Die ga ik je niet gevenquote:Op woensdag 5 november 2008 09:36 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Vertel, wat merkte jij er, als individu, direct van. Concrete voorbeelden graag.
Ja, precies. Van die gasten die doen alsof zij het wel even weten met McCain en dat alleen ongeïnformeerde Nederlanders Obama aanhangen. Dat terwijl hoogopgeleid Amerika massaal op Obama heeft gestemd en de Republikeinen het vooral van de gelovige blanke laagopgeleide arbeider moesten hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:31 schreef Zith het volgende:
Ik vind eerder de 'rechtse' McCain aanhangers wereldvreemd. Vaak zijn het van die academische balletjes die graag willen laten zien dat zij het allemaal wel (beter) weten. Op de vraag waarom McCain dan beginnen ze (zoals H. Baalen, VVD) erover dat de meeste nederlanders niet weten dat obama hier of daarvoor is... Ja dat was de vraag niet![]()
Verder is er wel degelijk een verschil tussen McCain's anti-homohuwelijk en die van Obama, McCain wilt dat de federale overheid de beslissing maakt over alle staten, en Obama wilt zich er liever niet mee bemoeien en wilt dat elke staat voor zichzelf mag beslissen of ze het toestaan of niet. Als nederlander voor het homohuwelijk zie ik wel in welke voordeliger is, niet?
Verder op de claim dat we er toch niets van merken ; ik weet niet of jij als studentikoze bal in die tijd je al bezig heild met internationale politiek, maar ik voelde wel een directe verandering toen het van de zuinige en diplomatieke Clinton naar big-spender en aggresieve Bush ging. De USA was niet het meest gehaatte land in de wereld (ook in de westerse wereld!!) onder Clinton, wel onder Bush - het maakt wel degelijk uit wie leider is.
Verder is dit zo'n voorbeeld van ballerig gedrag. Blijkbaar moet ik, als Obama aanhanger, het verdedigen met iets wat er blijkbaar niet zal zijn (ik zal waarschijnlijk niets direct ondervinden door Obama's aanstelling). Maar geld dit ook niet voor jou als (denk ik?) McCain aanhanger? Waarom is de Obama aanhanger gek als hij denkt hier iets van te merken? Ten eerste, waarom denk je dat deze obama aanhangers geloven dat zij als individu concrete veranderingen zullen ondervinden, ten tweede, hoe kan jij dit als McCain aanhanger zeggen; wat verwachtte jij direct te ondervinden was McCain gekozen?quote:Op woensdag 5 november 2008 09:36 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Vertel, wat merkte jij er, als individu, direct van. Concrete voorbeelden graag.
Je geeft af op mensen die McCain aanhangen en scheert daarbij een hele groep over één kam. Ik kan zo een filmpje boven tafel halen waar Amerikaans Obama aanhangers worden geconfronteerd met "Obama says <insert willekeurige McCain policy>, do you support that". En iedereen zegt ja en amen. Het bewuste fragment met H v. Baalen heb ik niet gezien, maar dat getuigt er in ieder geval nog van dat hij op de hoogte is.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:49 schreef Zith het volgende:
Verder is dit zo'n voorbeeld van ballerig gedrag. Blijkbaar moet ik, als Obama aanhanger, het verdedigen met iets wat er blijkbaar niet zal zijn (ik zal waarschijnlijk niets direct ondervinden door Obama's aanstelling). Maar geld dit ook niet voor jou als (denk ik?) McCain aanhanger? Waarom is de Obama aanhanger gek als hij denkt hier iets van te merken? Ten eerste, waarom denk je dat deze obama aanhangers geloven dat zij als individu concrete veranderingen zullen ondervinden, ten tweede, hoe kan jij dit als McCain aanhanger zeggen; wat verwachtte jij direct te ondervinden was McCain gekozen?
Waarom medeleven? Het zijn de Amerikanen zelf die ervoor gezorgd hebben dat Bush jr. de eerste keer in het zadel is getild. Daar bleef het niet bij, ze hebben hem ook nog een tweede termijn gegund. Wie zijn billen brandt... Dat er veel mensen destijds niet gestemd hebben is geen valide argument. Klagers die zelf ook niets doen om het beter te maken hebben geen recht van spreken.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:40 schreef Zith het volgende:
Verder gaat dit hele verhaal ook niet om wat ik, als individu, ervan zal profiteren - maar heb ik ook zoiets als medeleven met de Amerikanen die van het meest geliefde naar het meest gehaatte land ter wereld zijn gevallen.
---->BNWquote:Op woensdag 5 november 2008 10:44 schreef HugoBaas het volgende:
Obama krijgt toch opdracht van hoger hand en hier dient hij zich aan te houden.
Doet hij dat niet net zoals Kennedy dan wordt hij doodgeschoten, want zoals de meeste weldenkende mensen zullen weten heeft de president het niet voor het zeggen, maar de mensen achter de schermen.
het is leidt , niet lijdt . maar verderquote:Op woensdag 5 november 2008 07:59 schreef Reuzenpanda het volgende:
Geen change. Nou hoe blind ben je dan. Change is al gebeurd.
Weet jij hoe het climaat was in de VS zo'n half jaar geleden??? Angst, haat, wantrouwen in je medemens. Obama heeft met zijn campagne al een change gebracht. Heb je eens op zijn rally gekeken hoe de mensen op eens weer konden lachen? Weer konden dromen van een betere toekomst? Waar Bush 8 jaar lang met angstzaaien de mensen naar beneden heeft geduwt, is er nu iemand die mensen laat opstaan, zamen.
Nou als dit geen change is, dan weet ik het ook niet. En dat is de change waar hij het over heeft. 4 jaar presidentschap zijn echt veel meer dan 3 punten (doodstraf, homohuwelijk & wapens). Het belangrijkst aan een leider blijft nog steeds hoe hij mensen lijdt. Met angst en wanhoop ("terreur") of met hoop (concrete plannen voor verbetering van health care etc).
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:10 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
het is leidt , niet lijdt . maar verder![]()
![]()
goed verwoord
Het is logisch dat als de vertrekkende Republikeinse president er een compleet potje van heeft gemaakt zonder zijn beloftes waar te maken, dat er dan niet alleen gekeken wordt naar de papieren plannen van Republikeinen voor bepaalde issues.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:42 schreef geenID het volgende:
Ik ben benieuwd of een paar procent ervan ooit de grondwet heeft gelezen en bijvoorbeeld de Federalist Papers. De hele verkiezingen waren toch een farce, het ging over hoop ipv issues.
Ik denk toch echt dat de meeste Nederlanders hun voorkeur baseren op het idee dat er nu weer een president komt die veel minder een unilateraal beleid voorstaat. Niet langer het 'you're either with us or against us' van de neocons. Het is toch voornamelijk een anti-Bush voorkeur, hoewel het feit dat Obama goed kan speechen ongetwijfeld meespeelt. Bovendien is op bovenstaande issues het 'voor / tegen' riedeltje veel te simpel. Natuurlijk is Obama veel conservatiever dan veel mensen lijken te denken, maar er zit een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld de opvattingen van Obama en die van McCain. Obama pro-civil unions met gelijke rechten, McCain tegen. Beide weliswaar tegen een verbod op federaal niveau. Obama's stemgedrag in kwesties omtrend wapenbezit is ook een stuk meer 'anti'. Qua doodstraf zijn beiden voor, maar het lijkt alsof Obama in ieder geval de nadelen onder ogen ziet.quote:Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Alsof alles ineens zo veel anders wordt met Obama![]()
Obama:
- Is voor de doodstraf
- Voor het recht op wapenbezit
- Tegen het homohuwelijk
etc.
http://www.elsevier.nl/we(...)ndse-fans-denken.htm
‘Wij zullen Osama Bin Laden vermoorden’![]()
![]()
'Change!'
Hoe dan ook met het oog op de verwachte levensduur van de beide heren.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:39 schreef Jabberwocky het volgende:
Inderdaad, ik had wel een voorkeur voor Obama, maar we moeten de man ook niet heilig maken. Eerst zien dan geloven, maar in Obama had ik toch net iets meer vertrouwen dan McCain.
Gelukkig niet zeg, die eeuwige domme grappen......quote:Op woensdag 5 november 2008 12:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Haha, ook dat. Sarah Palin had zomaar president kunnen zijn.
McCain is hier toch ook voor, dus de NLfans zijn juist slim om daar niet de nadruk op te leggen.quote:Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Obama:
- Is voor de doodstraf
- Tegen het homohuwelijk
etc.
![]()
'Change!'
Ja precies zo heeft hij het gezegd tijdens de VP debat. Dus Obama/Biden zijn wel voor een wettelijke gelijkstelling, zoals belastingsvoordeel of ziekenhuisbezoek etc. maar er komt dus niet een open huwelijk zoals in Nederland/Canada/Spanje... maar er is altijd ruimte voor een soort wetelijk erkende partnership oid.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:44 schreef Hamilcar het volgende:
Over dat gay marriage - ik meen me echt te kunnen herinneren dat Biden in het VP debat zei dat ze niet pro gay marriage waren, maar WEL willen dat homo's dezelfde belastingvoordelen enzovoort kunnen krijgen als een getrouwd echtpaar. Ze omzeilen dus het woord huwelijk, om de Christenen tegemoet te komen, maar willen ook dat homo's dezelfde rechten kunnen verkrijgen.
Het is dat me kop nu pijn doet, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoelde uit te leggenscuzi.
http://lesbianlife.about.com/od/lesbianactivism/p/BarackObama.htm linkje erbij*
Zolang homo's dezelfde rechten kunnen verkrijgen als een getrouwd echtpaar, is er toch niks aan de hand? En daar is Obama voor. GeenStijl en Elsevier kloppen dit weer flink op en zijn lekker populistisch bezig. Bahquote:Op woensdag 5 november 2008 12:59 schreef Stofje het volgende:
Dat homo-huwelijk is echt een overschat item. Het huwelijk is een symbolisch, maar -laten we wel wezen- achterhaald iets. Zolang homo's praktiserend homo mogen zijn, is het toch prima? En wat betreft wapenbezit, het is Amerika. Amerikanen hebben een eeuwenlange traditie in wapenbezit, ik zie niet in waarom dat ineens teruggedraaid zou moeten worden. Alleen de doodstraf is discutabel. Lijkt me ook niet dat dat hoog op de agenda staat en dat dat ingevoerd zal worden.
True, true. Ik blijf het echter triest vinden. Ik ben zo'n zwartkijker die van mening is dat een leider zich eerst moet bewijzen en dat hij een feilbaar mensen als ons allen is. Iets meer terughoudendheid is geboden, vooral gezien de onervarenheid van Obama en de grote problemen die Amerika nu heeft. Deeds before creeds.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:02 schreef Hamilcar het volgende:
Dat had je kunnen verwachten Scaurus, dus waarom zeur je er nog over? Prem is overigens een grappig figuur, die je niet al te serieus moet nemen. Niet dat je dat nog niet wist
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
True, true. Ik blijf het echter triest vinden. Ik ben zo'n zwartkijker die van mening is dat een leider zich eerst moet bewijzen en dat hij een feilbaar mensen als ons allen is. Iets meer terughoudendheid is geboden, vooral gezien de onervarenheid van Obama en de grote problemen die Amerika nu heeft. Deeds before creeds.
Natuurlijk, maar laat mensen even genieten van hun euforie. Het is net zoiets als dat Feyenoord kampioen wordt - je moet ze dan niet gaan vertellen dat ze waarschijnlijk het komende seizoen weer hard gaan zuigenquote:Op woensdag 5 november 2008 13:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
True, true. Ik blijf het echter triest vinden. Ik ben zo'n zwartkijker die van mening is dat een leider zich eerst moet bewijzen en dat hij een feilbaar mensen als ons allen is. Iets meer terughoudendheid is geboden, vooral gezien de onervarenheid van Obama en de grote problemen die Amerika nu heeft. Deeds before creeds.
Ja, ach, de NL pers staat zich graag voor op "neutraliteit", want het is altijd leuk om onze linkse ideeen als objectief weg te zetten.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
Ook de presentatoren gaven graag blijk van hun politieke overtuiging. Dat normale mensen Republikeins laat staan conservatief kunnen zijn, konden ze niet begrijpen. Zo kreeg een Amerikaans meisje de vraag hoe zij kan samenleven met ouders die Republikeins zijn. Alsof aanhangers van de Grand Old Party retarded rednecks zijn met wie je niet normaal kunt praten zonder Jezus en abortus in je gezicht geslingerd te krijgen. Het meisje (en met haar een Nederlandse jongen die gestudeerd had in het conservatieve Utah) probeerde nog duidelijk te maken dat conservatieven ook gewoon normale mensen waren, maar zulke nuancering was niet aan de presentatoren besteed. Die bleven Republikeinen zien als buitenaardse wezens.
Wees maar blij dat die zgn 'linkse zenders' ook niet weten waarover ze het hebben, zo heb ik ze nooit gehoord over de Promise Neighboorhoods die Obama wil inrichten, verhoging van het minimumloon ed.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ach, de NL pers staat zich graag voor op "neutraliteit", want het is altijd leuk om onze linkse ideeen als objectief weg te zetten.
In NL heb je niet overduidelijk dat je weet bij publicaties/uitzendingen dat je weet uit welke wind de hoek waait.
Prachtwijken!quote:Op woensdag 5 november 2008 14:24 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Wees maar blij dat die zgn 'linkse zenders' ook niet weten waarover ze het hebben, zo heb ik ze nooit gehoord over de Promise Neighboorhoods die Obama wil inrichten, verhoging van het minimumloon ed.
Lijkt mij toch niet.. Prem is een figuur die met iedereen kan opschieten en dat ook doet... Ik heb nooit wat gemerkt bij hem van een aversie tegen blanken op zich...quote:Op woensdag 5 november 2008 12:57 schreef Scaurus het volgende:
Prem denkt nog in zwart-wit en houdt daarmee maar al te graag de segregatie in stand.
95% is idd wel heel veel.....quote:Op woensdag 5 november 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
Het gaat mij niet zozeer om de manier waarop Obama in Amerika campagne voert en status geniet, maar om de eindeloze verering van hem door Nederlanders. Tijdens de President's Night besefte ik mij hoe links Nederlanders zijn. Vanuit Amerikaanse perspectief was zo'n 95% van de mensen tijdens de Night links, d.w.z. liberal. Niet alleen het publiek was links. Ook de presentatoren gaven graag blijk van hun politieke overtuiging. Dat normale mensen Republikeins laat staan conservatief kunnen zijn, konden ze niet begrijpen. Zo kreeg een Amerikaans meisje de vraag hoe zij kan samenleven met ouders die Republikeins zijn. Alsof aanhangers van de Grand Old Party retarded rednecks zijn met wie je niet normaal kunt praten zonder Jezus en abortus in je gezicht geslingerd te krijgen. Het meisje (en met haar een Nederlandse jongen die gestudeerd had in het conservatieve Utah) probeerde nog duidelijk te maken dat conservatieven ook gewoon normale mensen waren, maar zulke nuancering was niet aan de presentatoren besteed. Die bleven Republikeinen zien als buitenaardse wezens.
Ja en? Ik ben voor de doodstraf, voor het recht op wapenbezit en hij is niet tegen het homohuwelijk, hij wil een federaal geregistreerd partnerschap en het dan aan de staten overlaten of ze het een huwelijk willen noemen.quote:Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Obama:
- Is voor de doodstraf
- Tegen het homohuwelijk
etc.
![]()
'Change!'
Omdat het vanuit Amerikaans perspectief wel te begrijpen is waarom de helft van de Amerikanen McCain heeft gestemd.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:52 schreef _Vulcanus_ het volgende:
95% is idd wel heel veel.....
Maar je moet het hier dan ook vanuit Nederlands perspectief zien.
Waarom vanuit Amerikaans?
Ik denk dat Nederlanders veel beter begrijpen waarom de andere helft op Obama gestemd heeft, vanuit Nederlands perspectief gezien dan.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:00 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Omdat het vanuit Amerikaans perspectief wel te begrijpen is waarom de helft van de Amerikanen McCain heeft gestemd.
Net als het vanuit Afghaans perspectief zeer goed te begrijpen is dat veel mensen de Taliban steunen, dat het vanuit Congolees perspectief zeer goed te begrijpen is om je aan te sluiten bij een moordend rebellenleger en......dan pas ik nog niet eens een Godwin toe.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:00 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Omdat het vanuit Amerikaans perspectief wel te begrijpen is waarom de helft van de Amerikanen McCain heeft gestemd.
En Obama is voor hardere deportaties van illegalen, meer personeel om grenzen te controleren, meer deportaties, meer anti-terreurmaatregelen, meer manschappen in Afghanistan en voorlopig nog geen terugtrekking uit Irak.quote:Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Obama:
- Is voor de doodstraf
- Tegen het homohuwelijk
etc.
![]()
'Change!'
Hij zal altijd beter dan Bush zijn daar vertrouwen mensen op.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En Obama is voor hardere deportaties van illegalen, meer personeel om grenzen te controleren, meer deportaties, meer anti-terreurmaatregelen, meer manschappen in Afghanistan en voorlopig nog geen terugtrekking uit Irak.
Ik wil die koppen van links wel eens zien, als Obama straks ouderwets op zijn Amerikaans los gaat.![]()
Er komen dus "prima tijden" aan wat jou betreft, wat is het probleem?quote:Op woensdag 5 november 2008 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En Obama is voor hardere deportaties van illegalen, meer personeel om grenzen te controleren, meer deportaties, meer anti-terreurmaatregelen, meer manschappen in Afghanistan en voorlopig nog geen terugtrekking uit Irak.
Ik wil die koppen van links wel eens zien, als Obama straks ouderwets op zijn Amerikaans los gaat.![]()
Er is geen probleem.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:41 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Er komen dus "prima tijden" aan wat jou betreft, wat is het probleem?
Gelukkig.quote:
Ach het ligt allemaal wel wat genuanceerder. Ten eerste is McCain net zo goed voor die voorstellen, ten tweede is Obama op veel punten veel gematigder.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De makkelijkste manier om te zorgen dat je nooit president van de VS zult worden, is zeggen dat je niet in een hogere macht gelooft: http://atheism.about.com/(...)a/AtheistSurveys.htmquote:Op woensdag 5 november 2008 03:40 schreef thettes het volgende:
[..]
De VVD is echter wel degelijk voor homohuwelijk om maar iets te noemen.
Ik krijg bij Obama alleen vaak het idee dat hij dingen zegt die hij zelf persoonlijk niet eens zo zeer meent. Puur om verkiesbaar te kunnen zijn voor de gemiddelde amerikaan.
Maar ik snap ook niet dat intelligente mensen toch gelovig kunnen zijn. Dat kan ik niet geloven dat ze het echt menen, maar het lijkt toch echt zo te zijn. Dus wie weet vul ik wel iets in op grond van het feit van een beeld dat ik van hem heb.
Ikdenk dat Jouw Billary een leuke ministerpost krijgt of ambassadeur, net als Kerry en jouw geliefde Al Gore.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:58 schreef JohnDope het volgende:
Ik en velen met mij hadden al gewonnen toen Billary uit het veld was geslagen door Oprah en Obama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |