Welke definitie van slecht?quote:
wat voor onderzoek?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:09 schreef Mini_rulez het volgende:
Het doel is in elk geval om te testen of je eigen ideeën stand houden ondanks zinnige tegenwerpingen. Zo niet, dan moet je ook mans genoeg zijn om je mening bij te stellen.
Verder meng ik me maar niet in de discussie, aangezien ik in de (zeer nabije) toekomst misschien onderzoek ga doen op dieren.
Oh en Ise, da's natuurlijk ook zoquote:Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef Isegrim het volgende:
Het gebeurt anders best wel eens dat ik van mening verander doordat iemand iets zegt waardoor ik ergens een ander kijk op krijg. Ik was ooit vegetariër, eet nu vlees. Ik stemde ooit SP, neig nu naar libertarisme.
People change.
Niet dat dat het doel van een discussie is. Of misschien ook wel. Het doel zou eigenlijk moeten zijn om de ander te leren begrijpen.
Daar ben ik het niet mee eens. Die gevoelens doen imo niet ter zake.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ken de definitie van hypocriet hoor ; en als jij die ook hebt begrepen, dan kan je ook volgen dat wanneer iemand een standpunt inneemt die gebaseerd is op oprechte gevoelens, dit nimmer hypocriet kan worden genoemd.
quote:Dat jij een andere visie op de liefde voor dieren hebt, is hartstikke tof voor je, ik weet dat je dol bent op nijntjes, schapenvellen, kippen en varkens. Hell, zelfs Heiden6 heeft een veilig onderkomen gevonden,
Dat doe ik ook niet.quote:maar je moet het niet verkondigen als een universele waarheid.
Dat snap ik en kan ik ook invoelen. Ik zou ook niet gauw hond eten. Maar ik vind dat uiterst hypocriet van mezelf, aangezien er rationeel gezien geen enkel verschil zit tussen een hond en een varken wat dat aangaat.quote:Voor mij is er een duidelijke grens tussen dieren die ik in huis neem, waarmee ik in 1 bed slaap en die ik verzorg alsof het mijn bloedeigen kind is..en die dieren die bedoeld zijn om mij te voeden.
Van heiden6 blijf je af.quote:En mocht je dat dan NOG hypocriet vinden; dan wil ik best je huisdier de nek om komen draaien,
Dat vind ik een beetje raar om te doen.quote:al is het alleen maar om te testen of je mening ook stand houd.
in t kader van: hele lekkere buffelmozzarella gevondenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Welke definitie van slecht?
Als je bedoelt in het kader van lijnen : dan slecht
Als je bedoelt in het kader van voedingswaarde, minder slecht, want barstensvol eiwitten.
Prima voor een vega-dag
Jamaar wat zit je nou te verdedigen eigenlijk?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:09 schreef Aventura het volgende:
Mijn twee poezels zijn ook mijn gezinsleden. Ik ben dol op en voel me zeer verantwoordelijk voor ze. Nu ik samenwoonplannen heb hoor ik steeds van mensen uit mijn omgeving of/wanneer ik ze weg ga doen (mijn vriend heeft ook 2 katten). Een andere 'goede' oplossing is ook geopperd: dat ik er een 'wegdoe' en vriendlief er ook een. Alsof het over een kamerplant gaat! Eerlijk is eerlijk, nu ik wil verhuizen merk ik dat mijn huisdieren in die zin ook een last zijn. Ik kan bv. pas mijn huis verkopen als ik een nieuw huis heb. In deze crisistijd wellicht niet handig. Maar met de poezels tijdelijk bij vriend intrekken is geen optie. En wegdoen dus ook niet. Ook zullen we voor een grotere en dus duurdere woning moeten gaan. Maar at dit aangaat gaan de beesten voor. Ik ben geen overdreven dierenknuffelaar maar ik vind dat ik voor ze gekozen heb destijds. En neem mijn verantwoordelijkheid daarin. Overigens keur ik Esse haar beslissing niet zo faliekant af. Als zelfs de DA zegt dat het beestje onbehandelbaar en onbemiddelbaar was...Laten we een ding niet vergeten. Het is 'maar' een dier. Waarom met hangen en wurgen en doorploeteren zo'n beestje laten leven. Die beslissing zal heus niet lichtvoetig genomen zijn. Just my (een enorme poezengek) 2 cents.
Wat een goede caprese wordt dat dan...Tomaat is natuurlijk ook heel goed voor je evenals olie. Het water loopt me in de mond...Ik ga het ook maken morgenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
in t kader van: hele lekkere buffelmozzarella gevonden
in t kader van: tis zo lekker met tomaat en basilcum en goddelijke olijfolie ..
Nou dan eet ik het morgenavond wel.. vega-dinner
Ik heb nog geen definitieve plaats maar wat ik ook ga doen, er worden iig geen enge spulletjes op ze getest ofzo, niet zoals in die enge (en onrealistische) plaatjes die dierenorganisaties soms gebruiken.quote:
Ach, soms trek je onwijs fel van leer in een discussie en denk je achteraf: "Ja, maar hij had tóch wel een beetje gelijk".quote:Op donderdag 13 november 2008 22:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh en Ise, da's natuurlijk ook zoDat zijn de beste discussies - die waarvan je elkaar leert begrijpen of iig de mening van een ander kunt respecteren en begrijpen. In sommige gevallen kun je dan bereid zijn je eigen mening aan te passen. In de praktijk lijkt het alleen alsof er maar heel weinig mensen zijn die bereid zijn zich tot zover in de schoenen van een ander te plaatsen of te proberen de ander zijn standpunt te begrijpen... Of ervan te leren.
Jezus ik ben wel een vredeshippie ofzoSorry for the hippiecrap
*zingt Gumbaya rond een kampvuur*
Ja het is zeker erg lekker. Zeker met de olijfolie die ik bij Meeuwig vandaan heb.. die heeft zulke goeie oliequote:Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat een goede caprese wordt dat dan...Tomaat is natuurlijk ook heel goed voor je evenals olie. Het water loopt me in de mond...Ik ga het ook maken morgen
quote:Op donderdag 13 november 2008 22:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Die gevoelens doen imo niet ter zake.
[..]
[..]
Dat doe ik ook niet.
[..]
Dat snap ik en kan ik ook invoelen. Ik zou ook niet gauw hond eten. Maar ik vind dat uiterst hypocriet van mezelf, aangezien er rationeel gezien geen enkel verschil zit tussen een hond en een varken wat dat aangaat.
[..]
Van heiden6 blijf je af.
[..]
Dat vind ik een beetje raar om te doen.
Lijkt me best lastig als mensen vragen: Hé Mini, wat doe jij eigenlijk nu??quote:Op donderdag 13 november 2008 22:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen definitieve plaats maar wat ik ook ga doen, er worden iig geen enge spulletjes op ze getest ofzo, niet zoals in die enge (en onrealistische) plaatjes die dierenorganisaties soms gebruiken.
Maar goed, het zou wel iets kunnen worden waar sommige mensen problemen mee hebben.
Vertel nou muts, ik bijt heus je kop er niet af.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb nog geen definitieve plaats maar wat ik ook ga doen, er worden iig geen enge spulletjes op ze getest ofzo, niet zoals in die enge (en onrealistische) plaatjes die dierenorganisaties soms gebruiken.
Maar goed, het zou wel iets kunnen worden waar sommige mensen problemen mee hebben.
Ja, ik ben in de laatste twee, drie jaar wel veel veranderd ja.quote:
Aandoenlijk?quote:Ik heb hardop gelachenen je bent echt aandoenlijk soms
Ik begrijp je wel hoor. Ik ben het alleen niet met je eens.quote:Maar serieus; er is voor mij echt een hele duidelijke grens tussen huisdieren en vee. Daar is niets hypocriets aan. Hypocriet zou het zijn als ik moord en brand zou schreeuwen over dat spuitje van die kat, maar zelf ondertussen char siu van de katten in de buurt zou maken.
dat is hypocrisie.
Het is niet hypocriet wanneer een onderscheid gevoelsmatig in alle oprechtheid wordt gemaakt. De argumenten die ik heb gegeven lijken me ook niet volslagen kolder.
vriendinnetje van mij heef tin vivo onderzoek gedaan op muizen, in japan, om te proberen kunstmatige thymussen te kweken. die kunnen dan gezonde t-cellen produceren in mensen met bepaalde soorten kanker enzo.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ja, ik spring een beetje van de hak op de tak. Mijn punt is eigk dat ik, hoewel gek op dieren en enorm veel rekening met ze houd, toch ook mijn grenzen heb (tot wanneer je ze 'beschermt'). En kan begrijpen dat iemand een beestje laat afmaken. Niet alleen als de tumoren naar buiten groeien of omdat het langzaam stikt, maar ook bij ernstige gedragsproblemen (verdergaand dan 'lastig'). De problemen die Esse omschreef vond ik op zich vrij ernstig klinken. En als zo'n DA dan ook nog afmaken adviseert, wie zijn wij dan om daarover zo te keer gegaan. Alhoewel ik dan wel weer vind dat je dan wel alles geprobeerd moet hebben, zoals bv. een ander baasje. Maar he, ik weet verder erg weinig van de situatie af en ik ken esse ook niet (heb haar ook niet zo gevolgd) en ik weet dus ook niet wat ze allemaal heeft gedaan om de situatie te verbeteren.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:14 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar wat zit je nou te verdedigen eigenlijk?
Welk hangen en wurgen? Ik lees niets over onderzoeken ( dat is niet gedaan ), ik lees niets over alternatieven, ik lees niets over oplossingen, ik lees alleen iets over een kattenhuis , dat ze bij de dokter heeft gezeten en dat ze de spuit heeft gehad.
Als ze een andere indruk wil wekken, dan moet ze volledig zijn.
Vooralsnog heb ik geen beste indruk gekregen.
Ken je toch wel? redroasted pork !quote:Op donderdag 13 november 2008 22:19 schreef Isegrim het volgende:
Wat is trouwens 'char siu'? Een recept met kat erin?
en das ook al heel anders dan "boehoe wat doet ie ineens lastig, nou poessie moet maar dood" ..quote:Op donderdag 13 november 2008 22:19 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat soort onderzoek vind ik idd. belangrijker dan t leven van een muis....of 1000
Nu maak je me wel nieuwsgierigquote:Op donderdag 13 november 2008 22:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |