Wat van wie?quote:Reached out a hand to touch your face;
Youre slowly disappearing from my view;
Disappearing from my view.
Reached out a hand to try again;
Im floating in a beam of light with you;
A beam of light with you.
Tijd- en motivatiegebrek zorgen er voor dat ik er niet aan toe kom...quote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef ranja het volgende:
Overigens mis ik in de FOK! singles top 100 allertijden 2008 nog een hoop vaste trivia spelers.
Ben erg benieuwd naar de lijsten van iedereen!
Da's niet volledig...quote:Op woensdag 26 november 2008 12:52 schreef Onan het volgende:
A Flock of Seagulls
(overigens ook uitgebracht door "Bowling For Soup"
ja, I ran is correct zegt googlequote:Op woensdag 26 november 2008 15:00 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Zal ik nieuwe doen?
Jan Smit niet...quote:Op woensdag 26 november 2008 15:16 schreef Neleos het volgende:
BZN
Beatles
Stones
Michael Jackson
Madonna
Marco Borsato
Jan Smit
En hier zit de 7e bij: ABBAquote:Op woensdag 26 november 2008 15:18 schreef placebeau het volgende:
the beatles
abba
queen
madonna
michael jackson
elvis presley
prince
?
quote:aantal/artiest
35 Madonna
31 the Rolling Stones/ Michael Jackson
29 U2
27 Golden Earring / Golden Earrings
23 ABBA/Beatles
22 André van Duin/BZN/Marco Borsato
21 Queen
20 Bee Gees
quote:Op woensdag 26 november 2008 16:03 schreef bukgeit het volgende:
Viva Hollandia is dan wel een kandidaat.
Uit welk lied zijn bovenstaande regels afkomstig?quote:'K sta er niet van te kijken
Als hij jou zal verg'lijken
Met die Hitler uit dat Duitse land
Hij vervolgde de Joden
Deed niets dan hen doden
quote:Want kijk, de mensen praten altijd wel over de joden en
zo, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor!
namens bukgeit: Iggy +1quote:Op donderdag 27 november 2008 08:46 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Da's Luister Anita van ZZN inderdaad
quote:The song is known for its underlying riff, which plays throughout most of the song. Although it sounds like a bass guitar (an instrument the group had famously never previously used), the sound is actually created by runningsemi-acoustic guitar through a whammy pedal set down an octave. The riff was composed at a sound check. It was inspired by the main theme of Anton Bruckner's Fifth Symphony.
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:17 schreef ranja het volgende:
The White Stripes - Seven Nation Army
quote:Wegens contractperikelen tourtvoor het eerst sinds 3 jaar.
Het optreden is een voorproefje haar tweede album 'Out of Our Minds', dat officieel voorjaar 2009 uitkomt.
Out of Our Minds wordt een 3-D, conceptueel en multimediaal project, met een eigen geregisseerde korte film (inclusief soundtrack) en een comic book. Vanavomd krijg je een exclusieve preview met een volledige show en filmbeelden.
quote:Op donderdag 27 november 2008 12:31 schreef ranja het volgende:
heeft goosefm eigenlijk al eens een vraag gesteld of doet die alleen even googlen voor het antwoord en vervolgens niks meer van zich laten horen?
quote:This feeling inside me could never deny me
The right to be wrong if I choose
And this pleasure I get
From say winning a bet
Is to lose
Nothing Rhymedquote:Op donderdag 27 november 2008 13:02 schreef Gambolputty het volgende:
Nothing Rimes - Gilbert O'Sullivan
Tikkie terugquote:Op donderdag 27 november 2008 13:09 schreef Homdeck het volgende:
1948 is nederlandse versie van Alone again naturally
Ik vond We ate the real scientists een leukere naamquote:Op donderdag 27 november 2008 13:24 schreef WeezerButler het volgende:
We are the REAL scientists
quote:is een Engelse term voor een type feest.
Sinds de jaren tachtig van de twintigste eeuw verwijst het vooral naar feesten waar dance of in nauwere betekenis acid-House en de latere varianten daarop wordt gedraaid, maar de benaming stamt uit de jaren zestig van de twintigste eeuw. Het was van een oorsprong straattaal uit onder meer Londen van emigranten uit het Caribisch Gebied.
De benaming is altijd gekoppeld geweest met het dance-genre, dit mede door het feit dat muziek uit het Caribisch Gebied direct verwant is aan de basis van wat men nu dance noemt.
natuurlijk, deed het grootste offer voor de muziek.quote:Op donderdag 27 november 2008 15:13 schreef cafca het volgende:
Robert Johnson
"What's the Frequency"-Kenneth?quote:Op donderdag 27 november 2008 19:11 schreef cafca het volgende:
REM heeft een nummer wat zijn naam draagt.......
Nee, ouder nummer.......quote:Op donderdag 27 november 2008 19:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
"What's the Frequency"-Kenneth?
Even op de CD gespiekt en ja, dan valt het muntje wel met deze hints.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:40 schreef cafca het volgende:
hm, het antwoord staat er al bijna. En ik denk dat Gambolputty Document toch ook wel heeft
quote:finest moment might have been the powerful song "Shakin' All Over", which features memorable opening guitars and solo from Joe Moretti and reached number one in the UK singles charts in 1960. The song and the group's proto-power trio line-up both made a strong impression on The Who, who would cover it in their 1970 album Live at Leeds, whose CD liner notes proclaim the original to be the UK's best pre-Beatles rock single. Music critics Roy Carr and Tony Tyler would later write that "Shakin' All Over" was the second-ever genuine British rock classic, following Cliff Richard's "Move It" and preceding The Beatles' "I Saw Her Standing There".
The distinctive 'Shakin' effect on the track, was created by Joe Moretti sliding Brian Gregg's cigarette lighter very fast up and down the guitar strings.
Volgens mij zit jij altijd al snel met Suzi in je hoofdquote:Op vrijdag 28 november 2008 09:10 schreef ranja het volgende:
Klinkt vaag bekend, al zit ik sinds ik dit las met Glad All Over van Dave Clark/Suzi Quatro in m'n hoofd
en 48 Crash, Daytona Demon, She's in Love with You...quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:39 schreef MadMaster het volgende:
Can The Can
Devil gate Drive
IF You Can't give Me love
Stumblin' In
Hm, ik kan niet bedenken wat voor dans daar bij hoort behalve de glamrock-met-plateauzolen-dans.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb zelfs nog stijldansles gehad op Devil Gate Drive...![]()
quote:
Ik meen dat het een quick step was.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm, ik kan niet bedenken wat voor dans daar bij hoort behalve de glamrock-met-plateauzolen-dans.
We komen dichter in de buurt...quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:08 schreef Z het volgende:
BB King? Alhoewel, Lucille is zwart meen ik.
Is dit geen zwart dan?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:08 schreef Z het volgende:
BB King? Alhoewel, Lucille is zwart meen ik.
Een collega vroeg mij net ook wat ik aan het doen was (mijn minotor aan het draaien, dat zie je toch!).quote:
je collega denken: wtf is een minotor dan weerquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:15 schreef Z het volgende:
[..]
Een collega vroeg mij net ook wat ik aan het doen was (mijn minotor aan het draaien, dat zie je toch!).
quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:07 schreef Neleos het volgende:
waarschijnlijk is t gewoon een recente foto.
Gambolputty +1quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:34 schreef Gambolputty het volgende:
Pat Benatar?
Thx. Van de week The lion & the cobra op vinyl gescoord, vandaar.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:30 schreef peaceman het volgende:
Cafca +1
Ik heb cafca een punt gegeven aangezien hij het goede antwoord gaf op mijn vraag..quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:37 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Thx. Van de week The lion & the cobra op vinyl gescoord, vandaar.
Peaceman +1quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:14 schreef peaceman het volgende:
Sinead o Connor
Ja ik ben er lekker bij. Gaat wel sneller naar de 1000 zo.quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb cafca een punt gegeven aangezien hij het goede antwoord gaf op mijn vraag..
Zo is dat. Ik hem m'n jubileumvraag al klaarquote:Op zaterdag 29 november 2008 21:51 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ja ik ben er lekker bij. Gaat wel sneller naar de 1000 zo.
AA & the Doctors?quote:Op zaterdag 29 november 2008 21:49 schreef ranja het volgende:
Mijn meest recente album hitdossier is t/m 2002, maar ik denk niet dat dit verander is...
Welke act is in het albumdossier de eerst genoemde?
Die staan bij mij gewoon bij de T, naast 10CC en Ten Years After. Uiterst links staan bij mij The A's, maar die zullen niet in een hitdossier vookomen, denk ikquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Aaliyah?
Of nee, vaak gaan cijfers voor letters. Ik gok op 10.000 Maniacs.
Tja, ik reken 't toch maar goed ondanks dat doorgestreep.... waarom de cijfers niet eerst komen weet ik eigenlijk niet. Maar dan zou het ook geen soort van vervolgvraag meer zijnquote:
A+ klopt volgens mij wel.quote:Op zondag 30 november 2008 00:20 schreef ranja het volgende:
A is volgens mij een band, maar er bestaat ook een A+, misschien dat dat een solist is.
Verlaat, maar niet minder verdiend:quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:27 schreef ranja het volgende:
Ladyhawke?
Gambolputty +1quote:Op maandag 1 december 2008 11:09 schreef Gambolputty het volgende:
Lead me on?
Checkquote:Op maandag 1 december 2008 11:54 schreef schaap001 het volgende:
Volgens mij Eddy Grant
quote:biedt borsten te koop aan
heeft haar borsten te koop gezet op veilingsite eBay. Op een beschilderde gipsafdruk van de voorgevel van de Amerikaanse zangeres is al een bod van ruim driehonderd euro uitgebracht.
De zangeres liet haar borsten in gips gieten voor de Keep A Breast Foundation, een stichting die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker.
De veiling loopt volgende week zaterdag af.
Leuk voor op de schoorsteenmantel, nietwaar...quote:Op maandag 1 december 2008 12:49 schreef ScottTracy het volgende:
Katy Perry
quote:Op maandag 1 december 2008 13:17 schreef schaap001 het volgende:
Ray Lamontagne ?
Alleen de naam van de zanger heb ik ff weg ge-quote:Best known for their alternative radio classic "Mexican Radio,"formed in Los Angeles in 1977, originally as a soundtrack company. Led by singer/songwriter
and rounded out by guitarist Marc Moreland, bassist/keyboardist Bruce Moreland, keyboardist Chas Gray, and drummer Joe Nanni, the group issued their self-titled debut EP in 1980. With the additions of bassist Bruce Moreland and his brother Marc on guitar (replacing Noland), the band's sound crystallized on 1981's full-length Dark Continent, which couched
's highly stylized and cinematic narratives — heavily influenced by Westerns and film noir, and sung in the vocalist's distinctively droll, narcoleptic manner — in atonal, electronically-based settings.
quote:Op maandag 1 december 2008 15:00 schreef Berkery het volgende:
Wall of Voodoo, Stan Ridgeway
quote:The night I was born, lord the moon stood a fire
red. Said the night I was born, the moon turned a
fire red. My poor mother her cryin', she said "The
gypsy was right!" And she fell right dead.
Nah, dat "van wie" krijg je dan maar kadoquote:Op maandag 1 december 2008 16:14 schreef emokid het volgende:
Voodoo Chile!
was het maar waar, die heeft volgens mij alleen nog maar een download-only epquote:Op maandag 1 december 2008 16:51 schreef placebeau het volgende:
SoKo?
ah, ken haar alleen van dat vervelende dagboekachtig nummer, wat ze hier kapot speelden op de radio.quote:Op maandag 1 december 2008 16:54 schreef ranja het volgende:
[..]
was het maar waar, die heeft volgens mij alleen nog maar een download-only ep
Klopt, maar dat was in eigen beheer. Dit jaar is hij volgens mij officieel op de Europese markt gekomen.quote:
iggy_in_the_house +1quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:39 schreef iggy_in_the_house het volgende:
M?
quote:Zitten David en Stephen Dewaele achteren '
', het dance anthem van de voorbije zomer? Soulwax-onderzoeker Kevin Moens doet er heel mysterieus over. Wat hij ons wel verklapt is dat Soulwax binnenkort een eigen label begint en denkt aan een tweede 2manydj's cd.
De stelling dat Soulwax achterzit, staat vandaag in het Britse muziekblad NME te lezen. Erol Alkan zou hun informatiebron zijn. Helaas voor NME zitten ze er ferm naast: Volt ontdekte meer dan een maand geleden al dat Theo Keating achter het project zit. Binnenkort weten we het zeker, want dan speelt
op het Amsterdam Dance Event.
placebeau +1quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:03 schreef placebeau het volgende:
Z van my morning jacket
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:12 schreef WeezerButler het volgende:
Fake Blood - Mars
Was even in een meeting maar idd Liam Finn, fijne plaat overigensquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:58 schreef emokid het volgende:
Liam Finn, stond nog in het voorprogramma van de Keys en was ook aanwezig met Crossing Border dit jaar.
Iron & Wine met Calexico EP geloof ik. Iets met 'Garden Ruins'.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:29 schreef Z het volgende:
We associëren vrolijk verder.
Welke plaat (EP)?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Das Reign In Blood
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:35 schreef Burnett het volgende:
suicidal tendencies?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ministry?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is het dan gewoon Slayer?
En Apocalyptica en Testament...quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef bartrid het volgende:
fantomas, grip inc, dj spooky's drums of death,
Opgezocht, Scars on Broadway is correct.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Een gedeelte van Scars on Broadway/System of a Down?
Toch nog herkenbaarquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Mark Lanegan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |