abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63052320
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:39 schreef Crane het volgende:

[..]

Jij suggereert dat liberalisme ook mensen dwars zit en tot iets dwingt. Maar dat is niet zo, juist bij liberalisme mag iedereen zelf weten wat ie doet. Nu niet...
Probeer je eigen interpretaties niet te verwerken als mijn punt. Ik zou haast denken dat je stelt dat men geen christen/moslim - liberaal kan zijn
pi_63052340
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat het begonnen is met de renaissance. Maar daar is discussie over mogelijk. In elk geval maakte de renaissance en de opkomst ban de burgerij een einde aan de alles verstikkende macht van de katholieke kerk.
Uiteraard ik ben voor het inperken van elk verstikkende macht. Maar om nu gewoon groepen mensen uit te sluiten omdat het niet overeenkomt met jouw overtuiging in een democratie notabene is een beetje catch 22.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:47:37 #53
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052375
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:42 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat het begonnen is met de renaissance. Maar daar is discussie over mogelijk. In elk geval maakte de renaissance en de opkomst van de burgerij een einde aan de alles verstikkende macht van de katholieke kerk.
Atheïsme kwam al af en toe voorbij lopen in de klassieke filosofie. In de Renaissance werd inderdaad een begin gemaakt met het einde van de Roomse dominantie. De wortels van het atheïsme liggen echter in de Verlichting.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:49:28 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052402
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uiteraard ik ben voor het inperken van elk verstikkende macht. Maar om nu gewoon groepen mensen uit te sluiten omdat het niet overeenkomt met jouw overtuiging in een democratie notabene is een beetje catch 22.
Dat is inderdaad het grote punt. Ik ben voor vrijheid en Democratie. Maar twijfel er sterk aan of christenen er ook zo over denken. Kijk maar naar de regeltjes die er nu komen nu het CDA en de ChristenUnie de touwtjes in handen hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63052417
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Probeer je eigen interpretaties niet te verwerken als mijn punt. Ik zou haast denken dat je stelt dat men geen christen/moslim - liberaal kan zijn[ afbeelding ]
Die combinatie lijkt me heel moeilijk ja. Tenzij je je eigen 'principes' ervoor opzij wilt zetten. Hoe kan een moslim in een regering zichzelf goed voelen als hij dingen toestaat die volgens zijn god verboden zijn?
Cause nobody likes rock anymore!
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:51:30 #56
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052439
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:49 schreef Megumi het volgende:
Dat is inderdaad het grote punt. Ik ben voor vrijheid en Democratie. Maar twijfel er sterk aan of christenen er ook zo over denken. Kijk maar naar de regeltjes die er nu komen nu het CDA en de ChristenUnie de touwtjes in handen hebben.
Onthoud even dat 'vrijheid' en 'democratie' onder christelijke handen tot stand gekomen zijn.
pi_63052443
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Grote deel van de puinhoop wat Paars had veroorzaakt kreeg PVDA op haar schouders als hoofdschuldige. D66 en VVD kregen een free pass. Nu zijn het de Christenen die alles op hun schouders krijgen en krijgt PVDA een free pass? Wet tegen godslastering is nota bene afgeschaft.
pi_63052472
Religieuze politiek in het algemeen is eigenlijk gewoon abject. Het leidt tot intolerantie, bekrompenheid en geweld. Dat zie je vandaag de dag en eigenlijk de afgelopen 2000 jaar.

Stellen dat je het moet verbieden klinkt wel aardig maar als je er beter naar kijkt ben je in feite geen haar beter dan religieuze partijen die alles wat ze niet aanstaat willen verbieden.

De scheiding tussen kerk en staat is wat dat betreft een goede oplossing ware het niet dat je alsnog last hebt van religieuze politiek met hun idiotie. Het enige wat je kunt hopen is dat de meerderheid niet-religieus is en daardoor religieuze partijen terug verwijst naar de marge van het politieke spectrum.

Of je kunt natuurlijk de kiesdrempel verhogen zodat je de CU en SGP sowieso kwijt bent .
pi_63052493
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grote deel van de puinhoop wat Paars had veroorzaakt kreeg PVDA op haar schouders als hoofdschuldige. D66 en VVD kregen een free pass. Nu zijn het de Christenen die alles op hun schouders krijgen en krijgt PVDA een free pass? Wet tegen godslastering is nota bene afgeschaft.
Ben ik nou echt de enige die die puinhopen nooit ziet
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:54:26 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052500
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Onthoud even dat 'vrijheid' en 'democratie' onder christelijke handen tot stand gekomen zijn.
En ik denk als je daarvoor een bron gaat zoeken je die niet zal vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63052506
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:50 schreef Crane het volgende:

[..]

Die combinatie lijkt me heel moeilijk ja. Tenzij je je eigen 'principes' ervoor opzij wilt zetten. Hoe kan een moslim in een regering zichzelf goed voelen als hij dingen toestaat die volgens zijn god verboden zijn?
Wist je dat er tientallen wetenschappers zijn met een christelijke achtergrond die heilig in god geloven en evolutietheorie aannemen en publiekelijk ondersteunen. Bij het verrichten van je werk hoef je je niet perse goed te voelen. Een Albayrak / Verdonk die mensen uitzet een agent die iemand neerschiet kan alsnog zijn werk goed doen, maar zich er niet goed bij voelen of tegen zijn principes in.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:57:07 #62
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052544
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:54 schreef Megumi het volgende:
En ik denk als je daarvoor een bron gaat zoeken je die niet zal vinden.
Het is evident. De Westerse geschiedenis van 300 tot 1960 is grotendeels een christelijke geschiedenis geweest. Zoiets als democratie is in die tijd ontstaan in christelijke culturen. Niet-gelovigen, moslims en andersdenkenden waren nagenoeg afwezig in het politieke discours.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:57:07 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052546
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit. Ik vertrouw geen enkele partij of politicus.
pi_63052562
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit. Ik vertrouw geen enkele partij of politicus.
Dan lijkt me de discussie bij deze snel afgelopen als je pessimistisch ben over alle groepen.
pi_63052636
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:57 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het is evident. De Westerse geschiedenis van 300 tot 1960 is grotendeels een christelijke geschiedenis geweest. Zoiets als democratie is in die tijd ontstaan in christelijke culturen. Niet-gelovigen, moslims en andersdenkenden waren nagenoeg afwezig in het politieke discours.
Met een te sterke greep van het christendom op Europa zaten we nog steeds in het achterlijke deel van de middeleeuwen. Het monopoliseren van de waarheid, een kenmerk van het monotheïsme en het daardoor niet dulden van andere geluiden leidt nooit tot ontwikkling laat staan beschaving.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:05:23 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052677
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan lijkt me de discussie bij deze snel afgelopen als je pessimistisch ben over alle groepen.
Dat zeg ik niet. Ik heb het over partijen en politici. Niet over stromingen en groepen binnen de bevolking. Waar partijen en politici vaak mijlen ver vandaan staan.
pi_63052696
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik heb het over partijen en politici. Niet over stromingen en groepen binnen de bevolking. Waar partijen en politici vaak mijlen ver vandaan staan.
Ik bedoelde ook de politici en partijen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:07:38 #68
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052724
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:02 schreef MrX1982 het volgende:
Met een te sterke greep van het christendom op Europa zaten we nog steeds in het achterlijke deel van de middeleeuwen.
De middeleeuwen - zo slecht nog niet
Oh, en democratie heeft trouwens zijn wortels in de middeleeuwen. Zij komt voort uit de stadsraden en gilden. Onze parlementen werden in de middeleeuwen ingesteld, de eerste grondwetten in deze 'donkere dagen' geschreven.

[quote]Het monopoliseren van de waarheid, een kenmerk van het monotheïsme en het daardoor niet dulden van andere geluiden leidt nooit tot ontwikkling laat staan beschaving.quote]

't Blijft dan een raadsel he, hoe de moderne Westerse beschaving is voortgekomen uit het christendom en de klassieke oudheid!
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:08:59 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052749
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook de politici en partijen.
De huidige politici en partijen handelen niet in het belang van het volk. Daar ben ik inderdaad pessimistisch over.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:11:34 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63052796
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]
t Blijft dan een raadsel he, hoe de moderne Westerse beschaving is voortgekomen uit het christendom en de klassieke oudheid!
Uit de klassieke oudheid ondanks het christendom. De vrijheid begon toen de rijke burgerij zonder tussenkomst van de kerk zelf de klassiekers ging drukken en lezen. En het vertaalde naar de normale talen. I.p.v het latijn.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:11:53 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63052803
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:31 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat jij atheïst kan zijn, is te danken aan de democratie. Dank Johann Rudolf Thorbecke daar maar op je knietjes voor. Wil je naar een autocratie/oligarchie, dan moet je accepteren dat de heersende elite in de toekomst fel gelovig kan zijn en jou op de brandstapel kan gooien.
Ik hoef helemaal niets te accepteren. Er zijn meer mogelijkheden dan alleen een christendictatuur of een "democratisch" opgelegde christendictatuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:13:52 #72
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052851
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoef helemaal niets te accepteren. Er zijn meer mogelijkheden dan alleen een christendictatuur of een "democratisch" opgelegde christendictatuur.
Voel je vrij om hier je ideale staatsinrichting uit de doeken te doen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:14:31 #73
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63052867
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:11 schreef Megumi het volgende:
Uit de klassieke oudheid ondanks het christendom. De vrijheid begon toen de rijke burgerij zonder tussenkomst van de kerk zelf de klassiekers ging drukken en lezen. En het vertaalde naar de normale talen. I.p.v het latijn.

Nu zit je gewoon te trollen. Nice try
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:15:41 #74
pi_63052891
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:51 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Omdat iemand onder het bewind van Saddam Hoessein een leuk liedje heeft geschreven is Saddam muzikaal?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:17:06 #75
pi_63052919
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:07 schreef Scaurus het volgende:

't Blijft dan een raadsel he, hoe de moderne Westerse beschaving is voortgekomen uit het christendom en de klassieke oudheid!
Voortgekomen ondanks het christendom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')