abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63233306
Dit soort discussies komen zo nu en dan ook voorbij in WFL. Argumenten waarom je tegen abortus zou zijn zijn erg vaak op basis van gevoel. Ik heb nog niet een persoon gehoord die op een consistente basis tegen abortus is.
pi_63233315
En dan heb ik het nog niet over 'kinderen' die verkracht worden ..en zwanger raken.
pi_63233687
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?

En dan na 9 maand bevallen Zonder ruggenprik

En daar mag best een flinke keizersnee bij

Waarom moet ik opeens aan de mannen van de radio denken met "de amateuraborteur"?
pi_63234077
Volgens mij beseffen de helft van de mensen die in dit topic reageren niet wie Laforest is, dat HIJ de troll is van de FP en altijd een zo fout mogelijk standpunt zal innemen. Dat is de act... Maar loop zijn postgeschiedenis anders even na voordat hier nog iemand serieus op ingaat
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:56:43 #105
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63234173
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:

[..]

Moeders die abortus plegen zijn gewoon egoistisch.
Moeders die een kind geboren laten worden ook
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:09:55 #106
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_63234538
Simpel, door een condoom te gebruiken voorkom je ook een zwangerschap, ergo... je ontneemt dan ook iemand het leven.. Hell, onthouding is dan ook moord.
Abortus moord noemen is wel erg simpel. Wat is een miskraam dan ? Dood door schuld ?
Als ik morgen een hond per ongeluk dood rij, is dat ook moord ? Ik ontneem dan toch ook een leven ? Het feit dat het een mindere levensvorm is, wil dat zeggen dat het minder erg is ? En als dat ook erg is, hoe staat het dan met een muis, of een spin, mier, bacterie ?

Wat bij betreft heeft de mens de mogelijkheid om een kind op de wereld te zetten en daarmee ook het recht om een zwangerschap af te breken. Maar goed, ethiek is nooit zo aan mij besteed geweest.
pi_63234564
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
pi_63234590
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:37 schreef laforest het volgende:

[..]

De staat kan dat gewoon per wet mogelijk maken.

De staat kan zoveel per wet mogelijk maken.. Dat is toch geen argument?
pi_63234824
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Xeanor het volgende:
Nog steeds heeft niemand door dat de TS selectief quote en alleen maar wil trollen.
Iedereen (ik incluis) vind dit een te "hot item" en voelt zich geroepen om serieus te reageren
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:24:19 #110
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63234940
quote:
nee , helemaal niemand nee

Alleen jij natuurlijk
pi_63235112
Tuurlijk doet TS het erom, maar hé, de discussie is op zich best interessant. Zolang men (lees je mee, TS?) met onderbouwde meningen aankomt, en niet bitcht om het bitchen, kunnen we hier prima over praten.

Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur ', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van het zotte om vrouwen te verplíchten elke zwangerschap uit te zitten. Als een zwangerschap mentaal of fysiek een bedreiging is voor de vrouw, waarom zou je dan in godsvredesnaam doorzetten?
pi_63235218
quote:
Natuurlijk wel. Maar het is vrijdagavond en je moet toch wat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63240019
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:20 schreef Escaflowne het volgende:

[..]

Filmpjes van vrouwen die bruut verkracht worden liggen je beter?
Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijp
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_63240026
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan ook illegaal een abortus plegen. De beslissing is aan de vrouw, niet aan een rechtbank.
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
pi_63240031
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:22 schreef Chriz2k het volgende:
Hoe walgelijk ben je als je een vrouw op die manier wilt straffen voor het verkracht worden.
Dus moet het kind maar gestraft en vermoord worden. Lekker ben jij, dat is pas walgelijk.
  Admin zaterdag 15 november 2008 @ 10:39:32 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_63240043
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Je laatste drie reacties zijn alleen maar flames jegens mijn persoon. Heb jij iets met vekrachtingen of zo, smeerpijp
Flikker toch eens op met je getroll, je draagt werkelijk niks zinnigs bij hier.
Begin ene weblog ofzo.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_63240061
quote:
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:45:58 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_63240095
Ik denk dat de TS er absoluut geen oordeel over kan vellen. Ik denk dat alleen iemand die echt verkracht is en zwanger raakt kan aangeven of zij dat wil of niet. De TS kent de schaamte en vernedering van zo iemand niet, dus kan heel vrolijk roepen dat hij/zij wel zo'n kindje zou opvoeden, zonder echt de daarbij horende gevoelens te kennen.

-kort door de bocht- En voor de rest moet ik he-le-maal niets hebben van dit soort conservatieve meningen .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Admin zaterdag 15 november 2008 @ 10:51:06 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_63240163
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Egoist. Net alsof dat alleen de beslissing van de vrouw is. Zulks een beslissing neem je samen.
In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.

Ik heb een vrouw gekend die verkracht was en het kind liet komen, een prachtig lief jongetje, maar de lijdensweg die ze later hebben doorgemaakt vanwege de onverwerkte gebeurtenis gun ik niemand.
Er mag wel degelijk gedacht worden aan abortus bij dit soort misstanden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_63240182
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

In beginsel ging dit topic over abortus na verkrachting.

Ik heb een vrouw gekend die verkracht was en het kind liet komen, een prachtig lief jongetje, maar de lijdensweg die ze later hebben doorgemaakt vanwege de onverwerkte gebeurtenis gun ik niemand.
Er mag wel degelijk gedacht worden aan abortus bij dit soort misstanden.
Bij abortus prima, maar de persoon die ik quote had het nergens over verkrachting.
Die had het gewoon over als de anticonceptie gefaald had bij een vrouw en dat de vrouw dan het recht heeft om.

En daar ben ik het niet mee eens
vosss is de naam,
pi_63240217
quote:

[..]

In een ideale eerlijke wereld wel ja. In die wereld vreet een zwangerschap ook niet enorm veel van een vrouwenlichaam, is bevallen niet pijnlijk en niet gevaarlijk en deel je samen de opvoeding van het kind.

In de praktijk pleegt een zwangerschap wel roofbouw op je lichaam, is bevallen nog steeds een behoorlijk ingrijpende gebeurtenis die zeker niet zonder gevaar is en voedt voornamelijk de vrouw kinderen op.
En dat maakt dat haar stem veel belangrijker is dan die van een man.
Bovendien ging het hier om abortus na een verkrachting en dan heeft hij natuurlijk sowieso niks in te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 15-11-2008 11:04:56 ]
pi_63240226
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
Wie ben jij om te bepalen of iemand anders wel of niet een kind moet nemen?
Is dat niet een persoonlijke keuze voor ieder voor zich?

Als een kind net verwekt is. Heeft het nog geen leven. Het heeft geen hersenen, geen organen, ook nog geen hart zelfs... het is niks anders dan een vrucht.

Dus als iemand niet blij is om een kind te krijgen van zijn verkrachter... waarom zouden wij dan oordelen dat deze niet weg gehaald mag worden en haar leven verwaarlozen met iets waar ze niet op zit te wachten.

Adoptie? Ook dat is een eigen keuze... je loopt wel 9 maanden rond met een kind van je verkrachter...
In de ban van de mods.
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:58:21 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63240251
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:

[..]

En doodstraf voor de ex-moeders
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:00:08 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63240266
quote:

[..]

Samen met je verkrachter?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:04:05 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63240328
Ik zou als ik vrouw was toch echt 100% controle willen over de genen die ik wil gebruiken om mij voort te planten, deze keuze heb je niet bij verkrachting en dus spreken we van een inbreuk op de persoonlijke integriteit. En wie dat niet eert is in mijn ogen de slechtheid zelve.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63240399
quote:

[..]

Je bent trouwens ook wel erg selectief in je verontwaardiging. In het topic over abortus als blijkt dat een baby zwaar gehandicapt is, roep je heel hard dat jij absoluut voor abortus zou zijn in zo'n geval en als zij het toch wil houden jij hier niet aan meewerkt.
pi_63240468
Dat klopt. Je bent gewoon niet wijs als je je eigen leven vergooit voor een mislukker.

Kennelijk denk ik er nogal makkelijk over
vosss is de naam,
pi_63240583
Het gaat mij er meer om dat je in beide gevallen eist dat zij zich maar aan jouw mening aanpast terwijl je zelf geen enkele concessie doet.
pi_63240607
Ik ben best bereid consessies te doen, maar niet als dat betekent dat ik de rest van mn leven met een volslagen debiel opgescheept kom te zitten
vosss is de naam,
pi_63240647
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:26 schreef vosss het volgende:
Ik ben best bereid consessies te doen, maar niet als dat betekent dat ik de rest van mn leven met een volslagen debiel opgescheept kom te zitten
En datzelfde geldt voor haar met een gewoon kindje.
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:30:12 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63240654
laten we die discussie gewoon voor dat andere topic in OUD?
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:18:56 #132
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63241376
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:24 schreef Escaflowne het volgende:
En dan heb ik het nog niet over 'kinderen' die verkracht worden ..en zwanger raken.
Och ja, ik herinner me ook een zaak in Ierland van zo'n 15 jaar geleden waarin een meisje van ongeveer 12 - 14 jaar Weet het even niet precies meer en op google kon ik zo gauw even niks vinden ervan verkracht en zwanger werd door de vader van een vriendinnetje van haar en ze geen abortus mocht plegen van de Ierse rechtbank en naar England moest "vluchten" om de zwangerschap af te breken.

Kinderen moeten blijkbaar gestraft worden, als ze verkracht worden door volwassenen....dat zal ze leren! Kennelijk een ideaal beeld van de TS, vrees ik zo.

Hoe dan ook, kennelijk houd de Ierse rechtbank nog steeds het, in mijn ogen achterlijke, standpunt aan, dus de TS woont in het juiste land op dit moment.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 november 2008 @ 12:27:09 #133
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_63241544
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje

Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.

En waarom is een morning afterpil geen moord?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_63241693
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:30 schreef Re het volgende:
laten we die discussie gewoon voor dat andere topic in OUD?
Het is dezelfde discussie. Het gaat om de houding t.o.v. abortus en de rol van de man en vrouw in het geheel.
Of en wanneer je een gehandicapt kindje moet aborteren is inderdaad een andere discussie maar daar hebben we het hier dan ook niet over.
pi_63243251
Ja het is moord, maar geef ze maar eens ongelijk.
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:10:06 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63243447
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is dezelfde discussie. Het gaat om de houding t.o.v. abortus en de rol van de man en vrouw in het geheel.
Of en wanneer je een gehandicapt kindje moet aborteren is inderdaad een andere discussie maar daar hebben we het hier dan ook niet over.
we hebben het inderdaad hier over vrouwen die tegen hun wil gedwongen worden om zich voort te planten.
pi_63245202
quote:

[..]

Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.

Nee, mannen hebben er helemaal niets over te zeggen.

En verder is het zwaar vermoeiend hoe andere mensen denken zich te moeten bemoeien met het privé leven van een ander. Verkrachting of geen verkrachting.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_63245344
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die zwanger werd en abortus wilde plegen vanwege allerlei omstandigheden. Haar vriend was zwaar tegen, en haalde haar over om het kindje toch te houden. Twee weken voor de geboorte bedacht hij zich en ging er vandoor.

Nee, mannen hebben er helemaal niets over te zeggen.
Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?

Ik ken nog wel een aardig verhaal uit m'n nabije omgeving die alle vrouwen tot hoeren promoveert, wil je die ook horen?
pi_63245520
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ah ok, omdat jij een kerel kent die vlak voor de geboorte de benen nam heeft een man 0,0 inspraak over een kind wat gezamelijk tot stand is gekomen?

Ik ken nog wel een aardig verhaal uit m'n nabije omgeving die alle vrouwen tot hoeren promoveert, wil je die ook horen?
Het is maar een van de meerdere redenen.

Ik veroordeel hiermee niet alle mannen. Ik wil zeker niet beweren dat dit de standaard gang van zaken is. Wel maak ik het punt dat mannen altijd nog een keuze of een uitweg hebben. En dat geldt niet voor vrouwen. Of in ieder geval stukken moeilijker.
pi_63246620
Het lijkt me heel zwaar om zo'n kind groot te brengen. Je zult vast van hem/haar houden maar is wel het levende resultaat van iets ergs wat je is gebeurd. Waarschijnlijk kun je nooit naar het kind kijken zoals veel trotse ouders dat doen.

Als je denkt de opvoeding van zo'n kind niet aan te kunnen dan lijkt het me niet zo onmenselijk om het kind weg te halen. Oke je weet niet wat voor mooie dingen hem onthouden blijven maar als je denkt dat je het kind geen warm/veilig thuis kan geven ga je natuurlijk wel twijfelen aan de toekomst die dat kind te wachten staat.

Maar het lastige is wel: je kunt in geen enkel geval het leven van een kind voorspellen. Ook als het kind je wens was kunnen hem heel nare dingen overkomen. En andersom zou het ongeplande kind ondanks de omstandigheden toch een mooi leven tegemoet gaan.

Moord vind ik het niet al kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen hier zo naar kijken... iedereen zou in zo'n geval moeten kunnen beslissen wat het beste voelt zonder dat mensen haar hier op aan kijken.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_63246846
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Tuurlijk doet TS het erom, maar hé, de discussie is op zich best interessant. Zolang men (lees je mee, TS?) met onderbouwde meningen aankomt, en niet bitcht om het bitchen, kunnen we hier prima over praten.

Ik ben van mening dat er te makkelijk over abortus wordt gedacht. Als ik hoor dat vrouwen 4,5 keer abortus hebben gepleegd in hun leven, denk ik: flikkert op met je 'ik heb de pil echt netjes geslikt heur ', bind die eierstokken dan lekker door. Abortus is geen anticonceptie, het is je laatste redmiddel. Dat wordt imo nog wel 's vergeten. Ik lees echt te vaak jonge meningen a la 'ach, en als je dan zwanger raakt, doe je gewoon abortus'.

Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk van het zotte om vrouwen te verplíchten elke zwangerschap uit te zitten. Als een zwangerschap mentaal of fysiek een bedreiging is voor de vrouw, waarom zou je dan in godsvredesnaam doorzetten?
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?
pi_63247089
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:22 schreef F04 het volgende:
Brr. Ik mag hopen dat dat extreme gevallen zijn?
Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:
quote:
Er is maar een geval waarin ik tegen abortus ben en dat is wanneer vrouwen het als "anticonceptie" gaan zien. Ik ken het verhaal van een oud-studiegenootje wier (een aantal) dispuutgenootjes een keer in de zoveel tijd zich lieten "leegzuigen" omdat ze weer zwanger waren. De pil werd te duur, dus gebruikten ze geen anticonceptie meer en gingen gewoon iedere keer voor een abortus.
Dat vind ik dus wel walgelijk Ze zouden eigenlijk "als straf" een keer een zwangerschap moeten voldragen in de hoop dat ze er wat van leren. Maar dat kan dan ook weer niet
Maar wel het risico van het toestaan van abortus in een land als het onze.
Hier ben ik dus wel fel op tegen
pi_63247121
1) Een ongeboren kind heeft een bestaansrecht
2) Een moeder heeft het recht om GEEN kinderen te nemen

Welke zwaarder weegt is een kwestie van persoonlijke mening,
maar ook logische redenering;

Als je voor 1 kiest is de consequentie dat er veel ongewenste kinderen worden geboren in een
slecht(er) milieu (Tienermoeders zonder baan, levenservaring etc. Kinderen van verkrachters,
geen vaderfiguur, moeder die het kind MOET accepteren etc.) en dat je tevens de autonomie van
de vrouw afneemt.

Pro-life fundamentalisten zijn dus gewoon niet zo pragmatisch maar moralistisch. Ze klampen
spastisch vast aan hun extreme, bijna pathologische respect voor het leven, waardoor ze hun
doel voorbij schieten: respect voor het leven. Want wat is er zo respectvol aan een kind dat
niet uit liefde te wereld komt, maar door verkrachting?
I feel kinda Locrian today
pi_63247480
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:35 schreef Locusta het volgende:

[..]

Nee, ik quote mijzelf eerder uit dit topic:
[..]

Hier ben ik dus wel fel op tegen
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer "
pi_63247483
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:36 schreef starla het volgende:
1) Een ongeboren kind heeft een bestaansrecht
De wet ziet dit anders, daarin heeft het kind/de vrucht pas vanaf 24 weken een zgn. "bestaansrecht".
quote:
Pro-life fundamentalisten zijn dus gewoon niet zo pragmatisch maar moralistisch. Ze klampen
spastisch vast aan hun extreme, bijna pathologische respect voor het leven, waardoor ze hun
doel voorbij schieten: respect voor het leven. Want wat is er zo respectvol aan een kind dat
niet uit liefde te wereld komt, maar door verkrachting?
Ben ik met je eens
pi_63247542
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:50 schreef djenneke het volgende:
Ik juist niet. Van dit soort onverantwoordelijke onmensen wil je toch niet dat ze een volgende generatie gaan opvoeden, en dat ook nog eens ongewenst. Ik vind wel dat ze iets meer mogen ondernemen tegen dit soort figuren behalve even aborteren en maar weer naar huis sturen met een "tot de volgende keer "
Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?

Ik weet namelijk niet of er (landelijk) bijgehouden wordt wanneer iemand een abortus ondergaat? En wat de reden van de abortus is?
pi_63248025
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:53 schreef Locusta het volgende:

[..]

Nee, ik wil ook ab-so-luut niet dat ze kinderen baren, daar hebben ze al wel bewezen te onverantwoordelijk voor te zijn door hun gedrag. Maar dit soort redenen voor abortus keur ik beslist af en daar zou ook wat aan gedaan moeten worden, maar hoe pak je zoiets aan?

Ik weet namelijk niet of er (landelijk) bijgehouden wordt wanneer iemand een abortus ondergaat? En wat de reden van de abortus is?
Er zijn wel landelijke statistieken, redenen voor abortus is hier niet in opgenomen. Wel het aantal keer dat iemand abortus pleegt. Zie hier:

http://www.rutgersnissogr(...)w?searchterm=abortus
  zaterdag 15 november 2008 @ 18:19:02 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63248115
3,7 op de 1000 tieners heeft al een abortus ondergaan. Maar dit is niet het topic daarvoor, hier gaat het om de wil van TS om verkrachte moeders te straffen omdat ze verkracht zijn
pi_63248387
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Re het volgende:
3,7 op de 1000 tieners heeft al een abortus ondergaan. Maar dit is niet het topic daarvoor, hier gaat het om de wil van TS om verkrachte moeders te straffen omdat ze verkracht zijn
Ik denk dat we dan alle argumenten wel gehad hebben
  zaterdag 15 november 2008 @ 18:38:43 #150
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_63248484
Nee. Weghalen.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')