Ze zijn razend populair in het contemporaine KLB. We hebben het hier natuurlijk over de lemmings. Het moet gezegd, beste mensen, een lemming kan heel erg leuk zijn. Bijvoorbeeld omdat de lemming uitblinkt in creativiteit, maar ook natuurlijk wanneer men pas heel laat ontdekt dat men wordt beet genomen en zich roert in een discussie die vanaf het moment dat deze werd geopend al nergens over gaat. Goed, de lemming, hij is fijn, in zijn algemeenheid.
Een lemming kan goed zijn of een lemming kan een regelrechte faal zijn (wat meestal ook een indicator is voor een falende user), maar in beide gevallen is het normaal gesproken zo dat een lemming zijn eigen definitie eer aan doet, te weten dat een lemming voort bouwt op wat reeds is gebouwd. Dat houdt in dat er in beginsel een basistopic is. Vervolgens wordt daar bovenop een lemming geopend. En wanneer een zekere user dat nodig acht, kan deze dààr bovenop weer een lemming openen enzovoort. Een lemming vormt in wezen een aaneenschakeling van op elkaar gebouwde topics, bestaande uit minimaal twee: basistopic en eerste lemmingtopic.
Goed, dat gezegd hebbende, hoe anders blijkt dat in praktijk een aantal mensen deze definitie niet geheel begrijpt. Het kan zijn dat het gaat om domme mensen. Het kan ook zijn dat er langzamerhand een soort van lemmingmoeheid zich aan het ontwikkelen is en dat een aantal van jullie die moeheid gestalte geeft door de humor van de lemming opzettelijk af te vlakken ten einde er zorg voor te dragen dat de lemming als zodanig verdwijnt. Zeg maar, welke van de twee? Op dit precieze moment zijn er een aantal topics geopend en actief die heel mooi illustreren op welke manier sommigen de bedoeling van een lemming niet geheel hebben begrepen, of zoals gezegd, mogelijk niet hebben willen begrijpen.
Het begon allemaal met mijn mooie topic
Leese auto niet snel genoeg die ik opende op donderdag 6 november 2008 op het tijdstip 21:51 uur. Ik dacht, zo'n mooie topic, de kans is groot dat er een lemming uit voortkomt. Ik bedoel, laten we eerlijk zijn, de topic is het meer dan waard. Goed, zo geschiedde vandaag. Echter, een aantal mensen werd overenthousiast. Men zat waarschijnlijk te schuimbekken van opwinding. Men kon niet wachten totdat de eerste lemming was uitgespeeld. Nee hoor, men moest en zou parallel aan de eerste lemmings nog meer lemmings openen die allemaal zijn gebaseerd op dezelfde basistopic. Wat een faalactie

. Goed, een overzicht:
Beans auto niet snel genoeg.hoer auto niet snel genoeglean auto niet snel genoegCleen auto niet snel genoegSiens auto niet snel genoegSnoer auto niet snel genoegLemming auto niet snel genoegmien auto niet snel genoegbean auto niet snel genoegbakfiets niet snel genoegIk heb gezegd. Wat een collectief gefaal

.
Klacht:
De afvlakking van de lemminghumor doordat men (opzettelijk) de bedoeling van de lemming ondermijnt.