Laat ik eerst voorop stellen dat persoonlijke informatie totaal niet relevant zou moeten zijn in een discussie, maar voor deze ene keer dan maar een uitzondering:quote:Op maandag 17 november 2008 13:28 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ga voor de lol eens een weekje lang met het OV in de Randstad reizen.
Kuttuig met kutherrie uit blikkerig klinkende kuttelefoons is echt ergernis numero één. En voor mij in ieder geval al de reden om m'n OV gebruik tot een absoluut minimum te beperken. Vragen of de herrie uitmag resulteert doorgaans in een grote bek, en dan heb je nog mazzel.
Ik kan me prima voorstellen dat iemand er op een egegeven moment echt helemaal genoeg van heeft, en zo'n stuk tuig gewoon de tram uit schopt.
Mag dat? Nee. Begrijpelijk dat het gebeurt? Ja.
[..]
Als ouders hun kinderen niet kunnen of willen opvoeden, dan zal iemand anders het moeten doen. Met een wat steilere leercurve, zullen we maar zeggen.
quote:Op zondag 16 november 2008 @ 10:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En een wijsvinger die verticaal voor de lippen gehouden wordt kunnen blijkbaar velen niet normaal overbrengen? Die bullshit dat 'ze' nergens meer naar luisteren en dat dáárom geweld gerechtvaardigd zou zijn lijkt haast normaal te worden.
quote:Op zondag 16 november 2008 02:02 schreef mcDavid het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n muziektelefoon-negert meegemaakt in het openbaar vervoer.
Echt, dat rechtvaardigt alle middelen! Denk je echt dat die sjappies zich wat van je aantrekken als je het netjes vraagt?
Ja meerdere keren geprobeerd ja.
Buitenlanderquote:Op zondag 16 november 2008 @ 14:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
ONOES! Een buitenlander! Aanwezig! Met... MUZIEK!
Ik zeg: donder 'm de tram uit, mishandel hem, geef 'm een mep.
Jawel hoor, hangt een beetje van de trein af. Die oude stoptreinen lenen zich er prima voor.quote:Op maandag 17 november 2008 13:17 schreef rood_verzet het volgende:
maar je kunt iemand helaas niet uit de rijdende trein gooien
Wie zegt dat dat niet gebeurd is?quote:Op maandag 17 november 2008 14:58 schreef Karina het volgende:
Eerst even vragen of het wat zachter kan, was zeker te moeilijk.
Ik zie nergens staan dat het wel is gebeurd. Maar dan nog, iemand de tram uitflikkeren omdat de muziek te hard staat vind ik nogal overdreven. Voor hetzelfde geld was die jongen verkeerd terechtgekomen en doodgevallen en dat omdat hij zijn muziek te hard had staan.quote:Op maandag 17 november 2008 15:17 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet gebeurd is?
Tsja, dat kun jij vinden. Maar gelukkig is het merendeel het hierover niet met je eens. Mijn gok is dan ook dat jij niet in de Randstad woont.quote:Op maandag 17 november 2008 15:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat het wel is gebeurd. Maar dan nog, iemand de tram uitflikkeren omdat de muziek te hard staat vind ik nogal overdreven.
Ehhhh... ja. En?quote:Voor hetzelfde geld was die jongen verkeerd terechtgekomen en doodgevallen en dat omdat hij zijn muziek te hard had staan.
Ik bedoel maar!quote:Ik durf nu in de tram mijn mp3 speler niet meer aan te zetten, direkt gooit iemand me de tram uit.
Ik woon in Amsterdam en ga vaak met de tram en hoor ook wel eens harde muziek, maar ga dan niet iemand de tram uitschoppen.quote:Op maandag 17 november 2008 15:22 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Tsja, dat kun jij vinden. Maar gelukkig is het merendeel het hierover niet met je eens. Mijn gok is dan ook dat jij niet in de Randstad woont.
[..]
Ehhhh... ja. En?
[..]
Ik bedoel maar!
21, ik leerde dat ook.quote:Op maandag 17 november 2008 @ 17:00 schreef Isegrim het volgende:
Wat mij een beetje stoort -en dan laat ik echt merken dat ik oud word- is dat ik vroeger van mijn ouders zoiets leerde als rekening houden met een ander. En dús geen gegil, geschreeuw, luide muziek etc. in treinen, trams, bussen, restaurants en ander openbare gelegenheden.
Maar goed, ik zal met mijn dertig jaar wel een enorme bejaarde zijn.
Ik zeg echt niet dat vroeger alles beter was, maar ik vind het gedrag van een fors deel van de hedendaagse jeugd toch best zorgelijk.
O tempora, o mores.
Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben.quote:Op maandag 17 november 2008 @ 17:27 schreef Adamo144 het volgende:
gewoon die lullo erop wijzen dat die shit uit moet en de situatie lost zichzelf op.
