quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?
Moeders die een kind geboren laten worden ookquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Moeders die abortus plegen zijn gewoon egoistisch.
De staat kan zoveel per wet mogelijk maken.. Dat is toch geen argument?quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:37 schreef laforest het volgende:
[..]
De staat kan dat gewoon per wet mogelijk maken.
Iedereen (ik incluis) vind dit een te "hot item" en voelt zich geroepen om serieus te reagerenquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
nee , helemaal niemand neequote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
Natuurlijk wel. Maar het is vrijdagavond en je moet toch wat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijpquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:
[..]
Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan ook illegaal een abortus plegen. De beslissing is aan de vrouw, niet aan een rechtbank.
Dus moet het kind maar gestraft en vermoord worden. Lekker ben jij, dat is pas walgelijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:22 schreef Chriz2k het volgende:
Hoe walgelijk ben je als je een vrouw op die manier wilt straffen voor het verkracht worden.
Flikker toch eens op met je getroll, je draagt werkelijk niks zinnigs bij hier.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijp
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.quote:Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
Bij abortus prima, maar de persoon die ik quote had het nergens over verkrachting.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.
Ik heb een vrouw gekend die verkracht was en het kind liet komen, een prachtig lief jongetje, maar de lijdensweg die ze later hebben doorgemaakt vanwege de onverwerkte gebeurtenis gun ik niemand.
Er mag wel degelijk gedacht worden aan abortus bij dit soort misstanden.
In een ideale eerlijke wereld wel ja. In die wereld vreet een zwangerschap ook niet enorm veel van een vrouwenlichaam, is bevallen niet pijnlijk en niet gevaarlijk en deel je samen de opvoeding van het kind.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
Wie ben jij om te bepalen of iemand anders wel of niet een kind moet nemen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
En doodstraf voor de ex-moedersquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
Samen met je verkrachter?quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Je bent trouwens ook wel erg selectief in je verontwaardiging. In het topic over abortus als blijkt dat een baby zwaar gehandicapt is, roep je heel hard dat jij absoluut voor abortus zou zijn in zo'n geval en als zij het toch wil houden jij hier niet aan meewerkt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
En datzelfde geldt voor haar met een gewoon kindje.quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:26 schreef vosss het volgende:
Ik ben best bereid consessies te doen, maar niet als dat betekent dat ik de rest van mn leven met een volslagen debiel opgescheept kom te zitten
Och ja, ik herinner me ook een zaak in Ierland van zo'n 15 jaar geleden waarin een meisje van ongeveer 12 - 14 jaar Weet het even niet precies meer en op google kon ik zo gauw even niks vinden ervan verkracht en zwanger werd door de vader van een vriendinnetje van haar en ze geen abortus mocht plegen van de Ierse rechtbank en naar England moest "vluchten" om de zwangerschap af te breken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:24 schreef Escaflowne het volgende:
En dan heb ik het nog niet over 'kinderen' die verkracht worden ..en zwanger raken.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:
[..]
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje
Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Het is dezelfde discussie.quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:30 schreef Re het volgende:
laten we die discussie gewoon voor dat andere topic in OUD?
we hebben het inderdaad hier over vrouwen die tegen hun wil gedwongen worden om zich voort te planten.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is dezelfde discussie.Het gaat om de houding t.o.v. abortus en de rol van de man en vrouw in het geheel.
Of en wanneer je een gehandicapt kindje moet aborteren is inderdaad een andere discussie maar daar hebben we het hier dan ook niet over.
Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:50 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.
Nee, mannen hebben er helemaal niets over te zeggen.
Het is maar een van de meerdere redenen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?
Ik ken nog wel een aardig verhaal uit m'n nabije omgeving die alle vrouwen tot hoeren promoveert, wil je die ook horen?
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Tuurlijk doet TS het erom, maar hé, de discussie is op zich best interessant. Zolang men (lees je mee, TS?) met onderbouwde meningen aankomt, en niet bitcht om het bitchen, kunnen we hier prima over praten.
Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van het zotte om vrouwen te verplíchten elke zwangerschap uit te zitten. Als een zwangerschap mentaal of fysiek een bedreiging is voor de vrouw, waarom zou je dan in godsvredesnaam doorzetten?
Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:22 schreef F04 het volgende:
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?
Hier ben ik dus wel fel op tegenquote:Er is maar een geval waarin ik tegen abortus ben en dat is wanneer vrouwen het als "anticonceptie" gaan zien. Ik ken het verhaal van een oud-studiegenootje wier (een aantal) dispuutgenootjes een keer in de zoveel tijd zich lieten "leegzuigen" omdat ze weer zwanger waren. De pil werd te duur, dus gebruikten ze geen anticonceptie meer en gingen gewoon iedere keer voor een abortus.
Dat vind ik dus wel walgelijkZe zouden eigenlijk "als straf" een keer een zwangerschap moeten voldragen in de hoop dat ze er wat van leren. Maar dat kan dan ook weer niet
![]()
Maar wel het risico van het toestaan van abortus in een land als het onze.
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keerquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:35 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:
[..]
Hier ben ik dus wel fel op tegen
De wet ziet dit anders, daarin heeft het kind/de vrucht pas vanaf 24 weken een zgn. "bestaansrecht".quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:36 schreef starla het volgende:
1) Een ongeboren kind heeft een bestaansrecht
Ben ik met je eensquote:Pro-life fundamentalisten zijn dus gewoon niet zo pragmatisch maar moralistisch. Ze klampen
spastisch vast aan hun extreme, bijna pathologische respect voor het leven, waardoor ze hun
doel voorbij schieten: respect voor het leven. Want wat is er zo respectvol aan een kind dat
niet uit liefde te wereld komt, maar door verkrachting?
Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:50 schreef djenneke het volgende:
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer"
Er zijn wel landelijke statistieken, redenen voor abortus is hier niet in opgenomen. Wel het aantal keer dat iemand abortus pleegt. Zie hier:quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?
Ik weet namelijk niet of er (landelijk) bijgehouden wordt wanneer iemand een abortus ondergaat? En wat de reden van de abortus is?
Ik denk dat we dan alle argumenten wel gehad hebbenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Re het volgende:
3,7 op de 1000 tieners heeft al een abortus ondergaan. Maar dit is niet het topic daarvoor, hier gaat het om de wil van TS om verkrachte moeders te straffen omdat ze verkracht zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |