abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63472086
Ik vind het wel een slimme zet om van AZ te verliezen. Laat de Alkmaarders maar lekker winterkampioen worden en de aandacht op hen richten. Je leest vandaag al die verhalen al in de krant - dat ze op weg zijn naar de titel en zo. Terwijl ze een paar weken geleden nog redelijk dramatisch speelden tegen Vitesse. Het gaat er om wie er in mei bovenaan staat.

Hopelijk jullie niet, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik zou hier niet zou rouwig om zijn. Volgens mij is dit Ajax niet geschikt om dominant te zijn en kan het een enorme druk niet aan. Dus kan je beter nog iets meer in de luwte spelen nu en zorgen dat je in het voorjaar wel van AZ wint en dan doorstoomt.
  maandag 24 november 2008 @ 10:40:08 #202
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_63472099
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:25 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

zo'n speler als Berg (of Suarez, Sulejmani) halen is bij voorbaat niet verkeerd. alleen bij Ajax was het voorheen altijd van: nu hebben we die speler en komt het allemaal goed! ooo kijk die namen in de voorhoede.. dat wordt smullen!
andere linies worden verwaarloosd. wanneer worden er spelers van dat kaliber gehaald voor het middenveld en de verdediging? Bruno Silva en Lindgren leuk en aardig, maar de spelers die echt het verschil maken?
Anderzijds is de buitenlandse concurrentie nu natuurlijk groter dan ooit. Als een speler al enigszins verschil kan maken dan is ie al gespot door een Engelse, Spaanse of Italiaanse club.
pi_63472178
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
Ik vind het wel een slimme zet om van AZ te verliezen. Laat de Alkmaarders maar lekker winterkampioen worden en de aandacht op hen richten. Je leest vandaag al die verhalen al in de krant - dat ze op weg zijn naar de titel en zo. Terwijl ze een paar weken geleden nog redelijk dramatisch speelden tegen Vitesse. Het gaat er om wie er in mei bovenaan staat.

Hopelijk jullie niet, dat zeg ik er eerlijk bij. Maar ik zou hier niet zou rouwig om zijn. Volgens mij is dit Ajax niet geschikt om dominant te zijn en kan het een enorme druk niet aan. Dus kan je beter nog iets meer in de luwte spelen nu en zorgen dat je in het voorjaar wel van AZ wint en dan doorstoomt.
Wat een lieve post.

Ben het ook wel met je eens, nu hoeven we nog niet bovenaan te staan, maar denk ook niet dat we dat aan het eind van de rit staan. Niet als het zo doorgaat, die wisselvalligheid.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 24 november 2008 @ 10:44:49 #204
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63472236
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:25 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

zo'n speler als Berg (of Suarez, Sulejmani) halen is bij voorbaat niet verkeerd. alleen bij Ajax was het voorheen altijd van: nu hebben we die speler en komt het allemaal goed! ooo kijk die namen in de voorhoede.. dat wordt smullen!
andere linies worden verwaarloosd. wanneer worden er spelers van dat kaliber gehaald voor het middenveld en de verdediging? Bruno Silva en Lindgren leuk en aardig, maar de spelers die echt het verschil maken?
Berg nu halen is bij wel bij voorbaat verkeerd. Cvitanich is in de zomer gehaald. Dus óf die aankoop was verkeerd, óf Berg is weer zo'n "hij is goed, dus moeten we hem maar kopen, ondanks dat we geen idee hebben wat we er mee aanmoeten"-aankoop.
pi_63472253
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:42 schreef Suijk het volgende:

[..]

Wat een lieve post.
Ik val ook best mee maar het was meer relativerend bedoeld. Het is zo ontzettend veel jantje lacht en jantje huilt bij alle ploegen. Na de westrijd tegen Ajax schoten bij ons superlatieven te kort en nu zijn we ineens het lachertje van de eredivisie. Beide is nogal onzinnig, lijkt me.
quote:
Ben het ook wel met je eens, nu hoeven we nog niet bovenaan te staan, maar denk ook niet dat we dat aan het eind van de rit staan. Niet als het zo doorgaat, die wisselvalligheid.
Uiteindelijk zal er toch een ploeg kampioen moeten worden en dat zal een wisselvallige ploeg zijn want dat zijn alle ploegen. NAC is eigenlijk nog het meest stabiel maar gaan die dat volhouden? Wat dat betreft kan je nu nog niks aansluiten, zelfs niet dat Feyenoord kampioen wordt en dat bedoel ik nog schertsend ook
  maandag 24 november 2008 @ 11:20:37 #206
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63473155
quote:
Sulejmani: "Samenwerking met Suarez wordt steeds beter"

Miralem Sulejmani stond dit seizoen voor de tweede keer van dit seizoen in de basisopstelling en voor de tweede keer verloor hij. Ondanks dat Ajax niet won van AZ, was de Serviër tevreden over de samenwerking met zijn maatje Luis Suarez.

"Onze samenwerking was goed, al heb ik zelf nog wat meer wedstrijden nodig om helemaal in vorm te komen. Luis en ik voelen elkaar goed aan. Suarez kan de beste speler van de wereld worden. Met hem is het prettig samenwerken", vertelde de jonge spits op het digitale huis van de Amsterdammers.

De grillige spits had ook nog wel wat te melden over de wedstrijd. "Het was vandaag een moeilijke wedstrijd. Vooral de omstandigheden maakten het vandaag allesbehalve makkelijk. We kregen weinig kansen, maar dat was wel een van dé momenten. Jammer dat het op zo'n belangrijk moment net niet lukt. Wanneer ik besefte dat een goed resultaat er eigenlijk niet meer inzat? Eigenlijk direct na de tweede treffer."
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63473326
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
Terwijl ze een paar weken geleden nog redelijk dramatisch speelden tegen Vitesse.
Viel reuze mee hoor, als die wedstrijd gewoon 2-4 is ofzo heet Vitesse niks te zeggen.
pi_63473407
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:28 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Viel reuze mee hoor, als die wedstrijd gewoon 2-4 is ofzo heet Vitesse niks te zeggen.
4-2 ook niet.
pi_63474099
sno is wel zwaar bruikbaar in de spits, wat een uitkomst
  maandag 24 november 2008 @ 12:12:03 #210
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_63474432
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:58 schreef ASroma het volgende:
sno is wel zwaar bruikbaar als pinchhitter, wat een uitkomst
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_63474562
Snow is gemaakt voor dat soort omstandigheden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63475493
Niks aan de hand Az speelde nu beter dan ons maar vorige wedstrijd hadden ze eigenlijk ook maar net gelijk gespeeld en was het spel ook niet geweldig. En dat was nog wel bij Vitesse.
pi_63475830
Ik verbaas me echt over de schijnbare onaantastbaarheid van Lindgren en zijn aanvoerderschap. Ik vind hem al heel het seizoen tegenvallen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 24 november 2008 @ 13:12:08 #214
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63475938
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Ik verbaas me echt over de schijnbare onaantastbaarheid van Lindgren en zijn aanvoerderschap. Ik vind hem al heel het seizoen tegenvallen.
Hmm. Niet helemaal eens. Ik denk dat er wel iemand op het middenveld moet lopen die de bal vast kan houden en de beslissende pass kan geven. Gabri en Enoh zijn toch meer stofzuigers en om er daar nu twee van op het middenveld te zetten gaat me te ver. Ik denk ook dat het aan de rest van het elftal ligt, of nog sterker: aan het ontbreken van Huntelaar. Hij lijdt inderdaad veel knullig balverlies, maar om nu te zeggen dat er voorin zoveel mogelijkheden zijn om wat creatiefs op te zetten... Lindgren heeft vorig seizoen mijns inziens bewezen dat hij prima één van de verdedigende middenvelders kan zijn. Dat is hij echt niet zomaar verleerd....
pi_63476824
quote:
Op maandag 24 november 2008 02:34 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Ik mis de wisselende weersomstandigheden nu ik in de zaal speel, het had allemaal z'n charmes.. voetballen terwijl de mussen van het dak vielen, als het zo hard regende dat de vissen langs zwommen. En als het vroor leek het alsof je op beton speelde.

En altijd korte mouwen, op z'n Heitinga Namen ze alleen shirts met lange mouwen mee dan stroopte ik ze op.
Nah.. 8 jaar op veld gevoetbald en toen direct de overstap gemaakt naar de zaal en dat beviel me toch wel heel goed, grootste pluspunt is natuurlijk dat het nu veel meer op techniek aan komt. (en wedstrijden worden bijna nooit meer afgelast) Maar toch he, 9 uur 's morgens (de e'tjes voetballen inderdaad zo vroeg ) rond het vriespunt een wedstrijd voetballen.. Dat waren nog is tijden
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_63476954
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:44 schreef GieJay het volgende:

[..]

Nah.. 8 jaar op veld gevoetbald en toen direct de overstap gemaakt naar de zaal en dat beviel me toch wel heel goed, grootste pluspunt is natuurlijk dat het nu veel meer op techniek aan komt. (en wedstrijden worden bijna nooit meer afgelast) Maar toch he, 9 uur 's morgens (de e'tjes voetballen inderdaad zo vroeg ) rond het vriespunt een wedstrijd voetballen.. Dat waren nog is tijden
Dat was bikkelen in je korte broekje, korte shirt.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 24 november 2008 @ 13:50:04 #217
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_63477000
Na gisteren zijn er voor mij toch wel 3 dingen duidelijk geworden...

1) - Enoh is er nog lang niet
2) - Gabri moet gewoon in de basis staan
2) - Kennedy wil ik echt NOOOOOOOOOIT meer in een Ajaxshirt zien...wat een dweil is dat.....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_63477057
Hoolie, nog sinterklaasjes achterna gezeten dit jaar?
pi_63477081
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Klopt inderdaad, die jongen heeft totaal geen toevoeging, veel te statisch en totaal misbaar!
Yo!Soppa?
  maandag 24 november 2008 @ 13:57:00 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_63477214
Ach ja, Enoh, ik riep nog dat die eerst maar eens langer dan 3 potjes redelijk moet voetballen, maar dat was gelul, want je "kon de klasse er meteen vanaf zien" oid

Hij speelde niet waardeloos maar zo geweldig was het allemaal niet, en die penalty was niet slim, te makkelijk gegeven, maar dat zou je moeten weten als speler.

Maar toch zou ik hem wel laten staan nu, Lindgren heeft weer eens met zijn kop in de VI gestaan, vond dat ie elke week moest spelen en vervolgens heb je er geen fuck meer aan. Komt vast wel weer een keer goed met hem, maar voor nu moet ie eigenlijk even terug op aarde gezet worden. Hij is onaantastbaar en dat zie je in zijn spel, alles gaat te makkelijk, te gemakzuchtig. Laat hem maar een op de bank beginnen binnenkort...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 24 november 2008 @ 15:18:12 #221
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_63479219
quote:
Huntelaar zet nieuwe stap in herstel

Amsterdam, 24 nov 2008
Luttele dagen na zijn terugkeer op het trainingsveld, had Klaas Jan Huntelaar maandag eindelijk weer contact met de bal. ,,Het gaat de goede kant op’’, stelde een letterlijk en figuurlijk goedgemutste Huntelaar na de ochtendsessie.

Twee dagen voor het uitduel tegen AZ was de rentree van Huntelaar op het trainingsveld groot nieuws voor alle Ajax-volgers. Vrijdag beperkten de ‘veldwerkzaamheden’ van de Ajacied zich nog tot loopoefeningen.

De spits, die twee weken terug in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam zijn enkelband afscheurde, lijkt sneller te herstellen dan verwacht. Deze maandag was daar alweer het eerste balcontact. ,,Ik kan nog niet alles, maar het gaat langzaam aan wel steeds iets beter’’, temperde Huntelaar al te groot optimisme over het snelle herstel van zijn linkerenkel. ,,Het is na deze training weer de vraag hoe de enkel hierop reageert. Hij is natuurlijk nog niet helemaal top.’’

Fysiotherapeut Frank van Deursen begeleidde de topschutter tijdens zijn revalidatietraining op het oefenveld. De fysio stelde de speler fysiek en conditioneel aardig en langdurig op de proef. Gewapend met een stopwatch en hartslagmeter hield Huntelaar ook zelf zijn vorderingen in de gaten. ,,Ik richt me niet op een bepaalde wedstrijd of op een bepaalde datum waarop ik weer wedstrijdfit wil zijn’’, vertelde Huntelaar aan de rand van het trainingsveld. ,,De enkelband is wel afgescheurd geweest. Zoiets kost gewoon tijd om goed te herstellen. Natuurlijk keer ik het liefst zo snel mogelijk terug. Maar dat alles goed geneest, is het belangrijkste. Ik richt me voorlopig puur op een goed en zo optimaal mogelijk herstel.’’

Na ruim drie kwartier hardlopen, dribbelen en de spieren rekken en strekken onder winterse omstandigheden, was het eerste balcontact daar. De eerste adidasballen werden nog wat voorzichtig beroerd. Al snel werden krachtiger schoten gelost. Soms richting de Ajax-fysio, maar uiteindelijk toch losjes en vrijuit naar het doel. Een enkele bal verdween over het doel, sommige inzetten belandden keurig in de kruising. ,,De enkel is nu ingetapet. Dus het voelt iets zwaarder en daardoor minder vrij aan. Schieten is daarom nog iets lastiger.’’

Huntelaar werd kort gezelschap gehouden door zijn fitte selectiegenoten. Bijna alle Ajacieden die zondag in actie kwamen in Alkmaar werkten een korte uitlooptraining af. De doelmannen Dennis Gentenaar en Kenneth Vermeer waren, net als Huntelaar, langer aan het werk te zien. Keeperstrainer Carlo l’Ami stelde de doelmannen in uiteenlopende oefenvormen flink op de proef. Na ruim anderhalf uur trainen hielden ook de keepers en hun trainer het voor gezien.
Mooi.
Gourmetten of steengrillen?
pi_63479310
Huntelaar zet nieuwe stap in herstel

Minder dan twee weken na zijn uitvallen maakte Klaas-Jan Huntelaar vrijdag alweer zijn opwachting op het trainingsveld van Ajax, maandag had de aanvaller eindelijk weer contact met de bal. "Het gaat de goede kant op", bevestigt Huntelaar op de clubsite, waarmee de beperkte oefeningen inmiddels tot de verleden tijd behoren.

"Ik kan nog niet alles, maar het gaat langzaam aan wel steeds iets beter’’, temperde Huntelaar al te groot optimisme over het snelle herstel van zijn linkerenkel. "Het is na deze training weer de vraag hoe de enkel hierop reageert. Hij is natuurlijk nog niet helemaal top." Huntelaar raakte eerder deze maand geblesseerd in het duel met Sparta. Nader onderzoek wees uit dat de voorste enkelband volledig was afgescheurd.

"Ik richt me niet op een bepaalde wedstrijd of op een bepaalde datum waarop ik weer wedstrijdfit wil zijn", benadrukt Huntelaar. "De enkelband is wel afgescheurd geweest. Zoiets kost gewoon tijd om goed te herstellen. Natuurlijk keer ik het liefst zo snel mogelijk terug. Maar dat alles goed geneest, is het belangrijkste. Ik richt me voorlopig puur op een goed en zo optimaal mogelijk herstel."

"Met Klaas-Jan gaat het boven verwachting goed", vertelde trainer Marco van Basten afgelopen vrijdag al tijdens een persconferentie. "Of dat komt doordat hij een gezond lichaam heeft of doordat hij heel snel herstelt, zou je de dokter moeten vragen, die heeft er voor gestudeerd. Maar gezien deze ontwikkeling zal zijn herstel veel sneller gaan dan de zes tot acht weken die er voor staan", aldus de oefenmeester.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=69260
pi_63479314
Als hij na deze training geen terugslag krijgt, zou het dus wel eens snel weer in orde kunnen zijn.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  maandag 24 november 2008 @ 15:23:12 #224
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63479369
quote:
Vermeer: "Onnodige overtredingen van Enoh moeten eruit"

Zondagmiddag verloor Ajax van met 2-0 van AZ uit Alkmaar. In het DSB Stadion zorgde Demy de Zeeuw met een penalty voor de 1-0, die penalty werd veroorzaakt door Maarten Martens die bij een onnodige overtreding van Eyong Enoh ging liggen. Kenneth Vermeer vertelt in De Telegraaf het een en ander over de jonge middenvelder.

"De eerste helft speelden we goed, kon het alle kanten op, maar kwamen we onnodig op achterstand. Bij Eyong moeten bepaalde 'momenten' uit zijn spel. In het strafschopgebied moet je niet zo'n overtreding maken. De omstandigheden waren daarna in ons nadeel."

"Natuurlijk hadden de AZ-spelers ook last van de sneeuw en storm, maar wij hadden de wind tegen en moesten het spel maken. Zeker na de 2-0 konden zij lekker achterover leunen. En wij waren niet meer in staat om kansen te creëren", aldus de sterk keepende Vermeer.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63479390
Aisatti en Dario trainen toch al mee, kunnen we dan deze week van hun genieten? Misschien inval beurt voor zondag? En wat zijn de verwachtingen voor donderdag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')