quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:11 schreef Maaike_20 het volgende:Omdat ik even niet weet waar ik het anders moet plaatsen, doe ik het nu hier maar.
Het is ook wel een lichte (na ja, behoorlijke crisis eigenlijk).
Ik werk al een aantal jaar voor een vrijwilligersstichting.
Eind april van dit jaar kregen wij een behoorlijk bedrag op onze rekening gestort van een stichting, die ik nu niet nader noem, omdat ik niet weet of ik dat kan maken.
Zij steunen het onderwijs in welzijn en sport.
Onze stichting is er een die uitstapjes maakt met ouderen en mensen uit verpleeg en verzorgingshuizen, dagverzorgingen etc, maar ook met mensen met een lichemelijke en/of geestelijke beperking.
Het bedrag betreft:
¤15000,-
Hier waren wij natuurlijk erg blij mee.
Natuurlijk dat is iedere vereniging, stichting, particulier, individu, groep or whatsoever..............
quote:
Onderzoek van de penningmeester wees uit dat we even enkele maanden moesten wachten alvorens we iets met dit geld konden doen.
Ik ben heel benieuwd of dit onderzoek is geweest naar waar jullie het geld aan te danken hebben gehad of dat er is gekeken wat jullie positie was in het geval het geld toch niet voor jullie bedoeld was....
quote:
We hebben zelf geen contact opgenomen met de stichting waarvan de donatie afkomstig was.
Is het krijgen van zulke grote donaties de gewoonste zaak van de wereld voor jullie? dat je daar helemaal niets op uit doet? als is het maar een formeel bedankje of zo?
quote:
Na ongeveer 3 maanden gewacht te hebben, maar ook niks meer gehoord over de donatie, zijn we gewoon verder gegaan met het plannen en uitvoeren van uitstapjes.
Van de ¤15000 is nu nog ¤12000 over.
o.a. is een uitgave geweest nieuwe computerapparatuur.
Echter krijg ik net in mijn mailbox een berichtje dat de instelling waar het om draait, in april per abuis de 15000 euro op onze rekening heeft overgemaakt.
Een simpel rekensommetje leert dat dit nu al meer dan een half jaar geleden aan ons gedoneerd is.
Zij verzoeken ons het betreffende bedrag terug te storten.
Echter vraag ik mij nu af in hoeverre zij dit kunnen vragen?
Ik bedoel, bijna 7 maanden geleden is een hele lange tijd en uiteraard ben ik hier niet blij mee.
Hopelijk zijn er wat mensen die op een leuke en vriendelijke manier mee willen denken met mij...
Op vervelende reacties zit ik nu niet te wachten, dit is al erg genoeg
Dit vrijwilligerswerk doe ik mijn vrije tijd, naast mijn studie en het is mijn ziel en zaligheid.