abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 13:08:21 #76
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62967037
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:02 schreef Hamilcar het volgende:
Dat had je kunnen verwachten Scaurus, dus waarom zeur je er nog over? Prem is overigens een grappig figuur, die je niet al te serieus moet nemen. Niet dat je dat nog niet wist
True, true. Ik blijf het echter triest vinden. Ik ben zo'n zwartkijker die van mening is dat een leider zich eerst moet bewijzen en dat hij een feilbaar mensen als ons allen is. Iets meer terughoudendheid is geboden, vooral gezien de onervarenheid van Obama en de grote problemen die Amerika nu heeft. Deeds before creeds.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 5 november 2008 @ 13:17:30 #77
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_62967298
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:08 schreef Scaurus het volgende:

[..]

True, true. Ik blijf het echter triest vinden. Ik ben zo'n zwartkijker die van mening is dat een leider zich eerst moet bewijzen en dat hij een feilbaar mensen als ons allen is. Iets meer terughoudendheid is geboden, vooral gezien de onervarenheid van Obama en de grote problemen die Amerika nu heeft. Deeds before creeds.

Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk.

Maar de presidents verkiezingen zijn sales, niets meer niets minder. En wat een goed verkoop praatje had Obama

Ik had zelf eigenlijk niet meer verwacht zo'n 'nette' campagne te zien, waar Obama alleen de boer op is gegaan met wat hij allemaal wil gaan doen, ipv aan de lopende band de mensen erop te wijzen hoe 'slecht' zijn tegenstander is, zeg maar de Republikeinse tactiek van de afgelopen 10-20 jaar.
pi_62967526
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:08 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar laat mensen even genieten van hun euforie. Het is net zoiets als dat Feyenoord kampioen wordt - je moet ze dan niet gaan vertellen dat ze waarschijnlijk het komende seizoen weer hard gaan zuigen

Dit positivisme is goed, en we kunnen het maar beter zolang mogelijk vasthouden.
  woensdag 5 november 2008 @ 13:34:29 #79
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62967820
Het gaat mij niet zozeer om de manier waarop Obama in Amerika campagne voert en status geniet, maar om de eindeloze verering van hem door Nederlanders. Tijdens de President's Night besefte ik mij hoe links Nederlanders zijn. Vanuit Amerikaanse perspectief was zo'n 95% van de mensen tijdens de Night links, d.w.z. liberal. Niet alleen het publiek was links. Ook de presentatoren gaven graag blijk van hun politieke overtuiging. Dat normale mensen Republikeins laat staan conservatief kunnen zijn, konden ze niet begrijpen. Zo kreeg een Amerikaans meisje de vraag hoe zij kan samenleven met ouders die Republikeins zijn. Alsof aanhangers van de Grand Old Party retarded rednecks zijn met wie je niet normaal kunt praten zonder Jezus en abortus in je gezicht geslingerd te krijgen. Het meisje (en met haar een Nederlandse jongen die gestudeerd had in het conservatieve Utah) probeerde nog duidelijk te maken dat conservatieven ook gewoon normale mensen waren, maar zulke nuancering was niet aan de presentatoren besteed. Die bleven Republikeinen zien als buitenaardse wezens.
  woensdag 5 november 2008 @ 13:44:50 #80
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_62968119
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
Ook de presentatoren gaven graag blijk van hun politieke overtuiging. Dat normale mensen Republikeins laat staan conservatief kunnen zijn, konden ze niet begrijpen. Zo kreeg een Amerikaans meisje de vraag hoe zij kan samenleven met ouders die Republikeins zijn. Alsof aanhangers van de Grand Old Party retarded rednecks zijn met wie je niet normaal kunt praten zonder Jezus en abortus in je gezicht geslingerd te krijgen. Het meisje (en met haar een Nederlandse jongen die gestudeerd had in het conservatieve Utah) probeerde nog duidelijk te maken dat conservatieven ook gewoon normale mensen waren, maar zulke nuancering was niet aan de presentatoren besteed. Die bleven Republikeinen zien als buitenaardse wezens.
Ja, ach, de NL pers staat zich graag voor op "neutraliteit", want het is altijd leuk om onze linkse ideeen als objectief weg te zetten.

In NL heb je niet overduidelijk dat je weet bij publicaties/uitzendingen dat je weet uit welke wind de hoek waait.
pi_62968452
Dorgaans vermoed je dat wel hoor.
pi_62969362
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, ach, de NL pers staat zich graag voor op "neutraliteit", want het is altijd leuk om onze linkse ideeen als objectief weg te zetten.

In NL heb je niet overduidelijk dat je weet bij publicaties/uitzendingen dat je weet uit welke wind de hoek waait.
Wees maar blij dat die zgn 'linkse zenders' ook niet weten waarover ze het hebben, zo heb ik ze nooit gehoord over de Promise Neighboorhoods die Obama wil inrichten, verhoging van het minimumloon ed.
pi_62969445
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:24 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Wees maar blij dat die zgn 'linkse zenders' ook niet weten waarover ze het hebben, zo heb ik ze nooit gehoord over de Promise Neighboorhoods die Obama wil inrichten, verhoging van het minimumloon ed.
Prachtwijken!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62969907
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:57 schreef Scaurus het volgende:
Prem denkt nog in zwart-wit en houdt daarmee maar al te graag de segregatie in stand.
Lijkt mij toch niet.. Prem is een figuur die met iedereen kan opschieten en dat ook doet... Ik heb nooit wat gemerkt bij hem van een aversie tegen blanken op zich...
Dat er nu een zwarte president is, is historisch belangrijk.
* belangrijk voor blanke amerikanen een racistische geschiedenis achter zich te laten
* belangijk voor zwarte amerikanen als voorbeeldfunctie ...
* belangrijk dat de machtigste man ter wereld nu een mixed person is met donkere tint en niet altijd een blanke man, zodat het idee van onaantastbare blanke superioriteit gerelativeerd wordt .. een wereldwijd voorbeeldfunctie dus.

Dat zijn 3 goede redenen om blij te zijn... Dit is wat Prem beweegt en niet het beoordelen op huidskleur....
Beoordeel jij niet zelf Prem op huidskleur ?
  woensdag 5 november 2008 @ 14:52:46 #85
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62970295
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:34 schreef Scaurus het volgende:
Het gaat mij niet zozeer om de manier waarop Obama in Amerika campagne voert en status geniet, maar om de eindeloze verering van hem door Nederlanders. Tijdens de President's Night besefte ik mij hoe links Nederlanders zijn. Vanuit Amerikaanse perspectief was zo'n 95% van de mensen tijdens de Night links, d.w.z. liberal. Niet alleen het publiek was links. Ook de presentatoren gaven graag blijk van hun politieke overtuiging. Dat normale mensen Republikeins laat staan conservatief kunnen zijn, konden ze niet begrijpen. Zo kreeg een Amerikaans meisje de vraag hoe zij kan samenleven met ouders die Republikeins zijn. Alsof aanhangers van de Grand Old Party retarded rednecks zijn met wie je niet normaal kunt praten zonder Jezus en abortus in je gezicht geslingerd te krijgen. Het meisje (en met haar een Nederlandse jongen die gestudeerd had in het conservatieve Utah) probeerde nog duidelijk te maken dat conservatieven ook gewoon normale mensen waren, maar zulke nuancering was niet aan de presentatoren besteed. Die bleven Republikeinen zien als buitenaardse wezens.
95% is idd wel heel veel.....
Maar je moet het hier dan ook vanuit Nederlands perspectief zien.
Waarom vanuit Amerikaans?

Lang leve de Koningin.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_62970504
quote:
Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Alsof alles ineens zo veel anders wordt met Obama

Obama:
- Is voor de doodstraf
- Voor het recht op wapenbezit
- Tegen het homohuwelijk

etc.

http://www.elsevier.nl/we(...)ndse-fans-denken.htm

‘Wij zullen Osama Bin Laden vermoorden’
'Change!'
Ja en? Ik ben voor de doodstraf, voor het recht op wapenbezit en hij is niet tegen het homohuwelijk, hij wil een federaal geregistreerd partnerschap en het dan aan de staten overlaten of ze het een huwelijk willen noemen.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:00:00 #87
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62970527
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:52 schreef _Vulcanus_ het volgende:
95% is idd wel heel veel.....
Maar je moet het hier dan ook vanuit Nederlands perspectief zien.
Waarom vanuit Amerikaans?
Omdat het vanuit Amerikaans perspectief wel te begrijpen is waarom de helft van de Amerikanen McCain heeft gestemd.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:20:43 #88
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62971143
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:00 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Omdat het vanuit Amerikaans perspectief wel te begrijpen is waarom de helft van de Amerikanen McCain heeft gestemd.
Ik denk dat Nederlanders veel beter begrijpen waarom de andere helft op Obama gestemd heeft, vanuit Nederlands perspectief gezien dan.

Maar goed ik vind de alle aandacht voor deze buitenlandse verkiezingen erg overdreven. Alsof er ineens een compleet nieuwe partij aan de macht gekomen is. Dit duurt hooguit 8 jaar, en dan zitten er weer republikeinen.

Ok, the USA is niet meer blank/zwart, maar groen.
Licht groen / donker groen, rijk groen / arm groen.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  woensdag 5 november 2008 @ 15:23:58 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_62971248
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:00 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Net als het vanuit Afghaans perspectief zeer goed te begrijpen is dat veel mensen de Taliban steunen, dat het vanuit Congolees perspectief zeer goed te begrijpen is om je aan te sluiten bij een moordend rebellenleger en......dan pas ik nog niet eens een Godwin toe.

Begrip is natuurlijk iets anders dan steun of goedkeuring. Ik snap deels wel waar de achterlijke ideeën van die rednecks vandaan komen, maar dat maakt het nog niet minder achterlijk om te denken dat de oorlog in Irak een door God gestuurde missie is tegen Al Qaeda en Osama bin Laden (waarmee Obama wellicht connecties heeft).

Ik neem gewoon moreel afstand van onder andere de illegale inval in Irak, het Amerikaanse wapenbeleid, de internationaalrechtelijk onjuiste definitie 'illegal combatant' waarmee marteling wordt goedgepraat en de doodstraf. Daar ga ik verder niet cultuurrelativistisch over doen.
pi_62971310
quote:
Op woensdag 5 november 2008 03:12 schreef Fiskus het volgende:
Alsof alles ineens zo veel anders wordt met Obama

Obama:
- Is voor de doodstraf
- Voor het recht op wapenbezit
- Tegen het homohuwelijk

etc.

http://www.elsevier.nl/we(...)ndse-fans-denken.htm

‘Wij zullen Osama Bin Laden vermoorden’
'Change!'
En Obama is voor hardere deportaties van illegalen, meer personeel om grenzen te controleren, meer deportaties, meer anti-terreurmaatregelen, meer manschappen in Afghanistan en voorlopig nog geen terugtrekking uit Irak.

Ik wil die koppen van links wel eens zien, als Obama straks ouderwets op zijn Amerikaans los gaat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62971700
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En Obama is voor hardere deportaties van illegalen, meer personeel om grenzen te controleren, meer deportaties, meer anti-terreurmaatregelen, meer manschappen in Afghanistan en voorlopig nog geen terugtrekking uit Irak.

Ik wil die koppen van links wel eens zien, als Obama straks ouderwets op zijn Amerikaans los gaat.
Hij zal altijd beter dan Bush zijn daar vertrouwen mensen op.
mensen zijn ziek van Bush
  woensdag 5 november 2008 @ 15:41:10 #92
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62971851
quote:

[..]

Er komen dus "prima tijden" aan wat jou betreft, wat is het probleem?
Berlioz
  woensdag 5 november 2008 @ 15:44:15 #93
233935 Wolf_Blitzer
Not Anderson Cooper
pi_62971966
Show some respect for our president-elect.
pi_62971970
Mwah, sinds ik me wat meer verdiept heb in Nederlandse en Amerikaanse moordcijfers ben ik ook vóór het recht op wapenbezit.

De andere twee... Amerika is nu eenmaal een land dat in bepaalde opzichten nog niet zo ver is ontwikkeld. Dat heeft z'n voordelen en z'n nadelen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62972309
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:41 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Er komen dus "prima tijden" aan wat jou betreft, wat is het probleem?
Er is geen probleem.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 november 2008 @ 15:56:06 #96
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_62972375
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is geen probleem.
Gelukkig.
Berlioz
pi_62972431
quote:

[..]

Ach het ligt allemaal wel wat genuanceerder. Ten eerste is McCain net zo goed voor die voorstellen, ten tweede is Obama op veel punten veel gematigder.

Zo is Obama niet persé tegen het homohuwelijk (McCain wel), maar Obama wilt het aan de staten zelf overlaten, goed iniatief dus.

Obama heeft zich ook nooit heel duidelijk tegen abortus uitgesproken, en hij is dan ook niet in alle gevallen tegen abortus, McCain wel.

Obama is dan wel voor de doodstraf, maar in tegenstelling tot McCain is hij wel van mening dat de doodstraf minder vaak zou moeten worden toegepast.

Obama is dan wel voor wapenbezit (hij heeft natuurlijk geen keuze in dat wapen-gekke land) maar hij is wel voor scherpere voorwaarden voor wapen-vergunningen. Daar heb ik McCain nooit over gehoord.

Obama wilt dan wel extra troepen inzetten in Irak, maar alleen om een snel einde te maken aan de oorlog en om snel terug te trekken. Alleen in Afghanistan is hij voor een langere interventie (net zolang totdat Osama bin Laden is gepakt).

Dus al met al kun je nog steeds zeggen dat Obama een veel betere keuze is dan McCain wat mij betreft. Simpelweg omdat hij niet meer zo in extremen denkt en handelt zoals dat bij Republikeinen gebruikelijk is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62972439
Ik en velen met mij hadden al gewonnen toen Billary uit het veld was geslagen door Oprah en Obama.
pi_62972535
quote:
Op woensdag 5 november 2008 03:40 schreef thettes het volgende:

[..]

De VVD is echter wel degelijk voor homohuwelijk om maar iets te noemen.

Ik krijg bij Obama alleen vaak het idee dat hij dingen zegt die hij zelf persoonlijk niet eens zo zeer meent. Puur om verkiesbaar te kunnen zijn voor de gemiddelde amerikaan.

Maar ik snap ook niet dat intelligente mensen toch gelovig kunnen zijn. Dat kan ik niet geloven dat ze het echt menen, maar het lijkt toch echt zo te zijn. Dus wie weet vul ik wel iets in op grond van het feit van een beeld dat ik van hem heb.
De makkelijkste manier om te zorgen dat je nooit president van de VS zult worden, is zeggen dat je niet in een hogere macht gelooft: http://atheism.about.com/(...)a/AtheistSurveys.htm
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_62972596
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:58 schreef JohnDope het volgende:
Ik en velen met mij hadden al gewonnen toen Billary uit het veld was geslagen door Oprah en Obama.
Ikdenk dat Jouw Billary een leuke ministerpost krijgt of ambassadeur, net als Kerry en jouw geliefde Al Gore.
Dus het komt allemaal goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')