Pfffff, we moeten echt gaan verhuizen om alle kadootjes die Devin gekregen heeft kwijt te kunnen
Gister bij mijn ouders nog plastic snijfruit, een trektrein, een doos met blokken, een DVD van TikTak, een boek en een rubberen race-auto gekregen. En een loopauto, maar die blijft bij opa en oma staan.
Vivi, Devin is ook gek op een oude portemonnee van mij die ik niet meer gebruik.
Er zitten verlopen pasjes in en wat muntjes die hij er steeds uithaalt, weer terugstopt etc. De muntjes moeten wel eens worden aangevuld omdat hij ze soms in zijn spaarpot wil stoppen. Dat kan hij best goed touwens! Puzzels daarentegen heeft hij totaal geen geduld voor, net als de vormenstoof. Hij gaat er dan mee gooien, mijn kleine frusti
Linde het poezenmeisje
TeenageDirtbag, zwaan-kleef-aan-gedrag is best normaal op deze leeftijd! Ze zijn gewoon zo benieuwd naar wat er allemaal gebeurt, sommige kinderen (de mijne incluis) willen nou eenmaal overal bij betrokken worden. Niet altijd even handig, zeker niet als je nog een ander kind hebt die aandacht nodig heeft, maar het is een fase
Ik gebruik daar de draagdoek voor. Afwassen of koken bijvoorbeeld kan ik als Devin wakker is alleen doen met hem op mijn rug. Dan is hij poeslief en gezellig, maar als ik hem duidelijk maak even geen tijd voor hem te hebben en dat hij nu maar even alleen MOET spelen, dan wordt hij zo verschrikkelijk boos, baldadig en verdrietig, dat is het me gewoon niet waard!
Hij kan zichzelf best vermaken hoor, maar niet op commando. En zodra ik hem constant terecht moet wijzen als hij gaat klieren omdat ik geen tijd voor hem heb bijvoorbeeld tijdens het koken ("niet aan mama d'r broek gaan trekken!" "Niet aan de knopjes van de wasmachine komen als hij aanstaat" "Niet in de oven kruipen" "Niet je fles in de vuilnisbak gooien" "kom eens uit de kast") dan wordt de sfeer er niet bepaald gezelliger op.
Hoera voor Yana, dat gaat allemaal lekker met 'r zo te lezen
.... met gevoel voor drama....