meneer de farmaceut is er ook weer..quote:
Iets met placebo effect en zo...quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als ik light producten gedronken heb dan heb ik een uur later hele smerige oprispingen. Geexperimenteerd en betreft echt de light producten.
Iets met zwaar overdrijven en foutief wetenschappelijk onderzoek doen enzoquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Iets met placebo effect en zo...
Blijf dan voortaan lekker wegquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Iets met zwaar overdrijven en foutief wetenschappelijk onderzoek doen enzo![]()
Wat een kut topic weer
Dat betwijfel ik. Beter had je dit topic bij wetenschap kunnen zetten om nog enigszins wetenschappelijk onderlegde mensen aan te trekken. De kwaliteit wordt vast niet beter als alleen amateurs en bange huisvrouwen reageren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:28 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Blijf dan voortaan lekker weg![]()
Waarom denk je dat ik dit topic in dit subforum heb geplaatst? als het je niet bevalt wat hier gezegd word ga je maar ergens anders bashen. Als mensen zoals jij niet meer terug komen dan word de kwaliteit van dit topic al een stuk hoger.
Hoe ver zouden we zijn gekomen met de wetenschap als mensen niet zouden klagen over (mogelijke) schadelijke producten. Als de klachten van mensen nooit serieus genomen werd, dan zou de Voedsel en Waren Autoriteit nauwelijks een rol van betekenis gehad hebben wat betreft dubieuse producten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:41 schreef EricT het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Beter had je dit topic bij wetenschap kunnen zetten om nog enigszins wetenschappelijk onderlegde mensen aan te trekken. De kwaliteit wordt vast niet beter als alleen amateurs en bange huisvrouwen reageren.
Geniet nog maar even van je topic voordat deze doodbloedt door kul-argumenten en bullshit-drogredeneringen.
Nee dat vind ik niet. Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Bij zo'n beetje alles wat onderzocht en gepubliceerd wordt, vinden tegen-onderzoeken plaats en uiteindelijk bereikt men een consensus over het onderzochte onderwerp. Dat er voor/tegen aspartaam onderzoeken zijn is dus niet vreemd, het is een must.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:07 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Hoe ver zouden we zijn gekomen met de wetenschap als mensen niet zouden klagen over (mogelijke) schadelijke producten. Als de klachten van mensen nooit serieus genomen werd, dan zou de Voedsel en Waren Autoriteit nauwelijks een rol van betekenis gehad hebben wat betreft dubieuse producten.
Maar waar blijven jou goeie onderbouwde argumenten dan dat dit puur en alleen tussen de oren zit? Er zijn al velen onderzoeken over aspartaam geweest, voor en tegen dit product, dat maakt het al behoorlijk dubieus vind je niet? Roepen dat het allemaal maar onzin is zonder dat je er ook maar een klein beetje in verdiept hebt vervuilt dit topic inderdaad en neigen we naar een nietes/welles discussie die niet erg zinvol is.
Analyse toont aan dat bijna 100% van het onafhankelijke onderzoek, vragen zet bij het gebruik van Aspartaam.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:29 schreef EricT het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Je hebt werkelijk geen idee hoe wetenschap werkt. Bij zo'n beetje alles wat onderzocht en gepubliceerd wordt, vinden tegen-onderzoeken plaats en uiteindelijk bereikt men een consensus over het onderzochte onderwerp. Dat er voor/tegen aspartaam onderzoeken zijn is dus niet vreemd, het is een must.
Het gaat mij om de belachelijke hysterie omtrent dit product. Sites als aspartaam.nl zijn zinloze bronnen als je een echte discussie wilt starten.
Het zou kunnen dat aspartaam niet erg gezond is, daarvoor weet ik er te weinig vanaf. Wel weet ik dat de aspartaam-discussie de wetenschap totaal niet bezighoudt (gezien geringe aantal publicatie ~900).
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:40 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Analyse toont aan dat bijna 100% van het onafhankelijke onderzoek, vragen zet bij het gebruik van Aspartaam.
--------------------------------------------------------------------------------
Aspartaam Onderzoek: Wie heeft de WARE resultaten?
Searle zegt dat 74 van de 74 van hun eigen onderzoeken aantoont dat aspartaam veilig is. Echter 83 van 90 onafhankelijke onderzoeken toonden problemen aan. . . en zes van de andere zeven werden uitgevoerd door FDA werknemers die later voor de industrie gingen werken.
Analyse van eerder verschenen medische literatuur, waarbij gebruik werd gemaakt van MEDLINE en andere gegevensbanken, door Ralph G. Walton, MD, Voorzitter van het centrum voor gedrag en geneeskunde en Professor in de Klinische Psychiatrie van de Hogeschool voor Geneeskunde voor de Universiteit van Noordoost Ohio. Dr. Walton analiseerde 164 onderzoeken waarvan men vond dat ze te maken hadden met vraagstukken op het gebied van mens en veiligheid. Van deze onderzoeken waren 74 onderzoeken gesponsord door de aspartaam industrie en 90 waren gefinancierd zonder enige geld van de industrie.
Van deze 90 niet door de industrie gesponsorde onderzoeken, brachten 83 (92%) één of meer problemen met aspartaam aan het licht. Van de 7 onderzoeken die geen problemen aantoonden, werden er 6 gehouden door de FDA. Gegeven het feit dat een aantal FDA functionarissen onmiddellijk na de goedkeuring voor de aspartaam industrie gingen werken (met inbegrip van voormalig FDA commissaris), beschouwen velen deze onderzoeken gelijkwaardig aan door de industrie gesponsord onderzoek.
Van de 74 door de aspartaam industrie gesponsorde onderzoeken, beweerde alle 74 (100%) dat er bij aspartaam geen problemen gevonden waren. Dit herinnert aan de onderzoeken van de tabaksindustrie waar het hoofdzakelijk de tabaksindustrie was die nooit problemen vond bij het product, maar bijna alle onafhankelijke onderzoeken vonden wel problemen.
De 74 door de aspartaam industrie gesponsorde onderzoeken, zijn die onderzoeken die men hoofdzakelijk ziet in PR/nieuws en verslagen door die organisatie, gefinancierd door Monsanto Benevia/NutraSweet. Deze onderzoeken blijken dusdanig ernstige tekortkomingen te vertonen, dat de gewenste uitkomsten van te voren gewaarbord blijken te zijn.
En dit zijn zeker allemaal leugens en nergens op gebaseerd?
dat is echt een goed idee, nog nooit gedaan manquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:48 schreef JoPiDo het volgende:
ok...
nu gaan we een einde maken aan het gezeur
Ik koop volgende week 2 muizen, eentje geef ik water met er in opgelost aspartaam en sla met daarop aspartaam, de ander geef ik gewoon water en sla.
Dan doe ik elke dag verslag van het hele gebeuren en kijken we welke muis het eerste overlijdt. Wellicht krijgt er de een een mooie tumor en dan zijn we er met zijn allen over uit.
zie OPquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:48 schreef JoPiDo het volgende:
ok...
nu gaan we een einde maken aan het gezeur
Ik koop volgende week 2 muizen, eentje geef ik water met er in opgelost aspartaam en sla met daarop aspartaam, de ander geef ik gewoon water en sla.
Dan doe ik elke dag verslag van het hele gebeuren en kijken we welke muis het eerste overlijdt. Wellicht krijgt er de een een mooie tumor en dan zijn we er met zijn allen over uit.
Hoezo lastig te contoleren? in dit topic werd toch zo gehecht aan wetenschappelijk bewijs? Nog geen voldoende bewijs dat dit zaakje stinkt?quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?
En wat zijn nou die financiele belangen?
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tis een leuk verhaaltje zo. Beetje lastig te controleren op waarheid he?
En wat zijn nou die financiele belangen?
Heb jij het mandaat op de waarheid?quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?
Leg dat eens uit. Want nu is er een bron waar mensen om vragen en is het weer niet goed?
Ga jij dan maar eens lezen wat wetenschappelijk bewijs is. Zomaar een stuk tekst uit het niets copy past'en is dat iig niet.quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:19 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Hoezo lastig te contoleren? in dit topic werd toch zo gehecht aan wetenschappelijk bewijs? Nog geen voldoende bewijs dat dit zaakje stinkt?
financiele belangen zijn toch van zelfsprekend. Op aspartaam word gewoon ontzettend veel omzet gemaakt doordat het per jaar meer dan een miljard producten verkoopt.
Dat is geen bronquote:Op zaterdag 8 november 2008 22:39 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Wat heeft dan controle op waarheid? Wat is dan controle op waarheid? Heeft de overheid het mandaat op waarheid? Is het dan pas geloofwaardig als het 'officieel' zou zijn? Door de minister president ondertekent?
Leg dat eens uit. Want nu is er een bron waar mensen om vragen en is het weer niet goed?
Het stukje tekst gaat inderdaad niet echt inhoudelijk over het onderzoek zelf maar concludeert dat de onafhankelijke onderzoekers kenbaar maakte dat er iets aan de hand is met aspartaam en dat ze allemaal tot die conclusie komen. Maar het stukje is inderdaad niet echt betrouwbaar dat zou het alleen zijn als dit bericht in de krant had gestaan met een foto van jan peter die boos op de foto kijkt met het wijzende vingertje dat je dit product beter kan mijdenquote:Op zaterdag 8 november 2008 23:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is geen bronDat is juist het probleem.
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:59 schreef BasementDweller het volgende:
Alleen aan de smaak kan ik je al vertellen dat het niet goed is. Die ranzige bittere nasmaak maakt me misselijk.
Voor de rest heeft het bij mij wel eens een migraine getriggerd. Sindsdien sla ik lightfrisdrank of w/e altijd af.
Waarom doe je zo naar tegen hem? Snap ik niet hij verteld gewoon zijn ervaring met aspartaam so what?quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!
Echt ajb ga weer een Libelle lezen met Oprah op de achtergrond
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Het stukje tekst gaat inderdaad niet echt inhoudelijk over het onderzoek zelf maar concludeert dat de onafhankelijke onderzoekers kenbaar maakte dat er iets aan de hand is met aspartaam en dat ze allemaal tot die conclusie komen. Maar het stukje is inderdaad niet echt betrouwbaar dat zou het alleen zijn als dit bericht in de krant had gestaan met een foto van jan peter die boos op de foto kijkt met het wijzende vingertje dat je dit product beter kan mijden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wees nou gewoon zo eerlijk dat je met geen enkel bewijs tevreden bent. Als er boek alleen over aspartaam ging van een betrouwebare wetenschapper dan had ik zeker 200 A4tjes moeten copypasten en zelfs dan nog word er gezeikt. Komen jullie nou maar met tegenbewijs dat wij het allemaal fout hebben dat scheelt ons ontzettend veel tijd.
En dus jij kunt goed tegen aspartaam? Nou dan neem je dat toch lekker? Moet jij weten later niet huilen dat je het niet gewurst hebtquote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.
Cheat-sheet:quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ga eerst maar een lezen wat in de wetenschappelijke wereld een bewijs is.
Ik heb dat nasmaak proef gen (iirc) idd niet nee. Wat heeft dat met dit alles te maken?quote:Op zondag 9 november 2008 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En dus jij kunt goed tegen aspartaam? Nou dan neem je dat toch lekker? Moet jij weten later niet huilen dat je het niet gewurst hebt
nou geef ons dan is het goede voorbeeld en geef ons een wetenschappelijk bewijs dat we uit ons nek zitten te lullen? Je hebt allemaal wel leuke praatjes maar ik ben er in iedergeval niks wijzer van geworden.quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
...nee niets hoor! Lamaquote:Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik heb dat nasmaak proef gen (iirc) idd niet nee. Wat heeft dat met dit alles te maken?
Ik heb er niets op tegen als je je er vol mee drinkt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Oooooh dan moeten we er maar direct mee stoppen wan B.D krijgt er hoofdpijn van!
Echt ajb ga weer een Libelle lezen met Oprah op de achtergrond
Je proeft het inderdaad vaak wel en lekker is het niet.quote:Op zondag 9 november 2008 00:05 schreef WillempieB het volgende:
Ik proef ook direct dat er Aspartaam in producten zit krijge een droge bek en gore bijsmaak ervan. Bijvoorbeeld ontdekt in barbecue saus van AH e.d.
Het is mogelijk dat mensen overgevoeligheids reacties krijgen. Ik geloof B.D. wel, hoofdpijn/migraine kan door diverse factoren worden getriggered dus waarom niet door aspartaam.
Dacht je dat die grote concerns voor de lol lightproducten maken? Of voor de gezondheid?quote:Op zondag 9 november 2008 01:15 schreef ATuin-hek het volgende:
En ik vraag het nog maar weer een keer. Wat zijn die financiele belangen?
Misschien ga je er water van vast houdenquote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
het schijnt dat de amerikanoos sinds invoering van lightproducten nog dikker dan dik zijn geworden errug vreemd wel toch?
Er was (eer-)gisteren (?) een documentaire op over Texas, de dikste staat van de VS. Daar zijn de porties van ongeveer 400 kcal eind jaren 90 naar ongeveer 700 kcal nu gegaan.quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
het schijnt dat de amerikanoos sinds invoering van lightproducten nog dikker dan dik zijn geworden errug vreemd wel toch?
Er was laatst ook 'n film over.quote:Op zondag 9 november 2008 01:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er was (eer-)gisteren (?) een documentaire op over Texas, de dikste staat van de VS. Daar zijn de porties van ongeveer 400 kcal eind jaren 90 naar ongeveer 700 kcal nu gegaan.
Mensen worden dikker omdat ze meer vreten, onnodige dingen in hun muil proppen en minder bewegen.
quote:Op zondag 9 november 2008 02:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Er was laatst ook 'n film over.
http://www.ropeofsilicon.(...)upset_over_hypocrisy
quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet je, ik ben persoonlijk niet iemand die van geweld houd maar jij begint zo irritant te worden dat ik je met vreugde een corrigerende tik voor je hoofd zou willen geven. Jij zit hier duidelijk enkel om te trollen, ik wil je iig nooit meer over bronnen horen want nu heb je verdomme bronnen en zit je als en fret in een pijp heen en weer te schudden. Jij speelt een spelletje hier vriend, en daar mag je nu mee kappen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:44 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Heb jij het mandaat op de waarheid?
Er wordt gewoon gevraagd wie dat onderzoek heeft uitgevoerd, waar het vandaan komt. Lijkt me een logische vraag.
Dat die vraag angstvallig niet beantwoord wordt doet vermoeden dat het een peppi en kokki onderzoek is.
wij van wc eend raden wc eend aan.quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zou je voor mij die bronnen dan nog even willen herhalen? Want ik heb ze gemist en ik kan ze niet vinden in dit topic.quote:Op zondag 9 november 2008 11:54 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Weet je, ik ben persoonlijk niet iemand die van geweld houd maar jij begint zo irritant te worden dat ik je met vreugde een corrigerende tik voor je hoofd zou willen geven. Jij zit hier duidelijk enkel om te trollen, ik wil je iig nooit meer over bronnen horen want nu heb je verdomme bronnen en zit je als en fret in een pijp heen en weer te schudden. Jij speelt een spelletje hier vriend, en daar mag je nu mee kappen.
Nou, hier is je bron waar je zo naar op zoek was:quote:Op zondag 9 november 2008 00:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik ben er 10 kilo door kwijt. Door van cola naar cola light te gaan.quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik snap het heel goed maar ik heb geen zin om al die moeite te gaan doen om jou te gaan overtuigen want dat ben je toch niet dat heb je langerzamerhand wel bewezen.quote:Op zondag 9 november 2008 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
En je snapt em nog steeds nietLaat maar zitten dan.
Jaag je weer een wetenschapper weg?quote:Op zondag 9 november 2008 16:46 schreef Einal2 het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed maar ik heb geen zin om al die moeite te gaan doen om jou te gaan overtuigen want dat ben je toch niet dat heb je langerzamerhand wel bewezen.
Je zult eerst al die documenten moeten lezen voordat je een conclusie kan trekken of er feitelijk bewijs is dat aspartaam niet deugd maarja die documenten zijn allemaal verzinsels heb ik ff allmaal verzonnen om je pesten.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |