abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63302072
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat het voor iemand met het intellect van een bijzonder domme garnaal zo overkomt.
Ik ook. Maar wat is je punt?
pi_63302128
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Nee ik ben geen vegetariër, maar ik kan deze opmerking niet helemaal plaatsen. Jij begint te vertellen dat ingenieurs in deze zaak een andere mening hebben dan juristen en ik zeg dat dat in ieder geval voor mij niet waar is. Sterker nog veruit de meeste ingenieurs en ingenieurs in opleiding die ik over de zaak Joran heb gesproken waren het met mij eens.
Babybel4, kun je hier op reageren want ik snap nog steeds helemaal niets van die vegetariër opleiding.
Uit je andere opmerkingen maak ik trouwens op dat je ir. bent/wordt, en dat als ontzettend veel hoger ziet dan drs./mr. dat is vrij kortzichtig naar mijn mening.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_63302147
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:10 schreef yyentle het volgende:

Ik verwijt jou niet dat je niet op de hoogte bent van het feit dat een rechter commissaris een rechter is en dezelfde opleiding heeft gevolgd, en dat ook hij afwegingen moet maken.

Dat zou je mij weldegelijk moeten verwijten indien het zo is. Alleen weet ik dat natuurlijk wel, het is alleen zo dat niet-leken een RC "rechter-commissaris" noemen en een zittingsrechter met "rechter" aanduiden.

Er stond van mijn kant ook gewoon duidelijk bij dat ik uit ging van een zittingsrechter. Logisch ook, want een RC heeft geen inhoudelijk oordeel te vellen.
quote:
De woorden van de diverse agenten, een politiecommissaris, Karin Jansen en mevrouw Croes, wegen voor mij zwaarder dan die van Joran en zijn vader.
Waar trekken die letterlijk de integriteit van de RC in twijfel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63302180
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:14 schreef BabyBel4 het volgende:

Ik ook. Maar wat is je punt?
Laat maar. Je hebt het wel bevestigd bij deze. Dank.
pi_63302467
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laat maar. Je hebt het wel bevestigd bij deze. Dank.
Oh gelukkig dan maar. Ik dacht even dat je met
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:10 schreef DS4 het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat het voor iemand met het intellect van een bijzonder domme garnaal zo overkomt.
wilde suggereren dat ik een "bijzonder domme garnaal" was.

Afijn, je zou voor de gein alle ad hominems van jouw hand eens moeten tellen, gericht aan je opponenten in dit topic. Je komt namelijk niet bepaald "beschaafd", "volwassen" en "gestudeerd" over.
pi_63302696
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:16 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Babybel4, kun je hier op reageren want ik snap nog steeds helemaal niets van die vegetariër opleiding.
Welnee. Volgens mij snap je prima waar ik op doel. Laten we dus weer ontopic gaan, in plaats van hierover door te zagen.
quote:
Uit je andere opmerkingen maak ik trouwens op dat je ir. bent/wordt, en dat als ontzettend veel hoger ziet dan drs./mr. dat is vrij kortzichtig naar mijn mening.
Dr. ir., mag dat ook? Afijn, laten we erover ophouden.
pi_63302931
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:25 schreef BabyBel4 het volgende:

Afijn, je zou voor de gein alle ad hominems van jouw hand eens moeten tellen, gericht aan je opponenten in dit topic. Je komt namelijk niet bepaald "beschaafd", "volwassen" en "gestudeerd" over.
Vind jij nu werkelijk dat jij de persoon met de eerste steen moet zijn?

p.s. Ik kom op 0. Ik zie wel enkelen tegen mij gericht.

[ Bericht 5% gewijzigd door DS4 op 17-11-2008 22:45:01 ]
  maandag 17 november 2008 @ 22:44:33 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63303097
Wat is dit topic toch verworden tot een prachtige discussie. Offtopic, maar leuk leesvoer.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 17 november 2008 @ 22:45:06 #259
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63303108
Ik hoop dat ik geen mensen beledig als ik direct maar even verklaar dat ik mijn master nog niet afgerond heb.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63303145
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vind jij nu werkelijk dat jij de persoon met de eerste steen moet zijn?
Nee, maar ik was ook niet degene die in eerste instantie zo hoog van de toren begon te blazen met z'n "prestaties op intellectueel en juridisch vlak", afgezet tegen de "domheid" en "onvolwassenheid" van zo'n beetje alle overige users. Het valt me nog mee dat je je (vermeende) penislengte er niet bij hebt gesleept.
pi_63303214
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:40 schreef El_Matador het volgende:De kijkcijfers zijn terecht en overstijgen nou juist "het campingniveau" van SBS6. Juist het feit dat 7 miljoen mensen naar zijn uitzending hebben gekeken, maakt hem tot meer dan een trainingspakken-hola-paella-journalist.
Die kijkcijfers zijn behaald door de suggesties die gewekt werden. De moordenaar was gepakt en Joran werd daarbij als dader aangewezen. De bewijzen zouden getoond worden, en dat wilde natuurlijk niemand missen. Die dag daarna was wel duidelijk dat, zoals iedereen op je werk, iedereen van een koude kermis terug kwam. De suggesties werden gewekt, maar voor velen was het na een paar minuten al duidelijk. Joran kon niet gepakt worden, er waren geen bewijzen en Patrick was een onbetrouwbare crimineel. Onbegrijpelijk dus ook dat hij hiervoor een emmy gekregen heeft. Dat kan maar in één land, een land vol aannames, beeldvorming en hetze-gedrag.

Bij de laatste aflevering werd weer die suggestie gewekt dat Joran hing. De bewijzen waren er zo vertelde Peter in elk programma waar hij nog welkom was. De interesse werd weer gewekt en velen keken of uit principe niet, of wel. Dat was nog maar de helft. Als Peter nu weer met een programma komt zal het weer de helft zijn. Die kijkcijfers zijn dus niet door de inhoud van het programma behaald, maar door de suggesties die gewekt werden. Eigenlijk dus over de rug van Nathallee, en over de rug van misschien wel een onschuldige Joran. Maar misschien ook niet. Voor mij dan ook onbegrijpelijk dat de nabestaanden zo blij zijn met Peter. Als hij op deze manier, en over de rug van mijn dochter, zijn programma's denkt te moeten maken is hij met mij nog niet klaar. Dit zou ik op geen manier pikken..
pi_63303273
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:46 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Nee, maar ik was ook niet degene die in eerste instantie zo hoog van de toren begon te blazen met z'n "prestaties op intellectueel en juridisch vlak", afgezet tegen de "domheid" en "onvolwassenheid" van zo'n beetje alle overige users. Het valt me nog mee dat je je (vermeende) penislengte er niet bij hebt gesleept.
Goh, het zit je wel dwars he...
Pffff.
Als je niet op deze manier een leuk topic om zeep aan het helpen was, dan had ik erg van je geraaktheid kunnen genieten. Maar nu...
Make my day!
pi_63303286
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:46 schreef BabyBel4 het volgende:

Nee, maar ik was ook niet degene die in eerste instantie zo hoog van de toren begon te blazen met z'n "prestaties op intellectueel en juridisch vlak", afgezet tegen de "domheid" en "onvolwassenheid" van zo'n beetje alle overige users.
Het is kennelijk erg lastig voor jou om te begrijpen dat de ontkenning dat ik geen jurist ben allesbehalve inhoudt dat ik daarmee anderen diskwalificeer.

Het is gewoon een feitelijke constatering. Punt.
pi_63303348
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is kennelijk erg lastig voor jou om te begrijpen dat de ontkenning dat ik geen jurist ben allesbehalve inhoudt dat ik daarmee anderen diskwalificeer.

Ik ben benieuwd of die begrepen wordt.
Make my day!
pi_63303452
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:28 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Nee, roepen dat je jarenlange ervaring hebt op een bepaald vlak (terwijl niemand dit kan controleren) en dus deskundig bent, dat is geen zwaktebod.

DS4 ís deskundig, dat kan eenieder zien die enig verstand van recht heeft. Of hij advocaat is, kunnen we niet controleren, maar dat lijkt me ook niet zo relevant.
pi_63303600
Ik vraag me af of het onderwerp Joran die gefrustreerdheid bij mensen oproept.
Make my day!
pi_63303836
En kan El_Matador eens ophoepelen met zijn onderbuik?
pi_63303929
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bleef het maar alleen bij die ontkenning dat je geen jurist bent. Dan was er inderdaad niet zoveel aan de hand. Echter maak je er welhaast een sport van om op een denigrerende wijze uit te halen naar andere users, met name als ze naar jouw zin iets te fel reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door BabyBel4 op 17-11-2008 23:15:18 ]
  maandag 17 november 2008 @ 23:14:32 #269
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63304067
Dus dit is nou een discussie op niveau?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_63304120
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:09 schreef BabyBel4 het volgende:

Bleef het maar alleen bij die ontkenning dat je een jurist bent. Dan was er inderdaad niet zoveel aan de hand.
Zou je even zo vriendelijk willen zijn om aan te wijzen waar ik mijzelf in de discussie beroep op mijn status?
quote:
Echter maak je er welhaast een sport van om op een denigrerende wijze uit te halen naar andere users, met name als ze naar jouw zin iets te fel reageren.
Nogmaals: ben jij nu echt de persoon om als eerste een steen te werpen?
  Moderator maandag 17 november 2008 @ 23:17:04 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63304143
hou is op

Joran van der Sloot ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63304751
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:17 schreef sp3c het volgende:
hou is op

Joran van der Sloot ...
Ja, Joran roept veel frustraties op...

Ik vraag me nog steeds af, en wellicht kan iemand daar een licht op schijnen, waarom Paul van der Sloot in het begin verdachte was. Hij was ook gearresteerd, en daarna weer vrij gelaten.
Weet iemand dat?
Vooral gezien het relaas van Joran tegen Patrick, daar gaf hij zijn vader geen rol in de verdwijning...
Make my day!
pi_63305733
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:36 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, Joran roept veel frustraties op...

Ik vraag me nog steeds af, en wellicht kan iemand daar een licht op schijnen, waarom Paul van der Sloot in het begin verdachte was. Hij was ook gearresteerd, en daarna weer vrij gelaten.
Weet iemand dat?
Vooral gezien het relaas van Joran tegen Patrick, daar gaf hij zijn vader geen rol in de verdwijning...
hij was eerst ook verdacht van moord, doodslag of ontvoering, dat is later afgezwakt naar medeplichtigheid .. waarom weet ik eigenlijk niet ..

Ik blijf dat maar raar vinden trouwens aan dat hele verhaal .. of het is echt een nogal louche familie of de vader is via zijn zoon onder druk gezet/weg gewerkt uit zijn toekomstige rechterlijke ambt
pleased to meet you
pi_63305805
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:14 schreef moussie het volgende:

[..]

hij was eerst ook verdacht van moord, doodslag of ontvoering, dat is later afgezwakt naar medeplichtigheid .. waarom weet ik eigenlijk niet ..

Ik blijf dat maar raar vinden trouwens aan dat hele verhaal .. of het is echt een nogal louche familie of de vader is via zijn zoon onder druk gezet/weg gewerkt uit zijn toekomstige rechterlijke ambt
Stel dat die man er niets mee te maken heeft, dan is ie wel zwaar gestraft voor de 'vermeende' misdaden van zijn zoon... Maar goed, Joran is zijn leven ook niet zeker meer in Nederland als ik de volkswoede zo af en toe hoor.

Maar aan de andere kant, als ze hem verdacht hebben van moord, doodslag of ontvoering, dan moeten ze daar wel aanwijzingen voor gehad hebben. En ik vraag me af, wat kan dat zijn?

Mijn idee is dat dit soort zaken vooral in de eerste dagen/weken opgelost moeten worden, omdat de kans daarna steeds kleiner wordt.
Make my day!
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:25:10 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63305927
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:17 schreef sp3c het volgende:
hou is op

Joran van der Sloot ...
Precies, dit dus.

Wel jammer van je 'is' typt waar het 'eens' moet zijn Waarom doen zoveel mensen dat tegenwoordig toch?
pi_63306105
Hij is weer gespot hoor!

pi_63306136
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:00 schreef agter het volgende:
Ik vraag me af of het onderwerp Joran die gefrustreerdheid bij mensen oproept.
Nee, wat frustraties oproept is dat mensen blijven zitten met uitkomsten die niet beantwoorden aan het rechtsgevoel. Als er dan ook nog juristjes met dure woorden komen strooien ontploft de boel al helemaal natuurlijk.
Voor dit (fiscaal) juristje in wording is die tegenstelling echter prachtig om te zien
pi_63306163
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:38 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Nee, wat frustraties oproept is dat mensen blijven zitten met uitkomsten die niet beantwoorden aan het rechtsgevoel. Als er dan ook nog juristjes met dure woorden komen strooien ontploft de boel al helemaal natuurlijk.
Voor dit (fiscaal) juristje in wording is die tegenstelling echter prachtig om te zien
Uitkomsten? Welke uitkomsten dan?
Of bedoel je de insinuaties van Peter R de Vries? Tja, als mensen daar niet doorheen kunnen prikken...
Make my day!
pi_63306181
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:40 schreef agter het volgende:

[..]

Uitkomsten? Welke uitkomsten dan?
Het feit dat Joran niet vervolgd kan worden.
pi_63306190
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:41 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Het feit dat Joran niet vervolgd kan worden.
Waarom zou dat moeten dan?
Ik volg het even niet...
Make my day!
pi_63306200
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:40 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, als mensen daar niet doorheen kunnen prikken...
Ja, dan?
pi_63306214
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:42 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten dan?
Ik volg het even niet...
Dat zou moeten volgens de mensen die in Joran een crimineel zien, vandaar rechtsgevoel en frustraties als gevolg, lees mijn eerste post anders even nog een keer.
pi_63306260
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:45 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Dat zou moeten volgens de mensen die in Joran een crimineel zien, vandaar rechtsgevoel en frustraties als gevolg, lees mijn eerste post anders even nog een keer.
Mensen moeten zich niet zo laten ophitsen door insinuaties van Peter R de Vries. De vorige keer was het ook al "we've got him!", en dat bleek niet het geval te zijn. Joran bekende tegen Patrick dat hij Natalee niet vermoord had...nou nou.
Deze keer was Joran een gewetenloze vrouwenhandelaar, waarbij de vrouwen in kwestie of het geld niet genoeg vonden of hun studie wilden afmaken. Uiteindelijk is er niemand 'verhandeld'.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hier niet doorheen prikken.
Make my day!
pi_63306294
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:49 schreef agter het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk waar niet dat mensen hier niet doorheen prikken.
Dan onderschat je de effectiviteit van manipulatie.
pi_63306307
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:51 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Dan onderschat je de effectiviteit van manipulatie.
Dat is het wel, he?
Mensen worden gemanipuleerd.
Maar soms denk ik dat het volk ook bedrogen wil worden...
Make my day!
pi_63306464
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:17 schreef agter het volgende:
Stel dat die man er niets mee te maken heeft, dan is ie wel zwaar gestraft voor de 'vermeende' misdaden van zijn zoon...
Ik ga in deze zelfs nog een stap verder .. ik vraag me af of die vader is weg gewerkt door tegenstanders en dat zijn zoon daarvoor gebruikt is ..
quote:
Maar goed, Joran is zijn leven ook niet zeker meer in Nederland als ik de volkswoede zo af en toe hoor.
Het heeft wel wat weg van zo'n middeleeuwse heksenjacht tijdens de inquisitie .. aan feiten of bewijzen hebben we geen behoefte
quote:
Maar aan de andere kant, als ze hem verdacht hebben van moord, doodslag of ontvoering, dan moeten ze daar wel aanwijzingen voor gehad hebben. En ik vraag me af, wat kan dat zijn?
Hem, de vader bedoel je nu ? Zoals ik al zei, geen idee, het enige wat ik kan vinden is dat die maar 3 dagen heeft vast gezeten en daarna weer is vrij gelaten uit gebrek aan bewijs ..

en tja, Joran werd dus verdacht omdat hij en zijn vriendjes als laatsten met NH zijn gezien
quote:
Mijn idee is dat dit soort zaken vooral in de eerste dagen/weken opgelost moeten worden, omdat de kans daarna steeds kleiner wordt.
tja, en het idiote is dat we hier eigenlijk helemaal niets weten .. de enige aanwijzing dat ze idd dood is komt van Joran zelf ..

En laat die zijn verhaal nou net doen tegen iemand waarvan hij denkt dat het een zware jongen is, iemand met connecties, een business-opportunity ..
Ik bedoel maar, dat die zich als groter voordoet dan die in realiteit is .. niks vrouwenhandelaar, een goedkope hosselaar die amper/geen idee heeft waarmee die bezig is .. hebben we mooi kunnen zien in deze tweede undercoveractie. Hoe wil je, in dat licht bekeken, nog zeker kunnen weten dat die het verhaal van zijn arrestatie in de zaak NH niet gebruikt en aangedikt heeft om interessant te lijken, indruk te maken op zijn nieuwe connectie ..
pleased to meet you
pi_63306520
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik ga in deze zelfs nog een stap verder .. ik vraag me af of die vader is weg gewerkt door tegenstanders en dat zijn zoon daarvoor gebruikt is ..
[..]

tja, en het idiote is dat we hier eigenlijk helemaal niets weten .. de enige aanwijzing dat ze idd dood is komt van Joran zelf ..
Dat is ook een mogelijkheid...dat die vader gewoon gepeopled is. Moet een groot drama voor die familie zijn.

Over wat we weten: Ik hoop dat de vermoedens vanuit justitie ooit een keer naar buiten komen. Wat ze in het begin gedacht hebben...wat ze precies onderzocht hebben en waarom sommige mensen direct verdacht waren. Wat waren de aanknopingspunten? Wat hebben ze feitelijk aan bewijs, en wat is te mager? Gewoon openheid.

Verklaringen uit die eerste curciale weken zeggen mij meer dan een 'vriending' die na X aantal jaar opeens met een verklaring komt.
Ik hoop echt dat ze ooit een keer openheid geven over de zaak.
Make my day!
pi_63314105
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:52 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is het wel, he?
Mensen worden gemanipuleerd.
Maar soms denk ik dat het volk ook bedrogen wil worden...

quote:
INGEZONDEN:
Geachte heer van Nie,

Ik lees weer op uw website dat onder meer ik als Arubaanse P-G in de cruciale eerste tien dagen na de verdwijning van Natalee Holloway de zaak verpest heb.

Ik heb u al eerder op gewezen dat dit in strijd is met de waarheid en ik heb u ook verzocht op te houden met onwaarheden te verkondigen.

Ik zal u nog een keer zeggen hoe de zaak werkelijk inelkaar steekt. Natalee is in de nacht van 29 op 30 mei 2005 verdwenen.Ik was tot en met 6 juni, de eerste acht dagen na de verdwijning, in Nederland.Ik heb wel gedurende die dagen telefonisch contact gehad met hovj Janssenen ik heb haar meerdere malen gezegd dat zij die drie jongens, die alslaatste met haar waren, moest laten aanhouden. Haar antwoord was dat diejongens eerst getapt moesten worden, want anders had de politie "nietsom het verhoor in te gaan". Toen ik in Aruba terugkeerde heb ik haar opnieuwgezegd dat zij die jongens moest aanhouden. Haar antwoord was toen datze aan het wachten waren op videomateriaal uit Nederland, want het verhoorvan de jongens zou op de video opgenomen worden. Nooit eerder is in Arubaeen verhoor op de video opgenomen. Waarom dat numoest gebeuren, kon mijniet duidelijk gemaakt worden. Ik was er tegen, omdatdepolitie nooiteerder video-verhoren had opgenomen en geen ervaring haddenmetdeze wijzevan verhoren.

Maar zoals u nu ook doet, werd ik toen aangewezen alsde schuldige van die rampzalige eerste tien dagen, terwijl ik daar helemaalniets mee te maken heb. De eerste acht dagen was ik niet eens in Aruba.De hovjJanssen verving mij als wnd P-G en zij nam de beslissingen. Ikheb nooit gedurende het gehele onderzoek contact gehad met commissarisvan der Straten, noch persoonlijk, noch telefonisch..

Ik ben nooit door hovj Janssen op de hoogte gesteld van de voorgenomen aanhouding van de twee bewakers. Ik heb dit in Nederlandop de televisie gezien. Mij is ook nooit duidelijk gemaakt waarom dezetwee bewakers aangehouden moesten worden, want er was geen enkele aanwijzing,dat zij betrokken waren bij de verdwijning van Natalee. Ze zijn ook nooitgetapt om "iets te hebben om het verhoor in te gaan".

Ik zou het zeer op prijs stellen indien u een rectificatie op uw website zou plaatsen en indien u zich in de toekomst zou onthoudenvan het verkondigen van onwaarheden.

mr. drs. T.D. Croes
http://www.renevannie.com/inhoud/kritisch/_kritisch.html
pi_63321781
quote:
Het lijkt wel een jurist die zichzelf wil indekken...

Als je dit stukje leest:

Natalee is in de nacht van 29 op 30 mei 2005 verdwenen.Ik was tot en met 6 juni, de eerste acht dagen na de verdwijning, in Nederland.Ik heb wel gedurende die dagen telefonisch contact gehad met hovj Janssenen ik heb haar meerdere malen gezegd dat zij die drie jongens, die alslaatste met haar waren, moest laten aanhouden. Haar antwoord was dat diejongens eerst getapt moesten worden, want anders had de politie "nietsom het verhoor in te gaan". Toen ik in Aruba terugkeerde heb ik haar opnieuwgezegd dat zij die jongens moest aanhouden. Haar antwoord was toen datze aan het wachten waren op videomateriaal uit Nederland, want het verhoorvan de jongens zou op de video opgenomen worden. Nooit eerder is in Arubaeen verhoor op de video opgenomen. Waarom dat numoest gebeuren, kon mijniet duidelijk gemaakt worden. Ik was er tegen, omdatdepolitie nooiteerder video-verhoren had opgenomen en geen ervaring haddenmetdeze wijzevan verhoren.

dan komt het mij helemaal niet zo vreemd voor als dat deze man het probeert te brengen. Hij wekt nu een beetje de indruk dat er door anderen niet naar hem is geluisterd en op een manier die ik als "verdachtmaken" zou willen kenschetsen en zulks wellicht ingegeven door de wens om de aandacht op anderen te laten vallen.

Maar is het nu echt zo vreemd dat er in deze zaak keuzes gemaakt zijn die buitengewoon zijn? Ik zou zeggen van niet. De zaak is immers buitengewoon, zeker voor Arubaanse begrippen. Het was een zaak met wereldwijde media-aandacht. Daarmee is niet gezegd dat de genomen beslissingen logisch zijn, misschien wel niet, maar ga voor jezelf maar na: als er iemand jou op je werk gaat volgen met een camera neem jij ook ineens andere beslissingen.

Kortom, dit soort verhalen geven mij niet het idee dat er bewust is geknoeid met het onderzoek.
pi_63326715
quote:
Heel lang heb ik de zaak op freedom of blog en scared mokeys gevolgd en meegepost.
Dus wat je hier schrijft is niet nieuw voor mij. Maar nergens heb ik ook maar tastbaar bewijs gezien dat er echt geknoeid is met de zaak.
Make my day!
pi_63410966
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:39 schreef agter het volgende:
Op verdenking van WAT is Paul van der Sloot toen eigenlijk aangehouden?
Dat is me nooit helemaal duidelijk geworden...
quote:
PROCES VERBAAL

We, Roland Ramiro TROMP and Clyde Anthony Burke, respectively inspector and sergeant first class, with the Korps Politie Aruba and attached to the section Often Occurring Crime District 2, state the following.

On June 23rd 2005, at approximately 14.30 hours, as a suspect, a man was interviewed who stated his name was: Paulus Antonius Petrus Johanna van der SLOOT, born in the Netherlands on February 15th 1952, judge (common court) and living at XXXXXXXX number XX on Aruba.

Before the interview the suspect P.A.P.J. van der SLOOT was informed that he was under no obligation to answer.

The suspect P.A.P.J. van der SLOOT has asked if his council Mr. A. SWAEN could be present at this interview and this was also requested by his council. This request was denied. His statement in dutch was transcribed by us, the reporting officers and goes as follows:

To you question what I can declare with regards to me being arrested as a suspect of accessory to murder, manslaughter and
robbing someone of their freedom with death as the result,
I can state the following. I find this totally ridiculous and absurd.
pi_63411080
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb de Nova-uitzending net gezien. Wat zegt de officier van justitie precies:
1. Joran zijn vader heeft met Joran gesproken dat er zonder lijk geen zaak zou zijn (joh!)
2. Hij heeft een verklaring van een vriend op volledig legale wijze via Jorans advocaat aan Joran toe laten komen.

Ik zie niet zo heel veel obstructie van het onderzoek...behalve dat het natuurlijk niet altijd zo soepel gaat als de officier van justitie wil.
Ik denk dat veel vaders met hun zoon een ernstig gesprek zouden in zo'n geval.
Als ik een kind had, had ik ook wel even een gesprekje aangenkoopt...en natuurlijk kies je als ouder in eerste instantie de kant van je kind. Vooral omdat Joran ook aangaf dat de verhoren niet echt vriendelijk waren...

De officier noemt het ook 'storend', maar of dit HET onderzoek ernstig gefrustreerd heeft, dat waag ik te betwijfelen...dan is je zaak in ieder geval niet echt stevig te noemen.

Maar vertel eens, jij hebt die uitzending anders gezien dan ik, begrijp ik. Wat zie jij?
Joran 31 mei
quote:
Last Sunday around 4 pm I went to the Excelsior Casino. My father had brought me there. I was at the casino to play "Texas Hold'em.
Joran 9 juni
quote:
On Sunday, I do not remember the date any more, I went at approximately 16.00 hours, to the "Excelsior Casino" at the Holiday Inn Hotel to play "Texas Hold'm poker". (with this the suspect is talking about May 29th 2005). I went with my father named "Paul van der SLOOT" to the casino.
Joran's vader 25 juni
quote:
On your question when did I ask when we were at the "Holiday inn hotel" on the night of May 30 2005, if the camera worked, I can explain to you the following:

I didn't ask this myself. I overheard the woman that worked behind the check-in counter talking about the cameras at the check-in counter.

www.hollowaycase.com

[ Bericht 1% gewijzigd door yyentle op 21-11-2008 18:38:53 ]
pi_63427478
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:33 schreef yyentle het volgende:

[..]

Joran 31 mei
[..]

Joran 9 juni
[..]

Joran's vader 25 juni
[..]

www.hollowaycase.com
Wat is je punt nu eigenlijk?
Wil je zeggen dat als je als verdachte jezelf helpt, dat je daarmee het rechtsysteem hindert?
Een verdachte mag alles zeggen om zichzelf vrij te pleiten...je hebt toch meer bewijs nodig dan een verklaring alleen.
Als je dit obstructie vindt, begrijp je het rechtsysteem dan wel goed?
Make my day!
pi_63429989
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:30 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is je punt nu eigenlijk?
Wil je zeggen dat als je als verdachte jezelf helpt, dat je daarmee het rechtsysteem hindert?
Een verdachte mag alles zeggen om zichzelf vrij te pleiten...je hebt toch meer bewijs nodig dan een verklaring alleen.
Als je dit obstructie vindt, begrijp je het rechtsysteem dan wel goed?
Mijn punt staat hier:

Natalee Holloway (in the rebound) # 21

Dit topic is bijna vol.

Onder obstructie versta ik tot twee keer toe voorkomen van onderzoek in een strafzaak door justitie.

Nee, onder obstructie versta ik niet de leugens en tegenstrijdigheden in de verklaringen van Joran en zijn vader.
pi_63440241
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:44 schreef yyentle het volgende:

[..]

Mijn punt staat hier:

Natalee Holloway (in the rebound) # 21

Dit topic is bijna vol.

Onder obstructie versta ik tot twee keer toe voorkomen van onderzoek in een strafzaak door justitie.

Nee, onder obstructie versta ik niet de leugens en tegenstrijdigheden in de verklaringen van Joran en zijn vader.
Ik ga verder in het door jou aangegeven topic!
Make my day!
pi_63542930
quote:
'Joran belde met vader over verkoop'
ROTTERDAM - De Amerikaanse tv-zender Fox News heeft telefoongesprekken uitgezonden die Joran van der Sloot met zijn vader heeft gevoerd. In de gesprekken gaat het over Natalee Holloway, die volgens Joran zou zijn verkocht aan een man uit Venezuela. Volgens Fox News zijn de opnames door Joran zelf gemaakt en heeft hij ze zelf aan de zender gegeven. De opnames zouden dateren van begin dit jaar, maar het is niet geheel zeker of ze authentiek zijn. Joran, die zegt 'op instorten te staan' wil 'openheid van zaken' geven.

Een aantal citaten uit het telefoongesprek:
Joran van der Sloot: 'Ja, ik ben het gewoon een beetje zat, ik kan het niet meer uitstaan.'
Paul van der Sloot: 'Je hebt geen andere keuze.'
J: 'Jawel, ik kan naar voren komen en een eind maken hier aan.'
P: 'Ja, dat lijkt me toch geen goed idee. Je moet ook even aan ons denken.'
J: 'Ja, dat doe ik ook. Maar ja, als ze het meisje vinden dan is het tenminste bewijs dat ik niemand pijn heb gedaan.'
P: 'Maar wat je hebt gedaan is vrij erg. Mensenhandel is zwaar strafbaar.'
Zie dat 't al in ‘Misdaad’ staat.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 26 november 2008 @ 18:58:21 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63543034
staat hier ook al

'Joran heeft Natalee verkocht'

dit topic is een beetje onnodig geworden denk ik

edit: weer open, gewoon omdat ik het kan

[ Bericht 12% gewijzigd door sp3c op 26-11-2008 22:22:46 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63732090
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
En kan El_Matador eens ophoepelen met zijn onderbuik?
Een stukje onderbouwing zou lekker zijn, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Gelukkig was ik voor werk in het buitenland.

"Onderbuik", ook zo'n inhoudelijk nonwoord. Ga maar es in op de door mij aangedragen punten, dan praten we verder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63746827
Nah, foei dan: 'Politie hielp Paul van der Sloot in Holloway-zaak'
ORANJESTAD - De Nederlander Jan van der Straten die in 2005 als politiecommissaris op Aruba op de Natalee Holloway-zaak werd gezet, heeft het onderzoek in de beginfase ernstig gehinderd. Dit om zijn vriend Paul van der Sloot te helpen bij het beschermen van zijn zoon Joran die ervan werd verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van de Amerikaanse.

Dit heeft de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes donderdag bevestigd. De aantijging circuleerde al eerder op het eiland. De bewindsman is ermee naar buiten gekomen omdat Van der Straten deze week in de media kritiek uitte op het Arubaanse politiekorps.

Volgens Croes lijkt het erop dat de oud-politiecommissaris Joran en twee andere verdachten bewust pas na tien dagen oppakte, “terwijlde eerste dagen cruciaal zijn bij een verdwijningszaak”. In een gesprek hoorde de minister Van der Straten destijds zeggen: “Dit kan ik mijn vriend Paul niet aandoen.” Croes vindt het verdacht dat er toen veel telefoonverkeer was tussen Paul van der Sloot en onderzoeksleider Van der Straten. Van der Straten zou verder een “tweederangs politieteam” hebben ingezet, vlak na Natalees verdwijning. “Dat was het flexiteam; een team dat ingezet wordt tijdens carnaval”, licht Croes toe. Hij wil dat er een nieuw onderzoek komt naar de rol van Van der Straten en Van der Sloot: “Als twee Nederlandse vrienden hebben Paul en Jan elkaar geholpen.”

Ook op de Nederlandse regering uit de Arubaanse minister enige kritiek. “Tot op de dag van vandaag krijgen we internationaal geen morele steun van Nederland, terwijl de Arubaanse naam wordt bezoedeld. In 2005 werd ons gevraagd zo goed mogelijk te verzwijgen dat Joran een Nederlander is. Hij moest zoveel mogelijk voorkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister -ik zeg niet wie- persoonlijk verzocht.”
pi_63747539
had die Rudy Croes wel wat eerder mee kunnen komen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')