abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2008 @ 21:56:40 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63203800
*komt binnenvallen* OMG rellen! Doe eens Zen allemaal mensen, all together now: Zennn...! Nee maar serieus. Ik ben ook een watje. Maar wel een watje met verantwoordelijkheidsgevoel denk ik? Ik had namelijk een cavia genaamd Dinkie (ja, maar 1 cavia want Dinkie was een beetje een schijtluis ). Ik kies ervoor om Dinkie in huis te nemen, voor hem te zorgen en van hem te houden. Dan is het beestje MIJN verantwoordelijkheid. Toen hij ziek werd (een oogontsteking) nam ik hem natuurlijk mee naar de dierenarts, en de nodige dingen (zalf, zalf, pijnstillers, tot twee keer toe een operatie, etc.) werden betaald. Ja het is duur, zo rijk ben ik niet, etc. Maar het is een leven, het is mijn verantwoordelijkheid om er alles aan te doen dat hij een zo fijn mogelijk leven heeft. Uiteindelijk kwam hij niet uit de tweede narcose, maar ik weet dat ik er alles aan gedaan heb om te zorgen dat hij beter werd. Ik vind dat HEEL belangrijk - je kiest voor een dier of niet, en als je dat doet wordt het een deel van je huishouden, van je gezin en je emotionele belevingswereld. Als je denkt "voor 15 euro heb je toch een nieuwe!" (geloof me, heeeel vaak gehoord, niet leuk om te horen), dan ben je het in mijn ogen niet waard om überhaupt een beestje als huisdier (over vee op de boerderij heb ik het dus niet, daar is sprake van een andere band) te hebben. My two cents! Dat wil overigens niet zeggen dat ik anderen veroordeel als ik niet de volledige situatie ken.

Fijn dat het gesprek goed ging, Viking!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 13 november 2008 @ 21:57:48 #64
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63203861
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:54 schreef Greys het volgende:
Kwak, die foto!

Ik zal Boris, Bink en Heer G vast op je komst voorbereiden Vik!
hihi, dit weekend gemaakt, ik was doodmoe, en had geen make up op, en toen wilde een vriendinnetje een foto maken en gaf ik een kusje want ik wilde niet.... en toen leek ik net een kerstengeltje vond ze

kijk: zo'n afgetrokken bekkie had ik eigenlijk.... 2 uur slaap... ziek... (wist niet dat ze deze al gemaakt had)

(t is in delft trouwens, hoi merel!! we deden en fotopuzzeltocht. te voet. telkens van de ene kant naar de andere kant van t centrum)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:58:28 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63203894
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hypocriet is het zeker. En iedereen is inderdaad op bepaalde vlakken hypocriet. Niks mis mee, maar ik ben er minder voor om een ander af te meten aan je eigen hypocriete maatstaven.
Je moet JOUW opinie niet verwarren met die van de wereld.
Mijn maatstaven mag jij hypocriet vinden, maar dat maakt het nog geen universele waarheid.
Zoveel wijsheid zou ik jezelf niet toebedelen.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:58:47 #66
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63203909
@ maria: daarom neem ik dus ook geen huisdieren
  donderdag 13 november 2008 @ 22:01:45 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63204040
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:58 schreef kwakveense het volgende:
@ maria: daarom neem ik dus ook geen huisdieren
Kijk, dat vind ik dus ook heel goed! Niet nemen als je er niet 100% voor gaat.

Oh trouwens! Ik vond dat katje van Cinnamongirl met die korte pootjes en dat bekkie ZO LIEF !!!! Ik zat luidkeels te squealen achter de pc, en te roepen naar mijn vriend dat ik OOK zo'n katje wil

En van Boris was ik al fan dus
pi_63204044
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Je moet JOUW opinie niet verwarren met die van de wereld.
Mijn maatstaven mag jij hypocriet vinden, maar dat maakt het nog geen universele waarheid.
Zoveel wijsheid zou ik jezelf niet toebedelen.
De definitie van het woord hypocriet staat gewoon in het woordenboek hoor. Het is niet alsof ik die zelf verzin. Je impliceert zelf ook al dat het hypocriet is.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:03:52 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63204137
En iedereen heeft het recht om het niet met elkaar eens te zijn toch?

Proberen het eigen gelijk te halen heeft in dit soort gevallen geen zin. Geen van beide partijen zal haar mening opgeven.
pi_63204166
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
En iedereen heeft het recht om het niet met elkaar eens te zijn toch?

Proberen het eigen gelijk te halen heeft in dit soort gevallen geen zin. Geen van beide partijen zal haar mening opgeven.
oeh wat volwassen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 22:06:39 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63204267
Als jullie denken: 'Wat is die Viking ineens stil!' --> Ik ben aan het bijlezen en replyen, dus dadelijk komt er een huge lap tekst van mij aan .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 13 november 2008 @ 22:06:40 #72
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204268
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De definitie van het woord hypocriet staat gewoon in het woordenboek hoor. Het is niet alsof ik die zelf verzin. Je impliceert zelf ook al dat het hypocriet is.
Ik ken de definitie van hypocriet hoor ; en als jij die ook hebt begrepen, dan kan je ook volgen dat wanneer iemand een standpunt inneemt die gebaseerd is op oprechte gevoelens, dit nimmer hypocriet kan worden genoemd.

Dat jij een andere visie op de liefde voor dieren hebt, is hartstikke tof voor je, ik weet dat je dol bent op nijntjes, schapenvellen, kippen en varkens. Hell, zelfs Heiden6 heeft een veilig onderkomen gevonden, maar je moet het niet verkondigen als een universele waarheid.
Voor mij is er een duidelijke grens tussen dieren die ik in huis neem, waarmee ik in 1 bed slaap en die ik verzorg alsof het mijn bloedeigen kind is..en die dieren die bedoeld zijn om mij te voeden.

En mocht je dat dan NOG hypocriet vinden; dan wil ik best je huisdier de nek om komen draaien, al is het alleen maar om te testen of je mening ook stand houd.
pi_63204271
Het gebeurt anders best wel eens dat ik van mening verander doordat iemand iets zegt waardoor ik ergens een ander kijk op krijg. Ik was ooit vegetariër, eet nu vlees. Ik stemde ooit SP, neig nu naar libertarisme.

People change.

Niet dat dat het doel van een discussie is. Of misschien ook wel. Het doel zou eigenlijk moeten zijn om de ander te leren begrijpen.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:06:51 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63204279
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:04 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oeh wat volwassen
!! OMG dat ik dat nog eens mag horen.

Nee maar eh, tis toch zo Wil niet betweterig zijn, maar dit soort discussies zijn oeverloos en energieslurpend (okay, en misschien amusant voor sommigen, maar ikzelf zie er de lol niet van in *saaie muts*)
  donderdag 13 november 2008 @ 22:07:27 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204300
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef Viking84 het volgende:
Als jullie denken: 'Wat is die Viking ineens stil!' --> Ik ben aan het bijlezen en replyen, dus dadelijk komt er een huge lap tekst van mij aan .
Mooi.
En alvast gefeliciteerd met de baan.
pi_63204345
SHE hoe slecht is mozzarella?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63204386
Het doel is in elk geval om te testen of je eigen ideeën stand houden ondanks zinnige tegenwerpingen. Zo niet, dan moet je ook mans genoeg zijn om je mening bij te stellen.

Verder meng ik me maar niet in de discussie, aangezien ik in de (zeer nabije) toekomst misschien onderzoek ga doen op dieren.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 13 november 2008 @ 22:09:48 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63204401
Mijn twee poezels zijn ook mijn gezinsleden. Ik ben dol op en voel me zeer verantwoordelijk voor ze. Nu ik samenwoonplannen heb hoor ik steeds van mensen uit mijn omgeving of/wanneer ik ze weg ga doen (mijn vriend heeft ook 2 katten). Een andere 'goede' oplossing is ook geopperd: dat ik er een 'wegdoe' en vriendlief er ook een. Alsof het over een kamerplant gaat! Eerlijk is eerlijk, nu ik wil verhuizen merk ik dat mijn huisdieren in die zin ook een last zijn. Ik kan bv. pas mijn huis verkopen als ik een nieuw huis heb. In deze crisistijd wellicht niet handig. Maar met de poezels tijdelijk bij vriend intrekken is geen optie. En wegdoen dus ook niet. Ook zullen we voor een grotere en dus duurdere woning moeten gaan. Maar at dit aangaat gaan de beesten voor. Ik ben geen overdreven dierenknuffelaar maar ik vind dat ik voor ze gekozen heb destijds. En neem mijn verantwoordelijkheid daarin. Overigens keur ik Esse haar beslissing niet zo faliekant af. Als zelfs de DA zegt dat het beestje onbehandelbaar en onbemiddelbaar was...Laten we een ding niet vergeten. Het is 'maar' een dier. Waarom met hangen en wurgen en doorploeteren zo'n beestje laten leven. Die beslissing zal heus niet lichtvoetig genomen zijn. Just my (een enorme poezengek) 2 cents.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:10:05 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204407
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:08 schreef DarkElf het volgende:
SHE hoe slecht is mozzarella?
Welke definitie van slecht?

Als je bedoelt in het kader van lijnen : dan slecht
Als je bedoelt in het kader van voedingswaarde, minder slecht, want barstensvol eiwitten.

Prima voor een vega-dag
  donderdag 13 november 2008 @ 22:10:41 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204436
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Het doel is in elk geval om te testen of je eigen ideeën stand houden ondanks zinnige tegenwerpingen. Zo niet, dan moet je ook mans genoeg zijn om je mening bij te stellen.

Verder meng ik me maar niet in de discussie, aangezien ik in de (zeer nabije) toekomst misschien onderzoek ga doen op dieren.
wat voor onderzoek?
  donderdag 13 november 2008 @ 22:11:53 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63204477
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Het gebeurt anders best wel eens dat ik van mening verander doordat iemand iets zegt waardoor ik ergens een ander kijk op krijg. Ik was ooit vegetariër, eet nu vlees. Ik stemde ooit SP, neig nu naar libertarisme.

People change.

Niet dat dat het doel van een discussie is. Of misschien ook wel. Het doel zou eigenlijk moeten zijn om de ander te leren begrijpen.
Oh en Ise, da's natuurlijk ook zo Dat zijn de beste discussies - die waarvan je elkaar leert begrijpen of iig de mening van een ander kunt respecteren en begrijpen. In sommige gevallen kun je dan bereid zijn je eigen mening aan te passen. In de praktijk lijkt het alleen alsof er maar heel weinig mensen zijn die bereid zijn zich tot zover in de schoenen van een ander te plaatsen of te proberen de ander zijn standpunt te begrijpen... Of ervan te leren.

Jezus ik ben wel een vredeshippie ofzo Sorry for the hippiecrap *zingt Gumbaya rond een kampvuur*
pi_63204505
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ken de definitie van hypocriet hoor ; en als jij die ook hebt begrepen, dan kan je ook volgen dat wanneer iemand een standpunt inneemt die gebaseerd is op oprechte gevoelens, dit nimmer hypocriet kan worden genoemd.
Daar ben ik het niet mee eens. Die gevoelens doen imo niet ter zake.
quote:
Dat jij een andere visie op de liefde voor dieren hebt, is hartstikke tof voor je, ik weet dat je dol bent op nijntjes, schapenvellen, kippen en varkens. Hell, zelfs Heiden6 heeft een veilig onderkomen gevonden,
quote:
maar je moet het niet verkondigen als een universele waarheid.
Dat doe ik ook niet.
quote:
Voor mij is er een duidelijke grens tussen dieren die ik in huis neem, waarmee ik in 1 bed slaap en die ik verzorg alsof het mijn bloedeigen kind is..en die dieren die bedoeld zijn om mij te voeden.
Dat snap ik en kan ik ook invoelen. Ik zou ook niet gauw hond eten. Maar ik vind dat uiterst hypocriet van mezelf, aangezien er rationeel gezien geen enkel verschil zit tussen een hond en een varken wat dat aangaat.
quote:
En mocht je dat dan NOG hypocriet vinden; dan wil ik best je huisdier de nek om komen draaien,
Van heiden6 blijf je af.
quote:
al is het alleen maar om te testen of je mening ook stand houd.
Dat vind ik een beetje raar om te doen.
pi_63204550
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:10 schreef SHE het volgende:

[..]

Welke definitie van slecht?

Als je bedoelt in het kader van lijnen : dan slecht
Als je bedoelt in het kader van voedingswaarde, minder slecht, want barstensvol eiwitten.

Prima voor een vega-dag
in t kader van: hele lekkere buffelmozzarella gevonden
in t kader van: tis zo lekker met tomaat en basilcum en goddelijke olijfolie ..

Nou dan eet ik het morgenavond wel.. vega-dinner
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 22:14:15 #84
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204585
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:09 schreef Aventura het volgende:
Mijn twee poezels zijn ook mijn gezinsleden. Ik ben dol op en voel me zeer verantwoordelijk voor ze. Nu ik samenwoonplannen heb hoor ik steeds van mensen uit mijn omgeving of/wanneer ik ze weg ga doen (mijn vriend heeft ook 2 katten). Een andere 'goede' oplossing is ook geopperd: dat ik er een 'wegdoe' en vriendlief er ook een. Alsof het over een kamerplant gaat! Eerlijk is eerlijk, nu ik wil verhuizen merk ik dat mijn huisdieren in die zin ook een last zijn. Ik kan bv. pas mijn huis verkopen als ik een nieuw huis heb. In deze crisistijd wellicht niet handig. Maar met de poezels tijdelijk bij vriend intrekken is geen optie. En wegdoen dus ook niet. Ook zullen we voor een grotere en dus duurdere woning moeten gaan. Maar at dit aangaat gaan de beesten voor. Ik ben geen overdreven dierenknuffelaar maar ik vind dat ik voor ze gekozen heb destijds. En neem mijn verantwoordelijkheid daarin. Overigens keur ik Esse haar beslissing niet zo faliekant af. Als zelfs de DA zegt dat het beestje onbehandelbaar en onbemiddelbaar was...Laten we een ding niet vergeten. Het is 'maar' een dier. Waarom met hangen en wurgen en doorploeteren zo'n beestje laten leven. Die beslissing zal heus niet lichtvoetig genomen zijn. Just my (een enorme poezengek) 2 cents.
Jamaar wat zit je nou te verdedigen eigenlijk?
Welk hangen en wurgen? Ik lees niets over onderzoeken ( dat is niet gedaan ), ik lees niets over alternatieven, ik lees niets over oplossingen, ik lees alleen iets over een kattenhuis , dat ze bij de dokter heeft gezeten en dat ze de spuit heeft gehad.

Als ze een andere indruk wil wekken, dan moet ze volledig zijn.
Vooralsnog heb ik geen beste indruk gekregen.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:14:51 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63204618
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

in t kader van: hele lekkere buffelmozzarella gevonden
in t kader van: tis zo lekker met tomaat en basilcum en goddelijke olijfolie ..

Nou dan eet ik het morgenavond wel.. vega-dinner
Wat een goede caprese wordt dat dan...Tomaat is natuurlijk ook heel goed voor je evenals olie. Het water loopt me in de mond...Ik ga het ook maken morgen
pi_63204645
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:10 schreef SHE het volgende:

[..]

wat voor onderzoek?
Ik heb nog geen definitieve plaats maar wat ik ook ga doen, er worden iig geen enge spulletjes op ze getest ofzo, niet zoals in die enge (en onrealistische) plaatjes die dierenorganisaties soms gebruiken.
Maar goed, het zou wel iets kunnen worden waar sommige mensen problemen mee hebben.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_63204676
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh en Ise, da's natuurlijk ook zo Dat zijn de beste discussies - die waarvan je elkaar leert begrijpen of iig de mening van een ander kunt respecteren en begrijpen. In sommige gevallen kun je dan bereid zijn je eigen mening aan te passen. In de praktijk lijkt het alleen alsof er maar heel weinig mensen zijn die bereid zijn zich tot zover in de schoenen van een ander te plaatsen of te proberen de ander zijn standpunt te begrijpen... Of ervan te leren.

Jezus ik ben wel een vredeshippie ofzo Sorry for the hippiecrap *zingt Gumbaya rond een kampvuur*
Ach, soms trek je onwijs fel van leer in een discussie en denk je achteraf: "Ja, maar hij had tóch wel een beetje gelijk".
pi_63204677
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat een goede caprese wordt dat dan...Tomaat is natuurlijk ook heel goed voor je evenals olie. Het water loopt me in de mond...Ik ga het ook maken morgen
Ja het is zeker erg lekker. Zeker met de olijfolie die ik bij Meeuwig vandaan heb.. die heeft zulke goeie olie

(oeh voor mij wordt het lunch bedenk ik me net, ik wilde morgenavond eten)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 22:17:35 #89
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204720
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Die gevoelens doen imo niet ter zake.
[..]

[..]

Dat doe ik ook niet.
[..]

Dat snap ik en kan ik ook invoelen. Ik zou ook niet gauw hond eten. Maar ik vind dat uiterst hypocriet van mezelf, aangezien er rationeel gezien geen enkel verschil zit tussen een hond en een varken wat dat aangaat.
[..]

Van heiden6 blijf je af.
[..]

Dat vind ik een beetje raar om te doen.

Men....jij bent ECHT veranderd

Ik heb hardop gelachen en je bent echt aandoenlijk soms

Maar serieus; er is voor mij echt een hele duidelijke grens tussen huisdieren en vee. Daar is niets hypocriets aan. Hypocriet zou het zijn als ik moord en brand zou schreeuwen over dat spuitje van die kat, maar zelf ondertussen char siu van de katten in de buurt zou maken.
dat is hypocrisie.
Het is niet hypocriet wanneer een onderscheid gevoelsmatig in alle oprechtheid wordt gemaakt. De argumenten die ik heb gegeven lijken me ook niet volslagen kolder.
pi_63204750
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb nog geen definitieve plaats maar wat ik ook ga doen, er worden iig geen enge spulletjes op ze getest ofzo, niet zoals in die enge (en onrealistische) plaatjes die dierenorganisaties soms gebruiken.
Maar goed, het zou wel iets kunnen worden waar sommige mensen problemen mee hebben.
Lijkt me best lastig als mensen vragen: Hé Mini, wat doe jij eigenlijk nu??

Ik sprak vorige week een Duitse die biochemie gestudeerd heeft en nu een onderzoek doet met muizen..
Tsjah ik heb er geen verstand van dus kan er moeilijk over oordelen, hoewel de dierenvriend in mij meteen zoiets heeft van: Wáát? ... maar ja... tis moeilijk..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 22:18:28 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63204758
quote:

[..]

Vertel nou muts, ik bijt heus je kop er niet af.
pi_63204790
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Men....jij bent ECHT veranderd
Ja, ik ben in de laatste twee, drie jaar wel veel veranderd ja.
quote:
Ik heb hardop gelachen en je bent echt aandoenlijk soms
Aandoenlijk?
quote:
Maar serieus; er is voor mij echt een hele duidelijke grens tussen huisdieren en vee. Daar is niets hypocriets aan. Hypocriet zou het zijn als ik moord en brand zou schreeuwen over dat spuitje van die kat, maar zelf ondertussen char siu van de katten in de buurt zou maken.
dat is hypocrisie.
Het is niet hypocriet wanneer een onderscheid gevoelsmatig in alle oprechtheid wordt gemaakt. De argumenten die ik heb gegeven lijken me ook niet volslagen kolder.
Ik begrijp je wel hoor. Ik ben het alleen niet met je eens.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:19:24 #93
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63204810
quote:

[..]

vriendinnetje van mij heef tin vivo onderzoek gedaan op muizen, in japan, om te proberen kunstmatige thymussen te kweken. die kunnen dan gezonde t-cellen produceren in mensen met bepaalde soorten kanker enzo.

dat soort onderzoek vind ik idd. belangrijker dan t leven van een muis....of 1000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')