dat staat er dus alquote:Op maandag 5 januari 2009 00:35 schreef reem het volgende:
Is De Staat ook niet getekend door dit label?
de CD valt me ook tegen, live zit het wel goed...quote:Op maandag 5 januari 2009 09:58 schreef pfaf het volgende:
Ik wordt eerlijk gezegd erg nerveus van De Staat.
Het is maar net waar je van houdt denk ik. De bands van Transformed Dreams die jij noemt vind ik ook goed, met name Seedling. Maar Excelsior heeft toch ook een serie zeer sterke Nederlandse gitaarbands in huis (gehad), denk aan Simmer, Caesar, Daryll-Ann en Johan. En volstrekt authentieke figuren als Spinvis en Meindert Talma... Daar past Roosbeef ook tussen denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef ranja het volgende:
Het beste Nederlandse label is natuurlijk Transformed Dreams. Al zijn die een beetje rustig de laatste tijd. Maar hun 90s albums van oa Seedling, Seesaw, Zoppo en meer, daar kan Excelsior nooit tegen aan.
Een ander goed label is My First Sonny Weismuller met oa The Riplets, Drive by Wire, Lawn...
Inmiddels nog weer 2 er bijquote:Op maandag 5 januari 2009 00:33 schreef ranja het volgende:
Ik heb nog steeds weinig met Excelsior maar heb inmiddels toch al 4 albums van ze
Spinvisquote:
Die van jou en 60.000 anderen in NLquote:
Nee, maar het is wel opvallend dat alles wat ik van ze heb van de laatste ca. 5 jaar is. Blijkbaar is er wel iets veranderd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:53 schreef methodmich het volgende:
Geef nou maar toe dat je fan begint te worden.
Ze zijn wel een stuk breder geworden. Sinds de distributiedeal met V2 kunnen ze zich meer richten op uitgeven lijkt het. In maart 2006 verscheen de 100e plaat (Ja! van Spinvis/Vinkenoog) afgelopen oktober al de 199e (awkward i).quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel opvallend dat alles wat ik van ze heb van de laatste ca. 5 jaar is. Blijkbaar is er wel iets veranderd.
Maar qua genre kunnen ze nog niet op tegen Transformed Dreams en Tocado.
Ik vond het een beetje licht geloof ik, te veel in de lijn van zZz, maar ik moet hem nog een keer echt goed luisteren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef ranja het volgende:
Maar, vind iemand anders ook Daily Bread erg goed?
Ja, hier!quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:33 schreef ranja het volgende:
Maar, vind iemand anders ook Daily Bread erg goed?
Er komt ontzettend veel goede muziek uit Nederland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:57 schreef BUG80 het volgende:
2009 is weer een topjaar voor dit label, met o.a. Johan, Anne Soldaat, De Staat, Awkward I, Moss, The Madd en in november El Pino & the Volunteers.
Wie durft er nog te zeggen dat er geen goede muziek uit Nederland komt?
Tocado festivalquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
Wat zit er zoal op Tocado eigenlijk? Dat label zeg me niet zoveel eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |