1m95quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:24 schreef Chloe- het volgende:
Ik aanbid Bert Visscher met elke cel in mijn lijf. Briljant die vent..
Vincent is leukquote:Op vrijdag 7 november 2008 00:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die blinde? Die is toch zeker 1m90?
in omvang ja.quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:08 schreef SunChaser het volgende:
Karin Bloemen is vrij groot toch wel
[ afbeelding ]
zo iets. Want grappig is ze allerminst. Net als de meeste vrouwelijke cabaretiers.quote:
quote:
Dan ben ik niet gevarieerd, mijn god wat was die vent saai.quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:08 schreef Litpho het volgende:
Wim Kan.
Geen cabaretier is daarna nog in staat geweest om bij zo'n gevarieerd publiek in de smaak te vallen.
Met het terugkoppen doelde ik op de opmerking over haar omvang... SunChaser doelde daar volgens mij ook vrij duidelijk op namelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:14 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
zo iets. Want grappig is ze allerminst. Net als de meeste vrouwelijke cabaretiers.
Ik heb hem in negatieve zin genoemquote:Op dinsdag 11 november 2008 00:48 schreef Hukkie het volgende:
Ik vind Theo Maassen wel erg goed, en Bert Visscher voor een adrenaline rush.
Joup is nog niet genoemd? Of zijn er meer die niet van hem gecharmeerd zijn?
Wilde hem net noemen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:51 schreef RSie het volgende:
kan er maar 1 zijn.
Harrie Jekkers!
niet van die platte "lach of ik schiet" humor maar gewoon intelligente shows met doordachte grappen.
dat niet-rokersfeestje zet ik vaak aan in de auto als ik weer een stelletje fundamentalistische antirokers op de achterbank hebquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:58 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wilde hem net noemen.Hij verteld altijd mooie verhalen. Het Niet-Rokersfeestje en dat verhaal dat hij het leger in moest vind ik echt geweldig! En hij maakt nog mooie liedjes ook.
Harrie Jekkers is inderdaad erg goed.. Alleen hij heeft niet zo veel shows gemaakt....quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:51 schreef RSie het volgende:
kan er maar 1 zijn.
Harrie Jekkers!
niet van die platte "lach of ik schiet" humor maar gewoon intelligente shows met doordachte grappen.
inderdaad maar een programma'tje of 4 als ik mij niet vergis.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Harrie Jekkers is inderdaad erg goed.. Alleen hij heeft niet zo veel shows gemaakt....
Hans Teeuwen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:33 schreef Wouser het volgende:
Kom even niet op de naam maar het was een carbetier die eigenlijk nooit iemand beledigde in zijn shows (ook niet fictieve figuren) en toch het publiek aan het lachen kreeg...
Toon is geen zak aan, man. Hoe oud ben je wel niet dat je hem goed vindt?quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:59 schreef santax het volgende:
Simpel, Toon Hermans.
Die man hoefde geen woord te zeggen en je lag dubbel van het lachen.
Overigens zou die zichzelf eerder een clown noemen.
Maar Toon was toch wel echt de grootste.
Zucht, Toon is tijdloos. Heb je hem ooit gekeken?quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:04 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Toon is geen zak aan, man. Hoe oud ben je wel niet dat je hem goed vindt?Of lul je maar een beetje mee met de meute?
quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:04 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Toon is geen zak aan, man. Hoe oud ben je wel niet dat je hem goed vindt?Of lul je maar een beetje mee met de meute?
quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:54 schreef ColdFeet het volgende:
Herman Finkers? Of nog erger: Bert Visscher? Dat kun je toch bijna niet menen?
Niks mis met beledigenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:32 schreef knnth het volgende:
[..]
Zonder iemand te beledigen, dat dan weer wel.
Wat bedoel je hiermee? Zijn ze leuker achter de schermen of juist nog erger?quote:Op maandag 10 november 2008 23:07 schreef Penskuh het volgende:
In mijn vak kom ik ze bijna allemaal wel tegen, en heb ze ook denk ik allemaal wel gezien en mee gewerkt. Wat me opvalt is dat veel caberetiers achter de schermen totaal anders zijn dan op de buhne. Ik baseer hier dan ook een beetje m'n keuze op.
Nou, Sonneveld was al veel langer bezig toen Hermans een keer kwam kijken. Toon werd ook pas halverwege de jaren 60 enigszins populair, terwijl Sonneveld dat al eerder was. Dus misschien was Hermans concurrentie voor Sonneveld, maar niet andersom denk ik.quote:Op vrijdag 14 november 2008 02:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
het lijkt wel of ik de enige ben die wim sonneveld ken.. terwijl hij destijds concurentie was voor toon...
Ik zag hem laatst een serieuze poging doen om jazz te zingen in een tv programma. De man die ooit op het podium koningin Beatrix heeft liggen vingeren en beffen kun je toch gewoon nooit meer serieus nemen. Dus dat zingen kan hij echt vergeten.quote:
Reageer je op mij? (quote het dan even) Zalen zitten vol bij een zingende Teeuwen? Kan ik me niet voorstellen. Volgens mij zingt hij meestal in programma's die eigenlijk om iets anders dan zijn zang draaien.quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:00 schreef Remake het volgende:
Zalen zitten anders bijna altijd vol
Hoofdletters??quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:07 schreef Remake het volgende:
Als je het je niet kan voorstellen is dat jouw probleem,
als je er niet bij bent geweest KUN JE ER DUS NIET OVER OORDELEN JAH
Met 'laatst' doel je waarschijnlijk op de Nova-uitzendingen vanuit New York? (rondom de Amerikaanse verkiezingen)quote:Op vrijdag 14 november 2008 02:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik zag hem laatst een serieuze poging doen om jazz te zingen in een tv programma. De man die ooit op het podium koningin Beatrix heeft liggen vingeren en beffen kun je toch gewoon nooit meer serieus nemen. Dus dat zingen kan hij echt vergeten.
Ik vond zijn Beatrix act magnifiek, maar idd... zijn zang kan ik dan niet meer serieus nemen. Die Beatrix act was zķ briljant... dan werkt het wat mij betreft niet meer als je iets serieus wilt gaan doen. Iemand die áltijd comedy films heeft gemaakt, werkt ook meestal niet als die opeens een drama film gaat doen. En met Teeuwen ging dat comedy deel nog wat verder dan doorsnee zegmaar.quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met 'laatst' doel je waarschijnlijk op de Nova-uitzendingen vanuit New York? (rondom de Amerikaanse verkiezingen)
Teeuwen is al veel langer met jazz bezig hoor.'t Is een beetje te weinig eer om zijn optreden van laatst af te schilderen als zomaar 'een poging'... Kan me wel voorstellen dat je hem niet meer serieus kunt nemen hoor, maar goed, niet iedereen heeft daar last van.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:11 schreef Remake het volgende:
Ja kijk maar uit met je offtopic gezeik over jazz, je bent niet grappig
we hebben het hier over CABARET ja, dus niet jazz,
je bent niet grappig, UITKIJKEN dus
[ afbeelding ]
Juist!quote:
quote:Sauna is goed voor astma
Uit een onderzoek is gebleken dat sinds dat astmapatiënten naar de sauna worden verwezen, het aantal astmapatiënten drastisch is gedaald.
quote:Dan volgt nu de weersverwachting:
Er worden middagtemperaturen verwacht van één uur 's middags tot zes uur 's avonds.
Wat ruist er door het struikgewas is van Toon.quote:Op vrijdag 14 november 2008 02:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
het lijkt wel of ik de enige ben die wim sonneveld ken.. terwijl hij destijds concurentie was voor toon...
zijn kroketten-sketch is nog steeds fantastisch...
net als wat ruischt er door het struikgewasch....
en frater frenantius en dat doe je helemaal verkeerd!...
Die het wel in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen dat Buckler maar erg kort heeft bestaanquote:Op vrijdag 14 november 2008 03:21 schreef ElizabethR het volgende:
en Youp mag de naam cabaretier niet dragen. Dat is een verzuurde ouwe paardenkop.
dat is iets wat hij zichzelf voornamelijk heeft toebedeeld, het was het zogeheten doodtrappen van iets wat al op sterven na dood in een hoekje lag weg te kwijnen. Buckler werd toch al slecht verkocht (net als al het alcoholvrij/Maltbier) en ja,.. dan kan zo'n showtje waar veel mensen naar kijken iets uiteindelijk wel de das om doen ja.quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die het wel in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen dat Buckler maar erg kort heeft bestaan
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Maar misschien moet je wel echt links zijn om Youp te kunnen waarderen
Moet toch herkenbaar zijn voor jouquote:Op vrijdag 14 november 2008 03:21 schreef ElizabethR het volgende:
Dat is een verzuurde ouwe paardenkop.
Inderdaad, ik ken Youp al wat langer als vandaag.quote:Op zaterdag 15 november 2008 02:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet toch herkenbaar zijn voor jou
Ja hij heeft wel iets van jouw uiterlijkquote:Op zaterdag 15 november 2008 03:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ken Youp al wat langer als vandaag.
Totaal niet. Hij lijkt ook helemaal niet op jou trouwens. Jij bent veel knapper.quote:Op zaterdag 15 november 2008 03:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja hij heeft wel iets van jouw uiterlijk
Gaan we slijmen ?quote:Op zaterdag 15 november 2008 03:42 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Totaal niet. Hij lijkt ook helemaal niet op jou trouwens. Jij bent veel knapper.
Oh? Ik wist niet dat je jezelf lelijker vond als Youp? Sorry.quote:
Nee ik vergeet niet wat je tegen me hebt gepost in het kwis topic.quote:Op zaterdag 15 november 2008 03:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh? Ik wist niet dat je jezelf lelijker vond als Youp? Sorry.
Beetje huisvrouwen humor vind ik dat. Al die gillende burgertrutten in zijn publiek maken dat compleet.quote:Op zaterdag 15 november 2008 03:56 schreef Capa het volgende:
andreetje. die vind ik toch echt de aller best met ze rare bekken en maffe grappenecht prachtig die vent
Sja, haatdragende mensen hebben alleen zichzelf maar met hun haat. Ik vind het triestig dat je daardoor tegenwoordig elk topic waarin je me tegenkomt aangrijpt om 'leuke' opmerkingen te maken. Bovendien ben ik het allang vergeten en zou het echt niet meer weten. Ik ben dan ook niet haatdragend en ik roep wel vaker iets in het vuur van het spel, of als ik woedend word. Maar ben het altijd zo weer vergeten, ik ben potdorie geen Rotterdammer hoor.. Misschien wil je me even pm-en? Dan kunnen we het wellicht even bespreken in plaats van constant topics lopen verzieken?? Ik ben niks te beroerd om mijn excuses aan te bieden als ik een fout heb gemaakt hoor.quote:Op zaterdag 15 november 2008 04:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee ik vergeet niet wat je tegen me hebt gepost in het kwis topic.
Sloeg helemaal nergens op.
Dat doe ik niet. Ik ben soms cru maar maak geen post van 20 regels om iemand neer te sabelen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 04:08 schreef ElizabethR het volgende:
Bovendien ben jij zelf ook niet vies van heel misselijke opmerkingen maken tegen Jan en Alleman en te pas en te onpas, en ik kan me niet voorstellen dat jij je die allemaal herinnert.
Jij maakt zelden posts van meer dan 1 regel.quote:Op zaterdag 15 november 2008 04:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik ben soms cru maar maak geen post van 20 regels om iemand neer te sabelen.
Morgen ofzo. Ben nu aardappeltjes aan het bakkenquote:
Ik denk dat iedereen die Toon Hermans kent ook Wim Sonneveld kan. Alleen ik denk dat de shows van Toon Hermans de tand des tijds beter heeft doorstaan..quote:Op vrijdag 14 november 2008 02:51 schreef EdwinHeijmen het volgende:
zijn kroketten-sketch is nog steeds fantastisch...
net als wat ruischt er door het struikgewasch....
en frater frenantius en dat doe je helemaal verkeerd!...
quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:07 schreef santax het volgende:
Maar Toon had het niet nodig om grof te zijn. Die had aan zijn mimiek en rustige aanwezigheid zelf genoeg om de zaal plat te krijgen. Dat maakt hem tot een grootheid.
Mee eens. Hij was wel een beetje 'van vķķr mijn tijd', maar later ben ik 'm alsnog gaan waarderen. Ik denk ook dat hij door de meeste mensen wel als Nederlands grootste cabaretier beschouwd wordt eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:18 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik kies voor Toon Hermans.
Ik waardeer hem vooral om zijn vermogen mensen te vermaken terwijl nooit iemand daavan het mikpunt hoefde te zijn; behalve s'niclaas misschien. Toon Hermans maakte cabaret en deed dit nooit ten koste van anderen. De eenvoud van zijn briljante gedichten. De typetjes die hij door een pet op te zetten tot leven liet komen. Het feit dat hij zichzelf bewust was van het feit dat hij 'maar een clown' was. Ik kan genieten van veel verschillende soorten cabaret maar Toon hermans takes the biscuit.
Yeahquote:Op zaterdag 15 november 2008 12:17 schreef Batsnek het volgende:
Nog niet gezegd?
Gummbah, maar ik vind hem meer een absurdist dan een cabaratier; samen met hans teeuwen en pieter bouwman waren ze brilliant in Poelmo.
Hear Hearquote:Op donderdag 20 november 2008 16:50 schreef wallofdolls het volgende:
Freek overigens.
Mensen die hem een zure ouwe man noemen hebben geen benul tot wat voor briljants dat heeft geleid.
Mag ik het met je oneens zijn ?quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:52 schreef Braddie het volgende:
Bert visscher is de bom, Hij is super druk maar wel ongelofelijk grappig.
Ik vind Finkers vooral erg veel voor-de-hand-liggende woordgrappen maken. Niet vreselijk stom, maar nou niet bepaald 'grootste cabaretier ooit'. Daarnaast moet ik kotsen van zijn overdreven accentquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Bert Visscher is afschuwelijk, maar Finkers? Die man is briljant.
Ik ga voor Kees Tornquote:Op vrijdag 7 november 2008 00:20 schreef tong80 het volgende:
Ik ga voor Toon Hermans.
Hans Teeuwen zal wel veel genoemd gaan worden.
Kijk, nog iemand mey smaak.quote:
Want tv en theater zijn hetzelfde?quote:Op vrijdag 14 november 2008 03:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens wel op tv gezien, dus volgens mij kan ik er dan wel over oordelen.
Eensquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:27 schreef Penskuh het volgende:
Ik denk dat tv en theater nogal een groot verschil is en bij lange na niet met elkaar te vergelijken zijn qua sfeer en beleving....;)
Ik heb hem een keer ontmoet bij een jubileum van een cabaretfestival (ik had toegang tot de artiesten-foyer).quote:Op donderdag 4 december 2008 22:25 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Kijk, nog iemand mey smaak.
Sigaartje? Glaasje whiskey?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |