abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:33:30 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63324795
Het toont wel duizend-en-één andere (droevige) dingen aan, maar dat terzijde.
pi_63326175
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:39 schreef pfaf het volgende:

[..]
Ik denk dat de leeftijd van de stemmers eerder richting de 40 dan 18 gaat.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik heb toch het idee dat met name de 18-jarigen op the Doors hebben gestemd. (overigens een album dat ik op mijn 18e ook tot één van mijn favorieten rekende, misschien is het gewoon een album wat met name jongeren aanspreekt )
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:17:46 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63326229
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar ik heb toch het idee dat met name de 18-jarigen op the Doors hebben gestemd. (overigens een album dat ik op mijn 18e ook tot één van mijn favorieten rekende, misschien is het gewoon een album wat met name jongeren aanspreekt )
Kijk je toevallig De Wereld Draait Door?
Zou best kunnen overigens, past natuurlijk ook mooi bij de experimentele (drugs)fase in de late puberteit.
pi_63326441
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Kijk je toevallig De Wereld Draait Door?
Zou best kunnen overigens, past natuurlijk ook mooi bij de experimentele (drugs)fase in de late puberteit.
Nee, hoezo?

En dat laatste zou best eens kunnen, ja
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:35:24 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63326748
Het ging van 8 tot jouw post over de Limburgse band DeWolff: een psychedelisch, sixties rockbandje met hammondorgel bestaande uit jongens van 14 tot 18. Ik vond het wel erg toevallig ineens.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:59:57 #131
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63327633
quote:
Waarom zou je sowieso albums per se in een historische context moeten plaatsen? Er kan toch ook gewoon gekeken worden naar de kwaliteit van muziek en daar je oordeel over vellen?
Zonder historische kanttekeningen valt er aan veel oude muziek lang niet zo veel te beleven hoor; Een plaat als Dark Side of the Moon klinkt op sommige plekken echt gedateerd, daar zou je nu om uitgelachen worden. Ik zeg niet dat het een slechte plaat is, maar de gemiddelde fokker is vrij jong, en dan vind ik het heel redelijk om mezelf af te vragen of zo iemand zo'n muziekhistorisch inzicht heeft of anders gewoon maar achter de meute aanloopt, iets waar ikzelf vroeger ook nog wel es de neiging toe heb gehad.

Ik vind het jammer dat er zo weinig moderne muziek in de lijst staat terwijl er toch echt ook de afgelopen 10 jaar meer bands dan alleen Interpol en Radiohead geweest zijn die sublieme platen hebben gemaakt.

Ook het feit dat er zoveel rockmuziek instaat is opzich verbazingwekkend, rock is al jaren zo dood als een pier in vergelijking met vrijwel iedere andere muziekstroming.
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_63328175
Goed Arowana noem dan eens een plaat die je mist maar die volgens jou absoluut briljant is.
pi_63328306
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:59 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat er zo weinig moderne muziek in de lijst staat terwijl er toch echt ook de afgelopen 10 jaar meer bands dan alleen Interpol en Radiohead geweest zijn die sublieme platen hebben gemaakt.
Zoals Arcade Fire, Queens of the Stone Age, Massive Attack, Tool, Neutral Milk Hotel, Gorillaz, Coldplay, dEUS, System of a Down, The National, Damien Rice, The Strokes, Wilco, Editors, Godspeed You! Black Emperor, The White Stripes, Placebo, Muse, Bloc Party, A Perfect Circle , Tom McRae of Air, bedoel je?
quote:
Ook het feit dat er zoveel rockmuziek instaat is opzich verbazingwekkend, rock is al jaren zo dood als een pier in vergelijking met vrijwel iedere andere muziekstroming.
Uit deze lijst (met toch zo'n 25% platen van de laatste 10 jaar) blijkt toch dat rock voor een hoop mensen niet helemaal dood is....
Blijkbaar zijn het wel rockliefhebbers die A) met name albums luisteren B) graag lijstjes maken
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:22:03 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63328454
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:59 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Zonder historische kanttekeningen valt er aan veel oude muziek lang niet zo veel te beleven hoor; Een plaat als Dark Side of the Moon klinkt op sommige plekken echt gedateerd, daar zou je nu om uitgelachen worden.
Ik ben allesbehalve een PF-fan, maar als ik naar mezelf kijk kan ik ieder moment van de dag Odessey & Oracle opzetten en genieten, zonder maar een seconde van de jaren 90 meegemaakt te hebben. Ik zie de noodzaak van jouw historische context echt niet.
quote:
Ik zeg niet dat het een slechte plaat is, maar de gemiddelde fokker is vrij jong, en dan vind ik het heel redelijk om mezelf af te vragen of zo iemand zo'n muziekhistorisch inzicht heeft of anders gewoon maar achter de meute aanloopt, iets waar ikzelf vroeger ook nog wel es de neiging toe heb gehad.
Zoals ik hierboven al aangaf, zie ik niet in waarom je per se muziekhistorisch inzicht nodig hebt. Bovendien zei ik eerder al dat ik me afvraag wat jouw beeld is van de gemiddelde FOK!ker. Uiteraard zullen er weinig 50+ers gestemd hebben, maar is het nu echt dat iedereen onder de 56 die The Doors goed vindt achter de meute aanloopt? Ik vind dat een erg egocentrische gedachte; omdat jij je mening opgedrongen kreeg toen je puberde zouden meer mensen dat moeten hebben?
quote:
WEINIG moderne muziek? Uit de pak-m-beet 100 jaar dat albums bestaan wordt -op het eerste gezicht- 50% uit de jaren 90 en 00 genoemd? Ik zou juist zeggen dat ik verdacht veel moderne muziek zie.
quote:

Rock dood. Och God, ben je er zo één? Ik zie nu al waar al die vreemde eerder veronderstellingen vandaan komen, ook deze opmerking is zo kortzichtig als je hele post, en al je vorige in dit topic. Van jouw rare opmerking dat iedereen hier gemiddeld 18 is, tot de schijnbare tegenstelling dat al die jonge jongetjes maar 'oude' (tijdloze?) muziek luistert.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:30:16 #135
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63328773
Enkele platen waarvan ik echt vind dat ze erin hadden moeten zitten:
Boards of Canada - Geogaddi
Opeth - Ghost Reveries
Kyuss - Blues for the Red Sun

Enkele persoonlijke favorieten waarvan ik niet verwacht dat ze ooit (hoog) in de lijst zullen staan, maar die ik er zelf wel in op zou nemen:
Kode9 & The Spaceape - Memories of the Future
Lightning Bolt - Beautiful Rainbow
Death From Above 1979 - You're a Woman, I'm a Machine
Autechre - Untilted
Amon Tobin - Out From Out Where
Cursive - Happy Hollow
Marilyn Manson - Antichrist Superstar
The Mars Volta - The Bedlam in Goliath (hoewel die wel erg recent is)

En ik ben vrij zeker dat wanneer ik komend jaar stem, dat er dan platen van Flying Lotus en 2562 tussen staan en natuurlijk zal ook ik wel wat oude meuk opdissen zoals Electric Ladyland, The Kinks en Revolver, maar uh, ja kweet niet, naar oude muziek kan je nog je hele leven luisteren he, en er komt zoveel goeie moderne muziek uit dat ik die er nu maar bij moet pakken.
Demolish your own Face
pi_63328970
2562 is wel goed maar nou niet zo spectaculair. Qua dubstep had ik Burial erin en ik denk dat die in de toekomst wel een klassieker wordt.. En toevallig had ik Opeth en Kyuss in mijn lijstje staan. Dus als jij een lijstje had ingeleverd waren die platen er mischien wel ingekomen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:36:54 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63329026
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:30 schreef TheArowana het volgende:
-Een hoop eigengeilerij -
Prima en ik kan ook zo 1000 platen opnoemen die ik vond dat er in hadden moeten staan. Maar dit is niet jouw top 100, maar die van iedereen die ( wel ) de moeite heeft genomen.

Verder vind jij dat je geen oude platen in je lijst wil, omdat je daar altijd nog naar kan luisteren? Dat is echt het meest onzinnige wat ik ooit gehoord heb. Je kunt je hele leven toch nog naar Boards of Canada luisteren?
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:51:03 #138
13973 ranja
image means nothing
pi_63329526
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:30 schreef TheArowana het volgende:
Enkele platen waarvan ik echt vind dat ze erin hadden moeten zitten:
Boards of Canada - Geogaddi
Opeth - Ghost Reveries
Kyuss - Blues for the Red Sun

Dit album van Boards of Canada is door 3 mensen genoemd, heeft zelfs meer punten dan Music has the rightto Children die door 4 is genoemd maar nog te weinig voor de eindlijst, nummer 158.
Dit album van Opeth is door 3 mensen genoemd. Andere mensen noemden nog 3 andere albums van ze. Dat helpt niet echt voor de punten.
Dit album van Kyuss is door 5 mensen genoemd maar meestal te laag om veel punten te scoren, hij staat op 233.

Overigens, Boars of Canada ken ik niet maar Opeth en vooral Kyuss zijn nou niet echt heel vernieuwend ofzo.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:53:25 #139
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63329616
quote:
Zoals Arcade Fire, Queens of the Stone Age, Massive Attack, Tool, Neutral Milk Hotel, Gorillaz, Coldplay, dEUS, System of a Down, The National, Damien Rice, The Strokes, Wilco, Editors, Godspeed You! Black Emperor, The White Stripes, Placebo, Muse, Bloc Party, A Perfect Circle , Tom McRae of Air, bedoel je?
Vind ik persoonlijk een beperkt lijstje om eerlijk te zijn, hee maar dat ben ik.
quote:
Uit deze lijst (met toch zo'n 25% platen van de laatste 10 jaar) blijkt toch dat rock voor een hoop mensen niet helemaal dood is....
Blijkbaar zijn het wel rockliefhebbers die A) met name albums luisteren B) graag lijstjes maken
Mwoah, in de top 20 staat alleen QOTSA van de afgelopen 10 jaar. Verder Tool, The Strokes, Editors, Muse, SOAD, en dan heb je ze wel. Vind ik ook weer niet zo veel. Maar m'n kritiek van 'rock is dood' was ook niet zozeer op deze lijst gericht, maar meer in het algemeen. Ik vind dat er maar weinig goeie rock uitkwam na pak'mbeet half de jaren 90. En nou niet gaan zeuren dat ik niet weet wat goeie rock is, ik ben juist opgegroeid als rocker maar eigenlijk uit het tekort aan goeie rock m'n heil elders gaan zoeken.
quote:
Ik ben allesbehalve een PF-fan, maar als ik naar mezelf kijk kan ik ieder moment van de dag Odessey & Oracle opzetten en genieten, zonder maar een seconde van de jaren 90 meegemaakt te hebben. Ik zie de noodzaak van jouw historische context echt niet.
Je moet die plaat toch wel enigzins kunnen plaatsen? Ik bedoel, je hebt toch ook platen die je een tijdje moet laten liggen en sporadisch luisteren voor je hem echt gaat waarderen? Dat heb ik in elk geval met een boel platen. In mijn omgeving waren altijd veel mensen die oude muziek luisterden, maar die bejubelden The Doors, The Beatles en Pink Floyd omdat het revolutionaire imago ervan kenden en bewonderden, niet vanwege de muziek. Mijn waardering voor sommige oude platen is in de loop der jaren toegenomen, en voor anderen afgenomen. Misschien ben ik gek, maar ik zie tegenwoordig geen reden meer om die oude legendes boven een modern genie te plaatsen alleen maar omdat de muziek van de eersten al sinds de jaren 70 tijdloos is, en muziek van de latere pas sinds 5 jaar.
quote:
maar is het nu echt dat iedereen onder de 56 die The Doors goed vindt achter de meute aanloopt? Ik vind dat een erg egocentrische gedachte. omdat jij je mening opgedrongen kreeg toen je puberde zouden meer mensen dat moeten hebben?
Zeker niet iedereen, het zal ook vast een fantastische plaat zijn die die jongens hebben afgeleverd, maar ik weet zeker dat meelopen meespeelt in de hoge plaatsing van de oude rakkers. Enne, nu kan je wel stoer gaan beweren dat jij toen je puberde een baken van individualisme was, maar daar hoef ik dan nog niets van te geloven. Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik ook wel heb meegelopen maar toch ook altijd m'n eigen smaak heb nagestreefd.
quote:
Rock dood. Och God, ben je er zo één? Ik zie nu al waar al die vreemde eerder veronderstellingen vandaan komen, ook deze opmerking is zo kortzichtig als je hele post, en al je vorige in dit topic. Van jouw rare opmerking dat iedereen hier gemiddeld 18 is, tot de schijnbare tegenstelling dat al die jonge jongetjes maar 'oude' (tijdloze?) muziek luistert.
Ach rock is toch lang niet meer wat het ooit was! Pak je dat nou serieus op als een belediging? De muziek verandert, daar doe je niks aan, verander mee of wordt een fossiel. Noem anders eens 10 geniale rockplaten uit de afgelopen 5 jaar..
Demolish your own Face
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:58:50 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_63329838
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef TheArowana het volgende:
Ik vind dat er maar weinig goeie rock uitkwam na pak'mbeet half de jaren 90. En nou niet gaan zeuren dat ik niet weet wat goeie rock is, ik ben juist opgegroeid als rocker maar eigenlijk uit het tekort aan goeie rock m'n heil elders gaan zoeken.
Dat had ik ook wel in die tijd, ging toen meer naar metal luisteren omdat er in de alt. rock weinig gebeurde. Maar in 2000 ongeveer kwamen the White Stripes en vanaf dat moment is er weer een stortvloed aan goede bands (hoe retro dan ook) ontstaan. Idem na het succes van Qotsa wat ook een lading retro bands die bekender werden opleverde (inclusief Kyuss, veel mensen kenden eerst qotsa en daarna Kyuss). Dus ik klaag niet (meer), al kan ik een ander idee van rock hebben dan jij natuurlijk.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:58:57 #141
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63329844
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:51 schreef ranja het volgende:

[..]

Dit album van Boards of Canada is door 3 mensen genoemd, heeft zelfs meer punten dan Music has the rightto Children die door 4 is genoemd maar nog te weinig voor de eindlijst, nummer 158.
Dit album van Opeth is door 3 mensen genoemd. Andere mensen noemden nog 3 andere albums van ze. Dat helpt niet echt voor de punten.
Dit album van Kyuss is door 5 mensen genoemd maar meestal te laag om veel punten te scoren, hij staat op 233.

Overigens, Boars of Canada ken ik niet maar Opeth en vooral Kyuss zijn nou niet echt heel vernieuwend ofzo.
Blues for the Red Sun is anders wel al uit '92 en was daarmee de eerste stonermetalplaat als je de stonerrockers moet geloven. Als je naar moderne stoner luistert, valt het vaak weg bij het monster dat was 'Blues for the Red Sun'. Wat Opeth in mijn ogen origineel en vooral modern maakt is dat het de eerste metalband is met stuk voor stuk geniale instrumentalisten die snoeiharde metal combineren met klassieke songstructuren waar ze alles van blues en jazz tot loungemuziek naadloos in samensmelten, en dan ook nog eens tekstueel zinnig zijn; noem nog maar eens zo'n band.

Geogaddi is voor mij een plaat die je gewoon altijd ergens anders naartoe neemt. Meestal gewoon om lekker op de bank of in bed wat op te liggen spacen, maar speel 'm zelf ook regelmatig in de auto. Laatst zat ik er bijna om te janken.
Demolish your own Face
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:00:57 #142
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63329931
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef TheArowana het volgende:

Misschien ben ik gek, maar ik zie tegenwoordig geen reden meer om die oude legendes boven een modern genie te plaatsen alleen maar omdat de muziek van de eersten al sinds de jaren 70 tijdloos is, en muziek van de latere pas sinds 5 jaar.
Maar andersom toch ook niet? Als het oud is kan het toch ook goed zijn? Waarom kan jij niet verkroppen dat er mensen zijn die muziek uit de jaren 60 echt goed vinden, zonder context?
quote:
Ach rock is toch lang niet meer wat het ooit was! Pak je dat nou serieus op als een belediging? De muziek verandert, daar doe je niks aan, verander mee of wordt een fossiel. Noem anders eens 10 geniale rockplaten uit de afgelopen 5 jaar..
Hier staat wel wat tussen:
FOK! album top 100 allertijden 2008
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2004

Ik kan je m'n shortlist van dit jaar ook geven als je wilt, maar het liefst houd ik die geheim tot over 4 weken.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:02:03 #143
13973 ranja
image means nothing
pi_63329975
De term stoner rock geeft zelf al aan dat het retro is. Maar is de eerste retro band nou juist vernieuwend bezig of juist niet?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:02:34 #144
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63329995
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Prima en ik kan ook zo 1000 platen opnoemen die ik vond dat er in hadden moeten staan. Maar dit is niet jouw top 100, maar die van iedereen die ( wel ) de moeite heeft genomen.

Verder vind jij dat je geen oude platen in je lijst wil, omdat je daar altijd nog naar kan luisteren? Dat is echt het meest onzinnige wat ik ooit gehoord heb. Je kunt je hele leven toch nog naar Boards of Canada luisteren?
Hee gozer, er werd me gewoon gevraagd of ik wat muziek wilde posten die er naar mijn mening in moest, wat loop je te mekkeren?

Dat ik geen oude platen in de lijst wil heeft niets te maken met dat ik daar altijd nog naar kan luisteren. Ik zeg dat ik persoonlijk niet zoveel naar oude muziek luister omdat ik daar altijd nog naar kan luisteren, en dat ik het opmerkelijk vind dat de huidige generatie zo'n hang naar het verleden heeft terwijl er ook fantastische moderne muziek uitkomt.
Demolish your own Face
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:05:22 #145
13973 ranja
image means nothing
pi_63330099
Dan hangt het er maar van af wie er stemt/zin heeft moeite te doen zo'n lijst te maken. Volgens mij ben jij jonger dan ik, pfaf, cafca en trebremmit...

Maar je krijgt een herkansing in de single/song top 100 om jouw stem wel te laten gelden
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:09:28 #146
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_63330271
quote:
2562 is wel goed maar nou niet zo spectaculair. Qua dubstep had ik Burial erin en ik denk dat die in de toekomst wel een klassieker wordt.. En toevallig had ik Opeth en Kyuss in mijn lijstje staan. Dus als jij een lijstje had ingeleverd waren die platen er mischien wel ingekomen.
Burial had er sowieso ook wel in gemogen wat mij betreft, maar heb 'm lang niet echt kunnen waarderen. Bij 2562 had ik meteen iets van 'Fuck wat een sound!' en heeft me eigenlijk meteen geïnteresseerd kunnen maken voor echte minimal én dub, genres waar ik daarvoor ook nog niet zoveel van moest hebben. Voor de rest: volgend jaar beter dan
quote:
Maar andersom toch ook niet? Als het oud is kan het toch ook goed zijn? Waarom kan jij niet verkroppen dat er mensen zijn die muziek uit de jaren 60 echt goed vinden, zonder context?
Pff dat kan ik best verkroppen, daar lig ik echt niet wakker van hoor. Ik krijg persoonlijk het idee (oa. door dit soort lijstjes en ook verschillende andere discussie IRL en op internet) dat mensen redeloos de oude muziek boven de moderne stellen, en als je je daar op een normale manier over uitspreekt op fok ben je meteen de boeman van Pfaf, ja sorry hoor.
quote:
Hier staat wel wat tussen:
FOK! album top 100 allertijden 2008
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2004

Ik kan je m'n shortlist van dit jaar ook geven als je wilt, maar het liefst houd ik die geheim tot over 4 weken.
Ja joh, wel een grote bek maar doe vooral geen enkele moeite. Sorry maar je lult toch eigenlijk ook maar een stuk raak. Me uitlachen omdat ik kritiek heb op de huidige rockscene en als ik je vraag es wat lekkers te noemen moet ik 4 weken wachten omdat meneers ego anders straks geen feestje kan vieren.
Demolish your own Face
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:11:33 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63330341
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:02 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Hee gozer, er werd me gewoon gevraagd of ik wat muziek wilde posten die er naar mijn mening in moest, wat loop je te mekkeren?

Dat ik geen oude platen in de lijst wil heeft niets te maken met dat ik daar altijd nog naar kan luisteren. Ik zeg dat ik persoonlijk niet zoveel naar oude muziek luister omdat ik daar altijd nog naar kan luisteren, en dat ik het opmerkelijk vind dat de huidige generatie zo'n hang naar het verleden heeft terwijl er ook fantastische moderne muziek uitkomt.
  • Definieer 'huidige generatie'.
  • Jij komt hier verongelijkt mekkeren over de lijst die jou niet aanstaat, het heet niet voor niets FOK! album top 100 in plaats van TheArowana's album top 100. Mijn lijst komt ook totaal niet overeen met de eindlijst, maar het is niet voor niets een gemiddelde van alle 90 lijsten die gepost zijn.
  • Wie ontkent dan dat er momenteel geen goede muziek gemaakt wordt? Als je eens verder zou kijken dan je neus lang was, zou je zien dat de users die hier (wel!) lijstjes posten haast dagelijks elkaar op de hoogte houden van de muziek die momenteel uitkomt.

• En als laatste:
    quote:
    Dat ik geen oude platen in de lijst wil heeft niets te maken met dat ik daar altijd nog naar kan luisteren. Ik zeg dat ik persoonlijk niet zoveel naar oude muziek luister omdat ik daar altijd nog naar kan luisteren
    Spreekt dit elkaar aardig tegen...
  •   dinsdag 18 november 2008 @ 22:13:55 #148
    90482 TheArowana
    wild-erotisch
    pi_63330424
    quote:
    Dan hangt het er maar van af wie er stemt/zin heeft moeite te doen zo'n lijst te maken. Volgens mij ben jij jonger dan ik, pfaf, cafca en trebremmit...

Maar je krijgt een herkansing in de single/song top 100 om jouw stem wel te laten gelden
    Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar Pfaf zegt de jaren 90 niet te hebben meegemaakt, terwijl ik het einde daarvan met m'n 20 lentes toch nog zeer bewust heb meegemaakt (acid-smilies op je schoolspullen plakken enzo, kale gasten in je klas omdat ze moesten gabberen, etc)

Ik zou graag meedoen maar daar heb ik geen kaas van gegeten ben ik bang. Ik hou 'm wel in de gaten want ik mis echt heel veel vette singles/songs.
    quote:
    De term stoner rock geeft zelf al aan dat het retro is. Maar is de eerste retro band nou juist vernieuwend bezig of juist niet?
    Is de term 'stoner' een verwijzing naar retro? Ik denk dat er wel sympathie uit de muziek spreekt voor oude klanken, producties en onpretentieuze songs, maar ik vind het alles bij elkaar zeker geen 'retro' geluid.
    Demolish your own Face
    pi_63330493
    Ik kan trouwens wel 10 goede rock platen van de laatste 10 jaar noemen, maar goed daar is dit topic niet voor bedoeld en dan krijgen we ook weer het genre geneuk van wat is rock.
      dinsdag 18 november 2008 @ 22:16:27 #150
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_63330527
    Hm ik kan me best voorstellen dat als Black Sabbath een jaren 90 band was geweest, dat ze zo geklonken zouden hebben (ongeveer dan) als Kyuss. Qua productie enzo...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')