quote:Op zondag 23 november 2008 00:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zou toch fantastisch zijn wanneer we drie punten meenemen.
Ik ook niet, maar dat was ik een week geleden ook niet. We weten het toch niet.quote:
Tuurlijk wel. AZ ligt ons welquote:
quote:Op zondag 23 november 2008 00:53 schreef RayMania het volgende:
Huntelaar die er nog even achteraan glijdt.
Je verliest niet bijster veel met een nederlaag. Je komt 1 punt achter, meer niet. Tegen PSV had je een concurrent terug kunnen laten komen. Nu kunnen we in het beste geval alleen maar uit lopen. Je krijgt ze ook natuurlijk ook nog thuis.quote:Op zondag 23 november 2008 00:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
Toch ben ik heel erg bang voor een nederlaag, meer dan in de aanloop naar Ajax-PSV.
Ben benieuwd wat ie toen zeiquote:Op zondag 23 november 2008 00:53 schreef RayMania het volgende:
Huntelaar die er nog even achteraan glijdt.
Suarez erbij en je mist KJH niet zo ergquote:Op zondag 23 november 2008 01:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hoe kijken jullie Ajax-fans inmiddels aan tegen de blessure van Huntelaar? Vorige week speelde Ajax er iig niet minder om, volgens mij (neutrale toeschouwer) kan Ajax namelijk gemakkelijker zonder hem dan hier en over het algemeen werd gevreesd.
Precies, als die geblesseerd zou zijn heb je een groter probleem lijkt me. Bovendien komt Sulejmani nou terug en die is ook niet misselijk.quote:Op zondag 23 november 2008 01:07 schreef Longmen het volgende:
[..]
Suarez erbij en je mist KJH niet zo erg
Vorige week zondag werd Huntelaar niet echt gemist inderdaad. Maar woensdag tegen Volendam werd Huntelaar weer wel gemist. Er is dus nog niet zoveel over te zeggen. Hoewel ik gewoon het liefst met de aanval Urby - KJH - Suárez speel. En dan Mickey er achter op "tien".quote:Op zondag 23 november 2008 01:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
Hoe kijken jullie Ajax-fans inmiddels aan tegen de blessure van Huntelaar? Vorige week speelde Ajax er iig niet minder om, volgens mij (neutrale toeschouwer) kan Ajax namelijk gemakkelijker zonder hem dan hier en over het algemeen werd gevreesd.
Vergeet je oordoppen niet tegen die klappers.quote:Op zondag 23 november 2008 10:27 schreef denthemen het volgende:
Zo maar eens richting FC Dirk
Absoluut. Als AZ niet kan combineren op het middenveld valt de hele speelwijze in duigen.quote:Op zondag 23 november 2008 09:46 schreef xFriendx het volgende:
Denk zelf nog steeds dat de slag op het middenveld het belangrijkste gaat worden.
Dat gaat het wel vanaf een uurtje of 1. Dus ik vrees dat we het heel erg lastig gaan krijgen.quote:Op zondag 23 november 2008 11:10 schreef patrickt37 het volgende:
Ik denk dat we de volle drie punten meenemen uit Alkmaar, mits het niet gaat regenen en/of sneeuwen.
quote:Arveladze verheugt zich op duel
Amsterdam, 22 nov 2008
Als Ajax zondag tegen AZ speelt, kijkt Shota Arveladze met meer dan gemiddelde belangstelling toe. De oud-Ajacied en oud-speler van AZ loopt stage bij Louis van Gaal. ,,Ik verheug me op de wedstrijd. We kunnen mooi voetbal verwachten.’’
Shota Arveladze was van augustus 1997 tot augustus 2001 Ajacied, waarna hij naar Glasgow Rangers vertrok. Na vier Schotse seizoenen trok AZ hem aan en bij de Alkmaarders beleefde de Georgiër twee mooie seizoenen. Vorig seizoen probeerde hij het nog bij Levante, waar in een ver verleden ook Johan Cruijff even verbleef, maar na vier duels besloot hij zijn carrière toch af te sluiten. Zijn afscheid in Georgië was indrukwekkend met veel oud-collega’s, onder wie vele Ajacieden. Daarna kon hij zich richten op zijn volgende loopbaan, die van trainer. Want dat is wat hij uiteindelijk wil. ,,In mijn land zeggen ze dat elke soldaat generaal wil worden. Makkelijk zal het niet zijn. Maar ik wil het proberen en zien hoe het gaat.”
Om de fijne kneepjes van het vak te leren, heeft Arveladze een van de best denkbare leermeesters: Louis van Gaal, de trainer die Ajax in 1995 alle successen liet vieren die op clubniveau denkbaar zijn. Dat onderschrijft de voormalige spits ook. ,,Het is geweldig om elke dag, elk uur van hem te leren. We zitten in dezelfde kamer. Soms wil ik dingen die hij aandraagt opschrijven, zodat ik het niet vergeet. Laatst moest ik een wedstrijd analyseren voor de groep. Daarna vroeg ik Louis van Gaal hoe ik het deed. Hij vond het goed, maar zei wel dat ik, als ik iets duidelijk wil maken, scherper moet zijn, meer duidelijk moet maken aan de speler welke doel hij heeft. Als ik tegen de groep zou praten, zoals ik normaal praat, dan luistert er na tien minuten niemand meer, haha.’’
Arveladze staat nu voor de groep met spelers, tussen wie hij altijd heeft gestaan. ,,Ik voel me er goed bij. Om nu bij deze club te zijn is speciaal. Ze spelen goed voetbal, ik ken de jongens en om bij ze betrokken te zijn is fijn. Ik speel met ze en ik hoop dat ik ze misschien kan helpen met mijn ervaring. Soms vergeet ik dat ik nu bij de trainers hoor. Laatst zei Louis tegen de spelers dat ze om half elf moesten gaan slapen. Ik stond op en liep met ze mee. Ze riepen me terug: ‘Luister Shota, je kan weer gaan zitten en koffie of iets anders nemen. Jij hoeft niet te spelen.' Nu komt het steeds meer in mijn hoofd dat ik een trainer ben en geen speler, zeker tijdens trainingen. Ik geef soms adviezen, maar makkelijk is het niet, omschakelen van speler naar trainer.’’
Zondag kijkt hij naar de wedstrijd tussen AZ en Ajax, twee clubs waarbij hij als speler veel plezier kende. Hij verheugt zich op het duel. ,,Het is altijd goed om naar deze wedstrijden te kijken. Je ziet altijd mooi voetbal. Misschien dat er zondag tactische verrassingen of veranderingen zijn. Het is altijd al speciaal en dit keer staan beide clubs dicht bij elkaar in punten en is elk punt erg belangrijk. Ik hoop dat het een mooie wedstrijd wordt. Velen zeggen dat AZ op dit moment het mooiste voetbal speelt. Ajax kan nog niet overtuigen, maar ondertussen hebben ze wel meer punten dan AZ, dus kan je nagaan als het echt gaat draaien bij Ajax!’’
Nou goed dan. Eerste helft wind mee kiezen, en dan hopen dat de wind in de rust draait.quote:Op zondag 23 november 2008 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij onze huidige selectie een hoop, helaas
Ik heb er wel vertrouwen in.quote:
Super sub!quote:Op zondag 23 november 2008 11:38 schreef Pritt het volgende:
Wat een onzin dat Gabri er niet in staat.
quote:Op zondag 23 november 2008 11:38 schreef Pritt het volgende:
Wat een onzin dat Gabri er niet in staat.
Ag ja, wel schattigquote:Op zondag 23 november 2008 11:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
net even het topic op azfanpage doorgelezen. lijken net feyenoorders, zo erg haten ze Ajax![]()
Nog even wat statistieken, voor wat ze waard zijnquote:Overige wetenswaardigheden
-AZ heeft in de Eredivisie 30 keer thuis tegen Ajax gespeeld. De Alkmaarders wonnen slechts 5 maal en verloren 16 keer. Het werd 9 keer gelijk.
-De laatste thuiszege was op 18 september 2005 (4-2). Shota Arveladze (2x) en Kenneth Perez (2x) scoorden voor AZ en Wesley Sneijder (2x) scoorde voor Ajax. Olaf Lindenbergh kreeg rood namens Ajax.
-Ajax scoorde in de afgelopen 16 competitieduels minstens 1 keer per wedstrijd.
-Topscorer Mounir El Hamdaoui scoorde in de Eredivisie nog nooit tegen Ajax.
-Demy de Zeeuw kan zijn 100ste Eredivisiewedstrijd voor AZ spelen.
-Milano Koenders (AZ) staat op 49 Eredivisieduels.
-Maarten Martens en Demy de Zeeuw gaven dit seizoen de meeste assists: 5.
Jazekerquote:Op zondag 23 november 2008 12:07 schreef finsdefis het volgende:
Oja het was de Zeeuw toen toch die keihard doorgleed tegen Stekelenburg toen het 1-1 werd?
linkje? Kan wel een lach gebruiken.quote:Op zondag 23 november 2008 11:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
net even het topic op azfanpage doorgelezen. lijken net feyenoorders, zo erg haten ze Ajax![]()
quote:Op zondag 23 november 2008 12:16 schreef venomsnake het volgende:
Het is nog niet helemaal zeker of El hamdoedinges start, hij heeft een spiertje verrekt in zijn nek.
http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=4650&start=0quote:Op zondag 23 november 2008 12:10 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
linkje? Kan wel een lach gebruiken.Wat zijn we trouwens vaak genaaid door de arbitrage in Alkmaar.
Gewoon gevoel... net niet middagje waar ie net aan de andere kant valt.quote:Op zondag 23 november 2008 12:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom dat dan? AZ speelt echt niet beter dan Ajax hoor.
1 - 0quote:
http://www.mogulus.com/voetbalstreamquote:Op zondag 23 november 2008 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben in Frankrijk, ergens nog een live stream?²
We spelen met twee man minder. Sulejmani heb ik helemaal nog niet gezien en Kennedy is weer Kennedy...quote:Op zondag 23 november 2008 12:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waarom dat dan? AZ speelt echt niet beter dan Ajax hoor.
Nee, maar in het live topic genoeg aandacht voor AZ -Ajax.quote:Op zondag 23 november 2008 13:12 schreef bloodysunday het volgende:
is er nog ergens een az-ajax topic?
Een paar fokkers zeiden het al zo'n 50 posts terug. Als het gaat regenen of sneeuwen wordt het niks.quote:Op zondag 23 november 2008 13:17 schreef Silaz het volgende:
Haha het sneeuwt daar nu wel zo mooi, maar heeft Enoh ooit al wel eens sneeuw gezien?
Mwoah. Voorsprong voor AZ is wel terecht. Maar goed, nog 45 minuten om drie punten mee te nemen.quote:
Kennedy lijdt echt veel te veel balverlies :´).quote:Op zondag 23 november 2008 13:18 schreef VoreG het volgende:
[..]
We spelen met twee man minder. Sulejmani heb ik helemaal nog niet gezien en Kennedy is weer Kennedy...
Helemaal mee eens. Lekker passief ook allemaal. Fijne passjes van Enoh continue achter de man! Topquote:Op zondag 23 november 2008 13:16 schreef Devz het volgende:
Ajax laat zich afbluffen, ben bang dat dit niks meer wordt.
liever Gabri voor Enohquote:Op zondag 23 november 2008 13:27 schreef VoreG het volgende:
Je zou Urby - Suarez -Sulejmani moeten gaan spelen en dan Gabri voor Kennedy.
4-2-3-1, Kennedy en Emanuelson op de flanken, Sulejmani achter Suárez.quote:Op zondag 23 november 2008 13:27 schreef VoreG het volgende:
Je zou Urby - Suarez -Sulejmani moeten gaan spelen en dan Gabri voor Kennedy.
Wat is de formatie uberhaupt?!
Ik vind deze (onderstaande) Sopcast stream echt vet beter (je hebt wel Sopcast nodig).. lijkt wel HDquote:Op zondag 23 november 2008 13:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
http://www.mogulus.com/voetbalstream
komt bij mij niet echt op gangquote:Op zondag 23 november 2008 13:30 schreef etoz het volgende:
[..]
Ik vind deze (onderstaande) Sopcast stream echt vet beter (je hebt wel Sopcast nodig).. lijkt wel HD
sop://broker.sopcast.com:3912/33547
en het is via Tele2
3e keer dat er neerslag in de buurt is en de 3e keer geen puntenquote:Op zondag 23 november 2008 13:42 schreef VoreG het volgende:
Een uitwedstrijd+kutweer=0 inzet
Het zal een keer anders zijn...
Ik snap niet waarom Gabri nog niet alsnog erin is gebrachtquote:Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef Steeven het volgende:
Ik snap echt niet dat Gabri niet speelt vanaf het begin.
INderdaad, dit zijn precies de wedstrijden waar je een bikkelaar nodig hebt.. En absoluut geen "kennedy"quote:Op zondag 23 november 2008 13:45 schreef Steeven het volgende:
Ik snap echt niet dat Gabri niet speelt vanaf het begin.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 23 november 2008 13:46 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Gabri nog niet alsnog erin is gebracht.
quote:Op zondag 23 november 2008 13:47 schreef Wilskracht het volgende:
Ik vind wel dat Marco met dit weer Sno moet brengen
quote:Op zondag 23 november 2008 13:47 schreef Wilskracht het volgende:
Ik vind wel dat Marco met dit weer Sno moet brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |