abonnement Unibet Coolblue
pi_63191824
Omdat ik even niet weet waar ik het anders moet plaatsen, doe ik het nu hier maar.
Het is ook wel een lichte (na ja, behoorlijke crisis eigenlijk).
Ik werk al een aantal jaar voor een vrijwilligersstichting.
Eind april van dit jaar kregen wij een behoorlijk bedrag op onze rekening gestort van een stichting, die ik nu niet nader noem, omdat ik niet weet of ik dat kan maken.
Zij steunen het onderwijs in welzijn en sport.
Onze stichting is er een die uitstapjes maakt met ouderen en mensen uit verpleeg en verzorgingshuizen, dagverzorgingen etc, maar ook met mensen met een lichemelijke en/of geestelijke beperking.

Het bedrag betreft:
¤15000,-
Hier waren wij natuurlijk erg blij mee.

Onderzoek van de penningmeester wees uit dat we even enkele maanden moesten wachten alvorens we iets met dit geld konden doen.
We hebben zelf geen contact opgenomen met de stichting waarvan de donatie afkomstig was.
Na ongeveer 3 maanden gewacht te hebben, maar ook niks meer gehoord over de donatie, zijn we gewoon verder gegaan met het plannen en uitvoeren van uitstapjes.
Van de ¤15000 is nu nog ¤12000 over.
o.a. is een uitgave geweest nieuwe computerapparatuur.

Echter krijg ik net in mijn mailbox een berichtje dat de instelling waar het om draait, in april per abuis de 15000 euro op onze rekening heeft overgemaakt.
Een simpel rekensommetje leert dat dit nu al meer dan een half jaar geleden aan ons gedoneerd is.
Zij verzoeken ons het betreffende bedrag terug te storten.

Echter vraag ik mij nu af in hoeverre zij dit kunnen vragen?
Ik bedoel, bijna 7 maanden geleden is een hele lange tijd en uiteraard ben ik hier niet blij mee.

Hopelijk zijn er wat mensen die op een leuke en vriendelijke manier mee willen denken met mij...
Op vervelende reacties zit ik nu niet te wachten, dit is al erg genoeg
Dit vrijwilligerswerk doe ik mijn vrije tijd, naast mijn studie en het is mijn ziel en zaligheid.
pi_63192042
Waarom hebben jullie geen contact opgenomen (of een bedankje gedaan ofzo?)
Ik denk toch dat je zoiets moet terugbetalen lijkt me??
pi_63192252
Terugbetalen is de enige mogelijkheid in dit soort situaties. En jullie had destijds kontakt moeten opnemen met de bank, of die stichting.
Jesus saves but death prevails.
pi_63192359
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:18 schreef danny91184 het volgende:
Waarom hebben jullie geen contact opgenomen (of een bedankje gedaan ofzo?)
Ik denk toch dat je zoiets moet terugbetalen lijkt me??
Dat lijkt me ook, gezien dit geen "normale" donatie is dunkt me. Waarschijnlijk gewoon verkeerd overgemaakt, op zulke bedragen zit altijd een flinke betalingstermijn dus waarschijnlijk heeft het desbetreffende bedrijf pas onlangs een betalingsherinnering gehad...
  donderdag 13 november 2008 @ 15:31:17 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63192436
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:11 schreef Maaike_20 het volgende:
Het bedrag betreft:
¤15000,-
Hier waren wij natuurlijk erg blij mee.
Maar er is toen geen enkel bedankbriefje of bevestiging van de donatie teruggestuurd? Dat is namelijk wel van belang.

Het gaat er hier om of er sprake is van een schenkingsovereenkomst of van een onverschuldigde betaling. Is het een overeenkomst, dan hebben ze geen recht op geld terug, bij een onverschuldigde betaling wel. Maar wanneer is nu waarvan sprake?

Om een schenkingsovereenkomst aan te tonen, moeten jullie aannemelijk kunnen maken dat jullie uit het gedrag van de geldgever te goeder trouw mochten afleiden dat hij de bedoeling had het geld te schenken. Daarvoor is meestal nodig dat hij zelf heeft aangegeven dat het om een donatie ging of dat hij heeft gereageerd op een bedankbriefje o.i.d.

Anders hebben jullie een probleem. Als jullie geen rechtsgrond (dus een overeenkomst) kunnen aantonen op basis waarvan het geld is betaald, dan is er onverschuldigd betaald en zul je in een rechterlijke procedure veroordeeld worden om het geld terug te betalen.

De vordering is nog lang niet verjaard en het recht op terugbetaling vervalt ook niet door puur tijdsverloop.
quote:
Onderzoek van de penningmeester wees uit dat we even enkele maanden moesten wachten alvorens we iets met dit geld konden doen.
We hebben zelf geen contact opgenomen met de stichting waarvan de donatie afkomstig was.
-Wat voor onderzoek?
-En de stichting ook niet met jullie bij de donatie? Slechts een bankafschrift?
pi_63192698
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:18 schreef danny91184 het volgende:
Waarom hebben jullie geen contact opgenomen (of een bedankje gedaan ofzo?)
Ik denk toch dat je zoiets moet terugbetalen lijkt me??
Ik kan het juridisch niet onderbouwen, maar volgens mij hoef je het niet terug te betalen... Ze hebben het geld vrijwillig afgestaan, zonder een wederdienst oid te eisen en na 7 maanden geven ze aan dat dit "per abuis" is gedaan. Denk dat een beetje advocaat daar wel gehakt van maakt.

Overigens idd wel raar dat je na een dergelijke "donatie" niet even een bedankje oid de deur uit stuurt...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63192870
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:39 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Ik kan het juridisch niet onderbouwen, maar volgens mij hoef je het niet terug te betalen... Ze hebben het geld vrijwillig afgestaan, zonder een wederdienst oid te eisen en na 7 maanden geven ze aan dat dit "per abuis" is gedaan. Denk dat een beetje advocaat daar wel gehakt van maakt.

Overigens idd wel raar dat je na een dergelijke "donatie" niet even een bedankje oid de deur uit stuurt...
Er is een tijd geleden een soortgelijk geval bij Radar geweest. In mijn herinnering is een gift dat per ongeluk is gedaan niet terug te vorderen door de "gever". Die kan enkel hopen op coulance.

Uitzending gemist zal de uitzending vast nog hebben.
pi_63192916
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:39 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Ik kan het juridisch niet onderbouwen, maar volgens mij hoef je het niet terug te betalen... Ze hebben het geld vrijwillig afgestaan, zonder een wederdienst oid te eisen en na 7 maanden geven ze aan dat dit "per abuis" is gedaan. Denk dat een beetje advocaat daar wel gehakt van maakt.

Overigens idd wel raar dat je na een dergelijke "donatie" niet even een bedankje oid de deur uit stuurt...

Door middel van een mail heb ik, secretaris, om wat opheldering gevraagd, maar daar nooit een reactie op gehad.
Zaak is nu dat ik probeer die mail terug te vinden.
Is ook niet met antwoordbevestiging gegaan.

@Pool; heb je even een PM gestuurd.
  donderdag 13 november 2008 @ 15:46:09 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_63192956
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:39 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Ik kan het juridisch niet onderbouwen, maar volgens mij hoef je het niet terug te betalen... Ze hebben het geld vrijwillig afgestaan, zonder een wederdienst oid te eisen en na 7 maanden geven ze aan dat dit "per abuis" is gedaan. Denk dat een beetje advocaat daar wel gehakt van maakt.

Overigens idd wel raar dat je na een dergelijke "donatie" niet even een bedankje oid de deur uit stuurt...
Onverschuldigde betaling, dan kan het gewoon teruggevorderd worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 13 november 2008 @ 15:49:04 #10
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63193054
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onverschuldigde betaling, dan kan het gewoon teruggevorderd worden.
Maar dan is iedere donatie aan een "goed doel" een onverschuldigde betaling (toch?) en zouden ze het geld pas uit kunnen geven als de verjaringstermijn (of hoe je dat in dit soort zaken ook noemt) verlopen is?
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63193063
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:43 schreef rvlaak_werk het volgende:

[..]

Er is een tijd geleden een soortgelijk geval bij Radar geweest. In mijn herinnering is een gift dat per ongeluk is gedaan niet terug te vorderen door de "gever". Die kan enkel hopen op coulance.

Uitzending gemist zal de uitzending vast nog hebben.
Geloof dat ik dat ook heb gezien, maar omdat ik hier geen verstand van heb, wilde ik ff wat meningen en visies hier peilen alvorens ik overweeg impulsief bepaalde stappen te zetten.
Ben iedereen in ieder geval al wel dankbaar voor zijn/haar antwoord
pi_63193107
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onverschuldigde betaling, dan kan het gewoon teruggevorderd worden.
Nogmaals, ik weet niet hoe ik dit moet zien.
Maar dan kan iedere donatie die een stichting krijgt wel teruggevorderd worden.
En als iedereen die ons ooit iets heeft gedoneerd dat gaat doen, dan zijn we lang bezig denk ik zo
pi_63193120
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:49 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Maar dan is iedere donatie aan een "goed doel" een onverschuldigde betaling (toch?) en zouden ze het geld pas uit kunnen geven als de verjaringstermijn (of hoe je dat in dit soort zaken ook noemt) verlopen is?
Oeps, had je reactie nog niet gezien
  donderdag 13 november 2008 @ 15:51:40 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_63193140
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:49 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Maar dan is iedere donatie aan een "goed doel" een onverschuldigde betaling (toch?) en zouden ze het geld pas uit kunnen geven als de verjaringstermijn (of hoe je dat in dit soort zaken ook noemt) verlopen is?
Het moet wel duidelijk blijken dat het om een gift gaat en niet om een betaling. Dus TS, wat is de omschrijving die er bij de transactie staat?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 13 november 2008 @ 15:52:20 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63193167
2 vragen:

1. Waarom staat het in Kredietcrisis 2008??
2. Waarom raadpleeg je de rechtswinkel niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63193207
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:52 schreef Netsplitter het volgende:
2 vragen:

1. Waarom staat het in Kredietcrisis 2008??
2. Waarom raadpleeg je de rechtswinkel niet?
1. Kon zo gauw niet verzinnen waar anders
2. Wil eerst peilen en advies inwinnen alvorens ik impulsieve stappen zet. Daarnaast ben ik nogal overdonders hierdoor...
pi_63193211
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het moet wel duidelijk blijken dat het om een gift gaat en niet om een betaling. Dus TS, wat is de omschrijving die er bij de transactie staat?
Ik ga ff kijken...
Edit;
Staat op Giro van de stichting zelf, niet die van mij dus.
Maar daar staat volgens mij, ff graven in herinnering niets noemenswaardig bij.
Volgens mij enkel:
Donatie Stichting " *** "
pi_63193246
Ik zou zeggen: toon ze dmv documenten aan dat jullie al 3000 euro van het geld hebben opgemaakt en stel voor 12.000 euro van het oorspronkelijke bedrag terug te storten.

Stuur daarbij een mailtje waarin je zegt het vanzelfsprekend te achten dat de schenking daadwerkelijk voor jullie was (wie maakt er nu PER ABUIS 15000 euro over???) en dat jullie het geld na zo'n lange tijd logischerwijs al aangeboord hebben. Zeg erbij dat je in de geest van de weldoenerij toch het maximale bedrag dat jullie terug kúnnen geven ook daadwerkelijk wil teruggeven, dus 12000, en dat je dat heel schappelijk acht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63193336
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zou zeggen: toon ze dmv documenten aan dat jullie al 3000 euro van het geld hebben opgemaakt en stel voor 12.000 euro van het oorspronkelijke bedrag terug te storten.

Stuur daarbij een mailtje waarin je zegt het vanzelfsprekend te achten dat de schenking daadwerkelijk voor jullie was (wie maakt er nu PER ABUIS 15000 euro over???) en dat jullie het geld na zo'n lange tijd logischerwijs al aangeboord hebben. Zeg erbij dat je in de geest van de weldoenerij toch het maximale bedrag dat jullie terug kúnnen geven ook daadwerkelijk wil teruggeven, dus 12000, en dat je dat heel schappelijk acht.
Daar ben ik het mee eens en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook zo wel gebeuren hoor.
Indien het werkelijk zo is dat het geld niet voor ons was, erg jammer dan, maar goed, dan zijn wij natuurlijk wel bereid netjes terug te betalen, we zijn de beroerdsten niet.
Maar...het is ook echt zo dat hier al uitstapjes e.d van zijn gemaakt en ik kan echt op korte termijn niet zodanig sponsoren zoeken zodat we EN die 3000 extra hebben EN een extra potje voor onze stichting.
Als wij dit allemaal terug moeten betalen, dan liggen we gewoon tijdelijk lam....
pi_63193339
Ik breek even in als gastmod en slinger het topic naar WGR!
pi_63193464
Ok!!!!
pi_63193542
tvp
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_63193576
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:53 schreef Maaike_20 het volgende:

[..]

Ik ga ff kijken...
Edit;
Staat op Giro van de stichting zelf, niet die van mij dus.
Maar daar staat volgens mij, ff graven in herinnering niets noemenswaardig bij.
Volgens mij enkel:
Donatie Stichting " *** "
en die XXX is jouw stichting ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_63193919
Ja...
Ondertussen is er gebeld.
Het was een typfout zegt men letterlijk.
Het was voor een andere stichting, die al lang zit te wachten op de donatie.
(nu begin ik dus te twijfelen en denk dat er geen mededelingen stonden bij de overboeking van het bedrag op onze rekening, enkel van wie het afkomstig was)
Lijkt me dat er dan wel eerder aan de bel wordt getrokken, maar goed.
Ben aan het uitvogelen wat onze mogelijkheden zijn.
Uiteraard nog steeds heel vervelend.
  donderdag 13 november 2008 @ 16:47:24 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63194942
Even wat artikelen neergooien.
quote:
Artikel 203 | BW6, Boek 6, Titel 4, Afdeling 2
1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2. Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3. Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.
Dit artikel regelt de onverschuldigde betaling. Ik vrees dus dat daar sprake van is, als het echt een vergissing is geweest.

Maar, zoals ik het lees, denk ik ook wel dat jouw stichting te goeder trouw is geweest.
quote:
Artikel 204 | BW6, Boek 6, Titel 4, Afdeling 2
1.
Heeft de ontvanger in een periode waarin hij redelijkerwijze met een verplichting tot teruggave van het goed geen rekening behoefde te houden, niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het goed zorg gedragen, dan wordt hem dit niet toegerekend.
quote:
Artikel 207 | BW6, Boek 6, Titel 4, Afdeling 2
De ontvanger heeft, tenzij hij het goed te kwader trouw heeft aangenomen, binnen de grenzen van de redelijkheid ook recht op vergoeding van de kosten van het ontvangen en teruggeven van het goed, alsmede van uitgaven in de in artikel 204 bedoelde periode die zouden zijn uitgebleven als hij het goed niet had ontvangen.
En dat is dus weer positief. Je mag dus van het terug te betalen bedrag het inmiddels uitgegeven geld aftrekken mits:
-jouw stichting te goeder trouw was
-dit redelijk is
-jouw stichting die uitstapjes niet zou hebben gemaakt als je die donatie niet had gehad

Hoe ik het nu zie, maar ik ben daar een beetje voorzichtig mee, want ik lees natuurlijk alleen jouw (korte) kant van het verhaal in de OP, kun je dus het beste alleen het bedrag terugstorten dat je niet inmiddels al hebt uitgegeven.

En dan een brief met toelichting erbij waarom je de rest niet terugstort.
pi_63196539
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:11 schreef Maaike_20 het volgende:
Onderzoek van de penningmeester wees uit dat we even enkele maanden moesten wachten alvorens we iets met dit geld konden doen.
Ik concludeer dat dit onderzoek niet veel om het lijf heeft gehad.

Die stichting zal zijn geld wel terugwillen en jullie waren nét iets te blij met het geld om het na te vragen.

Je kunt natuurlijk de 12K terugstorten en een lieve brief schrijven dat de rest weg is, dat jullie een vrijwillige stichting zijn, ter goeder trouw hebben gehandeld en dat ze jullie kapot kunnen procederen maar dat jullie dan gewoon failliet gaan omdat jullie geen 3K uit de zak trekken.

De aard van de storter was dusdanig dat jullie dachten dat het een normale donatie was.

Je claimt dat je niet elke storting hoeft na te trekken, zeker niet als het van een stichting is die donaties in dit soort categoriën doet.
Dat is wel het geval als het bijvoorbeeld van de Praxis kwam met de mededeling 'levering 100.000 spijkers' - maar dat was dit niet.

De 12 K storten jullie met liefde terug maar de rest - jammer, beter hadden ze beter moeten opletten!
pi_63196734
Het is natuurlijk nog beter als je de penningmeester in de boeken laat zetten dat er nog 2000 euro opgebruikt is, maar dat is niet erg netjes.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63197307
Het kan alle kanten uit.
Heb in ieder geval nu een wat duidelijker beeld en hoop dat het allemaal positief gaat aflopen.
Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
Nogmaals;
iedereen bedankt!
pi_63197318
Niks geen slotje, wij willen ook weten hoe het af gaat lopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63197406
Kan zijn dat daar een aantal weken overheen gaan, maar ik beloof dat ik dan opnieuw een topic open.
Is dat ook ok???
pi_63197454
Nee beter in dit topic, dan komt ie weer omhoog tussen onze actieve topics
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63197496
Is prima...
Laat ik het voor nu ff rusten en wacht even een en ander af.
Sta altijd open voor PM.
Bijvoorbeeld, wanneer je weten wilt voor welke stichting ik mij nu inzet e.d.
Wij zijn namelijk een nog kleine bescheiden stichting, groot in wording, beetje bescheiden zijn is dan geen slechte kwaliteit;)
pi_63197737
Ik ben wel benieuwd Maaike, zou je mij een PM kunnen sturen met de naam van je stichting? Dank, groet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 13 november 2008 @ 22:13:25 #34
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_63204548
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:14 schreef Maaike_20 het volgende:
Het was een typfout zegt men letterlijk.
Het was voor een andere stichting, die al lang zit te wachten op de donatie.
(nu begin ik dus te twijfelen en denk dat er geen mededelingen stonden bij de overboeking van het bedrag op onze rekening, enkel van wie het afkomstig was)
Hebben ze aangegeven wat die andere stichting is? Je zou eens kunnen kijken of hun nummer een beetje overeenkomt met die van jullie....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_63212463
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:14 schreef Maaike_20 het volgende:
Het was een typfout zegt men letterlijk.
Het was voor een andere stichting, die al lang zit te wachten op de donatie.
(nu begin ik dus te twijfelen en denk dat er geen mededelingen stonden bij de overboeking van het bedrag op onze rekening, enkel van wie het afkomstig was)
Als zij én jullie rekeningnummer én jullie naam op die overschrijving gezet hebben dan dan is een typefout wat minder aannemelijk.
Je kunt op je bankafschriften of banksite nakijken wat er op die overboeking stond.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_63213146
quote:
Hebben ze aangegeven wat die andere stichting is? Je zou eens kunnen kijken of hun nummer een beetje overeenkomt met die van jullie....
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:06 schreef jeroen25 het volgende:
Als zij én jullie rekeningnummer én jullie naam op die overschrijving gezet hebben dan dan is een typefout wat minder aannemelijk.
Je kunt op je bankafschriften of banksite nakijken wat er op die overboeking stond.
Niet doen, dat wordt een zinloze welles-nietes discussie zonder eind.
Je geeft de andere partij de indruk dat je vindt dat de hoeveelheid geld die zij terugkrijgen, afhankelijk is van de grootte van de typefout.
Vervolgens krijg je een discussie waarbij beide partijen zich ingraven: Degene met het geld zegt in feite "jullie hebben het bewust naar ons gestuurd DUS hebben wij eigenlijk recht op dat geld".
Dat leidt binnen de korste keren tot een rechtszaak.

Ga dus NIET zelf beoordelen of die ander wel of niet een typefout heeft gemaakt. Je gaat daarmee zelf beoordelen of je recht hebt op onterecht ontvangen geld. Dat is kruideniersmentaliteit.
Niet doen, want je eindigt gegarandeerd samen voor de rechter!


Neem de andere stelling: Wij hebben ter goeder trouw gehandeld, hier is het geld terug maar 3000 is al uitgegeven en we gaan liever niet failliet omdat jullie iets fout hebben gedaan.
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:42:44 #37
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63213206
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:40 schreef mgerben het volgende:
Neem de andere stelling: Wij hebben ter goeder trouw gehandeld, hier is het geld terug maar 3000 is al uitgegeven en we gaan liever niet failliet omdat jullie iets fout hebben gedaan.
Waarom alleen op faillissement gooien? Een beroep op art. 6:207 BW is toch ook geloofwaardig en lijkt me zeer haalbaar. Volgens mij is dat artikel juist geschreven voor dit soort gevallen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 november 2008 @ 15:32:21 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63222659
Waarom bel je niet eens met die mensen om de zaak te bespreken en uit te leggen dat jullie de donatie niet als ongewoon hebben beschouwd omdat jullie vaker donaties krijgen. Je kunt dan ook vertellen dat een deel van het geld al is uitgegeven. Dat laatste is jammer, maar als zij eerder geclaimd hadden (niet pas na een half jaar) was dat te voorkomen geweest.

Daarna kun je aanbieden de rest terug te betalen. Ik denk dat je het meeste bereikt door met ze te overleggen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63337180
Vervelende situatie...
Ik zou inderdaad met die mensen bellen om de zaak uit te leggen en te bekijken hoe het opgelost kan worden. Van hun kant uit is het slordig dat ze 15.000 euro naar een verkeerd rekeningnummer hebben overgemaakt (al snap ik dan niet hoe de naam van jullie stichting op het afschrift komt) en dat zo lang hebben laten liggen, van jullie kant uit slordig dat jullie geen contact hebben opgenomen na de storting.
Hopelijk kan eea goed geregeld worden.

En tevens tvp en ben ook wel benieuwd naar de naam van doelstellingen van je stichting.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_63342917
lekkere stichting ben je als je voor lange tijd afhankelijk bent van 1 donatie, heb je na die donatie lopen slapen ofzo??¿¿¿
pi_63344989
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:56 schreef lighted het volgende:
lekkere stichting ben je als je voor lange tijd afhankelijk bent van 1 donatie, heb je na die donatie lopen slapen ofzo??¿¿¿
En waar haal je dat uit?????
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 16 januari 2009 @ 03:02:48 #42
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_65097026
interessante materie
pi_65098517
Interessant idd.... is hier al nieuws over?
pi_65104575
Ja....moeten alles toch terugbetalen, anders starten ze een zaak.
Ik ben maar secretaris, maar ik denk dat we wel ervoor gaan zorgen dat ze hier niet zomaar mee wegkomen en een advocaat inschakelen,
Later meer...
pi_65110229
Hoe zit het trouwens met die typefout in het bankrekeningnummer?
Bankrekeningnummers zijn zo gemaakt dat een typefout een ongeldig nummer oplevert (11-proef), tenzij het een postbankrekening is.... Beetje dubieus verhaal imho
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:59:45 #47
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_65112701
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:56 schreef lighted het volgende:
lekkere stichting ben je als je voor lange tijd afhankelijk bent van 1 donatie, heb je na die donatie lopen slapen ofzo??¿¿¿
Ik ken de stichting niet, maar ik heb zelf ook een tijd als vrijwilliger gewerkt en soms kun je in een maand bakken vol donaties krijgen, en soms een paar maanden nauwelijks iets. Je verkoopt geen product waar constant vraag voor is.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:00:03 #48
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65112710
Meerdere typefouten maken...
100% waterdicht is de 11-proef ook niet.

Maar wat waarschijnlijker is: In de computer van die stichting heeft iemand de verkeerde relatie uitgekozen om geld naar over te maken. Dat kan bijvoorbeeld door een selectievak actief te hebben en het scrolwiel te gebruiken.

TS kan gelijk hebben, dat ze het verbruikte deel mogen houden. Maar, mogelijk is die stichting een partij die vaker/soms geld aan TS doneert. Je poot stijf houden werkt dan uiteindelijk in je nadeel.

Sowieso zou ik bij dergelijke onverwachtte bedragen even informeren bij de donateur of het geen vergissing is. Voor hetzelfde geld was het een kommafout geweest.
pi_65115058
Het lijkt mij dat als die stichting als corebusiness heeft om geld over te maken naar stichtingen als julie, dat goede trouw dan wel heel dichtbij ligt. Als je daar dan bij optelt dat ze maanden niks van zich laten horen, dan lijkt me dat je geen onraad had hoeven ruiken. Ik weet niet precies hoe dat zit met die goede trouw, maar het lijkt me geen momentopname, en dus dat ook meetelt wat achteraf gebeurt en wat niet gebeurt. Als je nou 2 weken later bericht krijgt en heel snel veel van het geld had uitgegeven, dan was je natuurlijk niet zo makkelijk te goeder trouw.

Afijn, advocaat in de arm nemen, en aansturen op een schikking, waarbij je stichting zelf natuurlijk geen nadeel ondervindt van hun fout en hun nalatigheid om die tijdig te ontdekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65116421
Hoe vervelend het ook is voor de geldgevende stichting, maar ik denk dat je met een verzoek tot teruggave 7 maanden nadien heel blij moet zijn dat er nog 12.000 euro over is. Met een plausibele uitleg, zal de rechter het daar denk ik wel mee eens zijn en ik denk dat deze het meer dan eens is met de geboden oplossing.

Ik zou dus aanbieden wat jij nu ook al aangeboden hebt: die 12.000 euro die nog over is. Zij beetje blij, jij ook blij. Ze zullen echt niet naar de rechter stappen, want als die stichting bedragen van 15.ooo euro klakkeloos overmaakt zonder goede controle kunnen ze die 3000 ook wel 'missen'.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 januari 2009 @ 01:57:15 #51
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_65132757
Ben het met nachtdier eens, hoewel ik niet zeker weet of dit rechtswegen ook logisch is.

Wat ik uit bovenstaande reacties begrijp is het ook al eens gesuggereerd.
Waarom niet bij een rechtswinkel informeren trouwens?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 20 april 2009 @ 03:53:48 #52
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_68192073
Schop omhoog. Ik ben benieuwd naar de afloop hiervan?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_68197473
Blijft toch bijzonder hoeveel boekingen van grote bedragen er verkeerd worden gedaan.
Werk dus bij de ING en heb nog wel eens een klant aan de lijn met een rekeningnummer dat lijkt op die van de belasting met hele vreemde bijboekingen.

Laatst een klant die een miljoen bijgeboekt had gekregen. Belastinggeld.
pi_68202910
ik wou dat ik een rekeningnummer had dat lijkt op dat van de belasting :p
  maandag 24 augustus 2009 @ 04:27:41 #55
183699 Nairua
Professioneel autist
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:51:05 #56
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72109495
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:39 schreef RedDevil085 het volgende:
Ik kan het juridisch niet onderbouwen, maar volgens mij hoef je het niet terug te betalen...
Hou dan gewoon je mond.

Als je, als bedrijf of persoon per ongeluk geld overmaakt naar iemand, moet die persoon het gewoon teruggeven. Wat een onzin zeg

Edit: Godver wat een kut-up...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72111782
TS....
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:15:37 #58
264478 nl1970
en dat dus....
pi_72112484
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:11 schreef Maaike_20 het volgende:
Omdat ik even niet weet waar ik het anders moet plaatsen, doe ik het nu hier maar.
Het is ook wel een lichte (na ja, behoorlijke crisis eigenlijk).
Ik werk al een aantal jaar voor een vrijwilligersstichting.
Eind april van dit jaar kregen wij een behoorlijk bedrag op onze rekening gestort van een stichting, die ik nu niet nader noem, omdat ik niet weet of ik dat kan maken.
Zij steunen het onderwijs in welzijn en sport.
Onze stichting is er een die uitstapjes maakt met ouderen en mensen uit verpleeg en verzorgingshuizen, dagverzorgingen etc, maar ook met mensen met een lichemelijke en/of geestelijke beperking.

Het bedrag betreft:
¤15000,-
Hier waren wij natuurlijk erg blij mee.
Natuurlijk dat is iedere vereniging, stichting, particulier, individu, groep or whatsoever..............
quote:
Onderzoek van de penningmeester wees uit dat we even enkele maanden moesten wachten alvorens we iets met dit geld konden doen.
Ik ben heel benieuwd of dit onderzoek is geweest naar waar jullie het geld aan te danken hebben gehad of dat er is gekeken wat jullie positie was in het geval het geld toch niet voor jullie bedoeld was....
quote:
We hebben zelf geen contact opgenomen met de stichting waarvan de donatie afkomstig was.
Is het krijgen van zulke grote donaties de gewoonste zaak van de wereld voor jullie? dat je daar helemaal niets op uit doet? als is het maar een formeel bedankje of zo?
quote:
Na ongeveer 3 maanden gewacht te hebben, maar ook niks meer gehoord over de donatie, zijn we gewoon verder gegaan met het plannen en uitvoeren van uitstapjes.
Van de ¤15000 is nu nog ¤12000 over.
o.a. is een uitgave geweest nieuwe computerapparatuur.

Echter krijg ik net in mijn mailbox een berichtje dat de instelling waar het om draait, in april per abuis de 15000 euro op onze rekening heeft overgemaakt.
Een simpel rekensommetje leert dat dit nu al meer dan een half jaar geleden aan ons gedoneerd is.
Zij verzoeken ons het betreffende bedrag terug te storten.

Echter vraag ik mij nu af in hoeverre zij dit kunnen vragen?
Ik bedoel, bijna 7 maanden geleden is een hele lange tijd en uiteraard ben ik hier niet blij mee.

Hopelijk zijn er wat mensen die op een leuke en vriendelijke manier mee willen denken met mij...
Op vervelende reacties zit ik nu niet te wachten, dit is al erg genoeg
Dit vrijwilligerswerk doe ik mijn vrije tijd, naast mijn studie en het is mijn ziel en zaligheid.
pi_72116607
Zie de reactie van Pool. Je moet die 12.000 euro terug betalen.
pi_72116814
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:44 schreef rene90 het volgende:
TS....
quote:
laatste bezoek: 74 dagen, 18 uur geleden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')