Ik zeg toch ook niet dat dat lukt. Vragen staat vrij, toch?quote:Op woensdag 3 december 2008 19:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nope, ook voor besloten feestjes geldt een rookverbod. ZUlke constructies waren trouwens al uitgedacht voor het rookverbod inging. Toen zouden kroegen besloten clubs woren waar je lid van moest worden e.d.
Maar goed, ook de besloten club is een werkplek
Tuurlijk wel. Tot een uur of 1 's nachtst hangen ze toch maar wat werkeloos rond in de uitgaansgebieden. Kunnen ze mooi wat boetes uitschrijven.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En denk je dat de politie die taak er nog bij kan hebben? Los van de vraag of het iets uitmaakt.
Ach, dat loopt echt wel los.quote:Op donderdag 4 december 2008 07:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Liever naar de sociale dienst dan naar de longarts
mensen die zich bejegend voelen;
Dat je voor het rookverbod bent is een ding. Maar dat je er echt plezier aan beleeft wanneer rookkroegen worden beboet....dat vind ik echt laagquote:Op donderdag 4 december 2008 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Tot een uur of 1 's nachtst hangen ze toch maar wat werkeloos rond in de uitgaansgebieden. Kunnen ze mooi wat boetes uitschrijven.
Nee, rokers die hier lachend verklaren dat zo'n VWA-controleur wel effe de kroeg uitgeslagen wordt door de rokers, dat is topklasse!!quote:Op donderdag 4 december 2008 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je voor het rookverbod bent is een ding. Maar dat je er echt plezier aan beleeft wanneer rookkroegen worden beboet....dat vind ik echt laag
Wie zegt dat nou weer dat hij een eigen huis heeft? Ik ken kroegbazen die boven hun cafe wonen dat ze van de brouwerij huren.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, dat loopt echt wel los.
Zo'n kroegbaas heeft een eigen huis, dat hij met bijstand niet kan betalen.
Als zijn vrouw een inkomen heeft, krijgt hij niet eens bijstand.
Die kijkt echt wel uit, eer hij dat doet.
En ik ken een heleboel kroegbazen, met meerdere kroegen, met een groot eigen huis, en een gezin, waar ook de vrouw nog eens een baan heeft. En die gaan echt geen bijstandsuitkering krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:41 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Wie zegt dat nou weer dat hij een eigen huis heeft? Ik ken kroegbazen die boven hun cafe wonen dat ze van de brouwerij huren.
Jij lult echt als een kip zonder kop over zaken waar je totaal geen verstand van hebt. Volgens mij ben je zelf nog nooit in een echte kroeg geweest....
Ik had het, dacht ik, over uitgaansgebieden. Hier in de stad en in Eindhoven wemelt het altijd van de politie. De hele avond aanwezig. Regelmatig hier en daar eens binnenlopend om te controleren of alles in orde is.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Gia,
Heb jij wel enig idee hoeveel agenten er op een zaterdagavond in steden in de provincie rondlopen? Heel weinig, kan ik je vertellen. Tuurlijk, belast ze ook maar met de handhaving van het rookverbod. We hebben immers toch agenten zat. En kom niet aan met dat gelul: tot 1 uur gebeurt toch niets. Nee, maar in de rest van de stad/dorp dan?
Waarom ben je een zielig figuur als je niet tegen sigarettenrook kunt?quote:Dat je het tegengaan van het roken zo enorm belangwekkend vindt toont aan dat je echt een behoorlijk zielig figuur bent.
Ik heb het dan vooral over politiecontroles voor zaken waar de eigenaar zich wel aan het rookverbod wil houden. Voor zaken waar de eigenaar het toestaat ben ik daar niet voor. Dat moet de VWA maar oplossen.quote:Nogmaals, dat je voor handhaving bent is een ding, maar om nou te pleiten voor politiecontroles e.d. Door figuren als jij gaat onze samenleving naar de klote.
Het werd hier even terug gepost, daarom haal ik dat aan.quote:En ja, tuurlijk, alle rokers hebben de intentie om een controleur de kroeg uit te trappen. De groep rokers omvat ook normale mensen, maar goed dat zal jij wel niet weten aangezien je altijd met een boog om hen heen loopt.
Nergens zeg ik dat alle rokers die intentie hebben.quote:Er zijn een hoop café's (en zeker de kleinere kroegjes) waar een controleur vrij snel de tent uit geslagen zal worden als hij zich legitimeert en iedere roker een boete wil gaan geven.
Misschien moet de politie maar bij het Ministerie van Volksgezondheid worden ondergebracht. Of nog beter een aparte zeden- en gezondheidspolitie met verregaande bevoegdheden om de burger tegen zijn eigen keuzes te beschermen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Dat je het tegengaan van het roken zo enorm belangwekkend vindt toont aan dat je echt een behoorlijk zielig figuur bent. Nogmaals, dat je voor handhaving bent is een ding, maar om nou te pleiten voor politiecontroles e.d. Door figuren als jij gaat onze samenleving naar de klote.
Oooh dus je pleit voor handhaving enkel en alleen in de grote steden. Goed systeem, typisch NL, halfslachtige maatregelen nemen. Het punt dat ik echter wil maken is dat je de politie hier gewoon helemaal buiten moet laten.quote:Ik had het, dacht ik, over uitgaansgebieden. Hier in de stad en in Eindhoven wemelt het altijd van de politie. De hele avond aanwezig. Regelmatig hier en daar eens binnenlopend om te controleren of alles in orde is.
Tot minimaal 1 uur is het altijd vrij rustig en kunnen die dat er best bij hebben.
Het zijn dus geen agenten die aan de rest van het dorp of stadje onttrokken worden, maar er toch de hele avond al zijn.
Afgelopen zaterdag bleek ook wel dat de weerstand voornamelijk/ alleen bij rokende horeca ondernemers bestaat.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
En ik ken een heleboel kroegbazen, met meerdere kroegen, met een groot eigen huis, en een gezin, waar ook de vrouw nog eens een baan heeft. En die gaan echt geen bijstandsuitkering krijgen.
Dus, zo massaal zal die actie ook wel weer niet worden.
quote:Op woensdag 3 december 2008 13:30 schreef Casos het volgende:
Dat is ook geen pure kroeg, ze hebben al een menukaart. Daarbij een flinke ruimte, totaal niet te vergelijken met de kleine kroeg.
quote:Op woensdag 3 december 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De kaasboer heeft het harstikke druk dus we kunnen de groenteboeren gewoon sluiten.
Illustratief, deze reacties, zo op een rijtje. Het is precies dezelfde teneur: ja maar, ja maar, ja maar....quote:Op woensdag 3 december 2008 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar goed dat de wetgever zich tot taak heeft gesteld de echte ondernemers te scheiden van die ondernemers die gewoon in hun levensonderhoud konden voorzien door het hun publiek naar de zin te maken.
Je vergelijkt een grote kroeg / eetcafé met een kleine cafe. Niet zo gek dat je dan een "ja maar ..." reactie krijgt. De onmogelijkheden worden in sommige gevallen veroorzaakt door dit rookverbod. In sommige gevallen kan je ondernemen wat je wil, je doelgroep, rokende alchoholisten, kan je niet meer bedienen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer en al zou er maar 1 kroeg door het rookverbod op de fles gaan, dan nog heeft die kroeg het recht om te klagen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Reacties op het verhaal van een échte ondernemer die gewoon een omzetstijging realiseert en een goede manier heeft gevonden om met het rookverbod om te gaan:
[..]
[..]
[..]
Illustratief, deze reacties, zo op een rijtje. Het is precies dezelfde teneur: ja maar, ja maar, ja maar....
Het denken in onmogelijkheden, het verongelijkt doen en het complete gebrek aan ondernemerschap. Een goede ondernemer bereidt zich voor op veranderende wet- en regelgeving; OOK wanneer die regelgeving hem persoonlijk niet zint.
Al die huilebalken die zich bij de Sociale Dienst aanmelden of nog hardere acties tegen het rookverbod aankondigen zien hun ongelijk bewezen in het verhaal van deze ondernemer, die gewoon zijn omzet ziet STIJGEN, ondanks economisch moeilijke tijden.
Wie zegt trouwens dat het aan het omgaan met het rookverbod ligt? Ik denk dat zelfs de grootste pessimist niet had voorspeld dat geen enkele kroeg nog omzetstijging zou kennen na het rookverbod.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Reacties op het verhaal van een échte ondernemer die gewoon een omzetstijging realiseert en een goede manier heeft gevonden om met het rookverbod om te gaan:
En jij ontwijkt weer de discussiepunten.quote:Illustratief, deze reacties, zo op een rijtje. Het is precies dezelfde teneur: ja maar, ja maar, ja maar....
Het kan alleen een beetje lastig worden als de wetgeving de kern van je onderneming raakt: je gasten het naar de zin maken.quote:Het denken in onmogelijkheden, het verongelijkt doen en het complete gebrek aan ondernemerschap. Een goede ondernemer bereidt zich voor op veranderende wet- en regelgeving; OOK wanneer die regelgeving hem persoonlijk niet zint.
Rare ideeen van ongelijk bewijzen heb jij. Heeft er iemand beweerd dat élke kroeg er qua omzet op achteruit zou gaan? Het bewijst namelijk het ongelijk van diegene en niemand anders. Vind degene die dat beweerd heeft, en je hebt diens ongelijk bewezen. Maar meer echt niet.quote:Al die huilebalken die zich bij de Sociale Dienst aanmelden of nog hardere acties tegen het rookverbod aankondigen zien hun ongelijk bewezen in het verhaal van deze ondernemer, die gewoon zijn omzet ziet STIJGEN, ondanks economisch moeilijke tijden.
DAT ZEG IK TOCH HELEMAAL NIET!!!quote:Op donderdag 4 december 2008 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oooh dus je pleit voor handhaving enkel en alleen in de grote steden.
Tja, dan kun je het nu een keer de andere gasten naar de zin maken. Die niet roken.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het kan alleen een beetje lastig worden als de wetgeving de kern van je onderneming raakt: je gasten het naar de zin maken.
Idee spreekt je natuurlijk wel aan dat de politie dit wel ff kan doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
DAT ZEG IK TOCH HELEMAAL NIET!!!
Ik zeg alleen dat op die plaatsen waar politie toch al aanwezig is, zij dit er in de tussentijd best bij kunnen doen.
Voor alle andere plekken moet er uiteraard voor de kroegbazen wel de mogelijkheid zijn om de politie te laten komen indien meerdere gasten zich niet aan het rookverbod willen houden en ze niet willen vertrekken.
Als die geld in het laatje komen brengen is er echt geen ondernemer die daar moeilijk over doet.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:46 schreef Gia het volgende:
Tja, dan kun je het nu een keer de andere gasten naar de zin maken. Die niet roken.
A. Omdat ze het niet gewend zijn.quote:Oja, die gaan nu niet ineens massaal naar de kroeg. Da's waar ook. Maar waarom?
In het begin bijna nergens hoor. En inmiddels is ook wel bekend waar gerookt mag worden en waar niet. Dus waar blijven al die gezonde kroegtijgers (als dat al geen innerlijke tegenstrijdigheid is)?quote:Omdat er gewoon toch gerookt wordt.
Prima toch? Ieder zijn meug. Maar kan een kroeg ook bestaan van mensen met jouw uitgaansgedrag? Of zit je nog steeds te klagen dat het zo duur is en dat je niet met guldens mag afrekenen?quote:Ik ga alleen nog maar naar kroegen waar niet gerookt wordt.
Terecht, ik zou ook niet betalen als ik het eten voor mijn neus had en er steekt iemand een peuk op, als ze je hadden beloofd dat het rookvrij zou zijn.quote:Als ik ga uit eten, reserveer ik keurig vantevoren. Maar zogauw ik zie dat er gerookt wordt vertrek ik meteen. Jammer van die reservering dan. Ik hoop dat ze dat tafeltje die avond niet meer vol krijgen.
Als jij met een open borstkas op een operatietafel ligt, piep je wel anders.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
Het blijft gewoon een kromme zaak. Je maakt een deel van de gasten het naar hun zin, maar dan dupeer je weer een andere groep.
Kijk, ik ben het niet eens met de wetgeving. Maar ik heb het rookverbod allang leren respecteren. En ik bijf gewoon naar buiten stappen voor een sigaret. Echter, wat ik van bovenstaande reacties heb geleerd is dat sommigen hier akelig intolerant zijn. 'My way or the highway'. Gia en MM gunnen rokers geen millimeter. Dat is toch behoorlijk treurig. Het is alleen maar goed als het 100 % op jullie manier gaat.
Stelletje spasten. Net of je van meeroken gelijk plat of je rug valt en sterft. Pffff, snap best dat het vervelend is, maar die heel anti-rooklobby is zo hypochonder als wat.
Intussen steek ik nog maar een sigaret op, thuis.
Oja? Waar is die website: Hier wordt niet gerookt.nl?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
In het begin bijna nergens hoor. En inmiddels is ook wel bekend waar gerookt mag worden en waar niet. Dus waar blijven al die gezonde kroegtijgers (als dat al geen innerlijke tegenstrijdigheid is)?
Waar ik uitga kost een biertje 1,25 en een wijntje of trappistje 1,50. Daar hoef je niet op de cent te kijken. Lekker druk, heel gezellig en rookvrij. Daar zijn dus mensen met hetzelfde uitgaansgedrag als ik. En die kroeg kan er prima van bestaan.quote:Prima toch? Ieder zijn meug. Maar kan een kroeg ook bestaan van mensen met jouw uitgaansgedrag? Of zit je nog steeds te klagen dat het zo duur is en dat je niet met guldens mag afrekenen?
Hoezo beloofd? Er geldt een rookverbod. Dat hoeft niet vooraf gemeld te zijin en daar hoef ik ook niet om te vragen.quote:Terecht, ik zou ook niet betalen als ik het eten voor mijn neus had en er steekt iemand een peuk op, als ze je hadden beloofd dat het rookvrij zou zijn.
Het is nodig dat de overheid zich ermee bemoeit, omdat alle andere opties in het verleden al gefaald hebben.quote:Ik vind dat je daarvan op aan moet kunnen, helaas wordt dat alleen maar bemoeilijkt door dat de overheid zich ermee meent te moeten bemoeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |