abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63504706
De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer

Waar P_iglet schreef :

Wat is dat toch met kids en koffie.
Ik had laatst per ongeluk de verkeerde sojamelk in geschonken. De mokka versie ipv de chocomel. Nou Pepijn vind het geweldig!! (Chocomel ook trouwens, dat is het enige wat hij goed drinkt, maar dan ehfet meneer pech want dat krijgt hij echt niet dagelijks)

Grrrr en waarom moet iedereen zich altijd zo nodig met je opvoeding bemoeien?
Net weer met boodschappen doen.
Pepijn blijft absoluut niet zitten in het karretje, daar klimt hij uit, met alle gevaarlijke gevolgen van dien.
Dat probeer ik dus 1 of 2x, werkt dat niet dan loopt hij verder mee. En als hij heel stront vervelend is dan gaat hij op mijn rug, maar dat staat garant voor krijsen.
Meelopen gaat vaak super netjes, hij blijft keurig van alle schappen af. Pakt alleen maar wat ik aanwijs. En blijft netjes binnen een straal van een meter of 10 op zichtafstand.
En daar zat vanochtend dus het probleem. Ik kreeg herhaaldelijk te horen dat het onverantwoord was dat hij los liep, en niet dicht naast me. En straks zou hij weglopen enz.
Dat het veel te vies is op de vloer van de supermarkt, te gevaarlijk en weet ik wat nog meer.
Met als toppunt de filliaal manager of bedrijfsleider ofzo die kwam melden dat kinderen onder de 2 niet los mogen in de supermakt Die zouden in een buggy of het karretje moeten.
Hallo, waar bemoeien mensen zich mee!!! Als hij nou alle schappen leeg zou trekken ofzo dan vind ik het wat anders, maar dat doet hij dus niet! Hij banjerd gewoon wat rond.

En ik schreef :

"Ik word al agressief als ik het lees "en toen wassie vol....

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 02-12-2008 20:22:10 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:24:58 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_63504857
oei, ik denk dat BE uit haar bolletje gaat bij deze topic titel....

ow, dat gebemoeial, dat is vreselijk P_iglet!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:26:12 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63504891
Hihi, ik dacht ook al: die zoekt ruzie met deze topictitel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63504901
Ach, mensen moeten altijd wat te zeiken hebben over andermans opvoedkunsten. Dat is al altijd al zo geweest en zal waarschijnlijk nooit veranderen. Niks aan te doen, maar strontvervelend is het wel!

Over stront gesproken, dat heb ik na mijn laatste post niet zo veel meer gezien. En er is ook wat eten ingegaan en we hebben zelfs eventjes gespeeld
Maar helemaal boven Jan is hij niet, hij ligt nu ook weer lekker te slapen.
.... met gevoel voor drama....
pi_63505114
ik vrees dat ik pas thuis de gevatte antwoorden zou kunnen verzinnen
wat een onzinnig bemoei-gedoe zeg

wel leuk al die pratende kindjes! ilse gaat ook per dag meer zeggen nu!
2-klank-zinnerjes zo af en toe nu
"papa toel" vanmorgen! als in dat hij moest komen zitten. ik was helemaal trots!
pi_63505228
P-iglet. Erg herkenbaar. Maar ik gebruik die doek om Maud in het karretje vast te zetten. En tegenwoordig maak ik dankbaar gebruik van de racewagenversie van het winkel wagentje. Dan kan ze nog net helpen met de koekjes van Fleur en haar crackers en verder hoor ik alleen maar brooooooeeeeeeem.
pi_63505236
Waarom zou ik ruzie zoeken met deze topictitel ? Ik mis ff iets, volgens mij ?
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:42:09 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_63505334
BE houdt van vaste topictitels voor de historie
stormy waters...
sailin'
pi_63505574
aha, dat is dan met deze titel redelijk om zeep geholpen.
  Jubileum moderator dinsdag 25 november 2008 @ 13:50:42 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63505594

we veranderen het wel als het de histerie ingaat
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:09:36 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63506127
Ik heb net ook nog bijv. de TT van bv-topic 13 en 14 aangepast omdat er 'b' stond ipv 'B'.
Komt wel goed dus.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:12:11 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_63506212
told you
stormy waters...
sailin'
pi_63506599
haha ! TT veranderaarster ! Houd je vd straat..
pi_63507370
Piglet vreselijk! Hou ik ook niet van hoor! Jet kan zo lekker krijsen als ze in de winkel haar zin niet krijgt Jet wil namelijk alles hebbu hebbu hebbu ..... Die mensen die dan zeggen aaaaaacccccchhhhh! mag dat nou niet van je mama??

Jet mag veel, maar echt niet alles

Kersjes beterschap voor Devin!

Die Flense kinderen toch ook he??!!

Jet is gisteren op het CB weer helemaal goed gekeurd 10,6 kilo en 80 cm lang ?? Dat weten we niet zeker want ze wilde niet gemeten worden .....
En we moeten vooral doorgaan op deze manier en voorlopig niet gaan zwemmen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_63507532
P-iglet, wat een bemoeials... en idd als hij nou de hele winkel overhoop zou halen was het wat anders....
Fake it till you make it...
pi_63510416
P_iglet, wat een bemoeienis.. Hebben ze liever een kind dat brult, of gevaarlijke toeren uithaalt met het wagentje dan? Niks van aantrekken ,maar dat doe je vast niet.

Fijn dat Jet weer is goedgekeurd! Wat raden ze dan aan met het zwemmen, over een paar maandjes weer proberen?
pi_63512409
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
P_iglet, wat een bemoeienis.. Hebben ze liever een kind dat brult, of gevaarlijke toeren uithaalt met het wagentje dan? Niks van aantrekken ,maar dat doe je vast niet.

Fijn dat Jet weer is goedgekeurd! Wat raden ze dan aan met het zwemmen, over een paar maandjes weer proberen?
ja blijkbaar is de indruk nog te groot! ( ze had na het zwemmen heel hrd liggen krijsen in bed mamaaaaa zwemmuh ) heel zielig! Dus voorlopig houden wij het bij fietsen, wandelen en de kinderboerderij
Ook leuk!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63512930
Pff echt vervelend al die mensen die denken dat het nodig is dat ze zich met je bemoeien Linde ging vanmiddag hard huilen in de tram want ze wilde uit de wagen maar dat heb ik in de tram liever niet. Ze klimt dan die hele tram door en valt bij elke bocht. Regel is dus: in de tram zit je in de wagen ook al ga je gillen en schreeuw je "uit! uit! uit!" Hoeveel mensen wel niet gezegd heben: agossie mag jij er niet uit? Nou dat kan toch best even? Ik moest me inhouden om niet te zeggen dat ze op konden rotten Bovendien is het altijd zo dat als ze dan huilt om iets en ze krijgt haar zin dan verwen ik haar weer

Ha Devin knapt gelukkig weer wat op

Jetje is weer goedgekeurd! Dus toch even wachten met zwemmen. Zo'n zwembad is natuurlijk ook wel heel groot en massaal ineens voor zo'n uk
pi_63514361
stiemie op zo een moment zou ik echt een bitch kunnen zijn dan zeg ik altijd mama's wil is wet.

piglet wat belachelijk zeg.

ik haat ook bemoeiende mensen die van mij weet dan hoe ze mensen om het vingertje kan wikkelen.
grrrrrrr want dan gaan mensen ook nog zitten zeggen aahhhhh wat een schatje ben je en wat ben je zielig.
grrr dan denkt die van mij nog harder gillen want dan kan ik krijgen wat ik wil. als het aan mij ligt creeer ik gewoon in de winkel een hoek om in te zitten hoor. heb ik ooit gedaan.

of wat ik ook haat is als mijn schoonloeder zei ja maar bij oma durf je dat wel he. zo van bij oma is alles beter. gelukkig doet oma dat niet meer want die zien we niet meer

hier gaat er een de laatste 2 dagen echt erg veel in de hoek. nu weer ze gooide haar aardewerkkommetje zo op de grond.
mama van 3 kids!
pi_63514529
Popples ik zie d'r al helemaal staan in de supermarktstrafhoek

Of als ik zeg dat Linde d'r drinkbeker niet op de grond moet gooien maar aan mij moet geven/ op tafel moet zetten en ze gooit 'm toch op de grond zodat ik er in de tram/winkel/restaurant achteraan kan kruipen om 'm te pakken: "maar ze is ook nog veel te klein om dat te snappen! Wat zielig dat je 'm dan wegzet!" Wel opvallend dat ze het thuis wel altijd zo doet en het nu ineens niet meer snapt dan
pi_63515609
heel herkenbaar stiemie. zomaar ineens dingen niet meer snappen

mij boeit het helemaal niks meer hoor in de winkels als ze straf heeft heeft ze straf. maarja de kids uit mijn familie zijn echt vreselijk(draken) en dat gaat echtniet bij mij gebeuren.

ik heb een keer moeten lachen ze ging keihard gillen omdat ze haar zin niet kreeg dus ik ging keihard mee gillen. keek ze me aan van wat doe jij nu. of op de grond stampen met de voeten, ja mama doet wel mee hoor. gelijk afgeleerd
mama van 3 kids!
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:37:17 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63522315
ja, idd lekker meebrullen en ze zijn helemaal van hun a propos! werkt geweldig hier

voorlopig doet het probleem zich hier nog niet voor in het openbaar, maar ik vrees dat het ook wel zal komen hier. en dan mag iedereen toch lekker de modder inzakken, en dat mogen ze dan horen ook.
geen geduld voor.

Trouwens, het moest dan wel zijn "topique des dreumes", ipv "topic des dreumes"
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63535648
Oh inderdaad waar bemoeien die mensen zich allemaal mee zeg! Wat een idioterie.
En een kind onder 2 jaar mag niet los lopen in de supermarkt?? * XXXKarinXXX rolt over de grond van het lachen
Meike kan al 2 liedjes van Sinterklaas zingen (met hulp van mama dan he)
Sinterklaas Kapoentje, en zwarte pietje op het dak (wijze van olifantje in het bos)
Ben nu bezig met zwarte piet ging uit fietsen aanleren
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63537331
Knap hoor Meike

Psssst Karin, heb je de tekst van dat pietje op het dak?
pi_63539088
Tekst graag , dat olifanten liedje doet het hier goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63539621
Zwarte Pietje op het dak
Wat heb jij daar in die zak?
Zijn het heel misschien cadeautjes?
Of soms heel veel pepernootjes?
Zwarte Pietje op het dak

Lang leve Google
pi_63542993
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Zwarte Pietje op het dak
Zwarte Pietje op het dak

Lang leve Google
leuk liedje kende ik nog niet. hier is er een die hem na zong meteen goed

wat knap van meike zeg.
mama van 3 kids!
pi_63544507
Ik ben heel erg benieuwd hoe de meiden op de Sint reageren....wat is jullie ervaring ?
5 dec. gaan ze het (uiteraard) op de creche vieren.

Ze hadden vandaag niet geslapen op de creche
De afgelopen dagen slapen ze echt bagger overdag. Keihard lachen, kusjes geven, op elkaars hoofd slaan, knuffels gooien en dan keihard roepen dat je wil KAPEN

Ze lagen er om 18.15 in en om 18.16 was het helemaal stil
pi_63544660
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:23 schreef Stiemie het volgende:
Zwarte Pietje op het dak
Zwarte Pietje op het dak

Lang leve Google
Dank je ik ben geloof ik ff niet zo bijdehand...
pi_63548375
hier net vol lol in bad, ging helemaal leuk !
pyjama aan, slaapzak aan, vit.D druppeltjes..in bed met knuffel...

ik laat bad leeglopen, ruim nog wat op en met dat ik naar beneden loop hoor ik klein kreetje.
(zééér zeldzaam!) Voor ik beneden ben is ze totaal in paniek aan het krijsen in bed ! ?
Na nog geen min. ben ik weer naar boven gegaan, ze leek wel in trance oid.
Voor de vorm de luier gecheckt (vage geur door spijlen heen ) en toen was ze rustig en is ze gewoon in slaap gevallen.
Ik dénk dat ze zich rot geschrokken is van een hevige scheet

In bad heb ik nog om haar zitten lachen omdat er zulke decibellen geproduceerd werden!
pi_63550192
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:55 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd hoe de meiden op de Sint reageren....wat is jullie ervaring ?
5 dec. gaan ze het (uiteraard) op de creche vieren.

Ze hadden vandaag niet geslapen op de creche
De afgelopen dagen slapen ze echt bagger overdag. Keihard lachen, kusjes geven, op elkaars hoofd slaan, knuffels gooien en dan keihard roepen dat je wil KAPEN

Ze lagen er om 18.15 in en om 18.16 was het helemaal stil
Terroristjes in de dop!!
pi_63551155
Marit, geschrokken van een scheet, kan natuurlijk maar zo. Hopelijk slaapt ze nu weer lekker.

KP, wat een heerlijke donderstenen, slaap lekker!
pi_63563488
Marit, heeft ze lekker geslapen?

Dat dynamische duo blijft geweldig

Hier een jochie wat echt over lijkt te zijn naar 1 slaapje. Sinds het weekend al steeds 1 slaapje gedaan. Vorige week maar 2 dagen van 2 slaapjes.. En hij slaapt nu ook beter. Met 2 slaapjes kon hij soms lang babbelen, voordat hij is slaap viel. Nu slaapt hij gewoon direct.. 's nachts van 20.00/20.30 tot 7.00/8.30 en overdag van half 1 tot 2/3 uur..

En Chris swingt tegenwoordig op muziekjes.. Zo lief om te zien. Zo'n lijfje wat om en neer hupst, een schuddend hoofdje, fladderende handjes

Nog even een vraagje: wat doen jullie met hoofd-bonkende kindjes? Als Chris wat dwars is, gooit hij zijn hoofd tegen de muur/vloer/harde dingen. Als we aandacht geven lijkt hij het nog vaker te gaan doen. Maar negeren, wat we nu proberen, is ook een beetje naar.. Het is gewoon wachten op de laatste harde boink, om vervolgens een jongetje te moeten troosten met hoofdpijn
Ach, het is sowieso een drama-queen de laatste 2 weken. Zal ook wel weer een fase zijn..
pi_63564201
K_P, wij gaan komende zondag naar het Sinterklaas-feest op de kinderboerderij.
Ik heb er echt zin in! De combinatie geitjes, varkens, koeien, pepernoten, dansende Pieten en uiteraard de Sint himself zal het vast goed doen
De dag ervoor organiseert de plaatselijke popi-jopi tent ook een Sint-feestje "met een kadootje voor alle Amstelveense kinderen". Misschien dat we daar ook heengaan bij wijze van generale repetitie, zodat hij de dag erop de Sint en Pietjes weer kan herkennen.
M's werk heeft 2 jaar terug het Sint-feest helaas afgeblazen, maar op 5 december gaan we het (in het kort) vieren bij mijn zwager. Hun oudste zoon is nu 3 1/2 en het leeft enorm bij hem!

DF, lastig en eng is dat kopstoten toch.
Zoontje van M's collega heeft zichzelf onlangs een gat in zijn kop gebonkt tijdens een driftbui
Devin doet het eigenlijk alleen 's avonds in bed, het brengt hem tot rust denk ik.
pi_63564308
Deepfreeze, ons achterneefje is ook een hoofd-bonker. Puur uit frustratie, als hij iets niet mag. Maar hij bonkt keihard, dus daarna is het huilen geblazen . Nou heeft mijn nicht op het CB gevraagd wat ze ermee moest. In principe moet je het negeren, maar wel troosten als hij zich erg veel pijn doet. En ze zeiden dat als het te erg werd dat hij maar een helmpje op moest
pi_63564519
hihi, ik had het vanochtend met mijn zusje al over zo'n zweetband om zijn hoofd
Maar negeren dus.. Lijkt me ook wel het meest logisch. Op zich is hij iets driftiger/gefrustreerder dan eerst, maar niet eens zo heel erg. Hoop niet dat het nog erger gaat worden
pi_63565298
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:54 schreef marit1978 het volgende:
Ik dénk dat ze zich rot geschrokken is van een hevige scheet
ok, ik moest lachen.. hopelijk heeft ze wel goed geslapen verder?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63565339
Hahahaha mijn moeder past vandaag op Linde en ze belde net om te vragen hoe het klemhekje in de deuropening werkte. Geschikt voor alle leeftijden dus want oma zat opgesloten in de woonkamer

Sint en Piet leven echt totaal nog niet bij Linde. Ach we vieren het 6 december gezellig met de opa's en oma's. En ik heb op 6 en 16 december nog examens en daar moet ik nog best flink voor leren de komende dagen
pi_63571716
Okay, ik geef het toe, ik ben een zwakkeling...
Vanmiddag ben ik gezwicht en heb Devin voor het eerst van zijn leven in de draaimolen gezet hier in het winkelcentrum. Een echte grote ronddraaiende, met auto's en paarden en bussen enzo erop.
Devin zat in een (roze ) auto driftig aan het stuurtje te draaien en toen de molen in beweging kwam raakte hij in totale extase.
Geweldig om zijn stralende gezicht te zien, hij was zo trots en blij!
Elke keer als hij voorbij kwam stond ik als een debiel naar hem te roepen en zwaaien, het was briljant!
Helaas geen fototoestel meegenomen, we moeten binnenkort dus maar even in de herkansing

En ik weet het, van nu af aan zullen we nooit meer langs zo'n attractie kunnen lopen zonder dat meneer een scene zal schoppen, maar het is het toch waard geweest
pi_63572407
hihi geweldig toch kersjes!!

Pepijn vind dat ook zo leuk!!
  donderdag 27 november 2008 @ 20:03:33 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63574492
Haha Kersjes, leuk toch? En je bent echt niet de enige hoor, anders zouden die dingen toch nergens meer staan.
pi_63574538
Kersjes dat is toch juist leuk!

KP die meiden toch

Jet is een beetje ziekjes, koorts Morgenochtend is Crook thuis en morgenmiddag ben ik thuis Gelukkig hebben we het zo aardig op kunnen lossen zodat ze niet naar het kdv hoeft!
Ik heb vandaag eindelijk mijn grijze Ugg's gekocht Heb ook nog voor Jet gekeken, maar dat vond ik echt te gek ¤ 140,00 vor snel groeiende voeten doe ik niet!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63574714
Arme Jet, goed slapen hoop ik !

Hier geen dwarszittende scheten meer gehad vannacht hoor !
Ze is trouwens duidelijk in de fase van niet willen eten beland. Nieteens willen aanraken zelfs!
Gelukkig kunnen we het tot nu toe gewoon gezellig houden aan tafel en doet ze het prima op gewoon het toetje als wij ons bordje wel leeg hebben!
Brood gaat als een tierelier nogsteeds, dus ik maak me nergens druk om.

Kersjes, leuk lijkt me dat !
Ilse vind het ook wel aardig, die autootjes bijv. bij de supermarkt. Maar als oma bedenkt dat er geld in moet om het nóg leuker te maken vindt ze het niets
pi_63575042
Kers leuk toch!
pi_63575500
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:03 schreef Brighteyes het volgende:
Haha Kersjes, leuk toch? En je bent echt niet de enige hoor, anders zouden die dingen toch nergens meer staan.
Da's waar, en die ongure mannetjes die 1 euro vragen voor een ritje van veel-te-kort moeten natuurlijk ook wat kunnen verdienen

Jet, beterschap! En het is maar goed dat je geen Ugg's hebt gekregen van mama, die van haar zijn toch veel leuker! Of leent ze je schoenen nog niet, Beaker?

Marit, fijn dat de sfeer aan tafel wel goed is verder, ondanks dat Ilse niet eet.
Vertel eens, hoe doet ze het verder als grote zus?

Devin heeft voordat we gingen eten een doodsmak gemaakt. Hij had een boek vast in beide handen en rende ermee richring bank om ineens vol op zijn mond voorover op de grond te vallen
Hij kon zijn val dus ook niet breken ofzo.
Volledig hysterisch werd hij van de schrik (en pijn?). Geen bloed, maar wel een megadikke bovenlip. Van eten kwam niet veel meer, maar na een koud waterijsje en veel getroost gaat het weer wat beter met hem.
pi_63576609
Jet ook al ziek, er vliegen weer wat virusjes rond.. Veel beterschap. Ook voor alle andere snotteraars.

En Ilse aan het staken. Gelukkig eet ze haar boterhammen nog. Dat scheelt nog.

Au, Devin.. Dat zijn nare smakken..
Morgen maar weer in de draaimolen om het goed te maken
  donderdag 27 november 2008 @ 21:21:36 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63576951
Devin, leuk in de draaimolen
Alleen wel zielig van het vallen

Jet, ook een

Is meike weer helemaal beter nu de hoektand er is?

Linde oma zomaar opsluiten in de woonkamer wel slim

Eli is lief dat wilde ik ff melden
Vandaag voor het eerst onder de douche geweest (helemaal in zn uppie). arm schaap stond helemaal in het hoekje van het bad, en maar giebelen als de straal langs was geweest. hij vond het wel eng, maar wel trots dat hij het zo goed doorkwam
pi_63583009
quote:
[b]Op donderdag 27 november 2008 21:21 schreef DaviniaHR het volgende:[/b

Is meike weer helemaal beter nu de hoektand er is?
Jep, alleen snipverkouden, maar ja wie is dat niet? Lief dat je ernaar vraagt

Eli is lief dat wilde ik ff melden

Kersjes, laat je Devin dan helemaal alleen erin zitten?
Wij hadden ook kermis hier twee weken terug, maar ik durfde Meike niet alleen in zo'n auto te zetten, Heb er gezellig naast gestaan. Veel te bang dat ze het niet leuk zou vinden en eruit zou klimmen.

Fijn dat Ilse ook lekker verder heeft geslapen, en ja hongerstaking....ze leven van lucht naar het schijnt
pi_63593944
Goed zo Eli!

Kersjes, wat klinkt dat leuk! (die draaimolen dan, zo'n smak op de grond is wat minder )

Gisteren bouwde Ethan dit.. ik vond het best knap met het halfronde blokje bovenop en 2 holle vormpjes er tussen enzo (waar je al niet lyrisch over kan worden als het je eigen kind betreft )
Red de zeehond!
pi_63596463
Knap gebouwd Ethan!!!
pi_63598052
goed bezig!!!!! knap!
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:23:54 #52
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63602174
Karin, ik las laatst dat Meike ook al zo begint te babbelen, Dean praat sinds een week ongeveer ipv met een woordje om iets aan te duiden in zinnetjes van twee of soms zelfs drie woordjes.

Raar dat ze toch nog steeds van die "sprongen" blijven maken die van de ene op de andere dag zoveel verschil lijken te maken!

Ik vind het echt heel erg leuk, het is ineens al weer veel meer een echt mensje, zeg maar .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63603036
Knap zeg Ethan!

Agossie Devin zo hard gevallen Dat van de draaimolen klinkt dan wel weer erg

En Eli helemaal alleen onder de douche. Ook al zo groot aan het worden
pi_63606551
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:23 schreef Vivi het volgende:
Karin, ik las laatst dat Meike ook al zo begint te babbelen, Dean praat sinds een week ongeveer ipv met een woordje om iets aan te duiden in zinnetjes van twee of soms zelfs drie woordjes.

Raar dat ze toch nog steeds van die "sprongen" blijven maken die van de ene op de andere dag zoveel verschil lijken te maken!

Ik vind het echt heel erg leuk, het is ineens al weer veel meer een echt mensje, zeg maar .
Die 2 van ons gaan aardig gelijk op heb ik het idee!
Grappig is dat, want in het afgelopen jaar was dat al vaker zo!
Meike praat ook steeds meer zinnetjes, vanavond zei ze nog "papa bananen zoekuh??"
En in het zwembad was een plaatje van zwarte piet, oma vroeg aan Meike wat dat was... antwoordt ze: "aap!!"
Voor het naar bed gaan zingen we altijd een liedje, nu vroeg ze om Piet. Dus ik begin te zingen van zwarte piet op het dak, waarop Meike er doorheen blert "neee!!! Piet oppe sies!!" (zwarte piet ging uit fietsen)
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:35:27 #55
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63608541
schattig! Zo goed doet Dean het nog niet hoor, die wijst 's ochtends wel mama's OGGGGG aan (en prikt het dan meteen even uit voordat ik goed en wel wakker ben .
pi_63616439
Wow Ethan, wat knap!
Hier lukt het bouwen voor geen meter, zodra er 2 blokjes op elkaar staan kan hij zich al niet meer beheersen en moet het zo hard mogelijk omver gegooid worden. Zit in de genen, zijn papa wilde vroeger altijd sloper woden

Karin, Devin vindt niet zo snel iets eng. Hij is nogal van de wilde spelletjes ook: rondgezwierd worden, het liefst op de kop of jonassen of als hij op mijn rug zit keihard gaan rondrennen... Hoe harder en wilder, hoe beter is het motto. Ik verheug me nu al op samen in de achtbaan

Eli, in je eentje douchen! Kan hij ook al zelf haren wassen?

Dean Slapen jullie samen in bed dan Vivi?

Devin is weer lekker knuffelig. Hij riep vanmorgen "kei, kei!" en toen ik zei "ga maar pakken" haalde hij uit de kast: 1 potje klei, 2 vormpjes en het zeiltje dat we altijd gebruiken om op te kleien i.v.m. ribbels op de salontafel.
Toen we klaar waren zei ik dat we het gingen opruimen, hij pakte het potje +vormpjes en sjeesde naar de keuken om het weg te gooien. Mijn handige huihsoudelijke hulpje snapt het verschil tussen opruimen en weggooien nog niet zo
pi_63616614
Devin, goed geprobeerd hoor .
Het verschil opruimen en weggooien komt vast wel...
pi_63618658
Devin wil gewoon graag zo nu en dan wat nieuws!
  zaterdag 29 november 2008 @ 23:56:55 #59
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63631091
Ik zit effe bij te lezen op het vliegveld op weg naar huis! Ben zo blij om ook weer naar huis te gaan. Anna door de telefoon horen brabbelen is toch anders. En gelukkig zijn papa en opa ook weer heel blij dat ik kom, ze zijn gebroken. Moeoeoehahaha

Ik heb hier wel Uggs gekocht voor Anna! 55 dollar....nog veel geld, maar iig minder dan 140 euro!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63631477
Ach 55 dollar is nog te doen, das minder dan een paar fatsoenlijke kinderschoenen in nederland kosten

Fijn dat papa en opa weer blij zijn dat je naar huis gaat. Anna is vast ook heel blij als je weer thuis bent.

Devin wat leuk kleien!!
Hier moeten we echt nog de moed verzamelen om met pepijn met knutselactiviteiten te beginnen. We zijn zelf niet zo knutselig en zeker ook niet opruimig.
pi_63639672
piglet gewoon kleurtje in de handen en laten gaan

memmel wat leuk. succes met vliegen en geniet van het moment dat je anna weer in je handen hebt.

kersjes ach hij bedoelt het goed. komt nog allemaal wel.

klei moet ik nog maar eens kopen. smeerzooi.

vanmorgen was het hiet feest.
ik zei het regent omdat de hondjes niet naar buiten wilden tegen manlief.
dus mevrouw wist haar nieuwe plu (paraplu)van opa en oma te vinden.
en stond bij de kast boven haar wijzend plu plu plu te roepen.
ik had bijna mijn ouders opgebeld dat ze konden komen wandelen
maar ik heb haar de jas maar aan gedaan buiten gezet met de plu. na 5 min. was ze binnen want toen gaf ze zo mooi de plu aan mij en wilde mevrouw fietsen in de regen.
maar ze vond het geweldig en ik maar vragen of ze klaar was waarop madam zegt: nee dag.

gisteren nog bemoeiende mensen in de winkel gehad.
ow wat was ik pissig madam was vervelend dus ik haar in de winkel in de hoek gezet.
madam natuurlijk huilen, waarop een mevrouw zei owww wat zielig. waarop ik antwoorde: niks zieligs aan, ze hoort te luisteren want tegenwoordig hebben kinderen geen opvoeding meer.
die mevrouw keek me aan van dat had ik niet verwacht en liep snel weg met haar vervelend jong die de hele tijd aan het klieren was.
mama van 3 kids!
pi_63639912
Pepijn slaapt al 2 nachten van 20.30 tot 10.15 (met een voeding om 7.00)
Papa en mama zijn helemaal uitgeslapen
pi_63640739
Pepijn, wat goed!
Wij hadden hier vanmorgen ook een klein wonder. Nadat hij rond 6:30 uur bij mij gedronken had en we nog wat in bed hadden geknuffeld legden we hem weer in z'n eigen bed. Toen ik weer wakker werd hoode ik in de verte kerkklokken luiden Bleek het ook al 10 uur te zijn, ik was stomverbaasd EN een beetje bezogd. Snel gaan kijken dus en gelukkig, hij deed het nog en was net aan het ontwaken
En nog even een tip: kleien is wel heel leuk, maar niet als ze enorm aan het kwijlen zijn. Natte klei wordt zo plakkerig als de pest namelijk...

Anna gaat heerlijk warme voetjes krijgen deze winter
Veel plezier met de hereniging straks!

Popples, jouw dame weet iig heel goed wat ze wil!
pi_63641153
kersjes dat kwijlen is ze aan het doen dus wij wachten nog even.

piglet en kersjes wat heerlijk zeg. zullen we ruilen???
ik slaap echt bagger. 80 keer uit bed een kind omdraaien, flesjes, beddenverschonen, tutje terug geven. dus ik zit 's morgens te chagerijne op de dames

madam hier weet heel goed wat ze wil maar ze krijgt niet altijd haar zin hoor.
kan haar moeilijk de heledag koekjes geven
mama van 3 kids!
pi_63641591
Hier waren de meiden ook om 09.15 wakker !! Heerlijk !!!
Ze zitten nu aan de knakworsten, nog ff in de sneeuw spelen en dan even slapen.

Voetbal en hockey voor vandaag afgelast, dus heerlijk in trainingspak de zondag door hangen !
pi_63641799
Sneeuw KP? Hier een soort regenachtig iets... . Wilde net de eendjes gaan voeren met Mirte had mn jas al bijna aan toen ik zag dat het regende
  zondag 30 november 2008 @ 13:16:17 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63642091
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:39 schreef Popples het volgende:
gisteren nog bemoeiende mensen in de winkel gehad.
ow wat was ik pissig madam was vervelend dus ik haar in de winkel in de hoek gezet.
madam natuurlijk huilen, waarop een mevrouw zei owww wat zielig. waarop ik antwoorde: niks zieligs aan, ze hoort te luisteren want tegenwoordig hebben kinderen geen opvoeding meer.
die mevrouw keek me aan van dat had ik niet verwacht en liep snel weg met haar vervelend jong die de hele tijd aan het klieren was.
heel goed

KP, geniet van je lekkere dag vandaag

we hebben duidelijk een sprong gehad. nu klimt hij ineens ook in en uit zijn wandelwagen alsof hij nog nooit iets anders heeft gedaan.
en kruipen is voor babies, dat doen we niet meer. mss een beetje op handen en voeten, maar verder wordt alles gelopen
hij is wel in de uitprobeerfase, maar bij negeren houdt hij het gejank max. 1 minuut vol, voordat hij weer gaat spelen of iets anders doen, dus dat is prima te doen

meneer heeft trouwens een halve blauwe kop
vorige week tegen een tafel aangelopen met zijn wang, en nu net met zijn vooorhoofd geprobeerd mijn nachtkastje doormidden te koppen
ziet er niet uit, arm kind

ach, hij heeft er minder last van dan wij
  zondag 30 november 2008 @ 13:36:10 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63642449
Ik ben weer thuis . Anna en J. stonden ons op te wachten op Schiphol. Ik moest echt effe huilen toen in Anna weer zag...emokipje dat ik ben. Staan we in de bomvolle lift naar de parkeergarage, kijkt Anna een oudere man aan, wijst naar mij en zegt keihard "MAMA".

Maar goed, we hebben de Amerikaanse economie er weer bovenop geholpen. Beaker, ik zag je bericht net pas, helaas dus . Pepijn kan zich wel in een nieuwe fleece en pyjama hullen! Man man, wat hebt ik weer schandalig veel gekocht. Maar zo vreselijk goedkoop, echt niet normaal gewoon.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63642694
Memmel geeft toch niks! En die Ugg's voor Anna leuk!!

Jet is echt snotverkouden beetje jammer, maar echt heel ziek is ze niet!
Wij gaan vandaag heel de dag proefrijden in onze nieuwe auto Vanmorgen al flink op pad geweest, snel Jet naar bed en straks weer verder touren

Kp geniet van je niks doe zondag! Ik hou der ook van hoor
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63646150
Showen Memmel, de uggs (en Anna natuurlijk)! .
Beaker, lekker rondgereden?
pi_63646395
Hai Memmel, welkom terug

op Eli z'n blauwe plekken. Stomme tafels en kasten ook die altijd maar in de weg staan als je lekker wil spelen en rondrennen

Wij zijn weer terug van een gezellig Sinterklaas-feest op de kinderboerderij
Eerst de Sint en zijn Pieten staan opwachten en toen met z'n allen lekker knus in de stal o.l.v. een orkestje liedjes zingen en toegesproken worden door de Sint. De koeien en varkens waren voor Devin echter onweerstaanbaar, hij bleef maar wijzen naar ze!
Op schoot bij Sint voor de foto en toen naar buiten naar de tent waar de bak-Pieten voor alle kinderen pannekoeken stonden te bakken. Devin heeft ook nog een taaitaai-popje versierd en opgegeten, geitjes en kalfjes geaaid, gedanst op de muziek en veeeeeeeel pepernoten gegeten
Het was heel leuk, volgend jaar gaan we weer
pi_63648052
Grrr heel stuk getypt - invoeren - en *poef* weg

Memmel welkom terug. Wel showen he die dochter van je met die mooie schoenen Mijn broertje is vanmorgen teruggekomen uit Amerika en ik kon bij hem ook bestellen bij Gap, maar ik kon helemaal niks leuks vinden dat Linde ook echt nodig had Gelukkig komt mijn schoonzusje in januari hierheen en krijg ik dus een 2e kans

Jet niet ziek worden hoor! Wij hebben vandaag ook een binnendagje. Heerlijk even helemaal niks! Nou ja wel een paar uurtjes leren voor mijn examen van komende zaterdag

Eli waarom staan al die meubels ook zo in de weg! Een dikke op je blauwe plek(ken)

Kersjes dat klinkt als een lekker ouderwets Sinterklaasfeest. Leuk dat er zoveel te doen was! Volgens jaar gaan we zeker wel mee, maar helaas kwam het nu vlak voor mijn examens niet echt handig uit.

Even in kleine lettertjes om hopelijk de wet van Fok te foppen Linde slaapt de laatste tijd steeds minstens 13 uur en dus kunnen we steeds heeeerlijk uitslapen
pi_63654742
aaah lief Memmel, dat ze even duidelijk wilde maken wie haar mama was....ik smolt er van!
Gevaarlijke uitspraken Stiemie!!! Hoop dat de wet van Fok het niet heeft gezien.
K_P, leuke dag gehad? Zijn vaak de leukste dagen, als je onverwachts "vrij" bent!
Jet veel sterkte met al het gesnotter...tis er echt weer voor ook.

Wij hadden vandaag Sinterklaas bij opa en oma, terwijl nichtje heel bang was nadat er een zwarte hand om de deur kwam om te strooien, was Meike druk bezig zoveel mogelijk "nooties" te verzamelen!
Ze kreeg een stofzuigertje, een poppenwiegje, groot tekenblok en veel te veel chocola. (toen ze 2 chocolademuntjes had gehad vond ik het wel genoeg, en legde de voorraad weg...toen kwam nichtje eraan om met Meike te delen....)
pi_63659344
meike lekkere snoepert.

memmel wat lief.

kp genoten van je vrije dag?`

beaker lekker getourd?

fijne dag allemaal.
mama van 3 kids!
pi_63659830
Heerlijke dag gehad !
Wat ben je vroeg, Popples !?
pi_63660093
jij ook KP !

Memmel, wat leuk dat Anna even duidelijk wilde maken dat haar mama er weer was !
pi_63660220
Ze waren gister om 09.15 wakker, dan is 7.15 natuurlijk echt een bagger tijd...
pi_63660350
mijn god, ik ben jaloers !
ilse slaapt wel van 19 - 07
maar sanne ? komt ooit nog wel he ? !
pi_63661942
Als ze 16 is, slaapt ze goed marit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 december 2008 @ 10:31:59 #80
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63662345
Owww.. nu vind ik het wel jammer dat we gisteren niet naar de kinderboerderij zijn geweest, het klinkt wel heel erg leuk Kersjes! Maar wij zijn gisteren lekker wezen zwemmen, dat was ook erg gezellig.. tot het moment dat we eruit gingen en Ethan het absoluut niet eens was met deze beslissing

Marit Houd moed, met Ilse is het ook gelukt.. en goed voorbeeld doet goed volgen!

welkom terug Memmel!
Red de zeehond!
pi_63663380
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gevaarlijke uitspraken Stiemie!!! Hoop dat de wet van Fok het niet heeft gezien.
Ja hoor dus wel he Gisterenavond van 21 tot 22 uur en van 23 tot 23.30 opgezeten met Linde die last had van doorkomende kiezen en zure poep

Dus bij deze in de hoop dat het vannacht beter gaat: Mijn dochter slaapt hooguit 5 minuten achter elkaar. Het kleinste geluidje maakt haar wakker. Ze is altijd wakker en slapen lukt haar gewoon niet.
pi_63663933
Meike, lekker he chocolade!

Mirte kwijlt zoals ze nog nooit heeft gedaan... ben benieuwd wat er op komst is (in elk geval 1 ondertand, maar bij de andere tanden kwijlde ze ook niet zoals nu, zou het een kies zijn...?).
Of zou het zijn van opwinding? Ze liep net met haar loopkar en daar lag gewoon een plasje op...
pi_63663987
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:17 schreef Stiemie het volgende:

Dus bij deze in de hoop dat het vannacht beter gaat: Mijn dochter slaapt hooguit 5 minuten achter elkaar. Het kleinste geluidje maakt haar wakker. Ze is altijd wakker en slapen lukt haar gewoon niet.
Dat zou ik nou ook weer niet zeggen, want wie weet gaat ze het dan wel doen . Die wet van FOK! heeft volgens mij hier en daar wat uitzonderingen op de regel...
pi_63664743
Eli, helemaal alleen onder de douche.. Dat is wel handig!

Ethan, wat een mooie stapel. Chris sloopt elke stapel van blokjes..

Devin, goed dat je de klei&spulletjes uit de kast haalde.. Dat opruimen kun je nog lang oefenen

Pepijn, langslaper! Lekker even bijslapen is fijn. En Devin ook nog.
Maar ik mag niet klagen. Het is tegenwoordig wel na 7.15 hier.

Memmel, welkom terug. Gaan we nog foto's zien van alle nieuwe out-fits?

Dat Sinterklaas leeft hier nog niet echt. Volgend weekend wel sinterklaas vieren met mijn schoonouders, maar verder nog geen feestjes bezocht..

Chris is ook alweer aan de kwijl.. Maar zie/voel nog niks.

Hier vandaag een KDV-dagje.. Tenminste dat was het plan. Maar na een dik uur belden ze al op. Hij was heel verdrietig, wilde niet spelen, geen fruitjes, geen knuffel. Zat alleen maar sipjes ineengedoken op schoot. Dus hebben we hem maar opgehaald. Woensdagmiddag gewoon weer proberen. En vrijdag hadden ze ook nog wel een ochtendje tijd om te wennen. Het ging de eerste keer echt direct zo goed. En nu dus helemaal niet. Hopelijk zat hij gewoon even niet zo lekker in zijn vel, en gaat het woensdag beter.

Het was ook een druk weekend. Vrijdag naar mijn ouders gegaan voor een weekendje feest. In de auto 45 min geslapen, en verder niet. Zaterdag waren mijn ouders 35 jaar gertouwd, dus overdag veel visite en lekkers. En 's avonds lekker wezen wokken met het hele gezin. Chris heeft heerlijk gesmult, maar op weg naar huis kon hij niet wakker blijven. Ondanks de sinterklaas liedjes, en een oma die hem wakker probeerde te houden. En zondag ook nog lekker gespeeld en weer maar 1,5 uur geslapen. Dus misschien zat het weekend hem ook nog gewoon dwars vandaag.

Vandaag gaat papa lekker voor hem zorgen, terwijl ik wat studiedingen kan doen. En morgen weer feest.. We gaan morgen geregisteerd partners worden (huwelijk doen we later, en dan groter), en dan komen de opa en oma's, ooms en tantes ook even op bezoek. En komend weekend weer weg.. We zitten hier dus al middenin de feest-stress
pi_63666208
Fijne dag morgen Deepfreeze!
Hopelijk gaat Chris lekker zn draai vinden op het KDV, zou maar zo kunnen dat hij nog wat onder de indruk is van het weekend.
pi_63668001
Hoe ging het thuis dan nadat je Chris had opgehaald?
pi_63668162
Eigenlijk wel goed. Gewoon in zijn normale doen. Lekker ondeugend de kastjes opendoen, die niet mogen. Papa geholpen met boodschappen doen (door boodschappen van de band weer in te laden, voordat ze gescant waren). Ook goed gegeten en gedronken. Alleen wel wat rode wangetjes, en hij loopt te kwijlen en in zijn oor te peuteren.
Nu slaapt hij alweer anderhalf uur.
Hij huilde ook toen we hem achterlieten. Het was een kort afscheid, want dat schijnt beter te zijn. Maar ik denk dat ik woensdag even 5 minuutjes met hem blijf spelen, en dan pas wegga. Dat de overgang iets minder groot is. Hij moet dan daar wel slapen. Dus ook weer een uitdaging.
pi_63668427
Hmm dan was het toch wennen aan de nieuwe omgeving enz, ik dacht dat hij misschien wel ziek was ofzo.
Sneu is dat dan, je kindje huilend achter laten...je moet maar denken: hij is in goede handen.
En ze bellen dus ook als het niet gaat.
Hopelijk gaat het de volgende keer beter!
pi_63668612
Ik denk inderdaad dat het gewoon wennen is.. En misschien dat dat iets lastiger gaat na zo'n druk weekend. Maar we gaan nu gewoon voorzichtig opbouwen. En ik heb wel vertrouwen in de leidsters.. Anders waren die andere kinderen ook niet zo gezellig aan het spelen. Een ander meisje was daar ook op Chris zijn leeftijd binnengekomen, en was ook vrolijk. Na een wenperiode dan..
pi_63668949
Dit is natuurlijk een lastige leeftijd.
Heb het al vaak genoeg meegemaakt op mijn werk dat kinderen ontzettend verdrietig zijn, maat uiteindelijk komt het eigenlijk altijd goed! Ik hoop wel dat de leidsters hem ook de kans geven om te wennen, en de volgende keer niet weer meteen gaan bellen. En een kort afscheid is oke, helemaal als ze het moeilijk hebben, anders hebben ze nog de "hoop" dat mama erbij blijft. Je kunt misschien wel duidelijk tegen Chris zeggen, "mama blijft nog heel even een kopje koffie drinken, en dan gaat mama weg, en kun jij fijn met de kindjes/leisdsters gaan spelen". Ik zou hem ook aan een leidster geven als je weggaat, en niet alleen op de grond achter laten.
pi_63669114
dankje voor de tips. Dat aan de leidsters geven deden we nu ook al. Alleen dat kopje koffie is misschien nog wel een plan..
De leidsters vonden het na 5 kwartier wel genoeg, omdat hij helemaal niks meer deed (spelen/eten/drinken/knuffel). Ze wilden hem niet te bang maken. Als hij nog iets had gedaan, hadden ze het wel langer geprobeerd, bijv tot de lunch. Maar hij was helemaal van slag, ook heel anders dan de 1e keer.
pi_63669200
Je ziet het vaker hoor, dat ze het de eerste (paar) keer leuk vinden en echt wel spelen, maar dat daarna het besef er is dat mama en papa er echt niet zijn. Best wel sneu, maar ze moeten er even doorheen.
pi_63669623
Ach Chris Bij Linde op de opvang is laatst ook een jongetje gekomen van ongeveer Chris' leeftijd en die vond het in het begin ook erg moeilijk om te wennen (inmiddels is ie gewend en is ie weer weg, maar da's een ander verhaal ) Hij moest in het begin veel huilen, soms als je alleen maar wat tegen hem zei. Het is volgens de leidsters toch moeilijker om te wennen als ze ouders zijn. Hij werd trouwens ook altijd opgepakt/vastgehouden door de leidsters als zijn ouders weggingen. Dat doen ze bij onze opvang met alle kindjes als je aangeeft dat ze er moeite mee hebben

Sommige ouders helpen de kindjes even op gang met spelen. Dus samen een puzzel maken aan tafel en dan moet het kindje het de 2e keer alleen doen want dan gaat mama weg. Of een boekje voorlezen want daar komen altijd andere kindjes bijzitten en voor je het weet ben jij dat stomme boekje nog aan het lezen voor andere kinderen van de opvang en is je eigen kind allang met 3 andere kinderen in een speelhuisje aan het ravotten
pi_63669768
Linde is trouwens helemaal weg van onze kat en sinds gisteren is de kat ook weg van Linde. Hij heeft namelijk ontdekt dat ze ook kattensnoepjes kan geven Hij pakt ze echt heel voorzichtig uit haar handje

O en ik heb een eigenwijs meisje als dochter. Als ik iets aan haar vraag weet ze heel goed wat ze wil:

Stiemie - Linde wil jij de poes een snoepje geven?
Linde - Neee (schudt heftig nee)
Stiemie - Wil je dan misschien zelf een koekje?
Linde - Jaaaaa!
pi_63670632
Linde wordt ook echt een wijsneusje
pi_63674451
kp vroeg?? laat zul je bedoelen nee grapje er wilde een dametje een flesje en daar mag mama niet meer meehelpen. 8 maanden en alles zelf doen.

marit het komt goed. hier is het al 8 maand bagger met slapen maar ooit komt het wel goed. mama's hebben paardenkracht.

deepfreeze komt helemaal goed hoor.

linda slimpie

nou ik ga een dame in bed leggen dan ga ik ook liggen was vanmorgen om 6 uur weer eruit moest met zusje mee naar school voor nepnagels
de oudste ligt al in bed die was zo moe van een dagje opa en oma
mama van 3 kids!
pi_63680316
Popples, jij hebt de belofte harder nodig! "het komt goed!" !!!!
jeetje, al 8mnd bagger...en al zeker 6mnd hopen op verbetering dus
  maandag 1 december 2008 @ 22:23:09 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63681843
Jippie,wij hebben sinds vandaag gezinsuitbreiding!!!
Ik kwam net thuis van mijn werk en daar lag onze Helix, het pluizige Duitse herder balletje op een kussen te tukken!
Anna vond het niet zo heel erg lachen nog, Helix is wat bijterig zoals pups dat kunnen zijn en dat is dan toch niet zo grappig.

Kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt voordat pups doorslapen? Hij zit nu te piepen in zijn bench.
pi_63681959
memmel..paar nachten heeft dat hier geduurd!
we hadden bench eerste 2 nachten op onze kamer staan, toen 2 nachten op de gang en toen beneden op de def. plek!

Dat bijten duurt langer

foto's ! ?
pi_63683800
Anna blij dat je weer thuis bent?

Agossie een mini hondje
Wanneer mag Pepijn komen spelen? Die wil IEDERE hond op straat aaien hoe groot ook.
Dat hij laatst op de kinderboerderij door een sint bernhard omver gelopen werd en ondergekwijlt dat interesseerd hem niks.
Mama heeft niks met honden...
pi_63688237
Memmel, dat klinkt heel schattig . Ik duim dat hij snel gaat doorslapen!
pi_63688386
Memmel heb je ook een foto van je nieuwe harige aanwinst? Lijkt me echt zo schattig als ze zo samen opgroeien.

Linde wilde laatste de hele vieze stinkende hond van een zwerver aaien dus ik: nee doe maar niet want dat vindt dat hondje niet zo leuk Zegt die man: o dat mag wel hoor Heb haar maar onder het mom van 'een beetje haast' in de kinderwagen gepropt en ben doorgelopen...

O ja slapen is hier nu al 2 avonden bagger en dat terwijl ik 's avonds nog hard moet leren voor mijn examens In een appartement is dat dan toch minder handig zeg maar.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:53:58 #103
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63688413
Ach, arme Chris... Klinkt inderdaad helemaal niet zoals ik hem "ken" van jouw verhalen DF.
Hopelijk gaat het morgen beter op het kdv en had hij gewoon zijn dag niet.

Memmel, jullie gezin blijft maar uitbreiden zeg! Gefeliciteerd met de komst van Helix

Bijdehante Linde

Popples en Marit, hopelijk zullen jullie 's nachts weer snel kunnen doorslapen. Geldt ook voor mezelf trouwens, die van mij wordt verreweg de meeste nachten nog steeds wakker

Pepijn ook al zo'n hondenliefhebber
pi_63688763
pepijn wat lief ben je toch.

memel nu zijn we wel benieuwd hoor
hier ging het met de hondjes heel snel. alleen de oudste hond(5jaar) is nu blind.

ach dat doorslapen komt wel goed ooit maar ik heb laatst bijna 2 weken 'vrij' gehad he.

linde slapen mama moet heel goed leren hoor.

devin jij moet ook slapen hoor.
mama van 3 kids!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:17:10 #105
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63689991
Wat een gebroken nacht....om half twaalf was het stil, om drie uur een hoop gepiep en toen om half zes weer. Helix dan, he, Anna heeft lekker geslapen.

Uit bed liep ze enthousiast op Helix af met een luid "Aaaai, aaaaai". Helix dacht: 'spelen!!' en begon haar te likken. Anna vond het niet zo grappig meer en begon hem van zich af te duwen met een leesboekje. Nouja, het went al een beetje, zullen we maar zeggen. Vandaag past mijn moeder op bij ons. Ik denk dat die zodra ik thuis ben haar bed in gaat!

pi_63692026
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 2 december 2008 @ 12:06:13 #107
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63692420
Achgos

Tis net alsof ze 'm commando's aan het leren is met dat vingertje zo
pi_63693048
Wat een leuke foto memmel!!! Wat een mooie pluizebol!

Tandje nummer 7 is een feit hier!!
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:42:19 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63693248
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef Yoni het volgende:
Achgos

Tis net alsof ze 'm commando's aan het leren is met dat vingertje zo

Ze wil geloof ik graag dat haar koffertje gedragen wordt.

Stiemie, gewoon even de jackpot winnen joh. Kun je straks prinsheerlijk in je eigen vleugel rustig zitten studeren terwijl Linde zichzelf in d'r goed geisoleerde 100 m2 grote speelkamer vermaakt
pi_63695272
wat een schatjes !!!!!
Zowel helix, maar ook Anna .. in die leuke korte pyjama !
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:10:39 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63695436
Ik kan het ook niet helpen dat mijn kind sneller groeit dan dat ik pyjama's kan kopen.
Ze had vanmorgen trouwens haar slaapzak uitgetrokken in bed. Hoe ze dat nou weer voor elkaar heeft gekregen...
pi_63695473
1 arm door het hoofdgat, andere arm door het hoofdgat en dan maar wurmen
zo gaat het hier.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:19:47 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63695708
zou ducktape helpen, denk je?
pi_63695750
wie weet, maar das vast weer niet pedagogisch verantwoord.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:40:14 #115
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63696164
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts

Waar P_iglet schreef :

Wat is dat toch met kids en koffie.
Ik had laatst per ongeluk de verkeerde sojamelk in geschonken. De mokka versie ipv de chocomel. Nou Pepijn vind het geweldig!! (Chocomel ook trouwens, dat is het enige wat hij goed drinkt, maar dan ehfet meneer pech want dat krijgt hij echt niet dagelijks)

Grrrr en waarom moet iedereen zich altijd zo nodig met je opvoeding bemoeien?
Net weer met boodschappen doen.
Pepijn blijft absoluut niet zitten in het karretje, daar klimt hij uit, met alle gevaarlijke gevolgen van dien.
Dat probeer ik dus 1 of 2x, werkt dat niet dan loopt hij verder mee. En als hij heel stront vervelend is dan gaat hij op mijn rug, maar dat staat garant voor krijsen.
Meelopen gaat vaak super netjes, hij blijft keurig van alle schappen af. Pakt alleen maar wat ik aanwijs. En blijft netjes binnen een straal van een meter of 10 op zichtafstand.
En daar zat vanochtend dus het probleem. Ik kreeg herhaaldelijk te horen dat het onverantwoord was dat hij los liep, en niet dicht naast me. En straks zou hij weglopen enz.
Dat het veel te vies is op de vloer van de supermarkt, te gevaarlijk en weet ik wat nog meer.
Met als toppunt de filliaal manager of bedrijfsleider ofzo die kwam melden dat kinderen onder de 2 niet los mogen in de supermakt Die zouden in een buggy of het karretje moeten.
Hallo, waar bemoeien mensen zich mee!!! Als hij nou alle schappen leeg zou trekken ofzo dan vind ik het wat anders, maar dat doet hij dus niet! Hij banjerd gewoon wat rond.

Hmzz..nog nooit meegemaakt..maar kan me heel goed voorstellen hoe 't Biggetje zich voelt.
Helaas kunnen we 't voorlopig ook niet ervaren, aangezien mijn dochtertje door haar nieuwe spreidbeugel niet meer in 't karretje past...en in 't autootje wil ze niet...

...maareh mag ik mijn dreumesje toevoegen aan de lijst van dreumï?
Causaliteit....dat is 't.
pi_63703794
ahhh anna

vandaag heeft mevrouw al een kerstcadeau gehad. ze heeft er echt de heledag meegespeeld
ik ga weer k*t voelen.
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator dinsdag 2 december 2008 @ 20:13:04 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63705776
Wat een lieve foto Memmel

Geef de naam en datum maar door van je dreumes Make-Yourself en dat zet ik het erbij in de OP.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:14:59 #118
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63705860
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Lois het volgende:
Wat een lieve foto Memmel

Geef de naam en datum maar door van je dreumes Make-Yourself en dat zet ik het erbij in de OP.
Bente geboren op 27-05 2007

dankje!
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:16:08 #119
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63705919
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:18 schreef Popples het volgende:
ahhh anna

ik ga weer k*t voelen.
Sorry...maareh..je gaat wat doen?!
pi_63706648
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:16 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

Sorry...maareh..je gaat wat doen?!
rot voelen. ben even flink down omdat schoonloeder naar de rechter stapt om omgang te willen over onze kids. maar goed we zien het wel allemaal ze heeft geen poot om op te staan.
mama van 3 kids!
pi_63706824
huh? sinds wanneer kan je omgangsrecht met kleinkinderen eisen??
pi_63707001
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:37 schreef p_iglet het volgende:
huh? sinds wanneer kan je omgangsrecht met kleinkinderen eisen??
niet, maar mevrouw denkt dat ze rechten heeft.
ik heb ze nooit wat aangedaan en heb ze nooit de kinderen ontnomen of wat dan ook.
maar ze mag niet oppassen en dat heeft tig redenen.
opa en oma hebben alleen rechten als er family life speelt dus het kind 5 dagen per week 1 jaar lang daar is geweest en dat is nooit zo geweest. maar toch ga ik dan weer aan me twijfelen en krijg dus de ergste dingen naar me kop gesmeten. maar goed ze gaat maar door en als haar advocaat daar komt die rent hard weg en begrijpt meteen waarom ik mijn kinderen daar niet wil hebben.
mama van 3 kids!
pi_63707050
pfff suc6 en sterkte!
pi_63707147
dank je wel.
mama van 3 kids!
pi_63707258
Popples... succes! en idd ook sterkte
pi_63708999
Pff dat is niet niks zo popples. Sterkte

Welkom Make-Yourself!

En Memmel wat een schatjes samen zeg!
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:51:41 #127
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63709187
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:33 schreef Popples het volgende:

[..]

rot voelen. ben even flink down omdat schoonloeder naar de rechter stapt om omgang te willen over onze kids. maar goed we zien het wel allemaal ze heeft geen poot om op te staan.

Kan me enigszins voorstellen hoe je je moet voelen...

Veel sterkte en laat je er niet onder krijgen!
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:45 schreef Stiemie het volgende:
Pff dat is niet niks zo popples. Sterkte

Welkom Make-Yourself!

En Memmel wat een schatjes samen zeg!
Dankje....weet nog niet of ik hier veel zal zijn, maar mijn tvp ligt er nu..
pi_63709225
aaaah lief Memmel! En dan bedoel ik ze allebei!
En wat een berg speelgoed!! Die hoeft zich niet te vervelen!

Welkom Make-yourself! Alles goed met Bente?
Vertel eens wat over haar!
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:26:57 #129
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63712726
popples, veel sterkte. klinkt erg heftig iig

anna met hondje is idd erg schattig

nijna, gefeli met tand 7 zijn er er al kiezen?
make_yourself, welkom
pi_63716502
Make-Yourself !
pi_63716651
kp niet uit kunnen slapen??

hoe is het vandaag met de dreumesjes?

hier is er al een flink de boel op stelten aan het zetten met de hond samen
mama kammen
mama van 3 kids!
  woensdag 3 december 2008 @ 08:49:21 #132
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63717259
*gaaap geeuw* Hier de hele nacht opgezeten met n krijsend van de pijn dreumesje die aan de chemisch ruikende luiers haar 5e tandje verwacht (of meerdere tegelijk zoals haar siert in de meeste gevallen) En even kijken is geen optie, houd de lippen stevig op elkaar als je wil kijken of bijt in je vingers En nu ligt mw heerlijk te slapen en kan ik niet meer slapen omdat ik over mn slaap heen ben
/einde klaagmodus
Verder zijn lief en ik en de huisarts weer in gesprek geraakt of we door moeten gaan met het vaccinatie programma aangezien Rachel er superheftig op reageerd (minimaal week ziek, koorts huilen niet willen eten, alles uit spugen wat er ook maar in komt en diaree) Mijn gevoel zegt al heel lang stoppen ermee, Lief vind het ook wel welletjes geweest vanaf de 3e en Huisarts sluit zich gedeeltelijk aan vanaf de laatste vaccinatie.
Maar zijn er hier ook Kindjes die zo heftig reageren op de vaccinatie's (DKTP /HiB cocktail) zoja wat hebben jullie besloten ?
Liefs Maffe
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63717386
jeejtje maffemuts wat erg. ik was denk ik allang gestopt.
mama van 3 kids!
pi_63717602
Helaas niet uit kunnen slapen, Meiden naar het kdv gebracht en snel weer mijn bed in. Stomme griep

Maffe, hier hebben ze er absoluut geen last van. Lijkt me eigenlijk toch best een lastige keuze....
pi_63717639
maffemuts je zou ook nog kunnen kiezen om de vaccinaties in 2en te geven. Of nog verder uigesplitst.
pi_63718081
beterschap kp
mama van 3 kids!
  woensdag 3 december 2008 @ 10:16:35 #137
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63718968
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Welkom Make-yourself! Alles goed met Bente?
Vertel eens wat over haar!

Dankje Karin....!

Met Bente is in principe alles goed...ze is eigenlijk in alle opzichten een gezond, vrolijk en levendig meisje.
We merkten na haar geboorte dat haar huidje steeds droger werd, waarna de huisarts ons op de meest lompe manier duidelijk maakte dat ze (erfelijke) eczeem had. We hebben eerst een tijdje geprobeerd haar met natuurlijk/homeopathische middelen te helpen, maar op een gegeven moment moesten zowel wij als de arts en verpleegkundige van het (antorposofisch) CB de conclusie trekken dat dit te heftig was. Uiteindelijk bleek de gang naar het ziekenhuis toch de juiste in dit geval. We zagen haar in tijd van 2 dagen veranderen naar een meisje dat rood zag van de eczeem naar een meisje dat straalde door haar gekalmeerde huid. Dit is inmiddels alweer een maand of 17 geleden en ondertussen zit onze omgang met haar eczeem in ons systeem en hebben we d.m.v. een bepaald dieet en de op 1 na lichtste hotmoonzalf alles onder controle. Al zijn situaties als verkouden/ziek-zijn en bijv. tandjes krijgen hét moment dat de eczeem weer heftiger opkomt. Dit is ook logisch...de weerstand vermindert en het lichaam reageert nog overdrevener op "zaken" die ze als bedreigend ervaart. Aangezien ze meestal een aantal tandjes tegelijk krijgt, zijn dit voor haar wel heftige periodes..onder andere natuurlijk ook door de hierboven besproken tandjespoep op haar toch al tere billetjes en "meisjesgedeelte" (:P).

Sinds haar zesde maand is definitief vastgesteld dat ze links een heupdysplasie heeft en rechts naast de -dysplasie ook een -luxatie. Hiervoor heeft ze eerst een Pavlikbandage gehad, die gelukkig al gauw werd opgevolgd door een (dynamische) Dr. Visser spreidbeugel. Hiermee heeft ze inmiddels gelukkig ook leren lopen. Twee weken terug zijn we echter weer op controle geweest in het ziekenhuis en daar bleek dat de voortgang er nog wel is, maar dat het nog steeds niet in orde is. Bijkomend nadeel is dat hoe ouder ze worden, hoe langzamer het gaat; bot wordt immers steeds harder en vormvaster. De chirurg gaf (na wat op hem inpraten van mijn kant) ook aan dat hij niet verwachtte dat het op 2,5 jarige leeftijd (dan zijn ze in principe uitbehandeld met orthopedische hulpmiddelen) 100% in orde zou zijn. Wat dan nog resteert is niet te zeggen; het blijft een grillig verlopend proces. Wij zijn inmiddels zo reëel dat we rekening houden met de (gevreesde) operatie. Vanwege het feit dat ze nu lopen kan en dus best sterk is in haar benen, was de Visserspreider niet meer afdoende; hij zou snel stuk gaan en ze zou haar benen te makkelijk uit de ideal spreidstand krijgen. Nu heeft ze dus een (starre) Campspreidbeugel. Dit heeft haar nu zeker 5 maanden teruggeworpen in haar (fysieke) ontwikkeling...ze kan nu niet eens meer fatsoenlijk kruipen, dus laats staan lopen.

Bente combineert twee heel duidelijke eigenschappen van mijn vrouw en mij; het (met frustratie gepaard gaande) ongeduld van mij en het doorzettingsvermogen van mijn vrouw. Het is dan ook niet lastig op op te merken dat ze eigenlijk erg ongelukkig is met deze nieuwe spreider. Daar komt bij dat je vanuit het ziekenhuis en de orthopedisch instrumentenmaker nauwelijks begeleiding en/of informatie krijgt.....je moet dus alles zelf verzinnen, opzoeken, uitvinden. Dat zorgt er vaak voor dat je je er best wel alleen in voelt. Gelukkig heeft de Vereniging voor Aangeboren Heupafwijkingen een goede informatieve site, waar je veel info kunt vinden.

Nu lijkt het alsof Bente alleen maar een zorgenkindje is, maar da's zeker de laatste 7-8 maanden helemaal niet zo. De eerste 10 maanden heeft ze heel slecht geslapen, maar da's gelukkig nu grotendeels anders.
Ze is erg vrolijk en speelt en babbelt honderduit...heeft humor waar ik af en toe versteld van sta en de tijd die ik met haar alleen doorbreng is af en toe een grote show van herkenning. Met haar donkere krullende haar en die grote donkere kijkers en haar guitige koppie ben ik, voor 't eerst sinds ik mijn vrouw heb leren kennen, weer verliefd!
quote:
Op woensdag 3 december 2008 07:11 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Make-Yourself !
Aloã Kpt Pannekoek....
pi_63718981
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:42 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Ze wil geloof ik graag dat haar koffertje gedragen wordt.

Stiemie, gewoon even de jackpot winnen joh. Kun je straks prinsheerlijk in je eigen vleugel rustig zitten studeren terwijl Linde zichzelf in d'r goed geisoleerde 100 m2 grote speelkamer vermaakt
Oh waar kan ik een lot kopen?
pi_63719105
K_P beterschap!

Make-yourself wel heftig zo zeg. Gelukkig blijft jullie meisje er lekker vrolijk onder

Maffemuts Linde reageert gelukkig niet zo erg als Rachel op de prikken maar ze krijgt er wel altijd hoge koorts van en is een paar dagen echt ziek. Ook heeft ze al eens een allergische reactie op een van de prikken gehad die zich uitte in galbulten. Gelukkig hebben we hier tot ze een jaar of 4 is voorlopig even alle prikken gehad.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:07:25 #140
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63720315
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:22 schreef Stiemie het volgende:
K_P beterschap!

Make-yourself wel heftig zo zeg. Gelukkig blijft jullie meisje er lekker vrolijk onder

Maffemuts Linde reageert gelukkig niet zo erg als Rachel op de prikken maar ze krijgt er wel altijd hoge koorts van en is een paar dagen echt ziek. Ook heeft ze al eens een allergische reactie op een van de prikken gehad die zich uitte in galbulten. Gelukkig hebben we hier tot ze een jaar of 4 is voorlopig even alle prikken gehad.
Nou...op 't moment met de nieuwe spreider moeten we goed ons best doen om haar af te leiden...haar humeur lijdt er toch wel danig onder.

Over de inentingen kan ik eigenlijk niets zeggen; Bente is niet ingeënt en alleen via klassiek homeopathische wijze beschermd tegen kinkhoest. We hebben ons hier in verdiept en aan de hand van informatie materiaal (brochures en dvd) van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken besloten om Bente (voorlopig) niet te laten inenten. Spreekt natuurlijk voor zich dat ik totaal geen oordeel vel over ouders die dit wel doen.
pi_63720596
Wat een leuke foto memmel.. Alsof ze de hond commandeerd haar koffer mee te sjouwen

Make-Yourself en Bente
Wat een verhaal, maar fijn dat Bente tussen de behandelingen door wel vrolijk is..

Popples, wat raar van je schoonouders. Daar moet een hoop wrok zitten willen ze zover gaan. Sterkte met alle beslommeringen.

Maffemuts, wat naar van die vaccinaties. Ik zou ze zo ook niet verder geven als het elke keer zo'n drama geeft.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:53 schreef Kersjes het volgende:
Ach, arme Chris... Klinkt inderdaad helemaal niet zoals ik hem "ken" van jouw verhalen DF.
Dit raakte me eventjes . Als Chris nou was gaan huilen, brullen, vechten, bijten of wat dan ook. Dan was het in ieder geval ons Chrisje nog. Maar hij was gewoon helemaal stil. Alsof hij op pauze stond totdat papa/mama er weer was

Vannacht een prutnacht gehad. Chris is wat verkouden, en dat slaapt niet lekker. Dus een paar keer wat huiltjes, en dan werd het ook wel weer stil. Maar fijn is anders. Vanochtend ook al om half 7 echt wakker. Maar daar zijn andere blij mee zo te horen..

Hij lag nu even in bed te slapen, maar ik hoor alweer wat lawaai. Maar dan hoeft hij vanmiddag bij het KDV in ieder geval niet direct naar bed. Dat laatste leek me ook nogal lastig, als hij die leidster nog niet vertrouwd. Straks even een bammetje, en dan om half 1 weer proberen. Papa staat in ieder geval stand-by
  woensdag 3 december 2008 @ 11:24:51 #142
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63720733
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een leuke foto memmel.. Alsof ze de hond commandeerd haar koffer mee te sjouwen

Make-Yourself en Bente
Wat een verhaal, maar fijn dat Bente tussen de behandelingen door wel vrolijk is..

[..]

Dit raakte me eventjes . Als Chris nou was gaan huilen, brullen, vechten, bijten of wat dan ook. Dan was het in ieder geval ons Chrisje nog. Maar hij was gewoon helemaal stil. Alsof hij op pauze stond totdat papa/mama er weer was

Vannacht een prutnacht gehad. Chris is wat verkouden, en dat slaapt niet lekker. Dus een paar keer wat huiltjes, en dan werd het ook wel weer stil. Maar fijn is anders. Vanochtend ook al om half 7 echt wakker. Maar daar zijn andere blij mee zo te horen..

Hij lag nu even in bed te slapen, maar ik hoor alweer wat lawaai. Maar dan hoeft hij vanmiddag bij het KDV in ieder geval niet direct naar bed. Dat laatste leek me ook nogal lastig, als hij die leidster nog niet vertrouwd. Straks even een bammetje, en dan om half 1 weer proberen. Papa staat in ieder geval stand-by
...ola! ja da's wel een troost...ze herpakt zich in de regel vrij snel, maar op een gegeven moment ben je 't gewoon zat en wil je voor je kindje en jezelf geen extra zorgen.

Hmzz..met 6.30 ben ik eigenlijk ook best tevree, maar da's natuurlijk per kind/ouder anders.
Kan me heel goed voorstellen dat je schrikt e.d. als je kindje ineens zo apathisch is....als je kind ineens heel anders is dan je hem/haar kent.

Sterkte...
pi_63721062
Even kort bijgelezen. Hier tot nu toe gelukkig weinig last van de prikken (wat verhoging en niet helemaal lekker zijn tot nu toe...).
Nog geen kiezen gezien, maar ik durf niet te voelen, want dan bijt ze...
Ze was al om 6 uur wakker vanmorgen, ik heb me nog maar een keer omgedraaid...
  woensdag 3 december 2008 @ 11:45:28 #144
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63721335
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:36 schreef Nijna het volgende:
Even kort bijgelezen. Hier tot nu toe gelukkig weinig last van de prikken (wat verhoging en niet helemaal lekker zijn tot nu toe...).
Nog geen kiezen gezien, maar ik durf niet te voelen, want dan bijt ze...
Ze was al om 6 uur wakker vanmorgen, ik heb me nog maar een keer omgedraaid...
Hahaha...ja dat bijten..dat doet Bente ook. Als ik haar nu Chamodent op haar tandvlees/doorkomende tandjes smeer dan draai ik wat sneller met mijn vinger; de vinger is dan breder (kan ze niet zo hard bijten) en ze bijt dan op de zijkant (minder pijnlijk).
Moet dan ook altijd inhouden om niet "au" te zeggen, want dat vind ze leuk en dan bijt ze alleen nog maar vaker en harder...
pi_63721672
wattenstaafje
pi_63721698
dat wou ik net zeggen
pi_63721757
ik was lekker eerder
pi_63721799
Wattenstaafje vind ik zelf onhandig omdat ik dan nog niet voel of ik de pijnlijke plek wel 'geraakt' heb. O ja nog een handige tip: niet direct na het Dentinoxen met je vinger in je oog wrijven
pi_63722309
Of het wattenstaafje in je oor doen
  woensdag 3 december 2008 @ 12:46:37 #150
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63723064
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:58 schreef Stiemie het volgende:
Wattenstaafje vind ik zelf onhandig omdat ik dan nog niet voel of ik de pijnlijke plek wel 'geraakt' heb. O ja nog een handige tip: niet direct na het Dentinoxen met je vinger in je oog wrijven
Wat jij zegt!...en je voelt beter hoe ver 't tandje is.

..heb geen ervaring met dentinox..maar 't klinkt alsof je ervaring mee hebt.
Van Chamodent krijg je altijd een beetje sticky fingers, maar 't helpt gelukkig wel...
pi_63723377
Tandenborstel.. Gewoon tijdens het tandpoetsen even erlangs.. Dat werkt hier nog het beste. En in het slechste geval heb je nog een hefboom op de kiezen weer vanelkaar te krijgen

Chris is weer op het KDV. Deze keer was het lekker rustig. Chris was er nu eerst even alleen. De rest lag op bed. Het afscheid was alleen iets minder gezellig. Weer brullen. Maar nu kan de leidster tenminste 1-op-1 aandacht geven. Ze zou een boekje met hem gaan lezen. Hopelijk trekt hij dan wel bij. Hopelijk wel
pi_63724458
Deepfreeze, kwam net even spieken hoe het was gegaan, hopelijk kan de leidster hem afleiden!
Vind het wel heel sneu voor jou zo hoor...

Make-Yourself, dat klinkt toch best wel heftig...en zo'n spreidbroekje, ik vind het altijd zo sneu staan!
En helemaal zielig als het haar belemmert in haar ontwikkeling. Moet ze hem de hele dag om, of mag hij soms wel eventjes af?

Maffemuts, hier ook wel wat ellende na prikken. Toch heeft ze alle prikken wel gehad, het is ook niet in me opgekomen om ze niet te laten geven. Die ziektes waartegen ze worden ge-ent lijken me nl heftiger als de reactie op de prik. Maar nu is de reactie bij Rachel nog wel wat heftiger als bij Meike. Meike krijgt vaak een dag of 2 koorts, en is vervolgens een week lang van slag. Je merkt dat de weerstand minder is, dus eerder verkouden enz. Maar, hoeveel prikken moet ze nog dan?

En wij gaan vanmiddag naar Sinterklaas!! Eens kijken hoe dat gaat! Ben benieuwd! Ik hoop dat ik vanavond wat foto's kan showen!
pi_63724583
Zo, net even gebeld. En het ging prima. Ze had hem goed kunnen troosten op schoot. En hij was nu voorzichtig de kat-uit-de-boom aan het kijken op de grond. Dus dat loopt wel los waarschijnlijk. Maar je slikt wel even, als je je kleintje nog hoort brullen als je over de gang wegloopt.
  woensdag 3 december 2008 @ 13:53:41 #154
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63724693
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Make-Yourself, dat klinkt toch best wel heftig...en zo'n spreidbroekje, ik vind het altijd zo sneu staan!
En helemaal zielig als het haar belemmert in haar ontwikkeling. Moet ze hem de hele dag om, of mag hij soms wel eventjes af?
..met de vorige spreidbroek hadden we vrede, omdat het Bente niet echt belemmerde. Nu is dat wel 't geval en elke keer dat ik haar verschoon en dat vervloekte ding in mijn handen heb, denk: "ik accepteer dit niet!".
Theoretisch moet dat ding 23 uur per dag om. In de praktijk komt dat neer op de tijd die je nodig hebt om te verschonen en evt. in bad te doen. Aangezien Bente vanwege haar eczeem maar 1x per week in bad gaat, heeft ze 'm in de regel en gemiddeld meer dan 23 u/dag om.
Ik denk dat 't ook juist averechts werkt als 't minder zou zijn (of het zou juist overdag af en 's nachts om moeten zijn), want dan zou ze 't denkelijk zelf ook nog minder accepteren.

Nu moet ze er mee om leren gaan. Ze kan inmiddels alweer wat staan, al glijden haar voetjes zijdelings weg.
pi_63724752
Kindje op mijn werk loopt ook wel met een spreidbroek, geen gezicht....maarre ze loopt!! ik vind het knap.

Chris, wat goed jochie!!!! Je maakt je mama helemaal blij!
(goed dat je even gebeld hebt!)
hoe laat haal je hem weer op?
pi_63724835
Waarschijnlijk rond half 5. Ik heb om 3 uur een afspraak op de uni, en dan pik ik hem op de weg naar huis op. Tenzij hij moe wordt. Dan gaan ze misschien wel proberen hem in bed te stoppen. Maar dan overleggen ze even met paps. Dat hij hem ophaalt en thuis in bed stopt, of dat we hem wat later halen, zodat hij lekker kan blijven slapen..
  woensdag 3 december 2008 @ 14:06:32 #157
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63724983
Hmzzz...lijkt net of ik hier ben om meelij te wekken...
pi_63725114
Dat valt wel mee hoor MY.. Bente heeft natuurlijk al heel wat meegemaakt.
Maar het klinkt niet alsof jullie zielig zijn
  woensdag 3 december 2008 @ 14:14:22 #159
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63725126
MY, wat een heftig verhaal over spreidbroeken en zo... maar je klinkt wel als een hele trotse papa, das altijd leuk

DF, fijn dat het al ietsjes beter gaat op het KDV! Nu maar hopen dat chris er ook echt kan slapen...

eli was uit logeren bij mn schoonouders gister, omdat ik cursus had tot 9 uur en PR ook iets had. is ergens toch wel heerlijk rustig, zo. je hoeft niet superstil te zijn, ja, voor 1 avondje als ik toch niet op tijd thuis ben om hem nog wakkeer te zien, vond ik het helemaal niet erg. ontaard, he, van mij?

en ik wil even zeggen dat er weinig schattiger is dan om met je eigen kindje van de auto naar huis te lopen, en dan bij ieder blaadje stil te staan en luisteren naar het commentaar (meestal DATTEH of PWIE oid ), terwijl hij stevig met zijn knuistje je vinger omklemt
pi_63725586
Hmm als dat al ontaard is Davinia...dan ben ik helemaal ontaard.
Meike gaat nl. elke zondag bij opa en oma slapen....
Anders moet ik haar op maandag al om 6.15 u uit bed plukken.
Oma vindt het helemaaaaaaaaaaaal niet erg, en Meike ook niet.
Die hebben dan lekker hun oma-kleindochter ochtendje.
En zondagavond is het ook heerlijk, inderdaad niet zo stil hoeven te doen, en geen dromende Meike die onze nachtrust komt verstoren ;-)
  woensdag 3 december 2008 @ 14:34:27 #161
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63725594
xxxkarinxxx ze heeft de serie van dktp/hib vorige maand afgerond.
dus in totaal nog 3 te gaan volgende maand de 1e BMR/MenC en dan ook ongv 2 jaar er weer af.
nog 3 voor de boeg dus tot 9 en op haar 12e dan nog dat baarmoederhalskankervaccin welke ook opgenomen is in het vaccinatie programma alleen nog niet in het groene boekje. ( vertelde het CB de laatste keer tenminste en is er ook handmatig bijgeschreven in het boekje)
Gewoon n stuiterballetje
pi_63725642
Maffemuts, dan zou ik er toch wel mee doorgaan.
Het is nu nog 1 keer (daar reageerde Meike trouwens wel minder heftig op)
en dan tot het vierde jaar niet meer. Tegen die tijd kan ze er wie weet ook wel wat beter tegen.
Daar zou ik nu bij voorbaat nog geen nee tegen zeggen.

Zo en nu ga ik mijn dochter wakker maken, die moet nog in de mooie kleren gehesen worden, en mama moet haar haren nog vlechten....tis wat voor zo'n ouwe baas
pi_63732042
Zo.. Dat was een gezellig dagje KDV. Het viel uiteindelijk wel mee. Hij had wel even erg gehuild toen ik wegging. Maar kroop tegen de leidster aan voor troost. Dat is natuurlijk al een begin. En langzaam had ze hem laten wennen aan de speelruimte. En hij heeft zelfs even geslapen. Hij had even 5 minuutjes gehuild toen de leidster hem in bed had gelegd, en was toen maar gaan slapen. Het was maar een half uurtje. Maar toch wel geslapen. Ze waren alleen vergeten om Chris zijn drinken in een fles aan te bieden, als hij de tuitbeker zou weigeren. Nou had hij 's ochtends behoorlijk gedronken. Maar toch van half 1 tot 5 uur geen drinken gehad. We moeten nu thuis ook maar wat meer oefenen met de tuit..
En vrijdagochtend nog een keertje extra wennen.
pi_63733546
Fijn dat het toch wel een beetje goed gegaan is deepfreeze.

hier is papa en mama's beroepsdeformatie blijkbaar besmettelijk

Pepijn was met papa mee naar het werk vanmiddag, toen ik hem daar op kwam halen hadden we hem voor de grap even in een vrij kleine rolstoel gezet. En meneer reed er zo mee weg, tot sturen aan toe. Croste zo heel de gang door
pi_63734471
Heerlijk he Davinia. Dat je gewoon de tv even lekker hard kunt zetten, de wc kunt doortrekken met de deur gewoon open of lekker onsubtiel de vaatwasser kunt legen met veel herrie. Linde gaat komende vrijdag bij mijn ouders logeren. We zien haar dan zaterdagmiddag weer als we hier Sinterklaasfeest gaan vieren.

Fijn dat het zo goed gegaan is met Chris hij de opvang. Zal vast een hele grote opluchting zijn Deepfreeze

Hoe vond Meike Sint en Piet? Ik had vanmiddag ook Sint-feest op mijn werk en Linde is gewoon totaal niet bang. Ze gaf zwarte piet een handje en wilde zo met hem aan zijn hand meelopen Verder heeft ze heerlijk pepernootjes gegeten en gedanst op de sinterklaasliedjes Sint heeft voor haar een hondje aan een touwtje meegenomen dat je dus achter je aan kunt trekken en een boekje "Klipperdieklop"
pi_63735255
#$%$#%&^%&%! net een heel verhaal, dataservers te druk
probeer het later nog eens grrrrrrrrrrrrrr

Fijn zo Deepfreeze!

We hebben een hele leuke middag gehad. Meike was ook totaal niet bang. Ze gaf Sint een handje, en vertelde dat ze blauw zo'n mooie kleur vindt. Verder zei ze overal "ja" op wat Sint vroeg haha
Ze was nog begonnen om samen een liedje te zingen maar toen ging piet zo raar dansen dat Meike er accuut mee stopte....haha
Ik parkeerde haar nog even bij Piet op schoot voor een foto, toen de foto gemaakt was bleef Meike nog een poosje gezellig op schoot zitten. Ook samen met Piet het kado uitgepakt (een prentenboek van Kippiekip)
We hebben als ouders ook ontzettend genoten, normaal moet Meike niks hebben van vreemden, maar de laatste weken gaat het steeds beter. We kregen ook van de collega's van mijn vriend te horen dat Meike zo'n vrolijk ding was. Ze was gezellig tegen iedereen aan het kletsen, en overal pepernoten bietsen haha

En dan hier het bewijs
  woensdag 3 december 2008 @ 21:11:43 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_63736505
Heel mooi Karin!! Fijn dat het zo leuk was!!
pi_63736778
pepijn

meike wat ben je mooi en samen met piet op de foto.

linde boffert
mama van 3 kids!
pi_63738350
Meike, gezellig met piet op de foto!

Die pepijn, handig ventje .

Linde ook al verwend door Sint, leuk!

Chris, ik vind je wel stoer zo op het KDV

Mirte heeft zich vanmiddag uit zitten sloven toen ik mijn oud-collega's op bezoek had. Eerst even de kat uit de boom gekeken, maar daarna ging ze hele verhalen houden (ik versta het alleen niet, maar heel serieus inclusief handgebaren enzo). En maar druk met een propje papier, hahaha.
Ze lijkt ook heel vaak woorden na te willen zeggen, het woord zelf maak je er nog niet van, maar het klinkt dan wel een beetje zo. En ze zegt: "tuut-tuut" (ze heeft de trein van little people en die doet tuut-tuut en blijkbaar heb ik dat vaak gezegd, nu zegt zij het ook).
Ik heb haar haar geknipt vanavond... Matje in de nek even wat rechter gemaakt... best aardig gelukt geloof ik.
  woensdag 3 december 2008 @ 23:28:12 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63742069
Anna heeft vandaag op de creche haar Pietendiploma gehaald. Ze is nu volleerd 'pakjes in schoorsteen-gooier', kan een pietenkoprol maken, kan over daken lopen en zo nog wat kunsten.
Bij Anna op de creche hebben ze groepsoverstijgend werken en mogen de oudste dreumesen af en toe een activiteit met de peuters meedoen. Afgelopen maandag was dat dus gymnastiek.
pi_63742521
Pepijn !! wat knap !

Memmel, leuk die aktiviteiten!
Hoe is het met de pup !?

Nijna, wat leuk dat 'geklets' he ?!
Meike, je bent stoer ! Zomaar bij zo'n piet op schoot !

hier niet veel te melden, ik geniet elke dag weer van hoe ilse is .. zó ondernemend/ondeugend/knuffelig/fantasierijk ... heerlijjk !
Zo mag ze echt nog wel jaren blijven!

(wederom 2x een poep-melding vandaag trouwens! )
pi_63746641
mirte weer weer een mooi kapseltje.
pietje anna goed hoor
marit het begin is er toch. hier was het ook 2 weken lang en nu helemaal niets meer.
geniet van je meisje want groot zijn ze zo. brrrr over 2 jaar gaat die van mij naar de basisschool.

ik ga ze eens vermaken. tot later
mama van 3 kids!
pi_63746791
Anna, een heus pietendiploma, stoer hoor
pi_63748492
* Tjonge Anna, je weet nu dus al wat je later wilt worden...! Een heuse Piet!
* Goed zeg, dat Ilse poep meldt! Handig voor jou als mama, dat scheelt weer rode-billenwerk, en het is natuurlijk het begin van het zindelijk zijn. Meike wil trouwens niks meer van het potje weten, en doet alles weer vrolijk in de luier. (nadat ze dus 2 keer op het potje had gepoept, en 1 keer geplast) We forceren niks, het was leuk geweest, maar ze is nog zo jong, en het gaat al zo hard. We merken het wel als ze er aan toe is.
* wat heb je voor vermaak uit de kast getrokken Popples?
* leuk he, Nijna, zo pronken met je dochter! en dat je dat aandurft, zelf haar haren knippen, dat durf ik echt niet!
pi_63748568
de little people safari trein, en ze heeft de tekenbord. dus genoeg mee te spelen. maar toch mama helpen met de vaat is leuker
net het zandkasteel afgelopen zegt ze zo mooi: tot de volgende keer sasha
ga zo maar eens verven de jongste ligt op bed dus nu kan het.

jullie nog plannen vandaag?
mama van 3 kids!
pi_63748734
Hmmmm ik moet werken straks.....

Dus Meike gaat straks weer met haar vriendje Maxim spelen bij oma.
Ze geniet nu nog even na van de "nooties" die ze gister van zwarte piet kreeg
pi_63748963
nooties heerlijk.

wij gaan zo de piek voor de kerstboom maken. denk dat ik ook nog wat ballen laat knutselen vind ik wel zo leuk lekker kindjes kerstboom.
mama van 3 kids!
  donderdag 4 december 2008 @ 10:32:22 #178
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63748999
MY ik weet niet of het al bekend is bij je maar bij de VAH kun je allerlei hulpmiddelen huren en tegenwoordig zelfs een goedgekeurde autostoel.

Popples wat zegt je lief van de plannen van je schoonlo(e)uders? Lijkt me een erge vervelende situatie namelijk... Verven is leuk trouwens.

Meike wat goed dat je niet bang was voor de sint en Chris het is best wel gezellig daar hoor!!!

Anna een echte Anna-Piet hebben we erbij hihihi...

Knuffel voor alle andere dreumesjes!
pi_63749173
mibos hij zegt zelf dat ze me aan het etteren zijn. maar goed ze doen maar. ik heb alles hier zwart op wit staan wat ze gezegd heeft(msn logboek) behalve wat er zo besproken is. maar goed ik ben er klaarvoor alleen ben ik me nu vanalles andere dingen in mijnhoofd aan het halen(kinderbescherming als ze die op me afstuurt of weet ik veel wat ze wil doen).maar dit speelt al 2 jaar zo sinds ik zwanger ben van de oudste. voor de operatie heb ik een stokje voor gestoken dat het liedje weer opnieuw begon en nu is ze weer de hele week bezig want zij is jarig en de oudste en de feestdagen en dat gaat ze missen natuurlijk. ik heb ze nooit het zien van de kids ontnomen maar ik wil ze niet alleen hebben bij hun.
verdere via pm als je meer wilt weten want het is offtopic
mama van 3 kids!
pi_63749324
Pepijn, wat gaaf dat je zo rondcrosst!

En Linde, Meike en Anna aan het zwartepieten. Gisteren op het KDV kwam ik ook allemaal peuters tegen met zwarte wangetjes

Chris ligt alweer in bed.. Toch wat last van zijn verkoudheidje. Vannacht gelukkig wel goed geslapen met een lading Luuf op zijn borstkas.
pi_63749865
Karin, ik heb alleen de achterkant recht geprobeerd te knippen, de rest durfde ik niet aan. Had ook manlief nodig die zorgde dat ze nog enigzins stil bleef zitten, hahaha. Ze zit nu naar voren met haar hoofd dan is het toch niet heel recht, maar als ze haar hoofd gewoon heeft dan valt het niet op en lijkt het een stuk netter. Hopelijk groeit het nu wat evenrediger langer... een volgende keer is voor de echte kapper ;-).
Heerlijk nooties!

Popples, wat lijkt me dat irritant zeg .
pi_63751424
Kom net uit het zkh met Pien. Ze was gevallen en de snee boven haar wenkbrauw moest gelijmd worden. 4 man personeel nodig om haar op dat bed te laten liggen

Ze zit nu heerlijk te eten en praatjes voor 10. Floor liet ik keihard huilend achter op het kdv. Ze had me gezien en ik had alleen even oog voor Pien...Ze moest zo hartverscheurend huilen... , dat deed me wel wat, zeg.

Maar goed, met Floor gaat het ook prima. Die zit heerlijk te eten op het kdv en is lekker vrolijk. Pien gooi ik lekker in haar eigen bed.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:08:58 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63751437
Och jee. Wat sneu voor beide meiden zeg!
pi_63751763
KP, gelukkig Pien weer geplakt... En Floor beetje van de wap, gelukkig lekker naar haar zin nu op t KDV.
pi_63752294
dat is schrikken zeg. wat sneu voor beide dames.sterkte.
mama van 3 kids!
pi_63756402
Popples sterkte met de situatie. Lijkt me erg rot en vermoeiend.

Ach arme Floor en Pien. Fijn dat ze allebei weer vrolijk zijn.

Wat leuk Meike met piet op de foto. Wat is ze groot aan het worden.
pi_63757586
Ha Appelsap! Alles goed met jou en Damian? Lang geleden zeg

Meike wat zit je daar mooi zeg bij Piet

En arme Floor en Pien. Is ook wel raar natuurlijk als je je moeder binnen ziet komen en ze neemt alleen je zus mee Is alles nu goed met Pien?
pi_63758044
Och arme Floor en Pien.. wat lijkt me dát een naar gevoel: je kind zo horen huilen maar gewoon écht even alleen met de ander weg moeten!

Over 1,5week gaat Sanne ochtendje oefenen op het kdv.. hun voorstel dat ik haar rond 11uur weer ophaal.
Nou, ik zag dus soort Floor/Pien-tafereel voor me; alsof Ilse me om 11uur weg laat gaan met alleen haar zusje? Nu dus zo geregeld dat Sanne ook gewoon tot 12uur blijft
pi_63758332
deze kán ik jullie niet onthouden..mijn lieve ondeugende ilse

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63759154
Stiemie, lief dat je het vraagt.
Ik heb het echt enormmmm druk dus ik laat me hier inderdaad niet zoveel zien.
Met Damian gaat het super. Hij heeft het erg naar zijn zin op het KDV, maar ik begin nu wel te merken dat hij mij en zijn papa af en toe flink mist. Hij gaat 2,5 dag naar het KDV en ik ben verder 2 avonden in de week weg. Het is gewoon erg gezellig met hem.
Hij kletst de hele dag door, hele zinnen komen eruit en we hebben af en toe al echte leuke gesprekjes.
Verder vindt hij eigenlijk alles wel prima en gezellig. Knutselen is zijn nieuwe hobby en zingen vindt hij ook erg leuk.

Ilse wat een klein boefje ben je, heerlijk!
Dat heb je goed geregeld Marit. Lijkt me anders best een drama.
pi_63759319
Ilse

Hoi Appelsap .
pi_63775174
Sanne heeft voor het eerste hele nacht geslapen... van 23:15 tot iets voor 07uur
Helaas zaten we om 6uur al met ilse in bed ! Toch een feestje om Sanne hoor!
pi_63776302
wat goed zeg marit nu door blijven gaan zo.

appelsap wat leuk wat van jullie te lezen.
mama van 3 kids!
pi_63777126
Marit, van 12 tot 6 slapen is toch een mooi begin. En morgen Ilse ook lekker tot 7 uur
En wat een heerlijke foto's

Appelsap, leuk om te lezen dat het bij jullie goed gaat.

En arme Floor en Pien. Zijn ze al wat bekomen van het gedoe van gisteren?

Het is hier stil in huis.. Chris zit weer op het KDV. Beetje rare dag. Ze hadden beide babygroepen samengevoegd, en de leidster van maandags was er nog niet. Gelukkig wel een lief meisje die Chris overpakte. Even brullen natuurlijk. Maar toen ik de deur uit liep was het stil. En door de ramen zag ik dat hij nog lekker tegen dat meisje aan zat. Nog 2 uurtjes, dan mag ik hem weer halen
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:31:27 #195
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63777374
Df, dat lijkt goed te gaan, dan!
Fijn! Zal vast een opluchting zijn
Ben je nu ook aan het werk voor je studie al?

We hebben gister sinterklaas gevierd, en eli is echt schandalig verwend. We trekken ieder jaar lootjes, en iedereen had Eli getrokken
De score:
garage van fisher price (ja, de garage, wie is er niet groot mee geworden? )
zingende slak (wordt dus verbannen naar zijn kamer samen met de herrietelefoon)
my first puzzle van winnie the pooh
blokjesboerderij, lekker simpel
zo'n mini-driewieler (blijft bij schoonouders, waar hij iedere vrijdag is)

Goed he?

we maakten alleen de fout om eerst de zingende slak uit te pakken, dus meneer had nog alleen oog voor slak, en wilde de rest niet meer openmaken
pi_63777451
Davinia, normaal wel, maar vandaag mag ik tassen pakken, cadeautjes inpakken en de auto inladen. Om Sinterklaas bij Opa en Oma te gaan vieren.. Het kwam dus stiekem wel goed uit dat hij een ochtendje extra mocht komen oefenen.
Maar na het weekend is het wel het plan om weer stevig aan de studie te gaan.

Eli, wat een mooie cadeautjes!
pi_63777654
Appelsap fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat!

Eli wat ben je verwend zeg! Ik moest wel lachen om je slak hoor

Linde heeft bij de opvang ook een Sintcadeau gekregen: een auto en een mondharmonica. Ze krijgt zowaar al een beetje geluid uit die mondharmonica. Is ze meteen helemaal trots als het lukt

Straks ga ik haar samen met mijn moeder ophalen bij de opvang. Ze logeert daar dan tot morgenmiddag. Dan vieren we hier sinterklaas. Ik heb morgen van 10 tot 13 uur examen en dan weet ik tenminste zeker dat ik geen gebroken nacht heb vannacht. Al slaapt ze alweer 2 nachten keurig door. Dan ga ik nu mooi een paar uurtjes leren.
pi_63778200
eli schandalig verwent, veel speel pelzier.
deepfreeze komt allemaal wel goed met chris.
stiemie succes morgen

wij doen geen sint dit jaar. volgend jaar snapt ze het wat meer. voor kerst hebben we wat kleine cadeautjes gekocht. gisteren kerstballen gemaakt en de piek. ziet er gezellig uit
ik wilde gisteren een foto maken dus ik de cadeautjes eronder gelegd mevrouw hele tijd: cadeautjes mama cadeautje. dus ik heb ze maar snel weggehaald. ze heeft er 1 gehad.
mama van 3 kids!
pi_63781879
Haha ja Popples, wachten daar snappen ze natuurlijk nog helemaal niks van.
Meike zag woensdag bij het Sintfeest natuurlijk al heel gauw een rubberboot liggen met alle kadootjes erin, ik moest haar er echt bij wegtrekken. En toen kreeg iedereen een kadootje en was Meike pas als laatste aan de beurt..... Dat was op zich wel jammer, want de kinderen waren allemaal erg onrustig intussen. Na anderhalf uur ben je het als kind ook wel zat om rustig te luisteren.

K_P hoe is het nu? heb je nog geluk dat ze niet met z'n 2en een gat in het hoofd vielen dan, aangezien ze ook nog wel eens de neiging hebben om dingen samen te doen.

Whaaaaah ik werd echt even gek vanmorgen. Meike is echt ondeugend aan het worden. Vanmorgen was ze bezig om een dvd-tje te verwisselen. Ze was ook not amused dat ik daar boos om werd. Dus toen ging ze maar bij een verboden kastje liggen te prutsen....verder kan ze bij de deurklink...niet handig.

Stiemie, succes met je examen!
Haha Davinia, leuk he al dat lawaaispeelgoed!
En Deepfreeze, hoe was het verder gegaan op de creche?
Meike krijgt vanavond voorlopig haar laatste kadootje, een kassa van Fisher Price.
pi_63782265
die kassa is leuk. wij waren bij andere mensen en die hadden die ook ze heeft echt 2 uur met dat ding zitten spelen.

1,5 uur wachten pfffff zelfs een volwassene zou het niet halen van nieuwsgierigheid.

oef dat ontdeugend zijn kennen wij ook. gisteren weer een keer in de hoek. tja een stoel is om te zitten en niet om op te staan.
die dvd speler weet adam hier ook ze heeft mijn dvd spelen gemold, nu is de playstation aan de beurt want opa wilde een spelletje spelen maar kon niet want mevrouw had hem even heel vies en eruit gehaald
mama van 3 kids!
pi_63782270
Je hebt het er maar druk mee Karin, met je ondernemende dametje . *adem in... adem uit*
pi_63782479
Haha ik hoor jou over een poosje nog weleens weer.
pi_63782625
Dat vrees ik ook... .
Het is niet altijd even handig al die dingen die ze ontdekken, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien wat ze soms zelf bedenken en uitproberen met wisselend succes .
pi_63782646
Stiemie, succes morgen. Fijn dat Linde lekker mag logeren!
Karin, dus jullie deurkrukken mogen ook omhoog.. Chris viel hier vorige week ook met de deur in huis (of eigenlijk de bijkeuken )

Het KDV-drama lijkt wel mee te gaan vallen. Hij had vanochtend maar even gehuild, en zijn sap en fruit geweigerd. Maar de rest van de ochtend was redelijk gegaan. Hij was wel iets huilerig, dus ze hebben hem ook nog in bed gestopt. Hij heeft daar dus geslapen, en zijn boterham gegeten. Dat vind ik wel een goed teken.
Maandag breng ik hem wel eerder, tijdens de gewone uren. Nu kwam hij vlak voor het fruit binnen, en was dan nog verdrietig. Ik hoop dat als hij eerder komt, dan het ergste verdriet over is en wel aan het fruit wil.

En wat ook niet helpt: Chris heeft een hoektand! Zomaar opeens. En wij maar denken dat hij een nacht slecht had geslapen door de verkoudheid. Hij is al door, dus het ergste drama is ook alweer voorbij.
pi_63782865
Gelukkig maar Deepfreeze, het komt allemaal wel op z'n pootjes terecht met Chris!
En deurklinken omhoog, zoals ik er nu over denk wil ik dat niet. Ze moet maar gewoon luisteren.
Maar goed, dat zeg ik nu.
We hebben al wel besloten om een knip op de achterdeur te doen anders staat dametje steeds op de pantoffels buiten.
pi_63784877
Hahaha die Meike! Boefje! Karin ik wil ook de deurklinken niet omhoog gaan zetten hoor. Net zoals ik geen spullen weg wil halen omdat Linde in de kamer is. Natuurlijk wel echt gevaarlijke dingen, maar van planten en dergelijke moet ze gewoon afblijven. Kijk je trouwens wel uit met je knip op de deur? Wij hebben er 1 boven en 1 beneden op de deur en laatst had Linde bijna mijn moeder op het balkon opgesloten Die onderste gaat er binnenkort dus af.

Deepfreeze dat klink alsof het helemaal goed gaat hoor. Fijn zeg! En dan ook zomaar een hoektand

Ik ben net samen met mijn moeder Linde gaan ophalen bij de opvang en ze is nu met mijn moeder mee. Mijn moeder belde net nog om te zeggen dat Sint en drie pieten in de tram waren gestapt. Linde vond het prachtig en ze heeft ook nog lekkere pepernootjes gekregen!
pi_63785776
Karin dat klinkt allemaal heel erg bekend.
Damian kan de deuren ook al een tijdje openmaken en hij heeft ook al regelmatig buiten in de achtertuin gestaan in zijn romper. De knip gaat hier ook op de achterdeur. Verder hebben wij de klinken niet omhoog gezet. Damian luistert prima en weet heel goed welke deuren hij wel en niet open mag doen.

Damian kan tegenwoordig zelfs helemaal zelf uit bed en van zijn kamer komen. Hij probeerde telkens uit zijn ledikantje te klimmen dus nu hebben we er een aantal spijlen uitgehaald. Hij kan er zelf in en uit.
Het is al een maand zo maar hij is er pas 2 keer zelf uitgekomen. Hij blijft netjes liggen en roept je tot je hem komt pakken. Makkelijk hoor, zo'n kind.

Ach arme Chris, hopelijk is hij snel minder verdrietig.
Damian heeft ook een tijdje gehuild als wij hem wegbrachten naar het KDV, terwijl hij het toch ontzettend naar zijn zin heeft. Het is ook weer over gegaan hoor, maar zielig is het wel.
En een hoektand door, die zijn best gemeen.

Ik ben net voor het eerst in maanden weer gaan zwemmen met Damian. De vorige keer vond hij het maar eng maar nu vond hij het helemaal geweldig. Hij wilde er maar niet uitkomen en is wel 100 keer van de glijbaan af geweest. Dat gaan we dus vaker doen.
pi_63786540
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:15 schreef appelsap het volgende:
En een hoektand door, die zijn best gemeen.
Ik had het verhaal van Meike (en haar koortsstuip) nog vers in mijn achterhoofd. Was al bijna bang voor die hoektanden. En dan zomaar, zonder (herkenbaar) aan te geven tandpijn te hebben. Zo mogen de laatste 7 ook wel door..
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:49:42 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63800836
Ach arme flensjes toch! En arme K_P, hartverscheurend om een van je meiden huilend achter te moeten laten. Gelukkig viel de schade mee.

Haha, ik moet altijd zo lachen om die capriolen van Meike en Linde
Echte bijdehante dametjes met een sterke eigen wil

Ilse met d'r mooie roze muts! Zeker zelf opgezet?

DF, fijn dat het beter gaat op het kdv Veel plezier bij je ouders dit weekend!

Damian, Devin en ik geven je 100% gelijk: de glijbaan is ook geweldig!

Eli met z'n zingende slak Wat moet ik me erbij voorstellen eigenlijk?

Devin is gisteren ook verwend door Sinterklaas. We vierden het bij M's broer en alle 4 de kinderen kregen bij elkaar een mega-stapel kado's!
De buit van Devin bestaat uit:
een vliegtuig van Little People, een boekje van Winnie The Pooh, een zacht kegelspel, een doos met rubberen dino's, een kerstbal met z'n eigen naam erop en een trein van Little People.
En we zijn nog niet eens klaar, vanmiddag bij mijn ouders krijgt hij ook nog kadootjes

We waren gister pas om 21:45 thuis en Devin is al die tijd wakker en gezellig geweest. En hij ligt na 2 korte nachtelijke drinksessies nu nog steeds te slapen

edit: terwijl ik op invoeren klikte kwam er ineens een oorverdovend gebrul uit Devin's kamer
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:05:54 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63800969
Anna heeft gisteren van de sint haar driewieler gekregen en een boerderij van little people en een piano met allerlei dierengeluiden erin.
En mama had natuurlijk ook een mooi cadeau: toch een kloppend hartje op de echo. Wat was dat een angstig uurtje.

Maar wel een gebroken nacht: om half drie ging het alarm hier af, iedereen klaarwakker en de oorzaak niet kunnen vinden, waarschijnlijk storing. Maar wat ben ik moe nu zeg...
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:41:55 #211
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63801950
strakjes lekker met anna mee middagdutje doen Memmel
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:54:12 #212
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63808851
Hopelijk keert de rust snel weer bij al die vreselijk verwende monstertjes!

Hier een kind wat het volgens mij niet zo naar haar zin heeft bij ons.;)
Luuke, pap en ik kregen alledrie een kus. Lief en fijn. Daarna pakte ze een tas, deed die om haar arm en onder luid "Dag, dag, doei' geroep en gezwaai liep ze naar de voordeur. Baby Born gaat een avondje uit. O, wat hou ik toch van die ieniemienie, ik moet zo vaak hard om haar lachen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63811235
Wat grappig Lishe

Een aantal mensen vroegen hoe het nu met Yana('s gehoor) gaat dus vandaar even een update Ze hoort naar ons idee best wel veel en goed, maar wij weten ook niet beter. Volgens de artsen hoort ze ook een hele hoop niet. Vooral hoge tonen hoort ze niet goed. Ze kan ons over het algemeen nog wel verstaan, maar kent ook al een hoop gebaren En dat maakt het allemaal een stukje makkelijker. Wij zijn nu voor haar op zoek naar een kdv of psz waar ze lekker met leeftijdsgenootjes kan spelen en we hebben ook al her en der gehoord dat men geen bezwaar heeft om haar in de groep op te nemen ondanks dat ze slechthorend is. Ook wel een aantal afwijzingen gehad en dat is wel moeilijk. We gaan binnenkort een kijkje nemen bij de verschillende opties en dan een keuze maken Het zal haar vast en zeker goed doen want ze houd erg van andere kindjes en spelen Ook wel lekker voor mama, even rust Van de baby in mijn buik snapt ze nog helemaal niets natuurlijk maar ze geeft m'n buikje wel kop(stoot)jes af en toe En ze loopt stapjes los! Nog wel wat onhandig, maar ze loopt! Echt super om te zien
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_63813054
Yana, stapjes los wauw! En al een hoop gebaren kennen, knap hoor!

S_oepstengel, de trots straalt van je post af, heerlijk .
Mooi he al die dingen die ze leren in zo'n eerste jaar
  zondag 7 december 2008 @ 00:22:11 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63815763
Yana loopt! Wat fijn!
En een kloppend hartje voor memmel, ook fijn!

Kersjes, onze schreeuwslak lijkt op deze http://www.fisher-price.com/nl/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=41940&index=4&pos=3
maar die van ons zingt het A-B-C

DF, fijn dat er een hoektand door is!

Hier zie ik allemaal bobbels, maar geen hoektanden of kiezen door. ooit zullen ze komen, ik merk het wel.

(Ik was nog de duplo-ambulance vergeten te vermelden bij de kado's. dat krijg je als schoonzus + vriend medicijnen studeren )
pi_63819196
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:22 schreef DaviniaHR het volgende:

Kersjes, onze schreeuwslak lijkt op deze http://www.fisher-price.com/nl/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=41940&index=4&pos=3
maar die van ons zingt het A-B-C
Wij hebben ook een ABC zingende slak. Paars huisje, geel hoofd en blauwe wielen.

Klein boefje hier maakt de la open en zit echt zo naar me te kijken van: ik weet dat het niet mag, ga je er nog wat van zeggen of zal ik hem nu ook gaan leeghalen...
pi_63819261
whahaha nijna en wat heeft ze gedaan?

lena

eli wat ben je verwend zeg.

hier gaat het goed met madam. gisteren was ik de jongste in houtgreep aan het eten geven en ja dan weet de oudste natuurlijk wat ze moet doen. ja de kast leeghalen waar ze niet in mag
dus ik fluit dan komt manlief beneden en dan zegt ze automatisch mag niet, stout

even later had ze het klokje van de aquarium verdraaid dus die ging aan wanneer hij uit moest . en uit wanneer hij aan moest. dus ik manlief naar beneden geroepen en hadhaar gezegd dat ze papa sorry moest zeggen. komt man lief aan zegt mevrou sorry papa sorry. nou je kon ons op rapen we smolten
en de hele dag pieter post zingen en op het eind snoesje roepen.
mama van 3 kids!
  zondag 7 december 2008 @ 09:25:14 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63819272
Hey Karin, een kassa, dat klinkt leuk! Ga ik ook eens even naar kijken, Dean heeft iig veel interesse in mijn portemonnee .

Wat een schattige hond hebben jullie Memmel.

Dean is ook schandalig verwend...4 boekjes ( twee over auto's en traktoren met van die trekflapjes, 1 x "Op het potje" en 1 "Gruwelijke Rijmen" van Roald Dahl (die vind ik zelf zo leuk om te sparen ), een mini drumstel, een tafel met daarop een houten treinbaan, van opa-sint een heule grote boot van Abrick-blokken, een zak met plastic dieren, Cars DVD, en verder in de categorie "Cars" (tja, hij vind het nu eenmaal helemaal het einde ) een auto, een kleurboek, nieuwe stiften en wascokrijtjes en een haarborstel .

Zo schattig, hoe dankbaar zo'n kind is met alles. Verder vind ie Piet "eng". En de donkere gang is ook "eng".
Als ie maar geen watje wordt tussen al die stoere dames hier .

Oh, en vanochtend wees ie naar zijn kontje en zei "poep" . Dat was voor het eerst, gisteren zat ik te plassen en wilde ie op schoot en zei "ook!?" . Moet ik hen nu op het potje gaan zetten of gewoon nog even op zijn beloop laten denken jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 07-12-2008 12:54:49 ]
pi_63819334
vivi ik zou hem erop zetten als mijn dame het zegt is het al te laat
mama van 3 kids!
  zondag 7 december 2008 @ 09:36:36 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63819345
Ja, snap ik, maar het was ook nádat ie had gepoept, dat ie het zei .

Ik bedoelde meer of ik hem nu alvast af en toe "preventief" op het potje moet zetten.
pi_63819371
ik doe het wel. alleen zonder enig succes. of je zet het potje in de kamer tot hij zelf komt met op het potje want hij is nog jong.
mama van 3 kids!
pi_63819836
Pff Damian (net 1 jaar) zit echt in een fase van het plakken hoor. Zo erg dat mn moeder hem Zwaan-kleef-aan noemt
Óveral waar ik ga komt hij achter me aan. En maar piepen, alsof hij geen aandacht krijgt. Zit ik hier achter de computer komt ie naast me staan en maar erop rammen. En ik maar 'nee' blijven zeggen. Ben je ergens anders bezig hangt ie de héle tijd aan je benen.... Nu kan ik dit stukje even rustig typen maar de vraag blijft voor hoelang. Vanochtend even de oudste gaan wassen in de badkamer, deur dicht, nou een gehuil alsof er weet ik veel wat gebeurde!
Ik keek er een beetje van op aangezien ik dit met de oudste dus helemaal niet heb meegemaakt! Gaat dit over?
  zondag 7 december 2008 @ 11:37:03 #223
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63820451
Oh wat een heerlijk verwende kindjes allemaal. Lekker he al die blije koppies als ze een cadeautje uitpakken? Al had Linde gsteren meer interesse in het uitdelen van de cadeaus dan in het uitpakken.

Ze heeft veeeeel cadeaus gekregen: dieren van little people, waskrijtjes, 3 boekjes, duplo tractor, bestekje, houten hema-gebakjes, plastic fruit, stoel, sloffen, zandbakvormpjes en een dvd van 'poesjes'.

Ik vind het trouwens zo grappig: Linde herkent overal poesjes. Op het pak van de hagelslagjes, in haar voorleesboek, buiten als ze voorop de fiets zit. Een echt poezenmeisje Vanmorgen heeft ze samen met de poes met haar plastic fruit gespeeld. Zij rolde het op de grond en de poes ging er dan mee spelen

Vivi ik zou het potje gewoon al ergens neerzetten zodat het straks niet ineens een vreemd ding voor hem is. Dan kan ie er alvast een beetje aan wennen. Goed hoor dat hij het al aangeeft!

TDB ik moet eerlijk zeggen dat ik geen antwoord heb. Linde heeft nooit zo'n periode gehad. Die heeft altijd het idee dat ik toch wel terugkom geloof ik
  zondag 7 december 2008 @ 12:35:21 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63821344
Pfffff, we moeten echt gaan verhuizen om alle kadootjes die Devin gekregen heeft kwijt te kunnen
Gister bij mijn ouders nog plastic snijfruit, een trektrein, een doos met blokken, een DVD van TikTak, een boek en een rubberen race-auto gekregen. En een loopauto, maar die blijft bij opa en oma staan.

Vivi, Devin is ook gek op een oude portemonnee van mij die ik niet meer gebruik.
Er zitten verlopen pasjes in en wat muntjes die hij er steeds uithaalt, weer terugstopt etc. De muntjes moeten wel eens worden aangevuld omdat hij ze soms in zijn spaarpot wil stoppen. Dat kan hij best goed touwens! Puzzels daarentegen heeft hij totaal geen geduld voor, net als de vormenstoof. Hij gaat er dan mee gooien, mijn kleine frusti

Linde het poezenmeisje

TeenageDirtbag, zwaan-kleef-aan-gedrag is best normaal op deze leeftijd! Ze zijn gewoon zo benieuwd naar wat er allemaal gebeurt, sommige kinderen (de mijne incluis) willen nou eenmaal overal bij betrokken worden. Niet altijd even handig, zeker niet als je nog een ander kind hebt die aandacht nodig heeft, maar het is een fase
Ik gebruik daar de draagdoek voor. Afwassen of koken bijvoorbeeld kan ik als Devin wakker is alleen doen met hem op mijn rug. Dan is hij poeslief en gezellig, maar als ik hem duidelijk maak even geen tijd voor hem te hebben en dat hij nu maar even alleen MOET spelen, dan wordt hij zo verschrikkelijk boos, baldadig en verdrietig, dat is het me gewoon niet waard!
Hij kan zichzelf best vermaken hoor, maar niet op commando. En zodra ik hem constant terecht moet wijzen als hij gaat klieren omdat ik geen tijd voor hem heb bijvoorbeeld tijdens het koken ("niet aan mama d'r broek gaan trekken!" "Niet aan de knopjes van de wasmachine komen als hij aanstaat" "Niet in de oven kruipen" "Niet je fles in de vuilnisbak gooien" "kom eens uit de kast") dan wordt de sfeer er niet bepaald gezelliger op.

Hoera voor Yana, dat gaat allemaal lekker met 'r zo te lezen
pi_63821690
Yep, je beschrijft het precies zoals het is en het klinkt ook heel logisch! Alleen niet op alle momenten kun je ze ook aandacht geven helaas. En vaak als hij hier komt staan neem ik hem op schoot enzo, maar ja, dan wil hij gewoon niet eens stilzitten Dus zet ik hem weer op de grond en begint het weer van voren af aan. Probeer hem er wel bij te betrekken zover het gaat. Met eten bijvoorbeeld in de kinderstoel erbij (hij eet normaal altijd vroeger warm dan wij) en dat soort dingetjes. Het is nog wel te doen en vooral omdat je wéét dat het over gaat maar soms denk je 'GA TOCH EENS EEEEVEN IETS VOOR JE ZELF DOEN'
  zondag 7 december 2008 @ 13:02:23 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63821882
TDB, Dean heeft ook nog soms van die fases hoor, vrnml. in de periode dat ie een nieuwe "skill" aan het ontwikkelen is, ms dat ie daar een beetje onzeker van wordt ofzo en weer extra mama honger krijgt.

Ik noem hem de laatste tijd vaak Calimero want hij roept me dan ook precies zo, zelfs zijn stemmetje lijkt sprekend : "Má-ma, Má-ma!"

Ik kan me er soms aan ergeren als ik druk ben maar eigenlijk vind ik het toch wel heel erg lief, meestal ga ik dan ook maar even lekker met hem kroelen op de bank .

Kersjes; ik zei gisteren precies hetzelfde; ik groei uit mijn huis met al dat speelgoed .

Dean heeft idd ook een oude portemonnee van mij, zonder muntjes, want die vind ik vies
Maar hij heeft gisteren wel nepmuntjes en briefgeld gekregen, dus die ga ik er maar in doen .

Hij mag wel vaak wat kleingeld in zijn spaarpot stoppen ook, die heeft de vorm van een parkeermeter, dus dat is ubercool .

Oh, en net kwam ie aanlopen met zijn Nijntje DVD en zong "Nijijijntje...blblblbll.. lief Nijntje" .

Ik ben zo verliefd op hem, deze leeftijd is ook zo leuk vind ik .
pi_63822248
Calimero
Ja ergens is het eigenlijk ook best lief maar na een hele dag wil je hem bijna het liefste van je been afschoppen

Dat speelgoedprobleem is hier trouwens ook bekend. Ik heb bijna wel eens serieus gedacht om verjaardagen maar eens over te gaan slaan. Maar ehm nee, dat doe je natuurlijk niet.

Sint hebben we dit jaar voorbij laten gaan. Vorig jaar was het als een dolle uitpakken en binnen 10 minuten was de zak leeg... schoentje zetten is natuurlijk wel erg leuk. En dat heeft Wes af en toe mogen doen en ook bij oma, dus hij heeft verder wel volop mogen genieten van Sint. Ook vervelend als ze zo kort op Sinterklaas jarig zijn, kun je wéér gaan verzinnen.

Hebben jullie ook wel eens de neiging om alles in 1 grote vuilniszak te gooien? Ik weet van narigheid echt soms niet waar ik alles moet laten en dan kijk ik de huiskamer rond en dan zie ik alles verspreid over de hele vloer en dan ....
pi_63822377
Popples, ze begon al voorzichtigjes met leeghalen... toen heb ik toch maar even ingegrepen... Ze weet het volgens mij best hoor.
Als ik het zo lees heb jij ook een kleine boef daar, hihihi.

Vivi, ik zou kijken of hij het potje interessant vindt, misschien wil hij er wel af en toe op zitten en proberen?

TDB, herkenbaar... naast mn stoel kruipen, gaan staan en jammeren...
Ik probeer het gejammer zoveel mogelijk te negeren en als ze lief zit te spelen (want dat kan ze ook best) dan zeg ik dat ze zo lief zit te spelen.

Linde, leuk he poesjes overal.

Kers, heb je al een huis op het oog . Aparte speelkamer voor Devin... hihihi.
  zondag 7 december 2008 @ 13:28:53 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63822469
Hier eind volgende maand ook al weer de 2e verjaardag dus ik denk dat ik maar voor een nieuw (auto)bed ga ipv weer vrachten speelgoed..
pi_63822482
Fijn dat het Yana zo goed gaat.

Gewoon proberen met het potje Vivi.
Damian doet hetzelfde als Dean en daarom zijn wij daar al mee aan het oefenen.
Elke ochtend voor het douchen mag hij even op het potje en als hij het aangeeft ook. Hij begint het steeds leuker te vinden, ook al heeft hij er nog niks op gedaan.
pi_63822528
Een autobed is stoer
pi_63822532
Goed idee Vivi. Ik denk dat wij ook voor een bed gaan.
Damian geeft op het moment vrij weinig om speelgoed. Hij vindt het veel leuker om samen te knutselen, te kleuren of met insteek mozaiek te spelen.
  zondag 7 december 2008 @ 13:42:21 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63822709
Dean is idd ook gek op tenen (--> tekenen ) en knussssselen .
  zondag 7 december 2008 @ 13:52:31 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63822961
Vivi, gezellig da tje er weer bent! Hoe gaat het met jou en je moeder? Hopelijk is eea stabiel
damian ook al op het potje, grote kinders allemaal

Linde een poezendame

Eli is vanochtend van de commode gekletterd
We kwamen net onder de douche/bad vandaan, eli nog ingewikkeld in de handdoek, ik draai mijn hoofd nar links om een luier te pakken, draai mijn hoofd naar rechts en zie mijn kind van de commode afdenderen

janken, krijsen, brullen, uiteraard (blij toe dat hij dan huilt), maar gelukkig niets aan de hand. alles zit nog waar het hoort, hij reageert alert, heeft lekker veel gegeten en gedronken, daarna lekker wild weer gespeeld, niet gekotst, en ligt nu te tukken

grr, je staat ernaast en dan valt hij nog van de commode. bah.
pi_63823118
Kinderen kunnen zó ontzettend snel zijn! En dan sta je er inderdaad nog naast... en maar denken dat het je nooit kan overkomen. Gelukkig heeft hij nergens last van!
pi_63823314
He bah Davinia, je zal wel flink geschrokken zijn. Gelukkig kunnen ze wel tegen een stootje en is er niks aan de hand.
Damian is laatst uit de kinderstoel gevallen terwijl ik gewoon naast hem een boterham zat te eten. Ik kon hem net niet op tijd vangen.
Je voelt je echt stom als dat soort dingen gebeuren en je staat er gewoon naast.
  zondag 7 december 2008 @ 14:19:16 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63823530
Ow Davinia, wat een schrik zeg! Gelukkig heeft hij er verder niets naars aan overgehouden.

TDB, we moeten nog eeeeeven volhouden, tegen de tijd dat ze gaan trouwen is dat plakgedrag vast weer over

Vivi, muntgeld is inderdaad ranzig (heb jarenlang bijbaan als cassiere gehad, bah), ik doe het dan ook altijd eerst in een sopje voordat Devin ermee mag spelen En dat Calimero geroep klinkt lief

Hier wordt trouwens nog steeds gewacht op de eerste "mama'
Zijn hier nog meer kindjes die er zo laat mee zijn?
pi_63823803
Nou tot die tijd zingen we het wel even uit

Oh en dat ''mama'' ... Damian zegt het soms, heeel soms. Maar zelfs dan lijkt het nog wel eens per ongeluk. Als ik het voorzeg, zegt hij het eigenlijk ook nooit echt na. Tis meer als hij boos is: MAMMMMMAAAAAAA
pi_63824557
TDB, dat hebben we hier ook meegemaakt, zwaankleefaan. En best extreem ook. Ik kon niet eens eten koken, en dat soort dingen. Nu zet ik een dvd voor dr op als ik ga koken. Maar verder toch veel stimuleren tot alleen spelen. Pak eens een tijdschrift en zeg tegen Damian dat je even gaat lezen. Het hoeft niet lang te zijn. Maar in die tijd negeer je hem. (behalve als hij dingen gaat doen die echt niet kunnen)
Het werkte hier heel goed.
Ik had van het cb de tip gekregen om een eierwekker te zetten op een paar minuutjes, en in die tijd geef je Damian geen aandacht. Pas als het belletje gaat is het weer Damiantijd. (moet je vantevoren natuurlijk wel even aankondigen dat hij zich even zelf moet vermaken)
Het gaat hier een stuk beter. (behalve dus met koken, wat ben ik dan blij met het Zandkasteel)

Vivi, het potje... Meike begon er ook even mee. Roepen dat ze poep had enz. Ze heeft ook 2 keer op het potje gepoept en 1 keer geplast. En nu helemaal niet meer. Ze wil er ook niet meer op.
Dus we negeren het ding maar weer een poosje. En ik ga dat geval al helemaal niet in mijn huiskamer zetten. Naast het toilet vind ik wel een goeie plek.
En een drumstel!!!! Whaahaha wat vinden de buren ervan?
(anders neem je Dean en drumstel eens mee naar de peukengooiers)

Soepstengel, leuk een Yana-update! Fijn dat het zo goed met haar gaat. Stom dat sommige kdv's haar weigeren zeg!!

Meike was gister aan het vingerverven voor ouwe opa en oma, die zijn donderdag 60 jaar getrouwd.
Ze vond het weer helemaal geweldig!
pi_63831822
Karin, Damian is net 1 jaar dus als ik zég dat ik iets voor mezelf doe begrijpt hij dat helaas nog niet
Maar je tip vind ik wel prima. Ik doe dat ook regelmatig hoor, helemaal geen moeite mee om hem even te negeren. Alleen is het wel lastig wanneer hij op mn pc ramt of aan mn benen hangt. Maar ik laat hem inderdaad juist ook vaak even gewoon huilen en piepen, hij moet dat ook leren dat hij zich even moet vermaken. Het grappige is wel dat ik soms een hele berg speelgoed op de grond neer gooi en dan hij het weet te presteren om zich met heeeeul andere dingen te gaan bezighouden (mij onder andere ) Maar goed, gelukkig gaat ie ook regelmatig achter zijn broer aan.

Vanmiddag heb ik erg om hem gelachen. Ik heb zo'n WinniedePooh opbergbankje. Dus hij opent de klep en keek erin, viel ie blijkbaar voorover dus aan de ene kant hing hij met zn hoofd erin en aan de buitenkant hingen zn beentjes. Ik heb hem er heel gauw uitgehaald maar toen ik hem in mn armen had ben ik me toch in lachen uitgebarsten het was zo'n stom gezicht!! Maar helaas te zielig om hem te laten hangen en stiekem een fototoestel te pakken

edit; wat een schattig koppie hierboven!
pi_63832592
Meike, wat heb je een plezier!

TDB, hihi ik zie het helemaal voor me
  zondag 7 december 2008 @ 21:25:58 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63833964
Kan iemand Anna even uitleggen dat je met de reservesleutel van de auto NIET alle deuren binnen op slot hoeft proberen te draaien?

* Memmel gaat weer verder zoeken naar de sleutel
pi_63834053
hihi proest
jammer dat dat knopje induwen het de lichtjes gaan branden niet de andere kant op werkt
pi_63843603
Wat een lekker verwende kindjes weer. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar Sinterklaas. Anders zou het huis uitpuilen van al het speelgoed..

soepstengel, fijn dat het bij jullie goed gaat.

En allemaal schattige kindjes die schattige dingen uithalen

Wat een pret heeft meike bij het vingerverven.

Wij zijn ook weer terug van een weekend Sinterklazen bij mijn schoonouders, in een vakantiehuisje.
Chris is ook lekker verwend, maar gelukkig vooral de dingen van het lijstje (o.a. speeltent en kralenbaan). Hij heeft ook heerlijk gesnoept van de peper/kruidnoten. En hij is ietsjes bang voor pieten. Een cadeautje aannemen ging nog net. Maar op schoot was brullen. Het waren nog wel hele lieve rustige pieten.
Hij is alleen nog een beetje verkouden en hoesterig. Gisteren was dat vooral drama. In zo'n huisje mag je niet overal aanzitten, en dat leverde een hoop frustratie op. Maar gisteravond thuis, en vanochtend ging het prima. Dus hij is wel lekker naar het KDV.
pi_63851433
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Dus hij is wel lekker naar het KDV.
Dat klinkt helemaal goed!
  maandag 8 december 2008 @ 19:05:36 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63857644
Dean heeft vandaag zijn eerste drie-woorden-zin gezegd .

"Nog een koek "

.
pi_63858175
Dean, goedzo man!

Nou, Chris is lekker ziekjes. Zo zien we hem niet vaak. Flink verkouden, een nare hoest, oogje dat begint te ontsteken. 38,5 koorts.. Klein hoopje ellende.
Hij ligt nu met een zetpil bij papa in het grote bed . Eens kijken of hij daarop wil slapen. Het is in ieder geval stil.

Iemand nog tips voor dat ontstoken oogje? dat hebben we nog niet eerder gehad
  maandag 8 december 2008 @ 19:54:16 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63858706
steriel gaasje met wat afgekoeld gekookt water en dan schoonmaken. Dat moet helpen!
pi_63859103
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:05 schreef Vivi het volgende:
Dean heeft vandaag zijn eerste drie-woorden-zin gezegd .

"Nog een koek "

.
Cool ! En kreeg hij die ?
pi_63859172
Nog een koek

Ach voor je het weet vragen ze om nog vééél meer dan dat!
  maandag 8 december 2008 @ 20:15:05 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63859330
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:06 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Cool ! En kreeg hij die ?
Nou, in eerste instantie zei ik "Nee, je hebt net al een koekje op "

Toen zei hij : "Dagen, mama? dagen?dragen dus * armpjes uitstrekt en zoetste stemmetje opzet*

Toen tilde ik hem op en deed hij zijn neus tegen mijn neus "Nog. Een. Koek. " .

En toen moest ik zo lachen dat ik hem nog een koekie heb gegeven .

Jajaja, ik weet het, ik ben niet consequent .
pi_63859393
aha, Dean kent de zwakke plek ! Hahaha, ik was ook voor koekje nummer 2 gegaan.
Leuk joh, dat geklets !

Hoe is het met jezelf ?
  maandag 8 december 2008 @ 20:19:49 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63859451
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:17 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
aha, Dean kent de zwakke plek ! Hahaha, ik was ook voor koekje nummer 2 gegaan.
Leuk joh, dat geklets !

Hoe is het met jezelf ?
Ja gaat wel goed hoor, lief dat je het vraagt .

En ja, hij weet me al perfect te bespelen, het uitgekookte loeder
pi_63859517
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja gaat wel goed hoor, lief dat jet het vraagt .
Goed te horen.
  maandag 8 december 2008 @ 20:23:18 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63859567
* Verlegen wordt van de aandacht .
pi_63859572
Vivi ik was ook gezwicht hoor voor Nog een koek!

Pff ik heb nu al sinds vrijdagavond zware griep. Begon echt zo uit het niets met 39,2. Zaterdag nog wel examen gedaan en Sinterklaas gevierd maar gisteren en vandaag alleen maar op de bank of in bed gelegen Gelukkig waren mijn ouders er gisteren om lekker even met Linde te wandelen en vandaag is mijn moeder een dagje geweest om op te passen. Mijn vriend is namelijk ook ziek.

En het rare is, het lijkt wel alsof Linde het merkt. Ze is gewoon zooooo lief De hele dag druk met "boekie lees", "oto tuut tuut!", en "lekker ete"
pi_63859655
Wat schattig altijd als kindjes aanvoelen wanneer je je niet lekker voelt en dan poeslief zijn!
  maandag 8 december 2008 @ 20:46:00 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63860202
Ah gelukkig, ik dacht stiekem dat jullie allemaal wél voet bij stuk hadden gehouden .

Oh en Linde, lief .
  maandag 8 december 2008 @ 21:45:07 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63861960
Dean draait met zijn vingertje en windt mama er omheen....
Pas op Vief, hij heeft tíen vingers he...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 december 2008 @ 21:52:28 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63862221
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:45 schreef Moonah het volgende:
Dean draait met zijn vingertje en windt mama er omheen....
Pas op Vief, hij heeft tíen vingers he...
Ja, ik weet het, ik moet er echt mee uitkijken!
pi_63864100
Dean (vivi ik weet niet of ik het had kunnen weerstaan hoor...)

Mirte hoorde vanmorgen de auto die de buurman op kwam halen, dus ik zei: dat is een auto.
En Mirte:"tuut tuut"
  maandag 8 december 2008 @ 23:13:34 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63864975
Praat Linde al in zinnetjes Stiemie ?! Die is snel!
pi_63865884
Mirte 'tuut tuut'

Wij keken vanmiddag naar Kassa over kalfsvlees en toen kwamen er kalfjes in beeld. Begint Linde ineens naar de tv te wijzen onder een luid: 'Boe!'

Vivi Linde praat niet echt in zinnetjes hoor. Meer van die 2-woords dingen zoals 'lekker ete', 'boekie lees' en 'Linne ook'. Ze kwekt echt de hele dag door zulke zinnetjes en als je iets zegt, bijvoorbeeld iets van 'Gaan we zo naar de koe?' dan herhaalt ze het laatste deel 'naar de koe'.

O ja haar record napraten is: 'Linne wil ook lekker ete' maar toen was ik wel even bang dat ze bezeten was ofzo hoor
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:20:02 #264
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63867009

Maar toch is het al heel snel, ook voor twee-woorden-zinnetjes volgens mij .
pi_63867140
Volgens mijn moeder is het mijn straf omdat ik ook al met 2,5 jaar iedereen de oren van het hoofd kletste en mijn moeder regelmatig voor schut zette. Dat ik dus in de bus hardop aan mijn moeder vroeg waarom die mevrouw achter ons zoveel pukkels had en of ik niet bij die ene opa voorin op schoot mocht zitten omdat ik zo moe was

Mijn moeder is zelfs eens om een hoekje gaan staan kijken wat ik deed toen ze dreigde met doorlopen omdat ik niet meewilde en ik ging toen andere meneren en mevrouwen vragen of zij mijn nieuwe papa en mama wilden worden omdat ze mijne doorgelopen was
pi_63869816
Hahaha Stiemie
pi_63870173
Kan iemand even kijken of er gekke Henkie op mijn voorhoofd staat ?

de meiden mieteren ALLES uit de box en gaan daarna keihard gillen, omdat ze hun spullen willen...

Inmiddels hebben ze zelf de oplossing gevonden....ze verschuiven gewoon de box met z'n 2 - en
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:07:48 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63870388
Kijk, dat is nou eens slim.

Anna praat nog helemaal niet zoveel hoor. Wat losse woordjes. Maar in haar eigen taaltje loopt ze de hele dag door te babbelen.Oh, en sinds gisteren zegt ze ook Barbapapa, wanneer we haar boekje pakken.
Volgens mij is ze nu op zoek naar een chocolate chip cookie....maar die heeft mama al op
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:43:43 #269
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63871174
Gisteren zijn mijn vrouw en ik nog eens naar het ziekenhuis geweest om met de orthopedisch chirurg te praten over Bentes nieuwe spreidbeugel en nu schetste hij (voor ons gevoel) een positiever beeld van haar heupjes als ze dik 2 jaar zou zijn. Waar hij eerst aangaf dat hij wel verwachtte dat ze geopereerd zou moeten worden, gaf hij nu aan dat het er toch echt helemaal niet verkeerd uitzag en dat als we goed doorgingen totdat ze dik 2 jaar was, hij eigenlijk wel verwachtte dat het goed zou komen.

Het leek gisteren alsof Bente het voelde/wist dat we met de chirug gingen praten en dat ze merkte dat toen we thuiskwamen, mijn vrouw en ik er toch weer een veel beter en geruster gevoel bij hadden en weer nieuwe energie en motivatie hadden opgedaan om door te gaan met spreiden. Ze was i.t.t. de afgelopen 2 weken heel erg opgeruimd en had veel gestaan. Oma (die op haar lette) zei doodleuk dat ze ook weer een paar pasjes lol(!) gelopen had. Mijn vrouw en ik keken beide verbaasd en met een blik van "hebben-wij-dat-goed-gehoord?!". Podverdorie!....wij bij de chirurg aangeven dat ze 't zo moeilijk heeft en niet eens kan lopen enzo...en mevrouw houdt zich weer niet aan 't script!...

Geweldig dus....ze loopt weer stapjes!....we zijn zo enorm trots op onze kleine grote meid!!
Ik hik zelf momenteel tegen een burnout aan, maar zij is nu vaak echt mijn grote voorbeeld!

...een zeer trotse en opgeluchte vader....

..alles komt goed!...
pi_63871764
MY, fijn dat die operatie misschien toch voorkomen kan worden.

Hier nog steeds geen echte woorden. Soms vangen we iets herkenbaars op, als mama, papa, uit/aan. Maar echt consequent een woord gebruiken doet hij nog niet. Ach, dat komt wel.. Net zoals het lopen

Chris heeft in ieder geval goed geslapen. Het onstoken oogje lijkt ook al bij te trekken. Dus hopelijk blijft het vandaag de goede kant op gaan.. Ik wordt zo sip van dat hoopje ellende..
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:26:05 #271
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63872227
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
MY, fijn dat die operatie misschien toch voorkomen kan worden.

Hier nog steeds geen echte woorden. Soms vangen we iets herkenbaars op, als mama, papa, uit/aan. Maar echt consequent een woord gebruiken doet hij nog niet. Ach, dat komt wel.. Net zoals het lopen

Chris heeft in ieder geval goed geslapen. Het onstoken oogje lijkt ook al bij te trekken. Dus hopelijk blijft het vandaag de goede kant op gaan.. Ik wordt zo sip van dat hoopje ellende..
Wacht maar...als hij eenmaal ontdekt heeft hoe "'t moet"...blijft 't komen.
Het is erg leuk (en handig) als je gericht(er) kunt vragen en reactie krijgt...maar soms als ze alleen speelt babbelt ze honderduit....alsof ze stiekem een cursus Tjechisch heeft gedaan..

We zullen wel blij zijn als ze wat duidelijker kan aangeven wat er aan scheelt, als ze begint te "mopperen"...nu zegt ze nog wel erg veel "au"...en bijna nooit als 't ook echt zeer doet...

Op dit moment zegt ze (ABN, dialect):
poppie, beer/biertje, kokje (slokje), doei, hoije, hallo, haaaii, papa, mama, opa, oma, auto, Toontje (9konijn), toetje, tutje (speentje), koekje, Nijntje, tenen, ene, batsen (billen), buiten

..jeetje...eigenlijk al best veel....
pi_63872771
MY, heerlijk als ze zich op die manier niet aan het script houden . Hihihi fijn dat het er goed uitziet en er misschien geen operatie nodig is!
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:59:25 #273
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63873099
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 10:46 schreef Nijna het volgende:
MY, heerlijk als ze zich op die manier niet aan het script houden . Hihihi fijn dat het er goed uitziet en er misschien geen operatie nodig is!
Inderdaad....heerlijk hoe zo'n kleine köhtel je steeds weer blijft verbazen!
Ben benieuwd hoe dat met een tweede zal gaan?!

Over 2e gesproken....
Mijn vrouw is sinds september weer aan een opleiding begonnen en haar scriptie is juli afgerond. Zodoende dat we pas tegen die tijd aan een tweede willen beginnen. Gisteravond in bed begon ze er echter ineens over....dat ze nu bemerkte dat ze (i.t.t. enkele weken geleden) wel 't gevoel had dat ze weer voor open stond/klaar voor was....en of we er wellicht ook drie willen? Poeh...geen idee.....

Voor degenen die meerdere kinderen hebben; hadden jullie dat ook ten tijde van jullie eerste, dat je je afvroeg of je je hetzelfde zou voelen bij de 2e, 3e, 4e, etc.?! Dat je 't nog net zo speciaal zou vinden en alle "eerste dingetjes" net zo verbaasd zou zijn.

Ik ben niet bang dat ik een 2e minder bijzonder zou vinden, maar ik denk hier wel soms over na.
pi_63874174
dean boeffie
stiemie

m-y ik heb 2 prachtige meiden.
de ene word eind deze maand 2 en de ander eind deze maand 9 maanden. ze schelen 15 maanden.
na een paar maand was ik echt weer aan het rammelen.
wij willen graag 3 kids maar nu hebben we er 2 en ik moet eerlijk zeggendat ik het wel heerlijk vind zo.
misschien over een paarjaar.
een tweede word normaler maar je verwonderd je toch telkens weer wat een tweede kan. de jongste zegt nu al papa en mama en nee en kruipt al. dat is zo leuk en bijzonder en gaat nooit vervelen
mama van 3 kids!
pi_63874567
*per ongeluk horror/terreur korrels in de melk gedaan vanochtend ipv brinta....heb ik spijt van..*
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:08:27 #276
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63874807
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
*per ongeluk horror/terreur korrels in de melk gedaan vanochtend ipv brinta....heb ik spijt van..*
...wat voor korrels...?!
pi_63874854
hihi KP.. terrortwins
pi_63874877
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
zijn er toevallig ook korrels verdwaald?
mama van 3 kids!
pi_63875127
Pak is wel bijna op inderdaad.

Ik ga even 2 hele kleine eigenwijze meisje het bed in gooien.
Die zoeken het maar even uit met z'n 2-en.
pi_63875217
Ojee KP, hopelijk zijn de korrels uitgewerkt als ze hebben geslapen (lees: in bed hebben gelegen).
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:25:03 #281
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63875247
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:20 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Pak is wel bijna op inderdaad.

Ik ga even 2 hele kleine eigenwijze meisje het bed in gooien.
Die zoeken het maar even uit met z'n 2-en.
...klinkt alsof 't om gesuikerde cornflake achtige dingetjes gaat met lekker veel E-nummers, waardoor je meisjes nu ADHD-achtige kenmerken vertonen?...
pi_63875695
Heb ze van plafond geschraapt en "het" staat nu te keten in bed.

Ik heb tegen ze gezegd dat ik ze om 15.00 kom ophalen. Duss.....bakkie koffie !

MY, zoiets inderdaad en volgens mij niet in melk gedaan, maar in Fristi ofzo, hahaha.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:51:36 #283
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63875879
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Heb ze van plafond geschraapt en "het" staat nu te keten in bed.

Ik heb tegen ze gezegd dat ik ze om 15.00 kom ophalen. Duss.....bakkie koffie !

MY, zoiets inderdaad en volgens mij niet in melk gedaan, maar in Fristi ofzo, hahaha.

Hahahaha... sterkte!....

De oudste van de buren reageerd ook zo heftig op zoetigheid....geef 'm 2-3 chocolade pepernoten en hij rent en stuiter gerust 30-60 minuten door het huis.....zeer vermoeiend!
Zeker als je zelf niet zo goed tegen drukte en ongekanaliseerde energie kan....
pi_63876068
Tis niet van de suikers, MY, was dat maar zo, dan kon ik het nog verklaren.

Geen idee wat ze hebben. Goddank hebben ze "dit" altijd tegelijkertijd, dan hebben we het maar weer gehad, laat maar zeggen. Beter tegelijk, dan om en om.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:04:36 #285
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63876200
Hier ook de rust wedergekeerd. De pup lag de plint eraf te knagen en Anna....tja....terreurkorrels?Ja, moet haast wel. In zo'n pak van Albert Heijn? Ja, zeker weten die hebben wij ook.
pi_63876621
Hier zat slaapmiddel in de brinta.. Hij ligt al vanaf kwart voor 10 te pitten! Af en toe komt er een hoestje uit de kamer, maar geen wakkere geluiden.
Misschien kunnen we die pakken mengen? Dan krijgen we heerlijk gemiddelde kindjes..
pi_63877674
update..

ze slapen nog niet.
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:02:32 #288
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63877851
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:55 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
update..

ze slapen nog niet.
....heb toch wel een beetje medelij.....
pi_63878079
oh nee, hoor...dat hoeft niet.
Ik kan daar prima tegen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 14:14:28 #290
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63878168
Arme K_P
En Brinta schijnt t tovermiddel van de dag te zijn geloof ik, hier ook vanmorgen uurtje of 10 een dame een bakje brinta opgelepeld, half elf in haar bedje gelegd naar dat bedje die die die was. ligt nu nog heerlijk te slapen.. nadeel moet haar zo wakker maken om boodschappen te doen, wordt dan een echt chagerijnig monstertje als ze niet uitzichzelf wakker wordt.. *maffe hoopt dat Rachel zo zelf wakker wordt*
Gewoon n stuiterballetje
pi_63878509
De aanhouder wint ...
pi_63878845
Oh nee....toch niet, hahaha. Wat een dag...ik ga maar eens een kijken nemen.
  Milf dinsdag 9 december 2008 @ 14:59:50 #293
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_63879357
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, in eerste instantie zei ik "Nee, je hebt net al een koekje op "

Toen zei hij : "Dagen, mama? dagen?dragen dus * armpjes uitstrekt en zoetste stemmetje opzet*

Toen tilde ik hem op en deed hij zijn neus tegen mijn neus "Nog. Een. Koek. " .

En toen moest ik zo lachen dat ik hem nog een koekie heb gegeven .

Jajaja, ik weet het, ik ben niet consequent .
Zegguh, mijn aanstaande schoonzoon niet teveel verwennen he.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:07:14 #294
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63881339
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:59 schreef nikky het volgende:

[..]

Zegguh, mijn aanstaande schoonzoon niet teveel verwennen he.

Hey stiekeme lurkert! Kom es vertellen over mijn schoondochter jah .
  Milf dinsdag 9 december 2008 @ 16:23:11 #295
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_63881746
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:07 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hey stiekeme lurkert! Kom es vertellen over mijn schoondochter jah .
Ze is een heerlijke dreumes !
Ze brabbelt als een gek. Maar niet te verstaan soms heeft ze wel woordjes die ik begrijp. Laatst zei ik per ongeluk verdomme in haar buurt. En zij maar lachend door de kamer lopen en kletsen en uiteraard "dommedomme" "dommedomme"_O- Daar moet ik echt op letten. Maar ze begint de naam van mijn overbuurvrouw al te zeggen. Die heet Esther en noemt ze ettu.
Ze is dol op haar kleine neefje van 4 maanden oud. Zodra die er is gaat ze snel op de bank zitten. Dan gaat ze met haar handjes op haar beentjes slaan en roept "da da da" ( ja ja ja ). Ofwel ik wil Jesse op schoot !
Op 5 december heeft ze van de Sintma een kinderwagen gekregen. Het was het eerste wat ze uitpakte en het enige waarmee ze speelt ! Van Sintpa een mooie pop waar ze gek van is. Goede combi

Ze geeft iedereen kusjes vooral aan mamma. Zit je samen op de bank krijg je ineens een kusje ( natmetkoekjeskusjes )

Als we naar de supermarkt gaan dan zegt ze tegen iedereen "Hai". Als je dan niet reageert dan zegt ze nog even wat harder "HAI" . Vaak moeten mensen dan lachen om dit volhoudertje. Ze gaat net zo lang door tot jij hoi terug zegt haha.

!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Jubileum moderator dinsdag 9 december 2008 @ 20:22:10 #296
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63888055
Ah Nikky hier smelt ik van, wat een lieve post over je meisje dat roept om een foto, dat snap je wel he?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63889630
Leuk Nikky!!!

K_P, weer een geweldig hilarisch verhaal, hoe laat lagen ze er vanavond in?

Meike vindt alles: mooi he! Dus vandaag toen oma zei dat ze Meike even ging verschonen zei ze: "meike poep uhdaan, mooi he!"
pi_63890387
Nikky, heerlijk zo'n volhoudertje!

Meike, kan jij zo mooi poepen?! Hahaha.

K_P, lig je uitgeblust op de bank inmiddels?
pi_63890475
Nikky

Meike, lekkere babbelkous..

Hopelijk leeft KP nog.. En zijn de flensjes uitgestuiterd..

Hier nog steeds een sip ventje. vanavond 39,8. En met een zetpil terug naar 38.5. Hij krijgt nu in ieder geval de nacht om de 4 uur een zetpil (van 120). En dan maar kijken hoe het morgen is. 's ochtends gaat het steeds wel, maar in de loop van de dag wordt het steeds prutter
pi_63891222
Arme zieke Chris Hopelijk helpen de zetpillen hem een beetje goed de nacht door.

Meike mooi he

K_P leef je nog? Of ben je inmiddels zelf maar gaan slapen? Lastig hoor als ze zo dwars zijn, nou ja gelukkig wel tegelijkertijd.

Linde heeft vandaag weer heerlijk gespeeld. Wel sneu hoor die uk vol energie met twee van die grieperige bejaarde ouders die nergens puf voor hebben door de griep. Gelukkig weet ze heel goed duidelijk te maken wat ze wil. Dan krijg je ineens een vormenstoofschildpad in je gezicht geduwd omdat ze daar samen mee wil spelen Ze snapt inmiddels ook dat de blokjes allemaal een eigen vakje hebben in plaats van dat ze gewoon uit volle kracht pobeert het driehoekje in het vierkantsvakje te duwen.

En als ze naar bed wil, pakt ze zelf haar knuffelhondje en labeldoekje en dan gaat ze bij het traphekje staan. Als je dan vraagt of ze moe is en naar bed wil knikt ze ja
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:29:26 #301
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63891594
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:20 schreef Stiemie het volgende:
En als ze naar bed wil, pakt ze zelf haar knuffelhondje en labeldoekje en dan gaat ze bij het traphekje staan. Als je dan vraagt of ze moe is en naar bed wil knikt ze ja
oh, dat is wel heel, heel lief! Toen ik laatst Ethan in bed legde voor een dutje ging hij er prinsheerlijk bij liggen met z'n armen onder z'n hoofd, gaf me nog een big smile en deed toen zelf z'n ogen dicht

En nu is hij al sinds 8 uur aan het spoken hij heeft volgens mij last van z'n buik, 't arme schaap

Beterschap Chris!
Red de zeehond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')