quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?
Moeders die een kind geboren laten worden ookquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Moeders die abortus plegen zijn gewoon egoistisch.
De staat kan zoveel per wet mogelijk maken.. Dat is toch geen argument?quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:37 schreef laforest het volgende:
[..]
De staat kan dat gewoon per wet mogelijk maken.
Iedereen (ik incluis) vind dit een te "hot item" en voelt zich geroepen om serieus te reagerenquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
nee , helemaal niemand neequote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
Natuurlijk wel. Maar het is vrijdagavond en je moet toch wat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijpquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan ook illegaal een abortus plegen. De beslissing is aan de vrouw, niet aan een rechtbank.
Dus moet het kind maar gestraft en vermoord worden. Lekker ben jij, dat is pas walgelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:22 schreef Chriz2k het volgende:
Hoe walgelijk ben je als je een vrouw op die manier wilt straffen voor het verkracht worden.
Flikker toch eens op met je getroll, je draagt werkelijk niks zinnigs bij hier.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijp
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.quote:Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
Bij abortus prima, maar de persoon die ik quote had het nergens over verkrachting.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.
Ik heb een vrouw gekend die verkracht was en het kind liet komen, een prachtig lief jongetje, maar de lijdensweg die ze later hebben doorgemaakt vanwege de onverwerkte gebeurtenis gun ik niemand.
Er mag wel degelijk gedacht worden aan abortus bij dit soort misstanden.
In een ideale eerlijke wereld wel ja. In die wereld vreet een zwangerschap ook niet enorm veel van een vrouwenlichaam, is bevallen niet pijnlijk en niet gevaarlijk en deel je samen de opvoeding van het kind.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
Wie ben jij om te bepalen of iemand anders wel of niet een kind moet nemen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
En doodstraf voor de ex-moedersquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
Samen met je verkrachter?quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Je bent trouwens ook wel erg selectief in je verontwaardiging. In het topic over abortus als blijkt dat een baby zwaar gehandicapt is, roep je heel hard dat jij absoluut voor abortus zou zijn in zo'n geval en als zij het toch wil houden jij hier niet aan meewerkt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
En datzelfde geldt voor haar met een gewoon kindje.quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:26 schreef vosss het volgende:
Ik ben best bereid consessies te doen, maar niet als dat betekent dat ik de rest van mn leven met een volslagen debiel opgescheept kom te zitten
Och ja, ik herinner me ook een zaak in Ierland van zo'n 15 jaar geleden waarin een meisje van ongeveer 12 - 14 jaar Weet het even niet precies meer en op google kon ik zo gauw even niks vinden ervan verkracht en zwanger werd door de vader van een vriendinnetje van haar en ze geen abortus mocht plegen van de Ierse rechtbank en naar England moest "vluchten" om de zwangerschap af te breken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:24 schreef Escaflowne het volgende:
En dan heb ik het nog niet over 'kinderen' die verkracht worden ..en zwanger raken.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:
[..]
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje
Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Het is dezelfde discussie.quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:30 schreef Re het volgende:
laten we die discussie gewoon voor dat andere topic in OUD?
we hebben het inderdaad hier over vrouwen die tegen hun wil gedwongen worden om zich voort te planten.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is dezelfde discussie.Het gaat om de houding t.o.v. abortus en de rol van de man en vrouw in het geheel.
Of en wanneer je een gehandicapt kindje moet aborteren is inderdaad een andere discussie maar daar hebben we het hier dan ook niet over.
Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.
Nee, mannen hebben er helemaal niets over te zeggen.
Het is maar een van de meerdere redenen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?
Ik ken nog wel een aardig verhaal uit m'n nabije omgeving die alle vrouwen tot hoeren promoveert, wil je die ook horen?
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Tuurlijk doet TS het erom, maar hé, de discussie is op zich best interessant. Zolang men (lees je mee, TS?) met onderbouwde meningen aankomt, en niet bitcht om het bitchen, kunnen we hier prima over praten.
Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van het zotte om vrouwen te verplíchten elke zwangerschap uit te zitten. Als een zwangerschap mentaal of fysiek een bedreiging is voor de vrouw, waarom zou je dan in godsvredesnaam doorzetten?
Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:22 schreef F04 het volgende:
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?
Hier ben ik dus wel fel op tegenquote:Er is maar een geval waarin ik tegen abortus ben en dat is wanneer vrouwen het als "anticonceptie" gaan zien. Ik ken het verhaal van een oud-studiegenootje wier (een aantal) dispuutgenootjes een keer in de zoveel tijd zich lieten "leegzuigen" omdat ze weer zwanger waren. De pil werd te duur, dus gebruikten ze geen anticonceptie meer en gingen gewoon iedere keer voor een abortus.
Dat vind ik dus wel walgelijkZe zouden eigenlijk "als straf" een keer een zwangerschap moeten voldragen in de hoop dat ze er wat van leren. Maar dat kan dan ook weer niet
![]()
Maar wel het risico van het toestaan van abortus in een land als het onze.
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keerquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:35 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:
[..]
Hier ben ik dus wel fel op tegen
De wet ziet dit anders, daarin heeft het kind/de vrucht pas vanaf 24 weken een zgn. "bestaansrecht".quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:36 schreef starla het volgende:
1) Een ongeboren kind heeft een bestaansrecht
Ben ik met je eensquote:Pro-life fundamentalisten zijn dus gewoon niet zo pragmatisch maar moralistisch. Ze klampen
spastisch vast aan hun extreme, bijna pathologische respect voor het leven, waardoor ze hun
doel voorbij schieten: respect voor het leven. Want wat is er zo respectvol aan een kind dat
niet uit liefde te wereld komt, maar door verkrachting?
Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:50 schreef djenneke het volgende:
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer"
Er zijn wel landelijke statistieken, redenen voor abortus is hier niet in opgenomen. Wel het aantal keer dat iemand abortus pleegt. Zie hier:quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?
Ik weet namelijk niet of er (landelijk) bijgehouden wordt wanneer iemand een abortus ondergaat? En wat de reden van de abortus is?
Ik denk dat we dan alle argumenten wel gehad hebbenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Re het volgende:
3,7 op de 1000 tieners heeft al een abortus ondergaan. Maar dit is niet het topic daarvoor, hier gaat het om de wil van TS om verkrachte moeders te straffen omdat ze verkracht zijn
Het lijkt wel alsof die pro-lifers links en recht mensen willen straffen (inclusief het kind) omdat iemand zich niet volgens hun specifieke moraal gedraagt. Dan mag God liefde zijn, die mensen zijn dat zeker niet.quote:
Ook daar kan ik mij in vinden. Dat soort mensen zitten ergens hoog boven iedereen verheven op hun troon en oordelen over iedereen die een ongewenste zwangerschap willen onderbrekenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het lijkt wel alsof die pro-lifers links en recht mensen willen straffen (inclusief het kind) omdat iemand zich niet volgens hun specifieke moraal gedraagt. Dan mag God liefde zijn, die mensen zijn dat zeker niet.
Ik was kort door de bocht ja, omdat TS dat ook was.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Maar dat is geen onderbouwing voor "mannen hebben er niks over te zeggen". Dat vind ik een rare redenatie. Alleen omdat de natuur heeft bepaald dat vrouwen de kinderen dragen wil niet zeggen dat dan de mannelijke helft geen inspraak heeft, lijkt me.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is maar een van de meerdere redenen.
Ik veroordeel hiermee niet alle mannen. Ik wil zeker niet beweren dat dit de standaard gang van zaken is. Wel maak ik het punt dat mannen altijd nog een keuze of een uitweg hebben. En dat geldt niet voor vrouwen. Of in ieder geval stukken moeilijker.
Dat vind ik weer een ander verhaal eigenlijk. Maar het lijkt me dat dit nogal afhangt van veel factoren (soort relatie, leeftijd, gezondheidsrisico's). En in geval van verkrachting (on topic) is het sowieso een duidelijk geval. Ik vind echt dat de uiteindelijk beslissing voor de vrouw is, hoe dan ook. Het is haar lichaam.quote:Op zondag 16 november 2008 00:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is geen onderbouwing voor "mannen hebben er niks over te zeggen". Dat vind ik een rare redenatie. Alleen omdat de natuur heeft bepaald dat vrouwen de kinderen dragen wil niet zeggen dat dan de mannelijke helft geen inspraak heeft, lijkt me.
Als mijn vriendin zwanger zou zijn, en ik zou het willen houden terwijl zij het wil laten verwijderen, dan verwacht ik ook dat ze in ieder geval serieus naar mijn mening gaat luisteren, ook al heb ik de last niet om het 9 maand te moeten dragen en op de wereld te moeten zetten. Dat zijn vooral lichamelijke aspecten.
Natuurlijk bestaan dat soort figuren zeker, al vormt jouw afkeer geen argument waarom het recht op abortus voor hen niet van toepassing zou zijn. Persoonlijk vind ik het ook walgelijk omdat je de speelt met de waarde van menselijk leven, maar dat ik aan iets meer waarde hecht dan de ander vormt geen basis van een universeel geldende wet. Daarvoor zijn rationelere argumenten nodig.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.
Moord?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:09 schreef laforest het volgende:
Ik lees altijd weer vol verbazing de reacties van mensen als het gaat om abortus. Persoonlijk vind ik dat echt een vorm van moord.
Maar dan komt altijd de vraag: "Maar wat als dit door verkachting komt dan?"
Nou het antwoord is heel simpel: "Dan is het ook moord"
Kijk als je iemand vermoord die je familie wat heeft aangedaan, dan is het nog steeds moord.
Nou als iemand je dochter verkracht en die raakt hierdoor zwanger en je pleegt dan abortus, dan is dat toch ook moord?
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer"
Abortusbelasting!quote:Op zondag 16 november 2008 01:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?
strippenneukkaartquote:
Waarom is het leven in alle gevallen per definitie heilig? Maakt zoiets je juist niet heel absolutistisch en star? Abortus kun je zien als een vorm ven moord, maar ik vind niet elke vorm van moord per definitie immoreel.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben anti abortus, een kind is ook een mens, het recht van ongeboren kinderen moet bewaakt worden.
quote:Op zondag 16 november 2008 01:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?
quote:Op zondag 16 november 2008 02:24 schreef LoggedIn het volgende:
tbh heb ik dat hele abortus is moord verhaal nooit ondersteund.. In de eerste zoveel maanden moet het gewoon kunnen, er is niks zo kut als een kind opgedrongen krijgen.
Als je ervoor kiest is het vast en zeker geweldig, dat hoor ik van iedereen die er een genomen heeft. Maar als het je wordt opgedrongen door iemand anders is het meer een soort auto ongeluk waarna je de rest van je leven in een rolstoel zit. Echt gaaf is dat nietquote:Op zondag 16 november 2008 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou wacht maar tot jij je zaadje ziet uitgroeien man man!
Je wereld draait 180 graden omver.tis een aardbeving tis goddelijk tis echt iets wonderlijks maar alles wat jij nooit had gedacht dat het zou zijn!
Ik wens jou het vaderschap van harte toe..oh oh wat een woorden die jij nu bezigt.........je moet eerst papa worden om te beseffen wat je nu voor achterlijks neerzet!
Een kind is zo prachtig mooi!
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@quote:Op zondag 16 november 2008 02:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Als je ervoor kiest is het vast en zeker geweldig, dat hoor ik van iedereen die er een genomen heeft. Maar als het je wordt opgedrongen door iemand anders is het meer een soort auto ongeluk waarna je de rest van je leven in een rolstoel zit. Echt gaaf is dat niet
Die opluchting is idd. geweldig.. Ik heb het idd. wel eens bij de hand gehad en ik ben heel blij dat de mogelijkheid bestaat om de zwangerschap te onderbreken.quote:Op zondag 16 november 2008 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@
Als je dat zo vergelijkt nee...dat in de verste verten niet...dit is zoiets moois en bijzonders...
ik denk dat je het kunt vergelijken met duizend orgasmes in een keer tegelijk!
Zo bijzonder!
Geloof me...zo mooi zo Goddelijk prachtig!
Jammer dat je het nog niet weet!
En wat is dan de bedoeling?quote:Op zondag 16 november 2008 00:39 schreef Haushofer het volgende:
Als mijn vriendin zwanger zou zijn, en ik zou het willen houden terwijl zij het wil laten verwijderen, dan verwacht ik ook dat ze in ieder geval serieus naar mijn mening gaat luisteren, ook al heb ik de last niet om het 9 maand te moeten dragen en op de wereld te moeten zetten. Dat zijn vooral lichamelijke aspecten.
In dat geval krijg jij de overbodige kinderen. De placenta's sturen we nog na.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Hij zegt helemaal niks raars.quote:Op zondag 16 november 2008 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou wacht maar tot jij je zaadje ziet uitgroeien man man!
Je wereld draait 180 graden omver.tis een aardbeving tis goddelijk tis echt iets wonderlijks maar alles wat jij nooit had gedacht dat het zou zijn!
Ik wens jou het vaderschap van harte toe..oh oh wat een woorden die jij nu bezigt.........je moet eerst papa worden om te beseffen wat je nu voor achterlijks neerzet!
Een kind is zo prachtig mooi!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Een abortus is een abortus, of het nu na een verkrachting is, of na een ONs, of na een gescheurd condoom...
Maakt allemaal niets uit. (alleen het gevoel kan anders zijn, maar daar gaat het niet over he...)
En als jij het nu moord noemt, klopt die redenatie dus ook.
Wat wil je er nu mee zeggen?
-Ik ben tegen abortus?
Nou, bij deze: das duidelijk
En:
Domme mensen moeten er ook zijn
Nee, mensen dwingen om dat kind te baren is pas egoïstisch.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben anti abortus, een kind is ook een mens, het recht van ongeboren kinderen moet bewaakt worden. Moeders die abortus plegen zijn gewoon egoistisch.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Jij weet dus hoe het voelt om verkracht te worden, daarvan zwanger te raken en om dan orgastisch lekker te genieten van zo'n brute zwangerschap?quote:Op zondag 16 november 2008 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@
Als je dat zo vergelijkt nee...dat in de verste verten niet...dit is zoiets moois en bijzonders...
ik denk dat je het kunt vergelijken met duizend orgasmes in een keer tegelijk!
Zo bijzonder!
Geloof me...zo mooi zo Goddelijk prachtig!
Jammer dat je het nog niet weet!
Een kind is nooit overbodigquote:Op zondag 16 november 2008 08:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In dat geval krijg jij de overbodige kinderen. De placenta's sturen we nog na.
Opgelost, slotje.
HIV is tegenwoordig goed te controleren dus dat is een beetje hypocriet van je hoor. En iemand die verkracht is toch geheel niet met anticonceptie bezig, er wordt inbreuk gemaakt op haar itegriteit, en die staat blijkbaar boven die van de verkrachter... vreemde wereld hoor...quote:Op zondag 16 november 2008 19:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verkrachting is geen excuus om maar even niet die 15 euro voor een MAP neer te leggen, dus nee, ik keur het zeker niet goed.
De enige situatie waarin ik abortus goedkeur is als blijkt dat je (nog ongeboren) kindje besmet is met bijvoorbeeld HIV of Harlequin (zoiets). Dan vind ik het zelfs een misdaad die kinderen op de wereld te zetten, zij hebben er niet om gevraagd en ze zullen zeker geen fijn leventje hebben.
Maar wat ik echt zo erg vind! Een vriendin van een vriendin van mij, heeft nu al voor de tweede keer abortus laten plegen! En waarom? Omdat ze met haar domme kop zonder condoom neukt en verder ook niet aan de pil of wat dan ook is. Ook nog eens met een gozer die ze niet kende! Ze mag echt blij zijn als ze niet iets van een fikse soa heeft opgelopen!
Maar wat ik bedoel te zeggen; je kunt als vrouw (man ook overigens) zoveel doen om ongewenste zwangerschap te voorkomen, als je dat niet doet moet je de gevolgen maar aanvaarden. Abortus is geen anticonceptiemiddel!
En kinderen moeten niet de consequentie hoeven dragen van het opgescheept worden met waardeloze onverantwoordelijke ouders door wie ze niet gewenst worden. Ook daar vragen kinderen niet om.quote:Op zondag 16 november 2008 19:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verkrachting is geen excuus om maar even niet die 15 euro voor een MAP neer te leggen, dus nee, ik keur het zeker niet goed.
De enige situatie waarin ik abortus goedkeur is als blijkt dat je (nog ongeboren) kindje besmet is met bijvoorbeeld HIV of Harlequin (zoiets). Dan vind ik het zelfs een misdaad die kinderen op de wereld te zetten, zij hebben er niet om gevraagd en ze zullen zeker geen fijn leventje hebben.
Maar wat ik echt zo erg vind! Een vriendin van een vriendin van mij, heeft nu al voor de tweede keer abortus laten plegen! En waarom? Omdat ze met haar domme kop zonder condoom neukt en verder ook niet aan de pil of wat dan ook is. Ook nog eens met een gozer die ze niet kende! Ze mag echt blij zijn als ze niet iets van een fikse soa heeft opgelopen!
Maar wat ik bedoel te zeggen; je kunt als vrouw (man ook overigens) zoveel doen om ongewenste zwangerschap te voorkomen, als je dat niet doet moet je de gevolgen maar aanvaarden. Abortus is geen anticonceptiemiddel!
Er lopen zat mensen rond die geen idee hebben dat ze seropositief zijn, je kan er tijden mee rondlopen zonder wat te merken.quote:Op zondag 16 november 2008 19:22 schreef Re het volgende:
[..]
HIV is tegenwoordig goed te controleren dus dat is een beetje hypocriet van je hoor.
Ik zie niet waar ik zoiets heb geschreven.quote:En iemand die verkracht is toch geheel niet met anticonceptie bezig, er wordt inbreuk gemaakt op haar itegriteit, en die staat blijkbaar boven die van de verkrachter... vreemde wereld hoor...
ik begreep je eerste zinnetje nietquote:Op zondag 16 november 2008 19:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Er lopen zat mensen rond die geen idee hebben dat ze seropositief zijn, je kan er tijden mee rondlopen zonder wat te merken.
[..]
Ik zie niet waar ik zoiets heb geschreven.
En over dat ze dan niet met anticonceptie bezig zijn; dat vind ik wel heel vreemd. Het is bij mij wel een van de eerste dingen waar ik dan aan denk; zwangerschap en soa's.
Toen ik van een vriendin van mij hoorde dat ze verkracht was, ben ook met haar een MAP gaan halen. Je zou toch zeker niet willen dat je een kind van dat stuk stront krijgt?
Ja, er zijn nog niet genoeg mensen op deze planeet.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:10 schreef laforest het volgende:
Er zijn genoeg echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Zij willen best een leuk kindje adopteren wat nu eens niet uit Afrika of Azië komt.
Wachtlijsten in Europa en Amerika zijn belachelijk lang
Er stond nog een vraag open: Abortus bij verkrachting?quote:
Ik reageerde op iemand anders dudequote:Op zondag 16 november 2008 11:28 schreef Skaai het volgende:
[..]
Jij weet dus hoe het voelt om verkracht te worden, daarvan zwanger te raken en om dan orgastisch lekker te genieten van zo'n brute zwangerschap?
Ik denk dat je zijn post niet helemaal doorhebt, maar dat went hè?
Nee absoluut niet.quote:Op zondag 16 november 2008 22:25 schreef Doc het volgende:
dan kan je dat ook stellen over een morning-afterpil ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De morning after pill voorkomt ovulatie of bevruchting als deze nog niet heeft plaatsgevonden, maar indien dit wel zo is voorkomt het innesteling in de baarmoeder. In die zin is er wel sprake van het dat een potentieel mensje doodt.quote:Op zondag 16 november 2008 23:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Het is alleen al onzin omdat er dan nog niet eens een bevruchte eicel onderweg is.
En dat is ALS er al een eicel bevrucht zou zijn, dat gaat waarschijnlijk ook in 90% van de gevallen waarin vrouwen de MAP nemen niet op.
Bij abortus is de embryo zich al volop aan het ontwikkelen, het is dan gewoon een potentieel mensje! Dat is heel wat anders.
Zolang het niet ingenesteld is, is het nietsquote:
ontwikkeling is te vaag, de eerste celdeling is al ontwikkeling en dat gebeurd nog in de eileider...quote:Op maandag 17 november 2008 01:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Zolang het niet ingenesteld is, is het niets
Naja, een klompje cellen, dat is het.
Pas als er zich echt ontwikkeling voordoet, dan is het moord.
Wat een flauwekul zeg, het is een verrijking van de levens voor de ouders. En ook al is het dat niet, dan is het nog steeds geen moord.quote:Op maandag 17 november 2008 01:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ongewenst een kind krijgen is net zo goed moord; er komt tenslotte een eind aan de levens van de ouders. Dat vind ik nogsteeds belangrijker dan een of ander dom kasplantje.
Ik ga kijken of ik medische termen kan vinden en zo slim kan lijkenquote:Op maandag 17 november 2008 01:27 schreef Re het volgende:
[..]
ontwikkeling is te vaag, de eerste celdeling is al ontwikkeling en dat gebeurd nog in de eileider...
Jaja, jij vind het moord, dat is nu wel duidelijkquote:Op maandag 17 november 2008 09:14 schreef laforest het volgende:
Wat een flauwekul zeg, het is een verrijking van de levens voor de ouders. En ook al is het dat niet, dan is het nog steeds geen moord.![]()
Als dat soort dingen een moord waren dan was Nederland half uitgemoord.
Naja, dat is niet wat hij bedoeld. Het is meer dat het ene moment het nog een klompje cellen is, en het andere moment een toekomstig mensje?quote:Op maandag 17 november 2008 09:21 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik ga kijken of ik medische termen kan vinden en zo slim kan lijken
Nou, ik ben zo'n vrouw, van 23, met een lange relatie, die nu al weet dat als ze zwanger zou blijken te zijn er meteen een abortus volgt. Maar om dan maar meteen de conclusie te trekken dat ik niet oplet bij de anticonceptie is natuurlijk onzin, juist omdat het krijgen van kinderen mijn ultieme nachtmerrie is en ik al weet dat ik perse een abortus zou willen, let ik wél heel goed op mijn anticonceptie. Jammer genoeg is geen enkele anticonceptie 100% veilig, en mocht ik nou net die 0.01% die dwars door de pil heen zwanger wordt, dan hoef ik toch niet, alleen maar omdat ik volwassen ben en een lange relatie heb, toch niet het kind ook maar te krijgen.quote:Op maandag 17 november 2008 09:47 schreef fruityloop het volgende:
In het geval van een verkrachting ben ik wel voorstander van een abortus, dan is men er relatief snel bij, en zijn er zwaarwegende emotionele en praktische bezwaren, zo kan zeg een 14 jarig meisje na zo'n ervaring naar mijn idee een kind niet fatsoenlijk opvoeden.
Maar ik ben geen absolute voorstander van abortus, als men dit simpelweg "baas in eigen buik" noemt, daarvoor is het me een te kostbaar iets. Ik ken dames van zeg 24 met een langdurige relatie die keihard zeggen, als ik nu zwanger raak dan komt het me niet uit en laat ik het "even weghalen". Let dan g@$TFT wat beter op bij het neuken, zwanger raken hoeft echt niet meer tegenwoordig, en om dan zo gemakkelijk met een (potentieel) leven om te gaan stuit mij als christen toch wel tegen de borst.
Het blijft nog wel een tijdje een ‘klompje cellen’, jijzelf bent ook een klompje cellen. Nu ja, een flinke klomp wel. Maar toch, cellen. De potentie is ondanks dat het nog niet ingenesteld is nog steeds aanwezig als de eicel bevrucht is.quote:Op maandag 17 november 2008 01:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Zolang het niet ingenesteld is, is het niets
Naja, een klompje cellen, dat is het.
Dit is natuurlijk een heel vage definitie, want wat is echte ontwikkeling? De eerste celdeling, de tweede celdeling? Of het vermogen tot het voelen van pijn? (Dat is pas de 7e maand.)quote:Pas als er zich echt ontwikkeling voordoet, dan is het moord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |