abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63782270
Je hebt het er maar druk mee Karin, met je ondernemende dametje . *adem in... adem uit*
Fake it till you make it...
pi_63782479
Haha ik hoor jou over een poosje nog weleens weer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63782625
Dat vrees ik ook... .
Het is niet altijd even handig al die dingen die ze ontdekken, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien wat ze soms zelf bedenken en uitproberen met wisselend succes .
pi_63782646
Stiemie, succes morgen. Fijn dat Linde lekker mag logeren!
Karin, dus jullie deurkrukken mogen ook omhoog.. Chris viel hier vorige week ook met de deur in huis (of eigenlijk de bijkeuken )

Het KDV-drama lijkt wel mee te gaan vallen. Hij had vanochtend maar even gehuild, en zijn sap en fruit geweigerd. Maar de rest van de ochtend was redelijk gegaan. Hij was wel iets huilerig, dus ze hebben hem ook nog in bed gestopt. Hij heeft daar dus geslapen, en zijn boterham gegeten. Dat vind ik wel een goed teken.
Maandag breng ik hem wel eerder, tijdens de gewone uren. Nu kwam hij vlak voor het fruit binnen, en was dan nog verdrietig. Ik hoop dat als hij eerder komt, dan het ergste verdriet over is en wel aan het fruit wil.

En wat ook niet helpt: Chris heeft een hoektand! Zomaar opeens. En wij maar denken dat hij een nacht slecht had geslapen door de verkoudheid. Hij is al door, dus het ergste drama is ook alweer voorbij.
pi_63782865
Gelukkig maar Deepfreeze, het komt allemaal wel op z'n pootjes terecht met Chris!
En deurklinken omhoog, zoals ik er nu over denk wil ik dat niet. Ze moet maar gewoon luisteren.
Maar goed, dat zeg ik nu.
We hebben al wel besloten om een knip op de achterdeur te doen anders staat dametje steeds op de pantoffels buiten.
pi_63784877
Hahaha die Meike! Boefje! Karin ik wil ook de deurklinken niet omhoog gaan zetten hoor. Net zoals ik geen spullen weg wil halen omdat Linde in de kamer is. Natuurlijk wel echt gevaarlijke dingen, maar van planten en dergelijke moet ze gewoon afblijven. Kijk je trouwens wel uit met je knip op de deur? Wij hebben er 1 boven en 1 beneden op de deur en laatst had Linde bijna mijn moeder op het balkon opgesloten Die onderste gaat er binnenkort dus af.

Deepfreeze dat klink alsof het helemaal goed gaat hoor. Fijn zeg! En dan ook zomaar een hoektand

Ik ben net samen met mijn moeder Linde gaan ophalen bij de opvang en ze is nu met mijn moeder mee. Mijn moeder belde net nog om te zeggen dat Sint en drie pieten in de tram waren gestapt. Linde vond het prachtig en ze heeft ook nog lekkere pepernootjes gekregen!
pi_63785776
Karin dat klinkt allemaal heel erg bekend.
Damian kan de deuren ook al een tijdje openmaken en hij heeft ook al regelmatig buiten in de achtertuin gestaan in zijn romper. De knip gaat hier ook op de achterdeur. Verder hebben wij de klinken niet omhoog gezet. Damian luistert prima en weet heel goed welke deuren hij wel en niet open mag doen.

Damian kan tegenwoordig zelfs helemaal zelf uit bed en van zijn kamer komen. Hij probeerde telkens uit zijn ledikantje te klimmen dus nu hebben we er een aantal spijlen uitgehaald. Hij kan er zelf in en uit.
Het is al een maand zo maar hij is er pas 2 keer zelf uitgekomen. Hij blijft netjes liggen en roept je tot je hem komt pakken. Makkelijk hoor, zo'n kind.

Ach arme Chris, hopelijk is hij snel minder verdrietig.
Damian heeft ook een tijdje gehuild als wij hem wegbrachten naar het KDV, terwijl hij het toch ontzettend naar zijn zin heeft. Het is ook weer over gegaan hoor, maar zielig is het wel.
En een hoektand door, die zijn best gemeen.

Ik ben net voor het eerst in maanden weer gaan zwemmen met Damian. De vorige keer vond hij het maar eng maar nu vond hij het helemaal geweldig. Hij wilde er maar niet uitkomen en is wel 100 keer van de glijbaan af geweest. Dat gaan we dus vaker doen.
pi_63786540
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:15 schreef appelsap het volgende:
En een hoektand door, die zijn best gemeen.
Ik had het verhaal van Meike (en haar koortsstuip) nog vers in mijn achterhoofd. Was al bijna bang voor die hoektanden. En dan zomaar, zonder (herkenbaar) aan te geven tandpijn te hebben. Zo mogen de laatste 7 ook wel door..
  zaterdag 6 december 2008 @ 09:49:42 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63800836
Ach arme flensjes toch! En arme K_P, hartverscheurend om een van je meiden huilend achter te moeten laten. Gelukkig viel de schade mee.

Haha, ik moet altijd zo lachen om die capriolen van Meike en Linde
Echte bijdehante dametjes met een sterke eigen wil

Ilse met d'r mooie roze muts! Zeker zelf opgezet?

DF, fijn dat het beter gaat op het kdv Veel plezier bij je ouders dit weekend!

Damian, Devin en ik geven je 100% gelijk: de glijbaan is ook geweldig!

Eli met z'n zingende slak Wat moet ik me erbij voorstellen eigenlijk?

Devin is gisteren ook verwend door Sinterklaas. We vierden het bij M's broer en alle 4 de kinderen kregen bij elkaar een mega-stapel kado's!
De buit van Devin bestaat uit:
een vliegtuig van Little People, een boekje van Winnie The Pooh, een zacht kegelspel, een doos met rubberen dino's, een kerstbal met z'n eigen naam erop en een trein van Little People.
En we zijn nog niet eens klaar, vanmiddag bij mijn ouders krijgt hij ook nog kadootjes

We waren gister pas om 21:45 thuis en Devin is al die tijd wakker en gezellig geweest. En hij ligt na 2 korte nachtelijke drinksessies nu nog steeds te slapen

edit: terwijl ik op invoeren klikte kwam er ineens een oorverdovend gebrul uit Devin's kamer
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:05:54 #210
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63800969
Anna heeft gisteren van de sint haar driewieler gekregen en een boerderij van little people en een piano met allerlei dierengeluiden erin.
En mama had natuurlijk ook een mooi cadeau: toch een kloppend hartje op de echo. Wat was dat een angstig uurtje.

Maar wel een gebroken nacht: om half drie ging het alarm hier af, iedereen klaarwakker en de oorzaak niet kunnen vinden, waarschijnlijk storing. Maar wat ben ik moe nu zeg...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:41:55 #211
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63801950
strakjes lekker met anna mee middagdutje doen Memmel
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:54:12 #212
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63808851
Hopelijk keert de rust snel weer bij al die vreselijk verwende monstertjes!

Hier een kind wat het volgens mij niet zo naar haar zin heeft bij ons.;)
Luuke, pap en ik kregen alledrie een kus. Lief en fijn. Daarna pakte ze een tas, deed die om haar arm en onder luid "Dag, dag, doei' geroep en gezwaai liep ze naar de voordeur. Baby Born gaat een avondje uit. O, wat hou ik toch van die ieniemienie, ik moet zo vaak hard om haar lachen!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63811235
Wat grappig Lishe

Een aantal mensen vroegen hoe het nu met Yana('s gehoor) gaat dus vandaar even een update Ze hoort naar ons idee best wel veel en goed, maar wij weten ook niet beter. Volgens de artsen hoort ze ook een hele hoop niet. Vooral hoge tonen hoort ze niet goed. Ze kan ons over het algemeen nog wel verstaan, maar kent ook al een hoop gebaren En dat maakt het allemaal een stukje makkelijker. Wij zijn nu voor haar op zoek naar een kdv of psz waar ze lekker met leeftijdsgenootjes kan spelen en we hebben ook al her en der gehoord dat men geen bezwaar heeft om haar in de groep op te nemen ondanks dat ze slechthorend is. Ook wel een aantal afwijzingen gehad en dat is wel moeilijk. We gaan binnenkort een kijkje nemen bij de verschillende opties en dan een keuze maken Het zal haar vast en zeker goed doen want ze houd erg van andere kindjes en spelen Ook wel lekker voor mama, even rust Van de baby in mijn buik snapt ze nog helemaal niets natuurlijk maar ze geeft m'n buikje wel kop(stoot)jes af en toe En ze loopt stapjes los! Nog wel wat onhandig, maar ze loopt! Echt super om te zien
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_63813054
Yana, stapjes los wauw! En al een hoop gebaren kennen, knap hoor!

S_oepstengel, de trots straalt van je post af, heerlijk .
Mooi he al die dingen die ze leren in zo'n eerste jaar
  zondag 7 december 2008 @ 00:22:11 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63815763
Yana loopt! Wat fijn!
En een kloppend hartje voor memmel, ook fijn!

Kersjes, onze schreeuwslak lijkt op deze http://www.fisher-price.com/nl/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=41940&index=4&pos=3
maar die van ons zingt het A-B-C

DF, fijn dat er een hoektand door is!

Hier zie ik allemaal bobbels, maar geen hoektanden of kiezen door. ooit zullen ze komen, ik merk het wel.

(Ik was nog de duplo-ambulance vergeten te vermelden bij de kado's. dat krijg je als schoonzus + vriend medicijnen studeren )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63819196
quote:
Op zondag 7 december 2008 00:22 schreef DaviniaHR het volgende:

Kersjes, onze schreeuwslak lijkt op deze http://www.fisher-price.com/nl/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=41940&index=4&pos=3
maar die van ons zingt het A-B-C
Wij hebben ook een ABC zingende slak. Paars huisje, geel hoofd en blauwe wielen.

Klein boefje hier maakt de la open en zit echt zo naar me te kijken van: ik weet dat het niet mag, ga je er nog wat van zeggen of zal ik hem nu ook gaan leeghalen...
pi_63819261
whahaha nijna en wat heeft ze gedaan?

lena

eli wat ben je verwend zeg.

hier gaat het goed met madam. gisteren was ik de jongste in houtgreep aan het eten geven en ja dan weet de oudste natuurlijk wat ze moet doen. ja de kast leeghalen waar ze niet in mag
dus ik fluit dan komt manlief beneden en dan zegt ze automatisch mag niet, stout

even later had ze het klokje van de aquarium verdraaid dus die ging aan wanneer hij uit moest . en uit wanneer hij aan moest. dus ik manlief naar beneden geroepen en hadhaar gezegd dat ze papa sorry moest zeggen. komt man lief aan zegt mevrou sorry papa sorry. nou je kon ons op rapen we smolten
en de hele dag pieter post zingen en op het eind snoesje roepen.
mama van 3 kids!
  zondag 7 december 2008 @ 09:25:14 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63819272
Hey Karin, een kassa, dat klinkt leuk! Ga ik ook eens even naar kijken, Dean heeft iig veel interesse in mijn portemonnee .

Wat een schattige hond hebben jullie Memmel.

Dean is ook schandalig verwend...4 boekjes ( twee over auto's en traktoren met van die trekflapjes, 1 x "Op het potje" en 1 "Gruwelijke Rijmen" van Roald Dahl (die vind ik zelf zo leuk om te sparen ), een mini drumstel, een tafel met daarop een houten treinbaan, van opa-sint een heule grote boot van Abrick-blokken, een zak met plastic dieren, Cars DVD, en verder in de categorie "Cars" (tja, hij vind het nu eenmaal helemaal het einde ) een auto, een kleurboek, nieuwe stiften en wascokrijtjes en een haarborstel .

Zo schattig, hoe dankbaar zo'n kind is met alles. Verder vind ie Piet "eng". En de donkere gang is ook "eng".
Als ie maar geen watje wordt tussen al die stoere dames hier .

Oh, en vanochtend wees ie naar zijn kontje en zei "poep" . Dat was voor het eerst, gisteren zat ik te plassen en wilde ie op schoot en zei "ook!?" . Moet ik hen nu op het potje gaan zetten of gewoon nog even op zijn beloop laten denken jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vivi op 07-12-2008 12:54:49 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63819334
vivi ik zou hem erop zetten als mijn dame het zegt is het al te laat
mama van 3 kids!
  zondag 7 december 2008 @ 09:36:36 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63819345
Ja, snap ik, maar het was ook nádat ie had gepoept, dat ie het zei .

Ik bedoelde meer of ik hem nu alvast af en toe "preventief" op het potje moet zetten.
pi_63819371
ik doe het wel. alleen zonder enig succes. of je zet het potje in de kamer tot hij zelf komt met op het potje want hij is nog jong.
mama van 3 kids!
pi_63819836
Pff Damian (net 1 jaar) zit echt in een fase van het plakken hoor. Zo erg dat mn moeder hem Zwaan-kleef-aan noemt
Óveral waar ik ga komt hij achter me aan. En maar piepen, alsof hij geen aandacht krijgt. Zit ik hier achter de computer komt ie naast me staan en maar erop rammen. En ik maar 'nee' blijven zeggen. Ben je ergens anders bezig hangt ie de héle tijd aan je benen.... Nu kan ik dit stukje even rustig typen maar de vraag blijft voor hoelang. Vanochtend even de oudste gaan wassen in de badkamer, deur dicht, nou een gehuil alsof er weet ik veel wat gebeurde!
Ik keek er een beetje van op aangezien ik dit met de oudste dus helemaal niet heb meegemaakt! Gaat dit over?
  zondag 7 december 2008 @ 11:37:03 #223
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63820451
Oh wat een heerlijk verwende kindjes allemaal. Lekker he al die blije koppies als ze een cadeautje uitpakken? Al had Linde gsteren meer interesse in het uitdelen van de cadeaus dan in het uitpakken.

Ze heeft veeeeel cadeaus gekregen: dieren van little people, waskrijtjes, 3 boekjes, duplo tractor, bestekje, houten hema-gebakjes, plastic fruit, stoel, sloffen, zandbakvormpjes en een dvd van 'poesjes'.

Ik vind het trouwens zo grappig: Linde herkent overal poesjes. Op het pak van de hagelslagjes, in haar voorleesboek, buiten als ze voorop de fiets zit. Een echt poezenmeisje Vanmorgen heeft ze samen met de poes met haar plastic fruit gespeeld. Zij rolde het op de grond en de poes ging er dan mee spelen

Vivi ik zou het potje gewoon al ergens neerzetten zodat het straks niet ineens een vreemd ding voor hem is. Dan kan ie er alvast een beetje aan wennen. Goed hoor dat hij het al aangeeft!

TDB ik moet eerlijk zeggen dat ik geen antwoord heb. Linde heeft nooit zo'n periode gehad. Die heeft altijd het idee dat ik toch wel terugkom geloof ik
  zondag 7 december 2008 @ 12:35:21 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63821344
Pfffff, we moeten echt gaan verhuizen om alle kadootjes die Devin gekregen heeft kwijt te kunnen
Gister bij mijn ouders nog plastic snijfruit, een trektrein, een doos met blokken, een DVD van TikTak, een boek en een rubberen race-auto gekregen. En een loopauto, maar die blijft bij opa en oma staan.

Vivi, Devin is ook gek op een oude portemonnee van mij die ik niet meer gebruik.
Er zitten verlopen pasjes in en wat muntjes die hij er steeds uithaalt, weer terugstopt etc. De muntjes moeten wel eens worden aangevuld omdat hij ze soms in zijn spaarpot wil stoppen. Dat kan hij best goed touwens! Puzzels daarentegen heeft hij totaal geen geduld voor, net als de vormenstoof. Hij gaat er dan mee gooien, mijn kleine frusti

Linde het poezenmeisje

TeenageDirtbag, zwaan-kleef-aan-gedrag is best normaal op deze leeftijd! Ze zijn gewoon zo benieuwd naar wat er allemaal gebeurt, sommige kinderen (de mijne incluis) willen nou eenmaal overal bij betrokken worden. Niet altijd even handig, zeker niet als je nog een ander kind hebt die aandacht nodig heeft, maar het is een fase
Ik gebruik daar de draagdoek voor. Afwassen of koken bijvoorbeeld kan ik als Devin wakker is alleen doen met hem op mijn rug. Dan is hij poeslief en gezellig, maar als ik hem duidelijk maak even geen tijd voor hem te hebben en dat hij nu maar even alleen MOET spelen, dan wordt hij zo verschrikkelijk boos, baldadig en verdrietig, dat is het me gewoon niet waard!
Hij kan zichzelf best vermaken hoor, maar niet op commando. En zodra ik hem constant terecht moet wijzen als hij gaat klieren omdat ik geen tijd voor hem heb bijvoorbeeld tijdens het koken ("niet aan mama d'r broek gaan trekken!" "Niet aan de knopjes van de wasmachine komen als hij aanstaat" "Niet in de oven kruipen" "Niet je fles in de vuilnisbak gooien" "kom eens uit de kast") dan wordt de sfeer er niet bepaald gezelliger op.

Hoera voor Yana, dat gaat allemaal lekker met 'r zo te lezen
pi_63821690
Yep, je beschrijft het precies zoals het is en het klinkt ook heel logisch! Alleen niet op alle momenten kun je ze ook aandacht geven helaas. En vaak als hij hier komt staan neem ik hem op schoot enzo, maar ja, dan wil hij gewoon niet eens stilzitten Dus zet ik hem weer op de grond en begint het weer van voren af aan. Probeer hem er wel bij te betrekken zover het gaat. Met eten bijvoorbeeld in de kinderstoel erbij (hij eet normaal altijd vroeger warm dan wij) en dat soort dingetjes. Het is nog wel te doen en vooral omdat je wéét dat het over gaat maar soms denk je 'GA TOCH EENS EEEEVEN IETS VOOR JE ZELF DOEN'
  zondag 7 december 2008 @ 13:02:23 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63821882
TDB, Dean heeft ook nog soms van die fases hoor, vrnml. in de periode dat ie een nieuwe "skill" aan het ontwikkelen is, ms dat ie daar een beetje onzeker van wordt ofzo en weer extra mama honger krijgt.

Ik noem hem de laatste tijd vaak Calimero want hij roept me dan ook precies zo, zelfs zijn stemmetje lijkt sprekend : "Má-ma, Má-ma!"

Ik kan me er soms aan ergeren als ik druk ben maar eigenlijk vind ik het toch wel heel erg lief, meestal ga ik dan ook maar even lekker met hem kroelen op de bank .

Kersjes; ik zei gisteren precies hetzelfde; ik groei uit mijn huis met al dat speelgoed .

Dean heeft idd ook een oude portemonnee van mij, zonder muntjes, want die vind ik vies
Maar hij heeft gisteren wel nepmuntjes en briefgeld gekregen, dus die ga ik er maar in doen .

Hij mag wel vaak wat kleingeld in zijn spaarpot stoppen ook, die heeft de vorm van een parkeermeter, dus dat is ubercool .

Oh, en net kwam ie aanlopen met zijn Nijntje DVD en zong "Nijijijntje...blblblbll.. lief Nijntje" .

Ik ben zo verliefd op hem, deze leeftijd is ook zo leuk vind ik .
pi_63822248
Calimero
Ja ergens is het eigenlijk ook best lief maar na een hele dag wil je hem bijna het liefste van je been afschoppen

Dat speelgoedprobleem is hier trouwens ook bekend. Ik heb bijna wel eens serieus gedacht om verjaardagen maar eens over te gaan slaan. Maar ehm nee, dat doe je natuurlijk niet.

Sint hebben we dit jaar voorbij laten gaan. Vorig jaar was het als een dolle uitpakken en binnen 10 minuten was de zak leeg... schoentje zetten is natuurlijk wel erg leuk. En dat heeft Wes af en toe mogen doen en ook bij oma, dus hij heeft verder wel volop mogen genieten van Sint. Ook vervelend als ze zo kort op Sinterklaas jarig zijn, kun je wéér gaan verzinnen.

Hebben jullie ook wel eens de neiging om alles in 1 grote vuilniszak te gooien? Ik weet van narigheid echt soms niet waar ik alles moet laten en dan kijk ik de huiskamer rond en dan zie ik alles verspreid over de hele vloer en dan ....
pi_63822377
Popples, ze begon al voorzichtigjes met leeghalen... toen heb ik toch maar even ingegrepen... Ze weet het volgens mij best hoor.
Als ik het zo lees heb jij ook een kleine boef daar, hihihi.

Vivi, ik zou kijken of hij het potje interessant vindt, misschien wil hij er wel af en toe op zitten en proberen?

TDB, herkenbaar... naast mn stoel kruipen, gaan staan en jammeren...
Ik probeer het gejammer zoveel mogelijk te negeren en als ze lief zit te spelen (want dat kan ze ook best) dan zeg ik dat ze zo lief zit te spelen.

Linde, leuk he poesjes overal.

Kers, heb je al een huis op het oog . Aparte speelkamer voor Devin... hihihi.
  zondag 7 december 2008 @ 13:28:53 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63822469
Hier eind volgende maand ook al weer de 2e verjaardag dus ik denk dat ik maar voor een nieuw (auto)bed ga ipv weer vrachten speelgoed..
pi_63822482
Fijn dat het Yana zo goed gaat.

Gewoon proberen met het potje Vivi.
Damian doet hetzelfde als Dean en daarom zijn wij daar al mee aan het oefenen.
Elke ochtend voor het douchen mag hij even op het potje en als hij het aangeeft ook. Hij begint het steeds leuker te vinden, ook al heeft hij er nog niks op gedaan.
pi_63822528
Een autobed is stoer
pi_63822532
Goed idee Vivi. Ik denk dat wij ook voor een bed gaan.
Damian geeft op het moment vrij weinig om speelgoed. Hij vindt het veel leuker om samen te knutselen, te kleuren of met insteek mozaiek te spelen.
  zondag 7 december 2008 @ 13:42:21 #233
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63822709
Dean is idd ook gek op tenen (--> tekenen ) en knussssselen .
  zondag 7 december 2008 @ 13:52:31 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63822961
Vivi, gezellig da tje er weer bent! Hoe gaat het met jou en je moeder? Hopelijk is eea stabiel
damian ook al op het potje, grote kinders allemaal

Linde een poezendame

Eli is vanochtend van de commode gekletterd
We kwamen net onder de douche/bad vandaan, eli nog ingewikkeld in de handdoek, ik draai mijn hoofd nar links om een luier te pakken, draai mijn hoofd naar rechts en zie mijn kind van de commode afdenderen

janken, krijsen, brullen, uiteraard (blij toe dat hij dan huilt), maar gelukkig niets aan de hand. alles zit nog waar het hoort, hij reageert alert, heeft lekker veel gegeten en gedronken, daarna lekker wild weer gespeeld, niet gekotst, en ligt nu te tukken

grr, je staat ernaast en dan valt hij nog van de commode. bah.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63823118
Kinderen kunnen zó ontzettend snel zijn! En dan sta je er inderdaad nog naast... en maar denken dat het je nooit kan overkomen. Gelukkig heeft hij nergens last van!
pi_63823314
He bah Davinia, je zal wel flink geschrokken zijn. Gelukkig kunnen ze wel tegen een stootje en is er niks aan de hand.
Damian is laatst uit de kinderstoel gevallen terwijl ik gewoon naast hem een boterham zat te eten. Ik kon hem net niet op tijd vangen.
Je voelt je echt stom als dat soort dingen gebeuren en je staat er gewoon naast.
  zondag 7 december 2008 @ 14:19:16 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63823530
Ow Davinia, wat een schrik zeg! Gelukkig heeft hij er verder niets naars aan overgehouden.

TDB, we moeten nog eeeeeven volhouden, tegen de tijd dat ze gaan trouwen is dat plakgedrag vast weer over

Vivi, muntgeld is inderdaad ranzig (heb jarenlang bijbaan als cassiere gehad, bah), ik doe het dan ook altijd eerst in een sopje voordat Devin ermee mag spelen En dat Calimero geroep klinkt lief

Hier wordt trouwens nog steeds gewacht op de eerste "mama'
Zijn hier nog meer kindjes die er zo laat mee zijn?
pi_63823803
Nou tot die tijd zingen we het wel even uit

Oh en dat ''mama'' ... Damian zegt het soms, heeel soms. Maar zelfs dan lijkt het nog wel eens per ongeluk. Als ik het voorzeg, zegt hij het eigenlijk ook nooit echt na. Tis meer als hij boos is: MAMMMMMAAAAAAA
pi_63824557
TDB, dat hebben we hier ook meegemaakt, zwaankleefaan. En best extreem ook. Ik kon niet eens eten koken, en dat soort dingen. Nu zet ik een dvd voor dr op als ik ga koken. Maar verder toch veel stimuleren tot alleen spelen. Pak eens een tijdschrift en zeg tegen Damian dat je even gaat lezen. Het hoeft niet lang te zijn. Maar in die tijd negeer je hem. (behalve als hij dingen gaat doen die echt niet kunnen)
Het werkte hier heel goed.
Ik had van het cb de tip gekregen om een eierwekker te zetten op een paar minuutjes, en in die tijd geef je Damian geen aandacht. Pas als het belletje gaat is het weer Damiantijd. (moet je vantevoren natuurlijk wel even aankondigen dat hij zich even zelf moet vermaken)
Het gaat hier een stuk beter. (behalve dus met koken, wat ben ik dan blij met het Zandkasteel)

Vivi, het potje... Meike begon er ook even mee. Roepen dat ze poep had enz. Ze heeft ook 2 keer op het potje gepoept en 1 keer geplast. En nu helemaal niet meer. Ze wil er ook niet meer op.
Dus we negeren het ding maar weer een poosje. En ik ga dat geval al helemaal niet in mijn huiskamer zetten. Naast het toilet vind ik wel een goeie plek.
En een drumstel!!!! Whaahaha wat vinden de buren ervan?
(anders neem je Dean en drumstel eens mee naar de peukengooiers)

Soepstengel, leuk een Yana-update! Fijn dat het zo goed met haar gaat. Stom dat sommige kdv's haar weigeren zeg!!

Meike was gister aan het vingerverven voor ouwe opa en oma, die zijn donderdag 60 jaar getrouwd.
Ze vond het weer helemaal geweldig!
pi_63831822
Karin, Damian is net 1 jaar dus als ik zég dat ik iets voor mezelf doe begrijpt hij dat helaas nog niet
Maar je tip vind ik wel prima. Ik doe dat ook regelmatig hoor, helemaal geen moeite mee om hem even te negeren. Alleen is het wel lastig wanneer hij op mn pc ramt of aan mn benen hangt. Maar ik laat hem inderdaad juist ook vaak even gewoon huilen en piepen, hij moet dat ook leren dat hij zich even moet vermaken. Het grappige is wel dat ik soms een hele berg speelgoed op de grond neer gooi en dan hij het weet te presteren om zich met heeeeul andere dingen te gaan bezighouden (mij onder andere ) Maar goed, gelukkig gaat ie ook regelmatig achter zijn broer aan.

Vanmiddag heb ik erg om hem gelachen. Ik heb zo'n WinniedePooh opbergbankje. Dus hij opent de klep en keek erin, viel ie blijkbaar voorover dus aan de ene kant hing hij met zn hoofd erin en aan de buitenkant hingen zn beentjes. Ik heb hem er heel gauw uitgehaald maar toen ik hem in mn armen had ben ik me toch in lachen uitgebarsten het was zo'n stom gezicht!! Maar helaas te zielig om hem te laten hangen en stiekem een fototoestel te pakken

edit; wat een schattig koppie hierboven!
pi_63832592
Meike, wat heb je een plezier!

TDB, hihi ik zie het helemaal voor me
  zondag 7 december 2008 @ 21:25:58 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63833964
Kan iemand Anna even uitleggen dat je met de reservesleutel van de auto NIET alle deuren binnen op slot hoeft proberen te draaien?

* Memmel gaat weer verder zoeken naar de sleutel
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63834053
hihi proest
jammer dat dat knopje induwen het de lichtjes gaan branden niet de andere kant op werkt
pi_63843603
Wat een lekker verwende kindjes weer. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar Sinterklaas. Anders zou het huis uitpuilen van al het speelgoed..

soepstengel, fijn dat het bij jullie goed gaat.

En allemaal schattige kindjes die schattige dingen uithalen

Wat een pret heeft meike bij het vingerverven.

Wij zijn ook weer terug van een weekend Sinterklazen bij mijn schoonouders, in een vakantiehuisje.
Chris is ook lekker verwend, maar gelukkig vooral de dingen van het lijstje (o.a. speeltent en kralenbaan). Hij heeft ook heerlijk gesnoept van de peper/kruidnoten. En hij is ietsjes bang voor pieten. Een cadeautje aannemen ging nog net. Maar op schoot was brullen. Het waren nog wel hele lieve rustige pieten.
Hij is alleen nog een beetje verkouden en hoesterig. Gisteren was dat vooral drama. In zo'n huisje mag je niet overal aanzitten, en dat leverde een hoop frustratie op. Maar gisteravond thuis, en vanochtend ging het prima. Dus hij is wel lekker naar het KDV.
pi_63851433
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Dus hij is wel lekker naar het KDV.
Dat klinkt helemaal goed!
  maandag 8 december 2008 @ 19:05:36 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63857644
Dean heeft vandaag zijn eerste drie-woorden-zin gezegd .

"Nog een koek "

.
pi_63858175
Dean, goedzo man!

Nou, Chris is lekker ziekjes. Zo zien we hem niet vaak. Flink verkouden, een nare hoest, oogje dat begint te ontsteken. 38,5 koorts.. Klein hoopje ellende.
Hij ligt nu met een zetpil bij papa in het grote bed . Eens kijken of hij daarop wil slapen. Het is in ieder geval stil.

Iemand nog tips voor dat ontstoken oogje? dat hebben we nog niet eerder gehad
  maandag 8 december 2008 @ 19:54:16 #248
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63858706
steriel gaasje met wat afgekoeld gekookt water en dan schoonmaken. Dat moet helpen!
pi_63859103
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:05 schreef Vivi het volgende:
Dean heeft vandaag zijn eerste drie-woorden-zin gezegd .

"Nog een koek "

.
Cool ! En kreeg hij die ?
pi_63859172
Nog een koek

Ach voor je het weet vragen ze om nog vééél meer dan dat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')