Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
artiekel:quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?
nou dat valt wel mee hoor. geloof in dit geval zeker niet in placebo effect.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder.
Iemand zegt dat die vind dat jij je aanstelt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:46 schreef Einal2 het volgende:
[..]
nou dat valt wel mee hoor. geloof in dit geval zeker niet in placebo effect.
Dus je hebt liever dat er een censuur komt voor dit soort berichten? Want je gezondheid vind je niet belangrijk?
Tsja. Misschien ben jij er overgevoelig voor, dat weet ik niet? Of placebo natuurlijk. Je noemt nogal vage klachten.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Nou ik merk het al bij 1 glas cola met aspartaam dat ik me niet lekker voel. Hoofdpijn, lichamelijk me niet lekker voelen etc. Dus het argument dat je het met mate moet innemen, geld dus voor iedereen behalve mezelf?
En hoe weet jij dat jij met mate aspartaam gebruikt? het zit in 6000 producten.
De zogenaamde "Bologna"-studies. Statistisch volkomen onjuist.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:40 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Italiaanse onderzoekers schrikken van uitkomsten megastudie met 1800 ratten
Ik drink zo'n anders halve liter cola per dag, met aspartaam. En ik voel me persoonlijk helemaal ge-wel-dig, dus er is niks mis mee.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Einal2 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat jij met mate aspartaam gebruikt? het zit in 6000 producten.
Ik heb bepaalde klachten en hij neemt mij niet serieus en zet mij af als hypochonder. Net als dat een roker uit de jaren 30 klaagt dat ie zit te hoesten en dat ie bang is voor zijn gezondheid en dat je dan word afgeschilderd als een hypochonder en gezegd word dat het allemaal wel meevalt en dat je er helemaal geen kanker van krijgt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Iemand zegt dat die vind dat jij je aanstelt.
Hij doet geen enkele uitspraak over censuur toepassen op dit soort berichten of dat die zijn gezondheid niet belangrijk vind.
Je zet jezelf voor lul door die belachelijke conclusie te trekken.
Ik ook. Deze pagina ziet er niet echt uit als een onafhankelijke site maar is echt anti-aspartaam en dan krijg je site zoals deze.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:54 schreef ToT het volgende:
Tja, die pagina die ik aanhaalde ziet er redelijk wetenschappelijk onderbouwd uit, dus verwerp ik het niet meteen. Die pagina ziet er gewoon goed no-nonsense uit. De rest van die site komt meer op mij over van: "Oh my GAAAAWD!!!!! They're POISONING us, OH NOES!!!!111!!1!!!EINZ!!1!!!!"
Als iemand linkjes heeft naar pagina's die de uitspraken van deze pagina weer debunken, zie ik ze graag tegemoet!![]()
Komop zeg.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:45 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Ik heb bepaalde klachten en hij neemt mij niet serieus en zet mij af als hypochonder. Net als dat een roker uit de jaren 30 klaagt dat ie zit te hoesten en dat ie bang is voor zijn gezondheid en dat je dan word afgeschilderd als een hypochonder en gezegd word dat het allemaal wel meevalt en dat je er helemaal geen kanker van krijgt.
Waar zie jij mij een conclusie trekken? Ik stel hem een vraag en hoop dat hij daar antwoord op geeft. Als hij liever censuur heeft op dit soort berichten dan geeft hij ja aan en anders onderbouwd hij zijn mening zoals hij dat wel ziet.
Dus ik denk eerder dat jij jezelf voor lul zet. een vraag zien als een conclusie![]()
Het blijft toch echt een vraag. Je kan hem op 1000 manieren formuleren maar ik heb toevalig deze formulering genomen omdat hij de sugestie wekt dat het tussen de oren zit en het totaal onzin is zonder einge argument. Hoe had ik anders op deze zin moeten reageren? "Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder."quote:Op woensdag 5 november 2008 00:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Komop zeg.
Het is alleen maar een vraag omdat er een vraagteken achter staat. Je trekt wel degelijk een conclusie. Een vraag is "vind je dat er censuur moet zijn op dit soort berichten?".
Zeggen dat die persoon geen idee heeft waar die over praat en jou niet kent.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:02 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Het blijft toch echt een vraag. Je kan hem op 1000 manieren formuleren maar ik heb toevalig deze formulering genomen omdat hij de sugestie wekt dat het tussen de oren zit en het totaal onzin is zonder einge argument. Hoe had ik anders op deze zin moeten reageren? "Gefeliciteerd. Je bent een hypochonder."
goed ik ben het er niet mee eens maar laten we maar weer ontopic gaan. Ik heb jou mening hierover ook niet echt gehoord behalve dat je het met mate gebruiken moet.quote:Op woensdag 5 november 2008 01:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zeggen dat die persoon geen idee heeft waar die over praat en jou niet kent.
Stellen (in een vraag) dat die dan wel voor censuur zal zijn en zijn gezondheid niet belangrijk vind is echt de plank misslaan.
Je bent trouwens niet verplicht om te reageren. Je kunt het ook gewoon negeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |