Klinkt stom: maar ga een keer naar een open dag van een farmaceutisch bedrijfquote:Op donderdag 13 november 2008 22:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Lijkt me best lastig als mensen vragen: Hé Mini, wat doe jij eigenlijk nu??
Ik sprak vorige week een Duitse die biochemie gestudeerd heeft en nu een onderzoek doet met muizen..
Tsjah ik heb er geen verstand van dus kan er moeilijk over oordelen, hoewel de dierenvriend in mij meteen zoiets heeft van: Wáát? ... maar ja... tis moeilijk..
Ik wel.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef DarkElf het volgende:
en ik zie weinig kwaad in labtesten op ter dood veroordeelden bijvoorbeelddoen ze nog iets nuttigs..
(heheben niet eens voorstander van de doodstraf)
Ja ik snap het ook wel hoor en ik weet dat er echt wel iets veranderd is sinds de TNO apen (hoop ik dan maar) maar toch heb ik er moeite mee. Zéker als je hoort dat er zoveel muizen gekweekt zijn voor dat en dat onderzoek en toch is t niet goed dus de muizen zijn overbodig...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Klinkt stom: maar ga een keer naar een open dag van een farmaceutisch bedrijf. Ik ben zo'n bedrijf geweest laatst, ze hadden óók de dierproevenafdeling opengesteld en legden overal duidelijk uit waarom het nodig was. En ook iets van de laatste jaren: muizen/ratten hoefden niet meer opgepakt/verstoord te worden, maar alles ging met automatische meetsystemen en camera's. Zo kunnen ze dus toch invloed van medicijnen op gedrag testen, zonder de groep te verstoren.
Dag later stond in het blaadje van de dierenactivisten dat het betreffende bedrijf testte op honden. Dat was al 20 jaar niet meer zo. Maar toch, medicijnen moeten verplicht (wetten) getest worden op dieren, en dan vind ik de gezondheid van de mens (let wel, cosmetica vind ik onzin) toch een stukkie belangrijker
.
Ik weet dat je dat doet.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik wel.Als het niet vrijwillig is tenminste.
Dat zijn nazi-praktijken.
Ik schrijf al acht, negen jaar met een terdoodveroordeelde man.
Redroasted cat, dus!quote:
Gemist, gevoelig punt enzo.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik weet dat je dat doet.
en ik maakte een grapje dude, hence the
quote:en das ook al heel anders dan "boehoe wat doet ie ineens lastig, nou poessie moet maar dood" .
Eén van de twee, ik ben de anderquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Wat een levenservaring doe je toch weer op tijdens slechts één topic op Fok! Alleen al de verschillende manieren van discussiëren van iedereen: SHE is een typische Slash & Burnfiguur, waar Aventura en Cinnamongirl (de laatste tijdens de OUDdiscussie) weer overal liters olie op golven blijven gooien. Conleche en Greys stuiterballen er emotioneel doorheen, Isengrim is een fantastishe ijshockeykeeper en Kwak is vandaag helemaal Ying!
O, en ik ben de twee mannetjes die in de loge zitten bij de Muppetshow
Doet me denken aan "ik wou dat ik twee hondjes was"...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Wat een levenservaring doe je toch weer op tijdens slechts één topic op Fok! Alleen al de verschillende manieren van discussiëren van iedereen: SHE is een typische Slash & Burnfiguur, waar Aventura en Cinnamongirl (de laatste tijdens de OUDdiscussie) weer overal liters olie op golven blijven gooien. Conleche en Greys stuiterballen er emotioneel doorheen, Isengrim is een fantastishe ijshockeykeeper en Kwak is vandaag helemaal Ying!
Waarom denk je dat ik in de Randstad solliciteer? Dáár gebeurt hetquote:Op donderdag 13 november 2008 11:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Soms wilde ik toch wel dat ik in de Randstad woonde... alle interessante dingen op mijn studiegebied gebeuren daar. Over twee weken ga ik naar een congres waarvoor mijn trein 's ochtends om 07:04u al vertrekt..
Okee, dan toch een laatste reactie:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Ik weetquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Cosmetica wordt in Nederland al jááren niet meer op dieren getest.
Sorry hoor maar dit was de post waar het mee begon:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:27 schreef kwakveense het volgende:
isegrim zei het n-woord... is er niet een forum wet dat je dan bij voorbaat de discussie verliest?
[..]er wordt maar vanuit gegaan dat t zo is gegaan: wat aventura al zei, wie zijn wij om te oordelen of bedenken hoe die beslissing is genomen? als de DA het al adviseert zal er heus iets zijn geweest....
snap je dan nog niet waarom mensen fel hierop ingaan?quote:Op donderdag 13 november 2008 19:56 schreef Esse_est het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen, trouwens:
ik had een katje, Mieke, die vanaf de dag dat ik zwanger was (echt, ze wist het eerder dan ik bijna) me opeens niet meer aardig vond, op mijn spullen ging piesen, me ging krabben en bijten. Ik heb haar laten inslapen, wilde het risiso niet lopen dat ze mijn kind wat zou aandoen.
Je bedoelt de reductio ad Hitlerum:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:27 schreef kwakveense het volgende:
isegrim zei het n-woord... is er niet een forum wet dat je dan bij voorbaat de discussie verliest?
Best lastig als je een proef moet doen met twee grooepen van 16 ratten en die dmv het breken van de nek dood moet maken. Een gifinjectie kan niet, want voor het resultaat moet je de lever onderzoeken.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef DarkElf het volgende:
en ik zie weinig kwaad in labtesten op ter dood veroordeelden bijvoorbeelddoen ze nog iets nuttigs..
(heheben niet eens voorstander van de doodstraf)
En dan ben ik zeker degene die het vuurtje weer laat oplaaien als het bijna gedoofd is?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Je weet je kooitje goed schoon te houdenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:28 schreef Isegrim het volgende:
IJshockey-keeper? Ik heb geen flauw idee wat ik me daarbij moet voorstellen want ik weet niks van ijshockey.
Die laatste is natuurlijk de echte dierenvriend.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Best lastig als je een proef moet doen met twee grooepen van 16 ratten en die dmv het breken van de nek dood moet maken. Een gifinjectie kan niet, want voor het resultaat moet je de lever onderzoeken.
Ik ken iemand die proeven heeft gedaan op ratten. Sterker nog, ik heb een keer geholpen met het verschonen en voeren. Er zijn grofweg 2 soorten mensen te onderscheiden als die beesten dood moeten. De dierenvriend die zo voorzichtig mogelijk het nekje probeert te breken (en dat drie keer, arme rat) en de kille onderzoeker, die het snel, relatief pijnloos en in een keer doet.
je bent net Moblo zoquote:
Ik vond het voor mijn doen qua emotioneel doen anders nog heel erg meevallenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:33 schreef Laureline het volgende:
[..]
Je weet je kooitje goed schoon te houdenGoeie returns
Ik vind jou geen emo hoorquote:Op donderdag 13 november 2008 22:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het voor mijn doen qua emotioneel doen anders nog heel erg meevallen
Kan nog véél emotioneler!
Ik woon in 1 huis met iemand die dierproeven gedaan heeft, geneesmiddelenonderzoek. Hij is ervoor gestraft ook, hij is nu vreselijk allergisch voor die beestenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Best lastig als je een proef moet doen met twee grooepen van 16 ratten en die dmv het breken van de nek dood moet maken. Een gifinjectie kan niet, want voor het resultaat moet je de lever onderzoeken.
Ik ken iemand die proeven heeft gedaan op ratten. Sterker nog, ik heb een keer geholpen met het verschonen en voeren. Er zijn grofweg 2 soorten mensen te onderscheiden als die beesten dood moeten. De dierenvriend die zo voorzichtig mogelijk het nekje probeert te breken (en dat drie keer, arme rat) en de kille onderzoeker, die het snel, relatief pijnloos en in een keer doet.
Mijn relativeringsvermogen is toen flink gegroeid.
Jij moet gewoon lekker blijven dromen over je fly sollicitatiegesprek! Kom je gezellig langs als het Den Haag wordtquote:Op donderdag 13 november 2008 22:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dan ben ik zeker degene die het vuurtje weer laat oplaaien als het bijna gedoofd is?.
jawel.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit was de post waar het mee begon:
[..]
snap je dan nog niet waarom mensen fel hierop ingaan?
wie is mn yang? tell me, please!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Met apen wordt dat wel gedaan ja, maar met ratten en muizen niet voor zover ik weet. Ik vraag me af of de resolutie wel goed genoeg is voor zo'n klein beest. Er zijn bovendien allerlei tests die in een scanner niet kunnen, bijvoorbeeld kijken welke stofjes/eiwitten/RNA in welk deel van de hersenen voorkomen om te zien wat voor soort hersencellen ergens zitten. Daarnaast zijn er ook proeven waarbij je plakjes moet maken om elektroden direct in een enkele hersencel te kunnen stekenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik weet. Buitenland wel volgens mij, maar dat weet ik niet precies. Wilde eigenlijk meer de noodzaak van dierproeven aangeven
.
Trouwens, correct me if i'm wrong, maar de hersens van dieren hoeven tegenwoordig toch niet altijd meer in plakjes gesneden te worden? Dacht dat ze ook door een scanner konden ofzo? Wat ze ook bij mensen doen, waarvan ze vermoeden dat er iets mis is.
mijn vriendinnetje werd in t diepe gegooid (had nog nooit een beestje in dr handen gehad tot dat doel) en trok meteen de eerste muis finaal in tweeën. ze wilde t iets te "snel en pijnloos" doen...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die laatste is natuurlijk de echte dierenvriend.
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
mijn vriendinnetje werd in t diepe gegooid (had nog nooit een beestje in dr handen gehad tot dat doel) en trok meteen de eerste muis finaal in tweeën. ze wilde t iets te "snel en pijnloos" doen...
Jij bent het zelf, Kwak! Yang zit ook in jou! En Ying! Omhels het!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:35 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wie is mn yang? tell me, please!
Oeps.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:37 schreef kwakveense het volgende:
[..]
mijn vriendinnetje werd in t diepe gegooid (had nog nooit een beestje in dr handen gehad tot dat doel) en trok meteen de eerste muis finaal in tweeën. ze wilde t iets te "snel en pijnloos" doen...
Utrecht is dan ook zeeeeeer lesbeauvriendelijk. Elke keer als ik er ben verbaas ik me er weer over. Plus wel een leuke stad met veel mogelijkheden, maar toch nog een beetje kneuterig.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En ikvan Utrecht trouwens. Vanavond ook geweest dus (ben SHE niet tegengekomen en dat is maar goed ook
) en ik voel me daar helemaal in m'n element. Ik hoop ooit nog eens in Utrecht te kunnen wonen en werken. Ik vind Utrecht leuker dan A'dam. Daar struikel je zowat over d de souvenirwinkeltjes
.
ik sta er verbaasd van. ik wil jullie nog steeds allemaal kusjes geven. zou ik een manische fase hebben ofzo?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:39 schreef Laureline het volgende:
[..]
Jij bent het zelf, Kwak! Yang zit ook in jou! En Ying! Omhels het!
It runs in the familyquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Aventura en Cinnamongirl (de laatste tijdens de OUDdiscussie) weer overal liters olie op golven blijven
Gadsiequote:
De laatste muis die ik in huis had, heb ik gevangen met een leefval en uitgezet in het bos.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:42 schreef loveli het volgende:
O, en ik ben ontzettend hypocriet. Vroeger heb ik met alle plezier muizenvallen neergezet in m'n studentenwoning. Muizenplaag? Kom maar op met de lijmplanken. Maar een paar weken geleden had ik een nestje muizen in m'n handen, van die kleine wriemelende roze blinde beestjes. Mooi dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om ze zelf dood te maken.
Iedereen persoonlijk uitchecken?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Laureline het volgende:
En Kwak, je moet je haar laten groeien. Dan lijk je op Cameron van House. Viking zal er wel weer van moeten![]()
als een kleuter met couscous, maar we hebben nu eenmaal een andere smaak wat vrouwen betreft. En ik zoek natuurlijk bij iedereen het passende soap-personage hier, dan heb ik wat meer houvast tot ik iedereen persoonlijk heb uitgecheckt
Ik vind Cameron best te pruimen, hoorquote:Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Laureline het volgende:
En Kwak, je moet je haar laten groeien. Dan lijk je op Cameron van House. Viking zal er wel weer van moeten![]()
als een kleuter met couscous, maar we hebben nu eenmaal een andere smaak wat vrouwen betreft. En ik zoek natuurlijk bij iedereen het passende soap-personage hier, dan heb ik wat meer houvast tot ik iedereen persoonlijk heb uitgecheckt
True lovequote:
Dat klinkt best geil moet ik zeggenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Iedereen persoonlijk uitchecken?![]()
Die badkamer-jodokus van morgen!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:35 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wie is mn yang? tell me, please!
Mijn oude kat bewaarde vroeger voor mij altijd het staartje en het hoofdjequote:Op donderdag 13 november 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oeps.Nou ja, beestje heeft er wrs. weinig van gemerkt.
Ik heb regelmatig muizen uit hun lijden verlost die mijn vroegere kat halfdood mee naar huis bracht.
Viking, dat is echt vieieies!!! Foei!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gadsie. Hij likt eraan en dan stop jij het in je mond?
(De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook niet altijd zin heb om m'n bakje Brinta af te wassen en dus gewoon weer nieuwe Brinta in m'n bakje doe, terwijl de katjes het bakje hebben uitgelikt)
Je bent nu prima, houden zo. Als je je weer gaat verontschuldigen voor alles wat je doet trappen we er niet meer in, nu weten we beter.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:41 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik sta er verbaasd van. ik wil jullie nog steeds allemaal kusjes geven. zou ik een manische fase hebben ofzo?
jodokus, hihi. waarom denk ik dan gelijk aan een lul met een feesthoedje? die heb ik verdeurie nog nooit in het echt gezien. met een feesthoedje dan. gelukkigquote:
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gadsie. Hij likt eraan en dan stop jij het in je mond?
(De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook niet altijd zin heb om m'n bakje Brinta af te wassen en dus gewoon weer nieuwe Brinta in m'n bakje doe, terwijl de katjes het bakje hebben uitgelikt)
Wie is El?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:46 schreef Greys het volgende:
Oh en niet vragen waarom ik dit zeg, maar het móet even.
Binnenpretje.
Hoi El! Leest het een beetje lekker weg?![]()
hihi, ik ben t aan t laten groeien, maar t duuuuuurt zo lang....quote:Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Laureline het volgende:
Die laatste was net zo'n grote dierenvriend als degene die z'n kat wegdeed voor de vloer.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:33 schreef Isegrim het volgende:
Die laatste is natuurlijk de echte dierenvriend.
Precies Viking, jij weet hoe het moet.. we bellen die gozer gewoon af.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waar we foto's van willen, anders is het niet gebeurd.
Dat is niet hypocriet, dat is voortschrijdend inzicht.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:42 schreef loveli het volgende:
O, en ik ben ontzettend hypocriet. Vroeger heb ik met alle plezier muizenvallen neergezet in m'n studentenwoning. Muizenplaag? Kom maar op met de lijmplanken. Maar een paar weken geleden had ik een nestje muizen in m'n handen, van die kleine wriemelende roze blinde beestjes. Mooi dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om ze zelf dood te maken.
Urghquote:Op donderdag 13 november 2008 22:49 schreef Laureline het volgende:
Ja Jezus, ik bedoel natuurlijk gewoon iedereen bekijken op een meet ofzo. Stelletje vieze wijven![]()
En Viking is Alice. Of Sophie van Carnivale.
Das toch Jahweh?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:48 schreef Viking84 het volgende:
El is Hebreeuws voor God. Dus die zullen ze wel bedoelen.
Dat ookquote:Op donderdag 13 november 2008 22:38 schreef Goodbye het volgende:
Mijn mening over de hele katteninslaapactie is negatief en ik denk ook zeker wel een beetje bevooroordeeld wegens eerder gebeurde zaken.
Is misschien dan wel niet eerlijk, maar ik ben dat wel
[emo modus] Nu maak je me aan het huilenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:49 schreef Laureline het volgende:
Ja Jezus, ik bedoel natuurlijk gewoon iedereen bekijken op een meet ofzo. Stelletje vieze wijven![]()
Hee, vik zei het!! Not me!!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:49 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat is één van de namen van Godquote:Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Das toch Jahweh?
Stond in Ontdekking van de hemel!
hihihihiiiiihihihihquote:
Oneens. De 'kille' doder handelt meer in het belang van het dier dan de 'voorzichtige' doder. Het resultaat is imo belangrijker dan de intentie, aangezien dieren helemaal niets hebben aan goede bedoelingen.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Die laatste was net zo'n grote dierenvriend als degene die z'n kat wegdeed voor de vloer.
Ik pies in mijn broek hierquote:Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
En dan gaat dat kwakbeest ook ineens niet labiel en vreselijk assertief zitten doen..nou, dan zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.[/b]
Hoi, jij manspersoonquote:
Een bluetooth rearview mirrorquote:Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef Esse_est het volgende:
Viking wat spannend, je test-tekstje. Wat voor ding was het dat je moest promoten?
Daar word er ook eentje wakkerquote:
huh? ja iddquote:Op donderdag 13 november 2008 22:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een bluetooth rearview mirror. Dus een elektronische achteruitkijkspiegel waarop je ook telefoontjes kunt ontvangen (incl ingebouwde speakers, microfoon). Je kunt ook naar de radio luisteren en er zaten oordoppen bij
. Wat een zinloos systeem
.
Nouja, het hoedje ontbreekt, maar hij lijkt wel op een lul zoquote:Op donderdag 13 november 2008 22:46 schreef Goodbye het volgende:
[..]
jodokus, hihi. waarom denk ik dan gelijk aan een lul met een feesthoedje? die heb ik verdeurie nog nooit in het echt gezien. met een feesthoedje dan. gelukkig
Jij suggereerde het. De suggestie is vaak sterker dan de vertoning zelfquote:
Ze heeft al eens foto's gepost om om haarkleuradvies te vragenquote:En dan moet je naar de meet komen. Als die ooit weer komtTussendoor mag je best een foto pm'en hoor, kan ik vast aan je wennen en bedenken bij welke soap je hoort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |