Klinkt stom: maar ga een keer naar een open dag van een farmaceutisch bedrijfquote:Op donderdag 13 november 2008 22:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Lijkt me best lastig als mensen vragen: Hé Mini, wat doe jij eigenlijk nu??
Ik sprak vorige week een Duitse die biochemie gestudeerd heeft en nu een onderzoek doet met muizen..
Tsjah ik heb er geen verstand van dus kan er moeilijk over oordelen, hoewel de dierenvriend in mij meteen zoiets heeft van: Wáát? ... maar ja... tis moeilijk..
Ik wel.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef DarkElf het volgende:
en ik zie weinig kwaad in labtesten op ter dood veroordeelden bijvoorbeelddoen ze nog iets nuttigs..
(heheben niet eens voorstander van de doodstraf)
Ja ik snap het ook wel hoor en ik weet dat er echt wel iets veranderd is sinds de TNO apen (hoop ik dan maar) maar toch heb ik er moeite mee. Zéker als je hoort dat er zoveel muizen gekweekt zijn voor dat en dat onderzoek en toch is t niet goed dus de muizen zijn overbodig...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Klinkt stom: maar ga een keer naar een open dag van een farmaceutisch bedrijf. Ik ben zo'n bedrijf geweest laatst, ze hadden óók de dierproevenafdeling opengesteld en legden overal duidelijk uit waarom het nodig was. En ook iets van de laatste jaren: muizen/ratten hoefden niet meer opgepakt/verstoord te worden, maar alles ging met automatische meetsystemen en camera's. Zo kunnen ze dus toch invloed van medicijnen op gedrag testen, zonder de groep te verstoren.
Dag later stond in het blaadje van de dierenactivisten dat het betreffende bedrijf testte op honden. Dat was al 20 jaar niet meer zo. Maar toch, medicijnen moeten verplicht (wetten) getest worden op dieren, en dan vind ik de gezondheid van de mens (let wel, cosmetica vind ik onzin) toch een stukkie belangrijker
.
Ik weet dat je dat doet.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik wel.Als het niet vrijwillig is tenminste.
Dat zijn nazi-praktijken.
Ik schrijf al acht, negen jaar met een terdoodveroordeelde man.
Redroasted cat, dus!quote:
Gemist, gevoelig punt enzo.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik weet dat je dat doet.
en ik maakte een grapje dude, hence the
quote:en das ook al heel anders dan "boehoe wat doet ie ineens lastig, nou poessie moet maar dood" .
Eén van de twee, ik ben de anderquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Wat een levenservaring doe je toch weer op tijdens slechts één topic op Fok! Alleen al de verschillende manieren van discussiëren van iedereen: SHE is een typische Slash & Burnfiguur, waar Aventura en Cinnamongirl (de laatste tijdens de OUDdiscussie) weer overal liters olie op golven blijven gooien. Conleche en Greys stuiterballen er emotioneel doorheen, Isengrim is een fantastishe ijshockeykeeper en Kwak is vandaag helemaal Ying!
O, en ik ben de twee mannetjes die in de loge zitten bij de Muppetshow
Doet me denken aan "ik wou dat ik twee hondjes was"...quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Wat een levenservaring doe je toch weer op tijdens slechts één topic op Fok! Alleen al de verschillende manieren van discussiëren van iedereen: SHE is een typische Slash & Burnfiguur, waar Aventura en Cinnamongirl (de laatste tijdens de OUDdiscussie) weer overal liters olie op golven blijven gooien. Conleche en Greys stuiterballen er emotioneel doorheen, Isengrim is een fantastishe ijshockeykeeper en Kwak is vandaag helemaal Ying!
Waarom denk je dat ik in de Randstad solliciteer? Dáár gebeurt hetquote:Op donderdag 13 november 2008 11:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Soms wilde ik toch wel dat ik in de Randstad woonde... alle interessante dingen op mijn studiegebied gebeuren daar. Over twee weken ga ik naar een congres waarvoor mijn trein 's ochtends om 07:04u al vertrekt..
Okee, dan toch een laatste reactie:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Ik weetquote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Cosmetica wordt in Nederland al jááren niet meer op dieren getest.
Sorry hoor maar dit was de post waar het mee begon:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:27 schreef kwakveense het volgende:
isegrim zei het n-woord... is er niet een forum wet dat je dan bij voorbaat de discussie verliest?
[..]er wordt maar vanuit gegaan dat t zo is gegaan: wat aventura al zei, wie zijn wij om te oordelen of bedenken hoe die beslissing is genomen? als de DA het al adviseert zal er heus iets zijn geweest....
snap je dan nog niet waarom mensen fel hierop ingaan?quote:Op donderdag 13 november 2008 19:56 schreef Esse_est het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen, trouwens:
ik had een katje, Mieke, die vanaf de dag dat ik zwanger was (echt, ze wist het eerder dan ik bijna) me opeens niet meer aardig vond, op mijn spullen ging piesen, me ging krabben en bijten. Ik heb haar laten inslapen, wilde het risiso niet lopen dat ze mijn kind wat zou aandoen.
Je bedoelt de reductio ad Hitlerum:quote:Op donderdag 13 november 2008 22:27 schreef kwakveense het volgende:
isegrim zei het n-woord... is er niet een forum wet dat je dan bij voorbaat de discussie verliest?
Best lastig als je een proef moet doen met twee grooepen van 16 ratten en die dmv het breken van de nek dood moet maken. Een gifinjectie kan niet, want voor het resultaat moet je de lever onderzoeken.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef DarkElf het volgende:
en ik zie weinig kwaad in labtesten op ter dood veroordeelden bijvoorbeelddoen ze nog iets nuttigs..
(heheben niet eens voorstander van de doodstraf)
En dan ben ik zeker degene die het vuurtje weer laat oplaaien als het bijna gedoofd is?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:26 schreef Laureline het volgende:
Je weet je kooitje goed schoon te houdenquote:Op donderdag 13 november 2008 22:28 schreef Isegrim het volgende:
IJshockey-keeper? Ik heb geen flauw idee wat ik me daarbij moet voorstellen want ik weet niks van ijshockey.
Die laatste is natuurlijk de echte dierenvriend.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Best lastig als je een proef moet doen met twee grooepen van 16 ratten en die dmv het breken van de nek dood moet maken. Een gifinjectie kan niet, want voor het resultaat moet je de lever onderzoeken.
Ik ken iemand die proeven heeft gedaan op ratten. Sterker nog, ik heb een keer geholpen met het verschonen en voeren. Er zijn grofweg 2 soorten mensen te onderscheiden als die beesten dood moeten. De dierenvriend die zo voorzichtig mogelijk het nekje probeert te breken (en dat drie keer, arme rat) en de kille onderzoeker, die het snel, relatief pijnloos en in een keer doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |