abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2008 @ 14:42:07 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63288770
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:28 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ga voor de lol eens een weekje lang met het OV in de Randstad reizen.

Kuttuig met kutherrie uit blikkerig klinkende kuttelefoons is echt ergernis numero één. En voor mij in ieder geval al de reden om m'n OV gebruik tot een absoluut minimum te beperken. Vragen of de herrie uitmag resulteert doorgaans in een grote bek, en dan heb je nog mazzel.

Ik kan me prima voorstellen dat iemand er op een egegeven moment echt helemaal genoeg van heeft, en zo'n stuk tuig gewoon de tram uit schopt.

Mag dat? Nee. Begrijpelijk dat het gebeurt? Ja.
[..]

Als ouders hun kinderen niet kunnen of willen opvoeden, dan zal iemand anders het moeten doen. Met een wat steilere leercurve, zullen we maar zeggen.
Laat ik eerst voorop stellen dat persoonlijke informatie totaal niet relevant zou moeten zijn in een discussie, maar voor deze ene keer dan maar een uitzondering:
Ik reis in de randstad, ook met het OV.

Ik maak inderdaad wel eens een enkele keer mee dat iemand wat hardop muziek op heeft staan. Vaak is dat inderdaad een vorm van puberaal provocatief gedrag. Heel normaal, en daar valt ook goed mee om te gaan. Ik stoor me er 9 van de 10 keer niet eens aan, omdat me er simpelweg niet druk om maak. Er zijn echt wel ergere dingen in de wereld.

Soms hoor je dan iemand die het dan even helemaal gehad heeft -een slechte dag op werk, pikstraf, dat soort dingen-, en met een gestressde stem half stotterend probeert te schreeuwen of de muziek uit mag, al dan niet met scheldwoorden. Dat is, zoals dat op FOK heet: FAIL. En dat merkt die puber dan ook, en maakt het spelletje af door een grote bek terug te geven.

De trambestuurders weten zoals de meeste normale mensen wel hoe het moet, autoriteit in je stem zetten, eventueel wat humor erbij en het gewoon normaal en rustig vragen. Werkt 9 van de 10 keer ook nog eens.

Ik heb een keer meegemaakt dat het niet werkte, dat waren 2 kleine breezers die hun telefoon aan het uittesten waren of iets. Nadat ze er even niet uit kwamen, kreeg ik als 'antwoord' terug dat ze last hadden van het geluid van het bladeren van mijn leesvoer . De halte erop stapten ze uit.

Ik heb nog nooit een grote bek teruggekregen. En ik heb ook nog nooit meegemaakt dat de trambestuurder een grote bek terug kreeg. Als je gaat schreeuwen, stressen en moeilijk gaat lopen doen, kun je inderdaad een grote bek terug verwachten.

Goedkeuren van geweld: Nee.
Begrijpen van inzetten van geweld: al helemaal niet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63288841
quote:
Op zondag 16 november 2008 @ 10:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En een wijsvinger die verticaal voor de lippen gehouden wordt kunnen blijkbaar velen niet normaal overbrengen? Die bullshit dat 'ze' nergens meer naar luisteren en dat dáárom geweld gerechtvaardigd zou zijn lijkt haast normaal te worden.
quote:
Op zondag 16 november 2008 02:02 schreef mcDavid het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n muziektelefoon-negert meegemaakt in het openbaar vervoer.

Echt, dat rechtvaardigt alle middelen!
Denk je echt dat die sjappies zich wat van je aantrekken als je het netjes vraagt?

Ja meerdere keren geprobeerd ja.
pi_63288849
Eingelijk best jammer dat dit jong niet meteen onder de tram is gekomen. Had toch weer een enkeltje Marokko of Antillen gescheeld.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
pi_63288856
quote:
Op zondag 16 november 2008 @ 14:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

ONOES! Een buitenlander! Aanwezig! Met... MUZIEK!

Ik zeg: donder 'm de tram uit, mishandel hem, geef 'm een mep.
Buitenlander

-edit-
Hoewel het idd in 99% van de gevallen allochtonen zijn...
pi_63288942
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:17 schreef rood_verzet het volgende:
maar je kunt iemand helaas niet uit de rijdende trein gooien
Jawel hoor, hangt een beetje van de trein af. Die oude stoptreinen lenen zich er prima voor.
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  Moderator maandag 17 november 2008 @ 14:58:30 #231
9859 crew  Karina
Woman
pi_63289205
Eerst even vragen of het wat zachter kan, was zeker te moeilijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_63289688
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:58 schreef Karina het volgende:
Eerst even vragen of het wat zachter kan, was zeker te moeilijk.
Wie zegt dat dat niet gebeurd is?
  Moderator maandag 17 november 2008 @ 15:20:46 #233
9859 crew  Karina
Woman
pi_63289802
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:17 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet gebeurd is?
Ik zie nergens staan dat het wel is gebeurd. Maar dan nog, iemand de tram uitflikkeren omdat de muziek te hard staat vind ik nogal overdreven. Voor hetzelfde geld was die jongen verkeerd terechtgekomen en doodgevallen en dat omdat hij zijn muziek te hard had staan.

Ik durf nu in de tram mijn mp3 speler niet meer aan te zetten, direkt gooit iemand me de tram uit.
niet zo tof doen
pi_63289859
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan dat het wel is gebeurd. Maar dan nog, iemand de tram uitflikkeren omdat de muziek te hard staat vind ik nogal overdreven.
Tsja, dat kun jij vinden. Maar gelukkig is het merendeel het hierover niet met je eens. Mijn gok is dan ook dat jij niet in de Randstad woont.
quote:
Voor hetzelfde geld was die jongen verkeerd terechtgekomen en doodgevallen en dat omdat hij zijn muziek te hard had staan.
Ehhhh... ja. En?
quote:
Ik durf nu in de tram mijn mp3 speler niet meer aan te zetten, direkt gooit iemand me de tram uit.
Ik bedoel maar!
  Moderator maandag 17 november 2008 @ 15:29:13 #235
9859 crew  Karina
Woman
pi_63290082
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:22 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Tsja, dat kun jij vinden. Maar gelukkig is het merendeel het hierover niet met je eens. Mijn gok is dan ook dat jij niet in de Randstad woont.
[..]

Ehhhh... ja. En?
[..]

Ik bedoel maar!
Ik woon in Amsterdam en ga vaak met de tram en hoor ook wel eens harde muziek, maar ga dan niet iemand de tram uitschoppen.

Maar ik ga ervan uit dat als jouw broertje/zusje/neefje wat dan ook, de tram wordt uitgemieterd omdat de muziek te hard stond, jij daar geen problemen mee hebt? En jij hebt er ook geen probleem mee om mij, een vrouw die (waarschijnlijk) je moeder kan zijn, een paar klappen te verkopen en de tram uit te gooien als mijn muziek iets te hard staat?

Mijn god, het wordt inderdaad tijd om uit de Randstad te verdwijnen als figuren zoals jij er wonen.
niet zo tof doen
pi_63292965
Wat mij een beetje stoort -en dan laat ik echt merken dat ik oud word- is dat ik vroeger van mijn ouders zoiets leerde als rekening houden met een ander. En dús geen gegil, geschreeuw, luide muziek etc. in treinen, trams, bussen, restaurants en ander openbare gelegenheden.

Maar goed, ik zal met mijn dertig jaar wel een enorme bejaarde zijn.

Ik zeg echt niet dat vroeger alles beter was, maar ik vind het gedrag van een fors deel van de hedendaagse jeugd toch best zorgelijk.

O tempora, o mores.
pi_63293055
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 17:00 schreef Isegrim het volgende:
Wat mij een beetje stoort -en dan laat ik echt merken dat ik oud word- is dat ik vroeger van mijn ouders zoiets leerde als rekening houden met een ander. En dús geen gegil, geschreeuw, luide muziek etc. in treinen, trams, bussen, restaurants en ander openbare gelegenheden.

Maar goed, ik zal met mijn dertig jaar wel een enorme bejaarde zijn.

Ik zeg echt niet dat vroeger alles beter was, maar ik vind het gedrag van een fors deel van de hedendaagse jeugd toch best zorgelijk.

O tempora, o mores.
21, ik leerde dat ook.
pi_63293647
geweld in dit soort gevallen is fucking NOOIT goed te praten. De mensen die dat hier zeggen lullen uit frustratie, van die geeks die zich in de trein opvreten omdat een kerel 'die ze niet fysiek aankunnen' hun irriteert met hun (kut rap *kots*) muziek .

gewoon die lullo erop wijzen dat die shit uit moet en de situatie lost zichzelf op.
pi_63293673
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 17:27 schreef Adamo144 het volgende:

gewoon die lullo erop wijzen dat die shit uit moet en de situatie lost zichzelf op.
Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben. .
pi_63293786
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben. [ afbeelding ].
Ik ben dagelijks voor school in de Bijlmer en ik kan je vertellen....die indianenverhalen vallen allemaal reuze mee hoor. Maar ja, ik weet niet hoe erg de situatie tegenwoordig in Overijssel is
pi_63294122
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:29 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en ga vaak met de tram en hoor ook wel eens harde muziek, maar ga dan niet iemand de tram uitschoppen.

Maar ik ga ervan uit dat als jouw broertje/zusje/neefje wat dan ook, de tram wordt uitgemieterd omdat de muziek te hard stond, jij daar geen problemen mee hebt? En jij hebt er ook geen probleem mee om mij, een vrouw die (waarschijnlijk) je moeder kan zijn, een paar klappen te verkopen en de tram uit te gooien als mijn muziek iets te hard staat?

Mijn god, het wordt inderdaad tijd om uit de Randstad te verdwijnen als figuren zoals jij er wonen.
Als jij op jouw bijna bejaarde leeftijd nog niet eens het fatsoen kan opbrengen om uit jezelf je muziek op een voor medepassagiers acceptabel niveau te zetten, mag je wat mij betreft meteen die tram uitgetjoelkerd worden.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die verrotte "ik doe wat ik wil, zolang niemand er wat van zegt"-mentaliteit. Denk gewoon na en gedraag je.
pi_63294265
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 17:33 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Ik ben dagelijks voor school in de Bijlmer en ik kan je vertellen....die indianenverhalen vallen allemaal reuze mee hoor. Maar ja, ik weet niet hoe erg de situatie tegenwoordig in Overijssel is
En heb je wel eens aan zo'n sjappie gevraagd of'ie zijn muziek zachter zou willen doen?

Ik zal je vertellen wat er gebeurt:
- Een enkeling zet netjes zijn muziek zachter
- Het gros snauwt je af, je moet maar ergens anders gaan zitten of een andere trein pakken. Deze coupé is van hun alleen.
- Een enkeling komt wel degelijk met bedreigingen (1x gehad, was blij dat de rest van de coupe zich er toen ook tegenaan begon te bemoeien).
pi_63294311
hm, mijn ervaring is dat het meerendeel verbaasd opkijkt en zn shit zachter zet (hangt erook vanaf hoe je het vraagt natuurlijk )
pi_63294410
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:53 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En heb je wel eens aan zo'n sjappie gevraagd of'ie zijn muziek zachter zou willen doen?

Ik zal je vertellen wat er gebeurt:
- Een enkeling zet netjes zijn muziek zachter
- Het gros snauwt je af, je moet maar ergens anders gaan zitten of een andere trein pakken. Deze coupé is van hun alleen.
- Een enkeling komt wel degelijk met bedreigingen (1x gehad, was blij dat de rest van de coupe zich er toen ook tegenaan begon te bemoeien).
Het scheelt wel of je zelf een kleurtje hebt of niet. Naar de soortgenoten wordt meestal wat beter geluisterd dan naar de "rasssistische kaaskop".
pi_63294441
goeie move man!
pi_63294554
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 17:55 schreef Adamo144 het volgende:
hm, mijn ervaring is dat het meerendeel verbaasd opkijkt en zn shit zachter zet (hangt erook vanaf hoe je het vraagt natuurlijk )
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 18:00 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Het scheelt wel of je zelf een kleurtje hebt of niet. Naar de soortgenoten wordt meestal wat beter geluisterd dan naar de "rasssistische kaaskop".
Het zullen mijn krullen wel wezen dan.
  maandag 17 november 2008 @ 18:09:12 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63294626
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:22 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Schermen met de meerderheid? Goh, wat sterk. Wat is dat voor argument van 'oh je woont waarschijnlijk niet in de Randstad dus jij weet niet wat voor ergernis des levens het is als iemand zijn muziek aan heeft'? Ik woon ook in de Randstad, en echt hoor, ik ben met elke trambestuurder die ik meegemaakt heb echt geen superieur wezen ofzo, maar alle keren dat ik of die bestuurders het normaal vragen, werkt dat.
quote:
[..]

Ehhhh... ja. En?
[..]

Ik bedoel maar!
Walgelijk inderdaad.
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:00 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

. Ik weet niet of het aan jou en mcDavid ligt of aan mij en ongetwijfeld anderen, maar in mijn ervaring heeft het er echt helemaal niets mee te maken.
Daarnaast vind ik het onpasselijk wat je nu weer probeert te insinueren.

Dit hele topic is te triest voor woorden aan het worden. Mensen die geweld tegen personen goed gaan keuren omdat diezelfde personen niet genoeg overtuigingskracht bezitten of iets. Belachelijk. Als je geen overtuigingskracht bezit, blijf dan zitten en grijp niet naar geweld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Yildiz op 17-11-2008 18:16:53 ]
pi_63294849
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:28 schreef Metatron het volgende:
Als ouders hun kinderen niet kunnen of willen opvoeden, dan zal iemand anders het moeten doen. Met een wat steilere leercurve, zullen we maar zeggen.
En wat heb je dan geleerd .. juist ja : geweld gebruiken is wel goed, eigen rechter spelen mag ..

bedankt voor de les zal ik dan maar zeggen
pleased to meet you
  maandag 17 november 2008 @ 18:18:49 #249
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63294850
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben. [ afbeelding ].
Natuurlijk, grijp maar even naar een aanname. 'Misschien krijg je wel een mes in je ribben, dus gooi hem maar preventief en met geweld de tram uit.' Oorlogsretoriek noem ik dat.
pi_63294867
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:05 schreef mcDavid het volgende:

[..]

[..]

Het zullen mijn krullen wel wezen dan.
Blonde of donkere krullen?
pi_63294955
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:09 schreef Yildiz het volgende:
Mensen die geweld tegen personen goed gaan keuren
Moet je horen wie het zegt, multicriminelenlover.
  maandag 17 november 2008 @ 18:26:27 #252
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63295020
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:23 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt, multicriminelenlover.
Ohja, ik keur geweld tegen personen af, en dan ben ik een criminelenlover.

Is muziek afspelen al dan niet tot overlast van anderen volgens jou soms minder erg dan iemand met geweld en letsel tot gevolg de tram uitsmijten?

. Sterk hoor, een erg sterk argument.
pi_63295118
hoe zijn we in hemelsnaam bij allochtonen aangekomen? het gaat er gewoon om dat er een gast met harde muziek andere mensen zit te irriteren en of we die gast mogen rammen of niet.

nu is de discussie veranderd in 'allochtonen zijn asociaal'
pi_63295162
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ohja, ik keur geweld tegen personen af, en dan ben ik een criminelenlover.
Het grote probleem is dat je geweld tegen personen nogal selectief afkeurt. Allochtonen hebben bij jou carte blanche.
pi_63295227
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:30 schreef Adamo144 het volgende:
nu is de discussie veranderd in 'allochtonen zijn asociaal'
Wou je dat soms ontkennen dan?

99 van de 100 keer gaat het hierbij gewoon om allochtonen en dan ook nog eens allochtonen van een bepaald soort. Dan kun je wel gaan roepen dat het om "Nederlanders" gaat en het heel politiek correct tot een "Nederlands probleem" bombarderen, maar daar schieten we echt geen reet mee op.
  maandag 17 november 2008 @ 18:37:38 #256
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63295311
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:31 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat je geweld tegen personen nogal selectief afkeurt. Allochtonen hebben bij jou carte blanche.
Waar haal je dát nu weer vandaan. Ik ben erg benieuwd. .
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Wou je dat soms ontkennen dan?

99 van de 100 keer gaat het hierbij gewoon om allochtonen en dan ook nog eens allochtonen van een bepaald soort. Dan kun je wel gaan roepen dat het om "Nederlanders" gaat en het heel politiek correct tot een "Nederlands probleem" bombarderen, maar daar schieten we echt geen reet mee op.
Nee, met het bombarderen tot iets irrelevants als 'het zijn allochtonen!' wel zeker. .
pi_63295512
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:37 schreef Yildiz het volgende:
Nee, met het bombarderen tot iets irrelevants als 'het zijn allochtonen!' wel zeker. .
Inderdaad. Laten we het beestje, of in dit geval de overtreder, gewoon bij de naam noemen: het zijn vrijwel zonder uitzondering door naïef links geïmporteerde en gekoesterde AL-LOCH-TO-NEN die er een zooitje van maken.
pi_63295849
Volgens mij gaat het vaker om trieste breezerhoeren dan om allochtoontjes hoor.
  maandag 17 november 2008 @ 19:12:44 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63296318
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:44 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we het beestje, of in dit geval de overtreder, gewoon bij de naam noemen: het zijn vrijwel zonder uitzondering door naïef links geïmporteerde en gekoesterde AL-LOCH-TO-NEN die er een zooitje van maken.
. Door 'links' geïmporteerd. Natuurlijk, als je werkgeverspartijen links wilt noemen, moet je dat vooral doen. . Probeer je soms net zo te provoceren als iemand met herrie uit z'n telefoon in de tram? .

Wat nu beestje bij zijn naam noemen, noem het gewoon mens, net zoals jij en ik. Dan ben je er al hoor. Dingen als 'allochtoon' of 'autochtoon' zijn toch echt irrelevant.
pi_63296580
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:56 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ervaring is toch anders. Maar in de uitzonderlijke gevallen dat het inderdaad toch om autochtonen gaat, dan zijn het inderdaad meestal van die treurige breezerhoeren, die het asociale gedrag van hun multicriminele loverboys kopëren.
pi_63296767
quote:
Op maandag 17 november 2008 @ 18:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb één keer meegemaakt dat het een blanke was, en toen was het zo'n lonsdale-gabber.

Maar meestal zijn het wel van die breazer-cultuur mensen idd.

Blanke breezermeisjes doen meestal heel hard telefoneren. Ook irritant, maar toch het haalt het bij lange na niet bij die muziekmobieltjes.
pi_63297004
die vent verdient inderdaad een lintje!
pi_63297031
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:20 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is toch anders. Maar in de uitzonderlijke gevallen dat het inderdaad toch om autochtonen gaat, dan zijn het inderdaad meestal van die treurige breezerhoeren, die het asociale gedrag van hun multicriminele loverboys kopëren.

die moet in de Van Dale als nieuw woord van 2008!!!
pi_63297381
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:26 schreef mcDavid het volgende:
Blanke breezermeisjes doen meestal heel hard telefoneren. Ook irritant, maar toch het haalt het bij lange na niet bij die muziekmobieltjes.
pi_63297752
Die poll uitslag ook echt he
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 17 november 2008 @ 20:59:27 #266
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63299523
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:20 schreef BabyBel4 het volgende:
In mijn ervaring is het nu een keer geen allochtonen probleem, maar algemeen aanvaard onder jeugd en scholieren. Toen ik nog met de bus naar mijn werk ging, was dat een drukke 'scholierenbus' waar de meesten bij het ROC uitstapten. Tot die tijd was het een drukte van jewelste, schreeuwen, bellen en muziek aan.

Thank god zit ik tegenwoordig weer lekker in de auto.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_63310491
Babybel40 je doet net alsof, omdat we niet meteen alles over een kam scheren, linkse allochtonen lovers zijn wtf...

misschien hebben we een iets duidelijker beeld van allochtonen/jongeren die asociaal zijn dan jij?
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:52:16 #268
3542 Gia
User under construction
pi_63310724
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:26 schreef mcDavid het volgende:

Blanke breezermeisjes doen meestal heel hard telefoneren.
21 jaar, werktuigbouwkundige en dit niveau van Nederlandse taal!
pi_63311390
Zijn werktuigbouwkundigen zo bekwaam in de Nederlandse taal dan?
pi_63311906
Mensen die dit goedkeuren tuig ik met genoegen af wanneer ik ze eens ergens waar het verboden is over het gras zie lopen.
pi_63312179
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:36 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die dit goedkeuren tuig ik met genoegen af wanneer ik ze eens ergens waar het verboden is over het gras zie lopen.
Ik fiets altijd op de stoep.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63312193
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"Ja meneer de rechter, die knakker liep zomaar tegen mijn mes aan, dat zijn huid daar niet tegen bestand is, is niet mijn schuld."
Ja, dat is ook precies hetzelfde. Jezus kneus.
pi_63312361
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:45 schreef Disorder het volgende:
Ja, dat is ook precies hetzelfde. Jezus kneus.
Jezus, lul, enig sarcasme is jouw vreemd, lul?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 11:52:09 #275
9859 crew  Karina
Woman
pi_63312388
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:47 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Als jij op jouw bijna bejaarde leeftijd nog niet eens het fatsoen kan opbrengen om uit jezelf je muziek op een voor medepassagiers acceptabel niveau te zetten, mag je wat mij betreft meteen die tram uitgetjoelkerd worden.

Het moet maar eens afgelopen zijn met die verrotte "ik doe wat ik wil, zolang niemand er wat van zegt"-mentaliteit. Denk gewoon na en gedraag je.
DAAR gaat het nou juist om, zeg er wat van, ga niet meteen klappen uitdelen. Als jouw buurvrouw de radio te hard heeft staan, ga je toch ook eerst vragen of het zachter kan en niet meteen erop slaan?

Soms hebben mensen niet eens door dat ze de muziek te hard hebben staan.
niet zo tof doen
pi_63312537
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jezus, lul, enig sarcasme is jouw vreemd, lul?
Ja, dat was het, sarcasme..
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:11:09 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63313004
zal wel weer een fijne hersenschudding zijn. aansteller. ik hoop dat ie er iets van geleerd heeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63313026
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef Karina het volgende:

[..]

DAAR gaat het nou juist om, zeg er wat van, ga niet meteen klappen uitdelen. Als jouw buurvrouw de radio te hard heeft staan, ga je toch ook eerst vragen of het zachter kan en niet meteen erop slaan?

Soms hebben mensen niet eens door dat ze de muziek te hard hebben staan.

Waarschijnlijk hééft hij het eerst gevraagd!
pi_63313090
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:36 schreef Chriz2k het volgende:

Van over het gras lopen heeft vrijwel niemand hinder, van muziek in de bus hebben alle buspassagiers last...
pi_63313561
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:14 schreef JoPiDo het volgende:
Van over het gras lopen heeft vrijwel niemand hinder, van muziek in de bus hebben alle buspassagiers last...
Dan mag je een huilend kindje dus ook de bus/tram uittrappen?
pi_63313596
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Over de stoep fietsen dan.

Het gaat om het principe, niet om het voorbeeld.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 12:34:44 #282
9859 crew  Karina
Woman
pi_63313741
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:11 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hééft hij het eerst gevraagd!
Je zegt het goed "waarschijnlijk", je weet het dus niet.
Maar dan nog, om nog even het voorbeeld van die buurvrouw aan te halen, als ze dus niet meteen het geluid zachter zet, dan geef je maar een paar klappen?

Iedereen heeft het altijd maar over zinloos geweld en hoe erg dat is (is het ook), maar iemand een hersenschudding bezorgen is schijnbaar "cool".
niet zo tof doen
pi_63313822
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan mag je een huilend kindje dus ook de bus/tram uittrappen?
Die hebben het besef niet dat ze mensen tot last zijn. Deze persoon weet dat wel. Sterker nog, hij wilt mensen tot last zijn. Anders ga je niet met je boxjes in openbaar vervoer zitten. Dan koop je een auto en donder je daar een pimp my ride achtige installatie in.

Niet dat het rechtvaardigt dat iemand uit een tram gegooid wordt, maar ik kan het wel begrijpen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:38:30 #284
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63313866
tis gewoon egt die hele kkjeugd die kkirritant is tog. ze hebbe gewoon gen repetc meer voor anderen, jeweetzelluf.
zzz
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:39:53 #285
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63313902
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:30 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Over de stoep fietsen dan.

Het gaat om het principe, niet om het voorbeeld.
Als jij iemand die over de stoep fietst uit de tram gooit zeg ik : chapeau !
zzz
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 12:43:29 #286
9859 crew  Karina
Woman
pi_63313993
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

Anders ga je niet met je boxjes in openbaar vervoer zitten.
Misschien heb ik iets gemist, maar dat van die boxjes (of mobiele telefoon, wat ook al een paar keer is genoemd), waar staat dat precies?
niet zo tof doen
pi_63314198
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist, maar dat van die boxjes (of mobiele telefoon, wat ook al een paar keer is genoemd), waar staat dat precies?
Even als voorbeeld, het wordt vaker genoemd. Je kent ze vast wel, want zelfs ik (2x in het jaar met de OV of zo) zie die gasten. Al zou het een mobiel zijn, of oordoppen waar je een hele tram van mee kan laten genieten, het is een roep om aandacht. Of zichzelf ontzettend interessant vinden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:10:34 #288
3542 Gia
User under construction
pi_63314678
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:34 schreef Karina het volgende:

[..]

Je zegt het goed "waarschijnlijk", je weet het dus niet.
Maar dan nog, om nog even het voorbeeld van die buurvrouw aan te halen, als ze dus niet meteen het geluid zachter zet, dan geef je maar een paar klappen?
Nee, dan kun je nog altijd de politie bellen. Of in geval van herhaaldelijke overlast de woningstichting inschakelen. De rest van de buurt heeft er dan waarschijnlijk ook last van.
quote:
Iedereen heeft het altijd maar over zinloos geweld en hoe erg dat is (is het ook), maar iemand een hersenschudding bezorgen is schijnbaar "cool".
Het zal niet in de bedoeling gelegen hebben dat joch een hersenschudding te bezorgen. Een lichte hersenschudding waar het hier om ging, heb je zo te pakken. Een flinke hoofdpijn, als je aangeeft je hoofd gestoten te hebben, wordt al gauw 'lichte hersenschudding' genoemd. "Neem maar een dagje rust."

Je kunt zoiets ook vreselijk opblazen, natuurlijk.

Dat iemand uit de tram wordt gezet, wanneer hij zijn muziek weigert zachter te zetten, is m.i. volledig terecht. Als het echt Kraag-broekriem en Hoppa is, dan gaat het me inderdaad te ver.
pi_63315655
het op je boxjes aan hebben van muziek getuigt van zo'n enorme asociale instelling, dat je het wat mij betreft niet eerst beleefd hoeft te vragen om de muziek zachter te zetten: direct de tram uitflikkeren is in mijn ogen geheel rechtvaardig in zo'n situatie, zelfs als die persoon er een hersenschudding aan over houdt
pi_63316078
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:37 schreef Pheno het volgende:
Die hebben het besef niet dat ze mensen tot last zijn. Deze persoon weet dat wel. Sterker nog, hij wiltwil mensen tot last zijn. Anders ga je niet met je boxjes in openbaar vervoer zitten. Dan koop je een auto en donder je daar een pimp my ride achtige installatie in.

Niet dat het rechtvaardigt dat iemand uit een tram gegooid wordt, maar ik kan het wel begrijpen.
Okay, dan tyf ik de moeder van dat kindje wel de tram uit.
Wel netjes nadat ik haar gevraagd heb of haar kind niet uitkan.
Is wel zo fatsoenlijk.
pi_63316084
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 @ 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is wel zo fatsoenlijk.
Die moeder kan er hoogstwaarschijnlijk niets aan doen dat dat kind huilt (anders zou ze dat wel doen), en zou het nog waarschijnlijker zelf ook liever anders zien.

Dat is wat anders dan heel bewust zelf muziek opzetten terwijl je weet dat je andere mensen daarmee lastig valt.

Bovendien is iedere vorm van stemgeluid (zelfs huilen) way minder irritant dan zo'n muziekmobiel.
pi_63316175
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is wel zo fatsoenlijk.

hij wilt is correct Nederlands en je vergelijk slaat als een tang op een varken
pi_63316295
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:11 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

pi_63316367
quote:
hij wilt is correct Nederlands
Neen.
quote:
en je vergelijk slaat als een tang op een varken
Neen, ík heb er last van, dus volgens de meeste mensen hier in het topic mag ik er dan ook zelf wat aan doen.
pi_63316374
wat is dat toch steeds die klote grammatica politie hier op teh intehenet
pi_63316422
quote:

[..]

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63316440
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 @ 14:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Neen.
[..]

Neen, ík heb er last van, dus volgens de meeste mensen hier in het topic mag ik er dan ook zelf wat aan doen.
Nee, je vergelijkt appels met peren. Compleet andere situatie dit.

Die moeder en baby doen het beiden niet bewust en met opzet.
pi_63316468
Ik zie het probleem niet. Dat ventje wilde provoceren en dat is hem gelukt.
Actie-reactie.
Geef die man een lintje.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_63316688
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:20 schreef mcDavid het volgende:
Nee, je vergelijkt appels met peren. Compleet andere situatie dit.

Die moeder en baby doen het beiden niet bewust en met opzet.
Als het kindje zeurt (MAMMMAAAAA, IK WILLLL EEEEN KOOOOOEEEEKKKJEEEEE!!!!!!!!!!) omdat het te veel verwend is door die moeder, dan is het wel degelijk vergelijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')