abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:16:37 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63330533
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:09 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Pff dat kan ik best verkroppen, daar lig ik echt niet wakker van hoor. Ik krijg persoonlijk het idee (oa. door dit soort lijstjes en ook verschillende andere discussie IRL en op internet) dat mensen redeloos de oude muziek boven de moderne stellen, en als je je daar op een normale manier over uitspreekt op fok ben je meteen de boeman van Pfaf, ja sorry hoor.
Maar waar baseer je dat op dan?
quote:
Ja joh, wel een grote bek maar doe vooral geen enkele moeite. Sorry maar je lult toch eigenlijk ook maar een stuk raak. Me uitlachen omdat ik kritiek heb op de huidige rockscene en als ik je vraag es wat lekkers te noemen moet ik 4 weken wachten omdat meneers ego anders straks geen feestje kan vieren.
Geen moeite? Ik geef je linkjes naar ongeveer 200 goede platen uit de afgelopen 5 jaar, waarvan 215 voorzien van een stukje commentaar en ik doe geen moeite?

Maargoed, hier een stukje van m'n shortlist voor dit jaar. Niet allemaal rock, maar jij hebt het allemaal toch al eens gehoord dus filter je de rest er maar uit:

Andrew Liles & Jean Herve Peron - FIN!
Autechre - Quaristice
Blitzen Trapper - Furr
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Brightblack Morning Light - Motion to Rejoin
Calexico - Carried To Dust
Castanets - City of Refuge
Conor Oberst - Conor Oberst
Cut Copy - In Ghost Colours
Damien Jurado - Caught in the Trees
Deerhoof - Offend Maggie
Deerhunter - Microcastle
Department of Eagles - In Ear Park
Devotchka - A Mad And Faithful Telling
DJ Shadow & Cut Chemist - The Hard Sell
Dresden Dolls - No, Virginia
Dungen - 4
Esperanza Spalding - Esperanza
Fabolous Diamonds - Fabolous Diamonds
Gang Gang Dance - Saint Dymphna
Girl Talk - Feed The Animals
Haino Keji & Yoshida Tetsuya - Uhrfasudhasdd
Jenny Lewis - Acid Tongue
Jeremy Messersmith - The Silver City
José James - The Dreamer
Land Of Talk - Some Are Lakes
Lindstrøm - Where You Go I Go Too
Madlib The Beat Konducta - WLIB AM: King Of The Wigflip
Man Man - Rabbit Habits
Max Richter - 24 Postcards in Full Colour
Micah P Hinson - Micah P Hinson And The Red Empire Orchestra
Motorpsycho - Little Lucid Moments
Mount Eerie with Julie Doiron & Fred Squire - Lost Wisdom
No Age - Nouns
Okkervil River - The Stand Ins
Parts & Labor - Receivers
Shearwater - Rook
Subtle - ExitingArm
Sun Kil Moon - april
Tapes 'n Tapes - Walk it Off
The Boats - Faulty Toned Radio
The Bug - London Zoo
The Dead C - Secret Earth
The Dodos - Visiter
The Features - Some Kind Of Salvation
The Lord Dog Bird - The Lord Dog Bird
The Notwist - The Devil, You + Me
The Raconteurs - Consoler of the lonely
The Rosebuds - Life Like
The Tallest Man On Earth - Shallow Grave
Thee Silver Mt Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La-Band - 13 Blues for Thirteen Moons
Times New Viking - Rip it Off
Timesbold - Ill Seen Ill Sung
Vivian Girls - Vivian Girls
White Denim - Exposion
Women - Women
友川かずき - 青い水赤い水
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:17:20 #152
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63330559
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:13 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar Pfaf zegt de jaren 90 niet te hebben meegemaakt, terwijl ik het einde daarvan met m'n 20 lentes toch nog zeer bewust heb meegemaakt (acid-smilies op je schoolspullen plakken enzo, kale gasten in je klas omdat ze moesten gabberen, etc)

Ik zou graag meedoen maar daar heb ik geen kaas van gegeten ben ik bang. Ik hou 'm wel in de gaten want ik mis echt heel veel vette singles/songs.
[..]

Is de term 'stoner' een verwijzing naar retro? Ik denk dat er wel sympathie uit de muziek spreekt voor oude klanken, producties en onpretentieuze songs, maar ik vind het alles bij elkaar zeker geen 'retro' geluid.
Ik heb de jaren 60 niet meegemaakt, de jaren 90 wel.
Ik zie de typefout nu, maar uit het feit dat ik PF en the Zombies aanhaalde had je wel kunnen bedenken dat ik 60 bedoelde.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:21:49 #153
13973 ranja
image means nothing
pi_63330682
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:17 schreef pfaf het volgende:

dat terwijl je geboren bent in 2003 volgens je profiel
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:22:00 #154
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63330686
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

• Definieer 'huidige generatie'.
  • Jij komt hier verongelijkt mekkeren over de lijst die jou niet aanstaat, het heet niet voor niets FOK! album top 100 in plaats van TheArowana's album top 100. Mijn lijst komt ook totaal niet overeen met de eindlijst, maar het is niet voor niets een gemiddelde van alle 90 lijsten die gepost zijn.
  • Wie ontkent dan dat er momenteel geen goede muziek gemaakt wordt? Als je eens verder zou kijken dan je neus lang was, zou je zien dat de users die hier (wel!) lijstjes posten haast dagelijks elkaar op de hoogte houden van de muziek die momenteel uitkomt.

• En als laatste:
    [..]

Spreekt dit elkaar aardig tegen...
  • Generatie is gewoon een algemene term waarmee ik (wat me in de context overduidelijk leek) de hoofdmoot van de fok-users aan wilde duiden, dus, pak'mbeet en vergeef me wanneer m'n demografische kennis niet voor de volle 100% correct blijkt te zijn alstublieft: Mensen in de leeftijd van 15 tot 35 jaar.

• Het is een forum. Als je m'n eerste post hier bekijkt zul je zien dat ik op fatsoenlijke toon en wijze m'n mening geef met de bedoeling eventueel een discussie te starten, maar meteen ben ik hater omdat ik zelf m'n lijstje niet kon posten. Maar bovenal: iemand vroeg mij naar MIJN PERSOONLIJKE voorkeur, als je daar zo jaloers op bent mag jij de jouwe ook wel posten, ik ben eerlijkwaar benieuwd welke platen jij mist. Of moet ik daar weer 4 weken op wachten?

• Nou er zijn genoeg mensen die ik persoonlijk ken die beweren dat de muziek vroeger beter was [punt]. Verder loop ik ook al lang genoeg mee op fok om voor mezelf te kunnen stellen dat er niet echt veel aandacht is op fok voor moderne of vernieuwende muziek, maar laten we het erop houden dat dát veroorzaakt wordt door een verschillende interpretatie van de termen 'modern' en 'vernieuwend', en daar kan ik wel mee leven.

• Het spreekt elkaar zeker niet tegen. Je moet 'ik luister weinig oude muziek' niet gelijkstellen aan 'ik accepteer oude muziek in de top100 niet'.

• Mag ik nog een inhoudelijke reactie op de inhoud van mijn post? Of moet ik me alleen maar aan jou verantwoorden en niet andersom?[edit] nevermind, ik zie het nu. Dacht dat die links een verkapte sarcastische opmerking voorstelden (heb er ook niet op geklikt dus) dus laat dat maar zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheArowana op 18-11-2008 22:29:13 ]
  • Demolish your own Face
    I fractured my skull while dancing to dubstep
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:24:32 #155
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63330770
    Maar jij voelt je wel het meest aangesproken door de reacties die over andermans klachten gingen
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:26:35 #156
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63330842
    quote:
    Ik zie de typefout nu, maar uit het feit dat ik PF en the Zombies aanhaalde had je wel kunnen bedenken dat ik 60 bedoelde
    Neem me niet kwalijk. Dat PF voor Pink Floyd stond, zover was ik, maar die plaat die je aanhaalde kende ik niet, dus die kon wat mij betreft ook uit de jaren 90 komen
    quote:
    Maar jij voelt je wel het meest aangesproken door de reacties die over andermans klachten gingen
    Tegen wie zeg je dit nu?
    Demolish your own Face
    pi_63330877
    Stoner is trouwens zo retro als maar kan en zoals Ranja al zei gebasseerd op het geluid van Black Sabbath uit de jaren 70. Erg gaaf is het wel.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:29:23 #158
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63330933
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:22 schreef TheArowana het volgende:

[..]
    ik ben eerlijkwaar benieuwd welke platen jij mist. Of moet ik daar weer 4 weken op wachten?
    Ik heb in die post toch een link naar mijn top 100 gegeven? Of heb je niets eens op de linkjes geklikt en alleen naar die 4 weken gekeken?
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:29:53 #159
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63330951
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:27 schreef trebremmit het volgende:
    Stoner
    Erg gaaf is het wel.

zondagmiddag Colour Haze in de Baroeg
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:37:48 #160
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63331221
    quote:
    Maar waar baseer je dat op dan?
    Tja gewoon op gesprekken die ik met mensen heb over muziek dus. Dan valt het me vaak op dat mensen de progressieve muziek uit de jaren 60 en 70 een bepaalde superioriteit toedichten en vervolgens geen enkele kennis blijken te bezitten van muziek die tegenwoordig uitkomt (tenzij het in de luisterpaal van 3 voor 12 heeft gezeten uiteraard). En dat vind ik frustrerend want ik denk dat er juist op dit moment veel ruimte is voor allerhande interessante muziek, maar nu al die muziek eenmaal vrij toegankelijk is zie ik toch dat er veel muziekliefhebbers de geijkte paden blijven bewandelen, en nouja, dat mogen ze uiteraard en daarom wil ik daar verder niemand persoonlijk op aanspreken. Maar ik zou het wel fijn vinden om wat meer diversiteit tegen te komen in de media, maar ook in dit soort lijsten, JUIST omdat ik weet dat hier mensen zitten die wel degelijk hun stem willen laten horen.
    quote:
    Ik heb in die post toch een link naar mijn top 100 gegeven? Of heb je niets eens op de linkjes geklikt en alleen naar die 4 weken gekeken?
    Ja sorry heb 't al veranderd, maar de server zit vol dus heb nog niet kunnen kijken. Van je shortlist van dit jaar ken ik overigens maar heel weinig, maar van de dingen die ik herken kan ik zeker begrip op brengen
    quote:
    Stoner is trouwens zo retro als maar kan en zoals Ranja al zei gebasseerd op het geluid van Black Sabbath uit de jaren 70. Erg gaaf is het wel.
    Ik moet eerst zeggen dat ik geen doorgewinterde stoner luisteraar ben, maar ik kan toch niet zeggen dat ik stoner persoonlijk als retro ervaar ondanks de overduidelijk invloed van oude bands. Ik bedoel, is Radiohead dan ook 'retro' omdat ze een moderne versie van The Beatles zijn?
    Demolish your own Face
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:40:18 #161
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_63331286
    TheArowana, misschien moet je alle persoonlijke lijstjes eens doornemen. Denk dat je daar bij sommigen best wat van je gading tegen zal komen.
    De eindlijst is slechts een doorsnee he?!
    En soms is het ook wel fijn om iets mooi te vinden wat niet iedereen leuk vindt, toch?
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:43:39 #162
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63331397
    Wat denk ik ook meespeelt is dat: veel mensen posten best wel een gevarieerde lijst met zowel jaren 60, 70, 80, 90 als 00 muziek. Maar hoe nieuwer de muziek hoe meer de kans op verspreiding van de stemmen. Dus bij wijze van spreken mensen die 60s er in hebben kiezen vaak voor Beatles, Pink Floyd, Doors. Mensen die 00s er in hebben, tja, kijk maar naar dat lijstje van pfaf. Als ik daar mijn lijst van 2008 naast leg staan er 2 dezelfde in ondanks dat mijn lijst bijna even lang is. Dat schiet dus niet op qua punten.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:44:39 #163
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63331431
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:40 schreef peaceman het volgende:
    TheArowana, misschien moet je alle persoonlijke lijstjes eens doornemen. Denk dat je daar bij sommigen best wat van je gading tegen zal komen.
    De eindlijst is slechts een doorsnee he?!
    En soms is het ook wel fijn om iets mooi te vinden wat niet iedereen leuk vindt, toch?
    Ja joh, maar als zo vaak op internet is de discussie gewoon weer wat uit de klauw gelopen. Misschien had ik me minder streng moeten uitspreken en had ik misschien ook wel al kunnen bedenken hoe de discussie zou verlopen maar ach, ik trek graag m'n bek open.
    quote:
    Wat denk ik ook meespeelt is dat: veel mensen posten best wel een gevarieerde lijst met zowel jaren 60, 70, 80, 90 als 00 muziek. Maar hoe nieuwer de muziek hoe meer de kans op verspreiding van de stemmen.
    Ja dat speelt inderdaad mee, zoiets bedacht ik daarnet ook, maar toen ging het zo snel dat ik versmaadde het als relevant op te merken las ik zelfs nog wat over in de krant gister.
    Demolish your own Face
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:44:46 #164
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63331433
    R********d en Beatles in 1 zin gebruiken
    Ik heb geen idee waarom die met elkaar vergeleken zouden kunnen worden.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:45:04 #165
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63331442
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:37 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Tja gewoon op gesprekken die ik met mensen heb over muziek dus. Dan valt het me vaak op dat mensen de progressieve muziek uit de jaren 60 en 70 een bepaalde superioriteit toedichten en vervolgens geen enkele kennis blijken te bezitten van muziek die tegenwoordig uitkomt (tenzij het in de luisterpaal van 3 voor 12 heeft gezeten uiteraard). En dat vind ik frustrerend want ik denk dat er juist op dit moment veel ruimte is voor allerhande interessante muziek, maar nu al die muziek eenmaal vrij toegankelijk is zie ik toch dat er veel muziekliefhebbers de geijkte paden blijven bewandelen, en nouja, dat mogen ze uiteraard en daarom wil ik daar verder niemand persoonlijk op aanspreken. Maar ik zou het wel fijn vinden om wat meer diversiteit tegen te komen in de media, maar ook in dit soort lijsten, JUIST omdat ik weet dat hier mensen zitten die wel degelijk hun stem willen laten horen.
    [..]

Ja sorry heb 't al veranderd, maar de server zit vol dus heb nog niet kunnen kijken. Van je shortlist van dit jaar ken ik overigens maar heel weinig, maar van de dingen die ik herken kan ik zeker begrip op brengen
    Autechtre en Lindstrom?

Maargoed, ik sluit deze discussie ook af. Misschien moet je - als je dat nog niet gedaan hebt, wat ik zeker denk als ik je reacties lees - echt eens de individuele lijstjes bekijken in plaats van slechts het gemiddelde. Júist de meeste users hier zullen erkennen dat er nog dagelijks goede muziek uitkomt.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:49:04 #166
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63331565
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:44 schreef ranja het volgende:
    Hahaha, tja, uh, multi-instrumentalisme, vernieuwende productietechnieken, meer nadruk op songs en ballads op de latere platen? [edit] brits?
    Demolish your own Face
    pi_63331601
    Ik denk dat je beter Oasis met de Beatles kunt vergelijken.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:52:32 #168
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63331688
    quote:
    Autechtre en Lindstrom?
    Nou eigenlijk eerder Calexico, DJ Shadow, Deerhoof en Madlib Vond Quaristice wat te onsamenhangend om heel eerlijk te zijn.
    quote:
    Ik denk dat je beter Oasis met de Beatles kunt vergelijken.
    Dat is een hele andere vergelijking, maar de discussie over welke vergelijking met The Beatles het meest gerechtvaardigd is laat ik graag schieten
    Demolish your own Face
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:54:43 #169
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63331749
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:16 schreef pfaf het volgende:
    友川かずき - 青い水赤い水
    die is wel intrigerend trouwens (wel gevonden op RYM inmiddels trouwens, maar weet nog steeds niks)

Qua Beatles vergelijkingen, ik ben meer van de oude Beatles dus noem ik liever van vorig jaar The Madd en The Bishops en van dit jaar Les Shades, Franse Beatles met een tricatel-suasje

[ Bericht 14% gewijzigd door ranja op 19-11-2008 09:08:06 ]
      dinsdag 18 november 2008 @ 23:13:19 #170
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_63332357
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:44 schreef ranja het volgende:
    ranja +1

woensdag 19 november 2008 @ 09:01:52 #171
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_63337220
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:16 schreef pfaf het volgende:
    The Rosebuds - Life Like
    ah, de nieuwe rosebuds de moeite waard om te bestellen, pfaf?

en historische relevantie is gezeik, gewoon de platen die je zelf het leukst vind. Of die nu oud zijn of jong.
      woensdag 19 november 2008 @ 09:21:49 #172
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63337570
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 09:01 schreef placebeau het volgende:

[..]

ah, de nieuwe rosebuds de moeite waard om te bestellen, pfaf?
    Hij's zeker tof. Wel wat gewoontjes, daarom weet ik ook niet of hij de eindlijst gaat halen, maar er staan genoeg verslavende nummers op.
      woensdag 19 november 2008 @ 09:25:06 #173
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_63337626
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:54 schreef ranja het volgende:

[..]

die is wel intrigerend trouwens (wel gevonden op RYM inmiddels trouwens, maar weet nog steeds niks)
    Dat is de juiste benaming. Een soort cabaretachtige singer/songwriter. Vooral de zang is meer dan intrigerend.
    Hier is wel wat te beluisteren. http://www.last.fm/music/Kazuki+Tomokawa
    pi_63337748
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 22:43 schreef ranja het volgende:
    Wat denk ik ook meespeelt is dat: veel mensen posten best wel een gevarieerde lijst met zowel jaren 60, 70, 80, 90 als 00 muziek. Maar hoe nieuwer de muziek hoe meer de kans op verspreiding van de stemmen. Dus bij wijze van spreken mensen die 60s er in hebben kiezen vaak voor Beatles, Pink Floyd, Doors. Mensen die 00s er in hebben, tja, kijk maar naar dat lijstje van pfaf. Als ik daar mijn lijst van 2008 naast leg staan er 2 dezelfde in ondanks dat mijn lijst bijna even lang is. Dat schiet dus niet op qua punten.
    Dit zal hoofdzakelijk de reden zijn inderdaad.

Ik heb persoonlijk niet op de oudere bands gestemd omdat ik de feeling met die muziek mis, niet omdat het beter of slchter zou zijn dan de huidige muziek, maar ik beschouw het als een groot gemis dat ik de periode waarin die albums uitkwamen niet heb meegemaakt en dus geen goed besef heb van de betreffende tijdgeest.
      woensdag 19 november 2008 @ 10:18:59 #175
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_63338778
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 20:59 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Zonder historische kanttekeningen valt er aan veel oude muziek lang niet zo veel te beleven hoor; Een plaat als Dark Side of the Moon klinkt op sommige plekken echt gedateerd, daar zou je nu om uitgelachen worden. Ik zeg niet dat het een slechte plaat is, maar de gemiddelde fokker is vrij jong, en dan vind ik het heel redelijk om mezelf af te vragen of zo iemand zo'n muziekhistorisch inzicht heeft of anders gewoon maar achter de meute aanloopt, iets waar ikzelf vroeger ook nog wel es de neiging toe heb gehad.

Ik vind het jammer dat er zo weinig moderne muziek in de lijst staat terwijl er toch echt ook de afgelopen 10 jaar meer bands dan alleen Interpol en Radiohead geweest zijn die sublieme platen hebben gemaakt.

Ook het feit dat er zoveel rockmuziek instaat is opzich verbazingwekkend, rock is al jaren zo dood als een pier in vergelijking met vrijwel iedere andere muziekstroming.
    Je hebt ook mensen die al beginnen te huilen als ze een ouderdomsruisje horen . Ik las laatst een artikel over een album van John Coltrane uit de jaren '60. Dat ie nog moderner en vernieuwender klinkt dan het overgrote deel van de hedendaagse muziek. NIet omdat het nou zo zuiver is. Maar omdat hij muzikale ideeën had op een niveau waar zeer weinig muzikanten bij kunnen.

Jonge mensen hebben juist het voordeel dat ze júist beschikking hebben over de muziek van vroeger en de muziek van nu. Oude muziek hoef je helemaal niet in de tijdsgeest te zien want iemand van 15 kan ook nú nog horen dat/of het goede muziek is. Dat muziek technisch niet naar de maatstaven van nu is opgenomen is gewoon een dik bullshitargument, maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik .

Daar wil ik nog aan toevoegen dat je inderdaad heel erg gelijk hebt wat betreft de hedendaagse muziek. Er wordt nog verschrikkelijk veel goeds gemaakt, alleen a) is het aanbod momenteel zo overweldigend dat het er in verdrinkt b) heeft het topje van de ijsberg in de jaren '60 / '70 er jaren over kunnen doen om op waarde geschat te worden en ontdekt te worden. Mij zal het niks verbazen als er in die jaren net zo veel pulp werd gemaakt als nu (hoewel ik toch een groot voorstander blijf van de mentalitiet in die jaren. Hoe goed de bedoelingen van nu ook zullen zijn, er mist toch altijd wat).
    pi_63346540
    quote:
    Dat muziek technisch niet naar de maatstaven van nu is opgenomen is gewoon een dik bullshitargument, maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik
    Oh daar had ik het ook absoluut niet over hoor. Verder ga ik er maar niet meer op in maar komt het erop neer dat veel retrominnende mensen in m'n omgeving verder van muziek geen kaas gegeten hebben en dat dat misschien de belangrijkste reden is voor mijn skepsis tegenover de oude lullen in de lijst (waar ik verder geen oordeel aan verbindt).
    Demolish your own Face
    pi_63348276
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 20:59 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat er zo weinig moderne muziek in de lijst staat terwijl er toch echt ook de afgelopen 10 jaar meer bands dan alleen Interpol en Radiohead geweest zijn die sublieme platen hebben gemaakt.

Nou, zo subliem vind ik die plaat van Interpol anders niet. Was bij mij in het jaar dat ie verscheen niet eens top 10 werk. Kortom, ik vind het een driesterren-plaatje, maar hoor er totaal geen eeuwigheidswaarde in en het briljante mis ik blijkbaar ook volledig. Kennelijk vinden veel andere mensen het zo'n fantastische plaat dat hij nu eerste staat. Zijn dat "jongeren"? Of past het bij "ouderen" net zo goed?

Al met al is dit een grote gemene deler van alle diverse lijsten en daar rolt een voor mij heel opvallende nummer drie uit, maar dat maakt de lijst nog niet slecht. Ik kan ook wel van tien platen die ik zelf heb ingediend vragen waar ze zijn en waarom er misschien maar één iemand op heeft gestemd...

Ik mis bijvoorbeeld Ek Vir Jou van Chris Chameleon. Maar maakt dat deze lijst te Europees?
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      woensdag 19 november 2008 @ 16:24:55 #178
    156288 wallofdolls
    Making love with my ego
    pi_63348787
    quote:
    Op woensdag 19 november 2008 15:08 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Oh daar had ik het ook absoluut niet over hoor. Verder ga ik er maar niet meer op in maar komt het erop neer dat veel retrominnende mensen in m'n omgeving verder van muziek geen kaas gegeten hebben en dat dat misschien de belangrijkste reden is voor mijn skepsis tegenover de oude lullen in de lijst (waar ik verder geen oordeel aan verbindt).
    Daar staat weer tegenover dat er hier op fok heel veel platen langsvliegen die het vernieuwingen moeten voorstellen of toch minimaal iets teweeg moeten brengen bij de mensen die de hitlijsten verachten, waarvan je eigenlijk denkt van jezus is dit het nou? Heel veel hipdoenerij en zo .
    pi_63362799
    quote:
    Nou, zo subliem vind ik die plaat van Interpol anders niet. Was bij mij in het jaar dat ie verscheen niet eens top 10 werk. Kortom, ik vind het een driesterren-plaatje, maar hoor er totaal geen eeuwigheidswaarde in en het briljante mis ik blijkbaar ook volledig. Kennelijk vinden veel andere mensen het zo'n fantastische plaat dat hij nu eerste staat. Zijn dat "jongeren"? Of past het bij "ouderen" net zo goed?
    Tis een beetje een vreemde plaat inderdaad; aan de ene kant vreselijk retro, en aan de andere kant toch weer modern. Wat mij persoonlijk in enorm aanspreekt in de plaat is dat hij voor m'n gevoel gedragen wordt door de zeer kundige ritmesectie en je de gelegenheid geeft om goed te spacen en je echt te laten hypnotiseren, zonder dat de songs eronder lijden. Maarja, het blijven allemaal smaakkwesties uiteindelijk.
    quote:
    Daar staat weer tegenover dat er hier op fok heel veel platen langsvliegen die het vernieuwingen moeten voorstellen of toch minimaal iets teweeg moeten brengen bij de mensen die de hitlijsten verachten, waarvan je eigenlijk denkt van jezus is dit het nou? Heel veel hipdoenerij en zo
    Ja ach, heb zelf ook zowel m'n bekrompen periodes als m'n hippe periodes. Laten merken dat je er zelf ook wel wat vanaf weet is meestal genoeg om ongegronde hipheid de kop in te drukken.
    Demolish your own Face
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')