je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindjequote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
Maar je grote idool welquote:
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondlooptquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Leuk, stoppen met je baan of opleiding om in je eentje zo'n hardnekkige geslachtsziekte op te voedenquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:
[..]
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje
Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef As_33 het volgende:
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Erg harteloosquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondlooptdat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
De moeder wel, en Godzijdank heeft ze zèlf het recht die beslissing te maken.quote:
TS is een man.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:22 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
Ik wist niet dat een abortus na verkrachting verplicht was.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?![]()
Zodra ze zelf een hyves hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:29 schreef cyberstalker het volgende:
Wanneer heb je het over een levend wezen?
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
[..]
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.
Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post. Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
Ow, ik dacht een vrouw idd.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
TS is een man.
Een grappig weetje is dat de meeste mensen die tegen abortus zijn man zijn.
Ok , jij niet anderen welquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?
Ik zou niet kunnen leven met het gevoel dat ik een moord op mijn geweten heb...
Wat doet dat er toe dan? Op het moment dat ie in de baarmoeder zit heeft ie de baarmoeder nodig, jij neemt dat weg en dus gaat het kindje dood. Als je je baby geen eten geeft gaat ie ook dood, ook al zou ie als ie later groot was wel zelfstandig kunnen eten. Je maakt gewoon iets levends dood.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.
Omdat dan de abortuspolitie komt en die maakt je kind doodquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?![]()
En waarom is het na 4 dagen dan wel ineens moord en tot 72 uur niet?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?
Ben je een arts die abortus uit moet voeren?quote:Ik zou niet kunnen leven met het gevoel dat ik een moord op mijn geweten heb...
Ik noem een embryo een kindje omdat ik het ook zo noem als ik mn zwangere vriendin bel. Dan is het ook hoe is het met de baby in plaats van hoe is het met je embryo.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:36 schreef Semisane het volgende:
Het wel een kind noemen is het goedkope truukje gebruiken dat in de USA ook zo graag de discussie wordt in gegooit, onder het motto van: "als iemand voor abortus is, kunnen we hen kindermoordenaars noemen."
Some of my friends think those pro-life people are annoying idiots...quote:
Zo luchtig doen over een verkrachting, dat is pas harteloos, dom en ontzettend lomp. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Erg harteloos
EN ook nog eens onethisch
wat een triest betoogje. moord? ga lekker fietsen. of met spandoeken voor abortusklinieken staan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Je mag het best houden en liefhebben, als je dat zelf wilt, dat is volgens mij ook bepaald niet wat de meeste mensen hier zeggen. Het gaat erom dat als je al weet dat je het niet wilt houden omdat het je niet gelukkiger maakt, dat je dat niet hoeft. Dan mag je gewoon voor je eigen geluk kiezen, is dat neit waar het leven omdraait: zo gelukkig mogelijk worden?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Als er sperma in je komt ben je niet binnen een minuut zwanger. Het duurt een tijdje. Het kan 4 dagen duren, dus hypothetisch maak je alleen sperma en een onbevrucht ei dood, geen embryo (zygoot).quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:37 schreef NanKing het volgende:
En waarom is het na 4 dagen dan wel ineens moord en tot 72 uur niet?
Je vergeet dat niet elke vrouw of meisje gelijk tegen iedereen gaat vertellen dat ze verkracht is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Een mug is ook iets levends...toch hoor ik niemand als er weer eens 1tje platgeslagen wordt. Ja als men hier toch gaat strooien met duffe vergelijkingen, doe ik lekker ff mee.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:35 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe dan? Op het moment dat ie in de baarmoeder zit heeft ie de baarmoeder nodig, jij neemt dat weg en dus gaat het kindje dood. Als je je baby geen eten geeft gaat ie ook dood, ook al zou ie als ie later groot was wel zelfstandig kunnen eten. Je maakt gewoon iets levends dood.
Je maakt wellicht iets levends dood, maar niet iets wat levensvatbaar is....subtiel verschil. De rest is een ethische discussie, maar eigenlijk vooral een persoonlijke kwestie. Van degene die besluit tot wel of niet een abortus dusquote:Ik ben absoluut niet tegen abortus, echt niet. Maar ik vind dat we gewoon eerlijk moeten zijn tegen elkaar. Je maakt iets levends dood omdat jij dat wil. Niets mis mee. Doen we ook dagelijks met koeien. Zou je niet aborteren dan heb je ook allerlei nadelen. Maar waarom zou je in discussie gaan over of je al dan niet iets dood maakt. Dat is toch gewoon zo?
Ah...abortus gebeurt onvrijwillig?quote:Als iemand je ongeboren baby doodmaakt en jij wil dat niet, wedden dat je het dan wel als doodmaken / vermoorden voelt?
Dat zal, maar je kan niet ontkennen dat de reden waarom jij het een kindje/baby noemt, puur emotioneel is. Dat is verder niet erg in het geval dat jij hier opnoemt, maar het vervuilt de discussie betreffende abortus wel.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik noem een embryo een kindje omdat ik het ook zo noem als ik mn zwangere vriendin bel. Dan is het ook hoe is het met de baby in plaats van hoe is het met je embryo.
Alleen gaan we van die mug niet ontkennen dat we hem doodmaken. Bij een ongeboren kind krijg je altijd die gare discussie van valt er wel iets dood te maken. Tuurlijk valt er iets dood te maken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef Semisane het volgende:
Een mug is ook iets levends...toch hoor ik niemand als er weer eens 1tje platgeslagen wordt. Ja als men hier toch gaat strooien met duffe vergelijkingen, doe ik lekker ff mee.
Niet levensvatbaar op dat moment, maar als je niet ingrijpt was het wel blijven leven dus vind ik het een heeel subtiel verschil.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:41 schreef Semisane het volgende:
Je maakt wellicht iets levends dood, maar niet iets wat levensvatbaar is....subtiel verschil. De rest is een ethische discussie, maar eigenlijk vooral een persoonlijke kwestie. Van degene die besluit tot wel of niet een abortus dus
Dat komt voor ja.quote:
Ik bedoel dat er niet de opzet achter hoeft te zitten die jij er achter zoekt. Sommige mensen noemen dat gewoon zo.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:43 schreef Semisane het volgende:
Dat zal, maar je kan niet ontkennen dat de reden waarom jij het een kindje/baby noemt, puur emotioneel is. Dat is verder niet erg in het geval dat jij hier opnoemt, maar het vervuilt de discussie betreffende abortus wel.
ik reageer zo weer, moet ff met de auto naar huis.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:34 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ow, ik dacht een vrouw idd..
Dan is het helemáál makkelijk lullen..
Ik brand er verder mn vingers niet meer aan iig.
Jij vindt wél dat de vrouw die verkracht is diep ongelukkig mag worden, omdat ze als extra straf ook nog een kind moet krijgen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef laforest het volgende:
Hey ik doe niet luchtig over verkrachtingen ok. Verkrachting is vreselijk en moet zwaar gestraft worden, maar dat geeft je nog niet het recht leven te beindigen.
Nou, weet je wat? Als jij zwanger wordt door een verkrachting, zullen we je geen haar breed in de weg leggen om het kind te houden (ja, ik weet dat je een man bent).quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef laforest het volgende:
Hey ik doe niet luchtig over verkrachtingen ok. Verkrachting is vreselijk en moet zwaar gestraft worden, maar dat geeft je nog niet het recht leven te beindigen.
Zolang het niet levensvatbaar is heeft het geen rechten, is het onderdeel van de moeder, als een kankergezwel. De moeder kan dat weg laten halen als ze dat wil.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:
[..]
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje
Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Niemand in dit topic, zover ik weet die ontkent dat er iets levends wordt doodgemaakt, een brokje cellen dat we over het algemeen een embryo noemen is zeker iets levends, maar je moet het ook niet groter maken dan het is. Daarmee wil ik de emotionele kant niet afdoen als een onzinnig iets, maar voor de discussie is het niet bevordelijkquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:46 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Alleen gaan we van die mug niet ontkennen dat we hem doodmaken. Bij een ongeboren kind krijg je altijd die gare discussie van valt er wel iets dood te maken. Tuurlijk valt er iets dood te maken.
Nou ja de kans dat het zou blijven leven is dan groter, maar hoe dan ook tot een bepaald tijdstip is een embryo niet levensvatbaar, de rest van de discussie blijft toch echt een etische.quote:Niet levensvatbaar op dat moment, maar als je niet ingrijpt was het wel blijven leven dus vind ik het een heeel subtiel verschil.
Sorry, maar je gaat me toch niet vertellen dat dat de regel is bij abortussen? Hoe vaak komt zoiets echt voor?quote:Dat komt voor ja.
Nee hoor, zeker niet! Sowieso wordt dat wel gezien als zware mishandeling en wellicht voor het ongeboren vrucht dood door schuld, maar moord zeker niet.quote:Als de vader die geen vader wil worden mama opzettelijk in de buik trapt om voor een miskraam te zorgen, wordt dat wel degelijk gezien als moord.
Tja idd als iets je tegen je wil wordt afgenomen, dan is het zeker iets, althans zeker voor jou persoonlijk, daarom gaf ik al aan dat dit vooral een persoonlijke kwestie is en daarmee bedoelde ik dat het dus geen maatschappelijke kwestie.quote:Los daarvan gaat het me er om dat mensen altijd bij ongewenste zwangerschappen gaan kletsen over 'het is nog niets'. Nou, als het gewenst is en het wordt je afgenomen is het wel iets, dus het is echt wel iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |