abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63551206
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vooral met de top natuurlijk, ik wordt niet ingeschakeld door middle management.
[..]

Je gaat mij niet wijsmaken dat jouw direct leidinggevenden tot de RvB horen... Dus heb je het nu wellicht gewoon over monkeys. Voor zover jij een objectieve observatie hebt, waar ik dus aan twijfel (is ook niet makkelijk).
Niet alleen contact met de monkeys hoor. Ook met het hogere management, dat interim managers inschakelde. Daar heb ik intens mee samengewerkt en versteld gestaan wat die lui opstrijken bij discutabele prestaties. Ik lul niet tegen je DS4
quote:
Dat klopt. Veel betalen garandeert geen kwaliteit.
Het gebeurt niet vaak, maar we zijn het op dit punt eens
quote:
Weinig betalen garandeert wel "geen kwaliteit".
hier praat je poep, mijn beste. Echt kul. Kijk jij nooit naar kassa?

Moet je een s zien hoe lidl en aldi producten scoren? Die zijn goedkoop en staan altijd ver bovenaan. Gewoon goed kwaliteit voor weinig geld. Het kan dus wel.
pi_63551495
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Moet je een s zien hoe lidl en aldi producten scoren? Die zijn goedkoop en staan altijd ver bovenaan. Gewoon goed kwaliteit voor weinig geld. Het kan dus wel.
Dat is geen personeel. En ik wil je best vertellen hoe dit kan. Ten eerste: het is Duits en in Duitsland accepteert men niet de bagger die de Nederlander wel accepteert. Ten tweede: uitbuiting van personeel. Zal jou ook niet aanspreken. Ten derde: ongezellige uitstraling. Efficiënt, maar als ik een Aldi of Lidl binnen loop ga ik op zoek naar een stuk touw en een wankel krukje. Ten vierde: locaties. Doorgaans een stuk goedkoper. Dan zijn er nog wel wat zaken, maar ik wil je vooral nog even op punt 2 wijzen.

Naast de touw/krukje argumenten is punt 2 een reden voor mij om nooit daar te kopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63560403
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is geen personeel.

Maar onderhavig aan hetzelfde principe.
quote:
En ik wil je best vertellen hoe dit kan. Ten eerste: het is Duits en in Duitsland accepteert men niet de bagger die de Nederlander wel accepteert.
Ja? Er zal best een reden zijn, maar daarmee doet Duitsland toch iets goeds, toch? Natuurlijk is er een reden waarom ze beter scoren in prijs-kwaliteitverhouding. Daar kan je ze toch om prijzen?
quote:
Ten tweede: uitbuiting van personeel. Zal jou ook niet aanspreken.
Uitbuiting is altijd fout.

Maaruh inconsequentie alert Ow? Typisch dat je het nu over uitbuiting van personeel begint....... Iedere keer als ik begin over de medewerkers in de tuinbouw die vies vuil zwaar eentonig werk doet en worden uitgebuit met het wml dan heb je geen probleem . Sterke nog je praat het helemaal goed dat MOE landers het werk overnemen , zodat de werkomstandigheden en beloning nooit voor Nederlanders werknemers zullen verbeteren? En nu heb je wel een probleem met uitbuiting? ?

En verder: bij AH lopen de CAO onderhandelingen en lege schappen dreigt volgens de vakbonden. Reden: uit de PAN rijzende werkdruk. Is dat geen uitbuiting? (gisteren nog in het nieuws)
quote:
Ten derde: ongezellige uitstraling.
Het valt mij mee dat je niet aan het winkelend publiek aldaar ergert (hoger Tokkie gehalte, vind ik dan weer een minpunt) . Klopt, ik loop ook liever een AH binnen. Ik denk dat de kwaliteit in relatie tot een schappelijke prijs belangrijker zijn?
quote:
Efficiënt, maar als ik een Aldi of Lidl binnen loop ga ik op zoek naar een stuk touw en een wankel krukje.
Jij hebt toch geld zat voor beter spul? Je gaat toch geen wankel krukjes in je thuisbios plaatsen ?
quote:
Ten vierde: locaties. Doorgaans een stuk goedkoper.
Ja? Is dat niet gewoon slim? Of die andere iets minder slim?
quote:
Dan zijn er nog wel wat zaken, maar ik wil je vooral nog even op punt 2 wijzen.

Naast de touw/krukje argumenten is punt 2 een reden voor mij om nooit daar te kopen.
Ik kom er ook niet vaak. Het is weliswaar goed spul, maar ik winkel ook liever bij een mooie winkel als AH (en gunstiger publiek, en ga me nu niet elitair noemen ) . Al erger ik mij dood bij AH als voor de zoveelste keer non food aanbiedingen keer op keer zijn uitverkocht en gewoon lokkertjes blijken. (lees de klant gewoon beduvelen) Daar heb ik onze lidl nog nooit op kunnen betrappen........Daar grijp ik nooit mis.

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 27-11-2008 11:17:35 ]
pi_63560786
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die duurderen kunnen weer andere dingen,
klopt, die je dan weer niet of amper gebruikt. Ik heb ook gewoon de meest simpele mobile telefoon, omdat je er toch alleen maar mee belt.
quote:
maar sowieso is een tomtom kut, want die moet je steeds weer van de voorruit afhalen.
Ja, stel dat je je eigen aan het ding vertilt.... Verwend kreng
quote:
Niets zo fijn als ingebouwde navi. Ook al kost dat wat meer.
Wat meer?? Een paar duizend euro?
pi_63561404
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wie?
Zoeken! Ipv gemakzuchtig een ons-kent-ons-lijstje lijstje met 10 namen raadplegen.
pi_63564037
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar onderhavig aan hetzelfde principe.
Wederom appels en peren...
quote:
maar daarmee doet Duitsland toch iets goeds, toch?
Nou, de Nederlander weet gewoon niet meer hoe iets hoort te smaken. Mijn Italiaanse achtergrond kan hier wel een flink punt van maken. Duitsland doet het gewoon minder slecht. Laten we het daar op houden.
quote:
Uitbuiting is altijd fout.
Precies en klanten van de Aldi en Lidl profiteren daarvan. Jij ook begrijp ik. En dat begrijp ik dan weer niet.
quote:
Maaruh [ afbeelding ]inconsequentie alert Ow? Typisch dat je het nu over uitbuiting van personeel begint....... Iedere keer als ik begin over de medewerkers in de tuinbouw die vies vuil zwaar eentonig werk doet en worden uitgebuit met het wml dan heb je geen probleem .
Die worden niet uitgebuit (al zal er best een uitzondering zijn). Ik woon tussen de landbouwers en spreek zowel ondernemers als werknemers. Ik constateer geen uitbuiting op significante schaal, zie wel dat er MOE-landers misbruikt worden, maar dan hebben we het vaak over malafide uitzendbureau's en eerder werk in de haven/bouw, hoewel ik daarbij onmiddellijk aan wens te geven dat dit een wat oppervlakkige observatie is.
quote:
Sterke nog je praat het helemaal goed dat MOE landers het werk overnemen , zodat de werkomstandigheden en beloning nooit voor Nederlanders werknemers zullen verbeteren? En nu heb je wel een probleem met uitbuiting? ?
De gewone werkomstandigheden in NL zijn prima. Wel eens bij een paprikateler de kas ingelopen? Lekker warm, heerlijk tussen de planten werken, gelukkige mensen... Echt, onvergelijkbaar met wat er bij de Aldi speelt.

Vaak zie je dat er een erg goede relatie is tussen de landbouwer en zijn personeel, niet in het minst omdat de MOE-landers niet zelden op het bedrijf gehuisvest worden tegenwoordig.
quote:
En verder: bij AH lopen de CAO onderhandelingen en lege schappen dreigt volgens de vakbonden. Reden: uit de PAN rijzende werkdruk. Is dat geen uitbuiting? (gisteren nog in het nieuws)
Een van de werknemers (zelfs lid van de FNV) geeft in het desbetreffende draadje aan dat hij het helemaal niet eens is met deze berichtgeving. Misschien dat je dat even moet lezen.
quote:
Het valt mij mee dat je niet aan het winkelend publiek aldaar ergert (hoger Tokkie gehalte, vind ik dan weer een minpunt) . Klopt, ik loop ook liever een AH binnen.
Ik kan prima met mensen overweg die niet gestudeerd hebben, geen hoog inkomen en in wijken wonen waar jij en ik liever niet wonen. Ik loop daar niet met een boog omheen, integendeel. De asocialen is wat anders, daar heb ik ook een probleem mee, maar om nu te zeggen dat die de Aldi vol maken...
quote:
Ik denk dat de kwaliteit in relatie tot een schappelijke prijs belangrijker zijn?
Voor mij telt alleen kwaliteit en prijs vind ik niet echt belangrijk. Sterker nog, ik kijk daar dus totaal niet naar. Betekent ook dat ik vlees, verse groente, enz. in beginsel niet bij de supermarkt haal.
quote:
Jij hebt toch geld zat voor beter spul? Je gaat toch geen wankel krukjes in je thuisbios plaatsen ?
Je hebt toch de associatie wel door mag ik hopen?
quote:
Ja? Is dat niet gewoon slim? Of die andere iets minder slim?
Heeft niets met slim te maken. Ik kies voor gemak en kwaliteit. Als ik niet fatsoenlijk kan parkeren of moet parkeren in een wijk waar mijn auto bespuugd wordt, af en toe bekrast (helaas ook al gebeurt), of wellicht erger... laat dan maar.
quote:
Ik kom er ook niet vaak. Het is weliswaar goed spul, maar ik winkel ook liever bij een mooie winkel als AH (en gunstiger publiek, en ga me nu niet elitair noemen ) .
Het komt wel elitair over, EG...
quote:
Al erger ik mij dood bij AH als voor de zoveelste keer non food aanbiedingen keer op keer zijn uitverkocht en gewoon lokkertjes blijken. (lees de klant gewoon beduvelen) Daar heb ik onze lidl nog nooit op kunnen betrappen........Daar grijp ik nooit mis.
Hebben ze non-food aanbiedingen bij de AH als lokkertjes? PC's en laptops voor weinig is toch voorbehouden aan de Lidl/Aldi?
pi_63564126
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:

klopt, die je dan weer niet of amper gebruikt. Ik heb ook gewoon de meest simpele mobile telefoon, omdat je er toch alleen maar mee belt.
En ik dan weer zo'n X1... Ik gebruik de mogelijkheden wel.
quote:
Ja, stel dat je je eigen aan het ding vertilt.... Verwend kreng
Het kost tijd en bovenal: een Porsche met een paupernavi op de voorruit geplakt vind ik niet kunnen. Mijn mening.
quote:
Wat meer?? Een paar duizend euro?
Zoiets. Schijntje vergeleken bij de totale kosten hoor.
pi_63564143
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Zoeken! Ipv gemakzuchtig een ons-kent-ons-lijstje lijstje met 10 namen raadplegen.
Hoho, jij stelt dat ze te vinden zijn, dus dan zie ik ook gaarne een lijstje tegemoet. Ik vraag je dus om bewijs.
pi_63591930
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wederom appels en peren...
[..]
Dit fruit als nieuw dooddoenerinstrument?
quote:
Nou, de Nederlander weet gewoon niet meer hoe iets hoort te smaken. Mijn Italiaanse achtergrond kan hier wel een flink punt van maken. Duitsland doet het gewoon minder slecht. Laten we het daar op houden.
Dat geloof ik wel, ja.
quote:
Precies en klanten van de Aldi en Lidl profiteren daarvan. Jij ook begrijp ik. En dat begrijp ik dan weer niet.
[..]
Uitbuiting vind ook bij de duurdere supers plaats. De vakbond gaat niet voor de lol dreigen met lege schappen bij AH.
quote:
Die worden niet uitgebuit (al zal er best een uitzondering zijn). Ik woon tussen de landbouwers en spreek zowel ondernemers als werknemers. Ik constateer geen uitbuiting op significante schaal, zie wel dat er MOE-landers misbruikt worden, maar dan hebben we het vaak over malafide uitzendbureau's en eerder werk in de haven/bouw, hoewel ik daarbij onmiddellijk aan wens te geven dat dit een wat oppervlakkige observatie is.
[..]
Hard vies vuil zwaar werk. Ik heb het ook gedaan in mijn studie tijd. Dus ik weet wat het is. Sneu voor die lui die hier nooit uitkomen en amper boven het wml verdienen.
quote:
De gewone werkomstandigheden in NL zijn prima. Wel eens bij een paprikateler de kas ingelopen? Lekker warm, heerlijk tussen de planten werken, gelukkige mensen... Echt, onvergelijkbaar met wat er bij de Aldi speelt.
Heb je wel eens dat werk gedaan?
quote:
Vaak zie je dat er een erg goede relatie is tussen de landbouwer en zijn personeel, niet in het minst omdat de MOE-landers niet zelden op het bedrijf gehuisvest worden tegenwoordig.
[..]
Het blijft voor de Nederlandse werknemers in die sector hoe dan ook erg nadelig. Het loon zal hierdoor nooit boven het wml uitkomen. Zie je dat niet in?
quote:
Een van de werknemers (zelfs lid van de FNV) geeft in het desbetreffende draadje aan dat hij het helemaal niet eens is met deze berichtgeving. Misschien dat je dat even moet lezen.
[..]
Je hebt altijd werknemers die het niets eens zijn. Ga er maar vanuit dat de meeste werknemers wel met de FNV stellingname eens is.
quote:
Ik kan prima met mensen overweg die niet gestudeerd hebben, geen hoog inkomen en in wijken wonen waar jij en ik liever niet wonen. Ik loop daar niet met een boog omheen, integendeel. De asocialen is wat anders, daar heb ik ook een probleem mee, maar om nu te zeggen dat die de Aldi vol maken...
[..]
Nee, die maken de Aldi niet vol. En verder ligt het er gewoon aan met wie je omgaat. Ik kijk dan ook niet naar iemands achtergrond, maar gewoon naar de mens achter de persoon.
quote:
Voor mij telt alleen kwaliteit en prijs vind ik niet echt belangrijk. Sterker nog, ik kijk daar dus totaal niet naar. Betekent ook dat ik vlees, verse groente, enz. in beginsel niet bij de supermarkt haal.
[..]
Zou ik ook doen als ik schatrijk zou zijn.
quote:
Je hebt toch de associatie wel door mag ik hopen?
Dat mag ik hopen ja.
quote:
Heeft niets met slim te maken. Ik kies voor gemak en kwaliteit. Als ik niet fatsoenlijk kan parkeren of moet parkeren in een wijk waar mijn auto bespuugd wordt, af en toe bekrast (helaas ook al gebeurt), of wellicht erger... laat dan maar.
[..]
Daar zou ik ook voor omrijden
quote:
Het komt wel elitair over, EG...
[..]
Maar ik ben het niet hoor
quote:
Hebben ze non-food aanbiedingen bij de AH als lokkertjes? PC's en laptops voor weinig is toch voorbehouden aan de Lidl/Aldi?
Niet voorbehouden, maar ze doen wel veel meer op dat gebied. Maar ook AH heeft regelmatig mobieltjes in de aanbieden. En zelfs onderbroeken. Maar ja, wat heb je eraan als ze dire exemplaren in de schap leggen om het daarna niet meer aan te vullen ! Dat zal je bij lidl niet gauw meemaken.
pi_63592004
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoho, jij stelt dat ze te vinden zijn, dus dan zie ik ook gaarne een lijstje tegemoet. Ik vraag je dus om bewijs.
Ik heb geen lijstjes. Ze zijn er gewoon , als je maar zoekt. Het in stand houden met de ons-kent-ons-inteelt verhindert dat zoeken. Allemaal vriendjespolitiek En DAT verklaart de extreme beloningspolitiek bij die lui. Niks meer of minder.
pi_63595103
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:31 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit fruit als nieuw dooddoenerinstrument?
Misschien moet je je even afvragen waarom je dit fruit naar je hoofd geworpen krijgt.
quote:
Uitbuiting vind ook bij de duurdere supers plaats. De vakbond gaat niet voor de lol dreigen met lege schappen bij AH.
Uitbuiting en niet uit de CAO onderhandelingen komen is niet exact hetzelfde EG. Verder verwijs ik je naar het draadje voor wat meer grip op die berichtgeving...
quote:
Hard vies vuil zwaar werk.
Wat daar ook van moge zijn: geen uitbuiting.
quote:
Heb je wel eens dat werk gedaan?
Ik heb genoeg ongeschoold werk gedaan toen ik jong was. Maar niet bij de paprikateler.
quote:
Het blijft voor de Nederlandse werknemers in die sector hoe dan ook erg nadelig. Het loon zal hierdoor nooit boven het wml uitkomen. Zie je dat niet in?
Wml in NL is ook hoog genoeg.
quote:
Ga er maar vanuit dat de meeste werknemers wel met de FNV stellingname eens is.
Uit het draadje: zelfs de twee kaderleden van de FNV niet...
quote:
Zou ik ook doen als ik schatrijk zou zijn.
Ik zou zeggen: ga ervoor. Heerlijk om gewoon te kopen wat je wil kopen.
quote:
Maar ik ben het niet hoor
Vooruit dan.
quote:
Niet voorbehouden, maar ze doen wel veel meer op dat gebied. Maar ook AH heeft regelmatig mobieltjes in de aanbieden. En zelfs onderbroeken. Maar ja, wat heb je eraan als ze dire exemplaren in de schap leggen om het daarna niet meer aan te vullen ! Dat zal je bij lidl niet gauw meemaken.
Wie koopt er nu mobieltjes bij de AH? Daar heb je toch een belcompany oid voor...?

En onderbroeken is natuurlijk helemaal te idioot voor woorden. Zeker van die Hema exemplaren waar je er misschien wel 30 hebt voor de prijs die ik voor een enkele betaal, maar waar je bedpartner proestend van weg loopt... Tenzij je een vrouw zonder smaak hebt, maar dat is NOG erger.
pi_63595126
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb geen lijstjes. Ze zijn er gewoon , als je maar zoekt.
Het is niet echt een sterk verhaal EG...
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:38:11 #113
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_63598468
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doe je nu net alsof, of ben je zo dom?

Motivatie en waardering hangen samen. Krijg je geen waardering, verdwijnt motivatie. Krijg je waardering, stijgt de motivatie. Dat is door mij al talloze malen aangehaald...
Waarom dan als ik het over waardering had haalde jij dan aan dat het daar niet over ging maar over motivatie?
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:40:05 #114
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_63598527
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Fajarowicz, leuk dat je hier mee doet.
Dank je. Het heeft even geduurd maar ben een tijdje weg geweest.
pi_63599483
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Dank je. Het heeft even geduurd maar ben een tijdje weg geweest.
Ik had eerlijk gezegd ook een deja vu gevoel
pi_63599506
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet echt een sterk verhaal EG...
Heb jij lijstjes dan van top elektrotechnici bij jou in de la liggen? Vast ook niet. En dat hoeft ook niet.
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:25:49 #117
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63599563
de topictitel lezend: als het dan nu niet gebeurt, zijn we dan eindelijk verlost van deze topicreeks ?
zonnig Brasil
pi_63599819
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien moet je je even afvragen waarom je dit fruit naar je hoofd geworpen krijgt.
[..]
Ne jij moet je afvragen waarom je (rot) fruit naar mijj hoofd slingert. Nogmaals ik heb het over het toepassen van het marktkinstrument op appels en peren EN mensen. En nee, blij wordt ik niet van da laatste.
quote:
Uitbuiting en niet uit de CAO onderhandelingen komen is niet exact hetzelfde EG. Verder verwijs ik je naar het draadje voor wat meer grip op die berichtgeving...
[..]
Vakbond klaagt steen en neen over de werkdruk die daar de pan uit zou rijzen. Dan gaan ze niet doen als daar geen grond voor is. Want dan maak je als onderhandelaar kansloos. Vakbonden opereren vandaag de dag echt wel professioneel hoor. En natuurlijk zal een enkeling het niet met ze eens zijn, maar dat maakt nog niet dat ze aperte onzin uitkramen.
quote:
Wat daar ook van moge zijn: geen uitbuiting.
Vies vuil zwaar eentonig werk waarbij medewerkers nooit kans maken op een veel hogere beloning dan het WML bij de gratie dat grenzen wagenwijd opengaan voor de Polen en straks ook Roemen en Bulgaren voor het WML een voorstelijke beloning is. Als het niet concurentievevalsing is , dan betekent dat wel uitbuiting van de Nedelrandse krachten. Want die betalen wel de Nederlandse prijzen voor het levnesonderhoudt alhier. Dit itt de MOElanders die het geld lekker thuisbrengen en daar vorstelijk van kyunnen leven.

Zwaar onethisch beleid dus.
quote:
Ik heb genoeg ongeschoold werk gedaan toen ik jong was. Maar niet bij de paprikateler.
[..]
Ik wel, althans in de tuinbouw. Dus je romantisch beeld klopt echt niet hoor. En betalen doet het ook niet.
quote:
Wml in NL is ook hoog genoeg.
[..]
Ik denk dat je anders zou praten als je nu erop aangewezen wordt, in een huurhuis zit en de huidige voedselprijs moet ophoesten. Je denkt er echt te makkelijk over
quote:
Uit het draadje: zelfs de twee kaderleden van de FNV niet...
[..]
Ja, denk je dat er bij werkgeversorganisaties daar een en al unanimiteit bestaat {w
quote:
Ik zou zeggen: ga ervoor. Heerlijk om gewoon te kopen wat je wil kopen.
[..]
Ik klaag ook niet hoor Maar onbesuist met geld smijten heeft mij nog nooit kunnen bekoren. En vee leuker is om producten zelf te maken en te ontwerpen . Wat dacht je van EG´s eigen thuisbioscoop met de mogelijkheden die je NERGENS kan kopen.
quote:
Vooruit dan.
[..]
Gelukkig. Eindelijk iets toegeven.
¨quote]
Wie koopt er nu mobieltjes bij de AH? Daar heb je toch een belcompany oid voor...?
[/quote]
Zo´n PP gevalletje erbij. En ja ik let op aanbiedingen. Wordt ik schatrijk van.
quote:
En onderbroeken is natuurlijk helemaal te idioot voor woorden. Zeker van die Hema exemplaren waar je er misschien wel 30 hebt voor de prijs die ik voor een enkele betaal, maar waar je bedpartner proestend van weg loopt... Tenzij je een vrouw zonder smaak hebt, maar dat is NOG erger.
Ze hadden leuke boxersshorts. Niks mis mee. Maaruh het ware dit keer geen Bjorn Borgs. Die zal je vrouw ook wel vast leuk vinden.
pi_63599867
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:25 schreef qwerty_x het volgende:
de topictitel lezend: als het dan nu niet gebeurt, zijn we dan eindelijk verlost van deze topicreeks ?
Als het niet gebeurt, dan zal deze reeks waarschijnlijk niet meer stoppen. Ik vrees dat deze reeks echt nooit meer zal ophouden.

Ik ben niet optimistisch als het gaat om de moraal, mentaliteit van topmanagers.
pi_63600265
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:38 schreef Fajarowicz het volgende:

Waarom dan als ik het over waardering had haalde jij dan aan dat het daar niet over ging maar over motivatie?
Gaarne zie ik waar ik dat volgens jou doe.
pi_63600292
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

Heb jij lijstjes dan van top elektrotechnici bij jou in de la liggen?
Waar stel ik dat ze niet schaars zijn?
pi_63600302
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:25 schreef qwerty_x het volgende:
Die is dan weer wel sterk.
pi_63600321
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Als het niet gebeurt, dan zal deze reeks waarschijnlijk niet meer stoppen.
Wat zul jij dan op zeker moment een oude zeur worden zeg...
pi_63600658
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Ne jij moet je afvragen waarom je (rot) fruit naar mijj hoofd slingert.
Omdat jij fris en fruitig met een rotvergelijking komt...
quote:
Vakbond klaagt steen en neen over de werkdruk die daar de pan uit zou rijzen.
Ja en de VVD klaagt steen en been over de hoge belastingen voor ondernemers. Ieder zijn rol in het publieke debat...
quote:
Als het niet concurentievevalsing is , dan betekent dat wel uitbuiting van de Nedelrandse krachten.
Binnen de EU, EG... binnen de EU... Misschien moet je nog eens goed kijken hoe dat werkt. En het is geen concurrentievervalsing, maar gezonde concurrentie.
quote:
Want die betalen wel de Nederlandse prijzen voor het levnesonderhoudt alhier.
Die Polen wonen in Polen en winkelen in Polen en... O nee...
quote:
Dit itt de MOElanders die het geld lekker thuisbrengen en daar vorstelijk van kyunnen leven.
Twee dingen. Één: een Nederlander kan net zoveel overhouden en het geld naar Polen meenemen. Exact dezelfde situatie dus. Twee: ik sprak een paar jaar geleden een (niet onaantrekkelijke) Poolse dame die naar Nederland was gekomen om geld te verdienen en geld naar Polen te sturen. Het viel haar zwaar tegen wat ze over kon houden. Vooral ook omdat ze voor een kleine kamer in een huis met 12 mensen 250 euro per week moest ophoesten.
quote:
Zwaar onethisch beleid dus.
Nee, waar jij bij ongelijke gevallen "een pot nat" ziet, zie je bij gelijke gevallen "werelden van verschil". Heel vreemd eigenlijk...
quote:
Ik wel, althans in de tuinbouw. Dus je romantisch beeld klopt echt niet hoor. En betalen doet het ook niet.
Ik kom op vele bedrijven, spreek met de mensen aldaar en jij weet het beter omdat jij ook ooit een bijbaantje in de tuinbouw hebt gehad? Mag ik even lachen?
quote:
Ik denk dat je anders zou praten als je nu erop aangewezen wordt, in een huurhuis zit en de huidige voedselprijs moet ophoesten. Je denkt er echt te makkelijk over
Ik ken de cijfers van het Nibud. Daarnaast: Polen wonen ook in Nederland en eten hier ook en toch houden ze geld over om naar Polen te sturen. Heb je nu niet in de gaten hoe zeer jij jezelf tegen spreekt?
quote:
Ja, denk je dat er bij werkgeversorganisaties daar een en al unanimiteit bestaat {w
Ik begrijp het weer heel goed. Er is iemand hier op fok die er werkt, maar toch weet EG het veel beter.
quote:
Ik klaag ook niet hoor Maar onbesuist met geld smijten heeft mij nog nooit kunnen bekoren. En vee leuker is om producten zelf te maken en te ontwerpen . Wat dacht je van EG´s eigen thuisbioscoop met de mogelijkheden die je NERGENS kan kopen.
Ik weet niet wat jij aan extra's hebt, maar ik ben zelf niet zo goed in het storten van beton, bioscoopstoelen maken moet je ook niet vragen aan mij, enz. enz. Ik kan de boel aanleggen. Leuk genoeg. De bruine kroeg moet daarna ook nog ingericht worden... En er moet tussentijds nog geld op tafel komen.
quote:
Gelukkig. Eindelijk iets toegeven.
Recentelijk gaf ik je in dit draadje gelijk en je was meteen de weg kwijt. Misschien is het niet dat ik jou nooit gelijk geef, maar dat je het niet zo goed aan kan...
quote:
Zo´n PP gevalletje erbij. En ja ik let op aanbiedingen. Wordt ik schatrijk van.
Van aanbiedingen wordt je niet rijk. En rijk worden is niet leuk als het moet komen van op je geld zitten. En PP is kut. Dat ook nog eens.
quote:
Ze hadden leuke boxersshorts. Niks mis mee. Maaruh het ware dit keer geen Bjorn Borgs. Die zal je vrouw ook wel vast leuk vinden.
Mijn vrouw geeft daar dan weer niets om. Die is wat agressiever: (onder-)broek uit en wel NU!
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:38:43 #125
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63602546
edit: laat ook maar .

In ieder geval... voor mijn gevoel is dit topic al lang en breed verzand in irrelevant gefilosofeer, terwijl aan de echte vraagstukken voorbijgegaan wordt.

[ Bericht 75% gewijzigd door BVO op 28-11-2008 23:34:54 ]
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 19:50:33 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63602850
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo worden?
Carpe Libertatem
pi_63616175
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen hoor. Ik weet wel leukere dingen hoor.
pi_63616494
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat jij fris en fruitig met een rotvergelijking komt...
[..]
Het is niet eens een vergelijking. Dus daar ga je dan met je appel en peren. Ik stel alleen vast de het instrument naast goederen ook op mensen mensen wordt toegepast. En dat vind ik ronduit bizar.
quote:
Ja en de VVD klaagt steen en been over de hoge belastingen voor ondernemers. Ieder zijn rol in het publieke debat...
[..]
De FNV zal met kul alleen te verliezen hebben. Ga er vanuit dat ze gewoon ene punt hebben.
quote:
Binnen de EU, EG... binnen de EU... Misschien moet je nog eens goed kijken hoe dat werkt. En het is geen concurrentievervalsing, maar gezonde concurrentie.
[..]
Hetzelfde WML maar verschillende koopkrachtplaatjes alhier en het land van herkomst. Dus?
quote:
Die Polen wonen in Polen en winkelen in Polen en... O nee...
O ja.
quote:
Twee dingen. Één: een Nederlander kan net zoveel overhouden en het geld naar Polen meenemen. Exact dezelfde situatie dus.
Nederlanders in Polen laten wonen om de boel weer eerlijk te trekken
quote:
Twee: ik sprak een paar jaar geleden een (niet onaantrekkelijke) Poolse dame die naar Nederland was gekomen om geld te verdienen en geld naar Polen te sturen. Het viel haar zwaar tegen wat ze over kon houden. Vooral ook omdat ze voor een kleine kamer in een huis met 12 mensen 250 euro per week moest ophoesten.
Als ze er niet beter vanzou worden door hier te werken in plaats van het thuisland, dan zou ze echt wel thuisblijven. Klagen zit nu eenmaal in mensen, dus ook in Polen. Al dan niet onaantrekkelijk.
quote:
Nee, waar jij bij ongelijke gevallen "een pot nat" ziet, zie je bij gelijke gevallen "werelden van verschil". Heel vreemd eigenlijk...
Met deze stelling probeer je buitenproportionalteiten en excessen goed te praten. Daar kom je niet mee weg. Helaas.
quote:
Ik kom op vele bedrijven, spreek met de mensen aldaar en jij weet het beter omdat jij ook ooit een bijbaantje in de tuinbouw hebt gehad? Mag ik even lachen?
Nee, echt weten is immers ervaren.
quote:
Ik ken de cijfers van het Nibud.
Dat zijn cijfers. Praat liever met mensen achter die cijfers.
quote:
Daarnaast: Polen wonen ook in Nederland en eten hier ook en toch houden ze geld over om naar Polen te sturen. Heb je nu niet in de gaten hoe zeer jij jezelf tegen spreekt?
[..]
Ik stel slechts vast dat die Polen hier het loon drukken en Nederlanders die aangewezen zijn op dat werk geen kansen meer maken om substantieel meer dan het WML te verdienen. Het is en blijft zware vervuiling van normale concurentieverhoudingen.
quote:
Ik begrijp het weer heel goed. Er is iemand hier op fok die er werkt, maar toch weet EG het veel beter.
Ik heb een goede kijk op zaken en zit er eigenlijk nooit naast.
quote:
Ik weet niet wat jij aan extra's hebt, maar ik ben zelf niet zo goed in het storten van beton, bioscoopstoelen maken moet je ook niet vragen aan mij, enz. enz. Ik kan de boel aanleggen. Leuk genoeg. De bruine kroeg moet daarna ook nog ingericht worden... En er moet tussentijds nog geld op tafel komen.
[..]
Oefening baart kunst.
quote:
Recentelijk gaf ik je in dit draadje gelijk en je was meteen de weg kwijt. Misschien is het niet dat ik jou nooit gelijk geef, maar dat je het niet zo goed aan kan...
Ik ben "gelijk krijgen" bestendig.
quote:
Van aanbiedingen wordt je niet rijk. En rijk worden is niet leuk als het moet komen van op je geld zitten.
Nee, het is niet op geld zitten, maar slim uitgeven. Geld verdienen is 1, goed besteden is 2.
quote:
En PP is kut. Dat ook nog eens.
[..]
Nee, hoor. Het hangt er van af waarvoor je het ding wilt gebruiken
quote:
Mijn vrouw geeft daar dan weer niets om.
Toch niet hierom ?

Dan kan ik het begrijpen.
quote:
Die is wat agressiever: (onder-)broek uit en wel NU!
Elke dag?
pi_63618273
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Mijn god EG...

Om je te laten zien hoe absurd dit is gewoon apart genomen. Hou hier toch mee op, want je zet jezelf er mee voor schut.
pi_63618491
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is niet eens een vergelijking. Dus daar ga je dan met je appel en peren. Ik stel alleen vast de het instrument naast goederen ook op mensen mensen wordt toegepast. En dat vind ik ronduit bizar.
Nee, jij vergeleek CEO's met lopende band werknemers... Niet liegen!
quote:
De FNV VVD zal met kul alleen te verliezen hebben. Ga er vanuit dat ze gewoon een punt hebben.
Je verzwakt...
quote:
Hetzelfde WML maar verschillende koopkrachtplaatjes alhier en het land van herkomst. Dus?
Hieronder al gepareerd. Niemand in NL staat ook maar iets in de weg om exact dezelfde keuzes te maken als de Polen.
quote:
O ja.
Flinke woon-werk afstand dan... Maarre, daar trapt niemand in dus.
quote:
Nederlanders in Polen laten wonen om de boel weer eerlijk te trekken
O, nu is het weer heel vervelend om elders te moeten verblijven... Voor die Polen is het natuurlijk geen enkel probleem...
quote:
Als ze er niet beter vanzou worden door hier te werken in plaats van het thuisland, dan zou ze echt wel thuisblijven. Klagen zit nu eenmaal in mensen, dus ook in Polen.
Ze wordt er wel beter van, maar niet heel veel. En ze was ook van plan om terug te keren.
quote:
Al dan niet onaantrekkelijk.
Als ze niet aantrekkelijk was geweest had het gesprek korter geduurd vermoed ik...
quote:
Met deze stelling probeer je buitenproportionalteiten en excessen goed te praten. Daar kom je niet mee weg. Helaas.
De EG escape... Als ik in de hoek terecht kom ga ik mist opwerpen... Kom je niet mee weg, wederom niet...
quote:
Nee, echt weten is immers ervaren.
Dus een oncoloog die nooit kanker heeft gehad is niet deskundig? In welke wereld is dat precies?
quote:
Dat zijn cijfers. Praat liever met mensen achter die cijfers.
Want objectieve gegevens zijn minder betrouwbaar dan subjectieve gegevens. Voor een beta is dit wel een heel bijzondere stelling...
quote:
Ik stel slechts vast dat die Polen hier het loon drukken en Nederlanders die aangewezen zijn op dat werk geen kansen meer maken om substantieel meer dan het WML te verdienen.
Hoe kan het loon lager worden dan het wml? Daarnaast moet men al werkvergunningen aanvragen voor Roemenen, omdat er niet voldoende Polen zijn die het werk hier kunnen en willen doen en we de Nederlanders die het kunnen maar niet willen en die bijstand genieten niet met harde hand durven te dwingen.

De wereld zit net wat anders in elkaar dan jij denkt en/of claimt.
quote:
Het is en blijft zware vervuiling van normale concurentieverhoudingen.
Lulkoek. Meer betalen is niets meer verdienen en dus een landbouwer die over de kop gaat. In het FD stond ik meen gisteren daar nog een heel stuk over. De concurrentiepositie van de Nederlandse tuimbouwer is door de hoge lonen in NL erg slecht ondanks de enorm hoge kennis, kunde en innovatie.
quote:
Hij blijft leuk en triest tegelijkertijd... En in tegenspraak tot wat je hierboven schreef over iets moeten ervaren. Maar goed, jij doet dat wel vaker, jezelf tegenspreken.
quote:
Oefening baart kunst.
Wat begrijp jij niet aan de vraag welke extra's jij hebt?
quote:
Ik ben "gelijk krijgen" bestendig.
Je was anders van slag...
quote:
Nee, het is niet op geld zitten, maar slim uitgeven. Geld verdienen is 1, goed besteden is 2.
Ik besteed het ook goed hoor. En mijn vrouw die kan al helemaal goed geld uitgeven.
quote:
Nee, hoor. Het hangt er van af waarvoor je het ding wilt gebruiken
Ok, voor illegale zaken is het handig...
quote:
Toch niet hierom ?
Nee en drooglijnen buiten zijn not done.
quote:
Elke dag?
Dat sowieso, want ik trek toch iedere dag een nieuwe aan. En slaap zonder kleding, dat ook nog. Maar verder zijn we getrouwd, dus nee: niet iedere dag...
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:37:19 #131
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63627225
stel je voor dat sommige users hun tijd nuttig zouden besteden
in plaats van al die uren en uren in nutteloze, repeterende jalouzie posts te stoppen

stop dat calimero gedrag; een ieder is verantwoordelijk voor z'n eigen leven en niet een of andere overheid
is het oneerlijk dat een ander meer verdient: ga zelf werken !
klagen heeft geen zin - hooguit in de spiegel.
zonnig Brasil
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:49:18 #132
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63627535
Echt Gaaf en Klopkoek

eindeloos theoriserend
en dat uiteindelijk tot het hoogste doel te verheffen
zonder het echte leven te kennen - of te veranderen
zonnig Brasil
  zondag 30 november 2008 @ 10:52:54 #133
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_63639777
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:49 schreef qwerty_x het volgende:
Echt Gaaf en Klopkoek

[ afbeelding ]

eindeloos theoriserend
en dat uiteindelijk tot het hoogste doel te verheffen
zonder het echte leven te kennen - of te veranderen
Wat is het echte leven dan? Niet verder kijken dan je tuin van je villa in Wassenaar groot is?
pi_63639927
quote:
Op zondag 30 november 2008 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:

Wat is het echte leven dan? Niet verder kijken dan je tuin van je villa in Wassenaar groot is?
Nee, gewoon DOEN!
  zondag 30 november 2008 @ 11:53:19 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63640446
Zeg EchtGaaf, waarom heb je eigenlijk een Paul de Leeuw avatar?

Beetje inconsistent nietwaar. Die talentloze sukkel krijgt immers 650000 euro aan belastinggeld elk jaar op zijn bankrekening bijgeschreven (waarover die salonsocialist slechts 25% belasting betaalt dankzij zijn BV constructie).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 november 2008 @ 12:42:39 #136
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_63641286
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, gewoon DOEN!
Nuja, je onvrede emotioneel uiten is een gezonde reactie. Beter dan opkroppen.
pi_63643979
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:37 schreef qwerty_x het volgende:
stel je voor dat sommige users hun tijd nuttig zouden besteden
in plaats van al die uren en uren in nutteloze, repeterende jalouzie posts te stoppen

stop dat calimero gedrag; een ieder is verantwoordelijk voor z'n eigen leven en niet een of andere overheid
is het oneerlijk dat een ander meer verdient: ga zelf werken !
klagen heeft geen zin - hooguit in de spiegel.
Bijna 30 topics samengevat in één post.
  zondag 30 november 2008 @ 15:19:41 #138
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63644649
quote:
Op zondag 30 november 2008 14:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Bijna 30 topics samengevat in één post.
Door de denkwijze van sommige users.
Het is legitiem en relevant je af te vragen in hoeverre de hedendaagse beloningspolitiek een juiste is. Dan niet zozeer vanuit ethisch oogpunt, dat is een eindeloze discussie waar je niet uit gaat komen, wel vanuit een perspectief ingaand op de samenstelling van - en gedachte achter - beloningspakketten.
Mijn mening is dat de beloning van topbestuurders op dit moment verre van efficiënt geschiedt. Dan is het best interessant te denken over betere oplossingen.
pi_63645796
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:53 schreef Klopkoek het volgende:
(waarover die salonsocialist slechts 25% belasting betaalt dankzij zijn BV constructie).
Jij denkt dat hij het alleen maar op pot en dan naar België gaat om het na lange tijd pas naar zich toe te harken?
pi_63645810
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:42 schreef Fajarowicz het volgende:

Nuja, je onvrede emotioneel uiten is een gezonde reactie. Beter dan opkroppen.
Dat dan weer wel...

Maar er zijn dus betere alternatieven.
pi_63645845
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:19 schreef BVO het volgende:

Het is legitiem en relevant je af te vragen in hoeverre de hedendaagse beloningspolitiek een juiste is. Dan niet zozeer vanuit ethisch oogpunt, dat is een eindeloze discussie waar je niet uit gaat komen, wel vanuit een perspectief ingaand op de samenstelling van - en gedachte achter - beloningspakketten.
Mijn mening is dat de beloning van topbestuurders op dit moment verre van efficiënt geschiedt. Dan is het best interessant te denken over betere oplossingen.
Alleen is het niet een publieke taak, maar iets van de aandeelhouders. Een publiek debat erover is dan ook zinloos. Ten minste: ten aanzien van private ondernemingen.
  zondag 30 november 2008 @ 16:56:46 #142
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63646670
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alleen is het niet een publieke taak, maar iets van de aandeelhouders. Een publiek debat erover is dan ook zinloos. Ten minste: ten aanzien van private ondernemingen.
Beetje bullshit om te veronderstellen dat een publiek debat alleen zinvol is als iets de taak is van het publiek. Je zult me nergens zien beweren dat we hier een normatieve discusse moeten voeren, maar constateren waar iets fout gaat en daar op inspelen kan je toch ook doen als je niet de eindverantwoordelijke bent? Het leeft binnen de wetenschap niet voor niks zo erg .
Je zult me ook nergens zien beweren dat overheidsactie genoodzaakt is. Feit is echter wel dat het voor bedrijven op dit moment niet inefficiënt verloopt, dat er vanuit hun perspectief dingen zouden moeten veranderen. Dit is nog interessanter omdat deze verandering vanuit aandeelhouders lastig te organiseren is. De overheid zou daarom hooguit een faciliterende rol moeten spelen mijns inziens, belastingmaatregelen e.d. zijn zinloos, irrelevant én niet gepast.
  zondag 30 november 2008 @ 17:30:09 #143
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63647363
maar dat is een heel andere insteek dan we eindeloos en tot in den treure repeterend te zien krijgen in al die identieke reeksen

en heel wat interessanter dan dat uitgemolken "het is niet eerlijk dat de een meer verdient dan de ander - met name meer dan ik"
zonnig Brasil
pi_63648644
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:56 schreef BVO het volgende:

maar constateren waar iets fout gaat en daar op inspelen kan je toch ook doen als je niet de eindverantwoordelijke bent?
Dat mag allemaal, maar die constatering is onzinnig. En het heeft alles te maken met het feit dat het een publiek debat is geworden, waardoor onderbuik 90% is en feiten 10%. En dan ben ik nog voorzichtig ook...

Daarmee is het dus niet zinvol. Per definitie. Juist omdat het publiek gewoon geen overzicht heeft en voor Jan Modaal is niet voor te stellen wat een inkomen van 750K is, laat staan een inkomen van 3 mio.
quote:
De overheid zou daarom hooguit een faciliterende rol moeten spelen mijns inziens, belastingmaatregelen e.d. zijn zinloos, irrelevant én niet gepast.
Nou, daar zijn we het wel over eens, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat een publiek debat daar een bijdrage aan gaat leveren omdat het publieke debat nooit op hoofdlijnen gevoerd zal worden in dezen, maar juist op details en altijd de neiging zal hebben om alleen maar naar de salarissen te kijken en dan ook vooral de excessen daarin.

En dit draadje is daar HET voorbeeld van.
  zondag 30 november 2008 @ 18:41:05 #145
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63648843
"Publiek" is in mijn post ook een ruim begrip hoor, ben me er ten volle van bewust dat dit debat door slechts een hele kleine minderheid inhoudelijk gevoerd kan worden, aangezien idd minstens 90% direct maar weer valt over de hoogte van die lonen. En ja, ze zijn zeer zeker geregeld inefficiënt hoog, maar dat is een gevolg van een verkeerd design van deze lonen.
De discussie daarover is wat mij betreft wel degelijk interessant. Ben met mijn afstudeeronderzoek gewoon dingen tegengekomen en heb resultaten gevonden, die gewoon wijzen op de inefficiëntie van de hedendaagse beloningen.

Qua politieke maatregelen; geen belastingmaatregelen, geen salariscaps, dat werkt gewoon niet en is symptoombestrijding. Maar, zoals ik zei, faciliterende maatregelen zullen gewoon positief zijn voor het ondernemingsklimaat in Nederland. Om te beginnen gewoon die RvC's (c.q. remuneratiecommissies)... daar is zóveel mee te winnen.. ongeloofelijk dat het politieke debat zich daar niet eens wat meer op richt, ipv dat simpele gebash op hoge lonen. It's not how much you pay, but how .
pi_63650192
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:41 schreef BVO het volgende:
En ja, ze zijn zeer zeker geregeld inefficiënt hoog, maar dat is een gevolg van een verkeerd design van deze lonen.
Wanneer is een beloning inefficiënt hoog en hoe bepaal je dat?

Wat is er verkeerd aan het "design" van de beloning en hoe moet dat anders?
quote:
ongeloofelijk dat het politieke debat zich daar niet eens wat meer op richt, ipv dat simpele gebash op hoge lonen.
Begrijp me goed: ik heb ook altijd op die lijn gezeten, meer bijzonder op de lijn dat de overheid moet zorgen dat de aandeelhouders, dus de mensen die de lonen betalen, goed kunnen sturen op die lonen.

En wat die aandeelhouders daar dan mee doen is hun zaak. Al geven ze al hun winst weg, dat zal mij jeuken. Ik bemoei me ook niet met het zakgeld van de buurjongen, ook als hij een ton per maand krijgt.
  zondag 30 november 2008 @ 20:32:50 #147
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_63651225
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wanneer is een beloning inefficiënt hoog en hoe bepaal je dat?

Wat is er verkeerd aan het "design" van de beloning en hoe moet dat anders?
Een simpel voorbeeld, een van de bevindingen van mijn onderzoek (dat enkel lange-termijn beloning betreft): deze vorm van beloning (opties, aandelen) fungeert op 't moment enkel als een beloningsmiddel, niet als een motiveermiddel. Dat is inefficiënt, aangezien de waarde voor bestuurders slechts de helft is van de kosten voor het bedrijf. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld cash payments. Het is dus een erg dure manier van beloning die geen verdere opbrengsten genereert.
Artikel wordt binnenkort gepubliceerd, dan heb je alle bevindingen op papier. Het werkt op dit moment niet goed, met name de RvC (c.q. remuneratiecommissie) doet vaak maar wat.
quote:
Begrijp me goed: ik heb ook altijd op die lijn gezeten, meer bijzonder op de lijn dat de overheid moet zorgen dat de aandeelhouders, dus de mensen die de lonen betalen, goed kunnen sturen op die lonen.

En wat die aandeelhouders daar dan mee doen is hun zaak. Al geven ze al hun winst weg, dat zal mij jeuken. Ik bemoei me ook niet met het zakgeld van de buurjongen, ook als hij een ton per maand krijgt.
Mee eens. Maar - o.a. dus omdat het nu gewoon verre van ideaal gaat - ben ik dus wél van mening dat de overheid op dit moment reden genoeg heeft om faciliterende maatregelen te nemen. Niet voor de portemonnee van de aandeelhouders, maar voor het ondernemersklimaat in het land. En dat zijn dus geen belasingmaatregelingen, daarmee bereik je - op een gevulde overheidskas na - helemaal niks. Maak je het alleen maar erger van. Maar kijk gewoon eens wat je kan doen om die beloningspakketten efficiënter te krijgen.

Nog zomaar een voorbeeld: al die transparantie van tegenwoordig. Allemaal leuk en aardig, maar alleen als de basis goed is. Op het moment zorgt het enkel voor meer onrust en voor een opstuwende trend, die steeds minder op het motiverende aspect is gebaseerd.
pi_63651621
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:32 schreef BVO het volgende:

Artikel wordt binnenkort gepubliceerd, dan heb je alle bevindingen op papier.
Ik ben benieuwd. Post je het dan hier (of een link)?
pi_63652527
Waarom niet? Iemand als Scheepbouwer (KPN) is verantwoordelijk voor 43.000 werknemers en 12,5 miljard euro omzet. Wil je die echt afschepen met een paar ton?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_63652570
Oh, en Zalm verdient voor een bankdirecteur weinig, maar laten we niet vergeten dat hij een politicus is, geen bedrijfskundige. Ik twijfel sterk of hij de juiste persoon is om twee banken te laten fuseren.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')