abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 november 2008 @ 14:27:03 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_63288378
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.
  • Pipo_ gaat samenwonen in Hintham-City!. 27 juni de sleutel van onze Maisonette en dan in 3 weken schilderen, nieuwe vloer en alle meubels er in

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: Gevloerd Nu volop bezig met afwerking: sanitair, verwarming, keuken, ... vermoedelijke verhuisdatum: eind december Onze eigen blog
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Bleiblei en Stormqueen[/b] hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.
  • SpotlessMind00 Eengezinswoning gekocht per 26-09-2008.
  • Amokjeeh Appartement in Haarlem in aanbouw, per half oktober begint het klussen!
  • Oblivion heeft een lief klein boerderijtje gekocht!
  • PiperMaru heeft waarschijnlijk een huisje gekocht in Eindhoven!
  • k_man woont sinds 1 juli in zijn appartement en wacht op de meubels!
  • motorbloempje kan waarschijnlijk naar een nieuw huurappartementje in Nijmegen!
  • Dromer heeft een mooi gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht.
  • Jose1985 krijgt ergens in oktober de sleutel van haar huurappartementje!
  • Jelief Is vanwege gezinsuitbreiding en te krappe huurwoning op zoek naar een koopwoning in de regio Haarlem/IJmuiden
  • BlikHuis gekocht in Utrecht, overdracht 1 maart

    Vorige topic:
    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic - Deel 23
  •   maandag 17 november 2008 @ 14:28:18 #2
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63288564
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 13:52 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    ik wilde al posten: dan laat je je makelaar toch bellen?
    maar niet iedereen heeft natuurlijk een aankoopmakelaar
    Ik heb inderdaad geen aankoopmakelaar. Het is gewoon even afwachten. Ik hoop op een positieve reactie
      maandag 17 november 2008 @ 14:35:07 #4
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63288586
    Blik, wat is het snel gegaan! gefeliciteerd
    disclaimer
      maandag 17 november 2008 @ 14:44:57 #7
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63288840
    Zie ik daar nou een Boretti met frytop, Blik?
    disclaimer
      maandag 17 november 2008 @ 14:49:17 #8
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63288954
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
    Zie ik daar nou een Boretti met frytop, Blik?
    En Amerikaanse SMEG-koelkast

    en we hebben 2 ovens
      maandag 17 november 2008 @ 14:50:57 #9
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63289001
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 14:49 schreef Blik het volgende:

    [..]

    En Amerikaanse SMEG-koelkast

    en we hebben 2 ovens
    ik heb ook een Boretti met frytop en 2 ovens
    Wel de iets minder strakke uitvoering. Geile keukenapparatuur ftw
    disclaimer
    pi_63289087
    Gefeliciteerd Blik Leuk huisje hoor!

    Utrecht
    Zuilen
      maandag 17 november 2008 @ 15:25:44 #11
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63289970
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 14:50 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    ik heb ook een Boretti met frytop en 2 ovens
    Wel de iets minder strakke uitvoering. Geile keukenapparatuur ftw
    Wij hebben dus één grote oven in de Boretti, en nog een ingebouwde combimagnetron van Siemens.
    pi_63290141
    Gefeliciteerd Blik!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63290367
    van harte Blik, aan de opleverdatum te zien hadden ze geen haast
    pi_63290747
    Van harte gefeliciteerd Blik Zo vlug geregeld
    pi_63290818
    Mooi huis Blik!

    Bij mijn nieuwbouwproject staat de heistelling op het terrein, en a.s. woensdagmiddag gaan ze de officiële paal slaan, incl borrel achteraf
    pi_63290837
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 15:51 schreef Gurb het volgende:
    Mooi huis Blik!

    Bij mijn nieuwbouwproject staat de heistelling op het terrein, en a.s. woensdagmiddag gaan ze de officiële paal slaan, incl borrel achteraf
    Opletten dat ze niet teveel drinken die heiers, anders staat alles scheef
      Hoofdredactie Fotografie maandag 17 november 2008 @ 16:03:26 #17
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_63291139
    Voor wie zich tijdens het duimendraaien, IKEA gids spellen, hypotheekrentes berekenen, verf uitzoeken, verhuisdozen verzamelen en andere verhuiskriebelgerelateerde bezigheden nog verveeld: er is een leuke prijsvraag!

    [K&W PRIJSVRAAG] FOK! zat eens te denken..
    pi_63293894
    Hmm.. ik zit met een dilemma..

    De eigenaren van het huisje wat ik echt leuk vind, willen niet verder zakken. Ik wil heel graag de keuken en de badkamer aanpakken om het echt to mijn eigen paleisje te make. Het probleem is alleen dat ik de vraagprijs niet laag genoeg kan krijgen om dit ook mogelijk te maken. Over een paar maanden zit er wel een financiele injectie aan te komen.

    Met de hyptheek ik die ik nu kan krijgen, kan ik de boel goed inrichten en ik kan het best wel een paar maanden uithouden met deze keuken en badkamer en die kan ik daarna dus nog wel aanpakken..

    Verder is de buurt ideaal.. Dicht bij vrienden, niet tever van familie en vlakbij de metro die mijn reistijd naar mijn werk halveert..

    hebben jullie nog goedbedoelde adviezen?
    pi_63297194
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 17:38 schreef nicomart het volgende:
    Hmm.. ik zit met een dilemma..

    De eigenaren van het huisje wat ik echt leuk vind, willen niet verder zakken. Ik wil heel graag de keuken en de badkamer aanpakken om het echt to mijn eigen paleisje te make. Het probleem is alleen dat ik de vraagprijs niet laag genoeg kan krijgen om dit ook mogelijk te maken. Over een paar maanden zit er wel een financiele injectie aan te komen.

    Met de hyptheek ik die ik nu kan krijgen, kan ik de boel goed inrichten en ik kan het best wel een paar maanden uithouden met deze keuken en badkamer en die kan ik daarna dus nog wel aanpakken..

    Verder is de buurt ideaal.. Dicht bij vrienden, niet tever van familie en vlakbij de metro die mijn reistijd naar mijn werk halveert..

    hebben jullie nog goedbedoelde adviezen?
    Bieden ze nog spullen aan te overname , die je erbij kan lullen en kan verpatsen
      maandag 17 november 2008 @ 19:58:09 #20
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63297714
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63297960
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 19:39 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Bieden ze nog spullen aan te overname , die je erbij kan lullen en kan verpatsen
    Daar kan ik het nog wel over hebben, maar er staat niet veel meer in behalve een wasmachine en een gasfornuis in de keuken.
      maandag 17 november 2008 @ 20:10:01 #22
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63298047
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 17:38 schreef nicomart het volgende:
    Hmm.. ik zit met een dilemma..

    De eigenaren van het huisje wat ik echt leuk vind, willen niet verder zakken. Ik wil heel graag de keuken en de badkamer aanpakken om het echt to mijn eigen paleisje te make. Het probleem is alleen dat ik de vraagprijs niet laag genoeg kan krijgen om dit ook mogelijk te maken. Over een paar maanden zit er wel een financiele injectie aan te komen.

    Met de hyptheek ik die ik nu kan krijgen, kan ik de boel goed inrichten en ik kan het best wel een paar maanden uithouden met deze keuken en badkamer en die kan ik daarna dus nog wel aanpakken..

    Verder is de buurt ideaal.. Dicht bij vrienden, niet tever van familie en vlakbij de metro die mijn reistijd naar mijn werk halveert..

    hebben jullie nog goedbedoelde adviezen?
    Is dit huis ècht wat je wil? Voldoet het aan al je eisen? Acht je de kans klein dat je binnen een afzienbare termijn iets anders vindt dat net zo goed of nog beter aan je eisen voldoet?
    Indien ja, dan doen, opknappen kan altijd nog. Indien nee, niet doen.
    Huis kopen is toch vnl een gevoelskwestie...
    disclaimer
    pi_63298119
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:10 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Is dit huis ècht wat je wil? Voldoet het aan al je eisen? Acht je de kans klein dat je binnen een afzienbare termijn iets anders vindt dat net zo goed of nog beter aan je eisen voldoet?
    Indien ja, dan doen, opknappen kan altijd nog. Indien nee, niet doen.
    Huis kopen is toch vnl een gevoelskwestie...
    Ja, ik wil het echt en in die buurt is gewoon erg moeilijk iets te vinden voor wat ik de komende tijd te besteden heb. Stiekem had ik al besloten dat ik het wil, dus morgen maar weer de makelaar bellen en even wat laatste dingetjes doornemen.
    pi_63298133
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:07 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Daar kan ik het nog wel over hebben, maar er staat niet veel meer in behalve een wasmachine en een gasfornuis in de keuken.
    Zet geen zode aan de dijk...
    Kennelijk zitten er een redelijke keuken en badkamer in het huis.
    En dat is dan gewoonweg pech, daar kan je dus niet meer op afpingelen.
    Is dat zo hinderlijk (Redelijke keuken, redelijke badkamer) dat je overweegt er niet te gaan wonen?
    Hoe lang ben je van plan om er te blijven wonen?
    Zijn er geen huizen in de buurt die wel een fikse opknap beurt nodig hebben?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63298520
    Ik heb ook een eigen topic, ben inmiddels bezig aan de vloer.

    Ewelina's nieuwe studio
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
    pi_63298542
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Ja, ik wil het echt en in die buurt is gewoon erg moeilijk iets te vinden voor wat ik de komende tijd te besteden heb. Stiekem had ik al besloten dat ik het wil, dus morgen maar weer de makelaar bellen en even wat laatste dingetjes doornemen.
    laat ze die wasmachine er dan maar bij doen, heb je die vast en gewoon doen dan
    pi_63299219
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Zet geen zode aan de dijk...
    Kennelijk zitten er een redelijke keuken en badkamer in het huis.
    En dat is dan gewoonweg pech, daar kan je dus niet meer op afpingelen.
    Is dat zo hinderlijk (Redelijke keuken, redelijke badkamer) dat je overweegt er niet te gaan wonen?
    Hoe lang ben je van plan om er te blijven wonen?
    Zijn er geen huizen in de buurt die wel een fikse opknap beurt nodig hebben?
    Badkamer is niet redelijk. Wel uit te houden, maar niet redelijk dus
    Keuken is wel redelijk, alleen niet mooi

    Ik wil er wel een paar jaren gaan wonen. Het is niet dat ik daar binnen 4 of 5 jaar weg wil. Andere huizen zijn er wel, maar die liggen (zelfs als ze helemaal kaal zijn) in dezelfde prijsklasse of duurder. Dit is eigenlijk de enige reeele optie.
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:28 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    laat ze die wasmachine er dan maar bij doen, heb je die vast en gewoon doen dan
    Ga ik ook doen Ik zal jullie op de hoogte houden
    pi_63311399
    Ik weet niet hoe oud het huis je is, maar doe je wel een bouwtechnisch onderzoek?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63318519
    quote:
    Mooi huis, gefeliciteerd.
    Wordt er altijd extra vrolijk van als ik de prijzen van huizen buiten Terneuzen zie. Hier koop je daar een vila voor

    Nou ik kan bijna zeker weten binnenkort verhuizen. Gelukkig maar..
      dinsdag 18 november 2008 @ 15:46:33 #30
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63318612
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:42 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Mooi huis, gefeliciteerd.
    Wordt er altijd extra vrolijk van als ik de prijzen van huizen buiten Terneuzen zie. Hier koop je daar een vila voor

    Nou ik kan bijna zeker weten binnenkort verhuizen. Gelukkig maar..
    Ja, maar daar wil ook niemand wonen Bijna niemand

    Vertel
    disclaimer
    pi_63318878
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:46 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja, maar daar wil ook niemand wonen Bijna niemand

    Vertel
    Ja, maar, nou, ik wel! Tis hier best gezellig.

    Hele verhaal:
    Ik ben 23 geworden, kan duurder huis huren want krijg nu ook huursubsidie voor een duurder huis. Ik vond een te gek huis van een particulier. Wij alles telefonisch regelen, ik had zelfs al een bezichtiging gedaan via d'r zus die wel hier woont, en ik had toegezegd. We spraken een datum af dat ze langs zou komen met een contract en de sleutel, omdat ze zo ver weg woont in 1x. Ik vraag om gegevens voor huursubsidie en ze zegt dat ze het van plan was zwart te verhuren.

    Inmiddels had ik wel mijn oude huurappartementje opgezegd per eind deze maand. Gelukkig bleek dat ik het contact nog kon verlengen of de opzegging kon annuleren. Ik besloot voordat ik ging beslissen nog een huisje te bekijken, wat ik tegenkwam. Er stond een nummer bij. Ik bellen, en ik kon volgende dag komen kijken want dan moest hij toch hier zijn (is een belg). Bleek dat hij een afspraak had met een makelaar, en via die makelaar loopt het contact nu (gelukkig!). Al mijn opgestuurde papieren zijn in orde en ze waren gisteren een huurcontract voor me aan het opstellen Als de belg van wie het huis eigendom is dat contract goedkeurt ligt het in mijn bus en mag ik het tekenen!
      dinsdag 18 november 2008 @ 18:37:13 #32
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63322979
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:42 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Mooi huis, gefeliciteerd.
    Wordt er altijd extra vrolijk van als ik de prijzen van huizen buiten Terneuzen zie. Hier koop je daar een vila voor

    Nou ik kan bijna zeker weten binnenkort verhuizen. Gelukkig maar..
    Hier in Limboland kom je er ook een eind mee. Villa nog niet maar wel een in goede staat verkerend vrijstaand huis bv.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63327691
    Jammer dat dit nog niet mijn verhuistopic wordt
    pi_63327770
    En als we nou slow, slow gaan, leonieke?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63327839
    Dat wordt wel heel slow. Houden jullie het nog iets meer dan een maand uit?

    (wedden dat ik verhuis in deel 48 )
    pi_63327873
    Oh daar durf ik wel om te wedden!

    Wedden dat ik win!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63327968
    Roep de troepen maar samen en spam die topics maar vol
    pi_63328035
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 21:05 schreef leonieke het volgende:
    Dat wordt wel heel slow. Houden jullie het nog iets meer dan een maand uit?

    (wedden dat ik verhuis in deel 48 )
    doe gokje in 34
    pi_63328163
    Heb ik trouwens al gezegd dat mijn verlof is goedgekeurd?
    Ik ben dus officieel thuis vanaf 13 december tot en met 4 januari (één week extra tov mijn collega's). Dit wordt kuisen, kuisen, kuisen, schoonmaken, verhuizen, scampi's maken (ja, effectief, het eerste gerecht staat al vast ) en genieten, genieten en genieten

    en nu maar hopen dat de keuken op tijd klaar is
    pi_63328440
    Heerlijk Leonieke!
    Dat je er inderdaad heel erg van mag genieten!

    Vergeet af en toe niet een update te geven, zodat we mee kunnen genieten!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63328508
    Dat kom ik uiteraard doen Als oldbie (in dit topic toch ) hoor ik hier gewoon nog updates te geven (en ik kan hier nog lang blijven posten aangezien het nog lang zal duren vooraleer het af zal zijn )
    pi_63328567
    Mensje! ik denk dat je niet beseft dat het einde nabij is...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63328715
    Oh jawel, hoor. Ik word nu al bijna gek (zit me al rot af te tellen) en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik volgende maand al aan het poetsen ben
    Stel je voor! Twee jaar geleden hebben we de bouwgrond gekocht en volgende maand zitten we in ons eigen huis.
    En je kan je niet voorstellen wat we nog allemaal moeten kopen

    Met 'af zijn' bedoelde ik dus echt helemaal af: tuin aangelegd, geschilderd, ...
    pi_63328779
    Ah okay! Maar dat is leuk afmaken...

    Zolang je maar lekker met je vent alleen woont!
    Tijd gaat dan weer zo voorbij!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63328972
    Ik denk wel dat we de eerste maanden gewoon gaan genieten en niet meer klussen

    Donderdag en vrijdag gaan we trouwens isolatie steken op de zolder. De vrije dagen die we nu hebben, mogen we nu niet meer laten schieten
    pi_63329452
    hier gaat de shoppingmachine ook wel rond januari lopen, wil gewoon alles al in huis hebben zodat ik niet afhankelijk ben van of leveranciers iets op voorraad hebben in als wij gaan klussen.

    dus wil laminaat al in huis hebben voor 1ste etage en behang en tegelvloer al klaar hebben liggen bij de leverancier.
    pi_63329556
    Ah, maar bij ons gaat het nog over borden, bestek, glazen, potten, pannen, wasmand, tassen, ... Noem maar op dus. Ik denk dat we gewoon een grote winkel (à la Ikea of Makro) zullen moeten doorlopen en zullen moeten zien wat we allemaal nodig hebben. Ik weet anders niet hoe we het zullen moeten doen

    Laminaat moeten we idd ook nog bestellen. Moeten we eens dringend doen eigenlijk

    En nu ga ik afsluiten. Tot de volgende
      woensdag 19 november 2008 @ 08:35:24 #48
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63336917
    Af is het nooit Leonieke, laat dat een troost zijn
    Maar het is zo lekker als je er voor het eerst slaapt... dat je niet 's avonds terug naar je oude huis hoeft en nog beter: dat je niet meer bij je schoonouders hoeft te wonen
    disclaimer
    pi_63339571
    Ik had het gisterenavond door mijn gepost hier in bed al moeilijk om te kalmeren en in slaap te kunnen vallen. Mijn man zal binnenkort officieel gek zijn door mijn gehyper
    pi_63343603
    Ontzettend gezeik gehad mete en aantekening bij het BKR. Schrok me rot toen de bank dat zei en ben er gelijk achteraan gegaan en toen bleek het te komen door een fout ergens in de administratie van een postorderbedrijf. Bijna geen hypotheek gekregen omdat ergens een typmiep liep te kutten dus

    Gisteren gelijk teruggedraaid door dat bedrijf en het lijkt er nu op dat alles gewoon rond komt
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_63344071
    Beetje laat, maar mijn huis is 6 november opgeleverd. VEH vond een paar kleine puntjes in het schilderwerk etc, maar die waren al opgelost toen ik voor de oplevering tekende.

    Eerste weekend zijn we gaan frezen om de kabels van de tv netjes in de muur te krijgen en hebben we de stopcontacten verplaatst plus 2 groepen bijgezet voor het Smeg fornuis en de vaatwasser.

    Tussenstand tot nu toe is dat het hele appartement voorzien is van glasvlies behang en al grotendeels voorzien van een eerste laag verf. Keuken is afgelopen vrijdag geleverd, dus die begint ook al aardig wat vorm te krijgen (zelf plaatsen).

    Als ik er aan denk om een fototoestel mee te nemen, maak ik foto's en zet ik mijn eigen topic online
    pi_63347391
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 13:22 schreef Ripley het volgende:
    Ontzettend gezeik gehad mete en aantekening bij het BKR. Schrok me rot toen de bank dat zei en ben er gelijk achteraan gegaan en toen bleek het te komen door een fout ergens in de administratie van een postorderbedrijf. Bijna geen hypotheek gekregen omdat ergens een typmiep liep te kutten dus

    Gisteren gelijk teruggedraaid door dat bedrijf en het lijkt er nu op dat alles gewoon rond komt
    pfff das schrikken inderdaad.. je hoort dat nog best vaak!
    heb in mijn gesprek met de bank ook gelijk maar even een bkr check laten doen voor de zekerheid, zodat ik geen onaangename verrassing zou krijgen achteraf... gelukkig was alles in orde..
      woensdag 19 november 2008 @ 18:42:32 #53
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63352219
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 15:36 schreef nikao het volgende:

    [..]

    pfff das schrikken inderdaad.. je hoort dat nog best vaak!
    heb in mijn gesprek met de bank ook gelijk maar even een bkr check laten doen voor de zekerheid, zodat ik geen onaangename verrassing zou krijgen achteraf... gelukkig was alles in orde..
    Dat komt gewoon omdat als je één keer wat later bent met de betaling van een telefoonrekening je meteen een BKR-registratie hebt. Ik bedoel, er zijn zoveel studenten die wel eens geen weinig geld hebben en niet eens meer kunnen pinnen, als er een automatische incasso daardoor niet direct geïnd kan worden heb je meteen een BKR-registratie. Redelijk bizar als je het mij vraagt.
    pi_63355842
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 18:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dat komt gewoon omdat als je één keer wat later bent met de betaling van een telefoonrekening je meteen een BKR-registratie hebt. Ik bedoel, er zijn zoveel studenten die wel eens geen weinig geld hebben en niet eens meer kunnen pinnen, als er een automatische incasso daardoor niet direct geïnd kan worden heb je meteen een BKR-registratie. Redelijk bizar als je het mij vraagt.
    zo snel/makkelijk gaat dat nou ook weer niet hoor... je moet wel echt een sygnificante achterstand hebben om een codering (registratie is geen probleem, heb je al als je rood kan staan) te krijgen...
    pi_63361388
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 20:38 schreef nikao het volgende:

    [..]

    zo snel/makkelijk gaat dat nou ook weer niet hoor... je moet wel echt een sygnificante achterstand hebben om een codering (registratie is geen probleem, heb je al als je rood kan staan) te krijgen...
    Het bedrag waraom mijn A-codering zou gaan (want dat was het) was 162 euro. Dat noem ik niet ontzettend significant. Maar gelukkig bleek het om een fout te gaan dus, maar anders zou het ook erg raar zijn geweest als je hypotheek stukloopt op een vergeten rekening van 162 euro.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      donderdag 20 november 2008 @ 08:28:18 #56
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63365702
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 20:38 schreef nikao het volgende:

    [..]

    zo snel/makkelijk gaat dat nou ook weer niet hoor... je moet wel echt een sygnificante achterstand hebben om een codering (registratie is geen probleem, heb je al als je rood kan staan) te krijgen...
    Mijn vriendin had een tijd geleden een BKR-notering op basis van een telefoonrekening die wat later was betaald dan normaal, dan hebben we het over ongeveer 20 euro. Redelijk bizarre onzin als je het mij vraagt. Die BKR wordt naar mijn mening iets te makkelijk gebruikt door banken om opeens een lening met een paar tienden te verhogen. Want wat is een BKR-notering op basis van 20 euro nou
    pi_63366872
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 08:28 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Mijn vriendin had een tijd geleden een BKR-notering op basis van een telefoonrekening die wat later was betaald dan normaal, dan hebben we het over ongeveer 20 euro. Redelijk bizarre onzin als je het mij vraagt. Die BKR wordt naar mijn mening iets te makkelijk gebruikt door banken om opeens een lening met een paar tienden te verhogen. Want wat is een BKR-notering op basis van 20 euro nou
    zover ik weet krijg je geen codering voor 'wat later' betalen.. dan moet je toch echt wel een paar herinneringen gehad hebben en met incasso te maken hebben gehad?
    pi_63367090
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:50 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Badkamer is niet redelijk. Wel uit te houden, maar niet redelijk dus
    Keuken is wel redelijk, alleen niet mooi

    Ik wil er wel een paar jaren gaan wonen. Het is niet dat ik daar binnen 4 of 5 jaar weg wil. Andere huizen zijn er wel, maar die liggen (zelfs als ze helemaal kaal zijn) in dezelfde prijsklasse of duurder. Dit is eigenlijk de enige reeele optie.
    [..]

    Ga ik ook doen Ik zal jullie op de hoogte houden
    En om jullie dus op de hoogte te houden. Gisteravond werd ik door de makelaar gebeld dat mijn bod is geaccepteerd. De overdracht zal in ieder geval voor de kerst plaatsvinden.
    pi_63367337
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 09:56 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    En om jullie dus op de hoogte te houden. Gisteravond werd ik door de makelaar gebeld dat mijn bod is geaccepteerd. De overdracht zal in ieder geval voor de kerst plaatsvinden.
    gefeliciteerd!
      donderdag 20 november 2008 @ 10:17:11 #60
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63367559
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 09:56 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    En om jullie dus op de hoogte te houden. Gisteravond werd ik door de makelaar gebeld dat mijn bod is geaccepteerd. De overdracht zal in ieder geval voor de kerst plaatsvinden.
    Voor de kerst al?
    Da's snel!
    Fundalinkje?
    disclaimer
    pi_63367604
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef nikao het volgende:

    [..]

    gefeliciteerd!
    dankje
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Voor de kerst al?
    Da's snel!
    Fundalinkje?
    Ja, tussen kerst en oud&nieuw ben ik vrij, dus had aangegeven dat ik graag voor die periode de sleutel wilde hebben.

    en: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=e8ea46b2-e17f-40ef-9a32-c8e79460d0ea&objecttype=DetailKoopObject&SelectedObjectTypeId=e8ea46b2-e17f-40ef-9a32-c8e79460d0ea

    My first own little crib
      donderdag 20 november 2008 @ 10:45:19 #62
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63368258
    Ah, nu snap ik wat je bedoelt met de keuken
    disclaimer
    pi_63368474
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:19 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    dankje
    [..]

    Ja, tussen kerst en oud&nieuw ben ik vrij, dus had aangegeven dat ik graag voor die periode de sleutel wilde hebben.

    en: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/?id=e8ea46b2-e17f-40ef-9a32-c8e79460d0ea&objecttype=DetailKoopObject&SelectedObjectTypeId=e8ea46b2-e17f-40ef-9a32-c8e79460d0ea

    My first own little crib
    Gefeliciteerd!

    Ah, nu is het beeld een stuk duidelijker...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 20 november 2008 @ 10:56:44 #64
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63368602
    Whehe, die keuken! Verder een leuk stekkie met mogelijkheden hoor!
    In welke stijl ga je het maken?
    Gefeliciteerd in ieder geval
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63370219
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
    Ah, nu snap ik wat je bedoelt met de keuken
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 10:56 schreef BBQ-kip het volgende:
    Whehe, die keuken! Verder een leuk stekkie met mogelijkheden hoor!
    In welke stijl ga je het maken?
    Gefeliciteerd in ieder geval
    Keuken is echt afgrijselijk ja, maar dan staat de badkamer nog niet eens op
    Maar potentie is er in ieder geval wel

    Stijl ben ik nog niet uit. Ik ben zelf altijd wel van modern, maar ook van gezelligheid. Maar daar moet ik dus nog even goed over nadenken.
    pi_63379439
    Nou!
    Ik heb er nu al een paar nachten geslapen en het is echt super! Het is nog totale chaos en zo maar dat komt goed
    Verder voelt het als enorm luxe van een studentenkamer naar 90m2 eigen keuken en badkamer (met ligbad!!) en heb ik telkens het idee dat ik op vakantie ben of dat het maar tijdelijk is haha

    Zometeen weer naar Ikea om een hele lading spullen te kopen en dan heb ik een kast en kan ik eindelijk mn spullen uit de dozen halen haha
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_63380153
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 11:59 schreef nicomart het volgende:

    [..]


    [..]

    Keuken is echt afgrijselijk ja, maar dan staat de badkamer nog niet eens op
    Maar potentie is er in ieder geval wel
    Ik krijg ineens flashbacks naar onze keuken....



    Die voegen tussen die tegeltjes zijn een ramp om goed schoon te maken. Zeker als er 30 jaar aangekoekte vettigheid tussen zit. Zelf mijn stoomcleaner wist er geen raad mee
    Het was één van de mooiste dagen van mijn leven toen we dat blad eruit gesloopt hebben en het bij de stort in de puincontainer dumpten ...
    pi_63382556
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 18:17 schreef Sleeve het volgende:

    [..]

    Ik krijg ineens flashbacks naar onze keuken....

    [ afbeelding ]

    Die voegen tussen die tegeltjes zijn een ramp om goed schoon te maken. Zeker als er 30 jaar aangekoekte vettigheid tussen zit. Zelf mijn stoomcleaner wist er geen raad mee
    Het was één van de mooiste dagen van mijn leven toen we dat blad eruit gesloopt hebben en het bij de stort in de puincontainer dumpten ...
    Ik hoop binnenkort ook zo'n mooie dag mee te maken
    pi_63384506
    Ik ga binnenkort ook verhuizen naar mijn eerste stekkie voor mijzelf (ik ga eindelijk uit huis). Maar mijn stekkie is een soort vakantiehuisje/chaletje/houthakkershutje...



    Oftewel, de mooie muren bestaan uit houten schrootjes... veel houten schrootjes. Opzich is het niet echt verkeerd, maar ik wil ze wit/beige gaan verven om een ruimer effect te krijgen en om het lichter in huis te maken. Mijn vader zegt dat je daar best beits voor kan gebruiken maar ik twijfel aangezien ik weet dat beits eigenlijk alleen voor tuinmeubelen/schuttingen e.d. is en het lijkt me niet echt voor binnen.

    Nu ben ik er nog niet bekend mee of het hout binnen in huis onbehandeld of behandeld is, dat zal ik na moeten vragen... Maar ik had een vraag aan jullie...

    Waarmee kan je het beste die houten schrootjes verven? Ik wil graag opties voor onbehandeld zowel behandeld hout.

    Alvast bedankt!
    pi_63402819
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 20:45 schreef Laniboekje het volgende:
    Ik ga binnenkort ook verhuizen naar mijn eerste stekkie voor mijzelf (ik ga eindelijk uit huis). Maar mijn stekkie is een soort vakantiehuisje/chaletje/houthakkershutje...


    Waar ga je dan wonen? Ergens aan de rand van een bos?

    Pft en ik heb gisteren 3x een huurovereenkomst getekend en op de post gegooid. 1 december moet ik de sleutel krijgen! Vandaag al een 2ehands glas-in-lood raam gescoord om voor het raam te hangen i.p.v. plakplastic.
      vrijdag 21 november 2008 @ 13:44:23 #71
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63403339
    voorlopig koopcontract getekend
    pi_63406127
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 13:27 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Waar ga je dan wonen? Ergens aan de rand van een bos?

    Pft en ik heb gisteren 3x een huurovereenkomst getekend en op de post gegooid. 1 december moet ik de sleutel krijgen! Vandaag al een 2ehands glas-in-lood raam gescoord om voor het raam te hangen i.p.v. plakplastic.
    Midden in het bos.



    In Driebergen, Bergse Bossen, tegen Austerlitz van Zeist aan. Bosrijke omgeving dus, de hertjes zijn mijn lokale huisdiertjes.
    pi_63406780
    Zo, notaris geregeld en de gegevens voor het voorlopige koopcontract zijn de deur uit
    pi_63407034
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:18 schreef Laniboekje het volgende:

    [..]

    Midden in het bos.



    In Driebergen, Bergse Bossen, tegen Austerlitz van Zeist aan. Bosrijke omgeving dus, de hertjes zijn mijn lokale huisdiertjes.
    Haha wat ontzettend gaaf! Heb je wel G/W/L?

    En iedereen gefeliciteerd met de contracten! Lekker happy het weekend in met dit topic. (welk weekend??)
    pi_63407083
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:47 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Haha wat ontzettend gaaf! Heb je wel G/W/L?

    En iedereen gefeliciteerd met de contracten! Lekker happy het weekend in met dit topic. (welk weekend??)
    Het weekend van zaterdag op zondag. Die voorbij komen waaien, weet je wel?
    pi_63407396
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:48 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Het weekend van zaterdag op zondag. Die voorbij komen waaien, weet je wel?
    Hehe ik bedoelde meer dat ikzelf pas zondag weekend heb dus mijn weekend is nog niet begonnen. Dus die waaien wat langzamer.
    pi_63407683
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:58 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Hehe ik bedoelde meer dat ikzelf pas zondag weekend heb dus mijn weekend is nog niet begonnen. Dus die waaien wat langzamer.
    Oh, dan heb je toch weer eens een voordeeldje van je weekend dat niet in het weekend valt
    pi_63408021
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:18 schreef Laniboekje het volgende:

    [..]

    Midden in het bos.



    In Driebergen, Bergse Bossen, tegen Austerlitz van Zeist aan. Bosrijke omgeving dus, de hertjes zijn mijn lokale huisdiertjes.
    Mooie omgeving!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63408140
    En verder iedereen natuurlijk gefeliciteerd met het tekenen en de rompslomp!



    Spannend!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63408145
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 15:47 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Haha wat ontzettend gaaf! Heb je wel G/W/L?
    Maar natuurlijk.

    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 16:19 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Mooie omgeving!
    Uhuh!

    pi_63408214
    Ik heb er ook jaren gewoond...
    Ook in een houten blokhutje...
    Met 2 eekhoorntjes als buren...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63408532
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 16:26 schreef Oblivion het volgende:
    Ik heb er ook jaren gewoond...
    Ook in een houten blokhutje...
    Met 2 eekhoorntjes als buren...
    Echt waar?



    Ook in de Bergse Bossen dan? Traay misschien?
    pi_63408761
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 16:37 schreef Laniboekje het volgende:

    [..]

    Echt waar?



    Ook in de Bergse Bossen dan? Traay misschien?
    Nee, meer richting Soesterberg...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63408805
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 16:46 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Nee, meer richting Soesterberg...
    Die richting op is ook erg mooi.
    pi_63414333
    Zo, vandaag gekeken naar een 2ehands hoekbankje, perfect voor mijn kleine paleisje! Verder langzaam wat dozen verzamelen en af en toe eens wat inpakken. En voordat ik het weet is het zo ver! Oja, had ik al verteld dat ik 11 groepen heb in de meterkast...? Zal wel een kwekerij ingezeten hebben ofzo...
    pi_63415258
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 20:36 schreef ParanoidEv het volgende:
    Zo, vandaag gekeken naar een 2ehands hoekbankje, perfect voor mijn kleine paleisje! Verder langzaam wat dozen verzamelen en af en toe eens wat inpakken. En voordat ik het weet is het zo ver! Oja, had ik al verteld dat ik 11 groepen heb in de meterkast...? Zal wel een kwekerij ingezeten hebben ofzo...
    11 groepen , dat is aardig wat voor studentenwoning.
    pi_63421703
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 14:27 schreef Blik het volgende:
  • PiperMaru heeft waarschijnlijk een huisje gekocht in Eindhoven!
  • Dat "waarschijnlijk" mag nu wel weg uit de OP, want sinds vandaag zijn we officieel eigenaars
    pi_63424215
    Aanpassing voor de OP!

    Ook ik / wij (Bierie/ FoN) gaan verhuizen. We verlaten Den Haag om te vertrekken naar Hellevoetsluis President Paterstraat

    Gaat om een 4 (voorheen 5) kamer eengezinswoning pal naast de jachthavens van Hellevoet
    Nog niet helemaal duidelijk wanneer de sleutels er zijn, maar foto's en topic volgen zodra ik meer weet!

    Met een beetje mazzel volgt er in de loop van volgend jaar een klustopic van mijn nog nieuw aan te schaffen motorboot
    Profiel opgeheven.
    pi_63424946
    Gefeliciteerd Bierie!

    Koop woning?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63424976
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 11:16 schreef Oblivion het volgende:
    Gefeliciteerd Bierie!

    Koop woning?
    Merci.
    Huur met optie tot koop nadien
    Profiel opgeheven.
    pi_63425538
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 21:05 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    11 groepen , dat is aardig wat voor studentenwoning.
    Tis een gewoon (klein) hoekhuis Maar dan is het nog verdacht veel
      zaterdag 22 november 2008 @ 12:26:50 #92
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63426203
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 11:52 schreef ParanoidEv het volgende:

    [..]

    Tis een gewoon (klein) hoekhuis Maar dan is het nog verdacht veel
    Yep. Het is wel een beetje verdacht.
    Ligt het echt in een woonwijk of kan het ook ooit een bedrijsbestemming hebben gehad? Voor een zonnestudio zul je ook veel groepen nodig hebben bv.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63427163
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:26 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Yep. Het is wel een beetje verdacht.
    Ligt het echt in een woonwijk of kan het ook ooit een bedrijsbestemming hebben gehad? Voor een zonnestudio zul je ook veel groepen nodig hebben bv.
    Het is echt een woonwijk. Wel in een stukje straat wat sommige mensen nogal dubieus vinden/vonden, dus grote kans dat er inderdaad gekweekt is (extra hint: Terneuzen, vlakbij koffieshops).

    Ik denk dat ik als ik er in ga wonen VEEL moet gaan stoken de eerste dagen. De ruiten waren vanbinnen beslagen toen het regende gisteren
      zaterdag 22 november 2008 @ 13:44:55 #94
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63427751
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 13:13 schreef ParanoidEv het volgende:
    Ik denk dat ik als ik er in ga wonen VEEL moet gaan stoken de eerste dagen. De ruiten waren vanbinnen beslagen toen het regende gisteren
    Enkel glas? Dan is het niet zo schokkend.
    (en maak je nog kans op ijsbloemen als het eens flink vriest ook nog )
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63427835
    Dromer, jij gaat toch ook over per 1 dec?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 22 november 2008 @ 13:57:36 #96
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63427994
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 13:49 schreef Oblivion het volgende:
    Dromer, jij gaat toch ook over per 1 dec?
    Yep!

    Alle belangrijke zaken in orde incl. schriftelijke bevestiging van geldverstrekker dat dan gepasseerd kan worden.
    Het is alleen de vraag of we dan internet zullen hebben vanwege Ziggo waar ze moeilijk doen.
    (hopelijk wel umts-dekking daar.. dan hang ik m'n mobieltje wel aan de laptop)
    En het is de vraag of we de eettafel op tijd krijgen (vertraging), maar da's maar peanuts.

    Allebei een week vrijgenomen vanwege overdracht nieuw huis, verhuizing en overdracht oud huis.

    Dus...
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63428097
    Dus.... Spannend!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63428125
    EN oh ja, ik vrees nu ook al het grote vrezen voor internet enzo...
    Dat gaat zo weinig goed met verhuizing..

    Maar ik heb een lieve buurvrouw, en dan bouw ik wel tijdelijk een wifi in..
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63438571
    vandaag lekker wezen shoppen voor behang, via www.behangwereld.nl hadden we wat ideeen gezien, maar wilden het behang in het echt zien. Er heen gereden, voor de kamer van de kleine vast behang meegenomen en voorons zelf bepaald wat we wilden hebben. Deze bestellen we zodra we weten wat de het kleine M&M-tje gaat worden, dan bestellen we gelijk voor die kamer.
      zondag 23 november 2008 @ 21:49:35 #100
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63461759
    Wij zijn vandaag nog even wezen kijken voor tv en hebben deze gekocht:



    Heel blij mee! Ik wil nog zo'n tv maar dan in een kleiner formaat voor in de keuken, en in de slaapkamer mag er ook wel eentje.

    En verder nog wezen kijken voor een boxspring maar niet kunnen slagen, helaas.
    Och ik heb er zin in .
    pi_63463121
    Ik zit te denken om 1 muur in de slaapkamer te behangen met een behang zoals dit:



    Hele kamer wordt nogal druk, maar waarmee kan je dat nou mooi combineren? Dacht zelf aan wit.. of grijs/zwart
      zondag 23 november 2008 @ 22:29:15 #102
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63463259
    Welke kleur is het precies? Ik zou voor de matte kleur gaan van de behang.
    pi_63463323
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 21:49 schreef Nantes het volgende:
    Wij zijn vandaag nog even wezen kijken voor tv en hebben deze gekocht:

    [ afbeelding ]

    Heel blij mee! Ik wil nog zo'n tv maar dan in een kleiner formaat voor in de keuken, en in de slaapkamer mag er ook wel eentje.

    En verder nog wezen kijken voor een boxspring maar niet kunnen slagen, helaas.
    Och ik heb er zin in .
    Wat had jij ook alweer gekocht? Of gehuurd?

    Mooie tv, wij hebben hem in het wit.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63463350
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:25 schreef nicomart het volgende:
    Ik zit te denken om 1 muur in de slaapkamer te behangen met een behang zoals dit:

    [ afbeelding ]

    Hele kamer wordt nogal druk, maar waarmee kan je dat nou mooi combineren? Dacht zelf aan wit.. of grijs/zwart
    Ligt eraan wat je voor sfeer wilt...
    Wil je donkere sfeer, of juist lichter?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63463515
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:29 schreef Nantes het volgende:
    Welke kleur is het precies? Ik zou voor de matte kleur gaan van de behang.
    ja foto is een beetje onduidelijk.. ik ga binnenkort wel een keer langs, de winkel is toch in dezelfde plaats als mijn nieuwe woonplaats
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:31 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Ligt eraan wat je voor sfeer wilt...
    Wil je donkere sfeer, of juist lichter?
    Donker juist. Slaapkamers moeten donker zijn vind ik.
    pi_63463569
    Dan zou ik geen wit erbij combineren....
    Maar meer het donkere matte, wat Nantes al zei.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 23 november 2008 @ 22:36:48 #107
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_63463583
    Ik zou antraciet gebruiken als tegenkleur op 1 muur en evrder wit. Of juist een erg contrasterende felle kleur als je dat durft.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      zondag 23 november 2008 @ 23:00:05 #108
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63464567
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:30 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Wat had jij ook alweer gekocht? Of gehuurd?

    Mooie tv, wij hebben hem in het wit.
    We hebben een huisje in de omgeving van Amsterdam gekocht .
    Hij is idd erg mooi!
    pi_63464597
    wij hebben voor onze slaapkamer gekozen een creme behang met een streepje , dit gezien ons bed en onze inbouwkast allebei zwart zijn

    pi_63464606
    Dit is het kriebeltopic, Nantes!
    Meer info!!
    En foto's!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63464624
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:25 schreef nicomart het volgende:
    Ik zit te denken om 1 muur in de slaapkamer te behangen met een behang zoals dit:

    [ afbeelding ]

    Hele kamer wordt nogal druk, maar waarmee kan je dat nou mooi combineren? Dacht zelf aan wit.. of grijs/zwart
    welke kleur worden je gordijnen en je bed en je kast
    pi_63464628
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
    wij hebben voor onze slaapkamer gekozen een creme behang met een streepje , dit gezien ons bed en onze inbouwkast allebei zwart zijn

    [ afbeelding ]
    Mooi!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zondag 23 november 2008 @ 23:58:49 #113
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63466317
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:35 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    ja foto is een beetje onduidelijk.. ik ga binnenkort wel een keer langs, de winkel is toch in dezelfde plaats als mijn nieuwe woonplaats
    [..]

    Donker juist. Slaapkamers moeten donker zijn vind ik.
    Iemand die het snapt
    Hier, misschien wat inspiratie voor je:


    Alles zwart dus. De kasten, muur, bed en de gordijnen inmiddels ook (nog niet op de foto) Afmaken met een mooi rood of paars dekbedovertrekje en je hebt een supersjiek hok

    Belangrijke tip: bestel NOOIT behang online. Altijd in de winkel uit een boek bestellen! Dan kun je de kwaliteit voelen en de kleur zien
    disclaimer
    pi_63466366
    Hey, ik zie geen zwart MDF gedrocht bed!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 24 november 2008 @ 08:02:52 #115
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63469475
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 00:00 schreef Oblivion het volgende:
    Hey, ik zie geen zwart MDF gedrocht bed!
    Nee, die staat nog in stukkies op zolder. Was iets mis gegaan met lakken, nu een iets radicalere aanpak
    disclaimer
    pi_63469503
    Wat is een iets radicalere aanpak...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 24 november 2008 @ 08:09:36 #117
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63469521
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 08:07 schreef Oblivion het volgende:
    Wat is een iets radicalere aanpak...
    De lak 2 weken laten drogen per laag i.p.v. de aangegeven 48 uur
    We merkten dat de lak na 48 uur nog stroperig was op bepaalde plekken (zelfs na extreem goed uitrollen) en dat had het hele effect vernaggeld, dus toen hebben we alles weer kaal geschuurd en zijn we opnieuw begonnen. 't Houdt je van de straat Ow, en ik verf nooit meer iets hoogglans
    disclaimer
    pi_63469528
    Hoogglans is ook moeilijk...zeker zwart.
    Is spuiten geen optie?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 24 november 2008 @ 08:12:45 #119
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63469549
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 08:10 schreef Oblivion het volgende:
    Hoogglans is ook moeilijk...zeker zwart.
    Is spuiten geen optie?
    Dat had gekund, ware het niet dat je dan 8 bussen spuitlak nodig hebt plus dat je het niet binnenshuis kan doen. En ik kan je vertellen dat buitenshuis in het najaar geen pretje is
    disclaimer
    pi_63469563
    Nee is ook zo...
    Wachten tot de zomer dan maar...

    Vind het bed met spijlen 1000 keer mooier, had ik dat al gezegd?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 24 november 2008 @ 08:18:06 #121
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63469608
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 08:14 schreef Oblivion het volgende:
    Nee is ook zo...
    Wachten tot de zomer dan maar...

    Vind het bed met spijlen 1000 keer mooier, had ik dat al gezegd?
    Mwah, ik moet het eerst nog zien, moet zeggen dat het bed van bb in zwart toch wel netjes uitpakt
    En dat spijlenbed is leuk, maar het piept en kraakt als de ziekte
    disclaimer
    pi_63469644
    Piepen en kraken is nooit fijn, zal best goed komen met het mdf bed!

    Ik ben ook op zoek naar nieuw bed...
    Heb al wel een frans achterbord...
    Althans...als het goed is is dat nog ergens in de familie...
    Met kast, stoeltjes, nachtkastjes, tafel en ladenkastje.

    Franse stijl met krullen... (Fijn, niet grof barok)
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63470508
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:58 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Iemand die het snapt
    Hier, misschien wat inspiratie voor je:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Alles zwart dus. De kasten, muur, bed en de gordijnen inmiddels ook (nog niet op de foto) Afmaken met een mooi rood of paars dekbedovertrekje en je hebt een supersjiek hok

    Belangrijke tip: bestel NOOIT behang online. Altijd in de winkel uit een boek bestellen! Dan kun je de kwaliteit voelen en de kleur zien
    Dat is inderdaad supermooi. ben ook benieuwd naar het bed dat erin komt. Mijn bed is overigens wel wat lichter van kleur, dat kan dan wel aardig contrasteren denk ik.
    Je hebt wel 1 muur rood gelaten zie ik op de foto of is dat inmiddels ook veranderd? Dat behang is overigens ook mooi.

    Behang zal ik nooit inline bestellen, maar was puur voor inspiratie. Maar zolang ik de sleutel nog niet heb, vind ik het nog niet nodig om echt een winkel te bezoeken. Dat doe ik pas als ik ook echt iets kan kopen. Ik blijf toch een man
    pi_63470527
    Zo donker zou ik echt nooit durven gaan in mijn slaapkamer
    Hoe groot is jullie slaapkamer wel, SQ?
    pi_63470764
    Ik heb ook een donkere slaapkamer (ossebloedrood) gehad, ben toch weer naar licht gegaan.
    Lekker fris!

    Vind het allebei wel wat hebben.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63470842
    Ik heb al gehoord dat blauw het meest rustgevende kleur voor een slaapkamer zou zijn... Weet niet of het waar is. Ik slaap nu barslecht in een blauwe kamer (maar dat zal wel nog aan andere zaken ook liggen )
    pi_63470904
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 09:47 schreef leonieke het volgende:
    Ik heb al gehoord dat blauw het meest rustgevende kleur voor een slaapkamer zou zijn... Weet niet of het waar is. Ik slaap nu barslecht in een blauwe kamer (maar dat zal wel nog aan andere zaken ook liggen )
    Bij mij is het nu ook blauw.. En het ligt aan het bed hoe lekker ik er in slaap
    pi_63470925
    Ik ben trouwens zo'n emo-mens hé. Ik zat gisteren te wenen omdat we binnen een paar weken zullen verhuizen. Uiteraard van opwinding en geluk, maar echt... zo belachelijk gewoon

    Dat zal zo grappig zijn. De ma van mijn man zal wenen omdat we echt vertrekken en ik ga wenen omdat we eindelijk in ons eigen huisje kunnen trekken

    Mijn man en mijn ma verklaren me alleszins gek
    pi_63471064
    Is wel iets bij voor te stellen!
    Ontlading!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63471111
    Nu al ontlading? Nog zeker een maand voor de verhuis. Noem het maar gewoon zoals het is, hoor: gek
    pi_63471137
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 09:59 schreef leonieke het volgende:
    Nu al ontlading? Nog zeker een maand voor de verhuis. Noem het maar gewoon zoals het is, hoor: gek
    Het is voor mij nog een maand voordat ik de sleutel krijg, maar ik slaap er af en toe al slechter door
    pi_63471144
    Nee, je hebt al zolang spanning en nu is het einde in zicht!

    Licht aan het einde van de tunnel...

    En je bent een beetje gek, lief gek dat wel...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63471342
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:01 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Het is voor mij nog een maand voordat ik de sleutel krijg, maar ik slaap er af en toe al slechter door
    Ik ben niet de enige
    Ik begin nu trouwens officieel te stressen dat we niet alle spullen op tijd zullen hebben Deze week moet het laminaat écht besteld worden En binnenkort moeten we toch echt eens onze uitzet gaan kiezen
    Voor de zetel zijn we sowieso al hopeloos te laat (maar die leggen we ook deze week vast)
    pi_63471421
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:01 schreef Oblivion het volgende:
    Nee, je hebt al zolang spanning en nu is het einde in zicht!

    Licht aan het einde van de tunnel...

    En je bent een beetje gek, lief gek dat wel...

    Dat licht doet me er trouwens aan denken dat we ook nog onze verlichting moeten gaan kiezen anders wordt het daar ook weer een donkere tunnel
    pi_63471847
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:10 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik ben niet de enige
    Ik begin nu trouwens officieel te stressen dat we niet alle spullen op tijd zullen hebben Deze week moet het laminaat écht besteld worden En binnenkort moeten we toch echt eens onze uitzet gaan kiezen
    Voor de zetel zijn we sowieso al hopeloos te laat (maar die leggen we ook deze week vast)
    Ik slaap altijd slecht rond grote gebeurtenissen. Uit huis gaan en dan ook nog eens je eigen huis aanschaffen is dan ook wel erg groot
    Het zal nog wel gekker worden als ik de sleutel echt heb en het bijna zover is dat ik er echt in ga trekken
      maandag 24 november 2008 @ 10:48:17 #136
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63472330
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 09:27 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad supermooi. ben ook benieuwd naar het bed dat erin komt. Mijn bed is overigens wel wat lichter van kleur, dat kan dan wel aardig contrasteren denk ik.
    Je hebt wel 1 muur rood gelaten zie ik op de foto of is dat inmiddels ook veranderd? Dat behang is overigens ook mooi.

    Behang zal ik nooit inline bestellen, maar was puur voor inspiratie. Maar zolang ik de sleutel nog niet heb, vind ik het nog niet nodig om echt een winkel te bezoeken. Dat doe ik pas als ik ook echt iets kan kopen. Ik blijf toch een man
    Nee, die is niet rood gelaten, die is rood gemaakt, vonden we wel geil bij het behang
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 09:28 schreef leonieke het volgende:
    Zo donker zou ik echt nooit durven gaan in mijn slaapkamer
    Hoe groot is jullie slaapkamer wel, SQ?
    18m2
    disclaimer
      maandag 24 november 2008 @ 10:52:24 #137
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63472435
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:01 schreef Oblivion het volgende:
    Dit is het kriebeltopic, Nantes!
    Meer info!!
    En foto's!
    Ik heb op het moment nog geen foto's maar die komen als het allemaal af is .
    Wat de inrichting betreft... Die willen we wel rustig houden, de muren worden roomwit/crème, want een te donkere plek is niets voor ons.

    Zoiets vind ik wel leuk:



    Maar veel vinden het te licht/wit allemaal .

    Zo'n bad vind ik trouwens ook echt tof:



    Maar op dit moment hebben we er al een bad in zitten.
    Van een kamer willen we trouwens een inloopkast maken, iemand nog tips daarvoor?
    pi_63472631
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 08:14 schreef Oblivion het volgende:
    Nee is ook zo...
    Wachten tot de zomer dan maar...

    Vind het bed met spijlen 1000 keer mooier, had ik dat al gezegd?
    je moet ergens die handboeien aan vast maken toch
    pi_63472675
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:48 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nee, die is niet rood gelaten, die is rood gemaakt, vonden we wel geil bij het behang
    Zat ik ook aan te denken.. 1 muur met dat behang, het muur er tegenover van dat donkere rood en de andere 2 muren zwart..
    pi_63472851
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:52 schreef Nantes het volgende:

    [..]

    Ik heb op het moment nog geen foto's maar die komen als het allemaal af is .
    Wat de inrichting betreft... Die willen we wel rustig houden, de muren worden roomwit/crème, want een te donkere plek is niets voor ons.

    Zoiets vind ik wel leuk:

    [ afbeelding ]

    Maar veel vinden het te licht/wit allemaal .

    Zo'n bad vind ik trouwens ook echt tof:

    [ afbeelding ]

    Leuke stijl! Lekker fris.
    quote:

    Maar op dit moment hebben we er al een bad in zitten.
    Van een kamer willen we trouwens een inloopkast maken, iemand nog tips daarvoor?
    Ben je bekend met de IKEA kasten die je zelf helemaal in kan delen?

    Wij hebben hier gewoon 2 hele grote kasten staan in een kleine kamer en aan de andere kant allemaal lage ladekasten met grote planken erboven.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63472875
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 11:00 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    je moet ergens die handboeien aan vast maken toch
    Schroeven gaan prima in MDF...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 24 november 2008 @ 11:29:03 #142
    224140 Nantes
    Mommy to be!
    pi_63473343
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 11:08 schreef Oblivion het volgende:

    [..]


    Leuke stijl! Lekker fris.
    [..]

    Ben je bekend met de IKEA kasten die je zelf helemaal in kan delen?

    Wij hebben hier gewoon 2 hele grote kasten staan in een kleine kamer en aan de andere kant allemaal lage ladekasten met grote planken erboven.
    Nee nog niet! Heb je er toevallig foto's van?
    We willen eigenlijk 1 kant van de kamer voor hem, en 1 kant voor mij en dan in het midden gewoon frutsels van mij zoals sieraden .
    pi_63473378
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 11:00 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    je moet ergens die handboeien aan vast maken toch
    Met GHB heb je geen handboeien meer nodig
    pi_63473401
    Ik heb geen IKEA kasten...

    http://www.ikea.com/ms/nl(...)y_step_08/index.html

    Hier kan je het helemaal zelf in elkaar frutten.
    Is best cool.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63521267
    zijn er nog Twitteraars onder de klussers hier? Lijkt me interesting om ook wat mensen via Twitter te volgen hier
    pi_63521404
    Huh?
    Mag ik vragen wat een twitteraar is?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 25 november 2008 @ 22:13:54 #147
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63521486
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:11 schreef Oblivion het volgende:
    Huh?
    Mag ik vragen wat een twitteraar is?
    Da's hip.
    (zet er eens .com achter)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63521569
    Doen gaat...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63521603
    Oh, een combo van MSN en hyves?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63521719
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:16 schreef Oblivion het volgende:
    Oh, een combo van MSN en hyves?
    uhm ja nou... zo zou je het kunnen zeggen ja..

    pi_63522392
    Vandaag de sleutel van mijn nieuwe appartement gekregen Vanaf nu krijg ik dus drukke klusweekendjes. 23 december wordt mijn keuken geplaatst en in januari de meubelen geleverd, dus het duurt nog wel even voordat ik erin ga.
    pi_63522587
    Vandaag hebben we nog maar even verder gewerkt aan het plaatsen van de isolatie op zolder. Wat een stoffige klus is me dat
    Hopelijk zijn we er met nog 1 dag goed doorwerken (of in ons geval dus 2 halve dagen ) helemaal mee klaar

    En vanavond ook maar eens mijn TODO-lijstje opgemaakt. We hebben nog een hoop werk
    pi_63522700
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:39 schreef ryan_atwood het volgende:
    Vandaag de sleutel van mijn nieuwe appartement gekregen Vanaf nu krijg ik dus drukke klusweekendjes. 23 december wordt mijn keuken geplaatst en in januari de meubelen geleverd, dus het duurt nog wel even voordat ik erin ga.
    Gefeliciteerd!
    Ga je een eigen topic aanmaken? Met foto's?

    *lief kijkt...
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:44 schreef leonieke het volgende:
    Vandaag hebben we nog maar even verder gewerkt aan het plaatsen van de isolatie op zolder. Wat een stoffige klus is me dat
    Hopelijk zijn we er met nog 1 dag goed doorwerken (of in ons geval dus 2 halve dagen ) helemaal mee klaar

    En vanavond ook maar eens mijn TODO-lijstje opgemaakt. We hebben nog een hoop werk
    Jezelf niet zo gek maken hoor!
    Heerlijk dat je nu zelf een stukje mee kan helpen!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63522862
    Gek maken, hoeft helemaal niet meer
    Mijn TODO-lijstje ziet er als volgt uit:

    Elektrotoestellen kiezen
    Verlichting kiezen
    Isolatie afwerken
    zetel bestellen: CHECK!
    laminaat bestellen: CHECK!
    Makro: uitzet kopen
    Laminaat plaatsen
    stoelen kiezen (keuken - living)
    Tafel (of schragen en plank voorlopig aangezien schrijnwerker deze op maat moet maken)
    Bellen schrijnwerker keuken voor hoogte eiland
    poetsen, poetsen, poetsen
    Colruyt: de eerste aankopen
    Brievenbus kiezen (dringend, want ik wil de kerstkaartjes daar al laten toekomen ook al wonen we er nog niet )
    Lijst opmaken spullen Makro (of lijst met zaken die we al hebben)
    Poetsgerief halen
    Bellen Luminus

    Ziet er goed uit, hé? Ik ben echt iemand die graag afvinkt
    pi_63522934
    Als dat voor jou werkt, is dat heul zo gek nog niet..

    Wij strepen graag met jou af! Kom maar op!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63531562
    Vandaag al gebeld met de schrijnwerker voor de keuken (Check! ) en hij hoopt de kasten tegen het einde van de week af te hebben zodat hij misschien al eind volgende week kan beginnen met het plaatsen van de keuken. Zou super zijn als dat zou lukken want dan zouden we voor één keer in het hele bouwproces VOOR schema zitten En dan kunnen ze vlugger komen om het graniet op te meten en dan is de keuken misschien al af in de week van 15 december En laat nu net de keuken de verhuisdatum bepalen Ik ben happy!

    Er is maar één nadeel: we moeten heel dringend de vloer in de keuken gaan poetsen. Vlugger dan gepland, maar ik gooi hiervoor graag mijn planning door elkaar
    pi_63533894
    Ik duim gewoon mee!!!

    *moet af! * moet af! *moet af!

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      woensdag 26 november 2008 @ 13:49:33 #158
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63535399
    Wow, dat gaat echt opschieten nu!
    En een mooi huis is pas echt af als de keuken erin zit he
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63537735
    De tijd begint inderdaad echt te vliegen (ik heb er nu al spijt van dat we zoveel zaken zo lang hebben uitgesteld alsof we in de twee jaar tijd niet ergens een gaatje konden vinden om iets te doen ).

    Ik ben zó blij dat we niet te veel moeten verhuizen. Is wel een voordeel om nog niets te hebben Behalve boeken, kleren en wat klein gerief valt er niets te verhuizen voor ons. We laten gewoon direct alles in ons nieuwe huis leveren
    Maar dozen! Die ga ik toch ook nog moeten zoeken. Eens zien of ik er hier op het werk kan lenen.

    Maar BBQ-kip, jullie kunnen tenminste al koken en afwassen
    pi_63546059
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:47 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd!
    Ga je een eigen topic aanmaken? Met foto's?

    *lief kijkt...
    [..]

    Ik zal zaterdag even een fotocamera meenemen.
    Ik zal wel even mijn aangekochte meubelen laten zien
    http://www.thuismeubelen.nl/folder/12/download/magazine.pdf
    Bank en wandmeubel van pagina 1.
    Stoelen EUR 299 van pagina 4, en een iets andere tafel.

    Keuken ook strak hoogglans snow-white kastjes + composiet blad.
    pi_63547722
    * Nanook24 komt even binnen zeilen omdat ze zojuist de laatste foto's en posts van Leonieke heeft gezien

    Wat schiet het allemaal al goed op!!

    Heel veel plezier met het afstrepen van de laatste 'klussen' op je lijstje.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 27 november 2008 @ 01:19:47 #162
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63554428
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 15:14 schreef leonieke het volgende:
    Maar BBQ-kip, jullie kunnen tenminste al koken en afwassen
    Afwassen? Daar hebben we nu een vaatwasser voor natuurlijk
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63556663
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 01:19 schreef BBQ-kip het volgende:

    [..]

    Afwassen? Daar hebben we nu een vaatwasser voor natuurlijk
    Dat versta ik ook onder afwassen Fijn toch op die manier?
    pi_63556684
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 21:36 schreef Nanook24 het volgende:
    * Nanook24 komt even binnen zeilen omdat ze zojuist de laatste foto's en posts van Leonieke heeft gezien

    Wat schiet het allemaal al goed op!!

    Heel veel plezier met het afstrepen van de laatste 'klussen' op je lijstje.
    Goed hé
    Vandaag gaat phille normaalgezien verder met isolatie steken. Hopelijk raakt hij héél ver En dan gaan we één van de komende avonden de keukenvloer poetsen.
    pi_63556705
    nou heb het taxatierapport binnen.....
    vond het toch wel spannend om eerst de aankoop te doen en vervolgens de taxateur die gaat kijken wat het werkelijk waard is.
    Maar gelukkig was het ok... al staat er nu in het rapport exact het bedrag dat ik er voor betaald heb... dat geeft me toch een wat 'wassenneus' gevoel..
    maar goed, who cares.. de bank wil dit nu eenmaal horen en het is een goed bericht zullen we maar denken
    pi_63556825
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 20:48 schreef ryan_atwood het volgende:

    [..]

    Ik zal zaterdag even een fotocamera meenemen.
    Ik zal wel even mijn aangekochte meubelen laten zien
    http://www.thuismeubelen.nl/folder/12/download/magazine.pdf
    Bank en wandmeubel van pagina 1.
    Stoelen EUR 299 van pagina 4, en een iets andere tafel.

    Keuken ook strak hoogglans snow-white kastjes + composiet blad.
    Ah, jij gaat voor de strak!
    Mooi hoor!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63556897
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 08:25 schreef nikao het volgende:

    Maar gelukkig was het ok... al staat er nu in het rapport exact het bedrag dat ik er voor betaald heb... dat geeft me toch een wat 'wassenneus' gevoel..

    Volgens mij is dit dus gewoon altijd zo. In ons taxatierapport was de waarde 3.000 euro hoger dan wat we er voor betaald hadden, maar dat was nodig om het door ons gewenste bouwdepot van 25.000 euro te kunnen krijgen. Dat een bank daar in trapt zeg!

    Nu zou ik graag wil weten wat het huis ècht waard is, dus ik heb een makelaar laten komen voor een gratis waardebepaling. Maar die vroeg ook weer wat we er voor betaald hadden en voor hoeveel we verbouwd hadden en hoe hoog de hypotheek was. Voor mijn gevoel gaat hij dan dus met de waarde op een bedrag zitten dat een beetje tussen de hoogte van de hypotheek zit en het bedrag wat we er voor betaald hebben + verbouwing Deze informatie zou toch helemaal niet belangrijk voor hem moeten zijn (op de verbouwingskosten na misschien)? Of snap ik nu gewoon niet hoe zo'n taxatie werkt
    pi_63560320
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 08:42 schreef Sleeve het volgende:

    [..]

    Volgens mij is dit dus gewoon altijd zo. In ons taxatierapport was de waarde 3.000 euro hoger dan wat we er voor betaald hadden, maar dat was nodig om het door ons gewenste bouwdepot van 25.000 euro te kunnen krijgen. Dat een bank daar in trapt zeg!

    Nu zou ik graag wil weten wat het huis ècht waard is, dus ik heb een makelaar laten komen voor een gratis waardebepaling. Maar die vroeg ook weer wat we er voor betaald hadden en voor hoeveel we verbouwd hadden en hoe hoog de hypotheek was. Voor mijn gevoel gaat hij dan dus met de waarde op een bedrag zitten dat een beetje tussen de hoogte van de hypotheek zit en het bedrag wat we er voor betaald hebben + verbouwing Deze informatie zou toch helemaal niet belangrijk voor hem moeten zijn (op de verbouwingskosten na misschien)? Of snap ik nu gewoon niet hoe zo'n taxatie werkt
    ja..zelfde gevoel heb ik hier... je denkt de marktwaarde van de woning te krijgen, maar je krijgt eigenlijk een bedrag wat je (of de bank) wilt horen en een check of dit bedrag niet belachelijk is (ivm staat woning of buurt) ..
    tsja... ik heb de taxatie puur nodig voor de hypotheek, dus het maakt eigenlijk niet uit.. Beetje jammer alleen dat je daar weer 370 euro voor neer moet tellen..
    pi_63560483
    Gisteren hypotheekformulieren naar de bank gegaan spannend
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      donderdag 27 november 2008 @ 11:44:00 #170
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63561288
    Ik moet mijn taxatiewaarde zo hoog mogelijk krijgen, dan wordt het rentepercentage namelijk lager. Zit nu met de huidige schatting op 102% EW, we moeten proberen dat op 99.99 te krijgen
      donderdag 27 november 2008 @ 23:46:04 #171
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63582861
    Het taxatierapport krijgt een staartje

    Afgelopen vrijdag met het tekenen van het voorlopig koopcontract aan de verkopende makelaar niet een goedkoop dealtje kon sluiten voor de taxatie van de woning. Dat zou ze gaan doen en ze zou het ons laten weten. Dus ik bedenk me vanmiddag dat ik ze nog even moet bellen over hoe het zit met de taxatie, o.a. aangezien ik graag mee zou willen. Maar het belangrijkste was dat we met onze hypotheekofferte op ongeveer 102% EW zitten en daardoor meer hypotheekrente moeten betalen, als ik bij de taxatie ben kan ik die waarde misschien wat omhoog praten.
    Kom ik thuis, ligt het taxatierapport voor m'n snufferd in de brievenbus met dus een te lage taxatiewaarde Beetje klote vind ik dat. Nu was het sowieso moeilijk om er 6 a 7 duizend euro bij te praten, maar ik was sowieso graag meegegaan.

    sowieso belachelijk wat je daarvoor moet betalen, de taxatiewaarde is precies de waarde die de Hypotheker al aangaf
    pi_63586667
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 23:46 schreef Blik het volgende:
    Het taxatierapport krijgt een staartje

    Afgelopen vrijdag met het tekenen van het voorlopig koopcontract aan de verkopende makelaar niet een goedkoop dealtje kon sluiten voor de taxatie van de woning. Dat zou ze gaan doen en ze zou het ons laten weten. Dus ik bedenk me vanmiddag dat ik ze nog even moet bellen over hoe het zit met de taxatie, o.a. aangezien ik graag mee zou willen. Maar het belangrijkste was dat we met onze hypotheekofferte op ongeveer 102% EW zitten en daardoor meer hypotheekrente moeten betalen, als ik bij de taxatie ben kan ik die waarde misschien wat omhoog praten.
    Kom ik thuis, ligt het taxatierapport voor m'n snufferd in de brievenbus met dus een te lage taxatiewaarde Beetje klote vind ik dat. Nu was het sowieso moeilijk om er 6 a 7 duizend euro bij te praten, maar ik was sowieso graag meegegaan.

    sowieso belachelijk wat je daarvoor moet betalen, de taxatiewaarde is precies de waarde die de Hypotheker al aangaf
    hmm dat is minder..
    kan je waarschijnlijk die 6 a 7 duizend nog beter op een andere manier lenen zodat je wel de lagere rente pakt...
      vrijdag 28 november 2008 @ 10:17:25 #173
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63588377
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 09:02 schreef nikao het volgende:

    [..]

    hmm dat is minder..
    kan je waarschijnlijk die 6 a 7 duizend nog beter op een andere manier lenen zodat je wel de lagere rente pakt...
    Ja, dat zei mijn vader inderdaad ook al. Dus wellicht dat ik het van hem kan lenen
    pi_63590123
    Ik heb de sleutel van mijn huurhuisje! Ik heb nu echt LITERS verf nodig heb ik net bekeken... Oja en schimmelspray anyone? Verder gaat het echt tof worden, alleen nog zoveel geklus dat ik zodra ik foto's heb een eigen topic ga openen.
    pi_63591149
    Tadaaaaa
    Vanuit mn niewe huis!
    Waar ik nu al een troep van heb gemaakt
    Dozen uitruimen geeft troep

    Met een gekaapte internet verbinding

    En vooral: ontzettend gelukkig!
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_63592550
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 23:46 schreef Blik het volgende:

    sowieso belachelijk wat je daarvoor moet betalen, de taxatiewaarde is precies de waarde die de Hypotheker al aangaf
    Hier precies hetzelfde. De waarde van onze woning is wonder boven wonder de waarde van de woning 1,5 jaar geleden toen we 'm kochten + 50% van de kosten voor het nieuwe dak. Die waardebepaling had ik dus ook wel zelf kunnen doen, gelukkig heb ik er niet voor betaald!
    pi_63597029
    Vanmiddag alles getekend en de sleutel ontvangen

    m'n eerste echte appartementje. Ik twijfel nog even over een klustopic... maar wie weet
    It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
    pi_63597301
    Iedereen weer gefeliciteerd!


    Duimen jullie mee?
    We hebben 6 dec onze eerste bezichting...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63597390
    Kut taxatierapporten

    De verkopende partij zat ons te stressen dat we dingen voor vandaag moesten regelen, zij zouden het taxatierapport aanleveren ivm tijdsdruk. Wij hebben idd alles keurig geregeld. Maar zij hebben verzuimd het rapport in te leveren.

    JA, ZO SCHIET HET NIET ERG OP HE
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      vrijdag 28 november 2008 @ 16:14:31 #180
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63597843
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 15:54 schreef Oblivion het volgende:
    Iedereen weer gefeliciteerd!


    Duimen jullie mee?
    We hebben 6 dec onze eerste bezichting...
    Dat werd tijd! Veel succes alvast!!
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63597909
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 16:14 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Dat werd tijd! Veel succes alvast!!
    Thank you!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63601906
    Oeeeh de muur waar vocht inzat was echt shocking. Ze hebben het als het goed is vandaag gefixt, maar dat was veelste laat! Doei plamuur...!
    Achja, gelukkig is het een huurhuis dus zodra het instort ben ik weer weg
    pi_63602606
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 15:58 schreef Ripley het volgende:
    Kut taxatierapporten

    De verkopende partij zat ons te stressen dat we dingen voor vandaag moesten regelen, zij zouden het taxatierapport aanleveren ivm tijdsdruk. Wij hebben idd alles keurig geregeld. Maar zij hebben verzuimd het rapport in te leveren.

    JA, ZO SCHIET HET NIET ERG OP HE
    Blijf het raar vinden dat een verkopende partij een taxatie moet aanleveren.
    pi_63603771
    Even nog een vraagje tussendoor, ik ga pas een topic maken als ik foto's heb.
    Mijn huurhuisje is verbouwd door een paar Belgen, en dat is de huisbaas ook. Misschien is het daar gebruikelijk, maar ik heb geen gasaansluiting in de keuken (wtf??). Nou is wel de cvketel en allerlei leidingen er vlak naast. Kan ik daarvan iets door de muur trekken misschien?
    pi_63603866
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 20:21 schreef ParanoidEv het volgende:
    Even nog een vraagje tussendoor, ik ga pas een topic maken als ik foto's heb.
    Mijn huurhuisje is verbouwd door een paar Belgen, en dat is de huisbaas ook. Misschien is het daar gebruikelijk, maar ik heb geen gasaansluiting in de keuken (wtf??). Nou is wel de cvketel en allerlei leidingen er vlak naast. Kan ik daarvan iets door de muur trekken misschien?
    zou het je huisbaas vragen, desnoods door hem te laten aanleggen
    pi_63622301
    vandaag al ff inbouwhaarden wezen kijken en kostenplaatje gevraagd... ziet er goed uit .. denk dat deze het wordt;
    pi_63623502
    Strak vuurtje, nikao!

    Als je dat doorvoert kan dat heel mooi zijn.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63624881
    ziet er netjes en strak uit nikao
    pi_63626675
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 19:02 schreef Oblivion het volgende:
    Strak vuurtje, nikao!

    Als je dat doorvoert kan dat heel mooi zijn.
    ik zit alleen nog te twijfelen op welke manier ik hem precies in wil bouwen.
    zat eerst te denken aan een kolom waar hij in zit, ongeveer op ooghoogte als je op de bank zit


    maar zoals mijn eerdere foto is toch ook wel mooi........
    pi_63627965
    Die eerste kan je mooie platte kussen naast leggen, waar je op zou kunnen zitten.
    2 extra plaatsen als je een avondje je huis vol hebt.

    Of een hele mooie grote vaas, die op zichzelf staat.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63628308
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 22:07 schreef Oblivion het volgende:
    Die eerste kan je mooie platte kussen naast leggen, waar je op zou kunnen zitten.
    2 extra plaatsen als je een avondje je huis vol hebt.

    Of een hele mooie grote vaas, die op zichzelf staat.
    dat had ik ook al zitten denken, maar ik vrees dat dat een beetje te warm wordt zo dicht erop
    en kmoet wat opletten met de ruimte...

    als ik iets verder ben zal ik wel alvast een eigen topic openen met tekeningen etc
    pi_63629102
    Hij hoeft niet aan te staan als er veel mensen zijn, dan zet je 'm toch niet aan...
    Denk ik... te warm...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63629996
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 22:45 schreef Oblivion het volgende:
    Hij hoeft niet aan te staan als er veel mensen zijn, dan zet je 'm toch niet aan...
    Denk ik... te warm...
    tsja dat is ook wel weer zo...
    moet nog maar ff goed kijken naar het definitieve design
    pi_63630167
    Ik ben benieuwd!

    Wij gaan voor zoiets:



    Mag zelfs een beetje grover.
    En als het kan, ooooooooooooh ik hoop dat het kan...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63630270
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 23:24 schreef Oblivion het volgende:
    Ik ben benieuwd!

    Wij gaan voor zoiets:

    [ afbeelding ]

    Mag zelfs een beetje grover.
    En als het kan, ooooooooooooh ik hoop dat het kan...
    kijk! das totaal andere koek hehe

    waar hangt het vanaf of het kan ofniet?
    pi_63630503
    Er zit nu een pijp in voor een allesbrander en er zit een rieten kap op het huis...
    Geen idee of het wel kan en mag...
    En dan zou de pijp verplaatst moeten worden.
    Want wij willen de openhaard in de kamer ernaast.

    Maar dat kunnen we pas per 1 mei gaan bekijken.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63632568
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 23:35 schreef Oblivion het volgende:
    Er zit nu een pijp in voor een allesbrander en er zit een rieten kap op het huis...
    Geen idee of het wel kan en mag...
    En dan zou de pijp verplaatst moeten worden.
    Want wij willen de openhaard in de kamer ernaast.

    Maar dat kunnen we pas per 1 mei gaan bekijken.
    ah... hoop voor je dat het kan! anders kan een gashaard nog altijd he? (hoeft niet door het dak)
    pi_63632694
    Maar een gashaard is toch dicht?
    Dat wil ik juist niet.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63633123
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 00:54 schreef Oblivion het volgende:
    Maar een gashaard is toch dicht?
    Dat wil ik juist niet.
    ah ok! nee dan is dat geen optie:)
    pi_63633251
    Jammer dat je niet geactiveerd is, dan had ik je ons nieuwe huisje kunnen laten zien...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63633346
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 01:17 schreef Oblivion het volgende:
    Jammer dat je [ afbeelding ] niet geactiveerd is, dan had ik je ons nieuwe huisje kunnen laten zien...
    oh dat is ie wel als het goed is?! ff checken hoor..
    pi_63664869
    Wat een enorm vette haarden, zowel de moderne als de traditionele!

    Ik heb inmiddels dus de sleutel, en heb gisteren wat geverft terwijl mijn vriend een pot vulpasta leeggesmeerd heeft door het hele huis. Verder ben ik nog van de oerstijle trap gedonderd. Dat ding is van hout + gladde gympjes = dikke enkel en blauwe plekken. Ik ben het bouwbesluit nog eens doorgelopen en heb allemaal punten die niet in orde zijn naar de makelaar gemaild ( en MOET een trapleuning zitten, er MOET een gasaansluiting om te koken zitten etc).
    Ik hoop dat ik snel antwoord heb..
    pi_63666075
    Open haard
    En Obli, ik duim voor je zaterdag!
    pi_63666098
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 13:08 schreef PiperMaru het volgende:
    Open haard
    En Obli, ik duim voor je zaterdag!
    Thank you!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 1 december 2008 @ 13:20:53 #205
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_63666406
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 00:54 schreef Oblivion het volgende:
    Maar een gashaard is toch dicht?
    Dat wil ik juist niet.
    Bij mijn ouders niet .
    Maar ik vind een gashaard wel lafjes. Je wil toch een openhaard om lekker fikkie in te stoken .
    Ik zou heel graag een open haard willen, bij ons hebben ze alleen het rookkanaal tot de zolder weggesloopt
      maandag 1 december 2008 @ 13:28:19 #206
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63666581
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 13:20 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Bij mijn ouders niet .
    Maar ik vind een gashaard wel lafjes. Je wil toch een openhaard om lekker fikkie in te stoken .
    Ik zou heel graag een open haard willen, bij ons hebben ze alleen het rookkanaal tot de zolder weggesloopt
    Het grote voordeel van een gashaard is dat je niet elke winter alles opnieuw hoeft te witten
    Maar mijn ouders hebben 2 gashaarden en dat ziet er echt uit als een volwaardig houtvuur.

    Ow en obli, succes zaterdag
    disclaimer
    pi_63666653
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 13:20 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Bij mijn ouders niet .
    Maar ik vind een gashaard wel lafjes. Je wil toch een openhaard om lekker fikkie in te stoken .
    Ik zou heel graag een open haard willen, bij ons hebben ze alleen het rookkanaal tot de zolder weggesloopt
    Nou die is dus zo weer aangelegd! Doen! (toekomst... )
    Nee, ik had al zitten kijken en hoeft niet perse dicht.
    Maar is misschien een oplossing als echt hout niet mag.
    We moeten maar zien.
    Ik wil gewoon heel graag een open vuur, als in openhaard.
    Liever blokken, maar als het niet anders kan, dan gas.
    Kan ook heel mooi zijn!

    And thank you miss Stormqueen!

    Spannend!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      maandag 1 december 2008 @ 13:31:47 #208
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_63666663
    Veranderd niets aan het "fikkie stoken".
    In het vorige huis hadden we trouwens een echte haard, en no way dat er elk jaar gewit werd. En je weet hoe wit, wit is bij mijn ouders .

    Echt haardvuur ruikt trouwens heeeerlijk. Nog zoiets wat je niet na kunt bootsen in een gashaard .
    pi_63666792
    Vrienden van ons hebben een houtkachel. Dat ziet er ook leuk uit, en een hitte dat er vanaf komt!
    Bij ons zit er ook een rookkanaal, daar moeten we eens naar laten kijken, want we willen ook een houtkachel/allesbrander/gashaard...
      maandag 1 december 2008 @ 14:27:47 #210
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63668023
    * BBQ-kip heeft zelfs een pizzaoven in huis, die tevens als open haard gebruikt kan worden
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      maandag 1 december 2008 @ 14:29:50 #211
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63668070
    Verder was het dit weekend gezellig... vriend en ik zaten er even goed doorheen, vette ruzies (over niets eigenlijk), familie en vrienden die het niet zo deden als wij wilden etc...
    Dus, nieuwe week, nieuwe kansen!
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63685851
    Oh, volgens de OP wacht ik nog steeds op m'n bestelde meubels. Da's al eventjes niet meer zo hoor.
    pi_63688021
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 13:37 schreef PiperMaru het volgende:
    Vrienden van ons hebben een houtkachel. Dat ziet er ook leuk uit, en een hitte dat er vanaf komt!
    Bij ons zit er ook een rookkanaal, daar moeten we eens naar laten kijken, want we willen ook een houtkachel/allesbrander/gashaard...
    doen! een houtkachel/gesloten haard kost wel wat, maar je hebt er inderdaad genoeg wwarmte van!
    moest me daar zelfs door laten beperken in de grote van de haard... woonkamer hoeft geen sauna te worden
    pi_63688997
    Owwww,

    ik kom hier echt veel te weinig.
    Gewoon geen tijd voor.
    Vriendje, werk, reizen voor werk en dingen voor mn huissie regelen.

    Probeer wel regelmatig nog wat bij te lezen, maar ik zit nog maar zelden achter de computer.

    Vanaf donderdag begint mijn vakantie en krijg ik de sleutel van mn appartementje. En kan het klussen beginnen!!
    Ik ga er straks alvast een topic voor aanmaken, want dat update sneller!

    heb er helemaal zin in!!!

    Ik kom straks nog ff reageren en beetje teruglezen hoe het met iedereen gaat!

    Nog 2 nachtjes slapen iig
    pi_63689081
    Ow Leonieke,

    Even speciaal voor jou!

    Wat ziet het er allemaal al goed uit. En mooi!

    Eindelijk komt het in zicht he!!!!

    Fijn voor je!!
    pi_63689127
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 09:34 schreef tirannetje24 het volgende:
    Ow Leonieke,

    Even speciaal voor jou!

    Wat ziet het er allemaal al goed uit. En mooi!

    Eindelijk komt het in zicht he!!!!

    Fijn voor je!!
    Hey! Wat leuk, zo speciaal zo'n berichtje En thx voor het compliment

    Overmorgen de sleutel Wat spannend! Ik kijk al uit naar jouw eigen topic Kun je wel nog slapen?
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 2 december 2008 @ 09:38:37 #217
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_63689165
    Leonieke, wat schiet het op ineens! Heerlijk zeg!

    En Oblivion, ik ben echt enorm nieuwsgierig naar jouw huisje! Het klinkt zo geweldig!

    Mijn ouders hebben trouwens ook een open gashaard, midden in de woonkamer. Ziet er eigenlijk gewoon uit als een haardvuurtje dus (er liggen ook nep houtblokken en dennenappels). Ik vind het wel veel minder leuk dan een echt vuurtje, maar tis wel heel praktisch. Plus dat je hem wat sneller aanzet, ook voor een uurtje ofzo. En de warmte afgifte is prima!
    pi_63689278
    Het moet ook wel dringend beginnen opschieten. We zijn gisteren aan de laatste maand bij mijn schoonouders begonnen
    Heb ik al gezegd dat ik nu al aan het stressen ben?

    En ik moet eigenlijk dringend mijn kleren aandoen en cementsluier gaan verwijderen
    pi_63689286
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 09:36 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Hey! Wat leuk, zo speciaal zo'n berichtje En thx voor het compliment

    Overmorgen de sleutel Wat spannend! Ik kijk al uit naar jouw eigen topic Kun je wel nog slapen?
    ja, voor sommige mensen mag er wel even een speciaal berichtje komen.
    Je hebt al zoveel geduld mogen hebben!
    En het einde is bij jou nu gelukkig ook in zicht!!!

    Nou slapen lukt nog wel. Denk dat het van woensdag op donderdag lastig slapen wordt. Maar ik denk dat ik dan even voor wat afleiding ga zorgen

    Ik ga maar eens even aan mn eigen topic beginnen, anders komt ie er nooit
    pi_63689480
    Het einde is inderdaad in zicht. Het is eigenlijk pas sinds heel kort dat ik overtuigd begin te raken van onze verhuis in 2008. Het is nog altijd spannend (want zal het wel allemaal op tijd af zijn?) maar het is eigenlijk nu pas de eerste keer dat we bijna zeker kunnen zijn dat het effectief zal lukken. Er is eigenlijk maar één klein detail: de persoon die de graniet hoort te leveren voor de keuken is blijkbaar op vakantie in het buitenland en het is niet duidelijk wanneer hij terug zal zijn Maar het komt goed. Moet wel
    pi_63691616
    En voor één keer kunnen we genieten van de voordelen van het regenweer bij een bouw: de schrijnwerker is blijkbaar bezig met het plaatsen van de binnendeuren op het gelijkvloers En dat omdat hij normaalgezien bezig is met het plaatsen van het gebinte van een dak op een ander werf.

    Straks toch nog eens gaan zien hoe het er nu uitziet. Er is maar één nadeel: we kunnen deze namiddag niet verder met het poetsen van de vloer, maar we vinden wel nog een paar andere werkjes om op te knappen
    pi_63697439
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 09:38 schreef Yoni het volgende:
    Leonieke, wat schiet het op ineens! Heerlijk zeg!

    Ja, WHOOHOO! LEONIEKE!!!! Het gaat gebeuren!!!
    quote:

    En Oblivion, ik ben echt enorm nieuwsgierig naar jouw huisje! Het klinkt zo geweldig!

    Je hebt een pm...
    quote:

    Mijn ouders hebben trouwens ook een open gashaard, midden in de woonkamer. Ziet er eigenlijk gewoon uit als een haardvuurtje dus (er liggen ook nep houtblokken en dennenappels). Ik vind het wel veel minder leuk dan een echt vuurtje, maar tis wel heel praktisch. Plus dat je hem wat sneller aanzet, ook voor een uurtje ofzo. En de warmte afgifte is prima!
    Nou kijk dat is dus ook 1 ding, je zit, je klikt en het staat aan.
    Ben je er zat van is het weer klik en dan gaat ie uit, kan je weg of naar bed!
    Lijkt me ook eindeloos!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63699526
    Pfoe, ik heb ook sinds maandag de sleutel. Valt nog best tegen al die aankopen doen voor een huisje. Vooral het grote apparatuur. Ik heb wel een koelkast gevonden die ik wilde, maar de magnetron die ik wilde is nergens te verkrijgen en kookplaten die op butaangas werken zijn al helemaal uit den boze.

    Oh, en ik ben de kluts kwijt over verf die ik allemaal nodig heb. Kwam er vanmiddag echt niet uit en de medewerker hielp ook niet echt mee. Vanavond maar even poging twee met mijn vader, die weet hopelijk wel wat ik nodig heb.

    pi_63700376
    Dan gaat er opeens een hele wereld voor je open, tijdens het klussen...
    Vele zijn je voor gegaan..
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63717172
    Laniboekje ik herken de twijfels Ik ben al blij dat ik niet over alles heb moeten beslissen en dat sommige zaken er al waren voor we wisten dat we het nodig hadden Maar binnenkort ben je gewoon een superklusser

    Gisteren niet kunnen poetsen in het huis aangezien de schrijnwerker bezig was met het plaatsen van de binnendeuren (ja, écht, we hebben op het gelijkvloers al binnendeuren en kunnen dus op ons gemak naar het toilet gaan ) Daarom dan maar verder gewerkt aan de dakisolatie.
    En gisterenavond om 21.45u nog telefoon gehad van de schrijnwerker van de keuken. Normaalgezien komen ze vanavond al de onderkasten leveren en misschien, heel misschien, als het op zijn ander werf vlot gaat, begint hij al met het plaatsen van een paar kasten
      vrijdag 5 december 2008 @ 07:45:11 #226
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_63774701
    Ik plaats even een onbeschaamde tvp, omdat ik de laatste loodjes voor Leonieke wat meer van "dichtbij" wil meemaken.

    Lieve lieve Leonieke, ik schrok er gewoon van toen ik las dat het echt bijna allemaal klaar is. Ik ben zo lang bang geweest dat het allemaal veel langer zou gaan duren. Maar nu ziet het er toch allemaal tof uit voor jullie. Ik heb al extra Kleenex op de boodschappenlijst gezet en de waterproof-mascare klaargelegd.
    Nog een paar weken en dan gaan we samen janken!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_63774767
    Gezellig (ook voor ons!), phluphy!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 5 december 2008 @ 08:02:18 #228
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_63774819
    Voor jou ga ik morgen heel hard duimen, Oblivion!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_63774994
    Oeh! Ja! Spannend!

    Vandaag schooooooooooooonmaken!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 5 december 2008 @ 09:36:42 #230
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63776285
    Ik ga nu weer naar mijn hokkie toe om te klussen en daarna meteen pakjesavond vieren. Zal wel laat worden, dus bij deze: Obli, heel veel succes morgen! Hoop dat er goeie dingen uit komen!

    Gooooooooooooooooooooo Obliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63777175
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 07:45 schreef phluphy het volgende:
    Ik plaats even een onbeschaamde tvp, omdat ik de laatste loodjes voor Leonieke wat meer van "dichtbij" wil meemaken.

    Lieve lieve Leonieke, ik schrok er gewoon van toen ik las dat het echt bijna allemaal klaar is. Ik ben zo lang bang geweest dat het allemaal veel langer zou gaan duren. Maar nu ziet het er toch allemaal tof uit voor jullie. Ik heb al extra Kleenex op de boodschappenlijst gezet en de waterproof-mascare klaargelegd.
    Nog een paar weken en dan gaan we samen janken!
    Niet te doen, hé? Ik ben ook nog steeds verbaasd hoor. Wie had dat namelijk gedacht

    Samen janken Lijkt me super
    Zoals ik onlangs al zei: zowel mijn schoonmoeder als ikzelf zullen op de verhuisdag wenen, 't zal alleen om een andere reden zijn
    pi_63777185
    Spannend idd Oblivion! Moet er nog veel gepoetst worden?
    pi_63777757
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 09:36 schreef BBQ-kip het volgende:
    Ik ga nu weer naar mijn hokkie toe om te klussen en daarna meteen pakjesavond vieren. Zal wel laat worden, dus bij deze: Obli, heel veel succes morgen! Hoop dat er goeie dingen uit komen!

    Gooooooooooooooooooooo Obliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


    Veel plezier vandaag!
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 10:22 schreef leonieke het volgende:
    Spannend idd Oblivion! Moet er nog veel gepoetst worden?
    *verhit hoofd...

    Genoeg...

    Irritant is dat, je ziet opeens alle fouten van het huis, die ik NIET wil zien...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63777883
    Wanneer moet je gedaan hebben?

    Het is trouwens niet erg dat jij ze nu ziet, je kan ze nog proberen te verbergen
    pi_63778135
    Morgenochtend komen ze kijken.

    Het zijn geen fouten die je kan verbergen, zijn gewoon eigen irritaties...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63778285
    Ah, maar binnenkort moet je je hier helemaal niet meer aan ergeren
    pi_63778422
    I know!

    Hoe staat het bij jullie?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63778442
    Obli, vooral veel positieve vibes het huis in sturen!
    Maar volgens mij hangen die er al hoor

    En ter geruststelling: Je valt op een huis of niet, dan maakt het niet zo veel uit als er hier of daar nog een stofje ligt of een klein puntje van irritatie. Wat ik van jouw huis heb gezien is het helemaal af
    pi_63778499
    Was het maar waar, piper...het is niet af!
    Maar wel veel!
    En daar heb je een punt, ze vallen erop of niet.
    Afdwingen gaat toch niet.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63778533
    Hoe staat het bij jullie ervoor, piper?

    Keuken al geplaatst?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63778607
    We zijn hard aan het werk... Het sloop- en breekwerk is gedaan, het schilderwerk is ook grotendeels af. Morgen gaan de plafondplaten erin op de verdieping, als dat gedaan is kunnen ook die twee kamers afgewerkt worden met verf en behang

    Morgen komt ook de stucadoor voor de keuken. Die wordt vanaf 15 december geplaatst. Daarna nog de houten vloer erin en dan kunnen we verhuizen

    Maar we zijn er nog niet hoor, er ligt ook nog een hoop schilderwerk en kleine klusjes. Maar we hopen voor eind van de maand te verhuizen.

    Dit weekend zal ik een foto-update doen in m'n topic
    pi_63778643
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:15 schreef Oblivion het volgende:
    I know!

    Hoe staat het bij jullie?
    Rust vandaag, denk ik.
    Gisterenavond te lang moeten werken om nog te kunnen gaan zien wat er allemaal gebeurd was. Gisterenochtend waren ze alleszins bezig met de binnendeuren boven en de zoldertrap. Aan de keuken werken ze volgende week verder (kasten zullen normaalgezien begin volgende week gelakt zijn).

    Het zou wel interessant zijn, moest onze fameuze elektricien/loodgieter nog verder werken. Voor het moment zijn alle stopcontacten en schakelaars geplaatst, maar is de zekeringenkast er nog steeds niet. Nog een geluk dat de rest verder kan zonder hem De thermostaat voor de verwarming werkt wel al

    Wat moet er nog allemaal gedaan worden?
    - keuken
    - badkamer plaatsen
    - laminaat halen (morgen!)
    - laminaat leggen
    - ventilatiesysteem afwerken
    - isolatie afwerken
    - eventueel: binnendeuren en rolluikkasten al een eerste laag verf geven (maar dat hoeft niet persé voor mij).
    - elektriciteit en sanitair afwerken
    - verlichting kiezen
    - telefoon, internet en tv in orde krijgen
    - veel boodschappen doen
    - veel kuisen

    Dat zal het zo ongeveer wel zijn

    Of ben ik vergeten te zeggen dat we ook nog moeten VERHUIZEN
    pi_63778685
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef PiperMaru het volgende:
    We zijn hard aan het werk... Het sloop- en breekwerk is gedaan, het schilderwerk is ook grotendeels af. Morgen gaan de plafondplaten erin op de verdieping, als dat gedaan is kunnen ook die twee kamers afgewerkt worden met verf en behang

    Morgen komt ook de stucadoor voor de keuken. Die wordt vanaf 15 december geplaatst. Daarna nog de houten vloer erin en dan kunnen we verhuizen

    Maar we zijn er nog niet hoor, er ligt ook nog een hoop schilderwerk en kleine klusjes. Maar we hopen voor eind van de maand te verhuizen.

    Dit weekend zal ik een foto-update doen in m'n topic
    Klinkt goed allemaal!
    Wel een beetje kerst vieren in je nieuwe huisje?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63778704
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef PiperMaru het volgende:
    We zijn hard aan het werk... Het sloop- en breekwerk is gedaan, het schilderwerk is ook grotendeels af. Morgen gaan de plafondplaten erin op de verdieping, als dat gedaan is kunnen ook die twee kamers afgewerkt worden met verf en behang

    Morgen komt ook de stucadoor voor de keuken. Die wordt vanaf 15 december geplaatst. Daarna nog de houten vloer erin en dan kunnen we verhuizen

    Maar we zijn er nog niet hoor, er ligt ook nog een hoop schilderwerk en kleine klusjes. Maar we hopen voor eind van de maand te verhuizen.

    Dit weekend zal ik een foto-update doen in m'n topic
    Misschien kunnen we wel samen verhuizen

    Het zijn nu wel vuile werken, maar tegelijkertijd wel werken die heel vlug een mooi resultaat geven Moet de stucadoor nog heel de muur pleisteren? En wordt er dan direct een keuken tegen geplaatst?
    pi_63778733
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef leonieke het volgende:

    -knip-
    Of ben ik vergeten te zeggen dat we ook nog moeten VERHUIZEN


    Dat wordt afstrepen!
    Gaat sneller dan je denkt.
    Opeens zit je in een stroomversnelling...
    Eindelijk!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63779121
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:26 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Misschien kunnen we wel samen verhuizen

    Het zijn nu wel vuile werken, maar tegelijkertijd wel werken die heel vlug een mooi resultaat geven Moet de stucadoor nog heel de muur pleisteren? En wordt er dan direct een keuken tegen geplaatst?
    Ja, morgen wordt de muur in de keuken gestuct. Ruim een week later plaatsen ze de keuken. Ik hoop dat het stucwerk dan al droog is, ik ga er vanuit van wel

    Jullie geplande verhuizing is ook eind van de maand?

    Lijkt me heerlijk om zo met de afwerking bezig te zijn zoals jullie!
    Ben je trouwens niet bang dat je in een gat valt als jullie straks verhuisd zijn en er weinig meer te 'regelen' valt?

    Ik namelijk wel een beetje Ik zal héél blij zijn als we er straks wonen, maar ja, ik ben ook wel een beetje bang om in een gat te vallen...
    pi_63779380
    Zolang het gat maar het huis is...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63779461
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:52 schreef Oblivion het volgende:
    Zolang het gat maar het huis is...


    pi_63779500
    Dan begint het rustig genieten!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      vrijdag 5 december 2008 @ 11:59:20 #250
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63779549
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:42 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Ja, morgen wordt de muur in de keuken gestuct. Ruim een week later plaatsen ze de keuken. Ik hoop dat het stucwerk dan al droog is, ik ga er vanuit van wel

    Jullie geplande verhuizing is ook eind van de maand?

    Lijkt me heerlijk om zo met de afwerking bezig te zijn zoals jullie!
    Ben je trouwens niet bang dat je in een gat valt als jullie straks verhuisd zijn en er weinig meer te 'regelen' valt?

    Ik namelijk wel een beetje Ik zal héél blij zijn als we er straks wonen, maar ja, ik ben ook wel een beetje bang om in een gat te vallen...
    Maak je over dat laatste vooral geen zorgen. Dat houdt namelijk nooit op
    disclaimer
    pi_63779747
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:42 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Ja, morgen wordt de muur in de keuken gestuct. Ruim een week later plaatsen ze de keuken. Ik hoop dat het stucwerk dan al droog is, ik ga er vanuit van wel

    Jullie geplande verhuizing is ook eind van de maand?

    Lijkt me heerlijk om zo met de afwerking bezig te zijn zoals jullie!
    Ben je trouwens niet bang dat je in een gat valt als jullie straks verhuisd zijn en er weinig meer te 'regelen' valt?

    Ik namelijk wel een beetje Ik zal héél blij zijn als we er straks wonen, maar ja, ik ben ook wel een beetje bang om in een gat te vallen...
    Schrik voor dat fameuze gat heb ik niet echt. Ik ga blij zijn als we kunnen verhuizen en even tot rust kunnen komen. Ik zal het ook wel nodig hebben om er even mee op te houden. Ik slaap nu veel te slecht (allerlei omstandigheden, hoor, niet enkel de bouw van ons huis) dus zal even moeten uitblazen.
    Maar we hebben natuurlijk één groot voordeel: eens we verhuizen moet er nog vanalles gebeuren
    - administratie regelen ivm verhuis
    - garagepoorten
    - inbouwcassette
    - alarm
    - schilderen
    - meubels (eettafel, kast, salontafel, tv-kast, slaapkamer, ...) kiezen
    - tuin en oprit ooit eens in orde krijgen

    Het zal dus sowieso nog niet ophouden eens we verhuizen, maar we zullen wel nog een aantal zaken moeten regelen. Daarbij komt nog dat ik dringend moet leren koken (ik kan de simpele dingen wel maken, maar wil beginnen experimenteren ) en een huishouden moet 'leren' runnen. Zal ook nog wennen worden, denk ik.

    Maar bij jullie zal het toch ook niet helemaal af zijn eens je erin trekt? Ik denk dat er nog veel te regelen zal zijn, dingen waar je nu misschien niet aan denkt En anders is het gewoon in eerste instantie genieten en dan komt de dagelijkse 'sleur' er heel vlug weer bij (en vanaf januari concentreren wij ons natuurlijk ook volledig op ons ander project
    pi_63779807
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:59 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Maak je over dat laatste vooral geen zorgen. Dat houdt namelijk nooit op
    Ja maar, ja maar

    Als het huis af is, moet ik ook een nieuwe baan gaan zoeken en dat is op de eoa manier veel minder leuk dan klussen
      vrijdag 5 december 2008 @ 12:36:48 #253
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63780467
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 12:09 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Ja maar, ja maar

    Als het huis af is, moet ik ook een nieuwe baan gaan zoeken en dat is op de eoa manier veel minder leuk dan klussen
    Owja, shit, een nieuwe baan zoeken

    * Stormqueen steekt de kop te vaak in het zand
    disclaimer
    pi_63780495
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 12:09 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Ja maar, ja maar

    Als het huis af is, moet ik ook een nieuwe baan gaan zoeken en dat is op de eoa manier veel minder leuk dan klussen
    Ook dat komt goed!
    Kijk je nu al rond?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63780589
    Rondkijken wel ja, vacatures uitprinten ook, maar aan 't daadwerkelijke solliciteren "kom ik niet toe"

    * PiperMaru is ook een struisvogel

    Maar ja, elke dag op en neer reizen naar Utrecht is ook niet relaxed

    [ Bericht 19% gewijzigd door PiperMaru op 05-12-2008 13:27:51 ]
      vrijdag 5 december 2008 @ 12:55:53 #256
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_63780996
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 12:40 schreef PiperMaru het volgende:
    Rondkijken wel ja, vacatures uitprinten ook, maar aan 't daadwerkelijke solliciteren "kom ik niet toe"

    * PiperMaru is ook een struisvogel
    Ik heb ook al 10 printjes op de tafel klaar liggen

    Zondag maar
    disclaimer
    pi_63781526
    Succes beide...

    Sink your teeth in it!

    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63782105
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Rust vandaag, denk ik.
    Gisterenavond te lang moeten werken om nog te kunnen gaan zien wat er allemaal gebeurd was. Gisterenochtend waren ze alleszins bezig met de binnendeuren boven en de zoldertrap. Aan de keuken werken ze volgende week verder (kasten zullen normaalgezien begin volgende week gelakt zijn).

    Het zou wel interessant zijn, moest onze fameuze elektricien/loodgieter nog verder werken. Voor het moment zijn alle stopcontacten en schakelaars geplaatst, maar is de zekeringenkast er nog steeds niet. Nog een geluk dat de rest verder kan zonder hem De thermostaat voor de verwarming werkt wel al

    Wat moet er nog allemaal gedaan worden?
    - keuken
    - badkamer plaatsen
    - laminaat halen (morgen!)
    - laminaat leggen
    - ventilatiesysteem afwerken
    - isolatie afwerken
    - eventueel: binnendeuren en rolluikkasten al een eerste laag verf geven (maar dat hoeft niet persé voor mij).
    - elektriciteit en sanitair afwerken
    - verlichting kiezen
    - telefoon, internet en tv in orde krijgen
    - veel boodschappen doen
    - veel kuisen

    Dat zal het zo ongeveer wel zijn

    Of ben ik vergeten te zeggen dat we ook nog moeten VERHUIZEN
    Je vergeet nog:
    - laminaat laten liggen
    - laminaat afwerken met plintjes

    pi_63783322
    Ah die plinten... we doen gewoon mee met de meeste mensen die bouwen en wachten 4 jaar om de plinten te plaatsen

    Maar "laten liggen" als in "niet uitbreken"?
      zaterdag 6 december 2008 @ 02:47:50 #261
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63799657
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:18 schreef Oblivion het volgende:
    Was het maar waar, piper...het is niet af!
    Maar wel veel!
    En daar heb je een punt, ze vallen erop of niet.
    Afdwingen gaat toch niet.
    Hoe ging het?
    Heb je al een idee of er iets uit komt?
    * BBQ-kip het hoopt voor meneer en mevrouw Obli
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      zaterdag 6 december 2008 @ 11:51:49 #262
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_63802066
    Je kunt ook beter eerst een nieuwe baan zoeken en dan pas een huis kopen en klussen. Vraag je gewoon een maand onbetaald verlof aan (of klussen in de avonduren/weekenden).
    pi_63802373
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 02:47 schreef BBQ-kip het volgende:

    [..]

    Hoe ging het?
    Heb je al een idee of er iets uit komt?
    * BBQ-kip het hoopt voor meneer en mevrouw Obli
    Van wat wij ervan begrepen hebben was het een positieve bezichtinging.
    En wellicht horen we meer.
    Was een jong stel.

    Er is geen pijl op te trekken...

    Maar hopen dat er wat uit komt.
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 6 december 2008 @ 12:12:33 #264
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63802390
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 11:51 schreef Blik het volgende:
    Je kunt ook beter eerst een nieuwe baan zoeken en dan pas een huis kopen en klussen. Vraag je gewoon een maand onbetaald verlof aan (of klussen in de avonduren/weekenden).
    Nou, dat ben ik niet helemaaal met je eens hoor. Een nieuwe baan betekent veel meer energie moeten steken in nieuwe dingen leren, organisatie leren kennen etc etc.
    Bij mij staat dat voor lange dagen, 's avonds erg moe en vrij weinig tijd om andere dingen buiten werk te doen de eerste periode in die nieuwe baan.
    Als je daarnaast moet gaan klussen, zou je mij kunnen wegdragen. Sowieso is een maand onbetaald verlof op veel werkplekken niet echt mogelijk of wordt het niet gewaardeerd, zeker in de eerste tijd dat je er werkt.
    En "in between jobs" een maand onbetaald verlof opnemen moet je helemaal nooit doen, voor je het weet gebeurt er iets, raak je arbeidsongeschikt en dan ben je het spreekwoordelijke zaadje... Kleine kans, maar toch, ik heb het te vaak om me heen gezien en daar word je niet vrolijk van.

    [ Bericht 21% gewijzigd door BBQ-kip op 06-12-2008 12:19:37 ]
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      zaterdag 6 december 2008 @ 12:16:00 #265
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63802451
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 12:11 schreef Oblivion het volgende:

    [..]

    Van wat wij ervan begrepen hebben was het een positieve bezichtinging.
    En wellicht horen we meer.
    Was een jong stel.

    Er is geen pijl op te trekken...

    Maar hopen dat er wat uit komt.
    Is ook zo, je weet het gewoonweg niet, wat er in die koppetjes omgaat en wat hun (bijv. financiële) mogelijkheden zijn.
    Spannend in ieder geval, misschien hoor je maandag wel al wat meer
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63802463
    Ik hoop het!

    Hoe staat het bij jullie?
    Alweer wat verder?
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 6 december 2008 @ 12:27:26 #267
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63802639
    Behang voor alle kamer uitgekozen, meeste kleuren zijn duidelijk. 2 kamers zijn klaar om gewit te worden, daarna de kozijnen als deze geplamuurd zijn. Daar ga ik vanmiddag mee verder, is echt een takkeklus, want de ramen zagen/zien er niet uit en ik ben nogal perfectionistisch aangelegd... Dus al een aantal tubes plamuur er doorheen gejaagd (6 voor heel het huis tot nu toe ).
    Daarna licht schuren en dan roomwit aflakken. Daarna nog de deurposten een likkie roomwitte lak en dan kunnen die twee kamers écht behangen gaan worden
    Daar heb ik wel zin in, want dan gaat het echt wat lijken.
    In het kleine kamertje was eerst een levensgrote zon op de muur geschilderd die in de zee zakte, die heeft inmiddels 3 lagen powerdek en is compleet wit, zodat we zeker zijn dat het niet door het behang heen komt. Die klotezon bleef er doorheen prikken namelijk.
    Ik zag het deze week even niet meer zo zitten, zat er een beetje doorheen, maar toen mijn moeder binnen kwam en zei "dit wordt écht een leuk huis" ging dat alweer beter
    Ik weet hoe leuk en mooi het gaat worden, maar het duuuuurt zo lang, da's zo jammer.
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63802700
    Je kan ook andersom denken, wat is 2 maanden op een mensenleven?
    En hoe lang ga je er wel niet van genieten!
    Maar ik snap je wel!

    Vanmiddag dus weer aan de bak?
    Klinkt goed allemaal...

    Wij gaan hier zo de Kerstboom maar eens opzetten...
    Niet te hard zeggen, anders vliegt vriendlief nu nog het huis uit...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      zaterdag 6 december 2008 @ 12:52:10 #269
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63803115
    Eerst speculaas eten uit de oven, dan klussen en daarna verjaardag van mijn zussie vieren (was eigenlijk gisteren jarig, maar dat kwam niet handig uit )
    Ik probeer foto's te maken als ik het niet vergeet

    Veel plezier met de kerstboom optuigen!
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63803145
    Jij gefeliciteerd met je zus!
    En dat je flink mag opschieten vandaag!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_63807227
    Zo vandaag het laminaat opgehaald. Wat een hoop laminaat is me dat
    Nog een geluk dat we met een VW - Caddy rijden, anders zou ik niet weten hoe we het thuis zouden krijgen (niet dat het nu al thuis is, we zitten nog in West-Vlaanderen ) Morgen droppen we het in ons huis zodat het kan acclimatiseren
    pi_63807238
    Wat fijn trouwens, Oblivion, dat jullie een goed gevoel hebben overgehouden aan het bezoek. Nu maar hopen dat jullie vlug goed nieuws krijgen
    pi_63807356
    Ik lees hier ineens veel minder sinds ik een eigen topic gemaakt heb, wat slecht. Ik moet meer meeleven! Aan de ene kant heb ik daar wel wat weinig tijd voor. Klussen, verven, naar de Gamma rijden en weer teurg, dozen pakken, dozen verrijden 2 straten verder, bed uit elkaar halen, wasjes draaien, wasjes ophangen aan alles wat er nog staat, katten tussendoor kroelen etc..
    pi_63807392
    En hoe bevalt het jou ParanoidEv?
    pi_63807460
    Het klussen? Goed, ook al heb ik er niet zo veel tijd voor. Gisteren begon ik vol goede moed om 21:00, was de verf al bijna op. Dus vandaag snel naar de Gamma geweest en morgen hopelijk eens een kamer afverven en mijn bed verhuizen.
    pi_63807633
    Een optimistische tvp
    pi_63813347
    Vertel eens Principessa. Vanwaar al het optimisme?
    pi_63829884
    Heerlijk forumonderdeel.
    Allemaal danx voor de fotoos en ideeën.

    Nou had ik een paar dagen geleden een zwart/grijs/wit-betegelde badkamer en die kan ik nu niet meer trugvinden. Wel eentje in kleurtjes. Ook mooi, maar helpt niet om aan een man zonder enig verbeeldend/inbeeldend vermogen uit te leggen hoe dat er in zwart/wit/grijs uitziet.

    Van wie was die badkamer?
    Kwil um ook.. ..of in diezelfde maat tegels of in kleinere.
    pi_63830240
    In mijn nieuwe, schitterdende, prachtige, indrukwekkende hanglamp moet een lampje. Op het stickertje staat Max 250W HEG E27.

    Ik weet dat E27 de fitting is, maar HEG? Bedoelen ze daar gewoon halogeen mee?
    pi_63845995
    zo afgelopen weekend geshopt voor meubels. Bij seats&sofa's een bank besteld, gelukkig wat korting kunnen krijgen vanwege de levertijd van 6 tot 12 weken! Gelukkig kan je wel een leenbankje ophalen voor de tussentijd, maar die is vast niet zo mooi als mijn knalrode lederen bankje

    en deze meubels komen erbij:

    Alleen heb ik niet de dressoir besteld, want ik weet niet of ik daarvoor genoeg ruimte heb. En ik witte stoelen bij de eetkamertafel. Huiskamer wordt dus over het algemeen zwart-wit met af en toe een grijstint voor de kozijnen en wat zilveren accessoires en dan een knalrode bank. Wordt wel mooi denk ik
    pi_63846362
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 18:51 schreef -sabine- het volgende:
    Heerlijk forumonderdeel.
    Allemaal danx voor de fotoos en ideeën.

    Nou had ik een paar dagen geleden een zwart/grijs/wit-betegelde badkamer en die kan ik nu niet meer trugvinden. Wel eentje in kleurtjes. Ook mooi, maar helpt niet om aan een man zonder enig verbeeldend/inbeeldend vermogen uit te leggen hoe dat er in zwart/wit/grijs uitziet.

    Van wie was die badkamer?
    Kwil um ook.. ..of in diezelfde maat tegels of in kleinere.
    Bedoel je zoiets (lang leve photoshop)
    pi_63858475
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 11:07 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Bedoel je zoiets (lang leve photoshop)
    [ afbeelding ]
    Jahaaa die was ut.
    Danx en sukses met je huis.
    Wordt/is top!
    pi_63862020
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 10:50 schreef nicomart het volgende:
    zo afgelopen weekend geshopt voor meubels. Bij seats&sofa's een bank besteld, gelukkig wat korting kunnen krijgen vanwege de levertijd van 6 tot 12 weken! Gelukkig kan je wel een leenbankje ophalen voor de tussentijd, maar die is vast niet zo mooi als mijn knalrode lederen bankje

    en deze meubels komen erbij:
    [ afbeelding ]
    Alleen heb ik niet de dressoir besteld, want ik weet niet of ik daarvoor genoeg ruimte heb. En ik witte stoelen bij de eetkamertafel. Huiskamer wordt dus over het algemeen zwart-wit met af en toe een grijstint voor de kozijnen en wat zilveren accessoires en dan een knalrode bank. Wordt wel mooi denk ik
    Je bent een single man?
    He said how many sugars do you like in your tea?
    I said forget about the sugar have a spoon full of me,
    [Rhu SC]Deel 1 dus? O+
    Your job is to feed me, do me and die
    pi_63863212
    Haha, ik ben dat in ieder geval wel en het klinkt me héél bekend in de oren.

    Hier ook een knalrode bank in een interieur dat verder vooral bestaat uit zwart, glas en staal.
    pi_63863251
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:06 schreef k_man het volgende:
    In mijn nieuwe, schitterdende, prachtige, indrukwekkende hanglamp moet een lampje. Op het stickertje staat Max 250W HEG E27.

    Ik weet dat E27 de fitting is, maar HEG? Bedoelen ze daar gewoon halogeen mee?
    Niemand?

    Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik voor zo'n prutsvraag een apart topic moet gaan openen hè?
    pi_63874328
    ik zal van de week denk ik eens wat fotootjes schieten van m'n nieuwe huisje en een eigen topic starten... zat nog even te twijfelen maar ik hoop dat ik deze week eindelijk wat vorderingen kan maken en wat dingen kan laten zien.

    Zijn wel brakke iPhone foto's, maar ach beter dan niets
    It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
    pi_63897225
    Gisteren een hele dag gepoetst in ons huis. Je kan je niet voorstellen hoe vaak ik gedacht heb: damn... waarom al die faiences en vloeren? Ondertussen is de badkamer op de douche na al een eerste, tweede, derde, vierde en sommige plaatsen achtste keer gepoetst en de toiletten ook. Een dagje werk dus
    Eén voordeel: momenteel blijven enkel nog de douche en de vloer beneden over. En de vloer gaat nu wel wat rapper dan de faiences Dat is werk voor volgende week

    Gisterenavond heeft de schrijnwerker van de keuken alle kastjes en geschilderde panelen gebracht. Mooi verpakt Dus onmogelijk om te zien hoe het kleur er uit ziet. Verrassing dus En voor wanneer is die verrassing? Wel, als zijn werk vandaag mee zit, begint hij misschien deze namiddag en anders zeker morgen

    Enige twee minpunten van gisteren:
    - we hebben niemand van Telenet gezien, dus internet, telefoon, kabel, ... wordt moeilijk om te hebben tegen de verhuis (aan de telefoon zeiden ze gisterenavond iets van 8 januari en dat s*ckt enorm... mijn man is bezig met studies en zou dus tijdens de kerstvakantie zeker online moeten geraken. Oplossing wordt gezocht.)
    - de elektricien/loodgieter komt pas volgende week terug om alles af te werken. En dat terwijl ik gehoopt had dat hij deze week ging gedaan hebben zodat heel het huis opgeruimd kon zijn tegen maandag. Dan kon ik tenminste poetsen. Nu moet ik nog een paar dagen wachten aangezien heel het gelijkvloers en de kelder vol staat met zijn materiaal. Dat wordt dus zaken inpakken begin volgende week ipv poetsen
    pi_63913773
    Kheb 2 kids de deur uit................daarom kan ik een grote slaapkamer maken in de kerstvakantie.
    Het bed dat we hebben is 2x2.
    De achterwand heb ik het liefst gekapitonneerd.
    Kmoet weer ff zien hoe dat truukje gaat.

    Op ongeveer dit formaat komt er een fotowand:
    http://www.fotomuur.com/?p=gallerij&page=5

    En met deze foto: http://farm4.static.flickr.com/3112/257044...327b4ed.jpg?v=0
    pi_63935720
    Weet iemand misschien waar je plakplastic kunt kopen om teksten op je muur te maken? Wat er ook makkelijk weer af gaat? Ik heb op engelse sites gekeken en daar heet het vinyl?
    pi_63960080
    Gisteren zijn twee lampen opgehangen. Het wordt steeds meer af.

    Boven de eettafel hangt een Titania. Helel leuke lamp, die je zelf een beetje van uiterlijk kunt veranderen door middel van kleurfilters.

    Zo is ie zonder filters:


    Aan beide zijden kun je een filter inzetten (er zitten allerlei kleuren bij):


    En dan krijg je zo'n effect;



    Plus deze Tolemeo wandlamp bij de bank;
      vrijdag 12 december 2008 @ 14:09:02 #291
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_63960709
    Mooie lamp... die eerste. Geeft ie met die kleurfilters ook een ander licht of is het alleen het uiterlijk dat wijzigt?
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_63961748
    volgende week komt de hypotheekadviseur langs en ga ik voor de twee keer kijken in 'mijn' appartement. Als alles doorgaat heb ik voor de kerst nog mijn eigen stekkie. Uiteraard gaat er nog flink geklust worden (ik wil ondermeer een datanetwerk door de vloer aanleggen en stopcontacten verplaatsen).
    Zodra ik de sleutel heb open ik mijn eigen topic, voor nu alvast een paar foto's:

    Woonkamer:



    De hypermoderne keuken


    Het toekomstige ICT-hok / werk&studeerkamer


    De slaapkamer:


    En tot superdeluxe badkamer:


    Plannen:
    ik ga voorlopig nog niet investeren in nieuw sanitair en een nieuwe keuken. Zelf hecht ik er helemaal geen waarde aan hoe het eruit ziet, zolang het maar schoon en netjes is. In de keuken ga ik het muurtje voorzien van een bredere plak aan de bovenzijde, zodat er een mooie bar ontstaat.
    De vloerbedekking gaat eruit en de in de vloer ga ik de leidingen vrezen voor mijn netwerk en 5.1 audio systeem. Vervolgens komt er een laminaatvloer overheen. De wanden worden 'verlost' van hun behang en de stopcontacten wil allemaal naar een hoogte van 20/30 cm en in aantal laten toenemen (en ook voorzien van aarde). De muren wil ik daarna strak laten stucken en daarna verven. (Geen glasvliesbehang en dan verven, dat hebben mijn ouders en vind ik maar foeilelijk).

    Wat nog wel een beetje roet in het eten kan gooien zijn de materialen van de muren en vloer, die zijn namelijk van beton...
    So we just called him Fred too
    pi_63962345
    (voorzichtig) gefeliciteerd, Cothen!

    Is het een ex-huurwoning?
    pi_63963106
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 14:09 schreef Dromer het volgende:
    Mooie lamp... die eerste. Geeft ie met die kleurfilters ook een ander licht of is het alleen het uiterlijk dat wijzigt?
    Om de een of andere reden verandert het licht niet. Het is niet zo dat je zit te lezen in blauwig licht als je er een blauw filter in hebt.
    pi_63963219
    Cothen, sleuven gaan vrezen in een betonnen vloer van een appartement? Ik denk dat je onderburen daar niet blij mee zullen zijn, maar ik weet ook niet of de VvE er zo blij van wordt. Het zou constructieve gevolgen kunnen hebben, als het bijv voorgespannen beton is of als de wapening onvoldoende dekking heeft. Hoewel zo'n constructie altijd met ruime marges ontworpen wordt.

    [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 15:49:17 ]
    pi_63964617
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 14:54 schreef Cothen het volgende:
    De vloerbedekking gaat eruit en de in de vloer ga ik de leidingen vrezen voor mijn netwerk en 5.1 audio systeem. Vervolgens komt er een laminaatvloer overheen.
    Waarom stop je de kabels niet gewoon tussen de ondervloer? Die tegels zijn dik genoeg, daar kun je sleuven in snijden en dan de kabels erin leggen. Hebben wij hier ook, werkt perfect
    * tuxepux gaat weer in lurkstand
    'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
    pi_63987809
    Een heel deel van de keuken staat er dus effectief al Alleen jammer dat we de kleur niet konden zien omdat het al te donker was.
    Vandaag hebben we ook al vanalles gekocht: borden, glazen, bestek, donsdeken, overtrek, ... Wel fijn om al die spulletjes uit te zoeken
      Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 17:04:54 #298
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_63988176
    quote:
    Op vrijdag 12 december 2008 16:33 schreef tuxepux het volgende:

    [..]

    Waarom stop je de kabels niet gewoon tussen de ondervloer? Die tegels zijn dik genoeg, daar kun je sleuven in snijden en dan de kabels erin leggen. Hebben wij hier ook, werkt perfect
    * tuxepux gaat weer in lurkstand
    Voor de stroomkabels had ik dat niet gedaan als; die kabels moeten namelijk wel hun warmte kwijt kunnen
    pi_63988396
    En ik ben trouwens officieel in "verhuisvakantie" tot 5 januari 2009
    pi_63988596
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 21:46 schreef rhubarbje het volgende:

    [..]

    Je bent een single man?
    Zo opvallend?
    pi_63988628
    Taxatie trouwens binnen.. Morgen even afleveren bij mijn tussenpersoon thuis, want het wordt een beetje krap voor de 24e

    Verrassend trouwens. Precies getaxeerd op de prijs dat ik het heb gekocht
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')