abonnement Unibet Coolblue
pi_3613324
De vraag is simpel: Wat vindt de gemiddelde fokker van de bands bij Excelsior Recordings?
  maandag 25 maart 2002 @ 20:20:28 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3613476
Ik ben uitermate positief over Excelsior bandjes eigenlijk en we mogen dan ook nog wel blij wezen dat er in Nederland in elk geval door een paar bands nog fatsoenlijke muziek gemaakt wordt.
  maandag 25 maart 2002 @ 20:21:14 #3
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_3613486
Ik ken alleen voetbalclub Excelsior!

Dus ff een beetje meer uitleg A.U.B.!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  maandag 25 maart 2002 @ 20:21:24 #4
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_3613488
Ik denk m'n favoriete Nederlandse label, zitten veel leuke bands bij: Daryll Ann, Bauer en Supersub. De betere Nederlandse pop.
Hoezo eigenlijk?
  maandag 25 maart 2002 @ 21:05:59 #5
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_3614154
Ze lijke nogal op elkaar. Trouwens KINKFM zendt de hele dag dat soort muziek uit, als enige zo'n beetje dat is toch godsgruwelijk niet meer normaal.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  maandag 25 maart 2002 @ 21:28:30 #6
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3614571
Hmm, ik vind anders dat het nog wel meevalt met het excelsior-gehalte van kink.

Zeker het beste nederlandse label, voor zover ik weet.

  maandag 25 maart 2002 @ 21:42:14 #7
14989 Yo-L
I'll Keep Digging
pi_3614864
quote:
Op maandag 25 maart 2002 20:21 schreef dr_diablos het volgende:
Ik denk m'n favoriete Nederlandse label, zitten veel leuke bands bij: Daryll Ann, Bauer en Supersub. De betere Nederlandse pop.
en vergeet Johan niet!
Till I Feel Something!
  Trouwste user 2022 maandag 25 maart 2002 @ 21:44:51 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_3614932
quote:
Op maandag 25 maart 2002 21:42 schreef Yo-L het volgende:

[..]

en vergeet Johan niet!


Nooit bij Excelsior gespeeld.

Wel bij Feyenoord.

Helaas.

( Goeie band trouwens ).

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_3625242
quote:
Op maandag 25 maart 2002 21:42 schreef Yo-L het volgende:

[..]

en vergeet Johan niet!


Vergeet Caesar en benjaminB ook niet!!

Ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album van Supersub. Ik ben niet susu's grootste fan, maar wie weet...

pi_3626859
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 17:33 schreef BoerQ het volgende:

[..]

Vergeet Caesar en benjaminB ook niet!!

Ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album van Supersub.


Ik ook ik ben wel een grote SuSu fan
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_3627441
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:05 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Ik ook ik ben wel een grote SuSu fan


Volgensmij kwam ik jouw naam ook tegen op het SuSu-msg board.
pi_3632941
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:50 schreef BoerQ het volgende:

[..]

Volgensmij kwam ik jouw naam ook tegen op het SuSu-msg board.


Dat zou best wel eens kunnen ja ik ben daar regelmatig te vinden wie ben jij dan ?
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_3634493
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 11:37 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Dat zou best wel eens kunnen ja ik ben daar regelmatig te vinden wie ben jij dan ?


Arno Maar ik heb nog niet zo vaak op het SuSu-forum gepost.
pi_3634536
Daryll-Ann vind ik wel een goede band, met die andere Excelsior-bandjes heb ik over het algemeen niet zoveel voor zover ik ze ken, al moet ik Johan ook nog eens een 'tweede kans gunnen'.

[edit] Bauer heb ik weleens live gezien, is ook wel leuk met al die antieke keyboards.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 27 maart 2002 @ 13:57:33 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_3634563
Ik vind't meeste wat ik er van ken erg saai... absoluut niet mijn label dus. In tegenstelling tot Symphathy for the record industry

Maar Nederland heeft toch wel betere bands dan die bij Excelsior... dat label op een cd zien is voor mij al reden om die meteen terug te leggen.

pi_3634576
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 13:57 schreef ranja het volgende:
Maar Nederland heeft toch wel betere bands dan die bij Excelsior...
Jajah... namen willen we horen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5254158
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 13:58 schreef Zander het volgende:

[..]

Jajah... namen willen we horen.


Flemming (www.flemming-unofficial.nl)
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
pi_5254185
quote:
Op maandag 25 maart 2002 20:21 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik ken alleen voetbalclub Excelsior!

Dus ff een beetje meer uitleg A.U.B.!


daar dacht ik dus ook excelsior in muziek

Maar goed het gaat dus wel echt om de muziek maar ik ken het bandje niet

  zaterdag 3 augustus 2002 @ 17:38:35 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5254275
Caesar's meest recente album, Leaving Sparks, was van een on-Nederlandse schoonheid bijna, maar ook wat moeilijk te begrijpen, de eerste keren dat je 'm draait sta je toch vreemd te kijken als je hun vorige werk gewend was. Niet de gitaarplaat die je na No Rest for the Alonely zou verwachten, maar juist heel ingetogen en zonder scherpe randjes, met op hol geslagen orgeltjes en een wat psychedelischere sound. En een nummer als Right from Wrong kan zich meten met het beste van Bettie Serveert. Een aanrader, maar nogmaals: verwacht geen No Rest for the Alonely met scheurende gitaren van tijd tot tijd, want die zitten er niet meer in.
pi_5254825
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 17:22 schreef Riann het volgende:

[..]

daar dacht ik dus ook excelsior in muziek

Maar goed het gaat dus wel echt om de muziek maar ik ken het bandje niet


Excelsior is geen bandje, het is een label. Als je wil wten welke bands er onder contract staan moet je ff naar boven scrollen, kom je wel wat namen tegen!
pi_5255255
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=512
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=471

Excelsior is toch wel het vlaggeschip van de Nederlandse muziekscene....

Oh, en wat betreft het nieuwe album van Supersub. Over een goeie week een verhaaltje op de frontpage.

Beloofd

Erg leuk trouwens dat je bij Excelsior ( http://www.exceldior-recordings.com ) het singeltje van Supersub kunt kopen voor € 5, en dan vervolgens hetzelfde bedrag korting krijgt als je het uiteindelijke album ook koopt. Je krijgt het zelfs een week voor de officiële release in huis
Sympathiek toch?

  zaterdag 3 augustus 2002 @ 20:11:57 #22
1358 Xhorder
He's back...
pi_5255433
quote:
Daryll-Ann vind ik wel een goede band, met die andere Excelsior-bandjes heb ik over het algemeen niet zoveel voor zover ik ze ken, al moet ik Johan ook nog eens een 'tweede kans gunnen'.
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen Johan vind ik wel een goede band, de rest, voor zover ik ze ken, boeit me niet echt. Ze noemen het ook wel 'biologie-leraar muziek', dan gaat het vooral om de uitstraling van bepaalde acts
... na vijf jaar
pi_5259535
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 17:16 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Flemming (www.flemming-unofficial.nl)


Bij elke liedje wat ik tot dusverre van Flemming heb gehoord had ik vooral een "waar heb ik dat eerder gehoord?" gevoel. En daarbij bedoel ik niet dat ik het veel op andere muzieksoorten vind lijken of dat ik het niet vernieuwd vind, maar dat sommige melodiën in mijn oren wel erg gejat klinken.

Oja, Excelsior. Leuk label! Daryll-Ann en Johan vind ik beide leuke bandjes. Spinvis vind ik momenteel helemaal geweldig.
Ik kan me de kritiek wel voorstellen dat het een beetje braaf label is, maar dat komt omdat het een label is waar mensen achter zitten met liefde voor de muziek en ze tekenen dus ook echt muziek waar ze zelf volledig achterstaan. En dat zijn vaak bandjes die gewoon degelijke, no-nonsense liedjes kunnen schrijven.

Hmmzz....
pi_10987903
Voor de leuk:

Geef je top 10 van CD's die bij Excelsior zijn verschenen:

1. Daryll-Ann - Weeps
2. Daryll-Ann - Happy Traum
3. Spinvis - Self Titled
4. Caesar - No Rest For The Alonely
5. Johan - Pergola
6. Daryll-Ann - Trailer Tales
7. Bauer - On The Move
8. Johan - Self Titled
9. Caesar - Self Titled
10. Benjamin B. - Instant Art

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:24:49 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 10 februari 2005 @ 16:26:55 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25024943
oh ja:
quote:
HALLO VENRAY EN POLGATE IN DE SAHARA

De Nederlandse Neil Young en Bob Dylan. Zo werden Henk Koorn van Hallo Venray en Erny Green van Polgate in Bosnië geafficheerd toen zij daar in november 2003 met zijn tweeën toerden. Uit die tournee ontstonden vriendschap en plannen om samen te werken. Op 13 februari komt een nieuwe, door Koorn medegeproduceerde cd van Polgate uit. Even daarvoor ligt Vegetables and Fruit van Hallo Venray in de winkels.

tekst: Ronald Besemer
fotografie: Bart van Vliet

In 1997 trok Green door Bosnië, overal spelend waar men zijn liedjes wilde horen. Green: “Ze vroegen of ik nog eens terug wilde komen en of ik iemand wist die ik mee kon nemen en toen kwam ik op Henk. We hadden elkaar in Deventer ontmoet. Dus ik dacht, ik bel Henk wel even. Hij zei meteen ja.” Nieuwsgierigheid was Koorns motivatie om mee te gaan. Koorn: “En je merkte dat de jongeren eveneens uit nieuwsgierigheid op ons afkwamen. Ik zong voornamelijk nummers van Hallo Venray. Eigen liedjes heb ik wel, maar die heb ik niet gespeeld. Ik heb ook Nederlandstalige nummers maar die zetten daar geen zoden aan de dijk. Covers hebben we niet echt gespeeld hè?” Green: “Jawel. Van Neil Young heb je ‘Cortez the Killer’ gedaan.” Koorn: “Heb ik dat gespeeld, in mijn eentje? Wat weet ik nog van die avonden? Je deed maar wat. We speelden om en om twintig minuten, een paar keer op een avond. We deden nog enkele nummers samen. En dan weer de bus in.”

Sahara
Terug in Nederland vroeg Green aan Koorn of hij de nieuwe plaat van Polgate wilde produceren. “I’m Not a Senseless Person, at Least I Don’t Wanna Be, de laatste plaat van Hallo Venray, vond ik een erg goede productie. Zo’n soort productie kende ik in Nederland niet. Frans Hagenaars heeft natuurlijk een eigenzinnige klank, maar veel meer bijzonders is er eigenlijk niet. Senseless Person staat los van andere producties. De liedjes zijn natuurlijk mooi, maar de productie doet het hem.” Koorn: “Die plaat hebben we hier in de Sahara opgenomen, het was de eerste die we zelf hebben gedaan.” De Sahara, waar dit gesprek plaatsvindt, is Koorns studio in hartje Den Haag. De ruimte is geïsoleerd met zand, licht Koorn de naam van de studio toe. Hij wijst naar enkele gaten waar wat zand uitlekt.

Productie
Eenmaal tegenover elkaar, gescheiden door het ruitje tussen studio en mixruimte, bleken Koorn en Green dezelfde opvattingen over produceren te hebben. Green: “We hebben geen meningsverschillen gehad. Behalve dan dat Henk alle overdubs eruit heeft geknikkerd. Haha.” Koorn: “Die overdubs heeft hij thuis opgenomen. Volgens mij heeft Erny maar drie van de twintig dubs gebruikt. Zo gaat dat vaak. Hier hebben we alleen bas, drums, stem en gitaar gedaan. Het is allemaal heel simpel gehouden”. Green: Als je thuis al die spullen hebt staan, is het fijn om in alle rust wat te klooien. Uiteindelijk valt er tijdens het mixen veel af. Zelfs enkele bijdragen van gastmuzikanten zijn afgevallen.” Het resultaat, Scar Fish Love on Wings of Mojo Wire, mag er wezen. Koorn: “Er zit iets authentieks in. De plaat komt op mij echt over, gemeend. Ik vind het leuk dat Erny zich nog zo ontwikkelt, dat hij niet stilstaat en dat hij druk doende is om zijn ding te zoeken, zijn stem, zijn gitaargeluid. Hij is er heel goed mee bezig.”

Schrappen
Maar wat, vraag je je af, heeft Koorn zelf gedaan in de vier jaar tussen Senseless Person en de nieuwe Hallo Venray, afgezien van de tournee door Bosnië? Heel veel slijpen aan het materiaal, zegt hij. Koorn: “Tijdens het opnameproces schrap je een aantal songs en dan blijk je ineens tekort te hebben. We hadden te weinig nummers die bij elkaar pasten. Op het laatst hebben we er nog eentje opgenomen. Het is niet zo dat wij er vier jaar continu aan gewerkt hebben. Omdat we allemaal onze eigen bezigheden hebben, is dat steeds mondjesmaat geweest. Ik heb twee keer mijn been gebroken, dat nam ook tijd in beslag.” Vegetables and Fruit klinkt tegelijkertijd als iets nieuws en als verlengstuk van Senseless Person. Zeker is dat die heel wat potten gaat breken, deze nieuwe release van Excelsior. De plaat is wellicht het beste wat dit kwaliteitslabel tot nu toe heeft uitgebracht, met Weeps van Darryll-Ann. Green: “Een gouden greep om die plaat bij Excelsior uit te brengen. Senseless Person is door te weinig mensen gehoord. Koorn: “Onze vorige platenbaas had een geniaal idee, vond ie. ‘We gaan er niks aan doen,’ zei hij, ‘de plaat is zo goed die komt vanzelf wel bovendrijven.’ Dat werkt niet in popland, hebben we gemerkt.”

Ontwikkeling
Ontwikkeling is een sleutelwoord in het gesprek. Koorn sprak al over de ontwikkeling die de met één van de fraaiste stemmen van Nederland gezegende songschrijver Green doormaakt. Hallo Venray klinkt ook niet meer als de band die in 1987 begon. En tegelijkertijd, peinst Koorn hardop, keert de groep weer enigszins terug naar haar begintijd. Koorn: “Vier jaren geleden is die ontwikkeling ingezet, toen we nog maar met zijn drieën waren. We vroegen ons af hoe dat zou zijn. Toon [jarenlang sologitarist van Hallo Venray – KM] was een ambachtelijke rockgitarist. Solo’s waren altijd zijn afdeling. Toon had de gave om meezingbare solo’s te spelen. Ik doe nu zelf de solo’s, maar die komen niet altijd op een voorspelbaar moment. Ik weet nooit precies wat ik ga doen als ik een solo inga. Ik laat het van het moment afhangen, van hoe ik uit een coupletje kom en hoe anderen op me reageren. Dat is de luxe van drie man en dat houdt iedereen scherp. Ik heb het gevoel dat Hallo Venray in dit opzicht vergelijkbaar is met die beginperiode toen we een soort chaotische gekte hadden, die toch op de een of andere manier gestructureerd was. Dat hebben we nu weer terug.”

Weggooien
Wat verandert er in het leven van songschrijvers met het klimmen der jaren? Green: “Voor mij is het verschil dat ik veel meer liedjes heb om uit te kiezen. Je optredens worden solide als je uit een grotere voorraad kunt putten. Laatst hebben we een nummer opgenomen dat helemaal uit mijn beginperiode stamt. Die tekst, daar was ik toen eigenlijk veel te jong voor om die te kunnen zingen. Als tekstschrijver ben ik ook veranderd. Vroeger had ik meer engagement. Ik ben als punkzanger begonnen. Wie we allemaal dood wensten, dat wil je niet weten. Anderzijds zit er in mijn verhaaltjes altijd een zelfde soort dilemma. Maar ik durf niet meer zoveel op te schrijven. Vroeger maakte ik een liedje en dan zong ik het de volgende dag op het podium, terwijl ik tegenwoordig tien liedjes weggooi en er maar één overhoud. Maar als zo’n liedje dan overeind blijft, zitten er toch vaak dezelfde dingen in. Zonder de veranderingen in je leven te ontkennen. Blijkbaar heb ik nog steeds dezelfde grondhouding.”

Romantiek
Koorn luistert instemmend naar Green. Vijftien jaar bestaat Hallo Venray, een periode waarin veel routine is opgebouwd. Toch herkent hij zich in wat Green zei. Koorn: “Je durft steeds minder te doen. Ondanks het gemis van een sologitarist, speel ik nu eigenlijk het minst dat ik in al die jaren gedaan heb.Vroeger schreef ik meer songs met een kop en een staart en een leuk refreintje erin. Nu lukt me dat niet meer of gooi ik die dingen weg. Met Hallo Venray ben ik altijd bezig geweest om een grens op te zoeken en mezelf naar een onveilige plek te brengen. Wij kwamen voort uit de kraakscène, maar daar pasten we niet goed in. Al was ik het wel eens met veel van de opvattingen uit die tijd en de activiteiten die men ondernam. Vergeleken met andere bandjes van toen klonken wij Amerikaans en waren we romantisch. Het kenmerk van al onze platen is de romantiek, die zit overal in. Dat zal tot in lengte der dagen zo blijven. Omdat ik dat zelf mooi vind en omdat ik zo schrijf. Ik luister naar platen van Bonnie ‘Prince’ Billy en Sparklehorse. Je gaat je beter voelen van andermans leed. Een pamflettenman die liedjes schrijft ben ik nooit geweest, ik heb het altijd dicht bij huis gehouden.

Vegetables and Fruit van Hallo Venray verschijnt op 5 februari bij Excelsior. Scar Fish Love on Wings of Mojo Wire van Polgate verschijnt op 13 februari bij Arising Artist.

De presentatie van de cd van Polgate is op 13 februari in dB’s Utrecht (16.00 uur).
Hallo Venray en Polgate spelen op 14 april samen in Ekko Utrecht Voor meer data: zie de websites van de bands.
Van Kindamuzik.
pi_53035712
Zo tijd om dit topic een flinke kick te geven
Wat een fantastisch label is dit toch. Jeroen Kleijn (tevens drummer van Johan) weet steeds weer de meest fantastische bands te "labelen". Johan is m.i. inmiddels uitgegroeid tot de beste (live) band van Nederland, Alamo race track doet het geweldig, zZz is fantastisch, etc. etc.
Ik ben dus erg tevreden met Excelsior.

Mijn top lijstje van CD's
1. Pergola - Johan
2. Sounds of zZz - zZz
3. Johan - Johan
4. Songs 'n Sounds - Solo
5. Thx Jhn - Johan
6. Black cat John Brown - Alamo Race track
7. So Much To Give - Green Hornet
8. Hutspot - Lefties Soul Connection
9. Spinvis - Spinvis
10. Solopeople - Solo
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_53035937
Dat labelen doet Jeroen toch helemaal niet? Dat doet Ferry volgens mij. Jeroen werkt alleen op de merchandising bij mijn weten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_53036357
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:10 schreef methodmich het volgende:
Dat labelen doet Jeroen toch helemaal niet? Dat doet Ferry volgens mij. Jeroen werkt alleen op de merchandising bij mijn weten.
Hij is inmiddels labelmanager
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_53051917
Okee, mooie promotie dan.

Toch vind ik de releases de laatste jaren niet altijd meer even sterk. Solo doet me persoonlijk helemaal niks. Moss vond ik wel een erg goede nieuwe band!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64655769
8 januari komt op het Excelsior label het album van De Staat uit. Door vele uitgeroepen als de hype van 2009. Live een prima band, heb ze al eens gezien.
Album staat nu op luisterplaal:
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/41185701
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  maandag 5 januari 2009 @ 00:33:55 #32
13973 ranja
image means nothing
pi_64672780
Ik heb nog steeds weinig met Excelsior maar heb inmiddels toch al 4 albums van ze

Mijn top 4 ok 5:

1. Roosbeef - Ze willen wel je hond aaien maar niet met je praten
2. The Heights - Beachyhead
3. The Madd - Ongeneeslijk Beat
4. Hospital Bombers - Footnotes
(5. Triggerfinger - What Grabs Ya)

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 05-01-2009 00:44:31 ]
  maandag 5 januari 2009 @ 00:35:56 #33
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64672832
Is De Staat ook niet getekend door dit label?
[b]@RemiLehmann[/b]
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 00:37:31 #34
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_64672868
Ik heb een onsubtiel rijtje Excelsior in mijn kast staan, in mijn oren, Neerlands beste label. Verder hebben ze in elk geval mijn favoriete plaat van 2008 uitgegeven: Roosbeef.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 5 januari 2009 @ 00:44:06 #35
13973 ranja
image means nothing
pi_64673036
Het beste Nederlandse label is natuurlijk Transformed Dreams. Al zijn die een beetje rustig de laatste tijd. Maar hun 90s albums van oa Seedling, Seesaw, Zoppo en meer, daar kan Excelsior nooit tegen aan.
Een ander goed label is My First Sonny Weismuller met oa The Riplets, Drive by Wire, Lawn...
pi_64675700
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:35 schreef reem het volgende:
Is De Staat ook niet getekend door dit label?
dat staat er dus al
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  maandag 5 januari 2009 @ 09:58:31 #37
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64678555
Mijn muziekvereniging heet Excelsior
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  maandag 5 januari 2009 @ 11:00:01 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64678761
The Madd en Triggerfinger zijn vet
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_64681576
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:58 schreef pfaf het volgende:
Ik wordt eerlijk gezegd erg nerveus van De Staat.
de CD valt me ook tegen, live zit het wel goed...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_64694035
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef ranja het volgende:
Het beste Nederlandse label is natuurlijk Transformed Dreams. Al zijn die een beetje rustig de laatste tijd. Maar hun 90s albums van oa Seedling, Seesaw, Zoppo en meer, daar kan Excelsior nooit tegen aan.
Een ander goed label is My First Sonny Weismuller met oa The Riplets, Drive by Wire, Lawn...
Het is maar net waar je van houdt denk ik. De bands van Transformed Dreams die jij noemt vind ik ook goed, met name Seedling. Maar Excelsior heeft toch ook een serie zeer sterke Nederlandse gitaarbands in huis (gehad), denk aan Simmer, Caesar, Daryll-Ann en Johan. En volstrekt authentieke figuren als Spinvis en Meindert Talma... Daar past Roosbeef ook tussen denk ik.

Bovendien zijn bands als The Madd, Moss, Hospital Bombers, Merry Pierce en Benjamin B in mijn ogen ook zeer aardig.

En dan vergeet ik de buitenlandse acts die via Excelsior in Nederland worden gedistribueerd. Chris Chameleon, Fixkes, Liam Finn, het heeft ze toch geen windeieren gelegd denk ik. Sergeant Petter eventueel ook nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64695253
Spinvis
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:44:26 #43
13973 ranja
image means nothing
pi_73376939
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:33 schreef ranja het volgende:
Ik heb nog steeds weinig met Excelsior maar heb inmiddels toch al 4 albums van ze
Inmiddels nog weer 2 er bij

1. Roosbeef - Ze willen wel je hond aaien maar niet met je praten
2 Daily Bread - Well You're Not Invited
3. The Heights - Beachyhead
4 The Madd - Are Very Quick
5. The Madd - Ongeneeslijk Beat
6. Hospital Bombers - Footnotes
(7. Triggerfinger - What Grabs Ya)
pi_73395489
Geef nou maar toe dat je fan begint te worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 17:15:40 #45
128220 Peter6000
pi_73396353
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:59 schreef conobram het volgende:
Spinvis
Spinvis
Dagen van gras, dagen van stro
Flamingo (CD-DVD)
Goochelaars en Geesten (gesigneerd, met een Spivtekst erbij)


En Johan ga ik op de valreep ook nog (voor het eerst) live zien, maar daar heb ik geen albums van.

Goed topic, uit 2002 alweer
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:30:34 #46
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_73396793
quote:
Op maandag 5 januari 2009 10:53 schreef sezten het volgende:
Mijn muziekvereniging heet Excelsior
Die van jou en 60.000 anderen in NL
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:21:16 #47
13973 ranja
image means nothing
pi_73400476
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:53 schreef methodmich het volgende:
Geef nou maar toe dat je fan begint te worden.
Nee, maar het is wel opvallend dat alles wat ik van ze heb van de laatste ca. 5 jaar is. Blijkbaar is er wel iets veranderd.
Maar qua genre kunnen ze nog niet op tegen Transformed Dreams en Tocado.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:51:41 #48
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73401971
leuk
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 21:14:46 #49
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_73405636
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:21 schreef ranja het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel opvallend dat alles wat ik van ze heb van de laatste ca. 5 jaar is. Blijkbaar is er wel iets veranderd.
Maar qua genre kunnen ze nog niet op tegen Transformed Dreams en Tocado.
Ze zijn wel een stuk breder geworden. Sinds de distributiedeal met V2 kunnen ze zich meer richten op uitgeven lijkt het. In maart 2006 verscheen de 100e plaat (Ja! van Spinvis/Vinkenoog) afgelopen oktober al de 199e (awkward i).

Door dat ze sneller zijn gaan uitbrengen, zijn ze ook breder gaan uitgeven. De eerste platen kwamen bijna allemaal uit dezelfde Caesar, Daryll-Ann, Johan hoek. Nu merk je dat ze toch dieper durven te gaan. Zal ook wel komen door de financieel sterke situatie na goede verkopers als Spinvis, GEM, Fixkes en Alamo Race Track. Een band als Green Hornet had denk eind jaren 90 geen kans gekregen, nu kan dat er wel bij.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:33:41 #50
13973 ranja
image means nothing
pi_73406628
Maar, vind iemand anders ook Daily Bread erg goed?
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:51:37 #51
84048 NvM
Nevermind
pi_73412055
Ik ben zeer content met de recent uitgekomen Moss - Never be scared/Don't be a hero!
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:42:50 #52
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_73418019
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef ranja het volgende:
Maar, vind iemand anders ook Daily Bread erg goed?
Ik vond het een beetje licht geloof ik, te veel in de lijn van zZz, maar ik moet hem nog een keer echt goed luisteren.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:50:57 #53
13973 ranja
image means nothing
pi_73418212
Zzz hoor ik er niet in, doet meeer denken aan de hardste/gekste nummers van Hospital Bombers.
Dat is dan ook weer niet zó gek aangezien een van die mensen het album geproduceerd heeft.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:57:01 #54
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73418365
2009 is weer een topjaar voor dit label, met o.a. Johan, Anne Soldaat, De Staat, Awkward I, Moss, The Madd en in november El Pino & the Volunteers.

Wie durft er nog te zeggen dat er geen goede muziek uit Nederland komt?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:58:32 #55
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_73418398
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef ranja het volgende:
Maar, vind iemand anders ook Daily Bread erg goed?
Ja, hier!
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:08:20 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_73418611
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:57 schreef BUG80 het volgende:
2009 is weer een topjaar voor dit label, met o.a. Johan, Anne Soldaat, De Staat, Awkward I, Moss, The Madd en in november El Pino & the Volunteers.

Wie durft er nog te zeggen dat er geen goede muziek uit Nederland komt?
Er komt ontzettend veel goede muziek uit Nederland.
Maar het meeste daarvan zit niet op Excelsior

In mijn voorlopige top 25 van 2009 staan 6 nederlandse producties. 2 van Excelsior, 2 van Tocado en 2 'overige'. In mijn top 40 van 2008 staan 8 nederlandse producties waarvan 1 van Excelsior. Rest 'overige'.

[ Bericht 6% gewijzigd door ranja op 06-10-2009 11:58:50 ]
pi_73429143
Wat zit er zoal op Tocado eigenlijk? Dat label zeg me niet zoveel eerlijk gezegd.

En Belsen heeft wel een punt. De laatste jaren natuurlijk regelmatig bands / artiesten van over de grens uitgebracht door Excelsior en dat maakt het wel anders. Neem Chris Chameleon en Liam Finn bijvoorbeeld.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:03:37 #58
13973 ranja
image means nothing
pi_73429237
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
Wat zit er zoal op Tocado eigenlijk? Dat label zeg me niet zoveel eerlijk gezegd.
Tocado festival

Dit jaar al 2 goede albums, van The Suicidal Birds en The Monroes.
pi_73460610
Zegt me eigenlijk allemaal niets. Wat voor soort muziek moet ik denken?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_73461296
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42574753

De reacties werpen een heel nieuw licht op de zaak..
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 18:37:15 #61
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_73464024
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42574753

De reacties werpen een heel nieuw licht op de zaak..
Miauw!

Catfight.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_73751868
Wat is dat Moss voor iets? Ik had het bijna gekocht puur om het hoesje.
pi_73755522
Moss is een goede band hoor. Vorige plaat bevatte nummers die zowel een "Excelsior-sound" hadden, zeg maar melodieuze gitaarpop, maar ook een vleugje Beatles. Op deze plaat is er nog wat meer ruimte voor dat vleugje Beatles, op het eerste gehoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_73758831
Een soort Johan dus, of is dit vloeken in de kerk? Ik ga het eens opzoeken.
pi_73759448
Mwah, Johan vind ik dan weer niet zo, hoewel het wel kan. Maar dan hoor ik eerder Daryll-Ann of Caesar terug.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_73759926
Wanneer komt Green Hornet weer eens met wat nieuws?
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 20:20:52 #67
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_73856868
Wie weet er iets over een promo-cd van Excelsior en Levi's?

Scram C Baby zou er in ieder geval op moeten staan met Kisses Suzuki...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_77172979
Ook eens in dit topc kijken Heb, zonder dat ik het wist, best wel wat Excelsior dingen liggen dus dat is een goed ding! Gisteravond El Pino gezien, was top!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 12:31:46 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77173099
heb wel wat excelsior in de kast staan een goede vriend van mij heeft een tijd lang alle albums van het label gespaard maar ik geloof dat hij er slonzig in geworden is de laatste jaren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 12:32:40 #70
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77173119
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:31 schreef Bosbeetle het volgende:
heb wel wat excelsior in de kast staan een goede vriend van mij heeft een tijd lang alle albums van het label gespaard maar ik geloof dat hij er slonzig in geworden is de laatste jaren.
Het begint ook allemaal een beetje veel en breed te worden.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_77173159
Van veel van de Excelsior platen spat de kwaliteit af, echt. Maar velen zijn een beetje saai en eentonig, dat vind ik net jammer. Maar Tim Knol (net uit dus) is wel goed, en Johan en Anne Soldaat kunnen er ook wat van. Daryll-Ann ken ik nog niet, maar gezien dit topic moet ik die ook eens zien te vinden
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:37:07 #72
13973 ranja
image means nothing
pi_77173225
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:26 schreef Norrage het volgende:
Heb, zonder dat ik het wist, best wel wat Excelsior dingen liggen
Op zich best knap aangezien ze hun naam niet echt subtiel op de covers zetten



Trouwens die laatste wist ik nog niet dat er een nieuwe kwam.
pi_77173293
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:37 schreef ranja het volgende:

[..]

Op zich best knap aangezien ze hun naam niet echt subtiel op de covers zetten

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Trouwens die laatste wist ik nog niet dat er een nieuwe kwam.
Het is vooral omdat ik nooit echt naar Labels kijk, kan me altjd moeilijk boeien
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 12:39:44 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77173295
Komt roosbeef al eens met iets nieuws (en dan niet de speeldoos) ik ben namelijk erg benieuwd of ze op een tweede plaat het niveau vast kan houden en nogsteeds interessant is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:42:55 #75
13973 ranja
image means nothing
pi_77173382
De bedoeling is geloof ik dat er 2e helft dit jaar een nieuw album komt, maar zoals gewoonlijk is dat nog wat vaag. Moet nog opgenomen worden enzo.

Zie ook: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42923762
  zondag 23 mei 2010 @ 11:16:17 #76
11502 nipeng
The last ride is free
pi_81784506
Een toffe recente band op Excelsior is de New Earth Group. Gisteren de Eurafricarabia 2LP+CD gekocht.
quote:
De muziek van The New Earth Group kenmerkt zich door de afwisseling van thema’s, melodieën en lange intense grooves, met roots in een breed spectrum aan muziekstijlen, als jazz, afro, punk rock, funk, fusion en dub. In hun geluid resoneert 70’s Afro Funk en Fusion.
Zeker de moeite waard om eens te beluisteren.
  Moderator maandag 12 juli 2010 @ 21:53:26 #77
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_83976585
De nieuwe Excelsior-band.



Ze zijn nu schijnbaar helemaal los...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 12 juli 2010 @ 22:07:34 #78
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_83977205
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:53 schreef belsen het volgende:
De nieuwe Excelsior-band.



Ze zijn nu schijnbaar helemaal los...
Tja, klaarblijkelijk moest er een niche in de Hanson-markt gevuld worden.
pi_83977926
Spinvis
  maandag 12 juli 2010 @ 22:25:03 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_83978009
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:53 schreef belsen het volgende:
De nieuwe Excelsior-band.

Ze zijn nu schijnbaar helemaal los...
  maandag 12 juli 2010 @ 22:41:02 #81
13973 ranja
image means nothing
pi_83978752
Overigens staat het album van The Heights wel erg hoog in mijn voorlopige 2010-lijstje.

pi_84017684
Tommigun klinkt ook goed
pi_84019091
Lola Kite is ook erg tof
pi_84023496
Ik heb volgens mij niets van Excelsior thuis liggen, hoewel ik artiesten als Chris Chameleon, Anne Soldaat en Johan wel erg kan waarderen. Al moet ik wel zeggen dat veel artiesten wel in hetzelfde straatje liggen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator vrijdag 10 september 2010 @ 08:15:18 #85
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_86267740
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43935415

Moss heeft een 3FM award gewoon voor het beste album.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 19:30:43 #86
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_92471307
Een tijd terug had ik het er al over, dat ze wel iets van een abonnementenservice konden maken en zie nu: Excelsior Supporters

• 10 euro per maand
• ieder jaar minstens 6 volledige albums
• de overige keren 'iets' anders
• als welkomstgeschenk een...sjaal?

Ik denk dat ik het er maar op waag, maar ben wel een beetje sceptisch. 20 euro voor een verrassingsplaat vind ik namelijk nogal aan de hoge kant. Veel zal dus afhangen van de 'overige' invullingen. Ik hoop wel dat deze veelal muziekgericht zijn, want aan één sjaal heb ik voorlopig wel even genoeg. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 7 februari 2011 @ 19:39:18 #87
13973 ranja
image means nothing
pi_92471764
Staat er wel bij of het nieuwe albums zijn, straks krijg je de opruiming van de Excelsior kelder in je brievenbus :)

Op zich komen er wel goeie dingen uit dit jaar, Blues Brother Castro, Hospital Bombers en Roosbeef waarschijnlijk.
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 19:46:41 #88
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_92472147
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef ranja het volgende:
Staat er wel bij of het nieuwe albums zijn, straks krijg je de opruiming van de Excelsior kelder in je brievenbus :)

Op zich komen er wel goeie dingen uit dit jaar, Blues Brother Castro, Hospital Bombers en Roosbeef waarschijnlijk.
Ik hoop eigenlijk dat er ook wat verzamelaar of collector's items worden verstuurd, natuurlijk, maar zoals ik al zei: veel hangt af van de overige 50% van de deal. Het is, helaas zou ik bijna zeggen, niet meer zo dat ik de meeste platen van Excelsior persé wil hebben. Afgelopen jaar sprongen voor mij alleen de platen van 13 en Tim Knol er écht uit, hoewel ik ook Fixkes (toch ook wel weer leuk) en The Heights gekocht heb.

Zit BBC tegenwoordig ook op Excelsior? Ik ben ook wel benieuwd naar Hospital Bombers nieuwe stijl, ze hadden onlangs een nummer op hun myspace en dat klonk wel veelbelovend.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 7 februari 2011 @ 19:49:45 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_92472306
Ja, BBC maakt hun come-back op Excelsior. Dat is trouwens ook de enige van de 3 die ik noemde die al bevestigd is voor dit jaar, Hospital Bombers zou volgens mij eind vorig jaar al hebben willen uitkomen en Roosbeef zit in de studio.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:06:58 #90
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92473235
Hopelijk duurt het niet terug drie jaar voor de Fixkes weer een album uitbrengen.. Alhoewel ze geen bassist hebben op dit moment? :'(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92475667
En Happy Camper is errug fijn *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 7 februari 2011 @ 20:51:12 #92
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92475751
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:49 schreef Norrage het volgende:
En Happy Camper is errug fijn *O*
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Heb helaas nog niet het hele album kunnen luisteren maar toch al een stuk of vijf tracks en het bevalt me allemaal. Niet briljant maar gewoon erg goede pop.

En erg tof dat het op Spotify staat _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 22:44:33 #93
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_92525621
Alamo Race Track komt in maart met een nieuwe plaat. En van Spinvis verwacht ik dit jaar toch ook eindelijk z'n derde.. Beide ook geen slechte artiesten op het Excelsior label.
pi_92559002
Het gaat om albums die op het moment dat je ze ontvangt nog niet in de winkel liggen.

* methodmich denkt ook na over lidmaatschap
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_92560803
Wel interessant maar ben benieuwd wat die 'extraatjes' gaan zijn dan...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_92849031
Wil wat meer Nederlandse bandjes ontdekken, en weet nooit zo goed waar ik moet beginnen, lijkt me wel leuk dus, zo'n lidmaatschap... :)
  Moderator woensdag 16 februari 2011 @ 21:27:21 #97
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_92888760
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:48 schreef Melodicloud het volgende:
Wil wat meer Nederlandse bandjes ontdekken, en weet nooit zo goed waar ik moet beginnen, lijkt me wel leuk dus, zo'n lidmaatschap... :)
Kijk dan sowieso alvast even hier. Dat is een eindejaarsoverzicht van Excelsior met 16 downloads, samengesteld door DJ St. Paul. ^O^
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_92979142
Dit weekend ga ik het lidmaatschapskaartje invullen. Dan komt mijn seizoenkaart vast vlot binnen. :)

Ex-cel-si-orrrrrrrr
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_92979624
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:27 schreef belsen het volgende:

[..]

Kijk dan sowieso alvast even hier. Dat is een eindejaarsoverzicht van Excelsior met 16 downloads, samengesteld door DJ St. Paul. ^O^
En op Spotify. Hier bijvoorbeeld: http://open.spotify.com/u(...)HXaSrkwTojUmfp6Mw8d6
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:49:59 #100
52513 whosvegas
The Trickster
pi_92979709
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2002 21:42 schreef Yo-L het volgende:

Johan, echt een on nederlands goed bandje
Are you nuts??
pi_93554322
* methodmich heeft het eerste presentje binnen.

Mooie, warme sjaal en een CD van Alamo Race Track
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 19:57:56 #102
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93554935
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:48 schreef methodmich het volgende:
[me=methodmich] heeft het eerste presentje binnen.
[/me]

Mooie, warme sjaal en een CD van Alamo Race Track
Nog niets binnen, omdat ze tot twee maal toe mijn machtiging niet ontvangen hebben. Het komt nu z.s.m. deze kant op, als het goed is...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 2 maart 2011 @ 22:44:28 #103
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_93567256
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:48 schreef methodmich het volgende:
[me=methodmich] heeft het eerste presentje binnen.
[/me]

Mooie, warme sjaal en een CD van Alamo Race Track
Is dat de nieuwe plaat die volgende maand uitkomt? Als dat het geval is, doen ze dat best leuk :)
pi_93567735
Ik heb pas onlangs besteld, hoe werkt het uberhaupt met die machtiging? In je brievenbus?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93649948
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:44 schreef kciR het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe plaat die volgende maand uitkomt? Als dat het geval is, doen ze dat best leuk :)
Unicorn Loves Deer heet dit album. Sowieso krijg je alleen albums die nog niet in de winkel liggen.

Norrage, je krijgt de spullen inderdaad in de brievenbus. En de ingevulde machtiging zat er ook weer bij als bewijs van je lidmaatschap.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_93664007
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:47 schreef methodmich het volgende:

[..]

Unicorn Loves Deer heet dit album.
Klinkt goed, dat nieuwe album.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 19:15:23 #107
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93871508
Het heeft even geduurd, door de verwarring met de machtiging, maar het pakketje is hier ook binnen én ik had net het album van Tom Pintens gekocht, dus het is een aardige Excelsiordag hier... :D
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_93871764
Goed zo, medesupporter! :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 19:29:28 #109
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_93872244
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:20 schreef methodmich het volgende:
Goed zo, medesupporter! :)
Ik dacht na al dat gedonder met die machtiging dat ze mij niet wilden als supporter...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 13:42:34 #110
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_94597184
Wat zal het cadeautje van de maand worden? :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_94613424
Ik hoop iets wat we met koninginnedag kunnen gebruiken of anders een mok van Spinvis.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 25 maart 2011 @ 20:34:05 #112
13973 ranja
image means nothing
pi_94613741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:29 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop iets wat we met koninginnedag kunnen gebruiken of anders een mok van Spinvis.
Voor de rommelmarkt bedoel je?
pi_94648683
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 20:34 schreef ranja het volgende:

[..]

Voor de rommelmarkt bedoel je?
Ja of een Excelsior-kroontje. :P
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_94648907
Supporter worden klinkt wel als een leuk idee :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94665335
Ik vind het wel een goed concept van excelsior, in de magere tijden dat de cd-verkopen toch niet al te hard gaan kunnen ze op deze manier voor bepaalde releases een gegarandeerde afzet genereren!
pi_94665801
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 04:11 schreef Janstarrie het volgende:
Ik vind het wel een goed concept van excelsior, in de magere tijden dat de cd-verkopen toch niet al te hard gaan kunnen ze op deze manier voor bepaalde releases een gegarandeerde afzet genereren!
Sowieso ook zorg je zo voor extra PR. Gewoon een goede actie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94668186
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 04:11 schreef Janstarrie het volgende:
Ik vind het wel een goed concept van excelsior, in de magere tijden dat de cd-verkopen toch niet al te hard gaan kunnen ze op deze manier voor bepaalde releases een gegarandeerde afzet genereren!
opzich wel jammer dat het zo niet echt om de muziek gaat ik neem aan dat niet iedereen alles van excelcior leuk vind.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_94669125
In dat geval moet je geen supporter worden natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_94669747
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:08 schreef methodmich het volgende:
In dat geval moet je geen supporter worden natuurlijk.
Dat snap ik maar het is gewoon het idee doe maar alles :P beetje overkill imo :) Maarja ik ken wel wat mensen die sowieso alles van excelsior kopen dus dan is supporter zijn hetzelfde met cadeautjes.

Al hoorde ik die ook wel eens zeggen deze plaat is niet zo leuk, maar ik heb hem toch maar gekocht want tis excelsior hè.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  Moderator zondag 27 maart 2011 @ 13:41:01 #120
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_94671685
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:33 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Dat snap ik maar het is gewoon het idee doe maar alles :P beetje overkill imo :) Maarja ik ken wel wat mensen die sowieso alles van excelsior kopen dus dan is supporter zijn hetzelfde met cadeautjes.

Al hoorde ik die ook wel eens zeggen deze plaat is niet zo leuk, maar ik heb hem toch maar gekocht want tis excelsior hè.
Ik koop niet alle releases, maar ik vind het wel spannend wat je krijgt en, aan de andere kant, heeft Excelsior (bijna: zie The Wild Things) altijd wel kwaliteitsartiesten. Zo'n cd'tje kun je dus altijd wel een aantal maal draaien. Het risico is natuurlijk wel dat als de cadeautjes tegenvallen mensen en masse weer afhaken.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_94785493
Komt er toch een nieuwe Solo?

http://www.cjp.nl/muziek/(...)ed_in_the_Hands.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2011 22:26:17 ]
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 22:43:14 #122
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_94786729
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:25 schreef TUFKAL het volgende:
Komt er toch een nieuwe Solo?

http://www.cjp.nl/muziek/(...)ed_in_the_Hands.html
Solo is wel bezig met een nieuwe plaat in Duitsland (hij is verhuist naar Berlijn). Daar zou eerst ook een verzamelaar uitkomen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_94786968
Nou ben benieuwd, de setting na de pauze, dat leest goed...
  zaterdag 2 april 2011 @ 00:14:25 #124
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94928194
Kan er iemand mij toevallig vertellen of er bij de CD van Alamo Race Track een boekje met teksten bijzit? Vind het album zo mooi en wil echt wel de teksten lezen.. :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94936547
Nee, geen boekje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 2 april 2011 @ 11:36:04 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_94936640
Ik heb er weer een Exceslior bij :@ Blues Brother Castro, heerlijk album.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 12:05:03 #128
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_94973188
quote:
Ja, als iemand een leuk idee heeft is Ferry Rosenboom nooit te beroerd om ze een handje te helpen. Ze hadden toen ook zo'n Nederglamcollectie. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 22:37:54 #129
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95096328


En een ledenpas, die hopelijk iets oplevert op Record Store Day.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:39:43 #130
13973 ranja
image means nothing
pi_95096455
Is dat de cd van Blues Brother Castro?
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 23:00:08 #131
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95097868
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:39 schreef ranja het volgende:
Is dat de cd van Blues Brother Castro?
Nee, een ansichtkaart van de cd van Blues Brother Castro... :')

En dus een of ander plastic beursje en een ledenpas, met de belofte dat je daar op Record Store Day iets mee kunt. Valt tot nu toe dus een beetje tegen...

Ik was hier ook al een beetje bang voor. Het gaat bij zo'n abonnement natuurlijk eigenlijk niet om de 6 cd's die je krijgt, maar om de 6 andere gadgets, die maken uiteindelijk of het die 10 euro per maand waard is.

De cd van BBC is trouwens ondertussen uit, evenals de nieuwe cd van Bastian, die aardig in de richting van Prince gaat. Ik miste alleen een beetje eigen geluid. De nieuwe Paulusma vond ik wel lekker klinken, maar nog niet gekocht. Jammer dat hij niet meer bij Excelsior zit, misschien toch nog te veel oud zeer.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 6 april 2011 @ 08:27:06 #132
13973 ranja
image means nothing
pi_95107717
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2011 12:05 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, als iemand een leuk idee heeft is Ferry Rosenboom nooit te beroerd om ze een handje te helpen. Ze hadden toen ook zo'n Nederglamcollectie. :P
ik heb 'm ooit voorgesteld om een karaoke vcd van bands uit de XLCR stal te maken, heeft ie toch nooit meer op gereageerd :D
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 09:49:49 #134
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_95109015
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb 'm ooit voorgesteld om een karaoke vcd van bands uit de XLCR stal te maken, heeft ie toch nooit meer op gereageerd :D
Dat zou toch wel gaaf zijn, instrumentale versies van bands als Johan, Caesar en Daryll-Ann. O+

Maar of de bands dat ook aandurven, het is toch voornamelijk een echt popliedje, daar hoort natuurlijk eigenlijk ook wel zang bij.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_95110614
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:49 schreef belsen het volgende:

[..]

Dat zou toch wel gaaf zijn, instrumentale versies van bands als Johan, Caesar en Daryll-Ann. O+

Maar of de bands dat ook aandurven, het is toch voornamelijk een echt popliedje, daar hoort natuurlijk eigenlijk ook wel zang bij.
dat werkt anders. Op het ene kanaal staat alleen de muziek, en piepjes die de woorden begeleiden -voor het tempo-, op het andere kanaal staat muziek en zang. Door het ene kanaal weg te draaien krijg je de zuivere karaoke variant, beide kanalen zijn mix, andere kanaal is muziek (maar dan wel mono).

In Azie hebben ze dan monster juke boxen die dat enkele kanaal dubbelen, misschien is daar ook iets te maken in de zin van een verloopplug die je op je stereo kan zetten, of iets tussen dvd speler en versterker in, zeg maar voor thuisgebruik :)



Maar als je het op een DVD zou zetten is er meer dan genoeg ruimte voor verschillende volledige stereo versies.

Ik zie alleen voordelen voor XLCR. Het zou namelijk behalve gaaf voor de fans ook een prachtige mogelijkheid zijn om andere bands te preserenteren aan luisteraars.
Wat dacht je van een interactieve dvd waarbij je zelf de nummers kunt mixen. Etc etc.

Ik vind het wel iets voor de presentje voor de fanclub only. Misschien dat ik nog een keer een mailtje eraan waag, ik zou me gratiz ter beschikking stellen om het 'project' te trekken, gewoon omdat het leuk is, ik toch niks te doen heb, en ik eigenlijk XLCR plaatjes in Azie wil gaan uitgeven :D
pi_95134307
Nou, ik vind die beurs wel handig.... Maar inderdaad, dat is niet echt een droomcadeau of gadget. Benieuwd wat er nog meer gaat komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator dinsdag 3 mei 2011 @ 20:34:35 #137
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96311740
Mmm. I Am Oak. Ik had toch wel gerekend op een Excelsior release, eigenlijk, zoals de nieuwe Tim Knol, die over een weekje moet uitkomen. Nou we zullen eens kijken of het was is...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_96311769
Had hem ook binnen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96311790
Blue Brother Castro staat nu in zn geheel op Spotify ^O^
pi_96353818
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:34 schreef belsen het volgende:
Mmm. I Am Oak. Ik had toch wel gerekend op een Excelsior release, eigenlijk, zoals de nieuwe Tim Knol, die over een weekje moet uitkomen. Nou we zullen eens kijken of het was is...
Was inderdaad best een verrassing toen ik die uit de envelop haalde. Geen slechte schijf trouwens, qua sound zou het zeker bij Excelsior kunnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 19:47:58 #141
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96355883
Ik ben er nog niet kapot van, maar goed, ik ben dan ook best kritisch. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:59:11 #142
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96356582
Johan zat daar toch?
"Ik quote graag mezelf."
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 20:09:57 #143
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96357215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:59 schreef San_Andreas het volgende:
Johan zat daar toch?
Zekers. ^O^

Johan #2: Coming in from the cold O+
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:08:25 #144
17328 methodmich
Nummer 10
pi_96444695
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:47 schreef belsen het volgende:
Ik ben er nog niet kapot van, maar goed, ik ben dan ook best kritisch. :P
Nou ja, niet wereldschokkend, maar wel aardig toch. Zit wel een sfeertje in.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_96467669
I am Oak is wel een leuke band, maar niet meer dan dat :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_97663981
Woei, Meindert Talma als cadeautje. Dat is altijd übertof!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 18:51:32 #147
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97665906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:50 schreef methodmich het volgende:
Woei, Meindert Talma als cadeautje. Dat is altijd übertof!
Inderdaad een zeer welkome verrassing. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_97666070
Hopelijk morgen dan in de bus :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98807536
Stond ik gister bij een concertje van de Weakerthans aan de Reperbahn te Hamburg, wie staan er in het voorprogram? Alamo Race Track. Als we het dan toch over welkome verrassingen hebben ;)
pi_99074523
Kreeg vandaag weer een mooi pakketje binnen met een CD van Beans & Fatback, staat nu op en past goed bij het weer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 00:40:51 #151
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_99095589
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:
Kreeg vandaag weer een mooi pakketje binnen met een CD van Beans & Fatback, staat nu op en past goed bij het weer.
Nog niets binnengekregen... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_99112237
Ja en je kunt als je wilt nog gratis naar een concert van ze ook!

En vergeet die Brik-sleutelhanger niet en zo. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 18:37:19 #153
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_99120295
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:40 schreef belsen het volgende:

[..]

Nog niets binnengekregen... :{
Nu wel.

Helaas vond ik Beans & Fatback op Bevrijdingspop in Haarlem om te huilen, maar hopelijk valt de cd mee.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 13:57:25 #154
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101408955
Nieuwe cadeautje is binnen (na High The Moon van vorige maand)...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_101417295
Ja, precies. Gem. Viel me niet tegen, al ben ik niet zo'n fan van die band.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_101417577
Best leuk inderdaad, hij staat nu op.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 18:50:28 #157
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101419272
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:57 schreef methodmich het volgende:
Ja, precies. Gem. Viel me niet tegen, al ben ik niet zo'n fan van die band.
Dat is toch gewoon de band van Tim Knol met Maurits van Westerik als zanger? O-)

Heeft in elk geval weinig meer met Gem te maken. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_101437331
Het viel mij ook niet tegen, dat Daryll-Gem.
pi_101498692
Wat zijn we weer eensgezind. Dat High The Moon vond ik overigens niet zo, maar vooruit. Tot nu toe weinig klagen over de CD's die je als lid krijgt!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_101498796
Mij bevalt het ook prima dat ik hier 'lid' van ben geworden. Leuke manier ook om voor mij onbekende bandjes te leren kennen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101499057
Caesar & Spinvis O+
Yeah, just cause you're hung like a moose doesn't mean you gotta do porn.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 19:44:49 #162
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_101499670
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:20 schreef du_ke het volgende:
Mij bevalt het ook prima dat ik hier 'lid' van ben geworden. Leuke manier ook om voor mij onbekende bandjes te leren kennen.
Dat zeker, hoewel ik de cd's die ik tot nu toe gekregen heb, op ART na, waarschijnlijk niet gekocht had. Ik vind het wel leuk om zo verrast te worden. High The Moon vond ik overigens wel aardig, ook niet veel meer, maar wel leuk.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 2 november 2011 @ 09:36:44 #163
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_103865251
Ben fan en verzamelaar van Excelsior.
Vind eigelijk alles wat op dit label uitkomt zeer de moeite waard.
Mis alleen de volgende drie uitgaves:
Excel96003 Daryll-Ann Tremble Forte
Excel96011 Johan Swing, Promo
Excel96109 GEM The Subterranean Parade
Rest heb ik vanaf het begin (dus ook de vijf Electrolux singles)

Wie oh wie heeft bovenstaande uitgaves en wil ze aan mij verkopen????
reacties: j.reatsch@upcmail.nl
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 17:29:00 #164
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103881944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:36 schreef rats1 het volgende:
Ben fan en verzamelaar van Excelsior.
Vind eigelijk alles wat op dit label uitkomt zeer de moeite waard.
Mis alleen de volgende drie uitgaves:
Excel96003 Daryll-Ann Tremble Forte
Excel96011 Johan Swing, Promo
Excel96109 GEM The Subterranean Parade
Rest heb ik vanaf het begin (dus ook de vijf Electrolux singles)

Wie oh wie heeft bovenstaande uitgaves en wil ze aan mij verkopen????
reacties: j.reatsch@upcmail.nl
The Subterraniean Parade, is dat de vynilsingle of de cd-single. Er staat me iets van bij dat ik die ergens heb, maar mogelijk heb ik dat mis. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 17:29:13 #165
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103881955
Vandaag lag overigens Spinvis op de mat.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:07:55 #166
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_103946929
Hoi Belden,

De cd single van Gem!
als je die voor mij hebt...........
groeten,
hans

Ja Spinvis hier ook ontvangen! wat is ie goed!!!
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 08:29:33 #167
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_103947159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:07 schreef rats1 het volgende:
Hoi Belden,

De cd single van Gem!
als je die voor mij hebt...........
groeten,
hans

Ja Spinvis hier ook ontvangen! wat is ie goed!!!
Nee, ik heb Go, schijnbaar. Deze voorkant komt me niet bekend voor:

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 7 november 2011 @ 07:58:17 #168
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_104064453
nee die voorkant ken ik ook niet....
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:10:46 #169
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_104510029
Gezocht....PROMO'S EXCELCIOR...
mail: j.reatsch@upcmail.nl
  maandag 9 januari 2012 @ 08:07:56 #170
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_106592064
Mis nu alleen Excel96011 Johan Swing Promo nog....WIE OH WIE heeft die voor mij???
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 08:15:05 #171
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106671463
Hé, de nieuwe Moss. Die gaat op in de auto. :)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106692816
Zit hem nu ook te luisteren, klinkt niet verkeerd. Al moet ik hem vaker horen voor ik echt kan oordelen. Eerste luisterbeurt is echter positief.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 19:30:02 #173
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_106693765
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:11 schreef methodmich het volgende:
Zit hem nu ook te luisteren, klinkt niet verkeerd. Al moet ik hem vaker horen voor ik echt kan oordelen. Eerste luisterbeurt is echter positief.
Aan het einde werd ik het wel wat zat, moet ik zeggen. Maar met name de eerste paar nummers zijn erg sterk. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_106718884
Dat vond ik van het vorige album ook al eigenlijk.
  Moderator dinsdag 7 februari 2012 @ 18:11:02 #175
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107720999
*O* Ik juich om het nieuwe cadeautje! *O*

En het bijbehorende nieuws.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_107760927
Ja, een leuk cadeau!

Alleen die boxen van D-A en Serenes, tja, ik heb die platen volgens mij allemaal al. Maar even afwachten wat voor extra's er bij zullen zitten dan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 19:18:02 #177
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107761101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:13 schreef methodmich het volgende:
Ja, een leuk cadeau!

Alleen die boxen van D-A en Serenes, tja, ik heb die platen volgens mij allemaal al. Maar even afwachten wat voor extra's er bij zullen zitten dan.
Een tijd terug sprak ik met Anne Soldaat (die momenteel in LA zijn derde soloalbum aan 't opnemen is) en die was erg enthousiast. Het schijnt écht wat te gaan worden.

Serenes heb ik een officiëel album van, verder niks (Simmer heb ik geloof ik ook niet).

Wat Serenes in elk geval inhoudt, is dat Excelsior schijnbaar aan het onderhandelen is gegaan met andere platenmaatschappijen (Serenes was pre-Excelsior), wat mogelijk betekent dat er ook DA materiaal van Hut en daarvoor uitgebracht gaat worden op de boxen. ^O^
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_107761201
Dat laatste zou dan wel weer leuk zijn ja, al heb ik die platen ook. Maar het is zonder meer goed nieuws hoor, met je eens!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 9 februari 2012 @ 08:04:59 #179
52513 whosvegas
The Trickster
pi_107780154
Net het laatste album van Moss ondekt, wat een fantastische plaat ^O^
Are you nuts??
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:21:49 #180
84048 NvM
Nevermind
pi_107833042
Daryll-Ann box? Eindelijk? Het lijkt alsof jullie meer weten dan ik!
pi_107835708
Dat heb je als je bij de supportersclub zit NvM. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 12 februari 2012 @ 13:40:27 #182
84048 NvM
Nevermind
pi_107889563
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:49 schreef methodmich het volgende:
Dat heb je als je bij de supportersclub zit NvM. ;)
Potverdorie. Voor de dag ermee!
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 14:00:28 #183
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_107890417
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 13:40 schreef NvM het volgende:

[..]

Potverdorie. Voor de dag ermee!
In maart komen heruitgaven (los en in boxvorm) van Daryll-Ann en The Serenes met allerlei bonusmateriaal.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:56:02 #184
13973 ranja
image means nothing
pi_108889151
Je zult maar alles van Excelsior kopen omdat je Johan en Daryl Ann zo geweldig vind :')


en oja, ze komen uit België...
pi_108914139
Cadeautje deze maand was overigens de bijzonder verpakte nieuwe plaat van LPG.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 20:12:03 #186
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_108916646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:12 schreef methodmich het volgende:
Cadeautje deze maand was overigens de bijzonder verpakte nieuwe plaat van LPG.
Ja, ik dacht eerst dat het gewoon en vinylsingletje was. :')
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_108934515
Haha was ik ook even bang voor aangezien ik geen platenspeler heb :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 17:23:13 #188
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109902346
Iemand heeft gewoon de cd uit mijn envelop gejat!!! :(
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_109904251
't is wel weer eens heel iets anders dit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 20:19:26 #190
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109910276
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:19 schreef du_ke het volgende:
't is wel weer eens heel iets anders dit.
Ja, vreemd genoeg heb ik deze plaat al geluisterd maandag in Plato, omdat we ons afvroegen of het nu echt een klassieke plaat was, maar ja dus. Niet echt mijn ding (zeg maar helemaal niet), maar als het het cadeautje van de maand is, wil ik hem wel graag hebben.

Dat ding zag er inderdaad wel heel bijzonder uit. Volgens mij een zelfde soort projectje als Blue Flamingo.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_109919869
Ik ben ook niet zo van de klassieke muziek maar voor zo nu en dan een keer best aardig :). Heb wel CD's van ze gehad die ik minder snel nog een keer zal draaien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109952458
Moet hem nog luisteren, ben benieuwd. Denk niet dat het mijn smaak is, maar ik laat me graag verrassen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 20:15:16 #193
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109953700
Ik heb me maar gemeld bij Excelsior ze sturen hem nog een keer na.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 5 april 2012 @ 20:23:11 #194
13973 ranja
image means nothing
pi_109954150
Daily Bread's nieuwe EP is ook weer op Excelsior uit. Niet helemaal zo goed als hun eerste album echter, vind ik.
  donderdag 5 april 2012 @ 21:46:56 #195
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_109959211
Nieuwe EP van Daily Bread is echt geweldig!!!! Hoe vaker je hem hoort hoe beter ie wordt!!!
  donderdag 5 april 2012 @ 21:47:32 #196
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_109959243
zoek ook nog steeds de excel96011.....johan swing promo.....
  donderdag 5 april 2012 @ 22:59:18 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_109963273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:46 schreef rats1 het volgende:
Nieuwe EP van Daily Bread is echt geweldig!!!! Hoe vaker je hem hoort hoe beter ie wordt!!!
Misschien vaker luisteren, maar ik vond het eerste album echt geweldig. Dit is toch net anders.
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:18:43 #198
134538 chansadres
Black & White
pi_109973422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:47 schreef rats1 het volgende:
zoek ook nog steeds de excel96011.....johan swing promo.....
Edit: Had gezocht niet gezien :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 10:29:51 #199
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109973714
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef ranja het volgende:

[..]

Misschien vaker luisteren, maar ik vond het eerste album echt geweldig. Dit is toch net anders.
Ik vond het eerste album niet zo, dus misschien de EP wel. Ik stond deze week wel met het album in mijn handen, want volgens mij was ie nu echt een paar centen bij Plato... :{
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:49:02 #200
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_110710125
Is er ook nog iemand die Excelsior promo's wil verkopen?
  Moderator dinsdag 24 april 2012 @ 10:04:09 #201
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110710508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:49 schreef rats1 het volgende:
Is er ook nog iemand die Excelsior promo's wil verkopen?
Ik heb geloof ik een promo van LPG, de gewone cd maar dan in een Excelsiorkartonnetje, tenminste als je dat bedoeld. Maar die hou ik stiekem ook gewoon zelf. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:38:30 #202
84048 NvM
Nevermind
pi_111118823
Is er al meer bekend over de Daryll-Ann box? Een release datum? Ook op vinyl?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 19:17:48 #203
17328 methodmich
Nummer 10
pi_111140055
Eerst het cadeautje van deze maand maar eens afwachten, dat had wat vertraging las ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_111322088
Daryll-Ann box is concreet in aantocht. Volgens Ferry gaat het september worden. Hij was te gast op KXradio bij DJ St.Paul. Podcast -->
http://www.kxradio.nl/hom(...)odcast=finefinemusic

[ Bericht 0% gewijzigd door WeezerButler op 09-05-2012 22:50:00 ]
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:34:40 #205
84048 NvM
Nevermind
pi_111337095
En de Daryll-Ann box komt ook op vinyl! Yes!
pi_111346227
Mooi mooi. Maar vraag me wel af waar het cadeautje blijft!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 22:32:55 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111357083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:22 schreef methodmich het volgende:
Mooi mooi. Maar vraag me wel af waar het cadeautje blijft!
Ja, dat was wat verlaat, stond in een mail.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_111383729
Klopt, maar de maand is al bijna halverwege man.... ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_111701179
Vandaag de zending van maart binnen. Een dubbele van Triggerfinger, leuk maar niet 100% mijn smaak :)
pi_111710329
Maar wel met I Follow Rivers op de bonusschijf en dat is sowieso gaaf!

Overigens nog een mooie release op het label: The Willows Weep van Wieb Zigtema. Een aanrader!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_111710520
Dat klinkt wel heel aardig inderdaad.
  Moderator zaterdag 19 mei 2012 @ 12:17:54 #212
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111737003
Ik had na dat lange wachten tot minstens de nieuwe van Anne Soldaat gewild... :{

Hier nog niets binnen overigens.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:14:37 #213
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_111928413
Bonus cd van Triggerfinger vind ik echt geweldig!
Volgende week zaterdag in Groningen...de nacht van Kunst en wetenschap...met veel Excelsior bands!!!
Moss
Daily Bread
LpG
Spinvis
Meindert Talma
Akward I
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 19:41:06 #214
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_111940362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:14 schreef rats1 het volgende:
Bonus cd van Triggerfinger vind ik echt geweldig!
Ik had al het vermoeden, maar ik ben geen fan van Triggerfinger. Ik heb ze een paar keer live gezien, dat was wel aardig, maar op plaat doet het me eigenlijk helemaal niks en vind ik het zelfs een beetje vervelend...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 14:33:17 #215
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_112613621
En het nieuwe cadeautje is...



Eigenlijk veel blijer mee, dan met Triggerfinger. Zo zie je maar weer, ieder zijn ding.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 14:33:58 #216
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_112613651
Op de FP trouwens rencensies van The Kik en Triggerfinger.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_112615909
Meindert Talma, die lijkt me leuk :).
pi_112619955
Nummer 2 en dit is duidelijk meer mijn ding dan triggerfinger :P
pi_112620763
Meindert Talma is altijd leuk. En dan nog een leuke combi met voetbal, dus wat wil een mens nog meer?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_112621325
Oekie, Oekie, Oekie!
  Moderator zondag 17 juni 2012 @ 13:42:01 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113001428
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:33 schreef belsen het volgende:
En het nieuwe cadeautje is...

[ afbeelding ]

Eigenlijk veel blijer mee, dan met Triggerfinger. Zo zie je maar weer, ieder zijn ding.
*O* Nu ook te winnen in onze eigen EK pool!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juni 2012 @ 10:43:14 #222
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_113500973
wie oh wie heeft nog promo's in de aanbieding?
mail naar bountyleague@upcmail.nl
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 10:44:43 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113501022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:43 schreef rats1 het volgende:
wie oh wie heeft nog promo's in de aanbieding?
mail naar bountyleague@upcmail.nl
Je kunt ook geen gezocht topic openen in V&A misschien kijken daar net andere mensen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113501343
Zag bij de 3fm luisterpaal dat Excelsior ook een album heeft uitgebracht met nederlandstalige liedjes over de tour cq wielrennen. Ook wel grappig :). Ben trouwens benieuwd wat het cadeautje van juli wordt :).
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 11:11:23 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113501904
Ik heb van het weekend dat half way station gezien, ik wist niet dat die bij excelsior zaten toffe life band is dat O+ (ik denk niet dat de cd me direct zal bekoren trouwens)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:34:19 #226
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_113502726
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb van het weekend dat half way station gezien, ik wist niet dat die bij excelsior zaten toffe life band is dat O+ (ik denk niet dat de cd me direct zal bekoren trouwens)
oh dat wist ik ook niet.

wat ik nu gehoord heb op youtube blijft erg goed overeind staan trouwens:

nee, jij dan!
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 11:36:43 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113502825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]

oh dat wist ik ook niet.

wat ik nu gehoord heb op youtube blijft erg goed overeind staan trouwens:

oeh dat klinkt inderdaad wel prettig :) had ze iets plastischer verwacht op plaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juni 2012 @ 17:39:02 #228
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_113519555
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oeh dat klinkt inderdaad wel prettig :) had ze iets plastischer verwacht op plaat.
Die heb ik met Record Store Day in de Platenboef gezien in Rotterdam. Inderdaad erg leuk. Komen lekker spontaan over en goede interactie met het publiek. Plaat eigenlijk nog niet geluisterd, zal ik eens doen.

Die wielrenplaat staat ook op de luisterpaal. Mijn vader is helemaal bezeten van wielrennen, dat zit ook ergens in mijn bloed geloof ik. Heb hem nu een paar keer beluisterd, mooie verzameling nummers, voor iedereen wat wils, van Guus Meeuwis tot De Kift.
pi_113521087
Dat maakt het leuk, die afwisseling.
pi_114459494
Het cadeautje heeft vertraging deze maand, maar duurt wel erg lang nu. Heeft iemand anders die lid is van de supportersclub wel al iets ontvangen in juli??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_114495983
Ploft ie een dag later op de mat...

CD getiteld Anno 2012 met voorproefjes van nieuwe albums, nummers die de plaat net niet haalden of bijzondere liedjes van 23 verschillende artiesten, onder wie Happy Camper, Moss, Hospital Bombers, The Kik, Anne Soldaat, Meindert Talma, Triggerfinger, Solo, Wieb Zigtema, Goslink, Scram C Baby, Alex Roeka en Spinvis.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 18:04:56 #232
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_114504045
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:19 schreef methodmich het volgende:
Ploft ie een dag later op de mat...

CD getiteld Anno 2012 met voorproefjes van nieuwe albums, nummers die de plaat net niet haalden of bijzondere liedjes van 23 verschillende artiesten, onder wie Happy Camper, Moss, Hospital Bombers, The Kik, Anne Soldaat, Meindert Talma, Triggerfinger, Solo, Wieb Zigtema, Goslink, Scram C Baby, Alex Roeka en Spinvis.
Ja, ik had toch stiekem iets anders verwacht... :@
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 13:19:23 #233
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_115594277
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_115608466
De nieuwe Anne Soldaat was jouw wenscadeau? :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_115608762
Nu bij nummer twee en best leuk :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:38:05 #236
84048 NvM
Nevermind
pi_115609162
Oeh, ik ben nieuwsgierig! Was ik nu maar supporter. Kan het eindelijk (in tegenstelling tot zijn vorige twee soloplaten) zijn tijd in Daryll-Ann evenaren? In dat opzicht doet Jelle Paulusma het solo een stuk beter.
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 23:06:17 #237
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_115622885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:20 schreef methodmich het volgende:
De nieuwe Anne Soldaat was jouw wenscadeau? :)
:Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_115646506
Dat komt dan mooi uit. :)

Ik ben sowieso wel te spreken over het feit dat we dit jaar bijna elke maand een CD hebben gekregen. Vorig jaar zaten er soms nog andere artikelen tussen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_115650106
Ik weet niet of het hier al ergens besproken is, dan mijn excuses voor deze vraag, maar klopt het dat er een box komt van Daryll-Ann? Ik ben al tijden van plan hun werk te kopen, maar behalve Happy Traum is alles onvindbaar of overpriced. Ik hoorde het iemand zeggen vorige week, dus ik was wel benieuwd.
  Moderator donderdag 16 augustus 2012 @ 18:46:15 #240
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_115651169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik weet niet of het hier al ergens besproken is, dan mijn excuses voor deze vraag, maar klopt het dat er een box komt van Daryll-Ann? Ik ben al tijden van plan hun werk te kopen, maar behalve Happy Traum is alles onvindbaar of overpriced. Ik hoorde het iemand zeggen vorige week, dus ik was wel benieuwd.
Die zit al een tijdje in de pijpleiding, ja, even als een box van Serenes/Slide/Simmer. :Y

Zie ook: Daryll-Ann (en de avondturen van Anne en Jelle)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_115651252
quote:
7s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:46 schreef belsen het volgende:

[..]

Die zit al een tijdje in de pijpleiding, ja, even als een box van Serenes/Slide/Simmer. :Y

Zie ook: Daryll-Ann (en de avondturen van Anne en Jelle)
Ah, thanks! :)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:19:13 #242
84048 NvM
Nevermind
pi_115681244
Bij deze nomineer ik 'Ding ding sun' van Anne Soldaat tot het meest irritante nummer van dit jaar. Bah.
pi_115687097
Ja, die bevalt minder. Maybe, Mai Thai en Hey Pacifier vind ik dan wel weer prima!

De Daryll-Ann box, ben benieuwd wat daar nu echt allemaal in zal zitten. Moet wel interessante extra's bevatten wil ik die kopen. Zeg ik nu, misschien koop ik hem gewoon sowieso. Maar ja, heb alle platen al...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:49:53 #244
84048 NvM
Nevermind
pi_115690020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:11 schreef methodmich het volgende:
Ja, die bevalt minder. Maybe, Mai Thai en Hey Pacifier vind ik dan wel weer prima!

De Daryll-Ann box, ben benieuwd wat daar nu echt allemaal in zal zitten. Moet wel interessante extra's bevatten wil ik die kopen. Zeg ik nu, misschien koop ik hem gewoon sowieso. Maar ja, heb alle platen al...
Ik vind het tof dat de Daryll-Ann box ook op vinyl uitkomt, reden voor mij om dus aan te schaffen.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:45:49 #245
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_115696042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:19 schreef NvM het volgende:
Bij deze nomineer ik 'Ding ding sun' van Anne Soldaat tot het meest irritante nummer van dit jaar. Bah.
Dat heeft een hoog George Harrision in de jaren 70 gehalte. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_118134254
Nieuwste cadeautje is de CD van Royal Parks. Moet hem nog beluisteren. Voorgaande presentje, Tommigun, vond ik aardig. Maar goed, blijven leuke cadeaus dit jaar, maandelijks een CD vind ik meer dan prima!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118134619
Ben hem nu aan het luisteren, net het eerste nummer gehad en dat is best aardig.
pi_118136342
De nieuwe Tommigun? Is t wat?

Vind deze prachtig nl: http://open.spotify.com/track/5U0lDWboulp4Vdf45lChRU

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 18:36:06 ]
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 20:07:12 #249
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118140775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:34 schreef TUFKAL het volgende:
De nieuwe Tommigun? Is t wat?

Vind deze prachtig nl: http://open.spotify.com/track/5U0lDWboulp4Vdf45lChRU

Het deed me niks, maar de vorige plaat ook niet.

Vandaag Royal Parks in de bus, oftewel Diederik Nomden van voorheen Redevider (daarna Daryll-Ann en Johan). Bij vlagen wel lekker, maar ook soms een jas die gewoon niet lekker zit, maar in elk geval leuker dan Tommigun.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_118145713
Nieuwe CD van Daily Bread is lekker! Waren vorige week ook bij DWDD.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:05:46 #251
84048 NvM
Nevermind
pi_118170192
Ben ik de enige die met smart wacht op de Daryll-Ann box? Op vinyl...
pi_118178172
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de box, aangezien ik alle platen van Daryll-Ann al heb. Op CD. Maar wil dan wel weten wat de extra's zijn. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 13:26:59 #253
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118238343
Wat vinden we trouwens van de nieuwe plaat van Alex Roeka met (voorheen) Johan? Ik vind het wel een spannende samenwerking.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_118243182
Nog niet gehoord, alleen een nummer op de verzamelaar die we enkele maanden geleden als cadeautje van de maand ontvingen.

Normaal ben ik niet zo'n Roeka-liefhebber, maar misschien is dit wel interessant. Kan je er meer over vertellen b??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118243219
Ik vind dat Excelsior enorm aan kwaliteit heeft ingeboekt de afgelopen jaren. Toen ik ze leerden kennen was het een van de beste Nederlandse labels, maar inmiddels zijn ze zo veel goede artiesten kwijt dat er weinig interessants nog bij zit.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:00:10 #256
84048 NvM
Nevermind
pi_118655779
Hoe is het nieuwe cadeautje 'Royal parks'?
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 18:37:19 #257
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118676773
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:50 schreef methodmich het volgende:
Nog niet gehoord, alleen een nummer op de verzamelaar die we enkele maanden geleden als cadeautje van de maand ontvingen.

Normaal ben ik niet zo'n Roeka-liefhebber, maar misschien is dit wel interessant. Kan je er meer over vertellen b??
Het heeft gewoon die typische sound, die Johan ook kenmerkte de laatste jaren. Lekker en op en top pop. Dat (voor)oordeel had ik ook altijd over Roeka en ook de plaat die was uitgekomen op Excelsior had ik afgetest, maar dit is toch wel erg lekker.

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 18:39:26 #258
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118676858
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:00 schreef NvM het volgende:
Hoe is het nieuwe cadeautje 'Royal parks'?
Laag interessant eigenlijk. Niet slecht, soms even goed, maar ook soms de plank misslaand. Bij vlagen hoor je Jacob de Greeuw, die de plaats heeft begeleid, er doorheen, maar soms duikt ie qua songstructuur voor mijn doen te veel in het brave.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 18:41:02 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118676917
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 15:51 schreef Tchock het volgende:
Ik vind dat Excelsior enorm aan kwaliteit heeft ingeboekt de afgelopen jaren. Toen ik ze leerden kennen was het een van de beste Nederlandse labels, maar inmiddels zijn ze zo veel goede artiesten kwijt dat er weinig interessants nog bij zit.
Tja, bandjes komen en bandjes gaan, daar doe je niets aan. Verder zijn ze niet zo heel veel kwijtgeraakt. Volgens mij in de geschiedenis enkel Face Tomorrow, Benjamin B en De Staat.

Daarnaast geven ze nu meer uit dan ooit, waardoor de kwaliteitszeef wel wat grover geworden.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_118678247
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Tja, bandjes komen en bandjes gaan, daar doe je niets aan. Verder zijn ze niet zo heel veel kwijtgeraakt. Volgens mij in de geschiedenis enkel Face Tomorrow, Benjamin B en De Staat.

Daarnaast geven ze nu meer uit dan ooit, waardoor de kwaliteitszeef wel wat grover geworden.
Johan is gestopt, toch wat mij betreft de beste Excelsior-artiest ooit, Daryll-Ann gestopt, Do-The-Undo (die laatste natuurlijk met Soldaat, die nog steeds goede muziek maakt), The Madd gestopt. Verder kom ik uit m'n hoofd niet, maar ik mis vast iets :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:31:37 #261
13973 ranja
image means nothing
pi_118679073
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef Tchock het volgende:
Johan is gestopt, toch wat mij betreft de beste Excelsior-artiest ooit, Daryll-Ann gestopt, Do-The-Undo (die laatste natuurlijk met Soldaat, die nog steeds goede muziek maakt), The Madd gestopt. Verder kom ik uit m'n hoofd niet, maar ik mis vast iets :P
The Madd is gewoon verder gegaan als The Kik. Nou ja, niet helemaal, maar wel bijna.

Verder is The Heights gestopt, toch wel een van m'n favoriete bands van het label (maar goed, die hebben ook maar 2 albums gemaakt)
  woensdag 7 november 2012 @ 11:02:10 #262
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_118928270
En wat te denken van Caesar....die mis ik echt!!!!
  woensdag 7 november 2012 @ 11:03:13 #263
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_118928297
wie verzamelt er promo singles en promo cd's? Ik heb er een aantal dubbel en wil graag ruilen!
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 16:26:20 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118983162
Excelsior start een nieuw label: Re, om oude release goed uit te kunnen geven, met als eerste release Hallo Venray en later de DA-box.

quote:
Excelsior lanceert een nieuw sublabel: Re. Het label zal zich volledig richten op heruitgaven van Nederlandse klassiekers. Eerste release wordt een heruitgave van Hallo Venray's The more I laugh, the hornier Due gets, die onder meer voor het eerst op vinyl zal uitkomen. De band was al van plan die plaat integraal live te gaan spelen. "We moeten het zelf goed en belangwekkend vinden", zegt Ferry Roseboom van Exclesior. "Je hebt zelf ook wel eens dat je misgrijpt in de kast en denkt: wat zonde dat dat niet meer te krijgen is."

Een reissue-label komt niet helemaal uit de lucht vallen. Excelsior heeft zich altijd al wel een beetje als hoeder van het verleden opgeworpen, onder meer met releases van Blue Flamingo, een verzamelaar met Nederlandse glamrock en een compilatie met klassieke tv-tunes. "Eigenlijk zijn we het aan onze stand verplicht om dat op een meer structurele manier te doen", zegt Roseboom, die voor het label samen gaat werken met layout-man Robert Muda en Jeroen van Erp van Fabrique. "Jeroen heeft ook bij heel wat optredens gestaan, daar maken we graag gebruik van. Sommige uitgaven zullen eigen ontwerpen krijgen, maar aan de beroemde navels van Hallo Venray gaan we natuurlijk niets veranderen."

Re beperkt zich zeker niet tot uitgaven uit de Excelsior-stal. Hallo Venray bracht later in zijn carrière wel werk uit bij Roseboom, maar met dit betreffende album had hij niets te maken. Dat geldt ook voor albums van The Serenes en The Tapes die op de rol staan. Meest ambitieuze project is een boxset van Daryll-Ann, die al jaren in de pijplijn zit. "Verdomme man, we willen dat al jaren, maar nu is Re er, dus nu gaan we het doen. Je moet altijd zoeken naar een goed moment. Je moet er bovendien tijd, een beetje geld en de rechten voor hebben. Die box, daar moet alles op komen, het Kelt-singletje, dat wat ooit gelicenceerd is aan PIAS, The Virgin Years, alles."
Bron: 3voor12
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_118984644
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:02 schreef rats1 het volgende:
En wat te denken van Caesar....die mis ik echt!!!!
Caesar, mijn favoriete Excelsior bandje. Die mis ik ook. Nimmer perfect, maar zo understated goed. Toegankelijk. Of nou ja, Caesar zelf was op een gegeven moment wel op natuurlijk, maar misschien een Caesar-achtige zou wel leuk zijn.

Aan de andere kant: Misschien is het ook gewoon mijn eerste liefde (niet helemaal, maar toch), en dan vergeef je alles.
pi_118985017
Ik mis Coparck ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118985823
Die zaten niet op Excelsior. Of was dat de grap??

Desondanks wel een band waarvan het stoppen inderdaad uiterst betreurenswaardig is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118985864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:44 schreef methodmich het volgende:
Die zaten niet op Excelsior. Of was dat de grap??

Desondanks wel een band waarvan het stoppen inderdaad uiterst betreurenswaardig is.
Oh, ik dacht dat ze op Excelsior zaten, excuus :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119042271
Wanneer gaat zZz weer eens wat uitbrengen? ;(
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:07:38 #270
84048 NvM
Nevermind
pi_119042500
Ik moet zeggen dat ik het debuutalbum van Royal parks best te pruimen vind. Niet spannend, beetje gezapig, behoorlijke scheut Johan (logisch), maar luistert lekker weg.

PS Jammer dat de Daryll-Ann box wéér is uitgesteld.
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:45:02 #271
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_119169262
In A Cabin Post:

BRASIL - NETHERLANDS EXCHANGE
In November and December of 2012 IACW will record a double session with Dutch and Brazilian musicians as a musical exchange project. Musicians involved are Duani Martins (BRA), Marcia Castro (BRA), Bjorn Ottenheim (zZz), Jasper Verhulst (Moss) and Michiel Klein (Eklin/Adept).

Ook doet zZz dingen met Saelors onder de naam Light Light.
Heb Light Light gezien en dat was geweldig!!!

groeten,
Hans
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 18:01:19 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119171918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:02 schreef rats1 het volgende:
En wat te denken van Caesar....die mis ik echt!!!!
niet dat ik ze mis maar ze waren wel erg leuk ja :D


*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 18:19:17 #273
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_119172422
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:07 schreef NvM het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het debuutalbum van Royal parks best te pruimen vind. Niet spannend, beetje gezapig, behoorlijke scheut Johan (logisch), maar luistert lekker weg.

Stimmt, helemaal mee eens.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 12:58:28 #274
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_119309385
Ik dacht dat ze iedere maand een nieuwe release zouden verspreiden.

Ik hed het cadeautje al een paar jaar in huis... -O-

Prachtige uitgave verder, maar toch een beetje jammer.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_119319459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Johan is gestopt, toch wat mij betreft de beste Excelsior-artiest ooit, Daryll-Ann gestopt, Do-The-Undo (die laatste natuurlijk met Soldaat, die nog steeds goede muziek maakt), The Madd gestopt. Verder kom ik uit m'n hoofd niet, maar ik mis vast iets :P
The Madd _O_ . Nog altijd blij dat ik hun live een keer mocht zien :D.
  zondag 18 november 2012 @ 11:38:42 #276
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_119337571
He Belsen Maar voor iedereen die de release al heeft wordt een oplossing gezocht!
da's toch mooi!!!
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 11:40:03 #277
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_119337598
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:38 schreef rats1 het volgende:
He Belsen Maar voor iedereen die de release al heeft wordt een oplossing gezocht!
da's toch mooi!!!
Ja, ik postte voor het mailtje. Goede oplossing.

Aan de andere kant is het ook wel weer een heel leuk Sintcadeautje. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_119392769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Johan is gestopt, toch wat mij betreft de beste Excelsior-artiest ooit, Daryll-Ann gestopt, Do-The-Undo (die laatste natuurlijk met Soldaat, die nog steeds goede muziek maakt), The Madd gestopt. Verder kom ik uit m'n hoofd niet, maar ik mis vast iets :P
zZz geniaal live. En Moss...

Madd vind ik dan weer minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 18:00:26 ]
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 18:59:31 #279
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120829316
En het is een...blaadje.

Met een gratis kreukel erin dankzij post.nl.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120829613
quote:
15s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:59 schreef belsen het volgende:
En het is een...blaadje.

Met een gratis kreukel erin dankzij post.nl.
Toen ik voor het eerst hoorde van dat abonnement was ik al bang dat het te mooi klonk om waar te zijn voor zo'n klein label :')
  donderdag 27 december 2012 @ 19:50:15 #281
339169 rats1
Nothing Sucks Like Electrolux
pi_120831607
Maar wel een erg mooi blaadje!!!
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:16:52 #282
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120832994
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst hoorde van dat abonnement was ik al bang dat het te mooi klonk om waar te zijn voor zo'n klein label :')
Toch dit jaar denk iets van 10 cd's, maar soms ook iets waar je niets mee kan.
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:50 schreef rats1 het volgende:
Maar wel een erg mooi blaadje!!!
Ik heb er niks mee, hoe mooi het dan ook kan zijn.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120860844
Ja, dat blaadje kon ik ook weinig mee. Maar de CD's maken dat ruimschoots goed hoor, gewoon even doorbijten deze maand en dan verwacht ik in januari 2013 wel weer een mooie verrassing. Misschien wel Jacco Gardner?

Overigens bevalt de eerste release op Re, The More I Laugh, The Hornier Due Gets! van Hallo Venray, me wel enorm!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 14:25:21 #284
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120862277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat blaadje kon ik ook weinig mee. Maar de CD's maken dat ruimschoots goed hoor, gewoon even doorbijten deze maand en dan verwacht ik in januari 2013 wel weer een mooie verrassing. Misschien wel Jacco Gardner?

Overigens bevalt de eerste release op Re, The More I Laugh, The Hornier Due Gets! van Hallo Venray, me wel enorm!
Die had ik al ergens. ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120862480
Welke, Jacco of Hallo?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 15:52:49 #286
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120865751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:30 schreef methodmich het volgende:
Welke, Jacco of Hallo?
Hallo.

Mijn broer heeft ooit al die albums gekocht bij ze. Die met de koelkast is het beste.


Ik heb er zelf een van de nadagen met Toon Moerland. Ik heb ze een aantal jaar terug nog gezien, toen werd ik er heel droevig van. Zo droevig dat ik na een paar nummers weer naar huis ben gegaan...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120865972
Okee, zonde. Want het is toch wel een goede band. :)

Jij weet de triviavraag denk ik wel trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_120969202
Nog mensen naar t jaarfeest van Excelsior nu in Paradiso? Ik was bij Anne Soldaat net daar.
pi_122345838
Zo, cadeautje voor januari én februari plofte vandaag tegelijk op de mat.

Dat betreft:

De Supersonische Boem! : Een album met liedjes van Harry Bannink & Annie M.G. Schmidt, vertolkt door diverse artiesten als Dave von Raven, Alex Roeka, Marike Jager, Meindert Talma, Roos Rebergen, Eefje de Visser, Janne Schra, Gerard van Maasakkers, Tim Knol, Mevrouw Tamara en Spinvis.

En natuurlijk de eerste CD van Jacco Gardner, wat natuurlijk omin leuk is!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122348479
Twee cd's is altijd leuk :D.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 17:28:38 #291
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_122348955
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:15 schreef 99.999 het volgende:
Twee cd's is altijd leuk :D.
Vraag is wel of we nu weer twee maanden moeten wachten.

De cd's vind ik dit keer wel leuk. Toch wel twee cd's die ik in elk geval even willen horen. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_122349594
Denk niet dat het weer twee maanden duurt hoor. Had volgens mij met de release van de platen te maken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:16:21 #293
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_122512084
http://pitchfork.com/advance/19-cabinet-of-curiosities/

Jacco Gardner's Cabit of curiosities is hier te streamen!
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_122842809
Die Jacco is wel de nieuwe sensatie he? :o
pi_122843034
In ieder geval een goede plaat, zeker voor een jonge nieuwkomer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122844323
Ja vind t ook goed.
pi_122844342
En de supersonische boem is gewoon leuk :).
pi_124491217
Cadeautje van deze maand is de CD van Tangarine, Seek & Sigh. Twee broers meen ik, die sowieso goed naar The Beatles hebben geluisterd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 18:11:06 #299
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_124491647
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:56 schreef methodmich het volgende:
Cadeautje van deze maand is de CD van Tangarine, Seek & Sigh. Twee broers meen ik, die sowieso goed naar The Beatles hebben geluisterd.
Volgens mij vooral goed naar Simon & Garfunkel. Het tweestemmige is goed uitgevoerd, maar de liedjes blijven, in mijn optiek, wel erg achter bij het vakmanschap.

Ik ben er niet kapot van. Het staat toch vooral voor een muziekstroming, waar je, niet geheel toevallig, na de jaren 70 niet veel meer van gehoord hebt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_127007226
http://www.nu.nl/muziek/3(...)label-excelsior.html

Waar is het fout gegaan? :') Danny Vera bij Excelsior :'(
  zondag 26 mei 2013 @ 16:22:30 #301
17328 methodmich
Nummer 10
pi_127027707
Heeft Johan Derksen geregeld.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')