abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63023827
quote:
‘Verbied roken in de auto omwille van kinderen’

Gijs Herderscheê
gepubliceerd op 07 november 2008 02:45, bijgewerkt op 00:45

DEN HAAG - Het origineelste voorstel bij de behandeling van de begroting van Volksgezondheid staat op naam van Esmé Wiegman. Zij vraagt namens de ChristenUnie een verbod op roken in de auto.

Waarom moet roken in de eigen auto verboden worden?

‘Een jaar geleden vroeg ik aandacht voor de schadelijke gevolgen voor roken in de auto in het bijzijn van kinderen. De minister liet een onderzoek uitvoeren, maar verbindt daar geen conclusies aan, ook al blijkt roken in de auto uiterst schadelijk voor kinderen. De concentraties schadelijke stoffen in de lucht blijken veel hoger dan die in cafés waar zwaar gerookt wordt. De werknemers in de horeca worden wel beschermd, maar de kinderen niet. Ik wil dat er wel conclusies worden getrokken.’

Maar waarom dan een algemeen verbod?

‘Iedereen roept meteen dat de politie een verbod op roken in de auto in gezelschap van kinderen niet kan handhaven. Dan zeg ik: laten we dan, omwille van de controleerbaarheid, het roken in de auto helemaal verbieden. Autorijden met een telefoon in je hand is niet veilig. Dat geldt ook autorijden met een sigaret in je hand. Je kunt de rook in je ogen krijgen, of vonkjes op je broek. De politie kan een verbod net zo handhaven als de regels over telefoneren in de auto. Maar het gaat me niet om de boete of betutteling. Het gaat me om de kinderen.’

Mag thuisroken dan nog wel door ouders?

‘Het gaat me niet om het verbieden, maar om, waar mogelijk, in de goede richting bij te sturen. Toen ik jong was, was het kokertje met sigaretten het toppunt van gastvrijheid. Als er gasten waren, stond de kamer binnen de kortste keren blauw van de rook. Het is vanzelfsprekend geworden dat op het werk niet meer gerookt wordt. Ook niet in de horeca. Die bewustwording moeten we vasthouden en doortrekken.’
volkskrant

Politici die zich het liefst tot in uw auto uw gedrag voorschrijven. Die het 'niet gaat om het verbieden', en dus middels verboden 'in de goede richting bijsturen'. Die liefst het gebruik van legale middelen op priveterrein verbieden. Voor uw bestwil, of voor uw kinderen, onze toekomst.

Dondert niks, want als het democratisch besloten wordt moet iedereen zich eraan houden en *dus* kan je het minstens voorstellen, nietwaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 07-11-2008 10:09:25 (Linkje naar bron toegevoegd.) ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:05:08 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63023858
Ik geloof lekker niet in God.
Tenminste niet in de auto.
quote:
Opleidingen

lagere school aan de Johan Westeijnschool te Nieuw-Vennep
VWO aan het Driestar College te Gouda, augustus 1987 - mei 1993
Studie Nederlandse taal- en letterkunde, afstudeerrichting: Indische Letterkunde, Rijksuniversteit Leiden, september 1993 - september 1998
Misschien eerst eens een relevante studie volgen voordat je een baantje krijgt met de illusie dat je aan de knoppen kunt draaien in dit Kneuterlandje?

http://www.christenunie.nl/nl/page/12678
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:08:11 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63023915
Mijngod dit is echt te triest

Ik ben ook benieuwd hoe Esme dit allemaal wil gaan controleren. De politie die straks rokers van de weg moet gaan halen?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:09:44 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63023940
quote:
Autorijden met een telefoon in je hand is niet veilig. Dat geldt ook autorijden met een sigaret in je hand. Je kunt de rook in je ogen krijgen, of vonkjes op je broek.

Volgens mij kunnen we autorijden sowieso beter verbieden. ;{
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:10:06 #5
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63023945
Pff. Nou stem ik CU maar dit is wel weer een héél triest voorstel.

Zo zie je maar weer, vrouwen in de poltiek..
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63023963
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:10 schreef Ladidadida het volgende:

En dat zegt n vrouw, +1 voor jou !
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_63023974
Ze moeten die stomme regels maar eens gaan verbieden...
Onee, dat kan dan natuurlijk ook niet meer
pi_63023984
Echt ik krijg hier serieus zin van om de loop van mijn wapen te gaan invetten en controleren of ie nog werkt, mocht dat geval ooit toevallig mijn loop passeren
pi_63023994
Persoonlijk vind ik het veel erger dat we blijkbaar een parlement hebben dat iemand met zo'n voorstel niet enorm de oren wast. Niet over de uitvoerbaarheid, maar over het principe.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63024024
Het grootste goed, het zelfbeschikkingsrecht, is iets waar politici totaal geen waarde meer aan hechten
Ze vertrappen het vanwege hun eigen persoonlijke motivatie en lachen je vierkant uit als je er iets over zegt
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:14:03 #11
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63024030
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:10 schreef HzHertz het volgende:

[..]

En dat zegt n vrouw, +1 voor jou !
Volgende keer maar SGP stemmen dan?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63024038
De ChristenUnie wekt toch wel aardig wat irritatie en ergernissen op....
Maar laten we die zeikerige politieke partijen maar gewoon helemaal verbieden om onduidelijkheid weg te nemen
pi_63024072
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:14 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Volgende keer maar SGP stemmen dan?
Ik mag nog niet stemmen en dat scheelt een hoop gezeik volgens mij.
pi_63024100
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:16 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Ik mag nog niet stemmen en dat scheelt een hoop gezeik volgens mij.
Neehoor, het is heel simpel.

Je mag kiezen tussen kut, kut en nog eens kut.
En als je niet stemt blijft het alsnog kut.

Dus doe jezelf een lol en blijf gewoon lekker thuis als je mag stemmen, je kunt heel wat andere nuttige dingen doen in die tijd
pi_63024128
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:17 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Dus doe jezelf een lol en blijf gewoon lekker thuis als je mag stemmen, je kunt heel wat andere nuttige dingen doen in die tijd
Zeg, leer jij de kinders eens niet dat stemmen geen zin heeft. Stemmen heeft wel nut en zou net zoals in Belgie een plicht moeten zijn.
Een voorbeeld, ik heb op SP gestemd, dat was de grote winnaar en die zitten dan ook in de rege.....

Zucht, je hebt gelijk
pi_63024138
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:13 schreef santax het volgende:
Het grootste goed, het zelfbeschikkingsrecht, is iets waar politici totaal geen waarde meer aan hechten
Ze vertrappen het vanwege hun eigen persoonlijke motivatie en lachen je vierkant uit als je er iets over zegt
We hebben democratie in dit land, geen zelfbeschikkingsrecht. Zou een mooie boel worden, als iedereen maar een beetje deed wat 'ie wou. Chaos, recht-van-de-sterkste, bloedvergieten. En dat wil jij? Barbaar .
pi_63024142
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:17 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

denk dat ik me dat ook doe ja, kan beter een kopje koffie drinken natuurlijk! met n zak friet. (geen patat dus).
Eerlijk gezegd weetk bijna niks van de hele politiek in nederland. wie waar voor staat enzo.
Ik moet me schamen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:20:33 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63024153
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:14 schreef Sm0keZ het volgende:
De ChristenUnie wekt toch wel aardig wat irritatie en ergernissen op....
Maar laten we die zeikerige politieke partijen maar gewoon helemaal verbieden om onduidelijkheid weg te nemen
Het wordt idd. voor een verlichte dictatuur. In de US gaan ze ons al voor met een Democratische President en een grote Democratische "afstempelmachine" in het Congres. En dat vind iedereen momenteel fantastisch/de redding van de wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 07-11-2008 10:34:45 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63024158
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:19 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ] We hebben democratie in dit land, geen zelfbeschikkingsrecht. Zou een mooie boel worden, als iedereen maar een beetje deed wat 'ie wou. Chaos, recht-van-de-sterkste, bloedvergieten. En dat wil jij? Barbaar .
Dit is een grapje neem ik aan he?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:21:31 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63024167
dat gaat mooie afleveringen van Wegmisbruikers opleveren!

Koos, kom er maar in
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:22:22 #21
64781 bonke
pipo koeie
pi_63024181
een beetje verstandig mens rookt niet in het bijzijn van kinderen en al helemaal niet in de auto
ze kunnen het beter op het verstand gooien ipv et gaan verbieden
pies on joe toe
pi_63024198
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:20 schreef santax het volgende:

[..]

Dit is een grapje neem ik aan he?

Nog wel..
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:23:51 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63024220

Na de reclame zien we hoe deze bestuurder zit te roken achter het stuur. En dat terwijl hij ook nog eens 3 kleine kinderen op de achterbank heeft zitten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63024243
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:20 schreef HzHertz het volgende:

[..]

denk dat ik me dat ook doe ja, kan beter een kopje koffie drinken natuurlijk! met n zak friet. (geen patat dus).
Eerlijk gezegd weetk bijna niks van de hele politiek in nederland. wie waar voor staat enzo.
Ik moet me schamen.
Neem er ook nog maar een kroketje bij hoor, als je die lange rijen ziet bij de stembureau's snap je werkelijk niet hoe mensen zó dom kunnen zijn. Waarschijnlijk heb je ook nog wel tijd voor een kaassouflé Zoals iemand anders net ook al aanhaalde is Nederland inmiddels een verplichte dictatuur, wat dan democratie wordt genoemd.
Het enige democratische aan het hele verhaal is dat je mag kiezen wie alle overbodige regels en verboden opstelt, om Nederland minder leefbaar te maken.

En voor diegene die zich afvraagt of ik nou links of rechts ben; Waarschijnlijk geen van beide. Jaren geleden was ik er van overtuigd dat ik toch redelijk rechts was, maar ook hier trap ik niet meer in
pi_63024300
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:19 schreef sigme het volgende:

[..]

[ afbeelding ] We hebben democratie in dit land, geen zelfbeschikkingsrecht. Zou een mooie boel worden, als iedereen maar een beetje deed wat 'ie wou. Chaos, recht-van-de-sterkste, bloedvergieten. En dat wil jij? Barbaar .
Doe je ook mee?
pi_63024310
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:25 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Neem er ook nog maar een kroketje bij hoor, als je die lange rijen ziet bij de stembureau's snap je werkelijk niet hoe mensen zó dom kunnen zijn. Waarschijnlijk heb je ook nog wel tijd voor een kaassouflé Zoals iemand anders net ook al aanhaalde is Nederland inmiddels een verplichte dictatuur, wat dan democratie wordt genoemd.
Het enige democratische aan het hele verhaal is dat je mag kiezen wie alle overbodige regels en verboden opstelt, om Nederland minder leefbaar te maken.

En voor diegene die zich afvraagt of ik nou links of rechts ben; Waarschijnlijk geen van beide. Jaren geleden was ik er van overtuigd dat ik toch redelijk rechts was, maar ook hier trap ik niet meer in
Ik denk dat ik alleen ga stemmen als ik ontdek dat een partij toch echt iets nuttigs heeft maar ik weet toch amper waar ze voor staan en zal ook niet veel verandering in komen ...
Nog n frikandelletje derbij dan maar
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:28:44 #27
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63024314
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]

Na de reclame zien we hoe deze bestuurder zit te roken achter het stuur. En dat terwijl hij ook nog eens 3 kleine kinderen op de achterbank heeft zitten
Als dit er door komt heb ik in ieder geval weer een paar mensen om toe te voegen aan de lijst van mensen die direct tegen de muur aan moeten als de revolutie uitbreekt.
Wie denkt die gereformeerde klootzak wel niet dat hij is? Echt binnen 10 jaar is dit land nog verder naar de kloten geholpen dan bijvoorbeeld Iran.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63024328
quote:
[ afbeelding ]

Dat van die kinderen wordt dan een verzwarende omstandigheid (wat gezien de oorspronkelijk motivatie voor het verbod absurd is). Tweede verzwarende omstandigheid is dat de meneer in kwestie ook nog reed tijdens zijn gerook. Want lieve kijkbuiskindertjes, het is zelfs een bejaard kinderloos echtpaar in een bestelwagen verboden te roken op de bijrijdersstoel. Niet om de boete of betutteling, maar voor de kinderen.
pi_63024342
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog wel..
Ik wist het even niet zeker, of het sarcasme was, of dat je het meende, dat laatste zou zomaar kunnen hier op FOK he

Maar inderdaad... nog wel
Ik ben nu een maildiscussie aan het voeren met de dame die verplicht vrouwen aan de pil wil helpen. Ze begrijpt niet dat het ingaat tegen het verdrag van de rechten van de mens en erger nog, ze begrijpt ook niet waarom dat ingaat tegen dat verdrag...

We leven wat dat betreft (vind ik tenminste) in een hele enge tijd
Waar we de DDR om uitlachten tijdens geschiedenis toen ik kind was, doen we nu in Nederland zelf
pi_63024345
dat ze lekker de wiet gaan verbieden wat invloed heeft op heel veel dingen
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:30:20 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63024356
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:10 schreef Ladidadida het volgende:

Zelfkennis, heel goed, ladi

OT, dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden, mag je straks zelfs niet in je eigen huis roken, waar mag je straks eigenlijk nog wél roken?
Laffe huichelaar
pi_63024358
quote:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd wat voor achtervolgingsmuziekje ze daar voor gaan gebruiken
pi_63024377
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat van die kinderen wordt dan een verzwarende omstandigheid (wat gezien de oorspronkelijk motivatie voor het verbod absurd is). Tweede verzwarende omstandigheid is dat de meneer in kwestie ook nog reed tijdens zijn gerook. Want lieve kijkbuiskindertjes, het is zelfs een bejaard kinderloos echtpaar in een bestelwagen verboden te roken op de bijrijdersstoel. Niet om de boete of betutteling, maar voor de kinderen.
Met gevaar voor eigen leven opende de agent het portier van de crimineel. Zich volledig bewust van het feit dat ook hij nu thuis kan komen met longkanker
De aanklacht is derhalve ook niet mals, poging tot doodslag word de bestuurder ten laste gelegd
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:31:40 #34
94617 Ps2K
pi_63024389
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:29 schreef santax het volgende:

We leven wat dat betreft (vind ik tenminste) in een hele enge tijd
Waar we de DDR om uitlachten tijdens geschiedenis toen ik kind was, doen we nu in Nederland zelf
QFT!
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63024390
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:28 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Dit was een van mensen die direct tegen de muur gingen toen de revolutie uitbrak.
quote:
Wie denkt die gereformeerde klootzak wel niet dat hij is?
Een mevrouw.
pi_63024397
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:30 schreef PushyGurl het volgende:
Alcohol ook ?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:32:48 #37
94617 Ps2K
pi_63024413
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Een mevrouw.
42
pi_63024446
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef santax het volgende:

[..]

Met gevaar voor eigen leven opende de agent het portier van de crimineel. Zich volledig bewust van het feit dat ook hij nu thuis kan komen met longkanker
De aanklacht is derhalve ook niet mals, poging tot doodslag word de bestuurder ten laste gelegd
Plus de statistische kosten die hij de samenleving bezorgd heeft door de productiviteit van zijn/onze kinderen te verminderen. Boontje komt om z'n loontje.
pi_63024452
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Alcohol ook ?
precies...doe geen van drieen maar goed
pi_63024487
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:34 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

Niks mis mee hoor, zolang het maar met mate is zoals trouwens ook altijd in elke alcohol reclame staat
Te veel van iets is nooit goed.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:36:29 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63024504
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:34 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

Slecht drinken mag nog wel?
pi_63024517
quote:
Zoals?

Maar laten we gewoon alles verbieden en een commissie instellen die bepaalt wat we elke dag mogen gebruiken, veel makkelijker en dan hoeven wij schapen niet zoveel na te denken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:37:34 #43
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_63024531
quote:
Haha OMG, weer iemand die het niet snapt.

OT: Ze zegt dus dat je rook in je ogen kan krijgen of een vonkje op je hand.

Dan kunnen ze drinken in de auto ook wel verbieden, want stel toch eens dat je morst.
Oh ja en eten of snoepen in de auto moet ook verboden worden, want stel dat je je verslikt.

Dit land is echt vager en vager aan het worden.
Betuttelende kut overheid.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:38:42 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63024560
Kan je niet beter kinderen verbieden? Makkelijker te controleren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63024570
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:35 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Niks mis mee hoor, zolang het maar met mate is zoals trouwens ook altijd in elke alcohol reclame staat
Te veel van iets is nooit goed.
nee maar wat ik niet snap is...mensen die het roken in hun auto doen ...die doen het thuis ook...dus die kinderen zitten zowel thuis als in de auto in die muffe rook...dus ja waarom dan verbieden...dan moeten ze gewoon alle sigarettes en shag uit de handel halen ...maar goed dat is mijn mening
pi_63024593
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef santax het volgende:

[..]

En het ergste van alles is, dat het niet eens onwaarschijnlijk klinkt wat je daar schrijft
pi_63024603
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:39 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

nee maar wat ik niet snap is...mensen die het roken in hun auto doen ...die doen het thuis ook...dus die kinderen zitten zowel thuis als in de auto in die muffe rook...dus ja waarom dan verbieden...dan moeten ze gewoon alle sigarettes en shag uit de handel halen ...maar goed dat is mijn mening
Tja, of natuurlijk alle kinderen zuurstofmaskers geven
Er zit gewoon een te grote handel in en er is teveel vraag naar. Impossible om dit dus uit de handel te halen.
pi_63024616
Het gevaar van wiet achter het stuur is al eens onderzocht door van Kooten en de Bie.
pi_63024622
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:37 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Haha OMG, weer iemand die het niet snapt.

OT: Ze zegt dus dat je rook in je ogen kan krijgen of een vonkje op je hand.

Dan kunnen ze drinken in de auto ook wel verbieden, want stel toch eens dat je morst.
Oh ja en eten of snoepen in de auto moet ook verboden worden, want stel dat je je verslikt.

Dit land is echt vager en vager aan het worden.
Betuttelende kut overheid.
cdtjes verwisselen kan ook levens gevaarlijk zijn ..zat toen bij iemand in de auto wat bijna vataal werdt...die dat dus ff deed
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:41:20 #50
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_63024624
quote:

[..]

Ja inderdaad, want dan wordt het tenminste illegaal verkregen en dan doen we met zijn allen net of er niemand meer rookt en dan zijn alle anti rokers blij.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_63024625
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of wat ik gisteren voorstelde, wel (veel) kinderen baren maar omdat het thuis en nu dus ook in de auto veel te gevaarlijk is voor die koters worden ze door de overheid opgevoed in kampen zodat ze later gezonde en productieve burgers zijn.

Hoe hebben we ooit kunnen denken dat ouders zelf hun kinderen kunnen opvoeden.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2008 10:42:02 ]
pi_63024673
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nah, dat is een langzame variant op zelfmoord. Wat wel kan is kinderen gecontroleerd veilig, gezond, wetenschappelijk effectief & productief opkweken.
pi_63024692
Chewie !
pi_63024697
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:41 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja inderdaad, want dan wordt het tenminste illegaal verkregen en dan doen we met zijn allen net of er niemand meer rookt en dan zijn alle anti rokers blij.
het klopt wel wat jij daar zegt...maar ja er is gewoon geen betere oplossing en de rook verraad je snel
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:44:48 #55
pi_63024711
quote:
dat ze lekker de wiet alcohol gaan verbieden wat invloed heeft op heel veel dingen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63024727
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

pi_63024742
quote:

[..]

Nou nee. Het zou de taak van de regering/overheid moeten zijn om de inwoners van het betreffende land te beschermen en een fijne leefomgeving te bieden waar vrijheid bovenaan staan. Nu kan ik me voorstellen dat dat nogal moeilijke afwegingen zijn, daar niet van, maar het lijkt er steeds meer op dat de kopstukken van de politieke partijen hier de meest belachelijke regels opstellen om zichzelf maar in de spotlight te zetten. Dat heeft niets meer te maken met beleid voeren, het is gewoon een verkapte reclamecampagne.

Wat zijn, na alle veranderingen die er zijn geweest, nu de grote voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld 1990? (Okee, ik was toen zelf ook nog maar 5 en weet er bijna niks meer van, maar toch... lijkt me een leuk discussiepunt)

Wat ik probeer te zeggen; Laat die ministers lekker hun eigen leven leiden, en maak je druk om dingen die écht belangrijk zijn. Alles verbieden wekt alleen maar irritatie bij het volk op en leidt echt niet tot verbeteringen. Laat ons gewoon lekker onze gang gaan, 'vroeger' ging dit toch ook prima?
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 10:46:09 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63024747
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:41 schreef Chewie het volgende:
Hoe hebben we ooit kunnen denken dat ouders zelf hun kinderen kunnen opvoeden.
Exact. Ministers en ambtenaren hebben daar veel meer verstand van.

Ook onveilig is die altijd aanwezig muziek van de radio of de moderne cd-spelers. Constant het meezingen van de bestuurder wellicht zelfs gepaard met lichtelijk het hoofd schudden en/of met de vingers tikken op het stuur.

Dat we dat al die jaren zomaar hebben laten gebeuren, daar kan je met je verstand toch niet bij.

Oh, de onveiligheid!
Carpe Libertatem
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:46:37 #59
pi_63024755
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:44 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

het klopt wel wat jij daar zegt...maar ja er is gewoon geen betere oplossing en de rook verraad je snel
Er zijn wel betere oplossingen maar mensen willen die vanwege angst, slechte voorlichting en politiek opportunisme niet zien.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:48:57 #60
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63024820
We moeten allemaal streven naar een gezondere wereld. Niet roken in je auto is een klein stapje naar een gezondere wereld.

Wat ik wel graag zou willen zien is een uittreksel van wat wel en niet mag. Ik raak het overzicht een beetje kwijt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:51:54 #61
pi_63024899
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:31 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Alcohol ook ?
Sorry ik ben net wakker
pi_63024907
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We moeten allemaal streven naar een gezondere wereld. Niet roken in je auto is een klein stapje naar een gezondere wereld.

Wat ik wel graag zou willen zien is een uittreksel van wat wel en niet mag. Ik raak het overzicht een beetje kwijt.
2 ons groente en 2 ons fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit!

Verder moet je gewoon kinderen nemen Rock. En dan alles doen voor hun bestwil, het wijst zich vanzelf.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:53:29 #63
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63024947
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

2 ons groente en 2 ons fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit!

Verder moet je gewoon kinderen nemen Rock. En dan alles doen voor hun bestwil, het wijst zich vanzelf.
Dan mag sex wel?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63024974
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:03 schreef sigme het volgende:

Politici die zich het liefst tot in uw auto uw gedrag voorschrijven.
Met alle respect, maar dat is toch logisch? In het verkeer zijn er ik weet niet hoeveel regels over hoe je je moet gedragen en als je in de auto aan het verkeer deelneemt.

Kijk dat iemand in een geparkeerde auto rookt... soit. Maar ik vind het bizar dat roken in een rijdende auto niet al heel lang geleden verboden is, om de doodeenvoudige reden dat je in noodsituaties (en die kunnen nu eenmaal altijd optreden) twee handen nodig hebt. En niemand die mij wijs gaat maken dat je met een peuk in de hand net zo goed reageert.

Dus de onderliggende reden is misschien niet de beste, maar de eindconclusie is terecht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63024975
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dan mag sex wel?
is volgens m,ij ook niet best als je een slecht hart hebt
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:56:21 #66
pi_63025039
quote:

- Niet nadenken
- CDA stemmen
- 50 uur per week werken
- Zondags naar de kerk
- Schijf van 5, geen wiet, weinig vet, veel vis
- Een net niet te zware hypotheek voor je 2,3 kinderen
- Nooit staken, demonstreren, op Fok! posten
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:56:33 #67
94617 Ps2K
pi_63025046
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat is toch logisch? In het verkeer zijn er ik weet niet hoeveel regels over hoe je je moet gedragen en als je in de auto aan het verkeer deelneemt.

Kijk dat iemand in een geparkeerde auto rookt... soit. Maar ik vind het bizar dat roken in een rijdende auto niet al heel lang geleden verboden is, om de doodeenvoudige reden dat je in noodsituaties (en die kunnen nu eenmaal altijd optreden) twee handen nodig hebt. En niemand die mij wijs gaat maken dat je met een peuk in de hand net zo goed reageert.

Dus de onderliggende reden is misschien niet de beste, maar de eindconclusie is terecht.
Wat een bullshit! Ik rook in de auto EN heb twee handen aan het stuur
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:56:33 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63025048
quote:

Het wordt tijd om "Het recht om ongezond te doen" in de grondwet op te nemen.
pi_63025057
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:54 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

is volgens m,ij ook niet best als je een slecht hart hebt
Vanaf volgend jaar mogen we dus alleen nog neuken met een doktersverklaring
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:57:21 #70
94617 Ps2K
pi_63025071
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het wordt tijd om "Het recht om ongezond te doen" in de grondwet op te nemen.
Dan pleit ik ook voor het her oprichten van de NSB, want die kant gaan we dan toch wel weer op.
pi_63025102
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:37 schreef HugoBaas het volgende:

In een rijdende auto is dat ook terecht. Autorijden op de Nancy Botwin manier is gewoon onveilig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63025126
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:56 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

pi_63025145
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dan mag sex wel?
Ja, maar niet voor de lol.
pi_63025161
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt het over de bestuurder. Ik vind ook dat een bestuurder ten alle tijden zijn handen aan het stuur moet houden. Nu is het volkomen legaal om een blik bier te drinken achter het stuur (echt waar), de krant te lezen en je haar te kammen. Zolang je maar geen GSM vast hebt mag het allemaal.

Maar ik als passagier... waarom zou ik niet mogen roken in de auto? Als de bestuurder/eigenaar van het voertuig dat ok vind, heeft er voor de rest niemand wat mee te maken. De overheid al helemaal niet.
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:00:23 #75
94617 Ps2K
pi_63025164
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:56 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Euh was dat niet vorige week in het nieuws? Die gast die aan het rukken was en een hartaanval kreeg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')