Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
artiekel:quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?
nou dat valt wel mee hoor. geloof in dit geval zeker niet in placebo effect.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder.
Iemand zegt dat die vind dat jij je aanstelt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:46 schreef Einal2 het volgende:
[..]
nou dat valt wel mee hoor. geloof in dit geval zeker niet in placebo effect.
Dus je hebt liever dat er een censuur komt voor dit soort berichten? Want je gezondheid vind je niet belangrijk?
Tsja. Misschien ben jij er overgevoelig voor, dat weet ik niet? Of placebo natuurlijk. Je noemt nogal vage klachten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?
En hoe weet jij dat jij met mate aspartaam gebruikt? het zit in 6000 producten.
De zogenaamde "Bologna"-studies. Statistisch volkomen onjuist.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:40 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Italiaanse onderzoekers schrikken van uitkomsten megastudie met 1800 ratten
Ik drink zo'n anders halve liter cola per dag, met aspartaam. En ik voel me persoonlijk helemaal ge-wel-dig, dus er is niks mis mee.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat jij met mate aspartaam gebruikt? het zit in 6000 producten.
Ik heb bepaalde klachten en hij neemt mij niet serieus en zet mij af als hypochonder. Net als dat een roker uit de jaren 30 klaagt dat ie zit te hoesten en dat ie bang is voor zijn gezondheid en dat je dan word afgeschilderd als een hypochonder en gezegd word dat het allemaal wel meevalt en dat je er helemaal geen kanker van krijgt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Iemand zegt dat die vind dat jij je aanstelt.
Hij doet geen enkele uitspraak over censuur toepassen op dit soort berichten of dat die zijn gezondheid niet belangrijk vind.
Je zet jezelf voor lul door die belachelijke conclusie te trekken.
Ik ook. Deze pagina ziet er niet echt uit als een onafhankelijke site maar is echt anti-aspartaam en dan krijg je site zoals deze.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:54 schreef ToT het volgende:
Tja, die pagina die ik aanhaalde ziet er redelijk wetenschappelijk onderbouwd uit, dus verwerp ik het niet meteen. Die pagina ziet er gewoon goed no-nonsense uit. De rest van die site komt meer op mij over van: "Oh my GAAAAWD!!!!! They're POISONING us, OH NOES!!!!111!!1!!!EINZ!!1!!!!"
Als iemand linkjes heeft naar pagina's die de uitspraken van deze pagina weer debunken, zie ik ze graag tegemoet!![]()
Komop zeg.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:45 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde klachten en hij neemt mij niet serieus en zet mij af als hypochonder. Net als dat een roker uit de jaren 30 klaagt dat ie zit te hoesten en dat ie bang is voor zijn gezondheid en dat je dan word afgeschilderd als een hypochonder en gezegd word dat het allemaal wel meevalt en dat je er helemaal geen kanker van krijgt.
Waar zie jij mij een conclusie trekken? Ik stel hem een vraag en hoop dat hij daar antwoord op geeft. Als hij liever censuur heeft op dit soort berichten dan geeft hij ja aan en anders onderbouwd hij zijn mening zoals hij dat wel ziet.
Dus ik denk eerder dat jij jezelf voor lul zet. een vraag zien als een conclusie![]()
Het blijft toch echt een vraag. Je kan hem op 1000 manieren formuleren maar ik heb toevalig deze formulering genomen omdat hij de sugestie wekt dat het tussen de oren zit en het totaal onzin is zonder einge argument. Hoe had ik anders op deze zin moeten reageren? "Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder."quote:Op woensdag 5 november 2008 00:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Komop zeg.
Het is alleen maar een vraag omdat er een vraagteken achter staat. Je trekt wel degelijk een conclusie. Een vraag is "vind je dat er censuur moet zijn op dit soort berichten?".
Zeggen dat die persoon geen idee heeft waar die over praat en jou niet kent.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:02 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Het blijft toch echt een vraag. Je kan hem op 1000 manieren formuleren maar ik heb toevalig deze formulering genomen omdat hij de sugestie wekt dat het tussen de oren zit en het totaal onzin is zonder einge argument. Hoe had ik anders op deze zin moeten reageren? "Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder."
goed ik ben het er niet mee eens maar laten we maar weer ontopic gaan. Ik heb jou mening hierover ook niet echt gehoord behalve dat je het met mate gebruiken moet.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zeggen dat die persoon geen idee heeft waar die over praat en jou niet kent.
Stellen (in een vraag) dat die dan wel voor censuur zal zijn en zijn gezondheid niet belangrijk vind is echt de plank misslaan.
Je bent trouwens niet verplicht om te reageren. Je kunt het ook gewoon negeren.
Hersentumoren ontwikkelen zich niet in zo'n tempo of manier dat je het direct kan voelen nadat je iets hebt gedronken wat het zou veroorzaken. De kleine hoeveelheid keren dat hersentumoren hoofdpijn veroorzaken komt door verhoging van de intracraniele druk. Iets wat los staat van het feitelijke innemen van bepaalde stoffen. Als je echt denkt dat je een hersentumor hebt dan is het tijd om naar een dokter te gaan?quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:46 schreef Einal2 het volgende:
[..]
nou dat valt wel mee hoor. geloof in dit geval zeker niet in placebo effect.
Hahah. Non sequitur.quote:Dus je hebt liever dat er een censuur komt voor dit soort berichten? Want je gezondheid vind je niet belangrijk?
en daarnaast ook medicijnen.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:18 schreef Einal2 het volgende:
[..]
goed ik ben het er niet mee eens maar laten we maar weer ontopic gaan. Ik heb jou mening hierover ook niet echt gehoord behalve dat je het met mate gebruiken moet.
Belangrijkste vraag voor mij is: Hoe kan je stellen dat je het met mate moet gebruiken terwijl de meeste mensen niet eens weten hoeveel aspartaam ze binnen krijgen. Er zijn 6000 producten met aspartaam!
Het belangrijkste symptoom van een watervergiftigingquote:Op woensdag 5 november 2008 16:36 schreef Einal2 het volgende:
De belangrijkste symptomen van Aspartaam vergiftiging
KLACHTEN
Oog
Slechter Zien, Vager zien, tunnelvisie, heldere flitsen, kronkelige lijnen
Pijn in een of allebei de ogen
Nachtblindheid
Verminderd traanvocht, problemen met contactlenzen
Blind aan een of allebei de ogen
Uitpuilende ogen
Oor -->
Gehoorbeschadiging
Neurologisch
Hoofdpijn en Migraine
Ernstige draaiduizeligheid
Verwarring, geheugenverlies of beide
Slaperigheid, slaapproblemen
Slapen van handen en voeten of verdoofd gevoel
Epileptische Aanvallen (grand mal)
Lichte vorm van epilepsie (Petit mal)
Onduidelijke spraak
Hevig beven
Ernstige hyperactiviteit en "restless legs"
Atypische gezichtspijn
Verschijnselen van Multiple Sclerose
Onzeker lopen
Psychologisch/Psychiatrisch
Ernstige Depressie
Geprikkeldheid
Agressie
(Psychische) angst
Verandering in de persoonlijkheid
slapeloosheid
Fobiën
Hart longen
Versnelde hartslag
Ademnood
Recente hoge bloeddruk
Maagdarm
Diarree soms met bloed
Buikpijn
Pijn bij het slikken
Huid/allergie
Jeuk zonder uitslag
Reacties van lippen en mond
Netelroos
Verergering van allergie zoals asthma
Gewichtsproblemen
Reumatologische klachten/Spieren
Gewrichtspijnen
Pijn in armen en benen
Kramp in de vingers
Pijnlijke spieren
Endocrien/Stofwisseling
Verlies controle bloedsuiker bij diabetici
Veranderingen in de menstruatie
Dunner worden van het haar of haarverlies
Duidelijk gewichtsverlies
Geleidelijk aankomen in gewicht
Verergeren van hypoglycemie
Ernstige PMS
Opgeblazen gevoel
Vocht/Urine stoornissen
Klachten bij het urineren, zoals branderig gevoel
Hevige dorst
Vocht retentie
Gezwollen benen
ja.quote:
ja maar daar heb je liters voor nodig en geen nanoliters zoals bij Aspartaam. En daarnaast aspartaam is een slowkiller.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef TNA het volgende:
[..]
Het belangrijkste symptoom van een watervergiftiging
De dood.
Mijn doel is alleen om mensen te informeren en een discussie te starten over de mogelijke gevolgen van aspartaam en dat we met voor en tegen argumenten een bepaalde conclusie kunnen trekken. Natuurlijk ben ik bevooroordeeld tov mensen die er van overtuigd zijn nergens last van te hebben bij het consumeren van Aspartaam. Ik vind paranoide of hypochondrie een beetje kort door de bocht immers worden rokers ook niet meer gezien als mensen die paranoide of hypochonder zijn en dat hun kwalen wel degelijk bestaan.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hersentumoren ontwikkelen zich niet in zo'n tempo of manier dat je het direct kan voelen nadat je iets hebt gedronken wat het zou veroorzaken. De kleine hoeveelheid keren dat hersentumoren hoofdpijn veroorzaken komt door verhoging van de intracraniele druk. Iets wat los staat van het feitelijke innemen van bepaalde stoffen. Als je echt denkt dat je een hersentumor hebt dan is het tijd om naar een dokter te gaan?
Ik denk dat je jezelf vooral in de weg zit in dit geval. En anders laat je die cola light toch gewoon eens staan?
[..]
Hahah. Non sequitur.
Nee ik ben op dit forum zo ongeveer een van de grootste propagisten van de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag je 10 van dit soort topics openen.
Maar ik ben ook een skepticus en ik heb ook het recht om meningen te hebben en mij te uiten over wat ik bij jou zie als een klassiek gevalletje paranoide of hypochondrie. Wellicht een combinatie. Laten we wel wezen. We zitten er in het perfecte subforum voor.
Kom dan maar op met het bewijs voor die claim.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja.
85% van de vage lichamelijk klachten is terug te voeren tot aspartaam inname
quote:Aspartaam en parkison - Michael J Fox
Michael J. Fox is still drinking the diet soda.
Many medical professionals and health activists loudly proclaim that aspartame sweetener in diet sodas causes symptoms that mimic, or accentuate Parkinson's disease. The first class-action lawsuits have already been filed. Michael is diagnosed with Parkinson's.
A prudent person might well have long ago eliminated the notorious additive from their diet. But, incredibly, Michael J. Fox seems to still be drinking the soda.
Before he appeared on last week's Oprah show, promoting his new book "Lucky Man," reporter Ann Oldenburg, for USA Today, interviewed him about his medical condition. She wrote:
"He just can't sit still. Will that glass of diet soda make it to his lips without spilling? It does."
Consider this: A man we all know and many love, sipping with trembling hands the very drink that may be slowly killing him. Unfortunately, this is not a scene from a movie. This is real life for Mr. Pepsi 1987.
Ik zou zeggen stel de proef op de som en vergiftig jezelf met aspartaam en zet de resultaten hier in dit topic en als je gelijk hebt dan zou er weinig met je aan de hand zijn.quote:
http://www.mercola.com/forms/sweet_misery.htmquote:Op woensdag 5 november 2008 17:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kom dan maar op met het bewijs voor die claim.
Dit zegt al genoeg waarom deze rattegif acuut van de markt gehaald dient te worden.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:02 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Mijn doel is alleen om mensen te informeren en een discussie te starten over de mogelijke gevolgen van aspartaam en dat we met voor en tegen argumenten een bepaalde conclusie kunnen trekken. Natuurlijk ben ik bevooroordeeld tov mensen die er van overtuigd zijn nergens last van te hebben bij het consumeren van Aspartaam. Ik vind paranoide of hypochondrie een beetje kort door de bocht immers worden rokers ook niet meer gezien als mensen die paranoide of hypochonder zijn en dat hun kwalen wel degelijk bestaan.
Wat maakt dat in jouw ogen bewijs?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.mercola.com/forms/sweet_misery.htm
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.mercola.com/forms/sweet_misery.htm
quote:Order "Sweet Misery: A Poisoned World" Today
You can now own the powerful documentary "Sweet Misery: A Poisoned World" for just $24.95. If you are concerned about your health, and the health of your family and friends, this DVD will shed much needed light on the controversy surrounding aspartame. Don't miss this film -- it can significantly change your health and your life! Order your DVD now.
Nu pushed gezondheidsraad dat we 2 maal weeks vis eten. Ondanks dat we binnen 20 jaar alle vis vernietigen én dat na 1 vis je al aan je toxische hoeveelheid zit en kan je inweze geen vlees, kip en zuivel meer eten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:04 schreef mark2012 het volgende:
[..]
[..]
![]()
Pff wat is tegenwoordig nog wel gezond zou je je afvragen.
Ik ben ook wel benieuwd naar die financiële belangen Lambiekje? De overheid heeft ons ook jaren wijsgemaakt dat melk gezond was. De boeren hadden een overschot aan melk en ze moesten dat nodig kwijt. Nederland moest aan de melk voor economische belangen. Dit terwijl melk ongezond is maar daaar werd niet naar gekeken blijkbaar.
Uiteindelijk heeft iedereen een eigen keus wat ze eten en drinken natuurlijk. Je kan zelf ook besluiten om alleen biologisch voedsel te nuttigen. Dan krijg je die chemische troep ook niet binnen. Het probleem is dat mensen het zelf geen fuck meer interesseert wat ze eten en drinken. Als je de hele dag frisdrank drinkt ben je sowieso niet goed bezig.
quote:http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html
Het sprookje
Er was eens een zuivelberg die maar moeilijk te slijten was en dus werd er een oplossing voor dit probleem gezocht. Een zuivel promotie gericht op schoolkinderen want melk was ozo gezond voor de kleine burgers. Dit sprookje wordt al jaren verteld ondanks steeds meer mensen die problemen krijgen door het gebruiken van zuivel produkten.
Veel mensen, met name kleine kinderen, zijn allergisch voor koemelk. Dit alles heeft er toe geleid dat de reclameslogan van het zuivelbureau 'Melk is goed voor elk' van de reclamecodecommissie niet meer gebruikt mag worden.
Uit steeds betere bloed onderzoeken blijken steeds meer Nederlanders last te hebben van lactose intolerantie. Ook blijken mensen uit Azië en Afrika helemaal geen melk te verdragen omdat ze een bepaald enzym missen (lactase) dat de lactose in melk moet afbreken.
Melk wordt steeds meer in verband gebracht met problemen zoals eczeem, astma, allergie problemen, darm problemen etc etc. Maar ja dat komt economisch niet zo goed uit dus draait de melk promotie toer gewoon door. Gelukkig worden mensen door internet steeds meer bewust van de problemen rondom melk en u kunt op deze pagina de nodige links naar kritische sites vinden.
Ook het calcium verhaal rammelt, calcium uit melk wordt bijvoorbeeld slechter opgenomen dan calcium uit plantaardige bronnen. Betere calciumleveranciers vinden we in plantaardige producten als marmite, tahoe, miso, abrikozen, bramen, olijven, vijgen (+++), boerenkool, sesamzaad, amandelen etc. Goed door het lichaam opneembare calciumleveranciers zijn: donkergroene bladgroentes, bijna alle koolsoorten (vooral boerenkool, Chinese kool en broccoli), noten, zaden (vooral sesamzaad), gedroogde abrikozen en vijgen. Daarbij is het interessant om te weten dat de Britse voedingsdeskundige Shane Heaton op basis van uitgebreid literatuuronderzoek concludeert dat biologische producten gemiddeld ook nog eens 26% meer calcium bevatten dan gangbare . Tot slot levert ons drinkwater dan ook nog wat calcium, vooral in gebieden met ‘hard’ water.
Gelooft u nog in sprookjes? Ik niet meer, we zijn te lang voor de gek gehouden door een overheid die het zo goed met ons voor heeft...
quote:Voeding wat is er mis mee?
De Landbouw- en Voedselorganisatie heeft na een onderzoek in diverse werelddelen geconcludeerd, dat de gangbare landbouwmethode bijdraagt aan een ernstig tekort aan mineralen. Daar komt nog bij dat de voorlichting over voeding in Nederland heel wat te wensen over laat en soms ronduit verkeerd is. Daarom is het in Nederland bijna niet meer mogelijk om gezond te eten.
er zitten hogere concentraties methanol in tomatensap dan ooit in light producten gevonden kunnen wordenquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:42 schreef ToT het volgende:
Interessante pagina hierover: http://www.aspartaam.nl/voedingscentrum/stellingen.html
Het lijkt er op dat het niet helemaal prettig voor je lichaam is doordat bepaalde stoffen ineens in vrije vorm in je lichaam komen i.p.v. gebonden aan een eiwit. Daarnaast krijg je zelfs methanol binnen met aspartaam.
Ikzelf blijf er bij: als je het met mate neemt, zal het vast niet al te erg zijn.
Ikzelf hou overigens absoluut niet van frisdranken met kunstmatige zoetstoffen, en maar weinig snoepgoed wat ik neem is kunstmatig gezoet. Kauwgom kauw ik zelden en dat is meestal met andere stoffen gezoet.
(De rest van aspartaam.nl vind ik te schreeuwerig.)
Het belangrijkste punt is natuurlijk aspartaam en niet methanol dus je slaat de spijker niet helemaal op zijn kop.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:08 schreef SHE het volgende:
[..]
er zitten hogere concentraties methanol in tomatensap dan ooit in light producten gevonden kunnen worden
( FACT )
ASPARTAME DISEASE: AN FDA-APPROVED EPIDEMICquote:Op zaterdag 8 november 2008 07:38 schreef ToT het volgende:
Ik ben momenteel aspartaamhoudende kauwgom aan het kauwen en voel me wel best. Beetje moe door slaapgebrek, maar dat heeft meer met mijn verhuizing van vandaag te maken dan met aspartaam!
Wat betreft die waslijst aan klachten die je van aspartaam zou kunnen krijgen: is dat wetenschappelijk aangetoond dat je er die klachten van kunt krijgen? Ik vind die klachten zo extreem uiteenlopend dat ik eerder de indruk heb dat die lijst op een onbetrouwbare manier is samengesteld. Verkeerde vraagstellingen, voorbarige conclusies enz.
Het overgrote deel van die symptomen kunnen heel goed van talloze andere dingen komen.
Als ik light producten gedronken heb dan heb ik een uur later hele smerige oprispingen. Geexperimenteerd en betreft echt de light producten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 02:57 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Het belangrijkste punt is natuurlijk aspartaam en niet methanol dus je slaat de spijker niet helemaal op zijn kop.
Ik ben er ook stellig van overtuigd dat de meeste mensen het niet echt boeiend vind wat men binnen krijgt mede doordat er tallooze onderzoeken zijn geweest naar voeding, waarvan eerst word gezegd dat dit product niet schadelijk is en dat er dan weer een tegenonderzoek komt die het tegenbewijs levert dan komt weer ander die onderzocht heeft dat het eigenlijk allemaal wel meevalt enz enz. Logisch dat mensen dan gaan denken dat het weinig boeit of een product wel of niet schadelijk is want uiteindelijk gaan we toch allemaal een keer dood. In dit topic is het bij de meeste mensen het geval dat een product schadelijk blijkt te zijn geen nieuws meer is en met een korreltje zout naar gekeken word als je de sigaret als vb gebruikt dan weten mensen ook dat het schadelijk is maar toch niet dreigend genoeg om te denken van nou laat ik er maar eens mee gaan stoppen al begint het "stoppen met roken" wel in de mode begint te komen wat uitteraard positief is.
Wat aspartaam betreft ga zelf op onderzoek en stel voor jezelf vast of je lichamelijke er door beinvloed word. Voor de mensen die die het al tig jaar gebruiken en vinden dat ze nergens merkbaar last van hebben tja dan is er ook niet echt een bepaalde issue en dan gaat men er toch mee door en die mensen probeer ik dan eigenlijk niet te overtuigen omdat de meeste niet te overtuigen zijn.
Waar ik naar nieuwsgierig ben is, zijn er mensen die klachten hebben ondervonden bij het drinken van aspartaam en dan gaat het om de uren na iname of bij langdurig gebruik 1 of meerdere klachten van de lijst in dit topic. Mocht er meer mensen zijn die wat ervaren hebben dan zet dat natuurlijk wat meer geloofwaardigheid neer wat betreft aspartaam. tot nu toe ben ik de enige in dit topic die beweerd er last van te hebben.
meneer de farmaceut is er ook weer..quote:
Iets met placebo effect en zo...quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als ik light producten gedronken heb dan heb ik een uur later hele smerige oprispingen. Geexperimenteerd en betreft echt de light producten.
Iets met zwaar overdrijven en foutief wetenschappelijk onderzoek doen enzoquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Iets met placebo effect en zo...
Blijf dan voortaan lekker wegquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Iets met zwaar overdrijven en foutief wetenschappelijk onderzoek doen enzo![]()
Wat een kut topic weer
Dat betwijfel ik. Beter had je dit topic bij wetenschap kunnen zetten om nog enigszins wetenschappelijk onderlegde mensen aan te trekken. De kwaliteit wordt vast niet beter als alleen amateurs en bange huisvrouwen reageren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:28 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Blijf dan voortaan lekker weg![]()
Waarom denk je dat ik dit topic in dit subforum heb geplaatst? als het je niet bevalt wat hier gezegd word ga je maar ergens anders bashen. Als mensen zoals jij niet meer terug komen dan word de kwaliteit van dit topic al een stuk hoger.
Hoe ver zouden we zijn gekomen met de wetenschap als mensen niet zouden klagen over (mogelijke) schadelijke producten. Als de klachten van mensen nooit serieus genomen werd, dan zou de Voedsel en Waren Autoriteit nauwelijks een rol van betekenis gehad hebben wat betreft dubieuse producten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:41 schreef EricT het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Beter had je dit topic bij wetenschap kunnen zetten om nog enigszins wetenschappelijk onderlegde mensen aan te trekken. De kwaliteit wordt vast niet beter als alleen amateurs en bange huisvrouwen reageren.
Geniet nog maar even van je topic voordat deze doodbloedt door kul-argumenten en bullshit-drogredeneringen.
Nee dat vind ik niet. Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Bij zo'n beetje alles wat onderzocht en gepubliceerd wordt, vinden tegen-onderzoeken plaats en uiteindelijk bereikt men een consensus over het onderzochte onderwerp. Dat er voor/tegen aspartaam onderzoeken zijn is dus niet vreemd, het is een must.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:07 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Hoe ver zouden we zijn gekomen met de wetenschap als mensen niet zouden klagen over (mogelijke) schadelijke producten. Als de klachten van mensen nooit serieus genomen werd, dan zou de Voedsel en Waren Autoriteit nauwelijks een rol van betekenis gehad hebben wat betreft dubieuse producten.
Maar waar blijven jou goeie onderbouwde argumenten dan dat dit puur en alleen tussen de oren zit? Er zijn al velen onderzoeken over aspartaam geweest, voor en tegen dit product, dat maakt het al behoorlijk dubieus vind je niet? Roepen dat het allemaal maar onzin is zonder dat je er ook maar een klein beetje in verdiept hebt vervuilt dit topic inderdaad en neigen we naar een nietes/welles discussie die niet erg zinvol is.
Analyse toont aan dat bijna 100% van het onafhankelijke onderzoek, vragen zet bij het gebruik van Aspartaam.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:29 schreef EricT het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Bij zo'n beetje alles wat onderzocht en gepubliceerd wordt, vinden tegen-onderzoeken plaats en uiteindelijk bereikt men een consensus over het onderzochte onderwerp. Dat er voor/tegen aspartaam onderzoeken zijn is dus niet vreemd, het is een must.
Het gaat mij om de belachelijke hysterie omtrent dit product. Sites als aspartaam.nl zijn zinloze bronnen als je een echte discussie wilt starten.
Het zou kunnen dat aspartaam niet erg gezond is, daarvoor weet ik er te weinig vanaf. Wel weet ik dat de aspartaam-discussie de wetenschap totaal niet bezighoudt (gezien geringe aantal publicatie ~900).
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:40 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Analyse toont aan dat bijna 100% van het onafhankelijke onderzoek, vragen zet bij het gebruik van Aspartaam.
--------------------------------------------------------------------------------
Aspartaam Onderzoek: Wie heeft de WARE resultaten?
Searle zegt dat 74 van de 74 van hun eigen onderzoeken aantoont dat aspartaam veilig is. Echter 83 van 90 onafhankelijke onderzoeken toonden problemen aan. . . en zes van de andere zeven werden uitgevoerd door FDA werknemers die later voor de industrie gingen werken.
Analyse van eerder verschenen medische literatuur, waarbij gebruik werd gemaakt van MEDLINE en andere gegevensbanken, door Ralph G. Walton, MD, Voorzitter van het centrum voor gedrag en geneeskunde en Professor in de Klinische Psychiatrie van de Hogeschool voor Geneeskunde voor de Universiteit van Noordoost Ohio. Dr. Walton analiseerde 164 onderzoeken waarvan men vond dat ze te maken hadden met vraagstukken op het gebied van mens en veiligheid. Van deze onderzoeken waren 74 onderzoeken gesponsord door de aspartaam industrie en 90 waren gefinancierd zonder enige geld van de industrie.
Van deze 90 niet door de industrie gesponsorde onderzoeken, brachten 83 (92%) één of meer problemen met aspartaam aan het licht. Van de 7 onderzoeken die geen problemen aantoonden, werden er 6 gehouden door de FDA. Gegeven het feit dat een aantal FDA functionarissen onmiddellijk na de goedkeuring voor de aspartaam industrie gingen werken (met inbegrip van voormalig FDA commissaris), beschouwen velen deze onderzoeken gelijkwaardig aan door de industrie gesponsord onderzoek.
Van de 74 door de aspartaam industrie gesponsorde onderzoeken, beweerde alle 74 (100%) dat er bij aspartaam geen problemen gevonden waren. Dit herinnert aan de onderzoeken van de tabaksindustrie waar het hoofdzakelijk de tabaksindustrie was die nooit problemen vond bij het product, maar bijna alle onafhankelijke onderzoeken vonden wel problemen.
De 74 door de aspartaam industrie gesponsorde onderzoeken, zijn die onderzoeken die men hoofdzakelijk ziet in PR/nieuws en verslagen door die organisatie, gefinancierd door Monsanto Benevia/NutraSweet. Deze onderzoeken blijken dusdanig ernstige tekortkomingen te vertonen, dat de gewenste uitkomsten van te voren gewaarbord blijken te zijn.
En dit zijn zeker allemaal leugens en nergens op gebaseerd?
dat is echt een goed idee, nog nooit gedaan manquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:48 schreef JoPiDo het volgende:
ok...
nu gaan we een einde maken aan het gezeur
Ik koop volgende week 2 muizen, eentje geef ik water met er in opgelost aspartaam en sla met daarop aspartaam, de ander geef ik gewoon water en sla.
Dan doe ik elke dag verslag van het hele gebeuren en kijken we welke muis het eerste overlijdt. Wellicht krijgt er de een een mooie tumor en dan zijn we er met zijn allen over uit.
zie OPquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:48 schreef JoPiDo het volgende:
ok...
nu gaan we een einde maken aan het gezeur
Ik koop volgende week 2 muizen, eentje geef ik water met er in opgelost aspartaam en sla met daarop aspartaam, de ander geef ik gewoon water en sla.
Dan doe ik elke dag verslag van het hele gebeuren en kijken we welke muis het eerste overlijdt. Wellicht krijgt er de een een mooie tumor en dan zijn we er met zijn allen over uit.
Hoezo lastig te contoleren? in dit topic werd toch zo gehecht aan wetenschappelijk bewijs? Nog geen voldoende bewijs dat dit zaakje stinkt?quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?
En wat zijn nou die financiele belangen?
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?
En wat zijn nou die financiele belangen?
Heb jij het mandaat op de waarheid?quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?
Leg dat eens uit. Want nu is er een bron waar mensen om vragen en is het weer niet goed?
Ga jij dan maar eens lezen wat wetenschappelijk bewijs is. Zomaar een stuk tekst uit het niets copy past'en is dat iig niet.quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:19 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Hoezo lastig te contoleren? in dit topic werd toch zo gehecht aan wetenschappelijk bewijs? Nog geen voldoende bewijs dat dit zaakje stinkt?
financiele belangen zijn toch van zelfsprekend. Op aspartaam word gewoon ontzettend veel omzet gemaakt doordat het per jaar meer dan een miljard producten verkoopt.
Dat is geen bronquote:Op zaterdag 8 november 2008 22:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?
Leg dat eens uit. Want nu is er een bron waar mensen om vragen en is het weer niet goed?
Het stukje tekst gaat inderdaad niet echt inhoudelijk over het onderzoek zelf maar concludeert dat de onafhankelijke onderzoekers kenbaar maakte dat er iets aan de hand is met aspartaam en dat ze allemaal tot die conclusie komen. Maar het stukje is inderdaad niet echt betrouwbaar dat zou het alleen zijn als dit bericht in de krant had gestaan met een foto van jan peter die boos op de foto kijkt met het wijzende vingertje dat je dit product beter kan mijdenquote:Op zaterdag 8 november 2008 23:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is geen bronDat is juist het probleem.
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:59 schreef BasementDweller het volgende:
Alleen aan de smaak kan ik je al vertellen dat het niet goed is. Die ranzige bittere nasmaak maakt me misselijk.
Voor de rest heeft het bij mij wel eens een migraine getriggerd. Sindsdien sla ik lightfrisdrank of w/e altijd af.
Waarom doe je zo naar tegen hem? Snap ik niet hij verteld gewoon zijn ervaring met aspartaam so what?quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!
Echt ajb ga weer een Libelle lezen met Oprah op de achtergrond
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Het stukje tekst gaat inderdaad niet echt inhoudelijk over het onderzoek zelf maar concludeert dat de onafhankelijke onderzoekers kenbaar maakte dat er iets aan de hand is met aspartaam en dat ze allemaal tot die conclusie komen. Maar het stukje is inderdaad niet echt betrouwbaar dat zou het alleen zijn als dit bericht in de krant had gestaan met een foto van jan peter die boos op de foto kijkt met het wijzende vingertje dat je dit product beter kan mijden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wees nou gewoon zo eerlijk dat je met geen enkel bewijs tevreden bent. Als er boek alleen over aspartaam ging van een betrouwebare wetenschapper dan had ik zeker 200 A4tjes moeten copypasten en zelfs dan nog word er gezeikt. Komen jullie nou maar met tegenbewijs dat wij het allemaal fout hebben dat scheelt ons ontzettend veel tijd.
En dus jij kunt goed tegen aspartaam? Nou dan neem je dat toch lekker? Moet jij weten later niet huilen dat je het niet gewurst hebtquote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.
Cheat-sheet:quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.
Ik heb dat nasmaak proef gen (iirc) idd niet nee. Wat heeft dat met dit alles te maken?quote:Op zondag 9 november 2008 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En dus jij kunt goed tegen aspartaam? Nou dan neem je dat toch lekker? Moet jij weten later niet huilen dat je het niet gewurst hebt
nou geef ons dan is het goede voorbeeld en geef ons een wetenschappelijk bewijs dat we uit ons nek zitten te lullen? Je hebt allemaal wel leuke praatjes maar ik ben er in iedergeval niks wijzer van geworden.quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
...nee niets hoor! Lamaquote:Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik heb dat nasmaak proef gen (iirc) idd niet nee. Wat heeft dat met dit alles te maken?
Ik heb er niets op tegen als je je er vol mee drinkt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!
Echt ajb ga weer een Libelle lezen met Oprah op de achtergrond
Je proeft het inderdaad vaak wel en lekker is het niet.quote:Op zondag 9 november 2008 00:05 schreef WillempieB het volgende:
Ik proef ook direct dat er Aspartaam in producten zit krijge een droge bek en gore bijsmaak ervan. Bijvoorbeeld ontdekt in barbecue saus van AH e.d.
Het is mogelijk dat mensen overgevoeligheids reacties krijgen. Ik geloof B.D. wel, hoofdpijn/migraine kan door diverse factoren worden getriggered dus waarom niet door aspartaam.
Dacht je dat die grote concerns voor de lol lightproducten maken? Of voor de gezondheid?quote:Op zondag 9 november 2008 01:15 schreef ATuin-hek het volgende:
En ik vraag het nog maar weer een keer. Wat zijn die financiele belangen?
Misschien ga je er water van vast houdenquote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
het schijnt dat de amerikanoos sinds invoering van lightproducten nog dikker dan dik zijn geworden errug vreemd wel toch?
Er was (eer-)gisteren (?) een documentaire op over Texas, de dikste staat van de VS. Daar zijn de porties van ongeveer 400 kcal eind jaren 90 naar ongeveer 700 kcal nu gegaan.quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
het schijnt dat de amerikanoos sinds invoering van lightproducten nog dikker dan dik zijn geworden errug vreemd wel toch?
Er was laatst ook 'n film over.quote:Op zondag 9 november 2008 01:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er was (eer-)gisteren (?) een documentaire op over Texas, de dikste staat van de VS. Daar zijn de porties van ongeveer 400 kcal eind jaren 90 naar ongeveer 700 kcal nu gegaan.
Mensen worden dikker omdat ze meer vreten, onnodige dingen in hun muil proppen en minder bewegen.
quote:Op zondag 9 november 2008 02:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Er was laatst ook 'n film over.
http://www.ropeofsilicon.(...)upset_over_hypocrisy
quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je, ik ben persoonlijk niet iemand die van geweld houd maar jij begint zo irritant te worden dat ik je met vreugde een corrigerende tik voor je hoofd zou willen geven. Jij zit hier duidelijk enkel om te trollen, ik wil je iig nooit meer over bronnen horen want nu heb je verdomme bronnen en zit je als en fret in een pijp heen en weer te schudden. Jij speelt een spelletje hier vriend, en daar mag je nu mee kappen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Heb jij het mandaat op de waarheid?
Er wordt gewoon gevraagd wie dat onderzoek heeft uitgevoerd, waar het vandaan komt. Lijkt me een logische vraag.
Dat die vraag angstvallig niet beantwoord wordt doet vermoeden dat het een peppi en kokki onderzoek is.
wij van wc eend raden wc eend aan.quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zou je voor mij die bronnen dan nog even willen herhalen? Want ik heb ze gemist en ik kan ze niet vinden in dit topic.quote:Op zondag 9 november 2008 11:54 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Weet je, ik ben persoonlijk niet iemand die van geweld houd maar jij begint zo irritant te worden dat ik je met vreugde een corrigerende tik voor je hoofd zou willen geven. Jij zit hier duidelijk enkel om te trollen, ik wil je iig nooit meer over bronnen horen want nu heb je verdomme bronnen en zit je als en fret in een pijp heen en weer te schudden. Jij speelt een spelletje hier vriend, en daar mag je nu mee kappen.
Nou, hier is je bron waar je zo naar op zoek was:quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik ben er 10 kilo door kwijt. Door van cola naar cola light te gaan.quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik snap het heel goed maar ik heb geen zin om al die moeite te gaan doen om jou te gaan overtuigen want dat ben je toch niet dat heb je langerzamerhand wel bewezen.quote:Op zondag 9 november 2008 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
En je snapt em nog steeds nietLaat maar zitten dan.
Jaag je weer een wetenschapper weg?quote:Op zondag 9 november 2008 16:46 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed maar ik heb geen zin om al die moeite te gaan doen om jou te gaan overtuigen want dat ben je toch niet dat heb je langerzamerhand wel bewezen.
Je zult eerst al die documenten moeten lezen voordat je een conclusie kan trekken of er feitelijk bewijs is dat aspartaam niet deugd maarja die documenten zijn allemaal verzinsels heb ik ff allmaal verzonnen om je pesten.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |