abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63225148
Ik lees altijd weer vol verbazing de reacties van mensen als het gaat om abortus. Persoonlijk vind ik dat echt een vorm van moord.
Maar dan komt altijd de vraag: "Maar wat als dit door verkachting komt dan?"

Nou het antwoord is heel simpel: "Dan is het ook moord"

Kijk als je iemand vermoord die je familie wat heeft aangedaan, dan is het nog steeds moord.
Nou als iemand je dochter verkracht en die raakt hierdoor zwanger en je pleegt dan abortus, dan is dat toch ook moord?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_63225191
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
ijs_beer fan!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 november 2008 @ 17:14:27 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63225238
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63225239
-edit- we blijven normaal doen he

[ Bericht 86% gewijzigd door Re op 15-11-2008 01:10:56 ]
pi_63225250
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje

Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
pi_63225264
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
pi_63225265
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63225278
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 november 2008 @ 17:17:17 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63225291
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig.
Maar je grote idool wel
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63225307
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondloopt dat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:18:40 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_63225320
quote:

[..]

Leuk, stoppen met je baan of opleiding om in je eentje zo'n hardnekkige geslachtsziekte op te voeden
Ook geen sig dus
pi_63225330
Een abortus is een abortus, of het nu na een verkrachting is, of na een ONs, of na een gescheurd condoom...
Maakt allemaal niets uit. (alleen het gevoel kan anders zijn, maar daar gaat het niet over he...)

En als jij het nu moord noemt, klopt die redenatie dus ook.

Wat wil je er nu mee zeggen?
-Ik ben tegen abortus?
Nou, bij deze: das duidelijk

En:
Domme mensen moeten er ook zijn
compact en kleverig.
pi_63225378
quote:

[..]

Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.

Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post . Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
ijs_beer fan!
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:21:31 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225379
Ik ga naar huis.
pi_63225397
quote:
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63225425
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef As_33 het volgende:
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?
pi_63225426
Heb je een mooi aandenken aan je verkrachting iig.

Er is niet bewust voor dat kind gekozen, misschien is de moeder wel helemaal niet in staat is het kind een gedegen opvoeding te geven door allerlei zaken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_63225460
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:18 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondloopt dat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
Erg harteloos
EN ook nog eens onethisch
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:25:54 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225465
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
Kan het kind toch niets aan doen?
De moeder wel, en Godzijdank heeft ze zèlf het recht die beslissing te maken.
Ik ga naar huis.
pi_63225494
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:22 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
TS is een man.
Een grappig weetje is dat de meeste mensen die tegen abortus zijn man zijn.
ijs_beer fan!
pi_63225538
Ik neem aan dat een slachtoffer van verkrachting eerst een zwangerschapstest doet, of iig een morningafterpil neemt. Dat lijkt mij vroeg genoeg om zeker niet te spreken van moord. Dat vind ik gewoon arbortus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:29:14 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63225560
quote:

[..]

Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?
Ik wist niet dat een abortus na verkrachting verplicht was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:29:24 #23
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_63225563
Ik vind het een beetje een grijs gebied. Vanaf welke termijn vind je het moord? Na een week zwanger zijn? Na een maand? Nog langer? Wanneer heb je het over een levend wezen?
Hope for the best, prepare for the worst.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:30:48 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225601
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:29 schreef cyberstalker het volgende:
Wanneer heb je het over een levend wezen?
Zodra ze zelf een hyves hebben natuurlijk.
Ik ga naar huis.
pi_63225629
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
[..]

Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.

Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post . Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?

Ik zou niet kunnen leven met het gevoel dat ik een moord op mijn geweten heb...
pi_63225671
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:26 schreef NanKing het volgende:

[..]

TS is een man.
Een grappig weetje is dat de meeste mensen die tegen abortus zijn man zijn.
Ow, ik dacht een vrouw idd. .
Dan is het helemáál makkelijk lullen. .
Ik brand er verder mn vingers niet meer aan iig.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:34:41 #27
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63225685
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef laforest het volgende:

[..]

Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?

Ok , jij niet anderen wel

Wat wil je nou met dit topic?
pi_63225697
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:
Wat doet dat er toe dan? Op het moment dat ie in de baarmoeder zit heeft ie de baarmoeder nodig, jij neemt dat weg en dus gaat het kindje dood. Als je je baby geen eten geeft gaat ie ook dood, ook al zou ie als ie later groot was wel zelfstandig kunnen eten. Je maakt gewoon iets levends dood.

Ik ben absoluut niet tegen abortus, echt niet. Maar ik vind dat we gewoon eerlijk moeten zijn tegen elkaar. Je maakt iets levends dood omdat jij dat wil. Niets mis mee. Doen we ook dagelijks met koeien. Zou je niet aborteren dan heb je ook allerlei nadelen. Maar waarom zou je in discussie gaan over of je al dan niet iets dood maakt. Dat is toch gewoon zo?

Als iemand je ongeboren baby doodmaakt en jij wil dat niet, wedden dat je het dan wel als doodmaken / vermoorden voelt?
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:36:33 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63225727
De TS maakt er trouwens wel een topic van met een aardig, misplaatste, emotionele lading.

Over het algemeen word abortus gepleegd op een vrucht wat men een embryo noemt, dat is dus geen kind te noemen.

Het wel een kind noemen is het goedkope truukje gebruiken dat in de USA ook zo graag de discussie wordt in gegooit, onder het motto van: "als iemand voor abortus is, kunnen we hen kindermoordenaars noemen."

Anders dan wat de TS wellicht denk, maakt dat zijn zaak er niet bepaald sterker op.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_63225741
quote:
Omdat dan de abortuspolitie komt en die maakt je kind dood natuurlijk mág de vrouw het kind houden, maar het móet niet.

Of spreek jij soms nu vanuit de rol van de verkrachter die vind dat ie niet dubbel gestraft moet worden en de vrouw wil dwingen zijn kind te baren ofzo?
pi_63225758
quote:

[..]

En waarom is het na 4 dagen dan wel ineens moord en tot 72 uur niet?
quote:
Ben je een arts die abortus uit moet voeren?

Ik denk dat het heel moeilijk zo niet onmogelijk voor te stellen is wat er als vrouw zijnde met je gebeurt als je verkracht bent en vervolgens ook nog eens zwanger blijkt te zijn.
Je kunt nu wel heel makkelijk erover praten dat je het kind dan liefdevol zou groot brengen maar je weet nooit hoe je er op zult reageren.

Hoe zou je er op reageren als je vriendin of vrouw verkracht is en vervolgens zwanger is?
Of zeg je dan nu ook zo makkelijk dat je de pappa rol wel op je zult nemen.
ijs_beer fan!
pi_63225773
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:36 schreef Semisane het volgende:
Het wel een kind noemen is het goedkope truukje gebruiken dat in de USA ook zo graag de discussie wordt in gegooit, onder het motto van: "als iemand voor abortus is, kunnen we hen kindermoordenaars noemen."
Ik noem een embryo een kindje omdat ik het ook zo noem als ik mn zwangere vriendin bel. Dan is het ook hoe is het met de baby in plaats van hoe is het met je embryo.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:38:40 #33
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63225781
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef nietzman het volgende:

Some of my friends think those pro-life people are annoying idiots...
Some of my friends think those pro-life people are evil fucks...
How are we gonna come to a concensus?

Wat een baas...

Normaal had ik overigens wel iets inhoudelijks over dit onderwerp willen zeggen, maar aangezien TS een troll is die uit is op wat geflame pas ik ervoor...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63225784
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Erg harteloos
EN ook nog eens onethisch
Zo luchtig doen over een verkrachting, dat is pas harteloos, dom en ontzettend lomp. Je weet niet waar je het over hebt.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:40:00 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63225816
quote:

[..]

wat een triest betoogje. moord? ga lekker fietsen. of met spandoeken voor abortusklinieken staan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63225827
quote:

[..]

Je mag het best houden en liefhebben, als je dat zelf wilt, dat is volgens mij ook bepaald niet wat de meeste mensen hier zeggen. Het gaat erom dat als je al weet dat je het niet wilt houden omdat het je niet gelukkiger maakt, dat je dat niet hoeft. Dan mag je gewoon voor je eigen geluk kiezen, is dat neit waar het leven omdraait: zo gelukkig mogelijk worden?

Kan je trouwens wel leven met het feit dat je waarschijnlijk regelmatig dieren door trapt op straat? Mieren enz.? Dat zijn ook levende wezens tenslotte.
pi_63225836
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:37 schreef NanKing het volgende:
En waarom is het na 4 dagen dan wel ineens moord en tot 72 uur niet?
Als er sperma in je komt ben je niet binnen een minuut zwanger. Het duurt een tijdje. Het kan 4 dagen duren, dus hypothetisch maak je alleen sperma en een onbevrucht ei dood, geen embryo (zygoot).
pi_63225852
quote:

[..]

Je vergeet dat niet elke vrouw of meisje gelijk tegen iedereen gaat vertellen dat ze verkracht is.
Ook niet ieder meisje/vrouw, zal gelijk naar de dokter gaan, een dag later.

Natuurlijk, het zou het verstandigst zijn, maar het gebeurt niet.
compact en kleverig.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:41:16 #39
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63225855
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat doet dat er toe dan? Op het moment dat ie in de baarmoeder zit heeft ie de baarmoeder nodig, jij neemt dat weg en dus gaat het kindje dood. Als je je baby geen eten geeft gaat ie ook dood, ook al zou ie als ie later groot was wel zelfstandig kunnen eten. Je maakt gewoon iets levends dood.
Een mug is ook iets levends...toch hoor ik niemand als er weer eens 1tje platgeslagen wordt. Ja als men hier toch gaat strooien met duffe vergelijkingen, doe ik lekker ff mee.
quote:
Ik ben absoluut niet tegen abortus, echt niet. Maar ik vind dat we gewoon eerlijk moeten zijn tegen elkaar. Je maakt iets levends dood omdat jij dat wil. Niets mis mee. Doen we ook dagelijks met koeien. Zou je niet aborteren dan heb je ook allerlei nadelen. Maar waarom zou je in discussie gaan over of je al dan niet iets dood maakt. Dat is toch gewoon zo?
Je maakt wellicht iets levends dood, maar niet iets wat levensvatbaar is....subtiel verschil. De rest is een ethische discussie, maar eigenlijk vooral een persoonlijke kwestie. Van degene die besluit tot wel of niet een abortus dus
quote:
Als iemand je ongeboren baby doodmaakt en jij wil dat niet, wedden dat je het dan wel als doodmaken / vermoorden voelt?
Ah...abortus gebeurt onvrijwillig?
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_63225864
Wat wel of niet ethisch verantwoord is, is slechts gebaseerd op meningen.

Als veel mensen dezelfde mening delen over dat biologische wapens onethisch zijn in oorlogen, dan spreken een boel regeringen met elkaar af dat ook niet te doen. (Geneefse conventie in dit geval)

Kennelijk vinden veel mensen het 'wel ethisch verantwoord' om abortus te doen. Daarom mag het ook.

Je kan hier niet gaan lopen spuien "dat is onethisch". Het is gewoon "dat vind ik onethisch".

Iedereen heeft weer een ander moraliteitsbesef. Dit kan beïnvloed zijn door religie, cultuur, en allerlei dingen. Over het algemeen hebben mensen grotendeels dezelfde moraal, met sommige kwesties is het twijfelachtig. Als de helft tegen is en de andere helft voor, kan je het als overheid moeilijk verbieden. Dat we martelen moeten verbieden, vindt een grote meerderheid, daarom is het dan ook verboden. De doodstraf is ook zoiets twijfelachtigs, maar omdat veel mensen er tegen zijn in Nederland is het dan ook afgeschaft hier.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:43:12 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63225897
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik noem een embryo een kindje omdat ik het ook zo noem als ik mn zwangere vriendin bel. Dan is het ook hoe is het met de baby in plaats van hoe is het met je embryo.
Dat zal, maar je kan niet ontkennen dat de reden waarom jij het een kindje/baby noemt, puur emotioneel is. Dat is verder niet erg in het geval dat jij hier opnoemt, maar het vervuilt de discussie betreffende abortus wel.

Dat was mijn punt dus.
pi_63225970
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef Semisane het volgende:
Een mug is ook iets levends...toch hoor ik niemand als er weer eens 1tje platgeslagen wordt. Ja als men hier toch gaat strooien met duffe vergelijkingen, doe ik lekker ff mee.
Alleen gaan we van die mug niet ontkennen dat we hem doodmaken. Bij een ongeboren kind krijg je altijd die gare discussie van valt er wel iets dood te maken. Tuurlijk valt er iets dood te maken.
quote:
Je maakt wellicht iets levends dood, maar niet iets wat levensvatbaar is....subtiel verschil. De rest is een ethische discussie, maar eigenlijk vooral een persoonlijke kwestie. Van degene die besluit tot wel of niet een abortus dus
Niet levensvatbaar op dat moment, maar als je niet ingrijpt was het wel blijven leven dus vind ik het een heeel subtiel verschil.
quote:
Ah...abortus gebeurt onvrijwillig?
Dat komt voor ja.

Als de vader die geen vader wil worden mama opzettelijk in de buik trapt om voor een miskraam te zorgen, wordt dat wel degelijk gezien als moord. Los daarvan gaat het me er om dat mensen altijd bij ongewenste zwangerschappen gaan kletsen over 'het is nog niets'. Nou, als het gewenst is en het wordt je afgenomen is het wel iets, dus het is echt wel iets.
pi_63225992
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:43 schreef Semisane het volgende:
Dat zal, maar je kan niet ontkennen dat de reden waarom jij het een kindje/baby noemt, puur emotioneel is. Dat is verder niet erg in het geval dat jij hier opnoemt, maar het vervuilt de discussie betreffende abortus wel.
Ik bedoel dat er niet de opzet achter hoeft te zitten die jij er achter zoekt. Sommige mensen noemen dat gewoon zo.
pi_63225994
Hey ik doe niet luchtig over verkrachtingen ok. Verkrachting is vreselijk en moet zwaar gestraft worden, maar dat geeft je nog niet het recht leven te beindigen.
pi_63226027
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:34 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ow, ik dacht een vrouw idd. .
Dan is het helemáál makkelijk lullen. .
Ik brand er verder mn vingers niet meer aan iig.
ik reageer zo weer, moet ff met de auto naar huis.
pi_63226034
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef laforest het volgende:
Hey ik doe niet luchtig over verkrachtingen ok. Verkrachting is vreselijk en moet zwaar gestraft worden, maar dat geeft je nog niet het recht leven te beindigen.
Jij vindt wél dat de vrouw die verkracht is diep ongelukkig mag worden, omdat ze als extra straf ook nog een kind moet krijgen?
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:52:17 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63226094
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef laforest het volgende:
Nou, weet je wat? Als jij zwanger wordt door een verkrachting, zullen we je geen haar breed in de weg leggen om het kind te houden (ja, ik weet dat je een man bent).

Zullen we de beslissing gewoon aan de aanstaande moeder in kwestie overlaten? Die moet er tenslotte mee leven, wij niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63226178
En wat is dan het label dat je kunt plakken op de misdaad van een kind dat niet gewenst is geboren laten worden? Bij een moeder die hem/haar misschien wel haat door de manier van verwekken? Die dus psychologisch mishandeld zal worden? Bewust of onbewust?

Ik ben pro-abortus. Puur en alleen omdat ik vind dat een kind niet het recht heeft om te leven, maar omdat een kind imo het recht zou moeten hebben gewenst te zijn. Hell ik zou er voor zijn abortus gemeengoed te maken en dat je ook een soort van systeem zou hebben waarbij je zou mogen stemnmen om ongeschikte opvoeders te laten abborteren. Alleen nog maar kinderen geborden laten worden in echt gewenste situaties. OLEEE!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:57:49 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63226217
quote:

[..]

Zolang het niet levensvatbaar is heeft het geen rechten, is het onderdeel van de moeder, als een kankergezwel. De moeder kan dat weg laten halen als ze dat wil.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:59:43 #50
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63226263
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:46 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Alleen gaan we van die mug niet ontkennen dat we hem doodmaken. Bij een ongeboren kind krijg je altijd die gare discussie van valt er wel iets dood te maken. Tuurlijk valt er iets dood te maken.
Niemand in dit topic, zover ik weet die ontkent dat er iets levends wordt doodgemaakt, een brokje cellen dat we over het algemeen een embryo noemen is zeker iets levends, maar je moet het ook niet groter maken dan het is. Daarmee wil ik de emotionele kant niet afdoen als een onzinnig iets, maar voor de discussie is het niet bevordelijk
quote:
Niet levensvatbaar op dat moment, maar als je niet ingrijpt was het wel blijven leven dus vind ik het een heeel subtiel verschil.
Nou ja de kans dat het zou blijven leven is dan groter, maar hoe dan ook tot een bepaald tijdstip is een embryo niet levensvatbaar, de rest van de discussie blijft toch echt een etische.
quote:
Dat komt voor ja.
Sorry, maar je gaat me toch niet vertellen dat dat de regel is bij abortussen? Hoe vaak komt zoiets echt voor?
quote:
Als de vader die geen vader wil worden mama opzettelijk in de buik trapt om voor een miskraam te zorgen, wordt dat wel degelijk gezien als moord.
Nee hoor, zeker niet! Sowieso wordt dat wel gezien als zware mishandeling en wellicht voor het ongeboren vrucht dood door schuld, maar moord zeker niet.
quote:
Los daarvan gaat het me er om dat mensen altijd bij ongewenste zwangerschappen gaan kletsen over 'het is nog niets'. Nou, als het gewenst is en het wordt je afgenomen is het wel iets, dus het is echt wel iets.
Tja idd als iets je tegen je wil wordt afgenomen, dan is het zeker iets, althans zeker voor jou persoonlijk, daarom gaf ik al aan dat dit vooral een persoonlijke kwestie is en daarmee bedoelde ik dat het dus geen maatschappelijke kwestie.

Dat gezegd, gebeuren onvrijwillige abortussen nauwelijks volgens mij en is dat alleen geen goed argument tegen abortus, wel een goed argument dat er in sommige situatie heel erg slecht met vrouwen wordt omgegaan trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')