.
Ik ben dagelijks voor school in de Bijlmer en ik kan je vertellen....die indianenverhalen vallen allemaal reuze mee hoor. Maar ja, ik weet niet hoe erg de situatie tegenwoordig in Overijssel isquote:Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben. [ afbeelding ].
Als jij op jouw bijna bejaarde leeftijd nog niet eens het fatsoen kan opbrengen om uit jezelf je muziek op een voor medepassagiers acceptabel niveau te zetten, mag je wat mij betreft meteen die tram uitgetjoelkerd worden.quote:Op maandag 17 november 2008 15:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam en ga vaak met de tram en hoor ook wel eens harde muziek, maar ga dan niet iemand de tram uitschoppen.
Maar ik ga ervan uit dat als jouw broertje/zusje/neefje wat dan ook, de tram wordt uitgemieterd omdat de muziek te hard stond, jij daar geen problemen mee hebt? En jij hebt er ook geen probleem mee om mij, een vrouw die (waarschijnlijk) je moeder kan zijn, een paar klappen te verkopen en de tram uit te gooien als mijn muziek iets te hard staat?
Mijn god, het wordt inderdaad tijd om uit de Randstad te verdwijnen als figuren zoals jij er wonen.
En heb je wel eens aan zo'n sjappie gevraagd of'ie zijn muziek zachter zou willen doen?quote:Op maandag 17 november 2008 @ 17:33 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik ben dagelijks voor school in de Bijlmer en ik kan je vertellen....die indianenverhalen vallen allemaal reuze mee hoor. Maar ja, ik weet niet hoe erg de situatie tegenwoordig in Overijssel is
Het scheelt wel of je zelf een kleurtje hebt of niet. Naar de soortgenoten wordt meestal wat beter geluisterd dan naar de "rasssistische kaaskop".quote:Op maandag 17 november 2008 17:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En heb je wel eens aan zo'n sjappie gevraagd of'ie zijn muziek zachter zou willen doen?
Ik zal je vertellen wat er gebeurt:
- Een enkeling zet netjes zijn muziek zachter
- Het gros snauwt je af, je moet maar ergens anders gaan zitten of een andere trein pakken. Deze coupé is van hun alleen.
- Een enkeling komt wel degelijk met bedreigingen (1x gehad, was blij dat de rest van de coupe zich er toen ook tegenaan begon te bemoeien).
quote:Op maandag 17 november 2008 @ 17:55 schreef Adamo144 het volgende:
hm, mijn ervaring is dat het meerendeel verbaasd opkijkt en zn shit zachter zet (hangt erook vanaf hoe je het vraagt natuurlijk)
Het zullen mijn krullen wel wezen dan.quote:Op maandag 17 november 2008 @ 18:00 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Het scheelt wel of je zelf een kleurtje hebt of niet. Naar de soortgenoten wordt meestal wat beter geluisterd dan naar de "rasssistische kaaskop".
Schermen met de meerderheid? Goh, wat sterk. Wat is dat voor argument van 'oh je woont waarschijnlijk niet in de Randstad dus jij weet niet wat voor ergernis des levens het is als iemand zijn muziek aan heeft'? Ik woon ook in de Randstad, en echt hoor, ik ben met elke trambestuurder die ik meegemaakt heb echt geen superieur wezen ofzo, maar alle keren dat ik of die bestuurders het normaal vragen, werkt dat.quote:Op maandag 17 november 2008 15:22 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Tsja, dat kun jij vinden. Maar gelukkig is het merendeel het hierover niet met je eens. Mijn gok is dan ook dat jij niet in de Randstad woont.
Walgelijk inderdaad.quote:[..]
Ehhhh... ja. En?
[..]
Ik bedoel maar!
quote:Op maandag 17 november 2008 18:00 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Het scheelt wel of je zelf een kleurtje hebt of niet. Naar de soortgenoten wordt meestal wat beter geluisterd dan naar de "rasssistische kaaskop".
En wat heb je dan geleerd .. juist ja : geweld gebruiken is wel goed, eigen rechter spelen mag ..quote:Op maandag 17 november 2008 13:28 schreef Metatron het volgende:
Als ouders hun kinderen niet kunnen of willen opvoeden, dan zal iemand anders het moeten doen. Met een wat steilere leercurve, zullen we maar zeggen.
Natuurlijk, grijp maar even naar een aanname. 'Misschien krijg je wel een mes in je ribben, dus gooi hem maar preventief en met geweld de tram uit.' Oorlogsretoriek noem ik dat.quote:Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja of je hebt even later zelf een mes tussen je ribben. [ afbeelding ].
Blonde of donkere krullen?quote:Op maandag 17 november 2008 18:05 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
Het zullen mijn krullen wel wezen dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |