abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62987748

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
Beurs.nl - Delayed
De Financiële Telegraaf - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws

[ Bericht 57% gewijzigd door ItaloDancer op 06-11-2008 10:06:41 ]
pi_62987938
een aantal aandeeltjes van Morgan Stanley, en
Merrill Lynch & Co. Inc. Turbo Short 38,70
NASDAQ 100 Turbo Short 1620,00

overigens gooi ik de ts er morgen uit. Vandaag volgende week maandag is het weer elke dag daytraden omdat dan de tentamens weer over zijn centjens verdienen

@ts .. ik moet zeggen dat ik je aandelenpakket vrij risky vind

[ Bericht 29% gewijzigd door sitting_elfling op 06-11-2008 00:35:52 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62988389
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
een aantal aandeeltjes van Morgan Stanley, en
Merrill Lynch & Co. Inc. Turbo Short 38,70
NASDAQ 100 Turbo Short 1620,00

overigens gooi ik de ts er morgen uit. Vandaag volgende week maandag is het weer elke dag daytraden omdat dan de tentamens weer over zijn centjens verdienen

@ts .. ik moet zeggen dat ik je aandelenpakket vrij risky vind
Waarom Morgan Stanley/Merill Lynch? DIe zitten toch in het verdomhoekje. En dat mn pakket riskant is, ik ben nog maar en beginnende belegger, dus ik sta open voor suggesties.

MAr turbos zijn toch veel riskanter dan aandelen? En philips en nutrico zijn toch vrij solide te noemen, weinig risicovol?
pi_62988449
In 1 seconde miljoenen aegon ineens van hand gegaan, daling van 6% in de laatste half uur voor het sluiten van beurs, vlak voor de bekendmaking kwartaalcijfers voorbeurs.

Dat riekt naar voorkennis, zeg ik je.
pi_62988604
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:46 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
In 1 seconde miljoenen aegon ineens van hand gegaan, daling van 6% in de laatste half uur voor het sluiten van beurs, vlak voor de bekendmaking kwartaalcijfers voorbeurs.

Dat riekt naar voorkennis, zeg ik je.
Financiele aandelen moet ik eigenlijk niks van hebben.. [ja ik weet het, ik heb het nog in mn aandelen portefeuille zitten, maar dat doe ik alleen maar omdat ik verwachtte dat het komende + afgelopen dagen weer wat omhoog zou gaan om daar wat winst op te pakken]

Turbo's zijn riskier dan aandelen, je verliest immers niet snel 50% op een dag met een aandeel. Maar met een turbo kan dat wel! Andersom dus ook..

Puur uit eigen principe blijf ik van ING/Fortis/Aegon af. Heb ze alle 3 vroeger wel in de portefeuille gehad, en er wat winst'jes mee kunnen afhandelen maar op dit moment kan ik niet goed de waarde inschatten van financiele banken, domweg omdat door deze hele crisis veel cijfers 'vertroebeld' zijn. En ik niet erg uitzie naar de kwartaalcijfers van die banken

Overigens denk ik dat nutreco wel een goede aankoop voor lange termijn kan zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_62988619
tvp
pi_62989161
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:52 schreef Public_NME het volgende:
Vrij basaal zou je kunnen beginnen met (historische) beta analysis dmv het CAPM-model, en daarmee je risk wat spreaden.
Alleraardigst model is dat, vorig jaar heb ik daar in Excel een hele macro voor geschreven. Het lastige is echter om van de AEX-aandelen aan veel historische koersdata te komen. Ik kan ze hooguit voor 5 jaar terug vinden.
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Puur uit eigen principe blijf ik van ING/Fortis/Aegon af. Heb ze alle 3 vroeger wel in de portefeuille gehad, en er wat winst'jes mee kunnen afhandelen maar op dit moment kan ik niet goed de waarde inschatten van financiele banken, domweg omdat door deze hele crisis veel cijfers 'vertroebeld' zijn. En ik niet erg uitzie naar de kwartaalcijfers van die banken
Dat is ook mijn reden om nu niet te beleggen in financiale bedrijven , je weet gewoon niet hoe de boeken er voor staan. Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat als er wel cijfers zijn uitgegeven of deze cijfers wel helemaal eerlijk zijn.
  donderdag 6 november 2008 @ 02:42:40 #8
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62989339
Tijd voor de FA om in te grijpen in geval van voorkennis
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62989395
2 continenten al diep rood... Europa zal wel bloedrood worden vandaag.

En ik was juist zo blij met mijn Aegon deze week. op 3.16 gekocht.
pi_62989582
quote:
Op donderdag 6 november 2008 03:09 schreef jpjedi het volgende:
2 continenten al diep rood... Europa zal wel bloedrood worden vandaag.

En ik was juist zo blij met mijn Aegon deze week. op 3.16 gekocht.
Futures voor de DJ & AEX staan flink in het rood. AEX zelfs 4%, volgens deze site.

een andere site voor AEX futures kon ik zo snel niet vinden.

[edit]
De OP kun je trouwens hier vinden

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2008 06:24:36 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 07:37:39 #11
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62989843
Goed... daar gaan we weer naar beneden..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62989973
fasten seatbelts:

donderdag 6 november 2008 @ 08:23:54 #13
174150 slap
slappy happer
pi_62990218
quote:
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Aegon nv heeft over het derde kwartaal van 2008 een nettoverlies geleden van euro 329 mln. Eind oktober kondigde de bankverzekeraar nog aan een verlies van euro 350 mln te voorzien.

De verzekeraar meldt verder dat het marktklimaat "extreem onzeker blijft", maar dat de onderneming goed gepositioneerd is om de financiele crisis te weerstaan. Het bedrijf verwacht dat de afwaarderingen op een beheersbaar niveau blijven. Het nettoverlies kan volgens Aegon worden toegeschreven aan lager dan verwachte resultaten op fair value items ter waarde van euro 384 mln voor belastingen en afboekingen van in totaal euro 407 mln voor belastingen.

Het onderliggend resultaat voor belastingen kwam uit op euro 500 mln, een daling met 28% ten opzichte van dezelfde periode een jaar terug. Dit cijfer is volgens de financiele instelling met name beinvloed door lagere aandelenmarkten en sterfteresultaten. Het komt overeen met het eind oktober aangekondigde bedrag.

Het eigen vermogen bedroeg eind september euro 9,4 mrd.

Aegon meldde op 28 oktober dat het zijn kernkapitaal heeft versterkt met euro 3 mrd, gebruikmakend van het steunfonds van de overheid voor de financiele sector dat 9 oktober in het leven werd geroepen.

De kapitaalinjectie, gecombineerd met het schrappen van het slotdividend, moet ervoor zorgen dat de verzekeraar het nieuwe jaar kan ingaan "met een aanzienlijk versterkte kapitaalbuffer".

Na zeer sterke koersdalingen in de voorgaande weken, heeft het aandeel zich de afgelopen dagen, in aanloop naar de definitieve kwartaalcijfers, sterk hersteld, gesteund door een breed herstel van financiele fondsen in Europa. De slotkoers van euro 4,00 woensdag betekende desondanks nog altijd een daling van 67% sinds het begin van dit jaar.
Van Aegon site:
quote:
AEGON’s activiteiten veerkrachtig ondanks invloed onrust financiële markten

Resultaat derde kwartaal in lijn met vooraankondiging op 28 oktober 2008.

- Onderliggend resultaat vóór belastingen van EUR 500 miljoen, vooral beïnvloed door lagere aandelenmarkten en sterfteresultaten
- Nettoverlies in derde kwartaal van EUR 329 miljoen
- Eigen vermogen inclusief herwaarderingsreserve bedraagt per 30 september EUR 9,4 miljard; daling herwaarderingsreserve van EUR 2,5 miljard door verruiming credit spreads
- Kapitaaloverschot in business units van EUR 300 miljoen boven vereisten voor AA rating; overschot van EUR 5 miljard, inclusief herwaarderingsreserve, volgens Europese richtlijn voor verzekeringsondernemingen (IGD), overeenkomend met een solvabiliteitsratio van 160%

Zoals aangekondigd op 28 oktober 2008 zal AEGON EUR 3 miljard aan aanvullend kernkapitaal ontvangen van Vereniging AEGON, gefinancierd door de Nederlandse overheid – versterkt kapitaalbuffer om internationale financiële markten en macro-economische onzekerheden te doorstaan.

Toelichting van de voorzitter, Alex Wynaendts
“AEGON’s onderliggende activiteiten bleven veerkrachtig in het derde kwartaal ondanks de aanhoudende onrust op de internationale financiële markten. Door de recente overeenkomst met de Nederlandse overheid via AEGON’s grootste aandeelhouder, Vereniging AEGON, beschikken we over een additionele buffer in deze nog altijd extreem onzekere marktomstandigheden. Het aanvullende kernkapitaal sluit aan bij de eerder aangekondigde versnelling van onze strategie om risico’s te verminderen en kapitaal vrij te maken. Door deze strategie kwam in het derde kwartaal EUR 729 miljoen aan kapitaal beschikbaar. In al onze kernmarkten hebben we een sterke positie gehandhaafd en de juiste stappen gezet om verdere groei te realiseren en het rendement te verbeteren. In de Verenigde Staten lag de verkoop van fixed annuities in het derde kwartaal op het hoogste niveau sinds 2003, met per saldo een positieve instroom. AEGON is goed gepositioneerd om de huidige financiële crisis te weerstaan en te profiteren van een eventueel herstel in marktomstandigheden.”

Resultaten
Het onderliggend resultaat vóór belastingen is gedaald met 28% tot EUR 500 miljoen. Het onderliggend resultaat in Amerika daalde door de invloed die de lagere aandelenmarkten hadden op de variable annuities (EUR 48 miljoen) en door sterfteresultaten (EUR 28 miljoen) in het levensherverzekeringsbedrijf. In Nederland werd het onderliggend resultaat beïnvloed door een voorziening voor gegarandeerde opbrengsten van bepaalde collectieve pensioencontracten
(EUR 35 miljoen) en door kosten om de voorwaarden van bepaalde unit-linked producten aan te passen (EUR 28 miljoen). De daling van de financiële markten heeft ook een negatieve invloed gehad op het onderliggend resultaat in het Verenigd Koninkrijk. AEGON’s nettoverlies in het derde kwartaal is het gevolg van afboekingen (EUR 407 miljoen vóór belastingen) en significant lager dan verwachte resultaten op fair value items (EUR 384 miljoen vóór belastingen), zoals alternatieve beleggingen en producten met een financiële garantie. Doordat de Amerikaanse dollar in waarde steeg, zijn de inkomsten genererende beleggingen met 2% gestegen tot EUR 351 miljard ten opzichte van het tweede kwartaal.

[ Bericht 47% gewijzigd door slap op 06-11-2008 08:34:08 ]
pi_62990450
Minder slecht dan outlook. Verlies is redelijk ingeprijst al. Kapitaal lijkt in order dus zal geen plunge worden maar deel. Kapitaal lijkt in orde dus niets dat een groene koers zal tegenhouden lijkt me. Al zal het vandaag moeten inleveren misschien na de afgelopen dagen.

Futures lijken ook de weg omhoog te vinden.
  donderdag 6 november 2008 @ 08:47:23 #15
174150 slap
slappy happer
pi_62990512
Eerlijk gezegd zie ik niet veel reden om ze massaal te dumpen. De dump gisteren aan het einde van de dag leek me ook niet echt een duidelijk signaal, want er zijn er ook weer miljoenen aangekocht. Ik zie het wel even aan vandaag, heb geen haast ze van de hand te doen.
Ik vraag me alleen wel af wat dit voor gevolgen gaat geven:
quote:
daling herwaarderingsreserve van EUR 2,5 miljard door verruiming credit spreads
pi_62990561
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:47 schreef slap het volgende:
Eerlijk gezegd zie ik niet veel reden om ze massaal te dumpen. De dump gisteren aan het einde van de dag leek me ook niet echt een duidelijk signaal, want er zijn er ook weer miljoenen aangekocht. Ik zie het wel even aan vandaag, heb geen haast ze van de hand te doen.
Ik vraag me alleen wel af wat dit voor gevolgen gaat geven:
[..]
Inderdaad. Ik hou ze ook lekker. Laat er eens 10% af gaan vandaag...ze pakken wel weer op in de komende maanden. mijn evaluatie staat gepland op einde 2008 dus we zullen zien of ik ze meeneem naar 2009 tegen die tijd.
pi_62990889
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:53 schreef henkway het volgende:
Nee Aegon zit te diep in de US
Maar dat is niet nieuw..dus ook geen verassing..zal echter wel remmend werken maar geen schokeffecten teweeg brengen tenzij er iets klapt in de US.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:16:27 #19
174150 slap
slappy happer
pi_62991012
ING 8,50 Aegon 3,80 momenteel

Geruchten gaan dat Allianz in gesprek is met Aegon.
Iemand die weet wat hier van waar zou zijn?
pi_62991061
Allianz zou Aegon dan overnemen ofzo?

Dat betekent dat het aandeel dan naar 6 euro gaat ofzo?
pi_62991075
Beetje vreemd trouwens dat BAM helemaal niet reageert op die enorme order uit Belgie. -3% . Wel een mooi koopmoment voor BAM.
pi_62991095
Aegon tikte weer bijna de 4 euro aan denet. Aandeel reageert overall positief omdat de beurs 3% lager staat .
pi_62991119
Mittal weer -8%... .

Op naar de 15 euro met dat aandeel.
pi_62991127
quote:
Op donderdag 6 november 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alleraardigst model is dat, vorig jaar heb ik daar in Excel een hele macro voor geschreven. Het lastige is echter om van de AEX-aandelen aan veel historische koersdata te komen. Ik kan ze hooguit voor 5 jaar terug vinden.
In de bieb van de EUR kan je die denk ik wel opvragen, voor m'n thesis heb ik ze van de FTSE350 gebruikt (helaas wel end of day data).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 6 november 2008 @ 09:23:54 #25
174150 slap
slappy happer
pi_62991162
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:22 schreef pberends het volgende:
Mittal weer -8%... .

Op naar de 15 euro met dat aandeel.
Over koopjes gesproken. Lijkt me een mooie voor lt.
pi_62991257
Tomtom -10% na adviesverlaging (sell) van Rabo.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62991369
Allianz en Aegon?? wie neemt wie dan over? Lijkt me dat ze beide de zakken vol hebben op het moment.
pi_62991371
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat vind ik persoonlijk ook altijd de grootste kul, 'reageren' op een adviesverlaging
De meeste adviezen zijn rubbish, en de koersdoelen die je dan ziet .. soms om te janken
Degene die ik over het algemeen wel vetrouw zijn de adviezen van G.Sachs.

Overigens heb ik het idee hier dat een aantal mensen al weer 'rustig' aandelen hebben bijgekocht ? Succes!
Kan goed uitkomen, maar had zelf het idee dat we de bodem nog niet gezien hadden.
pi_62991455
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zit ook nog veel lucht in het risicoaandeel TomTom. Mooi koopmoment is als het pas op de 3 a 4 euro staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')