abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2008 @ 00:33:03 #1
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_63440723
Iedereen kent het verhaal wel dat er in Loch Ness in Schotland een zogenaamd monster huist. Ik vraag me af of hier mensen zijn die geloven dat dat ook waar kan zijn.

Er zijn veel mensen geweest die beweerden het monster gezien te hebben. De beschrijvingen doen denken aan een plesiosaurus en men denkt dat - als het monster überhaupt bestaat - er een kleine populatie plesiosaurussen habiteert in de diepten van het meer en nog altijd stand houden terwijl de andere dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden uitstierven.

Er zijn veel onduidelijke foto's gemaakt en ze zijn vrijwel allemaal of ontmaskerd als bedrog of het bleek gewoon iets anders te zijn.

In maart 2006 beweerde een onderzoeker dat, in de tijd dat het monster de eerste keer gezien werd, er een circus in de nabijheid zijn kampement had opgeslagen en mogelijkerwijs een olifant een bad heeft genomen in het meer. Tijdens dit bad zou alleen de rug en slurf zichtbaar zijn geweest, dat door een voorbijganger is opgemerkt. Wat de circusdirecteur extra verdacht maakt is dat hij £20,000 (ongeveer ¤32000) uitloofde voor degene die het monster kon vangen voor zijn circus in Londen. Mogelijk creëerde de circusdirecteur de mythe om meer aandacht voor zijn circus te genereren.

In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen, wegens de vele algen op de bodem en in het water. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs ronddrijft, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.

bron

Is het een mythe die een ware hype teweeg heeft gebracht? Of zou het toch mogelijk kunen zijn? In de oceanen leven ook nog altijd dieren die we tot nu toe nog niet hebben ontdekt. Loch Ness is niet bepaald een oceaan, maar toch is het meer behoorlijk groot: http://nl.wikipedia.org/wiki/Loch_Ness_(meer)
pi_63441208
natuurlijk is het een fabel, als je een beest zoals beschreven zou hebben, zou deze ook een pappa en een mamma hebben en zouden het er meerdere moeten zijn zodat ze zich voort kunnen planten,. als er al ooit 1 was issie inmiddels allang de pijp uit,. verder tof verhaaltje
pi_63441268
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:02 schreef nightfall het volgende:
natuurlijk is het een fabel, als je een beest zoals beschreven zou hebben, zou deze ook een pappa en een mamma hebben en zouden het er meerdere moeten zijn zodat ze zich voort kunnen planten,. als er al ooit 1 was issie inmiddels allang de pijp uit,. verder tof verhaaltje
Nessie is dood
pi_63441291
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:02 schreef nightfall het volgende:
Onzin natuurlijk. Nessie leeft. En hij groeit elke dag.
pi_63441292
Nessie ie een fokking olifant
I feel kinda Locrian today
  zondag 23 november 2008 @ 01:12:03 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63441325
Je hebt sowieso meer dan één exemplaar nodig. Ze zouden groot moeten zijn, en er is erg weinig voer.

Ik houd het op de olifant.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63441341
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:09 schreef Neleos het volgende:

[..]

ja,. in me'n broek,. hij steekt dagelijks ze'n kop boven water
pi_63441354
Bron: wikipedia
pi_63441357
Onzin, 1 monster is genoeg. Weet zeker dat ie bestaat. Nessie heeft geen vader of moeder nodig.
pi_63441363
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:13 schreef nightfall het volgende:

[..]

Ok
pi_63441379
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:15 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ok
dan is het goed.
pi_63441389
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:16 schreef nightfall het volgende:

[..]

dan is het goed.
Ok
  zondag 23 november 2008 @ 01:17:48 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63441394
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:13 schreef nightfall het volgende:

[..]

ze'n, wtf? Are you fucking kidding me?
pi_63441423
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:09 schreef Neleos het volgende:

[..]

Nessie is toch vrouwelijk?
pi_63441440
Ik ben er geweest en ik heb hem niet gezien... hij bestaat dus niet.

En anders is er ook nog eens geen echt (wetenschappelijk) bewijs voor...
Ja, ik generaliseer.
pi_63441492
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nessie is toch vrouwelijk?
Oke. Is goed. Bij deze dan.
pi_63441647
recente foto van het beestje
  zondag 23 november 2008 @ 07:52:47 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63443349
ik heb nog zitten vissen aan het meer van loch ness. niks geks gezien. helaas.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 23 november 2008 @ 12:33:49 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63446161
ik liep vorig jaar langs dat meer en ja hoor... ik zag een supergroot plesosaurus achtig iets..... serieus gek, ik rende weg keek nog eens goed en hij dook weer koppie onder. nee skeptici.. ik ben overtuigd.. nessie bestaat. volgende keer toch maar eens mn camera meenemen.
het was gigantisch en zag er uit als een plesosaurus.. ik lieg dit niet
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_63446843
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:33 schreef Michielos het volgende:
ik liep vorig jaar langs dat meer en ja hoor... ik zag een supergroot plesosaurus achtig iets..... serieus gek, ik rende weg keek nog eens goed en hij dook weer koppie onder. nee skeptici.. ik ben overtuigd.. nessie bestaat. volgende keer toch maar eens mn camera meenemen.
het was gigantisch en zag er uit als een plesosaurus.. ik lieg dit niet
pi_63448249
Ik dacht dat de oorsprong van het hele nessie verhaal niets met een circus te maken had, maar met een of andere oplichter die een dokter een foto liet publiceren van een of ander speelgoedmonster zegmaar.

Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar hij wilde iemand een hak zetten oid. Ooit eens op discovery gezien. Dat circus/olifant verhaal is nieuw voor me
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 23 november 2008 @ 14:13:44 #22
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63449109
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:44 schreef vosss het volgende:
Ik dacht dat de oorsprong van het hele nessie verhaal niets met een circus te maken had, maar met een of andere oplichter die een dokter een foto liet publiceren van een of ander speelgoedmonster zegmaar.

Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar hij wilde iemand een hak zetten oid. Ooit eens op discovery gezien. Dat circus/olifant verhaal is nieuw voor me
hoe kan het dan dat ik nessie gezien heb?
a) ik was niet dronken
b) ik gebruik geen drugs
c) heb geen last van een psychiatrisch ziektebeeld
d) ik ben geen troll
e) ik zag een mega plesasaurus van 7m doorsnee
f) ik lul niet

ja ik heb dit ervaren, jullie niet, dat is het verschil!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 23 november 2008 @ 15:46:05 #23
211831 A_Soul1980
pi_63451826
Als er iets groots leeft in Loch Ness, denk ik niet dat het zo'n plesiosaurus is. Dat is een reptiel, die toch regelmatig naar boven moet om adem te halen. Dan moet ie veel vaker zijn gesignaleerd.

Maar dat er iets leeft - een kleine populatie dus en niet één enkel dier - zou misschien niet helemaal onmogelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar reuzenpijlinktvissen; ze komen vrij regelmatig voor in alle oceanen en toch is het maar één keer gelukt om een levend exemplaar op beeld vast te leggen. Aan de andere kant, dode exemplaren spoelen weleens aan op het strand, of ze raken verstrikt in netten en ook worden resten gevonden in de magen van potvissen. En het verhaal van reuzenpijlinktvissen is al eeuwenlang bekend en ik begrijp dat het verhaal van Nessie pas in de 20e eeuw is ontstaan.
pi_63451877
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:44 schreef vosss het volgende:

Het gaat om deze foto uit 1933:

Het verhaal gaat dat in 1933 er een circus in de buurt van Loch Ness was, en dat een zekere Bertram Mills een beloning uitloofde aan diegene die het monster kon vangen voor dat circus. Meteen schoot het aantal sightings omhoog, tot de dood van Mills, rond 1939..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/4779248.stm
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_63451944
Het is een legende waar je stiekem in wil geloven, het zou natuurlijk enorm leuk zijn mocht het waar zijn

Ik denk dat er echter niks is zoals een prehistorisch wezen. Ik denk dat de meeste waarnemingen zijn te verklaren door golfslagen, drijvende boomstammen en wellicht een grote steur van 2 meter ofzo. Dat is ook altijd de uitkomst van die talloze docu's op NAT en Discovery. Maar blijft interessant.
pi_63451991
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:46 schreef A_Soul1980 het volgende:
Als er iets groots leeft in Loch Ness, denk ik niet dat het zo'n plesiosaurus is. Dat is een reptiel, die toch regelmatig naar boven moet om adem te halen. Dan moet ie veel vaker zijn gesignaleerd.

Maar dat er iets leeft - een kleine populatie dus en niet één enkel dier - zou misschien niet helemaal onmogelijk zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar reuzenpijlinktvissen; ze komen vrij regelmatig voor in alle oceanen en toch is het maar één keer gelukt om een levend exemplaar op beeld vast te leggen. Aan de andere kant, dode exemplaren spoelen weleens aan op het strand, of ze raken verstrikt in netten en ook worden resten gevonden in de magen van potvissen. En het verhaal van reuzenpijlinktvissen is al eeuwenlang bekend en ik begrijp dat het verhaal van Nessie pas in de 20e eeuw is ontstaan.
Dat verhaal over iets mysterieus in Loch Ness gaat al terug tot voor de Middeleeuwen ofzo. Ene Sint-Columba had iets groots in Loch Ness toen gezien. Maar omstreeks 1933 begon de moderne legende pas echt te lopen.
pi_63452219
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het gaat om deze foto uit 1933:
[ afbeelding ]

Het verhaal gaat dat in 1933 er een circus in de buurt van Loch Ness was, en dat een zekere Bertram Mills een beloning uitloofde aan diegene die het monster kon vangen voor dat circus. Meteen schoot het aantal sightings omhoog, tot de dood van Mills, rond 1939..

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/4779248.stm
Een olifant.
pi_63452343
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een olifant.
Ja een olifant:

Het is een feit dat er rond die tijd (de jaren 30) veel circussen langs Loch Ness halt hielden om of shows te geven of hun beesten te laten rusten (en eventueel water te geven/te laten zwemmen)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 23 november 2008 @ 16:09:10 #29
211831 A_Soul1980
pi_63452356
Straks blijkt er een kudde olifanten in het meer te leven.
pi_63452390
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja een olifant:
[ afbeelding ]
Het is een feit dat er rond die tijd (de jaren 30) veel circussen langs Loch Ness halt hielden om of shows te geven of hun beesten te laten rusten (en eventueel water te geven/te laten zwemmen)
Maar die bewuste foto van Nessie rechtsonderin is gewoon een stuk plastic...een uit de hand gelopen grap. Dat heeft die maker later ook toegegeven.
  zondag 23 november 2008 @ 16:11:21 #31
211831 A_Soul1980
pi_63452405
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:51 schreef Urquhart het volgende:
Het is een legende waar je stiekem in wil geloven, het zou natuurlijk enorm leuk zijn mocht het waar zijn
Ik denk dat dat het ook is.
pi_63452589
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:11 schreef A_Soul1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat het ook is.
Je ziet het ook aan die kringen op het water rondom die nek, die naar verhouding veel te klein zijn.

Ook goed te zien bij het origineel.
pi_63454209
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ja een olifant:
[ afbeelding ]

Waterolifanten
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 23 november 2008 @ 17:26:38 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63454353
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:46 schreef A_Soul1980 het volgende:

Dat is toch heel anders man. Die inktvissen leven in een veeel grotere en diepere ocean, daar kun je makkelijk dingen verstoppen.
pi_63454471
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:19 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Je ziet het ook aan die kringen op het water rondom die nek, die naar verhouding veel te klein groot zijn.

[ afbeelding ]

Ook goed te zien bij het origineel.
Inderdaad, als dat beest reuzachtig was zouden die kringen in het water vééééél kleiner moeten zijn
Nu is dat geval dat uit het water steekt niet groter dan 1 meter.
  zondag 23 november 2008 @ 17:33:42 #36
211831 A_Soul1980
pi_63454546
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:26 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is toch heel anders man. Die inktvissen leven in een veeel grotere en diepere ocean, daar kun je makkelijk dingen verstoppen.
Dat is wel zo, maar Loch Ness is ook niet bepaald een visvijvertje. Bovendien is het water troebel door algen, waardoor je moeilijker kunt bestuderen wat er in de diepten van het meer leeft. En ik begrijp dat die grotten ook niet zolang geleden zijn ontdekt.

Maar ik ben wel met je eens dat het niet echt een vergelijking is.
pi_63529821
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:09 schreef A_Soul1980 het volgende:
Straks blijkt er een kudde olifanten in het meer te leven.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  FOK!fossiel woensdag 26 november 2008 @ 15:56:36 #38
8443 cptmarco
it's captain...
pi_63538936
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:33 schreef A_Soul1980 het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar Loch Ness is ook niet bepaald een visvijvertje. Bovendien is het water troebel door algen, waardoor je moeilijker kunt bestuderen wat er in de diepten van het meer leeft. En ik begrijp dat die grotten ook niet zolang geleden zijn ontdekt.
pas geleden iets over gelezen, jaar of wat geleden hebben ze uitgebreidt met diverse sonarboten op een rij het meer op en af gevaren en niets ontdekt, tevens zou er veels te weinig voedsel in het meer aanwezig zijn (waarbij ze er geloof ik wel van uit gingen dat nessie niet alleen was) om ze in leven te houden
  woensdag 26 november 2008 @ 16:36:40 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63540021
ruk op met die boomstammen. nessie is een trekpleister.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 26 november 2008 @ 22:58:41 #40
211831 A_Soul1980
pi_63550905
Ik denk niet dat een plesiosaurus van meer dan 10 meter het in Loch Ness kan uithouden. Ik heb ook gelezen dat er daarvoor te weinig voedsel aanwezig zou zijn. Als het object wat in 2000 met sonar was waargenomen inderdaad een levensvorm blijkt te zijn, denk ik dat het eerder een grote vis was. Misschien wel iets waarvan men dacht dat het uitgestorven was of een niet eerder ontdekte levensvorm. En misschien leeft het wel van de algen waaraan het meer rijk is.
  donderdag 27 november 2008 @ 01:31:34 #41
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63554641
Lochness = ufo = onzin.

Om je te neppen en in de maling te nemen.
Sprookjes zijn toch ook "symbolisch"? Ja, er zit kennis in dat wel.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_63555859
Ok ok, ik geef het toe ...

ik was het in papa's duikboot .. sorry mensen
  donderdag 27 november 2008 @ 05:51:30 #43
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63555865
quote:
Op donderdag 27 november 2008 05:49 schreef Flammie het volgende:

Voor ervaringen met 'papa's duikboot' verwijs ik je door naar een psychiater.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 27 november 2008 @ 05:52:40 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63555867
quote:
Op donderdag 27 november 2008 05:49 schreef Flammie het volgende:

Hilarisch!
  donderdag 27 november 2008 @ 05:52:58 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63555868
Godverdomme, ik kom jou in elk topic tegen
  donderdag 27 november 2008 @ 05:57:22 #46
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63555877
Stalker alert.
  donderdag 27 november 2008 @ 05:58:36 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63555884
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:12 schreef Harajuku. het volgende:
Je hebt sowieso meer dan één exemplaar nodig. Ze zouden groot moeten zijn, en er is erg weinig voer.

Ik houd het op de olifant.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 05:57 schreef AngerManagement het volgende:
Stalker alert.
Houd daar eens mee op dan
  donderdag 27 november 2008 @ 05:59:13 #48
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63555886
quote:
Op donderdag 27 november 2008 05:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

[..]

Houd daar eens mee op dan
Oh

pi_63556063
Zo een monster moet toch schijten ofzo? Gigantisch als het is, moet het natuurlijk ook veel vreten en die schijt zul je toch aan de kust ofzo moeten zien?
Loch ness is niet heel erg groot afaik; geen reusachtige zee of iets dergelijks

Het zou me verbazen als er echt iets rondzwemt, dat zou wel tof nieuws zijn

[ Bericht 21% gewijzigd door Flammie op 27-11-2008 07:12:02 ]
pi_63622669
Ik heb een keer met een schot gechat, die is toen hij 8 was ofzo in het meer van Loch Ness gevallen en er weer uitgeduwt (hij gelooft door Nessie).
Zelf geloof ik niet dat er iets in kan leven, maar zo'n verhaal van iemand die heel integer overkwam, doet me wel even twijfelen.
And the druids turn to stone...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')