Dat kwam pas later, toen ze al reeds 30% van de stemmen hadden behaald, als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, juist de NSDAP gebruikte grootschalige intimidatie en geweld als campagnemiddel.
http://www.nybooks.com/articles/22060quote:As early as March 2000, Bush asked him whether he would consider taking the second slot. Cheney at first said no. Later, he agreed to serve as Bush's inspector of the qualifications of others; his lieutenants were David Addington and his daughter Liz. Some way into that work, Bush asked Cheney again, and this time he said yes. The understanding was concluded before any of the lesser candidates were interviewed. It was perhaps the first public deception that they worked at together: a lie of omission—and a trespass against probity—to give an air of legitimacy to the search for a nominee. But their concurrence in the stratagem, and the way each saw the other hold to its terms, signaled an equality in manipulation as no formal contract could have done. It is hardly likely that an exchange of words was necessary.
The vice-presidential search in the spring of 2000 was characteristic of the co-presidency to come in one other way. It involved the collection of information for future use against political rivals. In this case, the rivals were the other potential VPs, among them Lamar Alexander, Chuck Hagel, and Frank Keating. They had been asked to submit exhaustive data concerning friends, enemies, sexual partners, psychological vicissitudes (noting all visits to therapists of any kind), personal embarrassments, and sources of possible slander, plus a complete medical history. Each also signed a notarized letter that gave Cheney the power to request records from doctors without further clearance.
All this information would prove useful in later years. Barton Gellman reveals in Angler that soon after Frank Keating was mentioned as a likely candidate for attorney general, a story appeared in Newsweek about an awkward secret in his past: an eccentric patron had paid for his children's college education. No law had been broken, and nothing wrongly concealed; but the story killed a chance for Keating to be named attorney general; and the leak could only have come from one person. Doubtless most of the secrets in Cheney's possession were the more effective for not being used.
quote:Soon after becoming vice-president, Cheney plucked out of obscurity and brought back to government two men, John Poindexter and Elliott Abrams, still under a shadow from having been charged with various crimes in the Iran-contra prosecutions. Poindexter became the projector of Total Information Awareness—a War on Terror idea rejected by Congress, which would have encouraged Americans to spy on their neighbors—while Abrams was made an adviser on Middle East policy and then adviser for global democracy strategy. Poindexter would resign in 2003 over the scuttling of his fantastic proposal that the military run an on-line betting service to reward persons who correctly forecast future terrorist acts, coups, and assassinations. Abrams stayed with Middle East policy and in 2006 secured a declaration of American support for the Israeli bombing and invasion of Lebanon. A zeal that touched the brink of recklessness had always belonged to the public characters of both men.
Ik ben het voor het eerst met je eens. Jesse Jackson is een haatneger die juist voor een grotere verdeeldheid tussen blank en zwart zorgt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Goede bijdrage??? Door negers tegen blanken op te zetten en uit te spelen?? Het is maar wat je goed noemt.
Uit " The Rise and Fall of the Third Reich " van William Shirer bv over de klim naar de macht van Hitler :quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Hoe vaak ik dit ook lees, ik kom er niet achter wat je hiermee bedoelt.
Het klopt namnelijk voor geen meter.
Dwaas !quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Noem mij dan maar een dwaas,
quote:
Onzin, Lincoln hield ook krachtige speeches voor grote menigtes.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Noem mij dan maar een dwaas, maar ik herken dat soort dingen van ergens ... (en daar is niks mis mee, maar zeggen dat dat soort campagne's toen hun oorsprong kenden is dat blijkbaar wel als ik dat hier lees)
... alleen moeten sommigen meer betalen om gelijk te mogen zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Kirsten (darktower) had deze ook al uitgezocht:
[ afbeelding ]
* Wheelgunner af en toe stiekem toch wel een brok in zijn keel krijgt van dit alles
quote:Question: Thank you for asking. Here's my question. I'm wondering what you're doing to get ready. Have you spoke to any living ex-presidents, what books you might be reading?
Obama: Let -- let me list those off.
In terms of speaking to former presidents, I've spoken to all of them that are living. Obviously, President Clinton -- I didn't want to get into a Nancy Reagan thing about, you know, doing any seances
Denk het ook ja, Bush kon zich het laatste jaar nergens meer vertonen, zelfs in Israël kreeg ie geen aandacht meerquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:19 schreef JustJap het volgende:
De pers gaat wel van hem houden denk ik.
Hij vroeg tijdens zijn press conference aan een journalist wat er met haar hand was (gebroken)
Die vroeg onder andere naar de keuze van een hond.
''In respect of the dog, I think this is a major issue'
Op het eind zei hij nog Bonjour tegen iemand terwijl hij wegliep.
Daar tussen zei hij ook nog relevante dingen btw
Het is ook niet het einde van racisme en ongelijkheid. Maar (dit gaat heel cliché klinken) sta er eens bij stil dat in een land waar een donkere huidskleur 150 jaar geleden gelijk stond aan slavenstatus, het land van de Black Codes, de Jim Crow wetten, de KKK, het racisme, de segregatie en de burgerrechten-beweging; daar is nu een zwarte man tot President verkozen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... alleen moeten sommigen meer betalen om gelijk te mogen zijn.
Ik leunde de laatste verkiezing meer naar de Republikeinen ja, en ik heb nog steeds respect voor een deel van hun grondslag en uitgangspunten. De GOP zoals die begon onder Lincoln, niet de teleurstelling van de laatste jaren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:30 schreef sneakypete het volgende:
Gunner, Jij was toch een republikein?
Nogal een aardverschuiving, maar toegegeven de reps hebben ook niet veel meer te bieden.
Ik geloof ook best dat hij niet alle beloftes waar gaat maken, maar ik denk dat als iemand stappen in de goede richting kan zetten, dat wel Obama is. Meer dan op specifieke beleidspunten hoop ik op balans, compromis, samenwerking, rationaliteit en redelijkheid, en ik verwacht dat Obama daar veel aan kan bijdragen.quote:Ik ben nu juist zo bang dat de kleur van Obama (en het feit dat hij daarmee president is geworden) nu zo'n beetje het enige echt positieve is omtrent zijn verkiezing. Het is hét bewijs dat rassenhaat in Amerika niet of nauwelijks nog bestaat en er voor wit en zwart kansen zijn. Erg goede zaak, maar na alle euforie gaat de man regeren, en net als vrijwel elke politicus, teleurstellen.
Hoorde op BNR in elk geval al dat het er niet in zit dat de belastingen laag zullen worden/blijven onder Obama, mede door de crisis en het ingrijpen daarin. Dit terwijl ik hem op tv letterlijk lage(re) belastingen heb zien beloven. Daar ga je al..
En rechts in de VS is anders dan rechts in NL.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:46 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik pas sowieso niet zo goed in de gebruikelijke hokjes.![]()
In de VS gebruiken ze dan ook "Liberal" en "Conservative" , wij willen dat wel eens vertalen als links en rechts, maar dat is het natuurlijk niet. Een liberaal bij ons is zelfs rechts ...quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
En rechts in de VS is anders dan rechts in NL.
Zo zijn Democraten bijvoorbeeld veel vaker tegen immigratie, waar de huidige Republikeinse regering maar liefst 3 miljoen illegalen wilde legaliseren.
Een ander soort rechts dus. In nederland is rechts veel meer gericht op immigratie, integratie en dat soort zaken, en is Amerikaans rechts enerzijds meer gericht op de economie, en anderszijds meer gericht op de religieuze vraagstukken, zoals stem cell research, abortus, homohuwelijk en euthenasie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |