Nessie is doodquote:Op zondag 23 november 2008 01:02 schreef nightfall het volgende:
natuurlijk is het een fabel, als je een beest zoals beschreven zou hebben, zou deze ook een pappa en een mamma hebben en zouden het er meerdere moeten zijn zodat ze zich voort kunnen planten,. als er al ooit 1 was issie inmiddels allang de pijp uit,. verder tof verhaaltje
Onzin natuurlijk. Nessie leeft. En hij groeit elke dag.quote:Op zondag 23 november 2008 01:02 schreef nightfall het volgende:
natuurlijk is het een fabel, als je een beest zoals beschreven zou hebben, zou deze ook een pappa en een mamma hebben en zouden het er meerdere moeten zijn zodat ze zich voort kunnen planten,. als er al ooit 1 was issie inmiddels allang de pijp uit,. verder tof verhaaltje
ja,. in me'n broek,. hij steekt dagelijks ze'n kop boven waterquote:Op zondag 23 november 2008 01:09 schreef Neleos het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Nessie leeft. En hij groeit elke dag.
Okquote:Op zondag 23 november 2008 01:13 schreef nightfall het volgende:
[..]
ja,. in me'n broek,. hij steekt dagelijks ze'n kop boven water
ze'n, wtf? Are you fucking kidding me?quote:Op zondag 23 november 2008 01:13 schreef nightfall het volgende:
[..]
ja,. in me'n broek,. hij steekt dagelijks ze'n kop boven water
Nessie is toch vrouwelijk?quote:Op zondag 23 november 2008 01:09 schreef Neleos het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Nessie leeft. En hij groeit elke dag.
quote:Op zondag 23 november 2008 12:33 schreef Michielos het volgende:
ik liep vorig jaar langs dat meer en ja hoor... ik zag een supergroot plesosaurus achtig iets..... serieus gek, ik rende weg keek nog eens goed en hij dook weer koppie onder. nee skeptici.. ik ben overtuigd.. nessie bestaat. volgende keer toch maar eens mn camera meenemen.
het was gigantisch en zag er uit als een plesosaurus.. ik lieg dit niet
hoe kan het dan dat ik nessie gezien heb?quote:Op zondag 23 november 2008 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik dacht dat de oorsprong van het hele nessie verhaal niets met een circus te maken had, maar met een of andere oplichter die een dokter een foto liet publiceren van een of ander speelgoedmonster zegmaar.
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar hij wilde iemand een hak zetten oid. Ooit eens op discovery gezien. Dat circus/olifant verhaal is nieuw voor me
Het gaat om deze foto uit 1933:quote:Op zondag 23 november 2008 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik dacht dat de oorsprong van het hele nessie verhaal niets met een circus te maken had, maar met een of andere oplichter die een dokter een foto liet publiceren van een of ander speelgoedmonster zegmaar.
Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar hij wilde iemand een hak zetten oid. Ooit eens op discovery gezien. Dat circus/olifant verhaal is nieuw voor me
Dat verhaal over iets mysterieus in Loch Ness gaat al terug tot voor de Middeleeuwen ofzo. Ene Sint-Columba had iets groots in Loch Ness toen gezien. Maar omstreeks 1933 begon de moderne legende pas echt te lopen.quote:Op zondag 23 november 2008 15:46 schreef A_Soul1980 het volgende:
Als er iets groots leeft in Loch Ness, denk ik niet dat het zo'n plesiosaurus is. Dat is een reptiel, die toch regelmatig naar boven moet om adem te halen. Dan moet ie veel vaker zijn gesignaleerd.
Maar dat er iets leeft - een kleine populatie dus en niet één enkel dier - zou misschien niet helemaal onmogelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar reuzenpijlinktvissen; ze komen vrij regelmatig voor in alle oceanen en toch is het maar één keer gelukt om een levend exemplaar op beeld vast te leggen. Aan de andere kant, dode exemplaren spoelen weleens aan op het strand, of ze raken verstrikt in netten en ook worden resten gevonden in de magen van potvissen. En het verhaal van reuzenpijlinktvissen is al eeuwenlang bekend en ik begrijp dat het verhaal van Nessie pas in de 20e eeuw is ontstaan.
Een olifant.quote:Op zondag 23 november 2008 15:48 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het gaat om deze foto uit 1933:
[ afbeelding ]
Het verhaal gaat dat in 1933 er een circus in de buurt van Loch Ness was, en dat een zekere Bertram Mills een beloning uitloofde aan diegene die het monster kon vangen voor dat circus. Meteen schoot het aantal sightings omhoog, tot de dood van Mills, rond 1939..
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/4779248.stm
Ja een olifant:quote:
Maar die bewuste foto van Nessie rechtsonderin is gewoon een stuk plastic...een uit de hand gelopen grap. Dat heeft die maker later ook toegegeven.quote:Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja een olifant:
[ afbeelding ]
Het is een feit dat er rond die tijd (de jaren 30) veel circussen langs Loch Ness halt hielden om of shows te geven of hun beesten te laten rusten (en eventueel water te geven/te laten zwemmen)
Ik denk dat dat het ook is.quote:Op zondag 23 november 2008 15:51 schreef Urquhart het volgende:
Het is een legende waar je stiekem in wil geloven, het zou natuurlijk enorm leuk zijn mocht het waar zijn![]()
Je ziet het ook aan die kringen op het water rondom die nek, die naar verhouding veel te klein zijn.quote:
quote:Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ja een olifant:
[ afbeelding ]
Het is een feit dat er rond die tijd (de jaren 30) veel circussen langs Loch Ness halt hielden om of shows te geven of hun beesten te laten rusten (en eventueel water te geven/te laten zwemmen)
Dat is toch heel anders man. Die inktvissen leven in een veeel grotere en diepere ocean, daar kun je makkelijk dingen verstoppen.quote:Op zondag 23 november 2008 15:46 schreef A_Soul1980 het volgende:
Als er iets groots leeft in Loch Ness, denk ik niet dat het zo'n plesiosaurus is. Dat is een reptiel, die toch regelmatig naar boven moet om adem te halen. Dan moet ie veel vaker zijn gesignaleerd.
Maar dat er iets leeft - een kleine populatie dus en niet één enkel dier - zou misschien niet helemaal onmogelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar reuzenpijlinktvissen; ze komen vrij regelmatig voor in alle oceanen en toch is het maar één keer gelukt om een levend exemplaar op beeld vast te leggen. Aan de andere kant, dode exemplaren spoelen weleens aan op het strand, of ze raken verstrikt in netten en ook worden resten gevonden in de magen van potvissen. En het verhaal van reuzenpijlinktvissen is al eeuwenlang bekend en ik begrijp dat het verhaal van Nessie pas in de 20e eeuw is ontstaan.
Inderdaad, als dat beest reuzachtig was zouden die kringen in het water vééééél kleiner moeten zijnquote:Op zondag 23 november 2008 16:19 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je ziet het ook aan die kringen op het water rondom die nek, die naar verhouding veel te klein groot zijn.
[ afbeelding ]
Ook goed te zien bij het origineel.
Dat is wel zo, maar Loch Ness is ook niet bepaald een visvijvertje. Bovendien is het water troebel door algen, waardoor je moeilijker kunt bestuderen wat er in de diepten van het meer leeft. En ik begrijp dat die grotten ook niet zolang geleden zijn ontdekt.quote:Op zondag 23 november 2008 17:26 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is toch heel anders man. Die inktvissen leven in een veeel grotere en diepere ocean, daar kun je makkelijk dingen verstoppen.
quote:Op zondag 23 november 2008 16:09 schreef A_Soul1980 het volgende:
Straks blijkt er een kudde olifanten in het meer te leven.
pas geleden iets over gelezen, jaar of wat geleden hebben ze uitgebreidt met diverse sonarboten op een rij het meer op en af gevaren en niets ontdekt, tevens zou er veels te weinig voedsel in het meer aanwezig zijn (waarbij ze er geloof ik wel van uit gingen dat nessie niet alleen was) om ze in leven te houdenquote:Op zondag 23 november 2008 17:33 schreef A_Soul1980 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar Loch Ness is ook niet bepaald een visvijvertje. Bovendien is het water troebel door algen, waardoor je moeilijker kunt bestuderen wat er in de diepten van het meer leeft. En ik begrijp dat die grotten ook niet zolang geleden zijn ontdekt.
Voor ervaringen met 'papa's duikboot' verwijs ik je door naar een psychiater.quote:Op donderdag 27 november 2008 05:49 schreef Flammie het volgende:
Ok ok, ik geef het toe ...
ik was het in papa's duikboot .. sorry mensen
Hilarisch!quote:Op donderdag 27 november 2008 05:49 schreef Flammie het volgende:
Ok ok, ik geef het toe ...
ik was het in papa's duikboot .. sorry mensen
quote:Op zondag 23 november 2008 01:12 schreef Harajuku. het volgende:
Je hebt sowieso meer dan één exemplaar nodig. Ze zouden groot moeten zijn, en er is erg weinig voer.
Ik houd het op de olifant.
Houd daar eens mee op danquote:
Ohquote:Op donderdag 27 november 2008 05:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[..]
Houd daar eens mee op dan
Dit is sowieso niet mogelijk, omdat Loch Ness toen nog helemaal niet bestond.quote:Op zondag 23 november 2008 00:33 schreef A_Soul1980 het volgende:
er een kleine populatie plesiosaurussen habiteert in de diepten van het meer en nog altijd stand houden terwijl de andere dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden uitstierven.
das je moederquote:Op zondag 30 november 2008 18:34 schreef retteteted het volgende:
in het meertje bij me achter zwemt ook een monster
Het water is wel troebel maar niet door algen, het is troebel door fijnslib. Door de troebelheid dringt er zelfs weinig licht door in het water. Weinig licht = weinig algen = weinig plankton = weinig kleine vissen = weinig grotere vissen = onvoldoende voedsel voor grotere dieren.quote:Op zondag 23 november 2008 17:33 schreef A_Soul1980 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar Loch Ness is ook niet bepaald een visvijvertje. Bovendien is het water troebel door algen, waardoor je moeilijker kunt bestuderen wat er in de diepten van het meer leeft. En ik begrijp dat die grotten ook niet zolang geleden zijn ontdekt.
Maar ik ben wel met je eens dat het niet echt een vergelijking is.
Niet veel gevangen dus als het goed is.quote:Op zondag 23 november 2008 07:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb nog zitten vissen aan het meer van loch ness. niks geks gezien. helaas.
Je hebt via het o zo persoonlijke internet met een Schot gechat die zegt dat hij door Nessie himself uit het Loch Ness is getild en dat verhaal brent je aan het twijfelen omdat het zo integer en geloofwaardig overkwam?quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb een keer met een schot gechat, die is toen hij 8 was ofzo in het meer van Loch Ness gevallen en er weer uitgeduwt (hij gelooft door Nessie).
Zelf geloof ik niet dat er iets in kan leven, maar zo'n verhaal van iemand die heel integer overkwam, doet me wel even twijfelen.
Nou ja zeg, lekker weer zo.quote:Op maandag 1 december 2008 17:48 schreef Hanoying het volgende:
...
[..]
Je hebt via het o zo persoonlijke internet met een Schot gechat die zegt dat hij door Nessie himself uit het Loch Ness is getild en dat verhaal brent je aan het twijfelen omdat het zo integer en geloofwaardig overkwam?
Alsjeblieft:
http://www.hulpgids.nl/adressen/pagina1.htm
Hoe zie jij elementalen (''sprookjes zijn onzin'')? En ja, het is off topic.quote:Op donderdag 27 november 2008 01:31 schreef DaantjeF het volgende:
Lochness = ufo = onzin.
Om je te neppen en in de maling te nemen.
Sprookjes zijn toch ook "symbolisch"? Ja, er zit kennis in dat wel.
Bij Bob, als je met een Schot chat die dat zegt is er toch geen enkele reden om aan zijn verhaal te twijfelen ???quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb een keer met een schot gechat, die is toen hij 8 was ofzo in het meer van Loch Ness gevallen en er weer uitgeduwt (hij gelooft door Nessie).
Zelf geloof ik niet dat er iets in kan leven, maar zo'n verhaal van iemand die heel integer overkwam, doet me wel even twijfelen.
En omdat het van een dokter kwam geloofde iedereen 't meteen. Immers, zo'n geleerde man enzo. Die docu heb ik ook gezien. Ze hebben in die docu ook nog video-opnames 'ontleed' om erachter te komen dat het een bootje was dat vanaf een grote afstand gefilmd was, en geen dino-achtig beest.quote:Op zondag 23 november 2008 13:44 schreef vosss het volgende:
mokele mbembequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:18 schreef DretoX het volgende:
Doet me denken aan de tijd dat ik dinofan was en helemaal blij was toen er in de krant een stukje stond dat er een levende dino was gesignaleerd ergens in Afrika.
Zo zijn er dus veel meer verhalen van dat meer, ook mensen die een beest over hebben zien steken op de weg naast dat meer en zo... als je googled op getuigenverhalen zitten daar best verhalen tussen die het geloven waard zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Hoe kan het dat jij nessie hebt gezien? Het is een leuke claim zonder enig bewijs.quote:Op zondag 23 november 2008 14:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
hoe kan het dan dat ik nessie gezien heb?
a) ik was niet dronken
b) ik gebruik geen drugs
c) heb geen last van een psychiatrisch ziektebeeld
d) ik ben geen troll
e) ik zag een mega plesasaurus van 7m doorsnee
f) ik lul niet
ja ik heb dit ervaren, jullie niet, dat is het verschil!
Sommige mensen zijn beter in het vertellen van verhalen dan anderen. Dat is volgens mij de enige conclusie die je hieruit kunt trekken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:19 schreef _DeMoN_ het volgende:
[..]
Zo zijn er dus veel meer verhalen van dat meer, ook mensen die een beest over hebben zien steken op de weg naast dat meer en zo... als je googled op getuigenverhalen zitten daar best verhalen tussen die het geloven waard zijn.
Wat is dan volgens jou een duidelijke fake en wat is 'een betere'? Waarop baseer jij deze observaties?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:27 schreef _DeMoN_ het volgende:
Hier trouwens nog wat fraaie plaatjes van lake monsters (zitten natuurlijk ook duidelijke fakes tussen, maar ook betere)http://www.mysterycasebook.com/lakemonsterphotographs.html
Als het een onbekende diersoort zou zijn zou hij/zij natuurlijk op een andere manier zijn metabolisme op gang kunnen houden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef Dartanion het volgende:
Eén vraag voor alle mensen die in Nessie geloven:
Waar moet hij zn voedsel vandaan halen? Dat meer is nagenoeg dood/ levenloos en de omgeving is ook niet voedselrijk voor een zee zoogdier
Nessie eet mensenvleesquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:21 schreef Dartanion het volgende:
Eén vraag voor alle mensen die in Nessie geloven:
Waar moet hij zn voedsel vandaan halen? Dat meer is nagenoeg dood/ levenloos en de omgeving is ook niet voedselrijk voor een zee zoogdier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |