookverbod komt in de horeca, staan ze helemaal in de kou. 'Plots lijken we wel paria's', zegt voorzitster Annie Olieux.

De Pijpesmoorders van Beveren-Leie in West-Vlaanderen hadden tot voor kort hun vaste stek in feestzaal 'tFonteintje, maar die staat te koop en zo kwam de vereniging na 52jaar op straat te staan. De vereniging, die in 2010 honderd jaar bestaat en nog altijd 55leden telt, moet dus op zoek naar een nieuw onderkomen.

'Er is weliswaar een noodoplossing', zegt secretaris Jozef Bostoen, 'maar daar kan ik niet veel over kwijt. Eigenlijk hopen we weer op een vaste plaats waar we echt welkom zijn en zoals vroeger opnieuw vijf keer per jaar een smoring kunnen organiseren.'

Zo'n smoring is een soort van pijprokerswedstrijd. Elke deelnemer krijgt drie gram tabak en twee lucifers. Wie het langst zijn pijp brandende kan houden, wint de wedstrijd. 'Dat gebeurt al sinds 1910', zegt voorzitster Annie Olieux. 'Na een dipje in de jaren vijftig ging ons ledenaantal weer fors vooruit in de jaren zestig toen ook vrouwen mochten toetreden.'

Maar nu dreigt een stuk onvervalste folklore verloren te gaan. 'Het ziet er echt niet goed uit', zegt Jozef Bostoen. 'We mogen niet meer roken in openbare gebouwen en in de horeca gelden de jongste jaren ook al strengere regels. Bovendien is de kans groot dat er vanaf 2010 een algemeen rookverbod geldt in cafés en dan kunnen we nergens nog onze hobby uitoefenen in groep.'

'We zijn het slachtoffer van de strenge reglementering om het roken tegen te gaan en voor een vereniging als de onze wordt geen uitzondering gemaakt. Terwijl drie op de vier van onze leden alleen bij deze gelegenheden roken.'

'Het is onwezenlijk', zegt voorzitster Annie Olieux. 'Jarenlang waren we overal graag geziene gasten en viel ons regelmatig een hulde te beurt. Zelfs de culturele raad van Waregem heeft ons ooit gehuldigd. En in amper enkele jaren tijd is de sfeer helemaal omgeslagen. Het lijkt wel of we nu paria's zijn.'

'We hopen dat we toch straks weer over een eigen lokaal kunnen beschikken', zegt Bostoen. 'Als we dat niet kunnen, dan ziet het ernaar uit dat we onze honderdste verjaardag zullen moeten vieren zonder pijpesmoring. Terwijl dat bij andere vieringen altijd het hoogtepunt was.'

Wie de Pijpesmoorders aan een lokaal kan helpen, mag bellen naar Jozef Bostoen op 056-71.56.45.
Nou jongens, wen er maar aan
[..]
  donderdag 4 december 2008 @ 10:26:25 #276
3542 Gia
User under construction
pi_63748861
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:03 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nope, ook voor besloten feestjes geldt een rookverbod. ZUlke constructies waren trouwens al uitgedacht voor het rookverbod inging. Toen zouden kroegen besloten clubs woren waar je lid van moest worden e.d.

Ik zeg toch ook niet dat dat lukt. Vragen staat vrij, toch?

Feit is wel dat je niet zomaar een nudistenfeest kunt geven. En als je daar de vereiste vrijstelling en vergunning voor hebt, moeten die uiteraard wel binnen blijven en kunnen derhalve niet roken.

Leuk voor de VWA om daar te contoleren.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:28:32 #277
3542 Gia
User under construction
pi_63748909
quote:

[..]

Tuurlijk wel. Tot een uur of 1 's nachtst hangen ze toch maar wat werkeloos rond in de uitgaansgebieden. Kunnen ze mooi wat boetes uitschrijven.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:32:26 #278
3542 Gia
User under construction
pi_63749002
quote:
Op donderdag 4 december 2008 07:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Liever naar de sociale dienst dan naar de longarts
mensen die zich bejegend voelen;

Ach, dat loopt echt wel los.
Zo'n kroegbaas heeft een eigen huis, dat hij met bijstand niet kan betalen.
Als zijn vrouw een inkomen heeft, krijgt hij niet eens bijstand.

Die kijkt echt wel uit, eer hij dat doet.
pi_63751745
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Tot een uur of 1 's nachtst hangen ze toch maar wat werkeloos rond in de uitgaansgebieden. Kunnen ze mooi wat boetes uitschrijven.
Dat je voor het rookverbod bent is een ding. Maar dat je er echt plezier aan beleeft wanneer rookkroegen worden beboet....dat vind ik echt laag
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 4 december 2008 @ 12:39:13 #280
3542 Gia
User under construction
pi_63752160
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je voor het rookverbod bent is een ding. Maar dat je er echt plezier aan beleeft wanneer rookkroegen worden beboet....dat vind ik echt laag
Nee, rokers die hier lachend verklaren dat zo'n VWA-controleur wel effe de kroeg uitgeslagen wordt door de rokers, dat is topklasse!!

Overigens had ik het in die post over het beboeten van rokers, niet de kroegen.
Dat moet de VWA doen.

Als een kroegeigenaar het roken toestaat, dmv borden die dat aangeven, asbakken op tafel of gedogen, dan moet die wekelijks gecontroleerd en beboet worden, door de VWA.
Als een kroegeigenaar het roken niet toestaat, maar er toch van die stoere gasten zijn die in een hoekje gaan zitten paffen, stiekem, dan mag daar wmb de politie boetes voor uitdelen.
Kijk, één zo'n gassie krijgt de uitsmijter nog wel naar buiten gewerkt, maar als dit massaal gebeurt, dan moet de politie inderdaad maar ingrijpen. De eigenaar moet dan om politie kunnen vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')