Het lijkt wel alsof die pro-lifers links en recht mensen willen straffen (inclusief het kind) omdat iemand zich niet volgens hun specifieke moraal gedraagt. Dan mag God liefde zijn, die mensen zijn dat zeker niet.quote:
Ook daar kan ik mij in vinden. Dat soort mensen zitten ergens hoog boven iedereen verheven op hun troon en oordelen over iedereen die een ongewenste zwangerschap willen onderbrekenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het lijkt wel alsof die pro-lifers links en recht mensen willen straffen (inclusief het kind) omdat iemand zich niet volgens hun specifieke moraal gedraagt. Dan mag God liefde zijn, die mensen zijn dat zeker niet.
Ik was kort door de bocht ja, omdat TS dat ook was.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
Maar dat is geen onderbouwing voor "mannen hebben er niks over te zeggen". Dat vind ik een rare redenatie. Alleen omdat de natuur heeft bepaald dat vrouwen de kinderen dragen wil niet zeggen dat dan de mannelijke helft geen inspraak heeft, lijkt me.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is maar een van de meerdere redenen.
Ik veroordeel hiermee niet alle mannen. Ik wil zeker niet beweren dat dit de standaard gang van zaken is. Wel maak ik het punt dat mannen altijd nog een keuze of een uitweg hebben. En dat geldt niet voor vrouwen. Of in ieder geval stukken moeilijker.
Dat vind ik weer een ander verhaal eigenlijk. Maar het lijkt me dat dit nogal afhangt van veel factoren (soort relatie, leeftijd, gezondheidsrisico's). En in geval van verkrachting (on topic) is het sowieso een duidelijk geval. Ik vind echt dat de uiteindelijk beslissing voor de vrouw is, hoe dan ook. Het is haar lichaam.quote:Op zondag 16 november 2008 00:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is geen onderbouwing voor "mannen hebben er niks over te zeggen". Dat vind ik een rare redenatie. Alleen omdat de natuur heeft bepaald dat vrouwen de kinderen dragen wil niet zeggen dat dan de mannelijke helft geen inspraak heeft, lijkt me.
Als mijn vriendin zwanger zou zijn, en ik zou het willen houden terwijl zij het wil laten verwijderen, dan verwacht ik ook dat ze in ieder geval serieus naar mijn mening gaat luisteren, ook al heb ik de last niet om het 9 maand te moeten dragen en op de wereld te moeten zetten. Dat zijn vooral lichamelijke aspecten.
Natuurlijk bestaan dat soort figuren zeker, al vormt jouw afkeer geen argument waarom het recht op abortus voor hen niet van toepassing zou zijn. Persoonlijk vind ik het ook walgelijk omdat je de speelt met de waarde van menselijk leven, maar dat ik aan iets meer waarde hecht dan de ander vormt geen basis van een universeel geldende wet. Daarvoor zijn rationelere argumenten nodig.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.
Moord?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:09 schreef laforest het volgende:
Ik lees altijd weer vol verbazing de reacties van mensen als het gaat om abortus. Persoonlijk vind ik dat echt een vorm van moord.
Maar dan komt altijd de vraag: "Maar wat als dit door verkachting komt dan?"
Nou het antwoord is heel simpel: "Dan is het ook moord"
Kijk als je iemand vermoord die je familie wat heeft aangedaan, dan is het nog steeds moord.
Nou als iemand je dochter verkracht en die raakt hierdoor zwanger en je pleegt dan abortus, dan is dat toch ook moord?
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer"
Abortusbelasting!quote:Op zondag 16 november 2008 01:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?
strippenneukkaartquote:
Waarom is het leven in alle gevallen per definitie heilig? Maakt zoiets je juist niet heel absolutistisch en star? Abortus kun je zien als een vorm ven moord, maar ik vind niet elke vorm van moord per definitie immoreel.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben anti abortus, een kind is ook een mens, het recht van ongeboren kinderen moet bewaakt worden.
quote:Op zondag 16 november 2008 01:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar hoe dan? In de vorm van een abortustegoed?
quote:Op zondag 16 november 2008 02:24 schreef LoggedIn het volgende:
tbh heb ik dat hele abortus is moord verhaal nooit ondersteund.. In de eerste zoveel maanden moet het gewoon kunnen, er is niks zo kut als een kind opgedrongen krijgen.
Als je ervoor kiest is het vast en zeker geweldig, dat hoor ik van iedereen die er een genomen heeft. Maar als het je wordt opgedrongen door iemand anders is het meer een soort auto ongeluk waarna je de rest van je leven in een rolstoel zit. Echt gaaf is dat nietquote:Op zondag 16 november 2008 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou wacht maar tot jij je zaadje ziet uitgroeien man man!
Je wereld draait 180 graden omver.tis een aardbeving tis goddelijk tis echt iets wonderlijks maar alles wat jij nooit had gedacht dat het zou zijn!
Ik wens jou het vaderschap van harte toe..oh oh wat een woorden die jij nu bezigt.........je moet eerst papa worden om te beseffen wat je nu voor achterlijks neerzet!
Een kind is zo prachtig mooi!
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@quote:Op zondag 16 november 2008 02:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Als je ervoor kiest is het vast en zeker geweldig, dat hoor ik van iedereen die er een genomen heeft. Maar als het je wordt opgedrongen door iemand anders is het meer een soort auto ongeluk waarna je de rest van je leven in een rolstoel zit. Echt gaaf is dat niet
Die opluchting is idd. geweldig.. Ik heb het idd. wel eens bij de hand gehad en ik ben heel blij dat de mogelijkheid bestaat om de zwangerschap te onderbreken.quote:Op zondag 16 november 2008 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@
Als je dat zo vergelijkt nee...dat in de verste verten niet...dit is zoiets moois en bijzonders...
ik denk dat je het kunt vergelijken met duizend orgasmes in een keer tegelijk!
Zo bijzonder!
Geloof me...zo mooi zo Goddelijk prachtig!
Jammer dat je het nog niet weet!
En wat is dan de bedoeling?quote:Op zondag 16 november 2008 00:39 schreef Haushofer het volgende:
Als mijn vriendin zwanger zou zijn, en ik zou het willen houden terwijl zij het wil laten verwijderen, dan verwacht ik ook dat ze in ieder geval serieus naar mijn mening gaat luisteren, ook al heb ik de last niet om het 9 maand te moeten dragen en op de wereld te moeten zetten. Dat zijn vooral lichamelijke aspecten.
In dat geval krijg jij de overbodige kinderen. De placenta's sturen we nog na.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Hij zegt helemaal niks raars.quote:Op zondag 16 november 2008 02:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou wacht maar tot jij je zaadje ziet uitgroeien man man!
Je wereld draait 180 graden omver.tis een aardbeving tis goddelijk tis echt iets wonderlijks maar alles wat jij nooit had gedacht dat het zou zijn!
Ik wens jou het vaderschap van harte toe..oh oh wat een woorden die jij nu bezigt.........je moet eerst papa worden om te beseffen wat je nu voor achterlijks neerzet!
Een kind is zo prachtig mooi!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Een abortus is een abortus, of het nu na een verkrachting is, of na een ONs, of na een gescheurd condoom...
Maakt allemaal niets uit. (alleen het gevoel kan anders zijn, maar daar gaat het niet over he...)
En als jij het nu moord noemt, klopt die redenatie dus ook.
Wat wil je er nu mee zeggen?
-Ik ben tegen abortus?
Nou, bij deze: das duidelijk
En:
Domme mensen moeten er ook zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |